Banovic Strahinja Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 U obredniku iz 1929.godine, stoji da istočni sveštenik NE MOŽE podijeliti sakrament potvrde djetetu iz latinskog obreda. E sad je jasno o cemu je rec. VIdim da ovde ima i rimokatolika, pa ce oni bolje umeti da nam objasne da taj obrednik ne vazi, upravo jer je on i promenjen - reformisan... na 2 Vatikanskom koncilu... Gandalf Sivi је реаговао/ла на ово 1 Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Aristotel Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 14. Svi istoĉni prezbiteri mogu valjano podijeliti ovaj sakramenat, bilo zajedno s krstom bilo odvojeno, svim vjernicima, bilo kojeg obreda, ne izuzevši ni latinski, poštujući glede dopuštenosti propise kako općeg tako partikula»nog prava.15 I svećenici latinskog obreda mogu ga, prema ovlastima koje uţivaju u pogledu podjeljivanja ovog sakramenta, podijeliti takoĊer vjernicima istoĉnih Crkava, ne štetujući obredu, poštujući što se dopuštenosti tiĉe propise bilo općeg bilo partikularnog prava. Valjano mogu uvijek svi, a kad je to dopušteno propisuju kanonski propisi. Mogu ovdje primjetiti da po učenju Katoličke Crkve i svi pravoslavni episkopi i svećenici podjeljuju valjano sve svete tajne. Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Banovic Strahinja Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 Opće pravilo je da nijedan katolički svećenik ne smije služiti u drugom obredu ako za to nema dozvolu. Smisao te odredbe je da nitko ne može služiti u obredu kojega dobro ne poznaje. Što se tiče ove odredbe, nema razlike obzirom na to o kojem se obredu radi. Mozete li nam objasniti vaznost 2Vatikanskog koncila. I njegove odluke, ja sam naveo onaj deo u kom se govori o Istočnim ili Unijatskim crkvama. Pa ako možete taj deo da nam prokomentarišete. Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Banovic Strahinja Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 Valjano mogu uvijek svi, a kad je to dopušteno propisuju kanonski propisi. Mogu ovdje primjetiti da po učenju Katoličke Crkve i svi pravoslavni episkopi i svećenici podjeljuju valjano sve svete tajne. Da tako je. To jasno i kaže ta konstitucija koju sam naveo. Samo nisam hteo sve detalje iznositi, da ne bude preopsirno. Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Aristotel Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 U obredniku iz 1929.godine, stoji da istočni sveštenik NE MOŽE podijeliti sakrament potvrde djetetu iz latinskog obreda. Mislim da to "ne može" znači zapravo "ne smije. Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Ромејац Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 A kad je pre toga to učinjeno? I kada će ponovo biti osvećenje mira? I koliko ima od osvećenja tog mira? Da ti pomognem od tog događaja ima već 9 (DEVET) godina. Da li ti to namerno iz nekog licemerja to stavljaš ili šta? Da li možda nisi iz samog teksta mogao zaključiti o cemu se govori? Da li je poenta priče bila kada je zadnj put spremano miro, ili je poenta price bila da se miro sprema od nekoliko različitih tipova mirišljavih ulja koja se prave ručno i da su zato veoma skupa, pa se zbog toga to miro sprema za duzi niz godina? I što je još vaznije, naglasio sam da po pravilu svaki Episkop treba za svoju eparhiju da sveti miro, ali zbog skupoće to se radi za sve eparhije pomesne crkve istoveremeno... TO je bio smisao a ne ovo tvoje cepidlačenje, koje je više liči na zajedljivo teranje maka na konac nego na sugestiju. Za koju ne mogu reći da je dobronamerna jer je ocigledno da ti nemaš dobrih namera. Моје "цепидлачење" јесте коментар на твоје писање да се то није десило више од 10 или 20 година. Могао си да се оградиш да кажеш да мислиш да се то није десило толико година, али си изабрао тврдњу. То што ти тврдња није тачна лош ти је разлог да тражиш "теорије завере" у мом посту (Da li ti to namerno iz nekog licemerja to stavljaš ili šta?). Није ми била намера да те увредим, већ да обратиш пажњу на тачност података. У сваком случају извини ако те је мој пост повредио 4869 Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Vockica Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 dosta sam toga naucila od gospodina Banovic Strahinje, ali posto je mladic pitao za najosnovnije razlike, ja bih rekla, dakle najosnovnije:1. filiokve(katolici veruju da sveti duh ishodi i iz Oca i iz Sina, pravoslavni drze da ishodi iz Oca) 2. sveto pricesce 3. orgulje-katolici; pojanje-pravoslavni 4. cistiliste kod katolika, meni to jos uvek nije jasno, ranije sam mislila da ima neke veze sa mitarstvima 5. prvenstvo pape( meni vise bode razum bezgresnost pape, nego prvenstvo) 6. beskvasni i kvasni hleb 7.miropomazanje i krizmanje e sad treba znati koje su bitne a koje ne. Александар С је реаговао/ла на ово 1 Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Banovic Strahinja Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 Моје "цепидлачење" јесте коментар на твоје писање да се то није десило више од 10 или 20 година. Могао си да се оградиш да кажеш да мислиш да се то није десило толико година, али си изабрао тврдњу. То што ти тврдња није тачна лош ти је разлог да тражиш "теорије завере" у мом посту (Da li ti to namerno iz nekog licemerja to stavljaš ili šta?). Није ми била намера да те увредим, већ да обратиш пажњу тачност података. 4869 Prvo to nije bila tvrdnja. Da je bila tvrdnja ne bih stavio 10 ili 20 god. Već bih decidno napisao koliko godina. Valjda je to samo po sebi jasno. Jer da je tvrdnja u pitanju stajalo bi tacno određenje, a ne relativna odrednica, koja je više orjentacija, nego tvrdnja. To je valjda svakom jasno. A kao drugo opet ponavljam, potpuno si promašio smisao mojih reci. A smisao je bio ovaj: to miro se rucno pravi i veoma je skupo, zato je nastala praksa da poglavar pomesne Crkve osvećuje miro, a ne svaki pojedinačni episkop za svoju eparhiju, kako je bila drevna praksa. Treće i sam si shvatio da se ne radi o tačnosti podataka jer si i sam video da si i ti pogrešio, jer od 2004. god do danas ima skoro 10 godina. Dakle, opet i opet ponavljam, nije poenta u godinama, već u činjenici zasto se tako miro osvećuje. Procitaj tekst pa vidi šta je poenta celog pisanija.... Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Zawisza Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 dosta sam toga naucila od gospodina Banovic Strahinje, ali posto je mladic pitao za najosnovnije razlike, ja bih rekla, dakle najosnovnije: 1. filiokve(katolici veruju da sveti duh ishodi i iz Oca i iz Sina, pravoslavni drze da ishodi iz Oca) 2. sveto pricesce 3. orgulje-katolici; pojanje-pravoslavni 4. cistiliste kod katolika, meni to jos uvek nije jasno, ranije sam mislila da ima neke veze sa mitarstvima 5. prvenstvo pape( meni vise bode razum bezgresnost pape, nego prvenstvo) 6. beskvasni i kvasni hleb 7.miropomazanje i krizmanje e sad treba znati koje su bitne a koje ne. Pitao za razlike kod Svetih Tajni a ne u teološkim pristupima ili dogmatima. Manolis је реаговао/ла на ово 1 Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Aristotel Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 Mozete li nam objasniti vaznost 2Vatikanskog koncila. I njegove odluke, ja sam naveo onaj deo u kom se govori o Istočnim ili Unijatskim crkvama. Pa ako možete taj deo da nam prokomentarišete. Ne znam što vas konkretno zanima. Napisat ću nešto, a vi pitajte dalje i ja ću odgovoriti koliko znam. Drugi vatikanski sabor nije donio nikakve radikalne promjene ni u čemu, iako su ga neki takvim predstavljali. Vi ste naveli samo neke točke iz saborskog Dekreta o istočnim katoličkim Crkvama "Orientalium ecclesiarum". Veći broj točaka je u vašem citatu preskočen. Nikako se ne može uzeti da su izrazi "istočne katoličke Crkve" i "unijati" sinonimi. Pod izrazom "unijati" pravoslavni podrazumijevaju one katoličke Crkve koje imaju isti (vizantski) obred kao i oni i koje ljudi popularno nazivaju "grkokatolici". Međutim, među istočnim katoličkim Crkvama ima i cijeli niz drugih koje imaju svoje različite obrede (koptski, razne vrste sirijskoga, jermenski, maronitski, kaldejski...). Detaljna priča o tome bi zatijevala posebnu temu. Koncil o liturgiji govori u konstituciji "Sacrosanctum concilium". Ali glavne promjene u rimskoj liturgiji se nisu dogodile na samom Koncilu nego nakon njega. Još treba napomenuti da je i sada moguće valjano i dopušteno služiti i po "predkoncilskom" ("tridentskom") obredu. Postoje svećenici i društva koji služe isključivo po tom obredu. Ali i svaki drugi svećenik može služiti po tom obredu, za to mu ne treba nikakva dozvola. Što se tiče promjena u liturgiji istočnih katoličkih Crkava, one nisu vezane za Koncil, išle su postepeno i u pravcu vraćanja izvornijim oblicima. Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Banovic Strahinja Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 dosta sam toga naucila od gospodina Banovic Strahinje, ali posto je mladic pitao za najosnovnije razlike, ja bih rekla, dakle najosnovnije: 1. filiokve(katolici veruju da sveti duh ishodi i iz Oca i iz Sina, pravoslavni drze da ishodi iz Oca) 2. sveto pricesce 3. orgulje-katolici; pojanje-pravoslavni 4. cistiliste kod katolika, meni to jos uvek nije jasno, ranije sam mislila da ima neke veze sa mitarstvima 5. prvenstvo pape( meni vise bode razum bezgresnost pape, nego prvenstvo) 6. beskvasni i kvasni hleb 7.miropomazanje i krizmanje e sad treba znati koje su bitne a koje ne. 1. filiokve ni RKC vise ne uzimaju kao obavezno 2. u svetom pricešcu, kada se sagledaju sve istorijske okolnosti, ne postoje neke bitne razlike, koje bi uslovile raskol 3. za muziku, tj. orgulje, sami rimokatolici kažu da su one uvedene da bi potpomogle lepotu ljudskog glasa, dakle, one su tu kao neki ukras. Dok je najbitniji ljudski glas, kao i kod nas. 4. mitarstava kod nas su i proizasla iz tog učenja o čistilištu. Inače "teologija" o mitarstvima nije priznata za istinito dogmatsko učenje kod nas 5. prvenstvo i nepogrešivost ili nezabludivost (kako to bezuspešno ublažavaju) jesu najveći problemi koji prouzrokuju razdor između dve crkve. Jednostavno. Za nase poimanje potpuno je pogrešna eklisiologija po kojoj se jedinstvo crkve ostvaruje u rimskom episkopu. Time se gazi svaki smisao postojanja ostalih episkopa. A naročito se njihovo postojanje uništava tzv. papskim nuncijima. Jer kako može jedan episkop makar i Rima imati apsolutnu vlast u svim episkopijama? Kako on ili bilo koji drugi episkop može da se pita o unutrašnjim stvarima drugih eparhija? Svaka eparhija je, kako kaže simvol vere: jedna, sveta, saborna (katoličanska), apostolska crkva. Dakle, šta papa ili bilo ko drugi ima sa drugim eparhijama. Naravno, tu je se sad postavlja pitanje jedinstva Crkve. Pa ono se ostvaruje kroz evharistijsko pominjanje, svih episkopa Crkve. Zato su tako važni diptisi. Jer ako jedan episkop pominje drugog episkopa, to znači da su oni u jedinstvu jedan sa drugim u veri u Hrista. Dakle, za naše poimanje jedinstvo Crvke počiva na Hristu, koji je glava Crkve, a to se projavljuje kroz međusobno molitveno pominjanje episkopa. Zato kada se nov episkop hirotoniše, on se hirotonište pre anafore, dakle, pre osvećenja darova, da bi on zauzeo svoje mesto, i da bi on prineo darove u anafori Bogu. Dakle, prva episkopska liturgija je ona na kojoj je hirotonisan, ostali episkopi mu saslužuju. Takođe, da je Hristos taj koji je garant jedinstva Crvkve govori i Otkrovenje u onih 7 pisama maloazijskim Crkvama. Tamo je Hristos prikazan kako stoji između sedam svećnjaka i drži sedam zlatnika, koji su sedam episkopa tih sedam Crkava, a Crkve su ti svećnjaci. Hristos ih ne drži u ruci već su pored njega, jer simvolički se time ukazuje da Hristos iz Eshatona, iz Carstva drži na okupu svoje Crvke, a ne da to čini neki čovek u njegovo ime. Sa druge stane, kod RKC papa je taj koji je garant jedinstva crvke. 6. beskvasni i kvasni hleb je više pitanje liturgijskog razumevanja biblijske teologije o tome kada je Hristos jeo Pashu, budući da se tu razlikuju Sinoptici i Jovan. 7. miropomazanje i krzmu smo nadam se razjasnili, da je to više praktično nego dogmatsko pitanje. Vockica је реаговао/ла на ово 1 Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Aristotel Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 Ukratko, što se tiče LITURGIJSKIH razlika, treba imati na umu da kod pravoslavnih sada postoji jedino vizantijski obred, a kod katolika postoje različiti obredi, uključujući i taj vizantijski kojim se služe pravoslavni. Iako se većina katolika služi rimskim obredom, to nikako nije jedini, ima i cijeli niz drugih. S obzirom na NAČIN služenja, postoje katolici koji služe na isti način kao i pravoslavni, pa bi se moglo reći da razlika NEMA. Da se u to uvjerite, pogledajte jednom na televiziji prijenos "grkokatoličke" liturgije. Međutim, razlika ima u teološkom temelju, recimo tako, ima i nisu beznačajne. Na primjer, koliko sam razumio (ispravite me ako nisam u pravu), pravoslavni prihvaćaju mogućnost rastava braka. U Katoličkoj Crkvi, bez obzira o kojem se obredu radi, to NIKAKO nije moguće. Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Gandalf Sivi Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 Da se u to uvjerite, pogledajte jednom na televiziji prijenos "grkokatoličke" liturgije. Ima i to velikih. Neko ko je bar dva puta ušao u pravoslavnu crkvu, kada bude gledao snimak te službe shvatiće da su to grko katolici a ne pravoslavni. Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Aristotel Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 5. prvenstvo pape( meni vise bode razum bezgresnost pape, nego prvenstvo) Katolička Crkva NIKAD nije učila i vjerovala da bezgrešan itko od ljudi osim Presvete Bogorodice. To su bajke neupućenih... Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Gandalf Sivi Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 pravoslavni prihvaćaju mogućnost rastava braka. Da. Tačno, ali samo pod određenim uslovima. Цитат Помени @ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука
Придружите се разговору
Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.