Jump to content

Liturgija i ljubavno sjedinjenje supružnika

Оцени ову тему


Препоручена порука

Vladika Porfirije je melem za dušu

da, vladika je fenomenalan, mada se često pitam za neke njegove izjave da li i sam veruje u njih ili projavljuje ikonomiju izmiksovanu sa pedagogijom

- recimo ovo o davanju seksualnosti ljudima nakon pada

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 151
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

ako je uopšte bilo nekog pada... ili je to samo slika odvojenosti od Boga jer ispada da je seks nužno zlo... a što kaže sveti Maksim ispovednik

ако је човек био у јединству са Богом, ако је био савршен, како је могао да од Њега отпадне? То је питање поставио Свети Максим Исповедник. Јер, ако је Бог пуноћа бића, све оно што се може пожелети, вечно и бескрајно што се може пожелети, шта је онда човек мога да пожели, будући да је био у јединству са Богом, а да то већ није имао, пита се Свети Максим? То би значило да има нечег већег од Бога, што би значило да је и Бог несавршен. Свети Максим закључује да је НЕМОГУЋЕ БИТИ У ЈЕДИНСТВУ СА БОГОМ ПА ОД ЊЕГА ОТПАСТИ. Зато што то јединство значи ПОКОЈ, мировање - циљ и смисао самог нашег покрета (вољног и делатног). Само постојање покрета, промене (Адамова одлука је свакако један покрет воље, промена), сведочи да човек није био у том покоју - односно, није био у јединству са Богом па онда од њега отпао. Ево речи Светог Максима:

Дакле, уопште ни код кога од створених (бића) није престала сила којом се по природи крећу ка своме циљу, нити је утихнула енергија која их носи ка њиховом циљу, нити је, пак, тежња која их креће пожњела свој труд, бестрашће и мировање...[1]

Јер уопште није могуће бити са Христом како јесте, и опет некада од Њега сасвим отпасти, пошто ће у њему бити завршетак векова и стајање свих крећућих се (створених) бића, у којем (стајању) уопште неће бити промене (на горе) ниједнога од постојећих бића.[2]

[1] Максим Исповедник, Амбигва 7, PG 91, 1073 B

[2] Максим Исповедник, Таласију LIX, PG 90, 625 B

ХВАЛА Аци Милојкову

Zato kažem ti: opraštaju joj se gresi mnogi, jer je veliku ljubav imala; a kome se malo oprašta ima malu ljubav.


 


0526200500.jpg


Link to comment
Подели на овим сајтовима

Zbog toga što neki naši popovi smatraju da je seks nešto što je potpuno odvojeno od naših ličnosti kad smo u crkvi, zato što vole da nas seckaju i zato što se neki monasi gnušaju seksa (nemajući pojma o istom a budući zadojeni anti-seksualnom duhovnošću-što i nije loše za monaha dok ne počne da te kalemi na svoju GRANJKU) pa po toj logici valjda misle da u crkvi na liturgiji treba da iz sebe iznesemo sve najbolje i da se pokažemo u najboljem svetlu (kao da nas Bog ne zna van crkve) a posle toga opet možemo da se vratimo u realnost i da radimo radnju (izvinjavam se za izraz-poneo me trenutak)

u tom smislu ovaj forum je vrlo sličan toj vrsti duhovnosti- svako iz sebe iznosi samo ono što želi i što mu prija... što valjda i nije loše LOL

ne tvrdim da sam u pravu... samo naglas razmišljam

ne znam ni ja da li si u pravu, ali si za ovo oko odlaska u crkvu si 100% u pravu. ko da pokusavamo da pobegnemo od sebe i od Hrista.

Domine, adiuva incredulitatem meam!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

ДА, вл. Порфирије већим делом тако и мисли. А то артикулише на трагу Јанарасових тврдњи о љубавној чежњи и пориву који он објашњава у књизи "Азбучник вере".

Реч отпадање нема оригенистичку конотацију. Мада ми често кажемо да је неко отпао од Цркве, од овго или оног. Ако следимо твоје мишљење које повезујеш са св. Максимом, да ли можемо онда причати о нелијем отпадању од Цркве, ако је Црква пројава коначне заједнице Бога и света у литургији? Е, тако и вл. Порфирије користи термин отпао.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

ako je uopšte bilo nekog pada... ili je to samo slika odvojenosti od Boga jer ispada da je seks nužno zlo... a što kaže sveti Maksim ispovednik

ако је човек био у јединству са Богом, ако је био савршен, како је могао да од Њега отпадне? То је питање поставио Свети Максим Исповедник. Јер, ако је Бог пуноћа бића, све оно што се може пожелети, вечно и бескрајно што се може пожелети, шта је онда човек мога да пожели, будући да је био у јединству са Богом, а да то већ није имао, пита се Свети Максим? То би значило да има нечег већег од Бога, што би значило да је и Бог несавршен. Свети Максим закључује да је НЕМОГУЋЕ БИТИ У ЈЕДИНСТВУ СА БОГОМ ПА ОД ЊЕГА ОТПАСТИ. Зато што то јединство значи ПОКОЈ, мировање - циљ и смисао самог нашег покрета (вољног и делатног). Само постојање покрета, промене (Адамова одлука је свакако један покрет воље, промена), сведочи да човек није био у том покоју - односно, није био у јединству са Богом па онда од њега отпао. Ево речи Светог Максима:

ХВАЛА Аци Милојкову

Pa i ono sto kaze sveti Atanasije Veliki je skroz suprotno avgustinizmu. Naime, kaze da je celokupna tvorevina visi nad ponorom nebica (ambisom nistavila), zato sto je stvorena ex nihilo. Zato sto je stvorena ex nihilo, sva tvar je po prirodi smrtna, nastavja sveti Atanasije, pa kaze jos da je tvorevina zbog toga podlozna promeni i da ona postoji, ali nije zaista. Pa kako je Bog Onaj Koji Jeste, on zaista jeste. Zbog toga izmedju tvorevine i Boga postoji beskonacna ontoloska provalija. Covek ne moze usvojiti zivotinju, zato sto je zivotinja suvise razlicita od coveka. Kako ce onda Bog usvojiti coveka, kada je covek iako je po slici Bozijoj stvoren, ipak zivotinja i beskonacno udaljen od Boga. Pa ako Sin Boziji, prevecni Logos NJegov udje u ljude Otac ce usinoviti ljude. Stoga, Adama vidi kao harizmatika koji napusta Boga da zivi po prirodi pa stoga i gubi darove Duha, a ne kao besmrtnika koga Bog kaznjava smrtnoscu zbog prestupa. S obzirom da je Maksim tvrdio da je ovaplocenje Logosa nevezano za Adamov pad, vidimo ovde konzistentnost izmedju neavgustinskih otaca. Takodje da je praroditeljski greh uzrok smrtnosti, kao sto kazu avgustinovci to bi znacilo da krstenje treba da vrati savrsenstvo i besmrtnost, sto ocigledno nije slucaj, pa ispada da krstenje po avgustinizmu nema nikakvu blagodat.

Шефе, који ти је враг?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Слажем се са Медом да се меша катарза и оргазам.

Да се не увредиш, али мислим да је твој став философирање на тему оргазма.

ја сам прилично схватио шта је моци хтео да каже, а намерно сам у претходним коментарима поставио и линк теме о односу, теологији оргазма, као дела телесне колико и духовне љубави, може се рећи катарзе личности. мислим да сам то урадио на време и на увид да се не бисмо посебно бавили и тиме.

https://www.pouke.org...авдање-оргазма/

кратка је тема јер је врло брзо и врло јасно одговорено, ал бих ова два коментара посебно издвојио, мислим да су суштински објаснили оно што се заправо догађа изнад обзорја самог чина оргазма.

https://www.pouke.org..._36#entry477261

поготово што не можемо вивисецирати личност посебно на тело а посебно на душу/дух, једноставно тако не функционишемо, како је лепо звонко приметио.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ako je sjedinjenje dvoje u sexualnom cinu=liturgija zasto je onda potrebno uzdrzanje od sexa pre pricesca?

Ne tvrdim nista, ali mi se nekako cini da ovo pitanje ima veze s temom... a mozda i nema...

рецимо, секс је природна страст без које се може ...

ал ајд овако:

ако једење и пијење природна страст која је НЕОПХОДНА за живот, зашто се потпуно уздржавамо и од пића и храњења пред свето причешће?

ммм?

јел онда жариште оно чега се све уздржавамо или евхаристијски пост има неку поруку?

дакле, оно што је свему заједничко је евхаристијски пост, суздржање од СВЕГА, сем дисања, пред свето причешће.

чему ли онда служи тај евхаристијски пост кад је тако важан ...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

[quote name=Милан Меденица :)' timestamp='1339002576' post='653434]

ок, ал каква је онда "била" алтернатива оргазмичне насладе? :)

Pa Medo ja i kada jedem Nutelu imam "оргазмичне насладе" ;) .... ne mogu ni da pretpostavim kakvih naslada je tek bilo u Edemskom vrtu.

Sve sto dise neka hvali Gospoda !

Link to comment
Подели на овим сајтовима

[quote name=Милан Меденица :)' timestamp='1339033320' post='653815]

рецимо, секс је природна страст без које се може ...

ал ајд овако:

ако једење и пијење природна страст која је НЕОПХОДНА за живот, зашто се потпуно уздржавамо и од пића и храњења пред свето причешће?

ммм?

јел онда жариште оно чега се све уздржавамо или евхаристијски пост има неку поруку?

дакле, оно што је свему заједничко је евхаристијски пост, суздржање од СВЕГА, сем дисања, пред свето причешће.

чему ли онда служи тај евхаристијски пост кад је тако важан ...

Slozila bih se sa ovim ako bi smo "ljubavno sjedinjenje" sveli na proste cinioce .... ali sustina je LJUBAV i ostverenje u njoj da dvoje budu jedno.

Sve sto dise neka hvali Gospoda !

Link to comment
Подели на овим сајтовима

ko može..... može, ko ne može.... ponekad mora..... i tako dalje..... nema seksa ...jedi nutelu

obrazov_zpsdsretmxk.jpg

"Верујем Господе, помози мом неверју"

"О жено, велика је вера твоја, нека ти буде како хоћеш"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Evo jedna knjiga o braku od Majendorfa na koju sam skoro naisao, a koja mi se cini da je dobra(tek sam krenuo s citanjem).

klik

Ова књига је преведена и у штампи је. Требала је одавно да изађе, али разне околности за сада одлажу издавање.

Биће ускоро, надам се.

http://otacnik.blogspot.com/2012/01/jovan-majendorf-brak-pravoslavna.html

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...