Manolis Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 On 21. 3. 2013. at 16:09, Gandalf Sivi рече AEmanuele, koje sve supstance, sem maslinovog ulja, čine svetu Krizmu? Aко је виц у питању, не знам га. Ако ме чисто овако питаш из радозналости, знам да је само маслиново уље у питању, за неку другу супстанцу нажалост не знам Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Banovic Strahinja Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 Sto se tice Svetih Tajni situacija je veoma zamrsena i komplikovana. Tu jos vise dolazi do mesanja dve teologije. Najkarakteristicnija razlika je razlika izmedju krstenja i miropomazanja kod nas i rimokatolika. Izvorna praksa je ta da svestenici krstavaju, a episkop miropomazuje novokrstene. Medjutim, buduci da su svestenici dobili mogucnost da u ime episkopa vrse Evharistiju, postavilo se logicno pitanje, kako im inda zabraniti i druge sv. Tajne da vrse? Kako nekom mozete zabraniti da vrsi miropomazanje, a istovremno mu dajete pravo da sluzi Liturgiju? Zato je nasa Crkva krenula i prihvatila jednu vrstu teologije. A to je da svestenik sluzi Lituriju samo u ime i uz dozvolu episkopa. Pa tako i sve druge sv. Tajne, vrsi uz dozvolu episkopa (e sad se tu pojavljuje i teologija antiminsa, sa svojom problematikom), dok je Episkop taj koji osvecuje SV. Miro za miropomazanje. Inace, miropomazanje je isto sto i polaganje ruku nekom na glavu ili citanje one molitve koja se naziva molitva GLAVOPRIKLONJENJA (te molitve cita Episkop i pritom polaze ruke na one na koje cita). Zbog velikog broja hriscana u 4 veku, pocinje sve vise da se koristi Sv. Miro prilikom miropomazanja, jer ono je nista drugo do apostolsko polaganje ruku na novokrstene da bi zadobili Duha Svetog (vise o tom u Delima apostolskim). Iz tog razloga kod nas osvecenje mira vrsi ISKLJUCIVO EPISKOP koji to miro onda razdaje svestenicima, da oni pomazuju U NJEGOVO IME novokrstenoga. Medjutim, buduci da se to miro pravi od mnogo razlicitih mirisnih ulja, onda jedna pomesna Crkva kupuje to miro za sebe i to za dugi niz godina. Pa zato tu veliku kolicinu mira, osvecuje poglavar pomesne Crkve sa episkopima, pa se to miro medju njima deli po eparhijama. Nasa pomesna SPC je svetila miro pre vise od 10 ili 20 god. S druge strane, RMK su krenuli drugim putem, ili drugom teologijom. Oni su isto tako zbog velikog broja vernika dozvolili da i svestenici sluze Liturgije u ime episkopa. Ali i da u njegovo ime vrse i druge sv. Tajne. Sto se pak krstenja tice. Oni dozvoljavaju da svestenici krstavaju. Ali su zadrzali tu drevnu praksu da episkop miropomazuje. Upravo jer su zeleli da naglase da je Episkop taj koji konstituise Crkvu. Eto zato su kod njih odvojeni krstenje i miropomazanje. Pa miropomazanje i prvo pricesce daje upravo Episkop ili kako oni kazu Biskup. Manolis је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Gandalf Sivi Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 Nije vic... U RKC po dozvili episkopa i sveštenik može da vrši miropomazanje... Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Manolis Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 On 21. 3. 2013. at 16:24, Gandalf Sivi рече U RKC po dozvili episkopa i sveštenik može da vrši miropomazanje... Ах да, истина. Иначе питао сам једног свештеника из Суботице: Што би један посао радили два пута, што одмах када се крсти човек не буде одмах и кризман? Католици признају православно крштење као ваљано и сматрају да је већ са крштењем човек кризман. Он је одговорио да то није не могуће и да може доћи до те промене, иначе доста је практичније. Е сад, неки би се сложили а неки не око тог питања. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Banovic Strahinja Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 On 21. 3. 2013. at 16:24, Gandalf Sivi рече Nije vic... U RKC po dozvili episkopa i sveštenik može da vrši miropomazanje... Po dozvoli da. Ali kako stoji u Dokumentima 2 Vatikanskog koncila, ukoliko za to postoji potreba. Fakticki to se vise odnosi na unijatske crvke, nego na svetenike RKC Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Gandalf Sivi Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 On 21. 3. 2013. at 16:52, Banovic Strahinja рече Po dozvoli da. Ali kako stoji u Dokumentima 2 Vatikanskog koncila, ukoliko za to postoji potreba. Fakticki to se vise odnosi na unijatske crvke, nego na svetenike RKC Baš sam danas čitao u Rimskom obredniku da sveštenik vizantijskog obreda ne može da miropomaže latinsko dijete. Ali po dozvoli episkopa to može da uradi sveštenik latinskog obreda. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Banovic Strahinja Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 On 21. 3. 2013. at 17:15, Gandalf Sivi рече Baš sam danas čitao u Rimskom obredniku da sveštenik vizantijskog obreda ne može da miropomaže latinsko dijete. Ali po dozvoli episkopa to može da uradi sveštenik latinskog obreda. Evo sta kaže Dekret 2 Vatikanskog koncila na tu temu: http://www.sestre-scj.hr/site/documents/dokumenti2vc/DOKUMENTI%20-%20DRUGI%20VATIKANSKI%20KONCIL.pdf PAVAO BISKUP SLUGA SLUGU BOŽJIH ZAJEDNO S OĈIMA SVETOGA SABORA NA TRAJAN SPOMEN DEKRET »ORIENTALIUM ECCLESIARUM« o istoĉnim katoliĉkim Crkvama MJESNE CRKVE ILI OBREDI Raznolikost obreda i jedinstvo 2. Sveta i katoliĉka Crkva, koja je mistiĉno tijelo Kristovo, sastoji se od vjernika koje u Duhu Svetome organski sjedinjuju ista vjera, isti sakramenti i isto poglavarstvo, i koji, urastajući u razne hijerarhijom povezane skupine, tvore mjesne Crkve ili obrede. Među njimavlada ĉudesno zajedništvo, tako da raznolikost u Crkvi ne samo da nije na štetu njezinu jedinstvu već ga paĉe oĉituje; Katoliĉka, naime, Crkva ide za tim da se predaje svake pojedine mjesne Crkve ili obreda ušĉuvaju potpuno neokrnjene; ona jednako tako hoće oblike svog ţivota prilagoditi raznim vremenskim i mjesnim potrebama. Jednako je dostojanstvo svih obreda 3. Te se mjesne Crkve, i istoĉne i zapadne, medjusobno, istina, dijelom razlikuju obredima, to jest bogoslovjem, crkvenom stegom i duhovnom baštinom; one su ipak jednako povjerene duhovnom ravanju rimskog prvosvećenika, koji je, po Boţjoj volji, nasljednik Petrova prvenstva nad sveopćom Crkvom. One su dakle jednakedostojanstvom, tako da se ni jedna od njih ne istiĉe nad ostalima na temelju obreda, ista su im prava i iste obveze, pa i gledom na. Propovijedanje evanĊelja svemu svijetu (usp. Mk 16,15) pod ravnanjem rimskoga prvosvećenika. DISCIPLINA SAKRAMENATA Obnoviti staru disciplinu sakramenata 12. Sveti Ekumenski Sabor potvrđuje i odobrava staru disciplinu sakramenata koja je na snazi u istoĉnim Crkvama, kao i praksu njihova svetkovanja i podjeljivanja; ako je potrebno, i budu hţeli da se tapraksa obnovi. Sv. potvrda 13. Neka se potpuno obnovi disciplina o djelitelju sakramenta sv. potvrde koja je kod istoĉnjaka na snazi od najstarijih vremena. Stoga prezbiteri mogu podjeljivati ovaj sakramenat upotrijebivši krizmu što ju je blagoslovio patrijarh ili biskup. 14. Svi istoĉni prezbiteri mogu valjano podijeliti ovaj sakramenat, bilo zajedno s krstom bilo odvojeno, svim vjernicima, bilo kojeg obreda, ne izuzevši ni latinski, poštujući glede dopuštenosti propise kako općeg tako partikula»nog prava.15 I svećenici latinskog obreda mogu ga, prema ovlastima koje uţivaju u pogledu podjeljivanja ovog sakramenta, podijeliti takoĊer vjernicima istoĉnih Crkava, ne štetujući obredu, poštujući što se dopuštenosti tiĉe propise bilo općeg bilo partikularnog prava.« Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Ромејац Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 On 21. 3. 2013. at 16:20, Banovic Strahinja рече Nasa pomesna SPC je svetila miro pre vise od 10 ili 20 god. Пре више од 10 или 20 година!!! Мироварење у Београду април 2004 године. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Banovic Strahinja Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 On 21. 3. 2013. at 18:41, Ромејац рече Пре више од 10 или 20 година!!! Мироварење у Београду април 2004 године. A kad je pre toga to učinjeno? I kada će ponovo biti osvećenje mira? I koliko ima od osvećenja tog mira? Da ti pomognem od tog događaja ima već 9 (DEVET) godina. Da li ti to namerno iz nekog licemerja to stavljaš ili šta? Da li možda nisi iz samog teksta mogao zaključiti o cemu se govori? Da li je poenta priče bila kada je zadnj put spremano miro, ili je poenta price bila da se miro sprema od nekoliko različitih tipova mirišljavih ulja koja se prave ručno i da su zato veoma skupa, pa se zbog toga to miro sprema za duzi niz godina? I što je još vaznije, naglasio sam da po pravilu svaki Episkop treba za svoju eparhiju da sveti miro, ali zbog skupoće to se radi za sve eparhije pomesne crkve istoveremeno... TO je bio smisao a ne ovo tvoje cepidlačenje, koje je više liči na zajedljivo teranje maka na konac nego na sugestiju. Za koju ne mogu reći da je dobronamerna jer je ocigledno da ti nemaš dobrih namera. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Aristotel Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 On 21. 3. 2013. at 16:20, Banovic Strahinja рече Pa miropomazanje i prvo pricesce daje upravo Episkop ili kako oni kazu Biskup. Za prvu pričest - nije točno. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Gandalf Sivi Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 On 21. 3. 2013. at 18:01, Banovic Strahinja рече Evo sta kaže Dekret 2 Vatikanskog koncila na tu temu: U obredniku iz 1929.godine, stoji da istočni sveštenik NE MOŽE podijeliti sakrament potvrde djetetu iz latinskog obreda. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Aristotel Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 On 21. 3. 2013. at 16:24, Gandalf Sivi рече U RKC po dozvili episkopa i sveštenik može da vrši miropomazanje.. Točno. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Aristotel Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 On 21. 3. 2013. at 16:52, Banovic Strahinja рече Po dozvoli da. Ali kako stoji u Dokumentima 2 Vatikanskog koncila, ukoliko za to postoji potreba. Fakticki to se vise odnosi na unijatske crvke, nego na svetenike RKC Da, ako postoji potreba. A potreba najčešće postoji kad episkop u velikoj eparhiji ne može dospjeti u sve parohije u roku od 1-2 godine, a nema vikarnog episkopa. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Banovic Strahinja Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 On 21. 3. 2013. at 18:57, Aristotel рече Za prvu pričest - nije točno. Ja izvinjavam... Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Aristotel Написано Март 21, 2013 Пријави Подели Написано Март 21, 2013 On 21. 3. 2013. at 17:15, Gandalf Sivi рече Baš sam danas čitao u Rimskom obredniku da sveštenik vizantijskog obreda ne može da miropomaže latinsko dijete. Ali po dozvoli episkopa to može da uradi sveštenik latinskog obreda. Opće pravilo je da nijedan katolički svećenik ne smije služiti u drugom obredu ako za to nema dozvolu. Smisao te odredbe je da nitko ne može služiti u obredu kojega dobro ne poznaje. Što se tiče ove odredbe, nema razlike obzirom na to o kojem se obredu radi. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука