Jump to content

Да ли је могуће спасити се а не бити ни у браку ни у монаштву?

Оцени ову тему


banana

Препоручена порука

Искрен да будем,не познајем никог,ко се женио или удавао Христа ради,већ пре свега,себе ради.

Ни у монаштву није баш сјајна ситуација,али се деси да понеко оде и Христа ради...

Што се брака тиче као свете тајне,њена светост а и тајност,добија ту димензију,искључиво кроз евхаристију,а није благословена ,сама по себи...

"Све оно што ми можемо да одлучимо јесте шта да урадимо са временом које нам је дато"

Гандалф

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не каже да није добро женити се, али ако си ожењен онда служиш жени и она теби и преко тога своме Оцу, а апостол је одрекавши се брака и потомства  свим делима посвећен своме Оцу!!!

дај секо, па испаде да су брачници мање посвећени Богу ...
Па зар нису ?
Кроз брак служе своме Оцу, јер би воља Божја да служи тој жени и са њом Оцу! 89898989898989
Да ме не би неко погрешно разумео, мислио сам на то да су монаси једино Богу посвећени и само о Њему мисле(или бар већину времена) док људи који имају породице су заузети и бригом за ту породицу и добро је у данашње вријеме ако се неколико пута дневно сјете и помену Бога.

Наравно, ево и цитата:

"Ко је неожењен брине се за Господње, како ће угодити Господу; А ко је ожењен брине се за овосвјетско, како ће угодити жени."  1. Кор. (7:32-33)

Међутим Христос Апостолима не говори о угађању жени уместо Њему него о отпиштању жене. Зато ме је то заинтересовало. Шта је то толико страшно за Апостоле у томе што жену муж не може отпустити  ни за шта друго осим за прељубу па да закључе да је боље и не женити се.  Или је нешто остало незаписано?

Baner-Pouke.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

А ево шта данашње читање говори на исту тему:

Зар немамо право сестру жену са собом водити, као и остали апостоли, и браћа Господња и Кифа? Или само ја и Варнава немамо право ово чинити?

https://www.pouke.org/forum/index.php/topic,6576.msg180286.html#msg180286

Зар су сви ученици који су закључили да "није добро женити се" урадили супротно?

Baner-Pouke.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

свете Тајна брака или свештенства нису обавезни за обожење.

или давања завета монаштва.

света Тајна причешћа јесте. могу ли се причешћивати и деца и ожењени и монаси и свештеници? могу СВИ, статус и доба не условљава Господ.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Upravo Milane. Životu ne treba stavljati okove, niti sve posmatrati iz svog ugla i kruto. To su radili fariseji.

Nego, naleteo sam na jako zanimljive delove prve poslanice Korinćanima sinoć koji daju lepo svetlo na ovo pitanje, pa ću postaviti sutra/prekosutra, nemam sad toliko vremena, jer hoću da napišem još poneku reč uz to.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ne mislim da je "strasno" apostolima sto se zena moze otpustiti samo za preljubu (ne znam kako se izvuce takvo shvatanje?), nego prosto, ko nije ozenjen moze sve svoje vreme da posveti Bogu, nema porodicne obaveze (pa zasto su rimokatolicki svestenici u celibatu, samo oni ne zbog Boga nego zbog pape, da njemu uvek mogu biti na raspolaganju); a ko je ozenjen mora deo svog vremena da posveti zeni, deci, moras i svojoj porodici biti na raspolaganju-porodica podrazumeva mnogobrojne obaveze, ; pa je jednostavno lakse misionariti kad si od tih obaveza slobodan

Link to comment
Подели на овим сајтовима

pa je jednostavno lakse misionariti kad si od tih obaveza slobodan

а шта ћемо са овим?

Јер је писано: Развесели се, нероткињо која не рађаш; покликни и повичи, ти која не трпиш муке порођаја; јер пуста има много више деце неголи она која има мужа.

што би рекло простим речима, сваки онај у манастиру који тамо обитава са смислом има далеко више (духовне) деце него они који су у браку ...

како је то ''од тих обавеза слободан''?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Како си сад ти то Медо повезао?  4chsmu1

Знамо ваљда да заправо није баш пожељно да монаси имају духовну децу... по свету.

па сети се историјске димензије ...

тада је било да они који проповедају немају деце и сталног станишта већ лутају около и опслужују све Духом Светим ... тако да су сами Апостоли претече монаштва, а да се не би запоставила друга димензија - деца - онда је направљено свештенство да би давало сопствени пример и монаштво је после тога постало практично отшелништво од света али је одржана заједница.

управо због те димензије одрођености заједница или индивидуалаца, људи крећу од ''индивидуалне'' заједнице монаштва да се враћају у литургијску заједницу своје парохије.

данас је управо наопак процес враћања у окриље Цркве од некадашњег.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...