Jump to content

Зоран Ђуровић: Фарисеј на вратима Раја

Оцени ову тему


Препоручена порука

Онда испада да зеза фарисеје. Јер, ако до тада нико није узлазио на Небо, што су јадни фарисејчићи криви? 

Pa ne bih rekao da ih zeza pre da im oni nameću ,,slepoću,, za poznanje Njega kao Mesije.Ja tako nekako to shvatam.

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 409
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

On se čuva za poslednju objavu Drugog Dolaska kao i Enoh. Spešl kejs for d spešl prps. :D Nego šta ćemo sa onim stihom da smrt carova od Adama do Mojsija.Šta to znači?

Ту Павле малтретира фарисеје. Јер их пита, као и Ава: Откуд смрт ако је она плата за грех? А други нису сагрешили као Адам, јер је само он примио заповест, а за Закон знамо само од Мојсија? Хоће да каже: Сав људски род је сагрешио и умро у Адаму, и сав људски род васкрсава у Исусу кога је слика био Адам. 1 на 1. 

Смрт је реалност која влада над свима од почетка до краја века. Није да од Мојсија је нема, или да од Васкрсења је нема. И ми умиремо. Него се вели да је уништена у том васкрсењу о коме вам говорих. Постоваћу одговор за једног адвентисту. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ево тог одговора: 

 

Рим 5, 14: Али смрт царова од Адама до Мојсија и над онима који не сагрешише сличним преступом као Адам, који је слика Онога који ће доћи.

ἀλλὰ ἐβασίλευσεν θάνατος ἀπὸ Ἀδὰμ μέχρι Μωϋσέως καὶ ἐπὶ τοὺς μὴ ἁμαρτήσαντας ἐπὶ τῷ ὁμοιώματι τῆς παραβάσεως Ἀδάμ, ὅς ἐστιν τύπος τοῦ μέλλοντος.

Ако сам те добро разумео, ти у овоме видиш реалност смрти до Мојсија, и како то негира моју тезу да су у Јерусалиму сви васкрсли са Христом на крсту? Јер велим да је васкрсење надвремена тачка у коју се сливају све појединачне историје и да се оно пружа како уназад тако и унапред и у себи све обухвата? Да то велим јер тумачим Јн, 12, 32: «И када ја будем подигнут са земље, све ћу привући себи». То мени није симболички, односно алегоријски речено, него се односи на реалност. Дакле, сви су тада васкрсли.

Видиш, а-темпоралност васкрсења не негира постојање времена. Време тече за нас. Дакле, ови јесу били реално мртви, као што смо и ми реално умрли. Такође, неко може погрешно да разуме Павла па да каже како после Мојсија смрт више не постоји. Међутим, факти га негирају. Сви су умрли. Као што и после Хр васкрсења сви умиремо. Смрт јесте реалност. Но, она је уништена са крстом. Због тога Хр вели да ко верује у њега никада неће умрети. И не умире. Блекаут који сваког смртника звекне је секунда из које се буди у васкрсењу Христовом. Дакле, тачно је да смрт постоји али је тачно и да је неки никада неће окусити, јер не иду да одспавају неку тисућу година. Јер губљењем свести у времену васкрсаваш одмах са Исусом у телу. И то је Други и славни долазак, јер је он свеопште васкрсење. Због тога нема никаквог васкрсења које би претекло ово Христово, јер је он првенац из мртвих. Он је алфа и омега, он је вечни с нама Бог. Син човечији који је сишао са неба и на њега се вазнео. Али је то све алогично Никодиму.

 Ја сам изложио мистеријско сједињење људске природе са Богом у коме она оживљава. Свако друго тумачење је «спољашње», задржава се на нивоу дидактике, етике итд. И оно негира једиство ових природа. А Павле користи слику брака да би објаснио уједињење у једном телу Хр са својим члановима, са црквом. Јован је то разумео, 19, 30: «А кад Исус окуси оцат рече: Испуни се (τετελέσται)! И преклонивши главу, предаде дух». Јован користи реч τετελέσται, што значи да су се све ствари довеле до њиховог краја, да су се испуниле. Јер, τέλος је сврха, оно ка чему све тежи. Сва бића која је Бог створио су у нацрту, и теже ка свом циљу који им је он наменио. Неки га промашују и то је амартиа, грех. Не каже Јован да је Ис липсао. Каже да се све испунило, остварило, довело свом циљу. И предавање духа је васкрсење. Други долазак, свеопште васкрсење. Није се видело јер се одиграло у надвременском плану. Због тога време може да настави да тече. Због тога могу да му положе тело у гроб... Али, све се тада окончало.

Ово јесте дубоко спекулативна идеја, али је једина која може да објасни крст и васкрсење. Јер омогућава да Писмо дише, да буде кохерентно. Све друге солуције су мањкаве. Како ова о бесмртности душе, тако она о спавању. Јер онда у сваком случају видиш смрт. И испада да Исус лаже. Јер спавање је смрт. Немаш снова и ниси свесан себе. А шта је смрт ако није то? И како псеудо-Петар вели да је отишао да проповеда утамниченим духовима? Ако дремају, не може да им проповеда. А каже се да је тог дана био са Разбојником у Рају...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Kad smo već kod jezikoslovaca i filologije, ovaj video se našao kod jednog našeg slovenskog filologa, magistra, priprema se za doktorat slavistike a odmah tamo pod njim komentar drugog filologa, poliglote, sveštenika, govori petnaestak jezika što živih što mrtvih, predavao na Teologiji u Djenovi, sad je Arcidijecezni povjerenik za turizam, pastoral turista i hodočašća. Ti profesori su ko inspekcija u vojsci, idu ravno tamo gdje ne treba, ahahahaha.

https://it.linkedin.com/in/mario-german-9377555b

https://goo.gl/1dVP3b

 

Post FB:

Meanwhile in Montenegro, a priest laments high water bills and quality of heroin.

https://goo.gl/1dVP3b

 

A komentari su ovakvi:

Sarà più preoccupato del prezzo dell'acqua o della qualità dell'eroina?

Tutti e due, lo sa cosa conduce la società alla rovina.

A ovo je drugi neki:

Does that make him 'High Church'

Higher than ever I guess, this brotha be soaring...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

A i ovo je zanimljivo. Posljednja digresija.

 

"Ljubav" u 12 slavenskih jezika u "Poredbenom rječniku jezika i narječja cijeloga svijeta" 1. izd. (1787) (lat. Linguarum totius orbis vocabularia; rus. Сравнительные словари всѣхъ языков и нарѣчiй) Petra Simona Pallasa (1741-1811)

 

serbski je srpski, sorabski je lužičkosrpski a vendski je izumrli blizak lužičkosrpskom:

https://de.wikipedia.org/wiki/Wenden

"славяано-венгерски" se odnosi na slovački, a "иллирïйски" na hrvatski,

dok se "вендски" vjerojatno odnosi na izumrli slovinski.

inače slovinski na češkom znači slovenački, a slovenski

nije slovenački već slovački, na češkom, vavilon slovenski

https://de.wikipedia.org/wiki/Wenden


Ovaj rječnik uključuje primjere iz keltskih, romanskih, čak američkih indijanskih, te nekih afričkih jezika!

 

 

 

 

1797462_1088216994562066_666509970697767

Link to comment
Подели на овим сајтовима

зар није правилиније порезници? царина се плаћа само на робу која прелази границу, а порез на све могуће. они што су у Јудеји и Галилеји ударали намет на вилајет били су порезници у служби Рима.

 

Carski porez i carina su sinonimi. A ta carina može biti raznih vrsta: drumarina, mostarina itd. Granica nije bilo jer je sve to bio jedinstvena političkogeografska cjelina tj. teritorija - Imperij Rimski Pax Romana. A carinici su bili utjerivači svih tih carina.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

то што фарисеји раде ђавоља је работа. ни ђаво неће у Царство Божје, а рад је да и другима улазак ускрати. наравно, он нема кључеве, као што их нема нико до Христос.

Pa da upravo to niko do Hrista nema istinski ključeve.

 

Razlika između fariseja i djavdjava je u tome, što fariseji govore istinsku Božju Reč, dakle oni dobro govore ali je ne drže, ne tvore je.

 

Božja Reč je slatka, pa tako fariseji mnogima mogu da se učine slatkim lepim,poštenim,plemenitim.

 

Kad kažem oni su već zaprečili, to mislim upravo na Božju Reč koju govore ali je ne tvore ne delaju, pa onda kad vide pravednike koji se i pored njih utvore dostojjnim i prodju kroz vrata raja, oni što kaže Zoran divljaju i pene. Oni tako gube one ljude koji zbog Lepe i nadasve Božanske Božje Reči padnu pod uticaj farisejske ličnosti, jer se u sjaju i lepoti haljina zbuniše i ne prepoznaše ko ključeve raja drži ustvari a to fariseje čini slabima i pretvara ih u dim.

 

Hristos ih ovima razotkriva: Po sinodskom prevodu oni sprečavaju one koji žele, po zoranovom prevodu oni ne sprečavaju nikoga ali stalno jesu u delovanju sprečavanja, srećom nemaju tu moć pa im Hristos govori ne želite da udjete i sprečavate one koje ulaze. Tu se jasnije vidi, da ulazak u Carstvo nije u farisejevim rukama i da se ulazak u Carstvo nikada nije prekidao. Dakle jasnije se vidi ali tumačenja su naravno svuda ista, svi se slažemo Ko je Vrata Raja.

 

Kad kažem vi sprečavate one koji ulaze, mislim upravo na to da fariseji sve vreme sprečavaju ali da nemaju tu vlast da spreče, dakle proces je neprekidan, ne zaustavlja se, niti je bitan od želje. To što fariseji ne žele da udju, nije nikakav argument da se taj deo svetoga pisma završava sa ulazkom onih koji žele. Nema sad tu želja nikakav poseban smisao.

 

Vi ne ulazite (svojom voljom) i sprečavate one koji ulaze (svojom voljom).  Ja bi ovde pre naglašavao slobodnu volju a ne želju.  Nije Hristos zlatna ribitza pa ispunjava želje.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Što se tiče želje, da se prisetim samo kako je prošla Hristova želja da ga zaobidje ova čaša. Setimo se te njegove želje pred samo stradanje.

 

Međutim Hristos znajući šta je želja a šta volja, nastavlja i govori ali ne kako ja želim nego kako je tvoja volja Oče.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Što se tiče želje, da se prisetim samo kako je prošla Hristova želja da ga zaobidje ova čaša. Setimo se te njegove želje pred samo stradanje.

 

Međutim Hristos znajući šta je želja a šta volja, nastavlja i govori ali ne kako ja želim nego kako je tvoja volja Oče.

To je projava ljudske prirode,prirodni ljduski strah koji Ispostas Sina primila na sebe sjedinivši sa našom prirodom.U svemu istovetan nama osim u grehu.Dinamika priroda ne nestaje već se i dalje odigrava u Bogočoveku kako se kaže neslivenono i nerazdeljivo ali i ij Ipostas Sina Božijeg drži u ravnoteži i uvek upućene na izvršenje Volje Boga Oca.

Најдубља молитва јесте  молитва без икаквих речи када у тишини ума једноставно живимо у присуству Божијем. Архимандрит Сава Јањић

Link to comment
Подели на овим сајтовима

To je projava ljudske prirode,prirodni ljduski strah koji Ispostas Sina primila na sebe sjedinivši sa našom prirodom.U svemu istovetan nama osim u grehu.Dinamika priroda ne nestaje već se i dalje odigrava u Bogočoveku kako se kaže neslivenono i nerazdeljivo ali i ij Ipostas Sina Božijeg drži u ravnoteži i uvek upućene na izvršenje Volje Boga Oca.

Da, znam to Kratose, zato sam i rekao, da mi više leži težište i naglašavanje na slobodnoj volji nego na želji.

 

U sinodskom prevodu postoji želja, valjda podstaknuta sa željom fariseja, jer se govori vi koji ne želite da udjete ( ovde se misli, verovatno, da Božju reč poznaju, Bog je pozvao sve, pa tako fariseji očigledno ne žele da udju a mogu).

 

Kod mene je sve to više na slobodnoj volji, Jer vi ne ulazite i sprečavate one koji ulaze.

 

Razlog nije samo želja, nego očigledno potpuno biće u slobodni odlučuje da Carstvo Nebesko zameni zlatnim haljinama, lažnim poštovanjem, koje dobija od naroda i slatkim i bogatim životom, što bi rekao Zoran mamonom.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pa sad Bog je stvorio čoveka da živi u večnoj zajednici sa Bogom.

 

Medjutim Oboženje čoveka kao cilj Božjeg stvaranja jeste upravo večan i divan u slobodi samog stvorenog bića. Dakle Bog nije robovlasnik, on  je svom stvorenom biću dao na izbor da sam slobodnom voljom svojom odluči da li hoće da prihvati u svoj svojoj slobodi Božji plan Oboženja i da po blagodati postane Bog, besmrtan i u dobrome večan.

 

Nije baš pakao toliko teško pao nekima, nemojmo sada da se foliramo da neko ne uživa i u večnim mukama ajde sad. To strašenje sa večnim mukama je za nas koji ne volimo smrt bol i patnju... nije za djavjdave i neke koji uživkaju u bolesnim stvarima.

 

No srećom mi imamo Spasitelja vaskrslog koji i fizički pobedi smrt i koji nam dade Telo i Krv svoju da u Njemu nadjemo spas.

Ljubav se u duši ogleda, nebo je još nesagledivo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

да, у праву си. пореза има разних, неки су се плаћали и Храму, а царина се плаћа цару, тј. Риму.

 

хвала на објашњењу  :)

 

Ovdje piše da su upravo ti državni rimski tj. carski porezi tj. njihovo stalno povećavanje doveli Rim prtvo do ekonomske nizbrdice a potom i do konačnog kraha. Porezi se plaćali ponegdje i u naturalijama jer su novci imali malu vrijednost a s obzirom na nedostatak tekućeg financijskog kapitala država tada nije imala tako moderan instrumentarij kao danas da povremene krize prevazidje stvaranjem državnog duga pomoću državnih dugopisa, obaveznica i prerasporedi tako aktualni deficit državnog budžeta i na buduće generacije. S tim svim su bili spojeni rašireni i česti slučajevi ogromne korupcije državnih službenika a najveći bogataši su uvijek nalazili načina kako te poreze izbjeći i platiti ih što manje. A ti porezi su bili potrebni radi udržavanja ogromne vojske i nisu bili bar djelomično razloženi lokalno već se slivali svi centralno u Rim a njihova efektivita i prema procentu uspješno utjeranih poreza kao i realizacijska i namjenska je bila nesrazmjerno mala. Na primjer car Valentinian III. (419–455) se žali da je ubiranje poreza spojeno s ogromnom korupcijom i opisuje da su konkretni proračuni opskurno nepregledni zbog "dimne zavjese" u koju ih državni službenici tamo na terenu zamotavaju i maskiraju.

http://epochaplus.cz/?p=9229

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Jedno glupo pitanje za genijalnog Avu.  Lucifer je pao pre stvaranja čoveka. Bog je sveznajući. I stvara čoveka kao slobodno biće. Ali zna da će čovek pasti - znači, stvara čoveka za pad. A i kakva je to ljubav koja se odražava u takvoj slobodi: ja sam te stvorio, ali ne moraš da me izabereš,ali ako me ne izabereš večno ćeš se mučiti. Zar to nije ultimatum?  Ne moraš ti da budeš sa mnom, možeš da biraš. Ali ako ne izabereš mene moja će ljubav za tebe biti večito mučenje. Strašan izbor. I još sam te stvorio takvog znajući da ćeš imati takav izbor - ili ja ili muka. Daj, brate, da biram izmedju dva dobra ako si tako divan. A nisam ni ja prekršio tvoju prvu zapovest, neki moj čukundeda je. Što ne dade i meni isti izbor kao dedi, možda se ja ne bih dohvatio za taj plod, kad bi mi već bilo toliko lepo. A ionako već znaš da li ću se spasiti( tj. da li ćeš me spasiti) ili neću.

 

Eto, u ovoj predivnoj, nadumno divnoj slobodi koja mi je darovana, ja postavih ovakva pitanja (slušajući šapat satanin). Jer, kao što vladika Nikolaj reče, vaistinu znalci ovoga sveta sve znaju osim da su slugi satanini (pišem malo s). :) :P    

У цео свет, племенити, не би стале књиге да се одговори на ово питање :D . Ја нисам баш задовољан одговором да је слобода само афирмативна (да само ако кажеш Да, тада си слободан). Ако би то било тако, онда Бог не би створио човека слободним. Испало је да га је створио неслободним. Мало ми је софистички кад се уводи разлика између слободе и либеро арбитрио. 

Лајбниц је у својој Теодикеји рекао да је ово најбољи могући од свих светова које је Бог могао створити. Да ли је то баш тако? Не знам. Зашто ствара створења која неће учествовати у вечном животу? Ни то не знам, иако се може рационализовањем доћи до много хипотетичких предлога. "Ултиматум" јесте ако се гледа у оквиру теорије коју си изнео. Она је данас доста раширена у цркви. Покушава се избећи тај проблем говорењем о љубави која вечно мучи грешнике. То ми је суманута идеја, јер Бог испаде као неки столкер, манијак који не може да прихвати да га је нека одбила и онда је прогања... То закон овде санкционише... Уместо црва, леда, огња, ђавола и др. средстава за тортуру, ови би увели "племениту" Божију љубав! Све је то имагинација наша, а лепо је видети Страшни суд од Ђота! : https://it.wikipedia.org/wiki/Giudizio_universale_(Giotto) 

Дакле, да ли је небиће и могућа опција у хр. теологији? По мени, јесте. Али, само могућа. Опет, ако не уведемо ове ђаволе који би дошли са средњевековним инструментима за тортуру, паметни грешници би и од тог пакла направили рај!

Спасење је комплетирано на крсту у Исусу. Тада је све привукао себи. Како прошле, тако и будуће своје пријатеље, да не кажем сутелеснике. Зато је стварање и даље нужно јер се кроз њега долази до савршавања Божијег плана о  Небеском Јерусалиму. Не би будући становници тог Јерусалима могли да уђу у њега а да нису створени. Предестинација (не двострука) је хр. учење, јер је Бог соје познао пре почетка стварања и предодредио их. Али тиме није срушио њихову слободу, него им је дао да и сами учествују у свом спасењу, односно растењу у меру узраста Хр. "Дао", значи припремио им вољу. Јер нико од нас не може сам по себи да поверује. Спасење долази споља, али после унутра се открива Царство Небеско. Две рукописне верзије у Писму: ЦН је ту међу вама и ЦН је у вама.

Можда је свет огроман инкубатор и бојно поље у коме се рађају синови Божији и почаствовани су тиме да сами допринесу свом одрастању. Испада да је онда створење направљено несавршеним да би могло да одрасте. Ни анђели ни људи нису створени савршенима, иако је све створење добро, како вели Писмо. Можда зато и имамо потребе за фарисејчинама који би да нам омету улазак у ЦН. Од Јн. Крститеља па наовамо ЦН се на силу узима и силеџије га откидају (Мт 11, 12)! Ово би био добар превод много бољи од синодског који вели: подвижници. Наиме, гр. користи ἁρπάζω, што значи отети као бандит, разбојник, на силу! Тако је арпакс, разбојник, грабљивица. Никако није аскета, подвижник, како би монашка свест кроз синодски превод сугерисала. Волели би да се то односи на њих, али није тако. Јер, аскеза је вежбање, практиковање неке дисциплине. Јасно је колико је синодски предлог лимитиран.

Ја у великој мери следим антиохијце који говоре да се у сваком нашем греху понавља онај Адамов. Због тога имамо слободу, мада ограничену и несавршену, иако је о слободи тешко говорити у овим "крњим" категоријама. Због тога имамо Спаситеља, Искупитеља, Ослободитеља. Остављени самима себи бисмо били само као неки нацрт, скица, сенке које обитавају Ш'ол или хомерски Хад. 

Толико. 

Надам се сада да је Велијару јасно зашто му ја требам! 12:smeha:  12:smeha:  12:smeha: Прикивам га за Небо мојим бестемијама, боље него о. Љуба својим благим саветима... А мене ако се сете на дан Суда, нека ме се сете, јер кад опростише непокајаном јеретику, св. Григорију Ниском, можда ће и убогом Ави! Ако ли пак неће, нека ми да ју да у паклу мучим Монику Белучи... :))  

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Молитва против пијанства

Господе погледај милостиво на слугу Твог (име), обманутог обманом трбуха и плотског весеља. Даруј (име) да позна сладост уздржања у посту и из њега проистичуће плодове Духа Светог. Амин.

 

Молитва за горде и развраћене

Господе, научи кротости и смирењу слугу Твог, који је у ђаволску гордост пао и одганај од срца његовог мрак и бреме сатанске гордости!

 

Молитва за злобног

Господе, добрим учини овог слугу Твог, благодаћу Твојом.

https://www.pouke.org/forum/topic/8688-%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B5-%D1%83-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BD%D0%B8%D0%BC-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%B0/page-27

 

Odlično kad znaš kakva

molitva kome najbolje paše.

To onda znaš skoro ko i ona:

https://goo.gl/AFC4Ck

Još malo Jolandine "teologije":

https://goo.gl/Ju76UE

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Guest
Ова тема је за сада закључана и нису омогућени будући одговори.
  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...