Jump to content

Otac Petar Denkovacki

Оцени ову тему


Guest - . . .-

Препоручена порука

Тихо али не у себи :291291291:

Свештеник је тај који началствује-а не певница :drugarstvo:

Попови да не причају у Олтару за време Литургије јер нико и не чита молитве које су ОБАВЕЗНЕ да се читају.

Ако одеш на Свету Гору и у многе свештене манастире,видећеш и сам,како се служи.

Зашто вам је трн у оку промена која највише је корисна за свештенство наше а самим тим и за нас?

Мени је трн у оку самовољно мењање Свете Литургије...нарушавање богослужбеног поретка...упорно непоштовање саборских одлука у вези начина служења... а све то на штету нашег народа,оног верујућег,црквеног...

На Светој Гори сам био пре пар година...Литургија се служила по Типику..баш онако како у свом делу пише Свети Никола Кавасила !

Кавасила не пише ниокаквом Типику. Кавасила тумачи Литургију. Између осталог каже да је Причешће смисао и главни разлог служења Литругије. На основу тога, са правом се питамо: ако се генерализовано верном народу брани приступ Причешћу ван поста, зашто онда уопште служимо Литургију у време мрса? Зашто, ако смо Литургију лишили сврхе и смисла ње саме? Да би се свештеници причешћивали? Па и лаици су свештеници и они служе, они су "царско свештенство, народ изабрани". Лаик није "световњак" (а свештеници "духовници", "духовњаци") већ је лаичка служба једна од служби која конституише Цркву. Без лаика, једнако као но без епископа и свештеника, НЕМА ЦРКВЕ! Не може се служити Литургија ако нема лаика! Ако предстојатељ Литургије (свештеник или епископ) служи и причешћује се, зашто лаик који служи на истој тој Литургији да се не причешћује?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 97
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Објасни нам какве. Да и ми нешто научимо.

Кад већ спомињеш Светог Николу Кавасилу и његов благослов за Причешће а у контексту приче да отац Петар није у праву јер Кавасила каже...шта ћемо онда са благословом истог Светитеља за служење ?

Да ли и тада отац Петар није био у праву ?

Опет ово питање нема везе са питањем: причешћивање лаика. Гласно/тихо читање молитава је сасвим друго питање. Гласно/тихо, затворене/отворене двери - у сваком случају, лаицима ЈОК Причешће.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Тихо али не у себи :)

Свештеник је тај који началствује-а не певница :)

Попови да не причају у Олтару за време Литургије јер нико и не чита молитве које су ОБАВЕЗНЕ да се читају.

Ако одеш на Свету Гору и у многе свештене манастире,видећеш и сам,како се служи.

Зашто вам је трн у оку промена која највише је корисна за свештенство наше а самим тим и за нас?

Мени је трн у оку самовољно мењање Свете Литургије...нарушавање богослужбеног поретка...упорно непоштовање саборских одлука у вези начина служења... а све то на штету нашег народа,оног верујућег,црквеног...

На Светој Гори сам био пре пар година...Литургија се служила по Типику..баш онако како у свом делу пише Свети Никола Кавасила !

Кавасила не пише ниокаквом Типику. Кавасила тумачи Литургију. Између осталог каже да је Причешће смисао и главни разлог служења Литругије. На основу тога, са правом се питамо: ако се генерализовано верном народу брани приступ Причешћу ван поста, зашто онда уопште служимо Литургију у време мрса? Зашто, ако смо Литургију лишили сврхе и смисла ње саме? Да би се свештеници причешћивали? Па и лаици су свештеници и они служе, они су "царско свештенство, народ изабрани". Лаик није "световњак" (а свештеници "духовници", "духовњаци") већ је лаичка служба једна од служби која конституише Цркву. Без лаика, једнако као но без епископа и свештеника, НЕМА ЦРКВЕ! Не може се служити Литургија ако нема лаика! Ако предстојатељ Литургије (свештеник или епископ) служи и причешћује се, зашто лаик који служи на истој тој Литургији да се не причешћује?

Горућа питања.

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

[

Онда и сам знаш да се пева само кратко Достојни и праведно,Тебе појем,Тебе благословим

На Св. Гори нема кратке службе. Обично се тамо каже да на службу не можеш да заксаниш.
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Где оно беше и наш Свети Сава наређује Причешће три пута седмично, ако се не варам? Мислим да је Студенички типик у питању.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

[

Онда и сам знаш да се пева само кратко Достојни и праведно,Тебе појем,Тебе благословим

На Св. Гори нема кратке службе. Обично се тамо каже да на службу не можеш да заксаниш.
Наравно :)

Нисам ни мислила кратке службе.

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Где оно беше и наш Свети Сава наређује Причешће три пута седмично, ако се не варам? Мислим да је Студенички типик у питању.

То је Хилендарски Типик

Слово 5: О СВЕТОЈ ЛИТУРГИЈИ И ДА СЕ НИКО НЕ ПРИЧЕШЋУЈЕ БЕЗ ИГУМАНА, НИТИ ОПЕТ ДА НЕКО ОСТАЈЕ БЕЗ ПРИЧЕШЋА, ОСИМ СА ЊЕГОВИМ ЗНАЊЕМ

Треба казати и о божанственој литургији, која по дужности свагда треба да се врши у цркви. А на њој треба да чувате ви себе, браћо, чврсто, јер је свето и страшно што се на њој врши, и јер се на њој више од других држи и врши страшна и превелика тајна наше православне вере, то јест божанствена и најчаснија литургија пречаснога тела и крви Господа и Бога Спаса нашега Исуса Христа. На њој, као што је речено, треба ви себе тачно да чувате, што више, и треба да одгоните од вас сваку кукољску и нечисту мисао недостојну ове страшне службе, и на сваки начин треба себе да чистите, потом се треба причешћивати божанственим светињама, пошто од игумана примите проштење. Јер не приличи некоме од вас да се причешћује без бојазни и без суда, нити сваки пут. Хтели бисмо ово: много пута је причешћивати се и живота, као што рече и сам Христос: "Који једе тело моје и пије крв моју, у мени остаје и ја у њему".(42) И опет: "Ако не једете тело моје и не пијете крв моју, немате живота у себи".(43) И божанствени апостол: "Ко се прилепљује Господу, једно је тело",(44) као и противно: "Који себе удаљује од тебе, погинуће" - рече кротки Давид.(45) Хтели бисмо, дакле, као што је ово и речено, али због људске немоћи и дела тешког не заповедамо, "јер који недостојно једе тело и пије крв Господњу, крив је телу и крви",(46) рече божаствени и духоречити и први међу апостолима Павле. Страшна је то реч, браћо моја, и указује да треба да дрхте од причешћа не само грешници као што сам ја него и они који су много поузданији у себе. Јер они треба да се причешћују три пута недељно, колико знају себе да су се очистили од срамних мисли и слагања с њима, од гнева и роптања, жалости и оговарања, лажи и непристојног смеха, и још злог мишљења, па чак и јарости, срамног говора, и овом сличнога. А они који упадоше у речене страсти, нека се пожуре да исповешћу и покајањем одступе од овога, и једанпут у недељи нека се причесте, или ни једанпут, по игумановој одлуци, јер игумани треба да се и брину о овом. А да неко без причешћа пребива без игуманова знања, није похвално, јер онај који тако чини биће осуђен као онај који испуњује своју вољу. Они који хоће да се причесте треба да поју службу узакоњену за причешће и чинећи један другоме заједничко коленопоклоњење да дају опроштај, и тако потом са благодарношћу треба се причешћивати животворним светињама. Нека вам буде и ово, имајући овај образац.

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Био је у Бачкој епархији неки свештеник који се противио "новотарском" причешћивању верног народа. Тражио је "6 дана вода + обавезна исповест" пред свако Причешће. Дописивао се он тако са +Иринејем Бачким, док му владика једном није решио проблем овако: добро, то што тражиш од верног народа мораћеш и сам да испуниш. Пред свако слуење и Причешће постићеш 6 дана на води и ићићеш у манастир Ковиљ на исповест. Покушо јадан попа да понесе такав "типик", али није дуго издржао. Након тога окануо се фарисејске праксе да народу товари терет већи него што га сам носи.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Где оно беше и наш Свети Сава наређује Причешће три пута седмично, ако се не варам? Мислим да је Студенички типик у питању.

То је Хилендарски Типик

Слово 5:

Треба казати и о божанственој литургији, која по дужности свагда треба да се врши у цркви. А на њој О СВЕТОЈ ЛИТУРГИЈИ И ДА СЕ НИКО НЕ ПРИЧЕШЋУЈЕ БЕЗ ИГУМАНА, НИТИ ОПЕТ ДА НЕКО ОСТАЈЕ БЕЗ ПРИЧЕШЋА, ОСИМ СА ЊЕГОВИМ ЗНАЊЕМтреба да чувате ви себе, браћо, чврсто, јер је свето и страшно што се на њој врши, и јер се на њој више од других држи и врши страшна и превелика тајна наше православне вере, то јест божанствена и најчаснија литургија пречаснога тела и крви Господа и Бога Спаса нашега Исуса Христа. На њој, као што је речено, треба ви себе тачно да чувате, што више, и треба да одгоните од вас сваку кукољску и нечисту мисао недостојну ове страшне службе, и на сваки начин треба себе да чистите, потом се треба причешћивати божанственим светињама, пошто од игумана примите проштење. Јер не приличи некоме од вас да се причешћује без бојазни и без суда, нити сваки пут. Хтели бисмо ово: много пута је причешћивати се и живота, као што рече и сам Христос: "Који једе тело моје и пије крв моју, у мени остаје и ја у њему".(42) И опет: "Ако не једете тело моје и не пијете крв моју, немате живота у себи".(43) И божанствени апостол: "Ко се прилепљује Господу, једно је тело",(44) као и противно: "Који себе удаљује од тебе, погинуће" - рече кротки Давид.(45) Хтели бисмо, дакле, као што је ово и речено, али због људске немоћи и дела тешког не заповедамо, "јер који недостојно једе тело и пије крв Господњу, крив је телу и крви",(46) рече божаствени и духоречити и први међу апостолима Павле. Страшна је то реч, браћо моја, и указује да треба да дрхте од причешћа не само грешници као што сам ја него и они који су много поузданији у себе. Јер они треба да се причешћују три пута недељно, колико знају себе да су се очистили од срамних мисли и слагања с њима, од гнева и роптања, жалости и оговарања, лажи и непристојног смеха, и још злог мишљења, па чак и јарости, срамног говора, и овом сличнога. А они који упадоше у речене страсти, нека се пожуре да исповешћу и покајањем одступе од овога, и једанпут у недељи нека се причесте, или ни једанпут, по игумановој одлуци, јер игумани треба да се и брину о овом. А да неко без причешћа пребива без игуманова знања, није похвално, јер онај који тако чини биће осуђен као онај који испуњује своју вољу. Они који хоће да се причесте треба да поју службу узакоњену за причешће и чинећи један другоме заједничко коленопоклоњење да дају опроштај, и тако потом са благодарношћу треба се причешћивати животворним светињама. Нека вам буде и ово, имајући овај образац.

То је то. Хвала.  :) :) :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Био је у Бачкој епархији неки свештеник који се противио "новотарском" причешћивању верног народа. Тражио је "6 дана вода + обавезна исповест" пред свако Причешће. Дописивао се он тако са +Иринејем Бачким, док му владика једном није решио проблем овако: добро, то што тражиш од верног народа мораћеш и сам да испуниш. Пред свако слуење и Причешће постићеш 6 дана на води и ићићеш у манастир Ковиљ на исповест. Покушо јадан попа да понесе такав "типик", али није дуго издржао. Након тога окануо се фарисејске праксе да народу товари терет већи него што га сам носи.

Знам за ово :)

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Где оно беше и наш Свети Сава наређује Причешће три пута седмично, ако се не варам? Мислим да је Студенички типик у питању.

Ако је Студенички типик, онда је то типик за монахе. Који стално посте, моле се непрестано, исповеђени, смирени ...

А где то има у цивилству?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

[

Кавасила не пише ниокаквом Типику. Кавасила тумачи Литургију. Између осталог каже да је Причешће смисао и главни разлог служења Литругије. На основу тога, са правом се питамо: ако се генерализовано верном народу брани приступ Причешћу ван поста, зашто онда уопште служимо Литургију у време мрса? Зашто, ако смо Литургију лишили сврхе и смисла ње саме? Да би се свештеници причешћивали? Па и лаици су свештеници и они служе, они су "царско свештенство, народ изабрани". Лаик није "световњак" (а свештеници "духовници", "духовњаци") већ је лаичка служба једна од служби која конституише Цркву. Без лаика, једнако као но без епископа и свештеника, НЕМА ЦРКВЕ! Не може се служити Литургија ако нема лаика! Ако предстојатељ Литургије (свештеник или епископ) служи и причешћује се, зашто лаик који служи на истој тој Литургији да се не причешћује?

Слажем се,Свети Кавасила тумачи Литургију...у 14.-том веку и пише да свештеник тихо чита молитве (одређене)...зар не тврде поједини црквени великодостојници а понављају многи као папагаји да је тихо читање молитава одскора,тек три века у нашој Цркви,да је производ Кијевске школе..и чега већ ?

Са том тврдњом да су и лаици свештеници можемо очекивати да се ускоро предложи да и народ почне да служи службу,врши требе итд...

Такође се слажем да без народа нема Цркве...као и без епископа и свештеника...али данас за многе ствари битне за живот Цркве народ се не пита..знаш већ оно - ко смо ми ?ми се ту не питамо,има ко о томе одлучује....

Зашто се народ не пита када се бирају или рашчињују епископи ?

Или када се мења служба ?

Или кад треба да дође папа !

Александре,нигде Свети Сава не наређује да се сви причесте

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Био је у Бачкој епархији неки свештеник који се противио "новотарском" причешћивању верног народа. Тражио је "6 дана вода + обавезна исповест" пред свако Причешће. Дописивао се он тако са +Иринејем Бачким, док му владика једном није решио проблем овако: добро, то што тражиш од верног народа мораћеш и сам да испуниш. Пред свако слуење и Причешће постићеш 6 дана на води и ићићеш у манастир Ковиљ на исповест. Покушо јадан попа да понесе такав "типик", али није дуго издржао. Након тога окануо се фарисејске праксе да народу товари терет већи него што га сам носи.

Згодна прича. Али, да ли је терет (који свештеник није могао да издржи) био у томе што је морао да иде у Ковиљ (ако је далеко!), или је терет био у шестодневном посту на води?
Link to comment
Подели на овим сајтовима

То је Хилендарски Типик

Слово 5: О СВЕТОЈ ЛИТУРГИЈИ И ДА СЕ НИКО НЕ ПРИЧЕШЋУЈЕ БЕЗ ИГУМАНА, НИТИ ОПЕТ ДА НЕКО ОСТАЈЕ БЕЗ ПРИЧЕШЋА, ОСИМ СА ЊЕГОВИМ ЗНАЊЕМ

Треба казати и о божанственој литургији, која по дужности свагда треба да се врши у цркви. А на њој треба да чувате ви себе, браћо, чврсто, јер је свето и страшно што се на њој врши, и јер се на њој више од других држи и врши страшна и превелика тајна наше православне вере, то јест божанствена и најчаснија литургија пречаснога тела и крви Господа и Бога Спаса нашега Исуса Христа. На њој, као што је речено, треба ви себе тачно да чувате, што више, и треба да одгоните од вас сваку кукољску и нечисту мисао недостојну ове страшне службе, и на сваки начин треба себе да чистите, потом се треба причешћивати божанственим светињама, пошто од игумана примите проштење. Јер не приличи некоме од вас да се причешћује без бојазни и без суда, нити сваки пут. Хтели бисмо ово: много пута је причешћивати се и живота, као што рече и сам Христос: "Који једе тело моје и пије крв моју, у мени остаје и ја у њему".(42) И опет: "Ако не једете тело моје и не пијете крв моју, немате живота у себи".(43) И божанствени апостол: "Ко се прилепљује Господу, једно је тело",(44) као и противно: "Који себе удаљује од тебе, погинуће" - рече кротки Давид.(45) Хтели бисмо, дакле, као што је ово и речено, али због људске немоћи и дела тешког не заповедамо, "јер који недостојно једе тело и пије крв Господњу, крив је телу и крви",(46) рече божаствени и духоречити и први међу апостолима Павле. Страшна је то реч, браћо моја, и указује да треба да дрхте од причешћа не само грешници као што сам ја него и они који су много поузданији у себе. Јер они треба да се причешћују три пута недељно, колико знају себе да су се очистили од срамних мисли и слагања с њима, од гнева и роптања, жалости и оговарања, лажи и непристојног смеха, и још злог мишљења, па чак и јарости, срамног говора, и овом сличнога. А они који упадоше у речене страсти, нека се пожуре да исповешћу и покајањем одступе од овога, и једанпут у недељи нека се причесте, или ни једанпут, по игумановој одлуци, јер игумани треба да се и брину о овом. А да неко без причешћа пребива без игуманова знања, није похвално, јер онај који тако чини биће осуђен као онај који испуњује своју вољу. Они који хоће да се причесте треба да поју службу узакоњену за причешће и чинећи један другоме заједничко коленопоклоњење да дају опроштај, и тако потом са благодарношћу треба се причешћивати животворним светињама. Нека вам буде и ово, имајући овај образац.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...