Jump to content

Којег владику бисте изабрали за президента ?!!

Оцени ову тему


Када би се променио церковни устав којег владику бисте бирали за председника ?  

58 члановâ је гласало

  1. 1. Када би се променио церковни устав којег владику бисте бирали за председника ?

    • +Григорија
      12
    • +Атанасија Јевтића
      7
    • +Амфилохија
      10
    • Монаха Артемија
      3
    • +Иринеја Буловића
      7
    • +Хризостома
      0
    • +Василија Качавенду
      0
    • +Фотија
      0
    • +Порфирија
      6
    • +Давида
      2
    • +Андреја
      1
    • + Игњатија
      6
    • +Скопског Јована
      1
    • +Пахомија
      0
    • +Патрију Иринеја
      2


Препоручена порука

Ниједног, сачувај Боже!

Ово је један некорисни, али на сву срећу и немогући ШББКББ.

Один монах вошёл в склеп к покойникам и крикнул: "Христос воскресе!" А они ему все хором: "Воистину воскресе!"
--- / -.. --- -- .. -. . --..-- / -- .. ... . .-. . .-. .
http://www.srdjanantic.blogspot.com/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 16. 5. 2012. at 18:16, antics рече

Ниједног, сачувај Боже!

Ово је један некорисни, али на сву срећу и немогући ШББКББ.

Архиепископ Макарије III председник Кипра !

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Кипар је друга прича и не може се пресликати на Србију. Слава Богу па се епископ не може и даће Бог никада неће бирати за председника.

Призван или не, Бог је увек ту

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 16. 5. 2012. at 18:21, marko_13 рече

Кипар је друга прича и не може се пресликати на Србију. Слава Богу па се епископ не може и даће Бог никада неће бирати за председника.

Св. Петар Цетињски !

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 16. 5. 2012. at 18:26, marko_13 рече

Свети Петар Цетињски није био председник републике и није биран на изборима.

Опет грешка.

Ни прво није грешка а ни друго, друго је само навод да постоји могућност да духовни владар буде истовремено и световни у православљу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ni jednog.Vladike su tamo gde i trebaju da budu. U Crkvi.

“There are four questions of value in life... What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same. Only love.”
Link to comment
Подели на овим сајтовима

То нема везе са православљем већ са историјским околностима. Ако ћемо по православном Предању и традицији онда је то недопустиво. Имамо јасан принцип симфоније духовне и световне власти, која подразумева постојање црквених и државних поглавара.

Подсећам да су епархије настајале на основу државне поделе територије у римској Империји и поклапале су се са оним областима на чијим челима су били епархиоте.

Призван или не, Бог је увек ту

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 16. 5. 2012. at 18:16, antics рече

Ниједног, сачувај Боже!

Ово је један некорисни, али на сву срећу и немогући ШББКББ.

Što? Ja bih! Kad bi Srbija bila teokracijom kao Crna Gora nekada a ja državljanom, a na listi se pojavilo ime vladike +Amfilohija Radovića, onda odmah za njega bez ikakvog suvišnog razmišljanja i premišljanja, on je mojim favorritem u svakom pogledu još iz studentskih dana otkad nas je na njega upozorio pokojni profesor Tomislav Šagi Bunić. A bio je vrlo teškim i zahtjevnim diskutantom "za mlada", kad je bio profesorom na PBF. SPC se imala kada s njim ponositi još i tada, već u to vrijeme a tim više ima to i sada kada je on jednim od vodećih ličnosti SPC među vladikama i jednim od najeminentnijih profesora teologije u svijetu. Njemu bih ja prije povjerio i državu i svoj život pa i kad nisam pravoslavac, prije njemu nego mnogima drugima danas što u Srbiji kandiduju, što da ne? Teokracija je sasvim normalna stvar.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 16. 5. 2012. at 18:32, marko_13 рече

То нема везе са православљем већ са историјским околностима. Ако ћемо по православном Предању и традицији онда је то недопустиво. Имамо јасан принцип симфоније духовне и световне власти, која подразумева постојање црквених и државних поглавара.

Подсећам да су епархије настајале на основу државне поделе територије у римској Империји и поклапале су се са оним областима на чијим челима су били епархиоте.

Ако је недопустиво зашто се онда толико пута десило у историји , како даљој тако ево и ближој као што видимо ?

Римска империја је давно била, у међувремену је много воде протекло Дунавом.

Потребно је да ми наведеш неки канон који ово изричито забрањује.

Али и чак и тад историја показује да је то могуће па чак и да тај владар буде светитељ.

Такође ја сам овде помешао све владаре и председника.

Да председници се бирају и архиепископ Макарије III је био изабран за председника.

Значи могуће је.

Тренутно устав СПЦ то не дозвољава али није неправославно.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 16. 5. 2012. at 18:37, Жељко рече

Ако је недопустиво зашто се онда толико пута десило у историји , како даљој тако ево и ближој као што видимо ?

Римска империја је давно била, у међувремену је много воде протекло Дунавом.

Потребно је да ми наведеш неки канон који ово изричито забрањује.

Али и чак и тад историја показује да је то могуће па чак и да тај владар буде светитељ.

Такође ја сам овде помешао све владаре и председника.

Да председници се бирају и архиепископ Макарије III је био изабран за председника.

Значи могуће је.

Тренутно устав СПЦ то не дозвољава али није неправославно.

Шта се све у ближој и даљој историји хришћанства десило а није допустиво? Мислим да би списак био подужи. Дакле, то није никакв аргумент.

Позивање на каноне је проблематично јер је канонско право настајало као одговор на проблеме, а никада их није предупређивало. Постоје канони који говоре да се треба рашчинити епископ који сарађује блиско са државним властима и на њих се данас позивају артемити када причају о Тадићу, Дачићу и др. када су у Патријаршији и сл.

Рекао сам већ да случај архиепископа Макариоса III није могуће навести као пример у случају Србије због историјских околности. Позивање на њега је класична логичка грешка.

Наравно да је неправославно јер су епископи добили дужност да проповедају Јеванђеље и крштавају све народе у име Оца, Сина и Светог Духа, а државна власт није у њиховом фокусу и не треба бити, јер нема есхатолошко утемељење. Све службе у Цркви су есхатолошке и то је оно чиме се треба бавити у животу. Остало није битно.

Призван или не, Бог је увек ту

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...