Jump to content

Да ли су овакве хоџе заправо хришћани или...питање за муслимане о чудима?

Оцени ову тему


Препоручена порука

Међу бројним верницима који прилажаху Светом Василију да га целивају и измоле за бољитак у здрављу и животу, беше и једна женица са шћери својом. Прича она. - "Ово моје дијете болесно од те и те болести. Ишли и по бабама и по љекарима и ништа. Ђетету једнако лоше. Одосмо ми до хоџе, а хоџа рече - "ту немам ја шта, само Свети Василије ту помаже, да идете њему" - Од тада стално долазимо код Светог Василија, и шћер сама тражи да иде и боље јој."

Не знам да ли се ради о муслиманској или хришћанској породици из које су ова мајка и кћер, јер и једни и други иду и по бабама и код хоџа, а слава Богу и код Светог Василија.

Моје питање је наравно за наше муслимане...

1. Како овај (и не само овај, него и друге) хоџе шаљу народ ка хришћанском светитељу? Слава Богу и Светом Василију па исцелење стиже и крштеним и некрштеним, него се само питам да ли на тај начин те хоџе заправо исповедају хришћанство, јер колико знам (не знам) могуће да се такве ствари косе са исламском доктрином.

2. Како гледају на то што срби (и други неисламски верници) долазе код хоџа да им читају записе?

3. Да ли у исламском свету постоје места где се дешавају "чуда" (у смислу слепи прогледавају, хроми проходавају, болесни исцељују...), и ако нема како размишљате (ви муслимани) о томе што се чуда дешавају у хришћанском свету?

Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν θανάτῳ θάνατον πατήσας, 

καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωὴν χαρισάμενος...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Одлична тема и ја сам размишљао да поставим исто питање а то је ,зашто муслимани ,чак некад и више него хришћани,поштују хришћанске светитеље и светиње?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Allah swt je JEDINI koji pomoc daje.Samo ON ima moc da vjerniku pomogne.

Zapisi ili odredjeni sveci ili hodze koji pomazu takozvanim "hamajlijama" nemaju nista sa islamom. Takvi ljudi imaju pomoc od sejtana.

Nema sumnje da je najveci neprijatelj covjeka neznanje. Svjedoci smo kako muslimani danas, usljed nepoznavanja svoje vjere praktikuju mnogo toga što je u suprotnosti sa islamom i islamskim propisima Se’id b. Dubejr je rekao: ”Ko potrga zapis sa neke osobe ima nagradu kao da je oslobodio jednog roba.”

Jedna od negativnih pojava takve vrste, a koja je izuzetno prisutna medju muslimanima Bošnjacima jesu zapisi. Veliki je broj ljudi koji pokušavaju zapisima riješiti svoje probleme. Isto tako je veliki broj i onih koji se zapisima bave, koji zapisuju. Danas, popularan naziv tog zanimanja jeste “iscjelitelj”. Medjutim, vecina njih nisu ni svjesni šta cine i da je to izuzetno opasan posao.

Zapisi su stara znanost koju su poznavali predislamski Arapi. Medjutim, islam je došao kao putokaz ljudima u svim sferama njihovog ivota i dao krajnju rijec po svim pitanjima sa kojima se ljudi susrecu u ivotu na ovom svijetu. Zapisi, talismani i hamajlije su jedna od pojava o kojoj islam ima jasno definisan stav.

Mnogi hadisi Poslanika s.a.v.s. upozoravaju na opasnost od tog djela i smatraju ga širkom. Imam Ahmed prenosi u svom Musnedu hadis u kojem stoji: “Poslaniku, s.a.v.s, je došla jedna grupa ljudi da mu daju prisegu (bej’at). On je prisegu primio od devetorice a od desetog nije. Upitali su ga: “Primio si zakletvu od devetorice, a ovog si ostavio?” Poslanik, s.a.v.s, rece: “On nosi zapis?!” Doticni je izvadio zapis i pocjepao ga svojom rukom, a nakon toga je Poslanik, s.a.v.s, primio prisegu od njega i rekao: “Ko objesi zapis ucinio je širk Allahu, d.š.”

U drugom hadisu koga, takodjer, prenosi Ahmed stoji: “Ko objesi zapis sa ciljem da mu to olakša njegov hal neka mu Allah ne dozvoli da mu bude lakše.”

Imran b. Husajn prenosi da je Poslanik, s.a.v.s, vidio zapis u vidu narukvice na jednom covjeku, pa ga upitao: “Šta je to?” “Napravio sam je od posebne ile.” Odgovori on. “Ona te samo obmanjuje i još povecava tvoju slabost. Odbaci je od sebe. Ako umreš sa njom na ruci biceš prepušten njoj,” rece Poslanik, s.a.v.s. U drugom rivajetu ovog hadisa, kojeg, takodjer, prenosi imam Ahmed stoji: “Ako umreš sa njom na ruci nikada neceš biti spašen.”

Allah, d.š, kae: “…i, pored Allaha, ne moli se onome ko ti ne moze ni koristiti ni nauditi, jer ako bi to uradio, bio bi, uistinu, nevjernik.” (Junus, 106)

Buharija i Muslim prenose da je Poslanik, s.a.v.s, u jednoj od bitaka poslao glasnika koji je govorio: “Skinite svaki zapis sa vrata deve i nemojte nijedan ostaviti.”

Iz tog razloga su ashabi bili veoma oprezni po pitanju širka, bio veliki ili mali, javni ili tajni i dobro cuvali sebe i svoje porodice da se bilo šta od njega ne uvuce u njih. Ako bi nešto od toga primijetili na bilo kome oni bi odmah na to upozoravali izvršavajuci tako svoju obavezu, udaljavjuci se od širka i dostavljajuci poruku islama. Isto su tako cinili njihovi ucenici tabi’ini.

Imam Ahmed prenosi u svom Musnedu od Zejnebe supruge Abdullah b. Mes’uda da je rekla: “Kada bi se Abdullah vratio kuci nakašljao bi se prije nego što otvori vrata bojeci se da nekog od nas ne zatekne u stanju u kojem ne bi elio. Jednom prilikom je došao i nakašljao se, a kod mene je bila jedna starica koja mi je ucila rukju protiv groznice. Ja sam je sakrila ispod kreveta, a on je ušao, sjeo pored mene i ugledao konac na mom vratu, te mi rekao: “Kakav je to konac?” Odgovorila sam mu: “To je konac na koji mi je nauceno.” On ga je uzeo i potrgao, a zatim je rekao: “Zaista Abdullahova porodica nema potrebe za širkom. Ja sam cuo Poslanika, s.a.v.s, kada je rekao: “Zaista su rukja, zapisi i talismani širk.” Ja mu tada rekoh: “Zašto mi tako govoriš, kad je jedno moje oko podrhtavalo sve dok nisam otišla kod jednog jevreja koji mi je ucio rukju i ono se smirilo.” On rece: “To je šejtanovo djelo. On je mrdao tvoje oko svojom rukom, pa kada odeš da ti se uci on prestane da ga mrda. Dosta ti je bilo samo da kaeš ono što je rekao Poslanik, s.a.v.s: “Gospodaru ljudi otkloni mi ovu nedacu. Izlijeci me jer Ti lijeciš i nema lijeka do Tvog lijeka. Izlijeci me lijekom koji ne ostavlja bolest.”5 Ibnu ebi Hatim prenosi od Urve da je Huzejfe b. el-Jemana jedne prilike ušao kod jednog bolesnika i na njegovoj ruci ugledao konac. Odmah ga je potrgao i rekao:

“Vecina ovih ne vjeruje u Allaha, nego druge Njemu smatra ravnim.” (Jusuf, 106)

Veki’ prenosi da je Se’id b. Dubejr rekao: “Ko potrga zapis sa neke osobe ima nagradu kao da je oslobodio jednog roba.

Mekruh (pokudjeno) je nositi zapise koji su napravljeni od Kura¨na.

Ibrahim en-Neha’i kae: “Ucenici Ibn Mes’uda su pokudivali sve zapise, bili oni kur’anski ili neki drugi. Ibrahim en-Neha’i je jedan od najpoznatijih fakiha medju tabi’inima. Umro je 96 h. g. Ovaj stav je zastupao Ibn Mes’ud i njegovi sljedbenici.

Medjutim, jedan dio uleme smatra da su zapisi koji su sacinjeni od kur’anskih ajeta dozvoljeni. Prenosi se da je Abdullah b. Amr rekao: “Poslanik, s.a.v.s, nas je ucio da prije spavanja proucimo sljedece rijeci: “Bismillah. Utjecem se Allahovim, d.š, potpunim rijecima od Njegove srdbe i kazne, zla ljudi, šejtanskih došaptavanja i da mi oni dodju.”

Abdullah je poucavao svako svoje dijete kada postane punoljetno da ove rijeci izgovara prije spavanja, a onima koji su bili mali i nisu mogli da ih nauce napamet, on bi ih napisao i vješao im oko vrata.

Ibn Hader el-Askalani u komentaru Buharijinog hadisa u kome se naredjuje skidanje svih ogrlica sa deva kae: “Ovo se odnosi na zapise koji ne sadre kur’anske ajete. A zapisi koji sadre kur’anske ajete su dozvoljeni i oni se nose radi bericeta i traenja zaštite od Allaha Njegovim imenima.

Dr. Jusuf el-Karadavi, nakon što je iznio dokaze oba stava, kae sljedece: “Pošto su se prve generacije muslimana razišle po ovom pitanju, musliman ima pravo uzeti ono mišljenje koje mu više odgovara, iako ja dajem prednost mišljenu Ibn Mes’uda i njegovih pristaša koji negativno gledaju na zapise uopce. To temeljim na sljedecim cinjenicama:

· Prvo: u citiranim hadisima se zabranjuju zapisi opcenito i ne pravi nikakva razlika medju njima, niti nalazimo dokaze kojim bi tu razliku napravili.

· Drugo: “ovo mišljenje je sigurnije i predstavlja preventivu protiv upotrebe ostalih vrsta zapisa i talismana.

· Trece: ukoliko se ti zapisi budu nosili, covjek ce doci u situaciju da se s njima nade na mjestima koja ne prilice kur’anskom tekstu, kao što je mjesto obavljanja nude i slicno.

· Cetvrto: Kur’an je objavljen da bude uputa i program ivota, a ne da se od njega prave zapisi.

Medjutim, i pored toga musliman ne bi trebao da oštro nastupa protiv zapisa koji su spravljeni od kur’anskih ajeta, niti da ih na silu s nekog skida. Poznato je pravilo da se ne treba negirati drugo mišljenje u pitanjima u kojima postoji osnovan razlaz medju ulemom. Musliman koji je ubjedjen u ispravnost stava kojeg je izabrao ima pravo da iznosi dokaze za svoj stav i objašnjava neispravnost drugog stava blago i mudro, bez ikakve uvrede ili omalovaavanja drugih i bez grubosti u diskusiji.

Zato je imam Hasan el-Benna na ovu temu rekao: “Sve ovo je zlo protiv kojeg smo se obavezni boriti, izuzev kur’anskog ajeta ili sahih dove.”

Muhammed b. Abdu-l-vehhab u komentaru hadisa “Zaista su rukja zapisi i talismani širk” kae: “Zapisi su ono što se vješa djetetu oko vrata protiv uroka i slicno. Medjutim, ukoliko su zapisi od Kur’ana, njih odobravaju pojedini medju selefom, a drugi i njih smatraju zabranjenim, izmedju ostalih Abdullah b. Mes’ud.”9

Isti je stav islama prema talismanima i hamajlijama. Medjutim, islam nije zabranio ništa a da po tom pitanju nije objasnio ispravan postupak. Tako i po pitanju duševnih bolesti, dinskih napada, sihra i ostalog, islam donosi konkretna uputstva o nacinu njihovog lijecenja. To je svojom praksom pokazao Poslanik, s.a.v.s, što su kasnije preuzeli ashabi i sacuvali islamski nacin liecenja od spomenutih bolesti. Najbolji primjer za to je slucaj Abdullaha b. Mes’uda, koji prenosi imam Ahmed, a kog smo vec citirali: “Imam Ahmed prenosi u svom Musnedu od Zejnebe supruge Abdullah b. Mes’uda da je rekla: “Kada bi se Abdullah vratio kuci nakašljao bi se prije nego što otvori vrata bojeci se da nekog od nas ne zatekne u stanju u kojem ne bi elio. Jednom prilikom došao je i nakašljao se, a kod mene je bila jedna starica koja mi je ucila rukju protiv groznice. Ja sam je sakrila ispod kreveta, a on je ušao, sjeo pored mene i ugledao konac na mom vratu, te mi rekao: “Kakav je to konac?” Odgovorila sam mu: “To je konac na koji mi je nauceno.” On ga je uzeo i potrgao, a zatim je rekao: “Zaista Abdullahova porodica nema potrebe za širkom. Ja sam cuo Poslanika, s.a.v.s, kada je rekao: “Zaista su rukja, zapisi i talismani širk.” Ja mu tada rekoh: “Zašto mi tako govoriš, kad je jedno moje oko podrhtavalo sve dok nisam otišla kod jednog jevreja koji mi je ucio rukju i ono se smirilo.” On rece: “To je šejtanovo djelo. On je mrdao tvoje oko svojom rukom, pa kada odeš da ti se uci on prestane da ga mrda. Dosta ti je bilo samo da kaeš ono što je rekao Poslanik, s.a.v.s: “Gospodaru ljudi otkloni mi ovu nedacu. Izlijeci me jer Ti lijeciš i nema lijeka do Tvog lijeka. Izlijeci me lijekom koji ne ostavlja bolest.”

Iz navedenog slucaja jasno se da zakljuciti da se Poslanik, s.a.v.s, lijecio od navedenih bolesti iskljucivo Kur’anom i dovama. Kod nas su, naalost vrlo rijetki oni koji to cine na takav nacin. Postoje kur’anski ajeti i hadiske dove (rukja)10 koje se uce oboljelom i na takav nacin bolest slabi, bilo da se radi o sihru, napadu dina ili uroku. Ista ajeta i dove se mogu prouciti na vodu kojom se bolesnik kupa ili je pije nekoiloko puta dnevno, što ima slican ucinak kao i ucenje. Dozvoljeno je nauciti i na maslinovo ulje kojim bolesnik masira svoje tijelo. Sve to se radi u više navrata sve dok bolest potpuno nestane, slicno kao što je slucaj sa medicinskom terapijom koja se koristi odredjeno vrijeme. Svi drugi vidovi licenja duhovnih bolesti ne dolaze u obzir i vjernik treba da ih se u potpunosti kloni. Ovdje treba istaci da su duhovne bolesti, kao i fizicke, neke se lakše lijece a neke tee, dok se neke uopce ne mogu izlijeciti.

Molim Svevišnjeg Allaha, d.š, da nas sacuva od svakog vida širka i nepokornosti Njemu, da nas sacuva od svih vrsta bolesti: fizickih i duhovnih i da nas ucini od onih koji su ponosni na svoju vjeru i koji se vladaju po njenim propisima u svom svakodnevnom ivotu i na takav nacin daju najbolji doprinos promociji islama i islamskih vrijednosti.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Zapisi baš nemaju veze sa postavljenim pitanjem kao ni talismani i amajlije!

I Hrišćani imaju takav stav prema tim stvarima,smatraju ih sujevjerjem !

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pomoc daje samo Allah swt niko drugi.Kada je neko opsjednut ili ima takve probleme onda samo ucenje Kurana t. Bozije rijeci pomaze tj. ta moc je Allahova.Kada hodza kaze ja mu ne mogu pomoci idi kod nekog sveca znaci da on nije dovoljno jak u vjeri jer samo UCENJE Kurana pomaze kako treba.Allah swt je dao svojim vjernicima taj put za spas.POstoje drugi koji uz pomoc sejtana ili dzina mogu nesto uciniti ali je to zabranjeno.SAmo ucenje Kurana kao Bozije rijeci je ono sto je halal.sve ostalo je zabranjeno i odvlaci od pravog puta jer samo Allah swt ima svu moc NIKO DRUGI. Ucenjaci u islamu NEMAJU po sebi tu moc nego im Allah swt da tu moc.

Tako je i sa hamajlijama i svim ostali. U islamu ne postoje sveci ili sl. koji lijece. Kuran kao Bozija Rijec je lijek

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Zapisi baš nemaju veze sa postavljenim pitanjem kao ni talismani i amajlije!

I Hrišćani imaju takav stav prema tim stvarima,smatraju ih sujevjerjem !

Procitaj citav tekst pa ces vidjeti da nisu samo zapisi u pitanju nego nacin lijecenja od odredjenih stvari.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Složićeš se selkoba da je to tvoje viđenje islama, a da se svi oni koji čine suprotno a muslimani su, ne bi složili sa tobom. Čovek ide tamo gde mu srce ište. Nije svaka stvar koja nije po Kuranu haram. Ajde ti jednom muslimanu koji je u toj veri vekovima, a koji ne klanja namaze ili ide u džamiju, čak pije ili čini što drugo, reci da nije musliman. Pa ćeš dobro proći, čini se. isus-sinai

U svakom slučaju čini mi se da u islamu fali slobodne volje i svesti, što je svakako ono što je osobenost ljudskog roda i dara Božijeg. Bar fali kod svakog ko nekritički prilazi veri.

Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν θανάτῳ θάνατον πατήσας, 

καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωὴν χαρισάμενος...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Међу бројним верницима који прилажаху Светом Василију да га целивају и измоле за бољитак у здрављу и животу, беше и једна женица са шћери својом. Прича она. - "Ово моје дијете болесно од те и те болести. Ишли и по бабама и по љекарима и ништа. Ђетету једнако лоше. Одосмо ми до хоџе, а хоџа рече - "ту немам ја шта, само Свети Василије ту помаже, да идете њему" - Од тада стално долазимо код Светог Василија, и шћер сама тражи да иде и боље јој."Не знам да ли се ради о муслиманској или хришћанској породици из које су ова мајка и кћер, јер и једни и други иду и по бабама и код хоџа, а слава Богу и код Светог Василија.Моје питање је наравно за наше муслимане...1. Како овај (и не само овај, него и друге) хоџе шаљу народ ка хришћанском светитељу? Слава Богу и Светом Василију па исцелење стиже и крштеним и некрштеним, него се само питам да ли на тај начин те хоџе заправо исповедају хришћанство, јер колико знам (не знам) могуће да се такве ствари косе са исламском доктрином.2. Како гледају на то што срби (и други неисламски верници) долазе код хоџа да им читају записе?3. Да ли у исламском свету постоје места где се дешавају "чуда" (у смислу слепи прогледавају, хроми проходавају, болесни исцељују...), и ако нема како размишљате (ви муслимани) о томе што се чуда дешавају у хришћанском свету?

 

1) To pravi hođa neće uraditi, a ako je to neko uradio slaba li onda hođe!2) Zapisi su zabranjeni u islamu i to jekomercijala opet govorimo o slabim hođama3) Postoje, bolnice, oslijepi čovjek operišu ga, i možda će prgledati ili hrom prohodati .Isa je to mogao božijom dozvolom a ovi danas što tvrde da mogu, iskreno skeptik sam.

  • Волим 1
vmzn06.jpg
Link to comment
Подели на овим сајтовима

1) To pravi hođa neće uraditi, a ako je to neko uradio slaba li onda hođe!

")Zapisi su zabranjeni u islamu i to jekomercijala opet govorimo o slabim hođama

3)Postoje, bolnice, oslijepi čovjek operišu ga, i možda će prgledati ili hrom prohodati .Isa je to mogao božijom dozvolom a ovi danas što tvrde da mogu, iskreno skeptik sam.

Pravi ili nepravii, ali to hodže rade. Naravno da neće na sva usta da pričaju,

Gospod Isus je to radio jer je Bog i dato mu je sve. A Sveti Vasilije ništa ne priča već vekovima, ali radi i pomaže. Na slavu Gospoda Isusa Hrista.

Hipotetičko pitanje: Da nekom tvome ili tebi bude život ugrožen zbog neke opake boljke (ne daj Bože) i da ti prijatelj musliman ili hrišćanin kaže "Idi na Ostrog ka hrišćanskom svetitelju i celivaj ga i moli za ozdravljenje". Da li bi to uradio? Niko od tebe ne traži da promeniš veru.

Kod nas u islamu nema ako se desi ovako bi li ti onako!

Nedaj Bože nikome opake bolesti.Kod nas muslimana se ide doktoru i moli Uzvišeni da da rezultate doktorske intervencije.Moliti se nekome mimo boga kod nas je zabranjeno i dovodi u opasnost samo čovjekovo vjerovanje.

Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν θανάτῳ θάνατον πατήσας, 

καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωὴν χαρισάμενος...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

O pravilnom odnosu prema hrišćanskim čudima, a opet o čuvanju svoje vere, svedoči i odnos muslimana koji su vekovima čuvari Svetog Groba.

To govori o tome koliko su muslimani odgovorni!Hvala Allahu pa nas ima još takvih, a vremena su čudna.

Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν θανάτῳ θάνατον πατήσας, 

καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωὴν χαρισάμενος...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Složićeš se selkoba da je to tvoje viđenje islama, a da se svi oni koji čine suprotno a muslimani su, ne bi složili sa tobom. Čovek ide tamo gde mu srce ište. Nije svaka stvar koja nije po Kuranu haram. Ajde ti jednom muslimanu koji je u toj veri vekovima, a koji ne klanja namaze ili ide u džamiju, čak pije ili čini što drugo, reci da nije musliman. Pa ćeš dobro proći, čini se. 4chsmu1

U svakom slučaju čini mi se da u islamu fali slobodne volje i svesti, što je svakako ono što je osobenost ljudskog roda i dara Božijeg. Bar fali kod svakog ko nekritički prilazi veri.

To nije moje vidjenje islama nego je to vidjenje iz Kurana kao Bozije Rijeci i Sunnet.

Zna se tacno sta je haram a sta nije. POstoje stvari zbog kojih se cini sirk(pridruzivanje sudruga Allahu Uzvisenom sto je neoprostiv grijeh).

Sto se tice klanjanja npr.

Prenosi se od Abdullaha Ibn Omera, radijallahu anhu, da je rekao:

"Cuo sam Allahova Poslanika Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, kako kaze: ´Islam je izgradjen na pet stvari: Svjedocenju da nema boga osim Allaha, i da je Muhammed Njegov rob i poslanik, obavljanju namaza, davanju zekata, hodocascu kabe i postu mjeseca ramazaba.´" ( Buhari, 8. i Muslim, 16. )

Allahov Poslanik Muhammed, alejhis-selam, je takodjer rekao: "Glava svih stvari je islam, a njegov stub je namaz... ( Hadis je sahih. Et-Tirmizi, 2616, i Ibn Madze, 3973. )

Namaz je stub vjere i prvi ibadet kojim je Allah obavezao svoje robove. U pocetku je bilo propisano po dva rekata, da bi tokom Miradza ( uzdignuca Allahova poslanika Muhammeda, a.s., iznad sedam nebesa ) Uzviseni Allah, u direktnom obracanju svom Poslaniku, s.a.v.s, propisao pet namaza. Enes, radijallahu anhu ( Allah bio zadovoljan sa njime ), prenosi: " U noci Miradza, Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, je propisano pedeset ( dnevnih ) namaza. Zatim je to smanjeno do granice od pet dnevnih namaza. Onda je oglesano ( od strane Allaha, Svevisnjeg ): ´Muhammede, ja ne poricem ono sto kazem! Imat ces nagradu za ovih pet kao za pedeset.´" ( Buhari, 349 i Muslim, 163. )

" A njih ( pravie vjernike ) zamjenise zli potomci, koji namaz ostavisem, i za pozudama podjose, oni ce sigurno ruznu zavrsnicu imati." ( Merjem, 59. )

Uzviseni, takodjer, kaze:

"Tesko se onima koji, kad namaz obavljaju, ne obavljaju ih kako treba vec se samo pretvaraju." ( El-Muddessir, 42.- 43. )

Onaj ko ostavi namaz i kao takav dodje pred Allaha, dzele sa´nuhu, bice u drustvu faraona, Hamana, i Ubejja Ibn Halefa ( AHmed, Ibn Hibban ), a oni su najgora stvorenja koja je Allah, dzelle sanuhu, stvorio.

Upozoravajuci na opasnost ostavljanja namaza, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: "Ono sto razdvaja roba od sirka i kufra jeste ostavljanje namaza." ( Muslim, 82. )

Allahov Poslanik Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, takodjer je rekao:

"Ugovor izmedju nas i njih je namaz, pa ko ga ostavi nevjernik je!" ( Hadis je sahih, Et-Tirmizi, 2621; i Ibn Madze. )

Takodjer, prvo za sto ce covjek polagati racun je namaz ako prodje taj ispit uspio je, a ako mu namaz ne bude ispravan, upropasten je. Poslanik, alejhisselatu ve selam, kaze: "Prvo za sto ce rob polagati racun na Sudnjem danu je namaz, pa ako bude valjan bice valjana i ostal djela, a ako ne bude valjan nece biti valjana ni ostala djela." ( Hadis je sahih. )

Kaze Uzviseni:

"I obavljaj namaz pocetkom i krajem dana i u prvim casovima noci." ( Hud, 114. )

Uzviseni Allah, takodjer kaze:

"Pomozite sebi strpljenjem i namazom, a to je, zaista, tesko, osim poslusnim, koji su uvjereni da ce pred Gospodara svoga stati i da ce se Njemu vratiti." ( El-Bekare, 46. )

I kaze: "Redovno namaz obavljajte, naricito onaj srednji, i pred Allahom ponizno stojte."( El-Bekare, 238. )

Upitao je neki covjek Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Koja je islamska naredba Allahu najdraza ?" Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, mu odgovori: "Namaz u svom vremenu. Ko napusti namaz taj nema ni vjere. Namaz je glavni stub vjere." ( Buhari i Muslim ).

Citat

U svakom slučaju čini mi se da u islamu fali slobodne volje i svesti, što je svakako ono što je osobenost ljudskog roda i dara Božijeg. Bar fali kod svakog ko nekritički prilazi veri.

Ja mogu sam da odlucim hocu li klanjati ili ne hocu li postiti ili ne.MOja volja. Ali Uzviseni Allah je tacno rekao ko ce biti nagradjen a ko ne. Ako ne cinis odredjene stvari bices kaznjen. NMusliman je obavezan da kriticki svaku stvar preispita i da utvrdi da li je to haram ili ne.Zato mora da koristi razum,.Ali ako Allah Uzviseni kaze ko ne klanja nastradao je tu nema vise kritike jer je to Allahova oderdba i oko nje nema polemike.Ako neces tvoje stvar. Ti imas uvijek izbor.Samo ako ne slijedis Allahove Zakone onda se zna sta ce biti sa tobom.I Isus je sam reako u Bibliji ko ne slijedi njehga da je nastradao

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 2 years later...

Ja ne vjerujem da je to kod muslimana od Boga. Jer oni odbacuju Isusa kao Boga, dakle ne može biti od Boga već od vraga, da zavede sve oko sebe...

ALLAH,SOURYA,BASHAR W BASS

w, eh
rah betkoun el waheed

Ja sam Svijetlo svijeta, tko ide zamnom imati će Svijetlo života....Ja sam Svijetlo svijeta, tko ide zamnom imati će Svijetlo života....

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не знам баш да је Исус рекао ко не иде за њим да ће настрадати,,, То није тачно... А колико ја познајем муслимана већина их вјерује у хришћанске свеце, и посјетила је Острог. такође и мусимани поштују наше свеце Св. Прокопије и Св. Илија, и такође тим данима ништа не раде и поштују их... Шта је сада то? Да ли и муслимани имају на тај дан Св. Прокопија или Св. Илију :)

"Данашњи људи не мисле о вечности. Нису схватили дубљи смисао живота. Нису никада осетили оне друге, небеске радости."

Старац Пајсије Светогорац

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Заборавих рећи да муслимани поштују све наше "веће" свеце... не само наведене...

"Данашњи људи не мисле о вечности. Нису схватили дубљи смисао живота. Нису никада осетили оне друге, небеске радости."

Старац Пајсије Светогорац

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...