Jump to content

Разговарајте са Немањом Д. Милиновићем .

Оцени ову тему


Препоручена порука

Željko – Da, sećam se da ja nisam hteo da govorim o Vidovdanu i o Dverima, jer sam smatrao da o tome ne znam dovoljno. Željko, sam znaš da javnost tako funkcioniše. Oni Vas vide sa nekim i okarakterišu. Eto, npr. ja ne bih imao problem da kod Tebe za Vidovdan objavim jedan esej koji će baciti svetlo na teološko i kontekstualno promišljanje patnje, stradanja i oprosta u svetlu Oluje, ali svestan sam da se lako može dogoditi da ljudi to neće ni čitati, već će odmah početi da prave paralele ko za koga radi i ko koga plaća. To je javna sfera, valjda tako mora biti.

Знам , савршено јасно, есеј је добро дошао.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 180
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Augustinus – Svima naglašavam da sam hrišćanski teolog, jer biti hrišćanin prevazilazi teologiju kao naučnu granu, denominacijsku pripadnost i tako dalje. Ne znam zašto mnogi ljudi u meni doista vide pravoslavnog teologa. Ti dobro znaš da sam studirao pravoslavnu teologiju. Takođe, u tekstu sam objasnio svrhu Gay Pride-a, jer to nisam znao dok nisam pročitao, pa video da njih ne zanima paradiranje sklonostima, već pitanje prava. A pitanje prava ima veze sa civilnim društvom. Za mene LGBT priča nije prihvatljiva i nije deo mog životnog stila (ako neko to želi da čuje, evo neka čuje), ali je realnost da mi kao građani ne živimo u Crkvi već u državi. Oni koji ne žele da idu u Crkvu, već na Pride imaju to pravo. Neko će reći da to može biti štetno za decu. Zar gomila javnih sadržaja ne može takođe biti štetna za decu? Ali, ako roditelj smatra da je nešto štetno za decu, neće ih tamo voditi, kao što ih ne vodi ni na neke političke ili slične skupove. Što se tiče manipulisanja, toga ima svuda. Neko može pomisliti da i ovaj portal manipuliše, jer preko svojih forumaša prikuplja čitanost. Ipak, dopala mi se Solženjicinova misao: ''Kada govorim istinu ne interesuje me ko to može iskoristiti i za šta''. U mom slučaju, kada govorim ono što verujem i smatram da je istina. Ako neko zamera konkretno ono što sam rekao, neka pita konkretno šta je sporno. Ako je neko za dijalog, hajmo da ostavimo priču o medijima, manipulacijama, korišćenju... i da vidimo da li je i šta sporno u mojim rečima, s obzirom da sam (kako su me i ovde predstavili) teolog. Ipak, hvala Ti za prijateljski ton obraćanja, savet koji je na mestu i koji ću svakako uzeti u obzir!

Немања, разумем ја шта ти говориш, али нису они разумели, или нису хтели. Ти од самог почетка истичеш да си теолог, на шта сам ја написао у свом одговору да не може постојати само ''теолог'' - то није занимање. Сад кажеш да си хришћански теолог, и слажем се са тобом, јер си већ одредио свој правац. Али, они нису у емисији и у потпису тескта ставили теолог, ни хришћански теолог, већ православни теолог. А ти сам кажеш да то ниси. И сам видиш замену теза. Све што си изјавио и написао, они који нису упућени (а таквих је 99%), схватиће као твоје иступање, дизање гласе из окриља СПЦ, што ти ниси то урадио. Ти си говорио из перспективе хришћанства, етике и морала, из угла грађанске иницијативе, и културолошког понашања, износећи свој лични став, али су те преставили као ''православног теолога'', што нужно повлачи да си, и јеси део СПЦ. Званични клир. У томе је проблем. Разумем ја шта ти говориш, али ниси разумео да су те искористили. Ако се слажу са тобом, и поштују твоје опредељење што нису ставили у потпису ''хришћански теолог''?

Caelum a non celando, quia apertum est.

http://www.pravoslavniistocnik.net/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Брате Августине слажем се у потпуности. Господин Милиновић је очигледно изманипулисан.

Слажем се са ставом господина Милиновића о пасивном отпору ЛГБТ популацији. Чак сам то и предлагао неким црквеним великодостојницима, јер би на тај начин (не изласком на улицу) показали наш став. Морамо показати да ми хришћани нисмо фрустрирани њима, да ми имамо свој начин решавања њиховог проблема, који се пре свега базира на љубави, праштању и слободи, а не на физичким обрачунима. Овако им дајемо бесплатну рекламу, а милитантни противници Цркве добијају материјал за проширивање својих фрустрација.

Призван или не, Бог је увек ту

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Augustinus – Svima naglašavam da sam hrišćanski teolog, jer biti hrišćanin prevazilazi teologiju kao naučnu granu, denominacijsku pripadnost i tako dalje. Ne znam zašto mnogi ljudi u meni doista vide pravoslavnog teologa. Ti dobro znaš da sam studirao pravoslavnu teologiju. Takođe, u tekstu sam objasnio svrhu Gay Pride-a, jer to nisam znao dok nisam pročitao, pa video da njih ne zanima paradiranje sklonostima, već pitanje prava. A pitanje prava ima veze sa civilnim društvom. Za mene LGBT priča nije prihvatljiva i nije deo mog životnog stila (ako neko to želi da čuje, evo neka čuje), ali je realnost da mi kao građani ne živimo u Crkvi već u državi. Oni koji ne žele da idu u Crkvu, već na Pride imaju to pravo. Neko će reći da to može biti štetno za decu. Zar gomila javnih sadržaja ne može takođe biti štetna za decu? Ali, ako roditelj smatra da je nešto štetno za decu, neće ih tamo voditi, kao što ih ne vodi ni na neke političke ili slične skupove. Što se tiče manipulisanja, toga ima svuda. Neko može pomisliti da i ovaj portal manipuliše, jer preko svojih forumaša prikuplja čitanost. Ipak, dopala mi se Solženjicinova misao: ''Kada govorim istinu ne interesuje me ko to može iskoristiti i za šta''. U mom slučaju, kada govorim ono što verujem i smatram da je istina. Ako neko zamera konkretno ono što sam rekao, neka pita konkretno šta je sporno. Ako je neko za dijalog, hajmo da ostavimo priču o medijima, manipulacijama, korišćenju... i da vidimo da li je i šta sporno u mojim rečima, s obzirom da sam (kako su me i ovde predstavili) teolog. Ipak, hvala Ti za prijateljski ton obraćanja, savet koji je na mestu i koji ću svakako uzeti u obzir!

Немања, разумем ја шта ти говориш, али нису они разумели, или нису хтели. Ти од самог почетка истичеш да си теолог, на шта сам ја написао у свом одговору да не може постојати само ''теолог'' - то није занимање. Сад кажеш да си хришћански теолог, и слажем се са тобом, јер си већ одредио свој правац. Али, они нису у емисији и у потпису тескта ставили теолог, ни хришћански теолог, већ православни теолог. А ти сам кажеш да то ниси. И сам видиш замену теза. Све што си изјавио и написао, они који нису упућени (а таквих је 99%), схватиће као твоје иступање, дизање гласе из окриља СПЦ, што ти ниси то урадио. Ти си говорио из перспективе хришћанства, етике и морала, из угла грађанске иницијативе, и културолошког понашања, износећи свој лични став, али су те преставили као ''православног теолога'', што нужно повлачи да си, и јеси део СПЦ. Званични клир. У томе је проблем. Разумем ја шта ти говориш, али ниси разумео да су те искористили. Ако се слажу са тобом, и поштују твоје опредељење што нису ставили у потпису ''хришћански теолог''?

Moram da priznam da sam zbog tog "pravoslavni teolog" u mnogome ja kriv. Kako je sve počelo od mog bloga i kada su iz Insajdera tražili da im dam Nemanjin kontakt, poslužili su se postojećim informacijama sa bloga. Ja sam u najavi stavio pravoslavni teolog kako bi javnosti pokazao jednu drugačiju koja ne odgovara negativnom stereotipu o kojem antiklerikalno nastrojeni često mantraju. Atmosfera na B92 blogu je često antiklerikalna i antipravoslavna. Svrha teksta je bila između ostalog, da javnosti predstavimo da SPC nisu ultradesničariski i šovinistički fanatici, da hrišćanstvo nije anahrona religija izvan prostora i vremena i da poseduje svoj kritički aparatus koji je uvek protiv bilo kakve vrste nasilja... Nemanja je i sam kasnije imao primedbu na to što su u natpisu stavili taj epitet.

Центар за истраживање религије, политике и друштва

http://www.cirelstud.org

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

Брате Августине слажем се у потпуности. Господин Милиновић је очигледно изманипулисан.

Слажем се са ставом господина Милиновића о пасивном отпору ЛГБТ популацији. Чак сам то и предлагао неким црквеним великодостојницима, јер би на тај начин (не изласком на улицу) показали наш став. Морамо показати да ми хришћани нисмо фрустрирани њима, да ми имамо свој начин решавања њиховог проблема, који се пре свега базира на љубави, праштању и слободи, а не на физичким обрачунима. Овако им дајемо бесплатну рекламу, а милитантни противници Цркве добијају материјал за проширивање својих фрустрација.

Лепо размишљање.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Брате Августине слажем се у потпуности. Господин Милиновић је очигледно изманипулисан.

Слажем се са ставом господина Милиновића о пасивном отпору ЛГБТ популацији. Чак сам то и предлагао неким црквеним великодостојницима, јер би на тај начин (не изласком на улицу) показали наш став. Морамо показати да ми хришћани нисмо фрустрирани њима, да ми имамо свој начин решавања њиховог проблема, који се пре свега базира на љубави, праштању и слободи, а не на физичким обрачунима. Овако им дајемо бесплатну рекламу, а милитантни противници Цркве добијају материјал за проширивање својих фрустрација.

1312_womens

Никола: Наравно. Али цела проблематика је и настала због спорног потписа. Они што је отишло у јавност, и што је документовано тешко је избрисати.

Caelum a non celando, quia apertum est.

http://www.pravoslavniistocnik.net/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Брате Августине слажем се у потпуности. Господин Милиновић је очигледно изманипулисан.

Слажем се са ставом господина Милиновића о пасивном отпору ЛГБТ популацији. Чак сам то и предлагао неким црквеним великодостојницима, јер би на тај начин (не изласком на улицу) показали наш став. Морамо показати да ми хришћани нисмо фрустрирани њима, да ми имамо свој начин решавања њиховог проблема, који се пре свега базира на љубави, праштању и слободи, а не на физичким обрачунима. Овако им дајемо бесплатну рекламу, а милитантни противници Цркве добијају материјал за проширивање својих фрустрација.

1312_womens womens Eh gde si ti bio prosle godine u vreme parade  womens :) 0110_hahaha za takvo misljenje su me artemiti i obrazovci hteli streljaqti na terazijama iako sam im stalno govorio da jedni bez drugi ne bi postojali toliko su slicni.

Not Available 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Брате Августине слажем се у потпуности. Господин Милиновић је очигледно изманипулисан.

Слажем се са ставом господина Милиновића о пасивном отпору ЛГБТ популацији. Чак сам то и предлагао неким црквеним великодостојницима, јер би на тај начин (не изласком на улицу) показали наш став. Морамо показати да ми хришћани нисмо фрустрирани њима, да ми имамо свој начин решавања њиховог проблема, који се пре свега базира на љубави, праштању и слободи, а не на физичким обрачунима. Овако им дајемо бесплатну рекламу, а милитантни противници Цркве добијају материјал за проширивање својих фрустрација.

0110_hahaha 0110_hahaha Eh gde si ti bio prosle godine u vreme parade  0110_hahaha 0110_hahaha :) za takvo misljenje su me artemiti i obrazovci hteli streljaqti na terazijama iako sam im stalno govorio da jedni bez drugi ne bi postojali toliko su slicni.

dada dada dada Знам о чему причаш, јер сам и сам са њима ратовао на исту тему...

Призван или не, Бог је увек ту

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Misljenja sam, nakon 2 sata odgledanog materijala, da doticna emisija "autsajder" osim eksplicitno trovackog sadrzaja kao i demonske egzegeze pojedinih postupaka odredjenih licnosti, dogadjaja, recenicnih konstrukcija (koje se mahom vade iz konteksta) ne moze da ponudi nista drugo. Osim Aleksandra Djakovca nijedan ucesnik emisije nije ni rekao nesto bas smisleno. Gotovo citava emisija se svela na intrigu, zaveru i klevetanje mitropolita Amfilohija cak i od strane onih koji su govorili kao tzv. predstavnici Crkve, odnosno kao verujuci.

0110_hahaha

Stašno je koliko su neinformisani učesnici emisije Jovan Bajford i Marko Karadžić.Vrlo površna shvatanja određenih situacija.Mislim da je highlight kad ovaj Marko krene da priča o poziciji Mitropolita Amfilohija i tobož nekoj njegovoj težnji da učvrsti svoju poziciju u Crkvi,koliko je to tek odvojeno od realnosti onoga šta Crkva jeste i nepoznavanje njenog funkcionisanja kao živog organizma,a neću da pomišljam da dobar procenat ljudi razmišlja upravo na taj način.Ali se nadam da su  posle emisije iz priče oca Aleksandra i brata Nemanje izvukli nešto korisno za razmišljanje.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pozdrav za Nemanju!

Gledao sam Insajder u kojem si ucestvao i odusevio me je tvoj smireni, argumentovan i hrabar nastup. Crkva samo moze da dobije sa obrazovanim i elokventnim teolozima poput tebe, jer svima nama je osecaj za dobro i lose urodjen, te ce ljudi znati da razlikuju dobrog coveka i ono sto on govori od coveka iz kog isijava mrznja poput mitropolita Amfilohija. Takve poput tebe ce ceniti i vernici i neverujuci.

Samo jedna blaga primedba. Napisao si da Dokins prilazi evoluciji kao prema religiji ili kultu. Dokins zna da bude zustar, narocito ga srde ljudi koji bezobrazno i uporno ponavljaju gluposti (kao sto to rade oni koji ponavljaju lazi o evoluciji), ali u njegovim knjigama kao i u nastupima nikada neces naleteti na recenicu u kojem je obozava vise od naucne teorije. Tako da on cesto kaze, ukoliko se bude pojavila bolja teorija koja objasnjava razvitak zivota na zemlji - odmah cu odbaciti vazecu i prihvatiti novu.

Iskreno ne verujem da bi to odmah i olako uradio. Ti matori naucnici su se kroz istoriju pokazali kao tvrdokorni prema novim revolucionarnim objasnjenjima, delom i sto su celog zivota ulagali emocije u (za)stare(le) ideje. Medjutim, smem da garantujem da se Dokins ne bi drzao te teorije kao da je ona neporeciva svetinja kojoj se treba klanjati i da ne bi imao problem da saslusa i da pokusa da shvati drugu stranu kao sto on ima problema.

nepostojanje dokaza je dokaz nepostojanja!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

od coveka iz kog isijava mrznja poput mitropolita Amfilohija

Da bi mogao ovako nesto da kazes, sasvim je logicno da prvo treba da licno poznajes coveka, a posto ga ti ne poznajes licno zamolio bih te da se uzdrzavas od ovakvog etiketiranja...

Nekom ko tvrdi da se oslanja na zdrav razum svakako ne prilici tako nesto...

To sto ti ne vidis - a ne vidis citave planine od sopstvenog (po)nosa - ocigledno te ometa da do kraja sagledas duboke i mudre ljude kao sto je mitropolit Amfilohije...

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

....zato što verujem da je Crkva Jedna Hristova već ovde i sada u nevidljivom duhovnom jedinstvu, a da smo je mi ljudi našim ljudskim moćima podelili na denominacije i verujem (dakle, ne tvrdim, to nije stav) da u svakoj denominaciji ima iskrenih hrišćana koji će biti spašeni, jer piše da je najvažnije verovati u Hrista. On je došao da ''svaki koji poveruje u Njega ima život večni''. Drugo, današnje hrišćanstvo (unutar raznih denominacija) ima toliko razlika da je njih gotovo nemoguće prevazići, neke razlike izbrisati i onda se ujediniti. To je isto moj lični utisak. 

Molila bih razjašnjenje razumljivo nama laicima za ovaj stav, i od g. Milinovića, a i od drugih teologa na forumu koji imaju blagoslov. (I potpitanje Milinoviću, šta to znači da nemate blagoslov Crkve - da ga niste ni tražili, ili da ste ga tražili a niste ga dobili?). Dakle, šta je uopšte zvanični stav naše Crkve po pitanju ekumenizma, u smislu onog člana Simvola vjere "Vjerujem u jednu svetu, sabornu, apostolsku Crkvu". Hvala.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Никола Кнежевић

„…начела се много не разликују од блиских идеолошких партнера ДСС и СРС који су легитимни политички чиниоци, што их и даље не сврстава у ултрадесничарски домен.“

Нисам упоређивао дверјанске ставове и начела ових странака, нити у тексту нити овако, ван тога. Али ево, оно што их разликује је то што су Двери „…себе дефинисале као ексклузивног носиоца и поседника истине који говори у име народа, заузимајући еволутивни приступ у промени система парламентарне демократије.“ (погледајте део мог текста Двери и политичке странке). Оно што могу да додам, из неке историјске перспективе, јесте да се поменуте странке, условно речено, надовезују на традицију српског „демократског национализма“, док су Двери поникле из миљеа Љотићевских профашистичких идеја, као и „новог национализма“ Црњанског, који је добрим делом, према неким истраживачима, такође на крајње десним позицијама. Такође и – наивних и материјално погрешних – политичких идеја Св. Владике Николаја и преп. О. Јустина (о томе сте нешто и ви коментарисали у Борби).

Сличност са радикалима и њиховом Великом Србијом посредно је приметио управо један аутор из националистичког миљеа (Остоја Симетић): „Прокламоване српско српске интеграције, мени звуче као увијена објава дуготрајног рада на обједињавању српских етничких простора, рецимо спајање Србије и Српске, што се није чуло ни од кога од србијанских политичара. То је алтернатива евроинтеграцијама коју Двери нуде. Све ово могу бити одреднице које би бирачи сматрали јединственом политичком понудом и јасном дистинкцијом у односу на остале политичке странке.“ Наравно, за аутора су овакве идеје нешто прихватљиво и симпатично, тако да их сматра „јединственом политичком понудом“ упућеном бирачима.

http://www.srpskikulturniklub.com/dverjani-u-politici-jedan-licni-stav

„Оно што у тексту нисам приметио да нисте истакли разлог повлачења из организације или је одговор већ дат у самом тексту?“

Нисам имао неке разлоге за повлачење, изузев идејног неслагања изнетог у самом тексту.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Gospodine Nemanja, (Nemija), hvala vam na vašim odgovorima i trudi koji ste do sada pokazali u ovoj temi.

Nemojte da vas išta otera, pa i negativne reakcije.

Pošto se malo beži od glavne teme pitanja-odgovori, čemu vi niste ni ukoliko krivi, ja bih nastavio sa teološkim pitanjima za koja bi voleo da iznesete mišljenje.

1. Dokle Vi, kao pravoslavac "širokih shvatanja" možete da vidite ulogu Pravoslavne Crkve u Ekumenističkom dijalogu to jest u SSC (Svetskom Savezu Crkvi). Da li je svaki dijalog na korist ili se radi samo o ikonomiji?

Zar nije jedno kada sa nekim prijateljem druge vere pričate privatno ili na nekoj tribini, a drugo kada se zvanično dogovarate i donosite neke akte. Nikad nije moglo na 2 stolice, ne znam kako je moguće to i Crkvi?

2. Vaš pogled na budućnost SPC? Da li su neke čarke i podvojenost među episkopima, samo njihova sujetna igrarija, ili to može dovesti i narod do podele i svađe.

3. Jedno pitanje koje smatram veoma bitnim... Da li je i čime je dobila SPC i pastva uvođenjem veronauke. Čini se da su nakon par godina oduševljavanja što od strane vernika, što od strane klira i školovanih teologa, početni entuzijazam i energija splasli. Da li nešto treba menjati ili je ovakav vid verskog obrazovanja sasvim po meri i onako obezboženog naroda?

Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν θανάτῳ θάνατον πατήσας, 

καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωὴν χαρισάμενος...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

od coveka iz kog isijava mrznja poput mitropolita Amfilohija

Da bi mogao ovako nesto da kazes, sasvim je logicno da prvo treba da licno poznajes coveka, a posto ga ti ne poznajes licno zamolio bih te da se uzdrzavas od ovakvog etiketiranja...

Nekom ko tvrdi da se oslanja na zdrav razum svakako ne prilici tako nesto...

To sto ti ne vidis - a ne vidis citave planine od sopstvenog (po)nosa - ocigledno te ometa da do kraja sagledas duboke i mudre ljude kao sto je mitropolit Amfilohije...

Или што би рекло Клопатрон за мог кума кад га је срео/ла у једном новосадском студију да исијава негативном енергијом, а човек непосредно пре тога био на литургији и наравно причестио се том "негативном" енергијом.

1340_womens womens

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...