Jump to content

Папа уводи Србију у ЕУ?

Оцени ову тему


RYLAH

Препоручена порука

@@Zayron,

Имам ја Заки једно питање (лакше), јесте ли нам опет неке "рекреативне кампове" припремили у тој Јевропи?

Путници, нема пута, путеви се стварају ходањем!

А.М.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 3. 2015. at 21:50, Zayron рече
Da li katolički svijet priznaje pravovjernost i nezabludivost u crkvenim stvarima  Pravoslavnoj Crkvi?
 

 

Не него говорим о Црквеним питањима а не о "канонима институције", дакле говоримо о пуноћи Истине.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 3. 2015. at 21:50, Zayron рече
Besmisleno formulisano pitanje,

Ја нисам користио ту формулацију, то си је ти користио и сам себи си доделио ту етикету. 

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 3. 2015. at 22:35, Zayron рече

Već sam vam objasnio da ovakav ton i način razgovora u ovim stvarima je infantilan, nezreo, neozbiljan i nepraktikuje se nigdje i nikada u dijalozima izmedju Pravoslavne i Katoličke Crkve jer je argontana i nepripustan obostrano a objasnio sam vam detaljno i zašto. Svuda tamo gdje stoji napisano Pravoslavna Crkva stavi Katolička Crkva a svuda tamo gdje stoji Katolička Crkva napiši Pravoslavna Crkva pa ćeš dobiti tačno to kako to izgleda sa druge strane. Nepripustno je da mi vas nazovama takozvana pravoslavna ili takozvana pravovjerna Crkva i očekujemo da se vi vratite isto kao i da vi nas nazivate rimokatolička Crkva i to očekujete ode nas, takav način, povišeni ton i način te aroganciju su odbacili predstavnicii obojih Crkvi potpisom dokumenata u balamandu i isključena je mogućnost prozivonja i pozivanja bilo koga s bilo koje strane u nekakvo vraćanje u Maticu Crkvu ili kajanje i ne znam šta, kakve si vi to pozorišne predstave i drame uá vezi s tim predstavljate?

Impresioniran sam argumentima.Jer tamo gde se Istina ne moze menjati i oblikovati po sopstvenim zeljama,najlakse je sagovornika u nedostatku cinjenica etikirati  infatilnim.A gde bi mi to pa trebali da se vratimo?Katolicka Crkave je  nastala pre 1000 godina,a mi nikad nismo ni bilo deo nje,pa kako da se vratimo negde gde nikad nismo ni pripadali?Zato Rimokatolicka Crkva i ne moze da pozove Pravoslavnu da se vrati,vec samo moze da insistira na ujedinjenju.

Kakav povisen ton?O cemu vi to Zayron,pa zar je povisen ton cinjenicno stanje?!Sto bi se Rimokatolicka Crkva i njeni predstavnici bojali ovakvih prostih pitanja,zasto ih eskivirati?Cega se plasiti.....?To mi lici na prekrajanje i sakrivanje proslosti.....

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 3. 2015. at 22:16, Melhisedek88 рече
I ako se diskutuje o ekumenizmu,jel; to znaci da ce pod obavezno doci do ujedinjenja,i da ce pravoslavni priznati papu?Naravno da ne.

 

Obavezno ne mora doći ništa, zavisi to od dobre volje obojih strana. Na kraju se ne moraju složiti u samo jednoj stvari sve te komisije i odlučiti da je sjedinjenje neprovedivo, moguće je i to. Naročito ako se obostrano ništa ne uradi na tome da se ti stavovi u toj stvari usaglase pa do neuspjeha kako vidite zaista može doći samo po jednoj tački nečega što se nije riješilo kako treba i zato nije prihvatljivo jednoj strani ili oboma. Ali to sve se odvija onako kako sam već gore objasnio, u duhu ili atmosferi hrišćanske ljubavi i medjusobnog opraštanja sa sviješću da su obe strane činile greške i da obe strane imaju šta na sebi popravljat. Sa svješću i spoznajom da smo svi mi grješnici i nesavršeni, samo Bog je čist, savršen i svet.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 3. 2015. at 22:49, Volim_Sina_Bozjeg рече

 

 

Не него говорим о Црквеним питањима а не о "канонима институције", дакле говоримо о пуноћи Истине.

 

 

Već sam ti objasnio da punoća tvoje arogancije nije mjerodavna za sinodalne komisije i sinodalne Oce, arhijereje obojih Crkvi koji rade na izuzetno teškom, zahtijevnom, komplikovanom  zadatku i poslanju u duhu hrišćanske ljubavi i pokore a ne u "nadbijanju" ko će koga preveslati prije žednog preko vode. Oni za aroganciju nemaju vremena a ni pravo na nju.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 3. 2015. at 22:59, Zayron рече

Ali to sve se odvija onako kako sam već gore objasnio, u duhu ili atmosferi hrišćanske ljubavi i medjusobnog opraštanja sa sviješću da su obe strane činile greške i da obe strane imaju šta na sebi popravljat. Sa svješću i spoznajom da smo svi mi grješnici i nesavršeni, samo Bog je čist, savršen i svet.

Ne znam kad ce Administrator pustiti u promet moje odgovore,jer sam pod konntrolom.A nisam ni siguran da ce sve repliki i dozvoliti.

 

Al primjetno je da vi pokusavate izjednaciti Rimokatolicku Crkvu sa Pravoslavnom,sto je nevorovatan apsurd.Pa sta to Pravoslavna Crkva treba na sebi popravljati,znaci vi odbacujete dogmu da je Pravoslana Crkva sveta?Koje je to greske Pravoslavna Crkva kroz svoju istoriju cinila,kao sto vi tvrdite?Bas bi voleo da nam ih predocite.

 

Moze li savrsen Bog stvoriti ensavrsenu Crkvu?Jel hricanska ljubav nazvati pravoslavnu Crkvu bolesnom,kao sto je pre izvesnog vremena to uradio poglavar Rimkatolicke Crkve?

 

 

Samo argumentovano,molim vas!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 3. 2015. at 22:51, Volim_Sina_Bozjeg рече

Ја нисам користио ту формулацију, то си је ти користио и сам себи си доделио ту етикету. 

 

Ko je formulisao (napisao, osmislio, izmislio, utanačio, definisao, postavio) ovo pitanje - ti i li ja?

Nećeš mi valjda podmetati svoja autorska (ne)djela kao moja? Ovo si formulisao ti ili ja, ko od nas dva?

 

Дакле овде морамо разјаснити Истину, да ли православни свет признаје непогрешивост и незаблудивост у Црквеним питањима Римокатоличкој Цркви?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 3. 2015. at 22:16, Melhisedek88 рече
I ako se diskutuje o ekumenizmu,jel; to znaci da ce pod obavezno doci do ujedinjenja,i da ce pravoslavni priznati papu?Naravno da ne.

 

A šta ako odluči sinoda katoličkih biskupa da iako dodje do tog sjedinjenja

katolici ne priznaju ni jednog od pravoslavnih patrijarha važećim kod njih?

 

Ovo samo radi ilustracije kakve stvari pišete, normalno se tome kaže "besmislica".

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 3. 2015. at 21:27, Volim_Sina_Bozjeg рече

Црква којој је папа глава и која је незаблудива и непогрешива у тумачењу Црквених питања, је за православни свет погрешива и нема пуноћу Истине.

 

To isto mogu reći i katolici da Crkva u kojoj postoje nekakvi članovi, hrišćani koji ne priznaju rimskog biskupa - Papu za poglavara je za katolički svijet manjkava i nema punoću Istine. Dakle zanima me baš kad će vam konačno upalit da ovdje nejde o rječičkovanja ni o medjusobna nadmudrivanja. Neosporna je činjenica ova: da je hrišćanstvo do 1054 godine bilo JEDNO i jedinstveno i tamo smo bili i mi i vi, svi zajedno u istoj Crkvi Božijoj i hrišćanskoj. Neosporno je i ovo drugo, da zbog obostrano učinjenih pogrešnih koraka došlo do raskola koji se svugdje u stručnoj crkvenoj i sekularnoj literaturi i istorijskoj nauci naziva Velikim raskolom. Neosporno je i ovo treće, da se danas čine ogromni napori za ponovo vraćanje na tu tačku prije 1054 godine, na godinu figurativno rečeno 1053. I uspostavi ponovo jedinstvo u Crkvi kakvo je vladalo do tada. Kod nas se to čini od konca 2VK 1965. Mnogi hrišćani, popularno nazivani još i ekumenistima smatraju to velikim problemom hrišćanstva i osjećaju dug i obavezu prema Hristovoj želji i volji da svi budu jedno te čine napore molitvene i dijaloške da se ponovo to izgubljeno jedinstvo uspostavi. Drugi opet hrišćani, antiekumenisti koji su u manjini na obe strane imaju predstave tačno onakve kako sam opisao da ne mogu biti akceptovane, dakle iz arogantno-povišenecke pozicije nastoje diktirati drugoj strani svoje nekakve uslove za "vraćanje", proglašavaju se čuvarima pravovjerja kako katoličkog tako i pravoslavnog i odbijaju bilo kakve dijaloge, jedina opcija za koju oni znaju i koju priznaju je pokajanje te strane druge i njihov valjda kolektivni i masovni ili bar individualni povratak. Kod nas su to lefebvreovci popularno zvani tridentinci a kod vas ziloti popularno zvani starokalendarci. To bi bilo ukratko to jer vidim da nekima nije nikako jasno o čemu se tu uopšte priča i o šta tu ide, o čemu se tu radi uopšte. Evo ovdje je to lijepo na ovom videu i objašnjeno:

 

VIDEO: http://goo.gl/EoTSba

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 25. 3. 2015. at 0:02, Zayron рече

A šta ako odluči sinoda katoličkih biskupa da iako dodje do tog sjedinjenja

katolici ne priznaju ni jednog od pravoslavnih patrijarha važećim kod njih?

 

Ovo samo radi ilustracije kakve stvari pišete, normalno se tome kaže "besmislica".

Ma cuj stari,Rimkatolicka Crkva je dobro uzdrmana,cim toliko tezi da se ujedini sa Pravoslavnom,to su poslednji trzaji.Vi se vise nemate za sta uhvatiti sem za to ujedinjenje,do kojeg nece nikad doci.

 

Ma nismo vi dosli vama,vec vi nama,jer smo vam preko potrebni da bi vas spasili.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 3. 2015. at 22:56, Melhisedek88 рече

Impresioniran sam argumentima.Jer tamo gde se Istina ne moze menjati i oblikovati po sopstvenim zeljama,najlakse je sagovornika u nedostatku cinjenica etikirati  infatilnim.A gde bi mi to pa trebali da se vratimo?Katolicka Crkave je  nastala pre 1000 godina,a mi nikad nismo ni bilo deo nje,pa kako da se vratimo negde gde nikad nismo ni pripadali?Zato Rimokatolicka Crkva i ne moze da pozove Pravoslavnu da se vrati,vec samo moze da insistira na ujedinjenju.

Kakav povisen ton?O cemu vi to Zayron,pa zar je povisen ton cinjenicno stanje?!Sto bi se Rimokatolicka Crkva i njeni predstavnici bojali ovakvih prostih pitanja,zasto ih eskivirati?Cega se plasiti.....?To mi lici na prekrajanje i sakrivanje proslosti.....

 

To činjenično stanje je već utvrdjeno obostranim potpisivanjem dokumenata u Balamandu i tamo bilo utvrdjeno, zaključeno i konstantovano to da su spletom žaljenja vrijednih istorijskih, političkih itd. okolnosti, nesrećnih poteza i koraka sa obe strane i pod utjecajem mnogih daljih kulturnih i civilizacijskih razlika koje su se od početka nastanka hrišćanstva čim dalje tim više pojačavale što se ogledalo u postupno sve većoj diferencijaciji i produbljivanju razlika izmedju hrišćanskog Istoka i Zapada došlo do razdvajanja koje je na kraju završilo Velikim raskolom 1054.g. i da su hrišćanski Istok i hrišćanski Zapad koji danas nazivamo Pravoslavnom crkvom i  Katoličkom Crkvom jednakovrijednim subaštinicima iste hrišćanske civilizacije i iste hrišćanske nekada jedne, zajedničke i jedinstvene Crkve Božije i Hristove.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Edit - ne stiže se ispravljat sve, ispravim što primjetim a zainat se seknem tamo u početnom slovu C za Pravoslavnu Crkvu, naravno da je i tamo veliko početno slovo, to su ustvari i temeljni principi tog dijaloga da dok se ne postigne neki dogovor, konsenzus jedna strana tu drugu ima nazivati onako kako ta strana sama sebe naziva oficijalno u javnosti a ne izmišljati neke fantastične, vratolomne i akrobatske besmislene nazive kao Nekatolička Katolička Crkva ili Nepravoslavna Pravoslavna Crkva, Pravoslavna/Katolička Necrkva ili Slobodno Formirana Hrišćanska Zajednica Istočnih/Zapadnih Otpadnika i slični takvi nakaradni nazivi u stilu kako si to nekako predstavljaju i zamišljaju naša antiekumenistička braća starokalendarci i tridentinci.

 

Pravoslavnom Crkvom i  Katoličkom Crkvom

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 25. 3. 2015. at 0:36, Melhisedek88 рече

Ma cuj stari,Rimkatolicka Crkva je dobro uzdrmana,cim toliko tezi da se ujedini sa Pravoslavnom,to su poslednji trzaji.Vi se vise nemate za sta uhvatiti sem za to ujedinjenje,do kojeg nece nikad doci.

 

Ma nismo vi dosli vama,vec vi nama,jer smo vam preko potrebni da bi vas spasili.

 

Pogledaj mili Melhisedek88, do ujedinjenja možda nikada neće doći a možda će doći. Možda za nekoliko malo godina a možda za nekoliko desetljeća ili stotina godina. To osim na nama zavisi najviše na Božijoj volji. Ako ne dodje ostanemo svako pri svom, niko ništa ner gubi, vi se budete smatrali kao i do sada jedinom istinitom, autentičnom, pravovjernom itd. Hristovom i Božijom Crkvom a mi takodjer sebe budemo smatrati jedinom istinitom, autentičnom, pravovjernom itd. Hristovom i Božijom Crkvom. To uostalom smatramo i sada prema momentalno važećem katihizisu svake od njih. Ako smo mi htjeli a vi niste što bismo se osjećali krivim za taj neuspjeh, važi u tom to isto obrnuto, ako ste vi to iskreno htjeli a mi na kraju bezrazložno odbili ni vi nećete imati razloga preispitivati se i smatrati krivim za nešto. A ako se u tom uspije onda satisfakcija bude obostrana. A antiekumenisti ti naši i ti vaši koji su zbog otpora nastojanjima sjedinjenja koji se sada čine napustili Crkvu ne budu ni u jednoj od ovih dviju kombinacija jer nisu poslušali Crkvu ni sada a neće je pogotovu poslušati tada kad seš to sjedinjenje povede za rukom, oni su otpali od crkve u svakom slučaju ako ne smatraju takvu Crkvu svojom. I oni su u svemu tome najveći gubitnici i to u oba slučaja jer su se pokazali malodušnim, bili su iskušavani i nisu opstali, otpali su jer nisu bili poslušni svojoj Crkvi. Dakle umjesto maštovitih i pitoresknih predožbi o nekakvim posljednjim trzajima onih drugih nistomišljenika ja predlažem molitvu koja će učiniti posljednji trzaj Sotoni i raskolu medju nama hrišćanima koji je pričinjenim Sotone u Crkvu i ušao i kojem jedinstvo Hristove Crkve najviše nije u interesu.Osim toga kad nas Hristos bude pitao na Strašnome Sudu šta ste učinili da se jedinstvo moje Crkve povrati mi ćemo reći: molili smo se, vodili dijaloge, činili smo to i to. A šta ćete reći vi, kako a čime ćete odgovoriti na to Hristovo pitanje? Mi to nismo htjeli, nas to nije zanimalo, zašto bi to radili, k čemu bi to bilo dobro? Ili takvo nam nešto ni na pamet nije padalo, nismo pojma imali da Ti Gospode to hoćeš? A Gospod vam rekne, kako to da pojma niste imali, ja rekkoh da budete svi jedno? To tvoje razmišljanje je doista kratkovidno i bezduho, puno malodušja, nevjere i zadnjih primisli. Ako je Hristos tražio da svi budemo jedno onda će nam poslati blagodat, znanje, silu i način da to i ostvarimo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 24. 3. 2015. at 23:19, Melhisedek88 рече

Ne znam kad ce Administrator pustiti u promet moje odgovore,jer sam pod konntrolom.A nisam ni siguran da ce sve repliki i dozvoliti.

 

Al primjetno je da vi pokusavate izjednaciti Rimokatolicku Crkvu sa Pravoslavnom,sto je nevorovatan apsurd.Pa sta to Pravoslavna Crkva treba na sebi popravljati,znaci vi odbacujete dogmu da je Pravoslana Crkva sveta?Koje je to greske Pravoslavna Crkva kroz svoju istoriju cinila,kao sto vi tvrdite?Bas bi voleo da nam ih predocite.

 

Moze li savrsen Bog stvoriti ensavrsenu Crkvu?Jel hricanska ljubav nazvati pravoslavnu Crkvu bolesnom,kao sto je pre izvesnog vremena to uradio poglavar Rimkatolicke Crkve?

 

 

Samo argumentovano,molim vas!

 

  Цитат
Al primjetno je da vi pokusavate izjednaciti Rimokatolicku Crkvu sa Pravoslavnom,sto je nevorovatan apsurd.Pa sta to Pravoslavna Crkva treba na sebi popravljati,znaci vi odbacujete dogmu da je Pravoslana Crkva sveta?Koje je to greske Pravoslavna Crkva kroz svoju istoriju cinila,kao sto vi tvrdite?Bas bi voleo da nam ih predocite.

 

Kome se sad to obraćaš nije mi jasno? Forumskim adminima?

Onda ja s tim nemam ništa niti je to potrebno komentovat s moje strane.

 

  Цитат

Jel hricanska ljubav nazvati pravoslavnu Crkvu bolesnom,kao sto je pre izvesnog vremena to uradio poglavar Rimkatolicke Crkve?

 

 

Ovo je neistina, nikada papa nije nazvao Pravoslavnu crkvu bolesnom jer se ta ni ne nalazi u okviru Katoličke Crkve. Papa može da govori samo o tome što se tiče Katoličke Crkve jer za njega kao poglavara Katoličke Crkve postoji samo ona. Uključite malo zdravorazumsko rasudjivanje, odakle bi papa imao potrebu, pravo ili mogućnost da se o nečem izvan katoličke Crkve izražava bilo kako ili tako kao da je već dijelom Katoličke Crkve, tim bi kršio i vjeronauku, važeći naš katihizis i kanonsko pravo. Isto to se odnosi i na vaše pravoslavne Patrijarhe, ni oni nemaju potrebu a ni pravo ili nekakvu mogućnost izražavat se o drugim Crkvama van Pravoslavlja kao da su već normalnim dijelom Pravoslavlja, za njih kao klirike postoji samo Pravoslavna Crkva. Izuzetak su samo i jedino upravo ovi ekumenski dijalozi koji se odvijaju po posebnim pravilima dogovorenim i usaglašenim obostrano. I prema kojim je iz obostrano dogovorenog snishodjenja ili ikonomije moguće nazivati i drugu Crkvu Crkvom iako znamo da dok se to ne riječši ne postoji nikakva druga Crkva osim te naše kojoj pripadamo i neke druge još slične stvari su u tim dijalozima moguće ali samo u njima i njihovo važenje je vezano za upotrebu i funkciju pri dijalozima i njima je sasvim uslovljeno, bez njih oni gube značenje, smisao, svrhu i potrebu.

 

Vi imate problem s ovim (plavo označenim) očigledno:

 

"Dragi prijatelji, sve nam to pomaže shvatiti zašto kršćanske zajednice prepoznaju u biskupu veliki dar, i pozvane su jačati iskreno i duboko zajedništvo s njime, počevši od prezbiterâ i đakonâ. Nema zdrave Crkve ako vjernici, đakoni i prezbiteri nisu ujedinjeni s biskupom. Crkva, koja nije ujedinjena s biskupom, bolesna je Crkva. Isus je htio to jedinstvo svih vjernikâ, također đakonâ i prezbiterâ, s biskupom. A oni to čine sa sviješću da je upravo u biskupu vidljiva povezanost svake Crkve s apostolima i sa svim drugim zajednicama, ujedinjenim s njihovim biskupima i Papom u jednoj Crkvi Gospodina Isusa, koja je naša sveta hijerarhijska majka Crkva" (prema: kta/ika).

 

Ovdje je više o tome, svakako pročitajte:

http://www.cnak.ba/index.php?opt=21&id=1268

 

Pa upravo je to tako moralo biti napisano jer se to odnosi na Katolčku Crkvu a ako bi neko ko je momentalno laikom ili klirikom van Katoličke Crkve htio tamo tražiti u tom nekakve analogije za sebe onda samo neka umjesto tog izričaja: s njihovim biskupima i Papom napiše: s njihovim episkopima i Patrijarhom a bude to po smislu tačno to na šta se tamo mislilo. Jedino što, kako sam objasnio Papa kao poglavar Crkve tu govori o Katoličkoj Crkvi jer kao njen poglavar može govoriti samo o onom čemu je on poglavar a to se sve isto od riječi do riječi samo u "obrnutom gardu" ili analognoj poziciji odnosi i na pravoslavne Patrijarhe. Te analogije se nude same od sebe ali bilo bi sasvim neumjesno da ih papa spominje i proširuje na Patrijarhe i Pravoslavne Crkve koje ne samo da nisu dijelom Katoličke Crkve već s njom nisu u nikakvom lituregijskom ni kanonskom opštenju osim tom ekumenskom u cilju medjusobnog približavanja, usaglašavanja i eventualnog budućeg sjedinjenja. Za Patrijarha Irineja aktualno ne postoji nikakva druga Crkva osim SPC/Pravoslavne Crkve kao što ni za Papu ne postoji nikakva druga Crkva osim Katoličke Crkve u Italiji i u svijetu. kako je moguće da onda učestvuju i oni u dijalozima, pa tako kako sam to objasnio, potpisivanjem posebnog kanonsko-pravnog režima koji te dijaloge omogućava i precizira detaljno šta je tamo sve moguće a šta nije i pod kojim se uslovima imaju voditi i odvijati. Nema tu ničeg proturječnog, nelogičnog, nedosljednog, oximoronskog ili neshvatljivog. Zavisi to sve od aspekta i nivoa sa kojeg o svim tim stvarima razgovaramo. Na jednom nivou je apsolutno nemoguće to što je na drugom moguće a jedan aspekt ne dopušta nešto što taj drugi aspekt dopušta. Zato postoje sve te mješovite katoličko-pravoslavne komisije koje o svim tim stvarima vode računa i dogovaraju se o uslovima tih rasprava i o načinu vodjenja tih svih ekumenskih dijaloga.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...