w.a.mozart Написано Август 15, 2013 Пријави Подели Написано Август 15, 2013 On 15. 8. 2013. at 19:29, Sergian рече Што се тиче мог става: наравно да Црква без епископа може да постоји, само формално нема пуноту али нижи клирици (презвитери и јеромонаси) могу нормално обављати већину слуби. Nova kategorija -FORMALNA PUNOĆA LOL Jakov Edeski, Благовесник and Срђан Ранђеловић је реаговао/ла на ово 3 Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Sergian Написано Август 15, 2013 Пријави Подели Написано Август 15, 2013 On 15. 8. 2013. at 19:32, w.a.mozart рече Nova kategorija -FORMALNA PUNOĆA LOL Да, зато што је суштина у обављању евхаристије а то се може радити и без епископа. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Sergian Написано Август 15, 2013 Пријави Подели Написано Август 15, 2013 On 15. 8. 2013. at 19:33, Pontifex Emeritus рече саклони Боже! Тебе да саклони. Јел си чуо за термин "Црква удовица"?.. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
w.a.mozart Написано Август 15, 2013 Пријави Подели Написано Август 15, 2013 On 15. 8. 2013. at 19:31, makarios рече Ne, nego gde je crkva tu je i episkop.U tome je najveći problem jer auroritet ne dolazi od episkopa već od crkve. upravo si razdelio nerazdeljivo Pontifex Emeritus је реаговао/ла на ово 1 Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
makarios Написано Август 15, 2013 Пријави Подели Написано Август 15, 2013 On 15. 8. 2013. at 19:36, Pontifex Emeritus рече нема поделе- епископ и Црква. епископ јесте Црква. нити има Цркве без епископа, нити има епископа без Цркве. Kakve su to gluposti da je episkop crkva.Episkop je samo deo tela Hristovog a glava je Hristos. Sergian је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
DYNABLASTER Написано Август 15, 2013 Пријави Подели Написано Август 15, 2013 Opet plot. w.a.mozart је реаговао/ла на ово 1 Zayron: Pa tamo ni nema svađa oko vjere i nacije jer se o tom uošte ni ne priča. Priča se kakva je koja ribica i na šta se fata, na mrmka, na glistu, na kruh, hljeb ili angelbrot, na na lažni mamac itd. Evetualno o tom kako se koja peče i koja je ukusnija. cloudking: "Ne postoje cuda... postoje samo stvari koje jos ne razumemo." Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Sergian Написано Август 15, 2013 Пријави Подели Написано Август 15, 2013 On 15. 8. 2013. at 19:36, Pontifex Emeritus рече нема поделе- епископ и Црква. епископ јесте Црква. нити има Цркве без епископа, нити има епископа без Цркве. Хаха, каква глупост!.. 0110_hahaha ...Значи, ако епископ умре или отпадне у неку јерес моментално сви постају ван Цркве, нису хришћани, не могу јереји и јеромонаси да врше службе?!.. .. Читај ово: Управа епархије, када је она удова (Православно црквено право, Никодим епископ Далматински, стр. 409, Мостар 1902.) Послије смрти законитог епископа једне епархије, и док се не постави нови епископ, та се епархија зове удова (хиревуса) или упражњена (схолазуса). Удовом једна епархија, то јест, без свог епископа, може остати за три мјесеца. Ово наређује 25. канон четвртог васељ. сабора, пријетећи односном казном надлежном митрополиту, ако се не постара да кроз то вријеме буде постављен нови епископ. Преко три мјесеца може остати удовом једна епархија само у таквом случају, кад због каквог важног узрока није могуће поставити новог епископа, него треба то одложити. За вријеме упражњене епископске катедре епархијом управља клир дотичне епархије, а имовину црвкену мора да чува епархијски економ. Повјеравала се ова управа и оближњем епископу, ако клир дотичне епархије није водио ту управу у реду, и тај се епископ звао привременим управитељем (меситис), или се пак повјеравала иста управа неком епископу без своје катедре (епископос схолазон), то јест, који због извањских каквих догађаја није могао да заузме одређену му катедру. Ово су у осталом само изузетни случајеви били, а редовно управу удове епархије имао је да води дотични клир. Нема ли при дотичној катедрланој цркви клира, који би могао ту управу водити, тада по 35. Канону трулског сабора то мора узети надлежни митрополит у своје руке, док не буде постављен нови епископ. Клир, који се спомиње у канонима, да има водити епархијску управу, кад је епархија удова, то је она колегија свештених лица, која се звала презвитерски савјет при епископским катедрама и који су састављали неколики црквени достојанственици, између којих је главни био економ. Овај презвитерски савјет водио је старање о свим пословима епархијске управе, како верским, тако и црквено-економским, осим оних послова наравно, које по праву хиротоније може само епископ да врши; а не може исти савјет за то врјеме покретати никаква нова питања, која се тичу устројства или управе еперхијске, исто као што није властан да закључке доноси о таквим питањима, која је у погледу какве нове установе или уређења у епархији покренуо био покојни епископ. Управна власт клира, или презвитерског савјета, престаје даном, кад буде интронизиран нови епископ, који од тога дана постаје пуноправни старјешина своје епархије. Може један изабрани и хиротонисани епископ почети управу своје епархије прије формалне интронизације само у таквом случају, када, као што каже 37. канон трулскога сабора, због извањског каквог узрока не може да заузме своју катедру, него је принуђен да живи у каквом другом граду ван граница своје епархије. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Sergian Написано Август 15, 2013 Пријави Подели Написано Август 15, 2013 On 15. 8. 2013. at 19:38, Pontifex Emeritus рече и шта, у ''Цркви удовици'' се не помиње епископ на Литургији? Не помиње се именом већ се помиње уопштено свако православно епископство које је у свету, без имена иједног. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
миомира Написано Август 15, 2013 Пријави Подели Написано Август 15, 2013 On 15. 8. 2013. at 19:31, w.a.mozart рече ne mogu katolici i oni koji su bili u krilu majke Crkve pa otpali da imaju istu dozu odgovornosti pred Bogom i da im postupci imaju istu težinu... da li se slažemo u vezi s tim ili ne? Nisam sigurna da se slazemo, jer nemam ideju kojom ce merom suditi Gospod. Formalno su i jedni i drugi imali nesto sto smatraju opravdanjem za to sto vise nisu u opstenju s Majkom Crkvom, a koliko je tu ko u pravu videcemo na Strasnom sudu. A mene najvise zbunjuje to sto se katolicima svejedno ne odrice pravo da sebe smatraju crkvom i s njima se pregovara upravo kao s crkvom, dok su nasi raskolnici novijeg datuma svi odreda odiozni sektasi. Sta se to, kada je rec o RKC, *zaista* promenilo nabolje za poslednjih hiljadu godina ? Ili od Florentinske unije naovamo, pa da dovodimo u pitanje procene sv. Marka Efeskog kao danas neaktuelne? DYNABLASTER and feeble је реаговао/ла на ово 2 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
makarios Написано Август 15, 2013 Пријави Подели Написано Август 15, 2013 On 15. 8. 2013. at 19:40, Pontifex Emeritus рече нисам рекао да је епископ сам за себе Црква, него да је неодвојив од Цркве. Neodvojiv kao što su ostale službe i darovi koji služe za nazidanje tela Hristovog. Evharistija nije episkopocentrična već Hristocentrična , na slavu Boga Oca. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
w.a.mozart Написано Август 15, 2013 Пријави Подели Написано Август 15, 2013 On 15. 8. 2013. at 19:44, миомира рече Nisam sigurna da se slazemo, jer nemam ideju kojom ce merom suditi Gospod. Formalno su i jedni i drugi imali nesto sto smatraju opravdanjem za to sto vise nisu u opstenju s Majkom Crkvom, a koliko je tu ko u pravu videcemo na Strasnom sudu. A mene najvise zbunjuje to sto se katolicima svejedno ne odrice pravo da sebe smatraju crkvom i s njima se pregovara upravo kao s crkvom, dok su nasi raskolnici novijeg datuma svi odreda odiozni sektasi. Sta se to, kada je rec o RKC, *zaista* promenilo nabolje za poslednjih hiljadu godina ? Ili od Florentinske unije naovamo, pa da dovodimo u pitanje procene sv. Marka Efeskog kao danas neaktuelne? E pa ako te zanima šta se promenilo trebalo bi da to ispratiš i informišeš se... ali teško da se to može ako unapred imaš stav o nekome Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Sergian Написано Август 15, 2013 Пријави Подели Написано Август 15, 2013 On 15. 8. 2013. at 19:48, Pontifex Emeritus рече Сергиане, рекох ја давно да си ти латинске памети и да у теби има врло мало православца. елем, нисам говорио о Цркви у управном смислу, него о Цркви као литургијском сабрању. нема Литургије без епископа. запамти то. Глупости... Да си само прочитао шта пише овако: "Овај презвитерски савјет водио је старање о свим пословима епархијске управе, како верским, тако и црквено-економским, осим оних послова наравно, које по праву хиротоније може само епископ да врши". Значи, презвитерски савет води епархију по свим питањима, чак и по верским само не могу да чине оно што епископ може (нпр. да освећују свето миро и сл.). Литургију нормално обављају. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Ромејац Написано Август 15, 2013 Пријави Подели Написано Август 15, 2013 Ја кроза сво писање овог истинског видим упорно понављање канони па канони: Пред сам смак света (сутра или у понедељак - ма само што није), Христос ће морати да погледа шта канони кажу да ли сме тога дана да буде Његов долазак јер може да се наруши неки канон па онда ови истински неће хтети да признају одлуке Страшног Суда... Jakov Edeski је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
makarios Написано Август 15, 2013 Пријави Подели Написано Август 15, 2013 On 15. 8. 2013. at 19:50, Pontifex Emeritus рече нисам ни рекао да је епископоцентрична, измишљаш. а која је улога епископа у Литуригији? он изображава Христа. Liturgija je delo zajednice i svi izobražavamo Hrista carsko smo sveštenstvo. Episkopska služba se ne može dokazati iz svetog pisma a da nije u isto vreme i prezviterka.U stvari to su dve funkcije za jednu istu ličnost. U Pismu se nigde ne spominju u jednom kontekstu prezviteri i episkopi.Kasnije su te službe razdvojene zbog potreba praktičnog života crkve.Današnja trodelna jerarhiska struktura i monarhističko ustrojstvo crkve je nastalo iz istorijskih razloga i ljudska su ustanova te može se ukinuti kao takva.Dakle izvorno postoje struktura prezviter i djakon gde je prezviter ujedno i episkop. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
МилошБГ Написано Август 15, 2013 Пријави Подели Написано Август 15, 2013 Цитат Сумњам у Авину светост, нека га откопају па да видимо те мошти ако их има. Ако је свет заиста Бог ће га прославити, као код нас што има мноштво примера из новијег времена. Mislis da su samo mosti dokaz svetosti? I sad hipoteticki se i po tome prikaze svetost,ti ces postovati svetog Avu kao svetitelja? Drugo da li znas koliko cuda su se desavala sto na njegovom grobu,sto putem molitvi upucene njemu? Bog ga je vec proslavio i to mnogo pre kanonizacije. Mozda to najbolje govori da je njegov put ispravan. Inace sledece godine se njegove mosti prebacuju u novu crkvu. Христос воскресе из мертвих,смертију смерт поправ и сушчим во гробјех живот даровав Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука