Jump to content

Заљубљеност и љубав

Оцени ову тему


Препоручена порука

То нема везе са моралом већ са божанском слободом. Секс није неморалан. 

Осим ван брака (предбрачни или прељуба), или чак у браку, ако се врши содомија (анал/орал како то модерно називају).

Волите непријатеље своје, презрите непријатеље Христове, сатрите непријатеље Хришћанства.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 102
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Осим ван брака (предбрачни или прељуба), или чак у браку, ако се врши содомија (анал/орал како то модерно називају).

 

Содомија је нешто друго, ако ћемо по библијском појму. Није то никакав анал и орал, већ хомосексуалност, скотолоштво и оргије. То Библија подразумева под содомијом. А остало су додаци неких који имају психолошку потребу да се мешају у туђу брачну постељу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Содомија је нешто друго, ако ћемо по библијском појму. Није то никакав анал и орал, већ хомосексуалност, скотолоштво и оргије. То Библија подразумева под содомијом. А остало су додаци неких који имају психолошку потребу да се мешају у туђу брачну постељу.

Ја то први пут чујем. Колико ја знам содомија обухвата анал/орал (без обзира на то да ли се ради о две особе истог пола или две особе супротног пола) и скотолоштво. Не каже бадава апостол да брачна постеља буде чиста.

Волите непријатеље своје, презрите непријатеље Христове, сатрите непријатеље Хришћанства.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 1/31/2015 at 17:41, madbaron рече
Колико ја знам содомија обухвата анал/орал (без обзира на то да ли се ради о две особе истог пола или две особе супротног пола) и скотолоштво.

Да, тако је учила средњовековна инквизиција. То су глупости. Шта се кога тиче како брачници воде љубав? 

Апостол Павле уопште не говори о томе. То је обично учитавање.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ја то први пут чујем. Колико ја знам содомија обухвата анал/орал (без обзира на то да ли се ради о две особе истог пола или две особе супротног пола) и скотолоштво. Не каже бадава апостол да брачна постеља буде чиста.

To znaci da se postelja redovno pere rucno i da se iskuvava  :)))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ја стварно не разумем потребу да неко говори о "моралу" туђе брачне постеље, потребу да се меша у нешто што је искључива ствар двоје који се воле? Чуди ме та потреба да се наметну правила како сме да се води љубав? Извините, али мени је то мало болесно. Да се разумемо, ја не прокламујем овде било шта везано за интимни однос. Ја сам само за то да се брачна постеља остави брачницима. Да их се остави на миру, да буду слободни у својој интими и да се воле. Па свој морал спроводити у својој брачној постељи.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 1/31/2015 at 17:44, Александар Милојков рече

Да, тако је учила средњовековна инквизиција. То су глупости. Шта се кога тиче како брачници воде љубав? 

Средњовековна инвизиција се није бавила моралним падом својих верника, већ доктринарним падом својих верника, није их занимало да ли си или не грешник, већ да ли си или не јеретик. А што се тиче правила за содомију, то нису измислили хришћани, већ су само наследили од јудаизма. Ево ја први пут од тебе чујем да су те одвратности дозвољене у браку. У свим дакле православним текстовима, а не инквизиторским, које сам имао прилике да прочитам на ту тему, свуда се то осуђује као содомија па макар и било у браку. Неки свети оци су лабавији па дозвољавају односе кадгод брачници хоће докле год је он исправан, док су други пак строжији па дозвољавају односе само у сврху размножавања, али ниједан од отаца није дозвољавао те огавности.

 

On 1/31/2015 at 17:59, Александар Милојков рече

Ја стварно не разумем потребу да неко говори о "моралу" туђе брачне постеље, потребу да се меша у нешто што је искључива ствар двоје који се воле? Чуди ме та потреба да се наметну правила како сме да се води љубав? Извините, али мени је то мало болесно. Да се разумемо, ја не прокламујем овде било шта везано за интимни однос. Ја сам само за то да се брачна постеља остави брачницима. Да их се остави на миру, да буду слободни у својој интими и да се воле. Па свој морал спроводити у својој брачној постељи.

Не могу да верујем. Која је онда по теби препрека истополном браку?

Волите непријатеље своје, презрите непријатеље Христове, сатрите непријатеље Хришћанства.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не могу да верујем. Која је онда по теби препрека истополном браку?

 

 

Брак је јасно дефинисан као заједница мушкарца и жене. То нема везе са овим што сам горе написао. Рекох, свој морал у своју брачну постељу. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Брак је јасно дефинисан као заједница мушкарца и жене. То нема везе са овим што сам горе написао. Рекох, свој морал у своју брачну постељу.

Али то што ти кажеш нема никакву потпору у Предању. Као што рекох свети оци тако нешто никада не би одобрили. Већ сам помињао да су неки ишли толико далеко да су дозвољавали односе искључиво у сврху размножавања. Многи су били лабавији, али ниједан није био толико лабав.

Волите непријатеље своје, презрите непријатеље Христове, сатрите непријатеље Хришћанства.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 1/31/2015 at 18:41, madbaron рече
Али то што ти кажеш нема никакву потпору у Предању. Као што рекох свети оци тако нешто никада не би одобрили.

Да видимо, шта кажу Свети Оци? Име, дело, фуснота? 

 

On 1/31/2015 at 18:41, madbaron рече
Већ сам помињао да су неки ишли толико далеко да су дозвољавали односе искључиво у сврху размножавања.

И? Које ћемо да послушамо? И да ли морамо у свему да их послушамо? Поготово ако имају међусобно различита мишљења? 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 1/31/2015 at 18:42, Александар Милојков рече

Да видимо, шта кажу Свети Оци? Име, дело, фуснота?

Тешко је сад на брзну пронаћи све што сам некад прочитао, али ево стављаћу како будем налазио.

Husbands and wives are to be admonished to remember that they are joined together for the sake of producing offspring; and, when, giving themselves to immoderate intercourse, they transfer the occasion of procreation to the service of pleasure, to consider that, though they go not outside wedlock yet in wedlock itself they exceed the just dues of wedlock. Whence it is needful that by frequent supplications they do away their having fouled with the admixture of pleasure the fair form of conjugal union. For hence it is that the Apostle, skilled in heavenly medicine, did not so much lay down a course of life for the whole as point out remedies to the weak when he said, It is good for a man not to touch a woman: but on account of fornication let every man have his own wife, and let every woman have her own husband (1 Cor. vii. 1, 2). For in that he premised the fear of fornication, he surely did not give a precept to such as were standing, but pointed out the bed to such as were falling, lest haply they should tumble to the ground. Whence to such as were still weak he added, Let the husband render unto the wife her due; and likewise also the wife unto the husband (v. 3). And, while in the most honourable estate of matrimony allowing to them something of pleasure, he added, But this I say by way of indulgence, not by way of command (v. 6). Now where indulgence is spoken of, a fault is implied; but one that is the more readily remitted in that it consists, not in doing what is unlawful, but in not keeping what is lawful under control. Which thing Lot expresses well in his own person, when he flies from burning Sodom, and yet, finding Zoar, does not still ascend the mountain heights. For to fly from burning Sodom is to avoid the unlawful fires of the flesh. But the height of the mountains is the purity of the continent. Or, at any rate, they are as it were upon the mountain, who, though cleaving to carnal intercourse, still, beyond the due association for the production of offspring, are not loosely lost in pleasure of the flesh. For to stand on the mountain is to seek nothing in the flesh except the fruit of procreation. To stand on the mountain is not to cleave to the flesh in a fleshly way. But, since there are many who relinquish indeed the sins of the flesh, and yet, when placed in the state of wedlock, do not observe solely the claims of due intercourse, Lot went indeed out of Sodom, but yet did not at once reach the mountain heights; because a damnable life is already relinquished, but still the loftiness of conjugal continence is not thoroughly attained. But there is midway the city of Zoar, to save the weak fugitive; because, to wit, when the married have intercourse with each other even incontinently, they still avoid lapse into sin, and are still saved through mercy. For they find as it were a little city, wherein to be protected from the fire; since this married life is not indeed marvellous for virtue, but yet is secure from punishment. - Saint Gregory the Great, Book of Pastoral Care, Vol. 3, Admonition 28

 

Ово није од светог оца, али јесте један од православних текстова о људској полности који се могу пронаћи на америчким православним сајтовима: http://orthodoxinfo.com/praxis/frjosiah_sexualrelations.aspx

Волите непријатеље своје, презрите непријатеље Христове, сатрите непријатеље Хришћанства.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ово није од светог оца, али јесте један од православних текстова о људској полности који се могу пронаћи на америчким православним сајтовима:

 

Рекао си Свети Оци. Чекам... 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...