Jump to content

Црква и менструални циклус


Препоручена порука

Hvala Aleksandre,dijelimo mišljenje...

Naravno morao sam da unesem malo dramatike u prethodni post,radi same ozbiljnosti pitanja

Kako taj odgovor onda da primijenimo na događaj sa krvotočivom ženom,odnosno Jevanđelje,odnosno na Mlađov rezon tj razliku između bolesti i prirodnog procesa,

kojim on ,da ne pretjeram nije mi namjera,pobija mišljenje +Pavla

"Kakvi su da su, moji su" Džizs

Apokrifno jev. po Oglu

-taj njihov svijet će te ubiti

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

Nešto bih pitao,ako nije problem

Tiče se Mlađovog posta,sa samog početka teme,tačnije jednog dijela:

  Цитат
Патријарх Павле је у својим Одговорима на нека питања наше вере као разлог неприступања Тајнама навео пример крвоточиве жене која се дотакла скута Христовог, а не Његовог тела и на основу тога закључио да жена у том периоду може да иде у Цркву, али не и да се причешћује. Свака част патријарху на његовој светости, али мислим да је овде промашио. Крвоточива жена је боловала од течења крви, а овде је реч о ПРИРОДНОМ ПРОЦЕСУ на који нико осим Господа не може да утиче и који има разлог због чега се одвија. Да ли је нормално да због нечега што уопште није никакав грех јер није производ слободне воље него нужности, једно биће не уђе у радост заједничарења са Богом?

interesuje me ovaj rezon:

-dakle krvotočiva žena je bolesna usljed grijeha?

-da li je taj grijeh naveden u jevanđelju?

-da li ona sagriješi ili roditelji njeni...?

-da li to znači da je svako ko je bolestan grješan(extra grešan jer smo svi grešni po defaultu)?

tj da li je bolest posljedica sagrješenja slobodne volje???

  Мислим да је од дела "... а овде је реч о ПРИРОДНОМ ПРОЦЕСУ..." и надаље говорио о циклусу (не о болести) као о нужности, као о нечему што није последица греха, уколико претпоставимо да је грех препрека за причешћивање.... није рекао да је жена због греха боловала, већ да, уколико се држимо патријарховог закључка да је крвоточење у супротности са причешћивањем, треба узети у обзир да то крвоточење жене није било нормално њено стање, већ болесно стање, неприродно (не испитујући узрок саме болести те жене)... за разлику од менструалног циклуса који је природан, који је нужан... хм? 1000000001010

posaljisvojuporuku.png

"Ако је бол све што видиш, можда тада губиш из вида Мене?"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

kakva glupa tema, ne mogu da verujem 1000000001010

jel nema pametnijih tema osim ovakih dokolicarenja?

bez zena niko od nas ne bi nikad ni postojao, a tema ima za naslov da se nesto kao i raspravlja, ma daj molim te, ovo mene vredja

imamo pametnija posla nego da buncamo, gledaj na sta nam lici drzava i stanje sviju i pojedinaca

Zayron: Pa tamo ni nema svađa oko vjere i nacije jer se o tom uošte ni ne priča. Priča se kakva je koja ribica i na šta se fata, na mrmka, na glistu, na kruh, hljeb ili angelbrot, na na lažni mamac itd. Evetualno o tom kako se koja peče i koja je ukusnija.

cloudking: "Ne postoje cuda... postoje samo stvari koje jos ne razumemo."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

kakva glupa tema, ne mogu da verujem :drugarstvo:

jel nema pametnijih tema osim ovakih dokolicarenja?

bez zena niko od nas ne bi nikad ni postojao, a tema ima za naslov da se nesto kao i raspravlja, ma daj molim te, ovo mene vredja

e neka si nam reko ! prstgore.gif' class='bbc_emoticon' alt='1000000001010' />

није битно ко сам ја, већ ко си ти !

Link to comment
Подели на овим сајтовима

većina tema koje ljude zanima kad podju ili neko vreme idu ucrkvu se svodi na trivijalnosti... mada,moram priznati da smatram da o ovome treba diskutovati...

posebno volim kad neko udari kontru patrijarhu-bilo kom  1000000001010  :drugarstvo: prstgore klapklap

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат
link=topic=4135.msg476973#msg476973 date=1309811180]

posebno volim kad neko udari kontru patrijarhu-bilo kom  facenew22222222  0110_hahaha 0110_hahaha 0110_hahaha

Не капирам,што направисте спрдачину од теме,зачињену овим дебилним смајлима,но свеједно... 0409_feel

Ево,кад се већ позивате на патријарха Павла,шта он каже,и ко коме контрира...

Може ли се жена за време менструалног периода причешћивати?

... У Старом завету код Јевреја, жена «кад има време, кад иде крв од тела њезина», одвајала се од осталих, јер је сваки додир с њом, у то време, значило за њих култну, молитвену нечистоту (3 Мој. 15 : 19). Исто је бивало и за 40 дана по рођењу мушког а 80 дана по рођењу женског детета (3 Мојс. 12 : 2 – 5).

... У Новом завету се на ту ствар гледа друкчије. Никаква телесна нечистота не чини нас морално и молитвено нечистим. Створени од Бога, вели Свети Атанасије Велики, «ми немамо у себи ничега нечистога, него се само тада прљамо када чинимо грех који је гори од свакога смрада. А кад се без наше воље догоди какво природно истечење, ми морамо, по природној неопходности... трпети поред другог и ово».

... Несумњиво је Светом Дионисију и Апостолским установама руководство за став у овом питању био еванђелски догађај и однос Господњи према крвоточној жени, па то треба да буде и нама. Пошто је крвоточна жена по Мојсијевом закону такође била нечиста, те се није смела дотицати никога (3 Мојс. 15 : 25), у поступку Спаситељевом према њој за нас је од особитог значаја: 1. Што се жена није дотакла тела Христовог, него краја Његове хаљине; 2. Она то није учинила негде насамо, него у мноштву народа скупљеног око Њега; 3. Иако је она по Закону била нечиста, Господ је због њеног поступка није одганао од Себе, нити из друштва, него њену веру похвалио и исцелио је.

... нема сметње да жена за време месечног прања, уз потребну обазривост и предузете хигијенске мере може долазити у цркву, целивати иконе, примити нафору и освећену водицу, као и учествовати у појању. Причестити се у том стању, или некрштена крстити се, не би могла. Но, у смртној болести може се и причестити и крстити."

Патријарх Павле, «Да нам буду јаснија нека питања наше вере», књига 1, Београд, 1998

"Све оно што ми можемо да одлучимо јесте шта да урадимо са временом које нам је дато"

Гандалф

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат
  Цитат

Nešto bih pitao,ako nije problem

Tiče se Mlađovog posta,sa samog početka teme,tačnije jednog dijela:

  Цитат
Патријарх Павле је у својим Одговорима на нека питања наше вере као разлог неприступања Тајнама навео пример крвоточиве жене која се дотакла скута Христовог, а не Његовог тела и на основу тога закључио да жена у том периоду може да иде у Цркву, али не и да се причешћује. Свака част патријарху на његовој светости, али мислим да је овде промашио. Крвоточива жена је боловала од течења крви, а овде је реч о ПРИРОДНОМ ПРОЦЕСУ на који нико осим Господа не може да утиче и који има разлог због чега се одвија. Да ли је нормално да због нечега што уопште није никакав грех јер није производ слободне воље него нужности, једно биће не уђе у радост заједничарења са Богом?

interesuje me ovaj rezon:

-dakle krvotočiva žena je bolesna usljed grijeha?

-da li je taj grijeh naveden u jevanđelju?

-da li ona sagriješi ili roditelji njeni...?

-da li to znači da je svako ko je bolestan grješan(extra grešan jer smo svi grešni po defaultu)?

tj da li je bolest posljedica sagrješenja slobodne volje???

  Мислим да је од дела "... а овде је реч о ПРИРОДНОМ ПРОЦЕСУ..." и надаље говорио о циклусу (не о болести) као о нужности, као о нечему што није последица греха, уколико претпоставимо да је грех препрека за причешћивање.... није рекао да је жена због греха боловала, већ да, уколико се држимо патријарховог закључка да је крвоточење у супротности са причешћивањем, треба узети у обзир да то крвоточење жене није било нормално њено стање, већ болесно стање, неприродно (не испитујући узрок саме болести те жене)... за разлику од менструалног циклуса који је природан, који је нужан... хм? facenew22222222

da,shvatio sam smisao ,

međutim baš to mi nije jasno,takav rezon,zato sam i postavio onakva pitanja u prethodnom postu

kaže se krvotočiva žena je bolovala 12 godina,dakle godinama,i opet se nije usudila dotaći Gospoda,već samo straga skuta Njegovog

dakle niti se spominje razlog,niti ikakva osuda,niti išta drugo,već samo da je bolovala,i to 12 god.

E sada ono što je meni zapalo za oko u Mlađovom postu,kao negaciji patrijarhovog mišljenja je to da se mjesečni ciklus kod žena kao prirodno stanje,dakle nužno i nezavisno od volje žene suprotstavlja bolesti koja bi onda tim rezonom predstavljala neki voljno zavisni proces,odnosno promašaj slobode i izbora tj posljedica grijeha

"Kakvi su da su, moji su" Džizs

Apokrifno jev. po Oglu

-taj njihov svijet će te ubiti

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат
  Цитат
link=topic=4135.msg476973#msg476973 date=1309811180]

posebno volim kad neko udari kontru patrijarhu-bilo kom  facenew22222222  0110_hahaha 0110_hahaha 0110_hahaha

Не капирам,што направисте спрдачину од теме,зачињену овим дебилним смајлима,но свеједно... 0409_feel

Ево,кад се већ позивате на патријарха Павла,шта он каже,и ко коме контрира...

Може ли се жена за време менструалног периода причешћивати?

... У Старом завету код Јевреја, жена «кад има време, кад иде крв од тела њезина», одвајала се од осталих, јер је сваки додир с њом, у то време, значило за њих култну, молитвену нечистоту (3 Мој. 15 : 19). Исто је бивало и за 40 дана по рођењу мушког а 80 дана по рођењу женског детета (3 Мојс. 12 : 2 – 5).

... У Новом завету се на ту ствар гледа друкчије. Никаква телесна нечистота не чини нас морално и молитвено нечистим. Створени од Бога, вели Свети Атанасије Велики, «ми немамо у себи ничега нечистога, него се само тада прљамо када чинимо грех који је гори од свакога смрада. А кад се без наше воље догоди какво природно истечење, ми морамо, по природној неопходности... трпети поред другог и ово».

... Несумњиво је Светом Дионисију и Апостолским установама руководство за став у овом питању био еванђелски догађај и однос Господњи према крвоточној жени, па то треба да буде и нама. Пошто је крвоточна жена по Мојсијевом закону такође била нечиста, те се није смела дотицати никога (3 Мојс. 15 : 25), у поступку Спаситељевом према њој за нас је од особитог значаја: 1. Што се жена није дотакла тела Христовог, него краја Његове хаљине; 2. Она то није учинила негде насамо, него у мноштву народа скупљеног око Њега; 3. Иако је она по Закону била нечиста, Господ је због њеног поступка није одганао од Себе, нити из друштва, него њену веру похвалио и исцелио је.

... нема сметње да жена за време месечног прања, уз потребну обазривост и предузете хигијенске мере може долазити у цркву, целивати иконе, примити нафору и освећену водицу, као и учествовати у појању. Причестити се у том стању, или некрштена крстити се, не би могла. Но, у смртној болести може се и причестити и крстити."

Патријарх Павле, «Да нам буду јаснија нека питања наше вере», књига 1, Београд, 1998

Bravo Zosima.

Mogao sam ispasti lazov.

Zbog kompikovane situacije sa mnom,nisam bio u mogucnosti da to postavim ovde.

Nisam vest sa tim skeniranjem i jedva uspevamo da se i ovako povezemo.

Mnogi se ovde pozivaju na patrijarha Pavla zbog harizme i popularnosti koju je imao medju narodom i ne samo vernicima.

On je za njih pokrivao sve rupe i nedostatke.

To se i dalje neguje, ali se na svakom koraku njegovi stavovi izruguju, i stavlja u prvi plan njegova prisustva misama kojeg su kao maskotu vodili,i sa njim jadnim upravljali u poslednjim godinama svoga zivota.

Ali kao neka ukleta sudba pratice ih odluke SAS o sluzenju liturgije i njegov sada vec antologijski potpis ispod tih odluka.

Posle ovog tvoga citata ocekujem pojavu Nikole sa avatarom nekog palog andjela, i njegove blede kopije poput admina Dejana, koji ce na sve to da odgovori kako su i drugi svetitelji lupali gluposti pa su opet sveti.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

zosima,nije sprdnje al je davno sve rečeno-i ćorav bi video...

inače,ja u tom dogadjaju iz jevandjelja koju patrijarjh navodi i pored velike želje koju imam ne mogu da vidim to što on vidi-ja tu vidim čistu veru-bez trunke sumnje...

čitaj ovo...

Ako se samo dotaknem haljine njegove, ozdraviću...

to je poenta i na to i sam Gospod ukazuje

-Ne boj se kćeri, vjera tvoja spasla te je. I ozdravi žena

od onoga časa.

šta misliš da bi se desilo da mu je pipnula ruku... ili lice... to me mene od jutros zanima... je l bi se nešto promenilo... mislim da ne bi... hvala na pažnji

problem je što ljudi pišu da bi sebe utvrdili u ispravnost svog mišljenja a nisu otvoreni za dijalog...

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

dijalog moze da se vodi o temama koje su za dijalog

ova tema je za mene bogohuljenje, jer Bog je stvorio zenu, to je njegovo najmajstorskije delo i sad mi klosari nesto ovde raspravljamo, ma ajte molim vas, a ima jos slicnih tema gde se dovode neke stvari u pitanje a obicnom ljudskom logikom koja nije ni blizu apsolutu

Zayron: Pa tamo ni nema svađa oko vjere i nacije jer se o tom uošte ni ne priča. Priča se kakva je koja ribica i na šta se fata, na mrmka, na glistu, na kruh, hljeb ili angelbrot, na na lažni mamac itd. Evetualno o tom kako se koja peče i koja je ukusnija.

cloudking: "Ne postoje cuda... postoje samo stvari koje jos ne razumemo."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

dijalog moze da se vodi o temama koje su za dijalog

da,ukapirali smo... zaista

je l inače tako postupaš i uživo kad te neko pita nešto što ti nije vredno diskusije- oladiš ih i oni odmah svate...

IVANA MIHIC I BRANKO VIDAKOVIC-ONA HOCE MAMBO

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

ne, nego mu objasnim jos na prvoj strani, a ovo je doguralo do 14te, a ja sam tek sad nasao za shodno da kliknem na ovu temu

Zayron: Pa tamo ni nema svađa oko vjere i nacije jer se o tom uošte ni ne priča. Priča se kakva je koja ribica i na šta se fata, na mrmka, na glistu, na kruh, hljeb ili angelbrot, na na lažni mamac itd. Evetualno o tom kako se koja peče i koja je ukusnija.

cloudking: "Ne postoje cuda... postoje samo stvari koje jos ne razumemo."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

dijalog moze da se vodi o temama koje su za dijalog

a jel tebi ne bi bila tema za dijalog da tebi neko kaze da ti si ¨necist¨ (a inace rodjeni si bas u takvoj ¨necistoci¨ ako ne i vecoj (placenta, pupcana vrpca....sve se to baca), ali ne ti si cist a one sto radjaju eto one su prljave)

Everyone’s got a plan until they get hit.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

ti sad vrljavis po prljavom vesu?

necu vise da se raspravljam na ovu temu, ko nema pametnija posla nek se "zabavlja"

inace, cistoca i necistoca su subjektivne kategorije, kao sto sam vec napomenuo

Zayron: Pa tamo ni nema svađa oko vjere i nacije jer se o tom uošte ni ne priča. Priča se kakva je koja ribica i na šta se fata, na mrmka, na glistu, na kruh, hljeb ili angelbrot, na na lažni mamac itd. Evetualno o tom kako se koja peče i koja je ukusnija.

cloudking: "Ne postoje cuda... postoje samo stvari koje jos ne razumemo."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...