Jump to content

Поставите питање свештенику

Оцени ову тему


Препоручена порука

Znam da sam postavila skakljivo i glupo pitanje ali zelim da cujem misljenje nekog svestenika . Da biram mane zlo ? s.o.s. 7896634 7896634

Радуј се, Нектарије, велики Архијереју Божји!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 2.2k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Да ли неко зна да ми напише једнакост и различитост ова две речи: мудрост и целомудреност ?

Клоним се људи који мисле да је дрскост храброст, а нежност кукавичлук.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Из речника Лествице, светог Јована Лествичника:

celomudrenost

Ovaj izraz ima dva znacenja, sire i uze. U sirem smislu, i etimoloski, celomudrenost je stanje duhovnog zdravlja, zdravoumlje; stanje u kome se sve dusevne sile i sposobnosti nalaze u skladu i prirodnom poretku, te su, na primer, nizi bioloski nagoni (nagon ishrane, polni nagon i dr.) potcinjeni zakonu uma, duha.

U uzem znacenju, celomudrenost je stanje dusevne cednosti, cedan odnos prema polnom nagonu. To ne mora obavezno biti i potpuno uzdrzanje od polne veze (govori se i o celomudrenosti supruga), jer je celomudrenost i u ovom smislu pre svega pravilan odnos izmedju duha i polnog nagona, odnos u kome duh vlada a nagon se pokorava duhu. Tu je nagon ogranicen i regulisan duhom, savladan duhom. U Lestvici je ovaj izraz upotrebljen u oba znacenja, no ipak vise u ovom drugom, uzem znacenju polne vrline. Kod monaha se o celomudrenosti govori u znacenju koje pokriva ne samo cistotu od bludnih radnji i pokreta, vec i cistotu pomisli i zelja.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Из речника Лествице, светог Јована Лествичника:

celomudrenost

Ovaj izraz ima dva znacenja, sire i uze. U sirem smislu, i etimoloski, celomudrenost je stanje duhovnog zdravlja, zdravoumlje; stanje u kome se sve dusevne sile i sposobnosti nalaze u skladu i prirodnom poretku, te su, na primer, nizi bioloski nagoni (nagon ishrane, polni nagon i dr.) potcinjeni zakonu uma, duha.

U uzem znacenju, celomudrenost je stanje dusevne cednosti, cedan odnos prema polnom nagonu. To ne mora obavezno biti i potpuno uzdrzanje od polne veze (govori se i o celomudrenosti supruga), jer je celomudrenost i u ovom smislu pre svega pravilan odnos izmedju duha i polnog nagona, odnos u kome duh vlada a nagon se pokorava duhu. Tu je nagon ogranicen i regulisan duhom, savladan duhom. U Lestvici je ovaj izraz upotrebljen u oba znacenja, no ipak vise u ovom drugom, uzem znacenju polne vrline. Kod monaha se o celomudrenosti govori u znacenju koje pokriva ne samo cistotu od bludnih radnji i pokreta, vec i cistotu pomisli i zelja.

Захваљујем се на одговору jermel -у и blagodarim1.jpg

Клоним се људи који мисле да је дрскост храброст, а нежност кукавичлук.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 3 weeks later...

Mislim da sam skoro sve shvatio u vezi pravoslavne vere i gospoda naseg Isusa Hrista. Ali ipak tesko mi je da shvatim da je Bog za gresnike stvorio mesto vecne muke odakle nema izlaza za sva vremena. Gde su muke prevelike, gde ljudi gore i bivaju muceni od demona i tako u nedogled. Zar ne postoji nacin da se njihova kazna odrobija i na onom svetu kao i ovde. Iako bi mi dobri bog dozvolio da udjem u rajske naslade, sa ovog zemaljskog gledista ipak mi je zao tih padsih ljudi jer njihova kazna je totalna nemogu je odsluziti, a ja mislim da ma koliki zlocin bio u pitanju da bi trebalo da bude konacni broj godina za odsluzenje kazne. Ovo je moje pitanje u najkracim crtama? Hvala

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Помаже Бог,

Моје питање везано је за долазак Ника Вујичића, аустралијанца српског порекла у Београд. Човек је рођен са тетра-амелија синдромом због којег нема развијене руке и ноге. Он је мотивациони говорник, али, колико имам утисак и протестантски настројен.

Да ли такве говорнике треба слушати, односно да ли мотивација коју они пружају за живот људима се може применити и у нашим православним животима?

О њему се више може сазнати на сајту:

http://www.nickvujicic.rs/o_niku.php

или енглеска верзија

http://www.lifewithoutlimbs.org/

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

Помаже Бог,

Моје питање везано је за долазак Ника Вујичића, аустралијанца српског порекла у Београд. Човек је рођен са тетра-амелија синдромом због којег нема развијене руке и ноге. Он је мотивациони говорник, али, колико имам утисак и протестантски настројен.

Да ли такве говорнике треба слушати, односно да ли мотивација коју они пружају за живот људима се може применити и у нашим православним животима?

Лично мислим да не може да шкоди и да то што Ник говори никако неће одбити човека од Православља. Ја сам много тога доброг чуо ван граница Православне Цркве и то што сам чуо примењујем у свом животу. То не значи да сада треба ствари не гледати критички. Ник је, по мени, пример да човек може успети и поред свих невоља које га у животу задесе ако има вере и љубави и као круну свега уздање у Бога.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

moram da priznam da nisam citao prethodnih 170 strana, tako da ne znam da li je ovo pitanje bilo postavljeno, mada sumnjam jer je to moja licna sumnja, pa nema klasicnu formu pitanja... a svakako cu se potruditi da procitam sto vise od ove teme.

elem, moj problem je generalno sa starim zavjetom, pa se prenosi i na licnosti bozije. da napravim kratak uvod; vjerujem u Boga i iako ne znam simvol vere napamet, znam sta tamo pise i to ispovedam. prilicno mi je jasan i taj povrsni dogmatski nivo (hocu da kazem da se ne razumem u duboku dogmatiku, ali tu, svima dostupnu, da se tako izrazim, poznajem valjda). ne bih volio da me neko pogresno shvati sa ovim sto zelim da kazem:

dakle, imam prilican problem da spojim neke starozavetne dogadjaje, ubijanje svih muskaraca u gradovima, onda spaljivanje jela posle nekoliko dana, sa novim zavjetom i licnoscu Isusa Hrista. dakle koji kaze ne ubij i da pogani ono sto iz usta izlazi a ne ono sto na usta izlazi... recimo ova dva primera, ali valjda se shvata na sta ciljam. naravno, kako kaze apostol Pavle za nas "neznabosce" vazi novi zavjet, a opet kaze jevrejima ljubav je ispunjenje zakona. u redu, ali kakav je to tamo bio zakon? jasno mi je i kad isus kaze: po tvrdji srca vaseg dopusti vam Mojsije to i to... ono sto ne mogu u sebi da pomirim, a volio bih, zaista, jesu te dvije posebne paradigme, i ne znam kako to da uradim, i to je moj problem.

opet, to se prenosi na licnosti (ili ipostasi kolko znam) Bozije, jer uvek nekako vidim Isusa kao nevino jagnje, a (Boze oprosti, ali tako je) Boga Oca kao nekog strasnijeg od njega, koji nekako i plasi. i tu se pomalja moj treci problem, ali na to nije toliko neophodan odgovor, kolko na prethodno, a to je, znam da bi trebalo da imam strah Boziji, ali kad znam da se trudim da dobro radim, ali znam i da grijesim i zao mi je zbog toga, i kajem se, a i ispovjedicu se, tesko mi je onda da se bojim od boga.

ne bih da nekoga sablaznim, ali imam ove probleme, i mislim da imam pravo na njih :)

pozdrav i svako dobro

"Skupo ste placeni, ne budite robovi ljudima."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

одлично почетничко питање, велика већина новопечених и неуких верника има проблем незнања да помири перспективе Старог и Новог Завета не разумејући да је Бог исти у оба, као и ко је шта уствари чинио и у чије име, и зашто.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 2 weeks later...

Помаже Бог!

Више пута сам примјетила у католичкој литургији на телевизији да има мјесто које је још остало из ранохришћанске цркве,када једни другима изјављују мир,дарују,изјављују,прво свештенослужитељи,око Царске Трпезе,а онда и народ,један другоме,то је дивно и некако баш лијепо,топло,а слушала сам и нашег Владику др Игњатија када је говорио на једном од предавања и он каже да је то много лијепо,па ето да питам зашто тога нема у нашој литургији,да ли је изостављено и зашто и како,због чега и да мало више објасните око свега тога.

Унапријед захваљујем и с'поштовањем!

Ваш корисник сајта и члан форума.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

nisam za to da ljudi iz jednih parohija savetuju se kod svestenika iz drugih parohija, o tome sam pricao sa mojim svestenikom. On kaže da što se tiče savetovanja, ispovesti, i ostalih duhovnih razgovora najbitnija je zajednica sa sveštenikom, ne može bolje da te poznaje tamo neki drugi sveštenik od tvog koji tebi dolazi u kuću i sa tobom razgovara i poznaje tebe i tvoju okolinu i drustvo u kome se ti nalazis. Prema tome bolje se obracati svom duhovniku ili parohu, TO JE MOJE MIŠLJENJE ŠTO NE ZNAČI DA JE TO TAČNO!

Царство Божије није у речи него у сили

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

@, Свакако, то је принцип парохијског живота АЛИ то се не тиче општих питања већ личних. Зато су овде увек добродошла општа питања вере а за личне ствари увек се треба обратити свом парохијском свештенику.

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

@@Бошко,

Bog je isti i u Starom i u Novom Zavetu. Covek se menja, zapravo njegov odnos prema Bogu. Kroz Stari Zavet provlaci se odnos gospodar - sluga. Dolaskom Gospoda coveku se kroz Novi Zavet otkriva mogucnost produbljivanja odnosa Sa bogom ( Otac - sin).

Радуј се, Нектарије, велики Архијереју Божји!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Guest
Ова тема је за сада закључана и нису омогућени будући одговори.
  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...