Оливера Г. Написано Фебруар 2, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 2, 2013 И повика снажним гласом, говорећи: Паде, паде Вавилон велики, и постаде станиште демонима и тамница свакоме духу нечистоме, и тамница свију птица нечистих и мрских; јер се жестоким вином блуда њезина напојише сви народи; https://www.facebook.com/pravoslavni Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Оливера Г. Написано Фебруар 2, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 2, 2013 Открытие Архиерейского Собора Русской Православной Церкви 2 февраля 2013 г. Ignjatije је реаговао/ла на ово 1 И повика снажним гласом, говорећи: Паде, паде Вавилон велики, и постаде станиште демонима и тамница свакоме духу нечистоме, и тамница свију птица нечистих и мрских; јер се жестоким вином блуда њезина напојише сви народи; https://www.facebook.com/pravoslavni Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Ламех Написано Фебруар 2, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 2, 2013 Владимир Путин: Избјегавати вулгарно тумачење секуларизма Објављено од стране rvdovolja на 2. фебруар 2013. МОСКВА, 2. ФЕБРУАРА (Светигора прес) – Руски предсједник Владимир Путин рекао је да подржава секуларну државу у Русији, али да друштво треба да избјегава “вулгарно и примитивно тумачење секуларизма”, јављају медији. “Ми смо наравно секуларна држава и не можемо да дозволимо мијешање државе и цркве, али у исто вријеме, морамо да избјегавамо вулгарно и примитивно тумачење секуларизма”, рекао је Путин јуче у говору на Архијерејском Сабору Руске православне цркве, који се одржава у Москви. Према његовим ријечима, и јавно мњење и закон морају да штите традиционалне вриједности, вјерска осјећања вјерника, те права, слободе и достојанство људи. Он је додао да као одговор на суштинску потребу људи за моралном подршком и вођством Руска православна црква и друге традиционалне религије Русије “морају да имају могућности да у потпуности испољавају своју мисију у важним подручјима као што су подршка породици и мајкама, подизање и образовање дјеце, омладине, рјешавање важних социјалних проблема и јачање духа патриотизма у оружаним снагама”. Патријарх московски и цијеле Русије Кирил захвалио је руском руководству због стварања ефикасног система дијалога са вјерским ауторитетима. “Захвални смо државним властима што нам, иако се не мијешају у религијска питања, ипак омогућавају да сарађујемо у областима гдје је та сарадња потребна”, рекао је он. Како је раније јавила Вјерска информативна агенција /ВИА/ Архијерејски Сабор Руске православне цркве (РПЦ), од 2. до 5. фебруара, разматраће измјене и допуне црквеног устава, међу којима ће бити приједлог за промјену начина избора патријарха. Архијереји ће размотрити и друштвена питања као што су реФорма породичног права, питања омладине, екологије, употребе електронских картица. На Сабору који се одржава сваке четврте године учествоваће 280 архијереја, чије сједиште није само у Русији, већ и у Украјини, Бјелорусији, Молдавији, Азербејџану, Казахстану, Киргизији, Литванији, Летонији, Естонији, Таџикистану, Узбекистану. Позвани су и поглавари православних цркава које имају у оквиру руске цркве аутономан статус: Руске заграничне цркве (сједиште у Америци) и Православне цркве Јапана. Према Уставу Руске православне цркве, Архијерејски сабор се одржава најмање једном у четири године. Р.В. А што канони налажу два пута годишње сабор епископа помесне Цркве? Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
LukaZ Написано Фебруар 2, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 2, 2013 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Оливера Г. Написано Фебруар 3, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 3, 2013 Новости са Архијерејског сабора РПЦ 2. фебруар 2013. Његова Светост Патријарх Кирил: "Као основа за оснивање омладинске организације треба да стоји пастирски задатак - учење младих људи да живе по Јеванђељским заповестима." "Број страообредничких парохија РПЦ се постепено увећава" Његова Светост је информисао учеснике Сабора о делатностима старообредничких парохија при РПЦ и да се при Патријаршијском центру староруске богослужбене традиције води припрема свештенослужитеља за старообредничке храмове. Патријарх је позвао свештенослужитеље да отварају парохије свуда где је то неопходно „Потребно је попунити све „беле мрље“ – територије које нису обухваћене пастирском бригом. То се односи и на градове - да ли је замисливо да у огромном микрорејону града нема ниједног храма? Распоређеност храмова мора бити таква да дуг пут ка њему не буде препрека на путу ка Богу.“ Патријарх Кирил: „Праштање је најделотворније сједињено са покајањем“ „Изругивање над светињама не може бити оправдано позивањем на права уметника, писаца, новинара.Судски органи дали су правну оцену тужној, познатој богохулној акцији у Храму Христа Спаситеља, окарактеришући је као преступ. Виши Црквени Савет у својој изјави од 17 августа 2012 године, истакао важност тога да је пресудом у случају богохулница направљен судски преседан, усмерен на одвраћање у будућности вређања религиозних осећања верујућих, заштиту светиња и споменика од поступака исмејавања и богохулништва. Изражавајући позитиван однос ка датој правној оцени, заједно са тим, Црква, саосећајући се са сваким грешником, обратила се са молбом држави да испољи милосрђе ка оптуженима. Исто тако треба подсетити да је праштање најделотворније сједињено са покајањем и одлуком да се не понављају преступничке радње у будућности, иначе уместо исправљања оно може изродити осећање да је све дозвољено, које ће постати разлогом нових преступа. Ми знамо да је код неких од њих, који су жртве манипулационих технологија, временом дошло до отрежњења и они су се ужаснули над учињеним. Млади људи, који су ижврљали зидове и запалили Морски сабор у Балтијско Калињинградској епархији 20 августа, не само да су се извинили, него су се и искрено покајали.То је посебно пријатно, јер ја Господ рекао: „Тако није воља Оца вашега небескога да пропадне један од ових малих.“ (Мт. 18, 14). Превод за Поуке.орг Оља И повика снажним гласом, говорећи: Паде, паде Вавилон велики, и постаде станиште демонима и тамница свакоме духу нечистоме, и тамница свију птица нечистих и мрских; јер се жестоким вином блуда њезина напојише сви народи; https://www.facebook.com/pravoslavni Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Оливера Г. Написано Фебруар 3, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 3, 2013 У овој теми трудићу се да хронолошки постављам преводе неких закључака са Сабора РПЦ у скраћеној форми. Позивам вас да се придружите са својим преводима, које немају други медији. Будимо први! Користите званичне сајтове Московске Патријаршије, сајт Pravoslavie.ru, и друге званичне сајтове РПЦ. Постављајте и вести из наших медија, само вас молим да увек наведете извор вести. И повика снажним гласом, говорећи: Паде, паде Вавилон велики, и постаде станиште демонима и тамница свакоме духу нечистоме, и тамница свију птица нечистих и мрских; јер се жестоким вином блуда њезина напојише сви народи; https://www.facebook.com/pravoslavni Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Оливера Г. Написано Фебруар 3, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 3, 2013 И повика снажним гласом, говорећи: Паде, паде Вавилон велики, и постаде станиште демонима и тамница свакоме духу нечистоме, и тамница свију птица нечистих и мрских; јер се жестоким вином блуда њезина напојише сви народи; https://www.facebook.com/pravoslavni Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Оливера Г. Написано Фебруар 3, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 3, 2013 У Москви почео Архијерејски сабор 2.02.2013, Фото: РИА Новости У московском Хаму Христа Спаса је почео Архијерејски сабор РПЦ. Тај виши орган јерархијског црквеног управљања ће заседати до 5. фебруара. Он ће размотрити важне унутарцрквене проблеме и питања, значајне за друштво. Више од 280 архијереја из 147 епархија Московске патријаршије из Русије, бивших совјетских република и иностранства – то је састав учесника Сабора. Он ће бити одржан под председништвом Првојерарха РПЦ, његовом иступању ће бити посвећен први дан заседања, - објаснио је у интервјуу радиокомпанији Глас Русије портпарол патријарха Кирила ђакон Александар Волков. То је реферат, у којем патријарх Кирил пружа своју оцену и своју визију свих процеса, који се одвијају у цркви током последњих година. Пре свега је реч о периоду између сабора. Патријарх ће изнети своју визију о даљем развоју црквеног живота. Даље ће архијереји разматрати реферат, према резултатима ће бити усвојени многи важни одлуке и документи. Неке теме, које ће разматрати архијереји, разрађивало је Међусаборно присуство РПЦ у току 2 године. Например, могуће је да ће најзад бити стриктно разрађена процедура изабрања патријарха, - испричао је Гласу Русије руководилац контролно-аналитичке службе Управе послова Московске патријаршије архимандрит Сава Тутунов. Још је 2009. године Помесни сабор предложио јасну процедуру изабрања патријарха. Све до сада је та процедура сваки пут била дефинисана. Осим тога, Међусаборно присуство је разрадило документие у вези са ставом Цркве према неким спољним чиниоцима. Например, таквим, као што је јувенално право, питање електронске идентификације грађана, став цркве по питањима екологије. Свакако, поред ових тема могу да настану и друге. Претходни Архијерејски сабор РПЦ је био одржан 2011. године. Онда су били усвојени важни документи, као што је, рецимо, «однос РПЦ према намерном јавном богохулењу и клеветама цркве». Све саборне одлуке важе одмах после њиховог усвајања, те одређују став цркве у различитим питањима, - објашњава архимандрит Сава Тутунов. Што се тиче докумената, повезаних са животом друштва, то је, с једне стране, декларација о намерама. Односно, црква се изјашњава у вези са одређеним питањима. На основи тог става ће одговорне за те правце црквене структуре почети да воде дијалог с државним органима власти и друштвеним структурама, ослањајући се на став цркве, подржан од стране архијереја. Одлуке сваког Сабора су важне и за архијереје, и за обичне вернике. Рад епископа је усмерен управо на то да би живот цркве, њене пастве и друштва постао бољи. http://serbian.ruvr.ru/ И повика снажним гласом, говорећи: Паде, паде Вавилон велики, и постаде станиште демонима и тамница свакоме духу нечистоме, и тамница свију птица нечистих и мрских; јер се жестоким вином блуда њезина напојише сви народи; https://www.facebook.com/pravoslavni Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Оливера Г. Написано Фебруар 3, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 3, 2013 Међусаборно Присуство https://www.pouke.org/forum/topic/9680-%D0%BC%D0%B5%D1%92%D1%83%D1%81%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%BE-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%83%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D0%B8-%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%B0%D0%BD-%D0%BF%D1%80%D0%B8-%D0%BC%D0%BE%D1%81/ И повика снажним гласом, говорећи: Паде, паде Вавилон велики, и постаде станиште демонима и тамница свакоме духу нечистоме, и тамница свију птица нечистих и мрских; јер се жестоким вином блуда њезина напојише сви народи; https://www.facebook.com/pravoslavni Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Оливера Г. Написано Фебруар 3, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 3, 2013 Његова светост Патријарх Кирил: „Мисија путем интернета је важна, али не замењује реаалан парохијски живот“ (Извод из извештаја) Москва, 3 фебруар 2013. „Мисија у виртуелном пространству не може заменити парохијски рад, али мора да га допуњује“, подвукао је Патријарх Руске Православне Цркве иступајући на Архијерејском сабору. „Мисија Цркве може и мора бити широко распрострањена у интернет-пространству. Блогови, друштвене мреже - све то даје нове могућности за сведочење хришћанства. Не присуствовати тамо значи признати сопствену беспомоћност и нерад на спасењу сабраће. Данас, када се ка црквеном животу у социјалним медијима јавља огроман интерес, мада он није увек и здрав, наш је дуг да га преобратимо у добробит, да створимо услове за то да би омладина знала за Христа, знала истину о животима људи у Цркви. Заједно са тим, Црква не живи у виртуелном, него у реалном свету у коме се чине добра дела, објављује пастирско учење и љубав, у коме се служи Божанствена литургија. Лик човека који живи већином у медијском пространству, далек је од хришћанског идеала. Лепоту Божијег света не може заменити пространство које су вештачки изградили људи ради комуникације“, приметио је Патријарх. „Ову примедбу упућујем пастирима, којима Интернет сада замењује реалан контакт са паством. Виртуална мисија не може заменити рад у парохији, али је мора допунити“, додао је.„Наше време често се назива епохом информационог друштва. И ми заиста примећујемо како информације добијају све веће значење у животу савремених људи. Средства јавног информисања из начина добијања информација се претварају у оруђе дејства на формирање погледа на свет. У таквим условима наш одговор на информационе изазове мора се заснивати на два главна принципа. Као прво је тежња да молитвом, речју и делом сведочимо о Истини у било којим условима. Као друго је професионално умеће користити инструменте мас-медија у црквеном раду“, посебно је подвукао Патријарх. Посебно место у свом извештају на Архијерејском сабору 2013. Његова Светост Патријарх Московски и целе Русије Кирил посветио је значајном повећању броја антицрквених публикација у Интернету, блоговима, друштвеним мрежама.„Црквено сведочанство је немогуће без црквеног јединства. Сада, када свако има могућност да иступа јавно, тај неопходан услов мисије је постао актуаелан као никад. Епархијска прес служба није ствар моде, него насушна потреба. Основни циљ такве службе није само ширење лепих фотографија, колико активно учествовање у интелектуалном и духовном узајамном деловању на медијски простор, да помогне архијереју у одређивању стратегијских акцената у црквеном раду“, рекао је Патријарх.Његова Светост је навео као озбиљни недостатак да епархијски сајтови често не публикују новости и документе општецрквеног значаја.„Формирање јединственог информационог поља је општецрквени задатак, који се може испунити само заједничким напорима, који су усмерени на обезбеђивање достојног присуства Цркве у свету медија“, закључио је Његова Светост Патријарх Кирил. На основу материјала сајта Pravoslavie.ru Превод за Поуке.орг Оља Ова порука се налази и на насловној страници Поука. Погледајте! marko_13 је реаговао/ла на ово 1 И повика снажним гласом, говорећи: Паде, паде Вавилон велики, и постаде станиште демонима и тамница свакоме духу нечистоме, и тамница свију птица нечистих и мрских; јер се жестоким вином блуда њезина напојише сви народи; https://www.facebook.com/pravoslavni Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
marko_13 Написано Фебруар 3, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 3, 2013 Браво! Призван или не, Бог је увек ту Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Дејан Написано Фебруар 4, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 4, 2013 Да ли да омладину позовемо уреални свет Цркве, или да с њом поразговарамо преко неких нових«уређаја»? Семинар «Нове информационе технологије у кругу омладине»одржан је 26. јануара у оквиру ЏЏИ Међународних Божићних трибина.НаРуском Православном универзитету Светог Јована Богослова састали су сељуди који се баве радом са младима у оквиру Цркве, дакле, оснивачинајуспешнијег омладинског пројекта из Кијева и светски стручњаци уобласти примене информационих технологија. Тема за разговор било јемного: наведени су проблеми цензуре као и тешкоће око обезбеђењастручног кадра и такозваних «тролинга». Међутим, учеснике је посебнозаинтересовала анализа која се односила на то, шта је корисно, а шташтетно при раду са младима у информационом пољу интернета, односно, усоцијалним мрежама. Можемо ли правилно и безболно да се користимоновим технологијама и могућностима интернета, а све у циљу привлачењамладих у окриље Цркве? Могу ли да се споје неспојиве ствари - виртуелниживот на интернету, и реалан живот у Цркви? Стручњаци на интернеттехнологијама, као и свештеници који се усавршавају за рад са младима,на ова питања одговарају на различите начине.Реалне беседеСвето-ТроицкиЈонински манастир у Кијеву одавно је познат по свом раду са младима.Велики број волонтерских и просветитељских иницијатива већ је покренуто изаживело у манастиру: часописи, форуми, клубови за дискусије... Овајпосао је покренуо викарник Кијевске Епархије, председник Синодскогодељења Украјинске Православне Цркве за рад са младима, ЕпископОбуховски Јона (Черепанов), који је ради размене искустава, заједно сасвојим помоћницима допутовао у Москву због учешћа на Божићним трибинама.Овај пројекат постоји већ неколико година, али, његова најефикаснијаграна, по мишљењу Епископа, јесте такозвана «Маладјожка», односно,организовање трибина са младима, које се одржавају једном недељно. Какоје испричао шеф «Маладјожки», заменик председника Синодског одељења замладе Украјинске Православне Цркве, заменик председника АрхимандритЈоасаф (Перетјатко), на ове трибине сваки пут обично долази око 300људи. Беседи се «уживо», односно, долазе реални људи, у реалну салу, зареалан сусрет, иако, да би се што више привукло младих, пројекатподразумева активно коришћење интернета Синодског одељења за рад самладима.- «О томе, како да живимо духовним животом, знамо гдетеба да прочитамо... Али, како да живимо духовно у овом реалном свету?Е, ово је заиста компликовано. О овим питањима је реч на нашимтрибинама», - рекао је он.Да би изашао, мораш да уђешИспоставилосе да је, без обзира на то што учеснике трибине привлаче и помоћуинтернета, приоритетни задатак «Маладјожки», по речима лично оцаЈоасафа, да се омладина «извуче» из света интернета: - «С једне стране,млади све активније користе интернет, међутим, постоји опасност да сенекоме у мрежи представљаш да си неко, а да ти, уствари, ниси то. Ако сето дешава, онда се нарушава духовни живот човека. Ипак, и поред оваквеопасности, у раду са младима не треба да се забрани коришћењеинтернета. Напротив, ја сматрам, да је наш задатак управо да научимомладе да правилно схвате шта треба и може да значи употреба таквихсредстава, као што је интернет». Метода,коју по овом питању отац Јоасаф предлаже, прилично је радикална: -"Својој деци изричито саветујем, с ким год да се упознају у мрежи, одмахда се са њим сусретну у животу. Понекад се испостави, да младић већнедељу дана разговара са девојком преко интернета, а ко је она и какоизгледа, не зна. Могућности нтернета не треба чувати у себи. Неки, којисе већ добро користе могућностима мреже, понекад кажу да они тумисионаре. Али, руку на срце, најчешће можемо да се запитамо - да ли смои сами заиста ту довољно мисионарили? Не. Задатак Цркве у светуинтернета је да помоћу медијских технологија натерамо младе људе даизађу из тог њиховог "малог" света и да их изведемо из те равнотеже...Али, у овоме нам неће помоћи неки сладуњави постери, нити улагивачкеречи. Наш задатак је - провокација. Наравно, ту се могу догодити икрајности, али ми смо до тога још далеко".Од себе својимаОтацЈоасаф нам је испричао како се испољава рад са циљним аудиторијумом уоквиру реалних сусрета са младима: - «Ако желимо да будемопрофесионалци, потребно је да познајемо свој аудиторијум. Зато и јестетолико разноврсних сајтова у нашем пројекту. Постоје званични, затим,сајтови за младе, који говоре о реалном волонтерском раду; постојесајтови за анализу богословских питања, као и сајтови наших часописа каошто је «Дете» и «Породица», односно, часопис о породици. Наравно,постоји опасност да све ово урадимо можда и пребрзо. Зато ове својетрибине дуго нисмо снимали на дискове, нити смо их пуштали на интернету.Потребно је све добро проучити и сагледати. Тек пре пола године једаннаш стални учесник почео је снимке «Маладјожки» да поставља на Јутјуб-у.Али, он је од самог почетка често посећивао трибине и сада се може рећида је зрео за тај посао». Главноповећање броја учесника у пројекту «Маладјожки», у коначном збиру, ипаксе остварује преко «сарафанског» радија.То је отац Јоасаф личнопризнао. Теме за трибине бира отац, користећи се сопственим искуством, ито саветује свима који се баве овим послом. Искрени разговори и приче оличном доживљају и личним емоцијама, увек окупљају прави, живиаудиторијум: - «Када сам размишљао о томе шта је потребно младима,наилазио сам на неке досадне и неинтересантне теме. А када сам лично,преко недеље, сам активно нешто доживљавао, а онда о томе расправљао натрибинама, то им је постајало веома интересантно».Истина о најновијим уређајимаСтручнимистраживањима на тржишту најновијих уређаја у оквиру аудиторијумамладих баве се стручњаци из области медијских технологија и технолошкихдостигнућа. Међутим, оваквих истраживања је изузетно мало, јер ти младиљуди, по правилу, ретко сами зарађују, тако да та истраживања нисуинтересантна комерцијалним структурама. Главни уредник сајта и часописа о новим уређајима на тржишту мобилних уређаја «Номобиле», Николај Турубар рекао је како се код младих перцепција о информацијама мења појавом најновијих уређаја.Онсматра да омладина више неће моћи да се «извуче» из мобилног интернета:- «Најпопуларнија у свету мрежа јесте Гоогле, а онда Фацебоок. У Русијису на том нивоу «Јандекс» и «ВКонтакте». Сада је, дакле, тачка заулазак на интернет као и на интернет претраживаче - социјална мрежа.Људи се већ сада често одвајају од компјутера и све више се користеинтернетом на својим мобилним урађајима. Данас 44% Руса улази усоцијалну мрежу помоћу свог телефона. На смартфоне и таблете односи се40% свих прегледа веб страница. Човек може да буде било где и да сеистовремено налази у интернет мрежи. И то је истина. Сада младима можешда куцаш све док не отворе мрежу преко неког најновијег уређаја».Редовни професор катедре за журналистику на ПР РП Универзитету Жана Карловакоментарише: - "С једне стране, то је за нас добро - лакше је покренутимобилног човека, а с друге стране, и саблазни се за њега увећавају".Два пута у мрежиКвалитетсмартфона се повећава у односу на величину размера. Побољшава секвалитет дисплеја. Зато и наш православни садржај за мобилни аудиторијумможе да буде квалитетнији. Слике, видео - све може да ради много боље иквалитетније.«Практично, исти број корисника гледа видео како усоцијалним мрежама, тако и преко телевизора. У Русији је однос : 31милион ТВ-корисника према 30 милиона корисника видео мреже. Али, овецифре ће се брзо изједначити. Интересантно је на интернету гледативидео управо из социјалне мреже», - Николај Турбар као стручњак сматрада садржај мора да се мења заједно са технологијом. - «Ако желимомладима да уђемо у мрежу и да тако са њима комуницирамо, ми имамо самодва пута: да користимо или мобилни сајт, или мобилне уређаје». Онје објаснио у чему се једно разликује од другог: - «Мобилни сајт јеогроман ресурс, прилагођен и обогаћен програмима, тастатуром и типкама,по којима се на малом екрану тешко куца. Додатак мобилног уређаја самутврђује да сте ви удаљени од мобилног уређаја, и одмах вам даје мобилнуверзију основног сајта. У свакој варијанти постоји лични плус и личниминус. Мобилни додатни уређај - јесте програм који се утврђује наплатформи мобилног уређаја. Данас постоји седам основних платформи, и засваку је потребно сачинити сопствени додатни уређај. То је лошије упогледу могућности да се обезбеди цео аудиторијум. Мобилни сајт обухватасве кориснике, и оне, код кога је инсталиран додатни уређај и оне, кодкога на таблету или телефону додатак није инсталиран. Овај додатниуређај треба пронаћи, уградити, и периодично обнављати, док код мобилногсајта нема рока важности. Зато је овај додатни уређај са мобилномверзијом сајта много функционалнији. Њега можеш да читаш и ако не одешна интернет. Додатни уређај са корисником може да ради као са купцем, асајт представља информацију. Он више одговара Средствима јавногинформисања. Додатни уређај, дакле, може да се инсталира специјално заограничену групу људи, као на пример, лично за нашу «Маладјожку».Шта они тамо раде?Стручњакза унапређење и постављање садржаја на интернету, Николај Јаковљев,причао је о популарним мрежама и о томе како тим мрежама углавном тежемлади: - «Сада већ има око 30 социјалних мрежа. «Твитер» чак није напрвом месту. Али, он расте како на рачун младих, тако и на рачунтехничких новина. «Јутјуб» многи не сматрају социјалном мрежом, али томишљење није исправно. Он има 800 милиона корисника и ту постоје свиатрибути социјалне мреже. По регионима водећа мрежа је «Однокласники»,али та мрежа није прилагођена постављању садржаја. «Фејсбук» није такораспрострањен како се чини на први поглед, али ни његово лидерство ниједугог века. У нашој земљи апсолутно лидерство припада мрежи «ВКонтакте».Истина, то је углавном због тога што је у тој мрежи лакше да радиш штогод пожелиш, за разлику од Фејсбука, где је право име корисника услов заучешће». Постојимит о томе, да у мрежи «БКонтакте» седе само малолетници. Уствари,распоред старосних група у свим мрежама приближно је исти. А у мрежи«ВКонтакте» старосна група од 45-54 године такође је активна, као истаросна група 25-35 година.Шта раде млади у социјалним мрежама?Слушају музику... Управо због тога је младих људи више тамо где је то увећој мери легализовано. Поред тога они ту гледају фотографије и видеоснимке, јер, видео снимци у данашње време обухватају све. То је веомаважан део садржаја. Коначно, млади комуницирају са младима помоћусоцијалних мрежа, али ова могућност није на првом месту по популарности.200 знакова лично од васОнима,који у Цркви раде са младима, није једноставно да уђу у нови кругсоцијалних мрежа. И стварно, понекад се чини да је мрежа већ толикоосвојила људе, да их не можеш «извући» у сферу реалник црквенихпослова и проблема. Ипак, Николај Јаковљев о томе не говори такокатегорично: - «Ја се не слажем, да младе не можеш «извући». Мојеискуство сведочи другачије. На пример, ако се са социјалним мрежамаради писмено, на пример, да се преко мреже оглашавају конкретнеактивности, људи ће се одвојити од интернета и доћиће. Овај видоглашавања догађаја из живота веома је ефикасан, јер та мрежа имаогроман аудиторијум са веома ниском ценом за улазак, за разлику одтелевизије.Од суштинске помоћи «извлачења» младих са интернетамогу да буду управо добри текстови. Међутим, треба да знамо да се великитекстови у мрежи не читају, а ако нам је стало да саопштимо важнуинформацију, потребно је да се потрудимо да је сместимо у 200 карактераиспред мале типке са ознаком «читај даље». Ако се ових 200 слова покажукао интересантни, корисник ће да кликне и на то дугменце «читај даље» инаставиће читање. Тако ради обично 15% људи. Али,треба такође да знамо, ако у социјалној мрежи информацију желимо дадамо правилно, то ипак не треба да саопштимо неким малим текстом од200 знакова. То мора да буде прича управо о ономе шта конкретно дајеваша информација по тој поставци. Али, то не мора да буде прекододатног уређаја за ваш аудиторијум. Данас многи заборављају дасоцијална мрежа - није сајт, да тамо није такав аудиторијум као на вашемсајту. У социјалној мрежи постоји круг људи који жели да ви са њимакомуницирате. Комуникација у мрежи изграђена је на томе што ћете вислати своје информације, као и на томе што ће и други делити вашеемоције. То је начин дружења са вашим аудиторијумом. Ако желимо да секапацитети аудиторијума повећавају, морамо да се заинтересујемо зањегово мишљење и да пратимо његову реакцију. Дакле, колико је људи вашупоставку «лајкнуло», колико «поздравило»? Не треба да се плашимо да својсадржај мењамо. Социјална мрежа је поље на коме се можеекспериментисати и то треба чинити живећи стабилним животом. Тада ће имлади у социјалним мрежама схватити да постоји још неки живот, осим«Твитера» и «Фејсбука». ИЗВОР Perica Mitic, Православна Вјеронаука and МАРКО Мaленчић је реаговао/ла на ово 3 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Оливера Г. Написано Фебруар 4, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 4, 2013 Православни новинар мора бити човек Цркве, сматра патријарх Кирил Москва, 2.2.2013. – РИА новости Патријарх Московски и целе Русије Кирил сматра да новинар православних средстава јавног информисања у првом реду мора остане црквени човек, који ће одговарати пред Богом за „исправно сведочење о Цркви“, а не за раст тиража и посећеност сајта. „Православни новинар мора да остане у првом реду црквени човек, коме нипошто није важно да да одговор пред Судом Божијим за пораст посећености свог сајта, тиража издања,популарности радио или телевизијских програма, него пре свега за исправно сведочење о Цркви", изјавио је патријарх на Архијерејском сабору Руске Православне Цркве у суботу у храму Христа Спаситеља. Врховни поглавар РПЦ је приметио да данас редакције неких православних средстава јавног информисања „у жудњи за популарношћу заборављају на одговорност пред својом браћом и сестрама у Христу“. „Често имамо прилике да чујемо о нелојалној конкуренцији, клеветама и увредама у православној медијској средини. То је апсолутно неприхватљиво“ , убеђен је патријарх Кирил. Патријарх је подвукао да друштво оправдано жели да види у људима из Цркве „примере врлине, љубави и саосећања.“ „То нас обавезује на одговорност, коју смо позвани да носимо смирено. Без верности хришћанској и пастирској дужности, никакав, чак ни најосмишљенији информациони рад, неће донети плодове“, закључио је патријарх. Превод за Поуке.орг Оливера Голубовић И повика снажним гласом, говорећи: Паде, паде Вавилон велики, и постаде станиште демонима и тамница свакоме духу нечистоме, и тамница свију птица нечистих и мрских; јер се жестоким вином блуда њезина напојише сви народи; https://www.facebook.com/pravoslavni Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Оливера Г. Написано Фебруар 5, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 5, 2013 Канонизован свети Далмат Исетски Објављено од стране Славко и Марија Живковић на 5. фебруар 2013. МОСКВА, 5. ФЕБРУАРА (Светигора прес) - 4. фебруара Архијерејски сабор Руске православне цркве саслушао је реферат епископа Тројицког Панкратија, предсједника Синодалне комисије за канонизацију светих. Како је саопштио владика Панкратије, 30. маја 2012. године Синодална комисија је размотрила питања прослављења у лику општецрквених светих преподобног Далмата Исетског (1594 – 1697; прослављен лику локалних светитеља Курганске епархије 2004. године). Чланови комисије изразили су једногласно мишљење, да за општецрквено прослављење постоје све основе. Прошле године поштовање преподобног Далмата проширило се ван Курганске епархије. Честице мошти светога налазе се у десетак храмова других епархија. На овогодишем пленарном засједању Архијерејски сабор је утврдио општецрквено прослављење преподобног Далмата Исетског. + + + Преподобни Далмат (у миру Димитрије Иванович Мокрински) је рођен 1594. године у граду Брезова. Живио је у Тобољску и био је у царској служби. Након службе је отишао у Невјански манастир, гдје је примио постриг са именом Далмат. Због његове учености и дубоке вјере, преподобног Далмата је веома уважавала братија и хтјели су да га поставе за градитеља манастира, али он не желећи такву част, тежећи самоћи, тајно је напустио Невјански манастир, изабравши за мјесто подвига усамљено високо стрмо брдо. Прво његово станиште била је пећина. Земља на којој се настанио преподобни припадала је татарском мурзи (племићу) Илигеју, који је два пута покушао да га протјера са свог имања, али једном ноћу у сну се Илигеју јавила Богомајка, и запријетила му да не дира старца. 1651. г. преподобни Далмат обратио се цару Алексеју Михаиловичу са молбом да се издвоји земљиште за манастир. У то вријеме преподобни Далмат је са братијом саградио дрвену капелу, келије и ограду, али убрзо су номади разорили манастир, запалили грађевине и на згаришту је нађена неоштећена само икона Успења Пресвете Богородице. Од тада се ова икона сматра заштитницом и покровитељком Далматовог манастира. Ускоро су око преподобног почели да се сабирају подвижници и манастир се обновио. 1659. по царевом указу установљене су границе манастирског газдинства. 1662-1664 обитељ су опет немилосрдно опустошили номади. Преподобни Далмат је преживио тешке године невоља и искушења. Неколико пута је био у близини смрти, два пута на његове очи манастир је уништен до темеља и два пута обновљен. Преподобни Далмат не тражећи по свом смирењу славе, до саме смрти је остао прости инок, без обзира на то што је био оснивач и градитељ манастира. Међутим, ауторитет преподобног је био толико велики да је његова ријеч, приликом несугласица била пресудна. Он је увијек био присталица строгог поштовања канона и никакве околности га нијесу могле спријечити да одступи од њих. У таквом духу он је васпитавао и манастирску братију. Преподобни Далмат се упокојио 25. јуна 1697. године у 103 години и погребен је у манастиру на мјесту гдје је била прва капела, коју су запалили номади. Још за живота Далмат је себи припремио гроб, који се дуго година налазио у његовом амбару. На мјесту погребења преподобног, подигнута је дрвена капела, која је постала главна светиња манастира. У 19. вијеку у вези са великим бројем исцјељења, која су се десила по молитвама преподобном Далмату, почело је записивање случајева исцјељења. Братија је брижно чувала успомену на преподобног и његове ствари, мантију и камилавку, такође, оклоп и шлем, које му је подарио Илигеј у знак измирења. Преподобни Далмат је у народу поштован као покровитељ војника и пред одлазак у војску млади људи су долазили на његов гроб и одијевали оклоп и шлем. Преподобни Далмат се празнује 25 јуна /8 јула и 24 јула/6 августа. http://www.sedmitza.ru/news/3465440.html И повика снажним гласом, говорећи: Паде, паде Вавилон велики, и постаде станиште демонима и тамница свакоме духу нечистоме, и тамница свију птица нечистих и мрских; јер се жестоким вином блуда њезина напојише сви народи; https://www.facebook.com/pravoslavni Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Оливера Г. Написано Фебруар 6, 2013 Пријави Подели Написано Фебруар 6, 2013 Патријарх Кирил: „Изучавање религиозних култура у школама не води ка конфликтима“ Москва, 03.02.2013. Патријарх Московски и целе Русије Кирил сматра даје неопходно проучити развој предмета„Основе религиозних култура и светске етике“, заједно са представницима државних структура федералног и регионалног нивоа. „Предавање овог предмета не би довело до раста конфликтних ситуација у школама“, изјавио је патријарх Кирил. У оквиру комплексног предмета „Основе религиозних култура и светске етике“, од 1.09.2012. у већини руских школа ученицима четвртог разреда саветују избор један од шест модула: Основе православне културе“, „Основе исламске културе“, „Основе будистичке културе“, „Основе јудејске културе“, „Основе светских религиозних култура“ или „Основе светске етике“. „Упркос прогнозама скептика, није дошло до раста конфликтног расположења и поделе деце по религиозној припадности, што је постигнуто захваљујући активној међурелигијској сарадњи, нарочито по питањима припреме педагога и експертизе начина учења религиозних култура“, изјавио је патријарх на Архијерејском сабору Руске Православне Цркве у храму Христа Спаситеља. „Принципијална питања, као што је припрема и атестирање педагога и начина учења, обезбеђивање слободе избора предмета религиозне културе, ширење предавања по степенима и годинама општеобразовних школа, морају се решавати са учешћем представника Цркве и православног педагошког друштва“, додао је патријарх. Према његовим речима, као и раније поставља се питање подједнаких права за децу која уче у православним школама а које не припадају држави у односу на ученике државнихшкола. Приметио је да су у садашњем тренутку многе православне школе лишене државне подршке, подједнаке са подршком других образовних установа. (Из извештаја Архијерејском сабору) Превод Оливера Голубовић http://www.rusija.rs/sveta-rusija/besede/4906-patrijarh-kiril-izuavanje-religioznih-kultura-u-kolama-ne-vodi-ka-konfliktima-.html РИА Новости И повика снажним гласом, говорећи: Паде, паде Вавилон велики, и постаде станиште демонима и тамница свакоме духу нечистоме, и тамница свију птица нечистих и мрских; јер се жестоким вином блуда њезина напојише сви народи; https://www.facebook.com/pravoslavni Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука