Jump to content

Papa - počasni poglavar svih hrišćana.

Оцени ову тему


Препоручена порука

Evangelički teolog Reinhard Frieling bi priznao papu počasnim predstavnikom svih hrišćana.

24.08.2011. 22:20 RaVat Njemačka

NAPOMENA: ovo je vjerni prevod češkog originala, molim vas najljubaznije da se ne obraćate na mene s ogledom na upotrebljenu terminologiju u članku ili bilo šta drugo tamo napisano jer nisam ni teolog Reinhard Frieling a ni novinar, autor članka, samo prevodioc. Hvala.

reinhard-frieling.jpg

Evangelički teolog Reinhard Frieling predložio da papa bude priznat za predstavnika svih hrišćana. Pred bližeči se posjetu pape Benedikta XVI Njemačkoj napisao 57-godišnji emeritni profesor religionistike u kršćanskom prilogu „Christ & Welt“ (Hrišćan i svijet) dnevnika Die Zeit, da bi se mogao "ostvariti san o jedinstvu svih hrišćana, ako bi protestanti i pravoslavnipriznali papi ulogu počasnog prvaka među hrišćanima, koja bi mu dozvolila da u vanrednim situacijama govori i u njihovo ime".

Kako je navela agentura KNA, Reinherd frieling ne smatra taj predlog nimalo protivan prema vlastitoj evangeličkoj Crkvi. Prema njegovom nazoru bi tada hrišćani djelovali vjerodostojnije nego kao vjera razdijeljena na hiljadu crkvi. Jubilej pet vijekova reformacije 2017. godine može biti prigodnim impulsom k ostvarenju te vizije, dodao je profesor Frieling, koji je jednim od autora Evropske ekumenske deklaracije, potpisane prije deset godina u Strazburu.

Izvor:

http://infovero.info/node/21

http://www.christnet...sp?zprava=22121

http://noticias.gosp...s-cristaos.html

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Хвала,не :)

Чак ни као почастан,имагинаран,хипотетички папа...свеједно.

Христос је глава Цркве за коју је живот Свој положио.Преко Христа Апостоли,Епископи,Свештеници...данас Патријарси.Свака помесна Црква има свој верског поглавара,првог међу једнакима,то је нама устаљено и добро.

Није ствар у броју него у пуноти.

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Хвала,не :)

Чак ни као почастан,имагинаран,хипотетички папа...свеједно.

Христос је глава Цркве за коју је живот Свој положио.Преко Христа Апостоли,Епископи,Свештеници...данас Патријарси.Свака помесна Црква има свој верског поглавара,првог међу једнакима,то је нама устаљено и добро.

Није ствар у броју него у пуноти.

потпис

Hristos vaskrse

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Evangelički teolog Reinhard Frieling bi priznao papu počasnim predstavnikom svih hrišćana.

Ko li njega sta pita... :rolleyes:

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ko li njega sta pita... :rolleyes:

On je autorom Strazburske evropske ekumenske deklaracije - Ekumenske povelje (Charta oecumenica) koju su 2001. godine zajednički donijeli Vijeće europskih biskupskih konferencija (CCEE) s jedne i Konferencija europskih crkava (KEK) s druge strane.koju su već potpisali i predstavnici tj. episkopi pravoslavne Crkve. Tako da nije baš da ga se niko ništa ne pita.

http://www.karmel.hr...ska.povelja.htm

eheeeej

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Sto se tice pravoslavnih, on se pita koliko i dalaj-lama, sto znaci nimalo...

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@zayron

A zašto ti je to toliko bitno? Ili možda vama u globalu?

Što vam je tolko stalo za to preimućstvo?

Otkud znate da bi same Pape to htjele pa i u slučaju kad bi to htio jedan od njih. Jedan na to pristati može pristati, drugi to isto tako može odmah po izboru i intronizaciji za papu odbiti jer im iz titula poglavara katoličke Crkve niko ništa narediti ne može da se prihvate odgovornosti ili funkcije koju ne žele ili koju smatraju nekanonskom. U svakom slučaju čak i u situaciji kad bi se SVE PRAVOSLAVNE CRKVE I SVI PROTESTANTI I SAMI KATOLIČKI VJERNICI na kraju krajeva složili i na to pristali odlučivalo bi se to najvjerovatnije tek na nekom od sljedećih Koncila katoličke Crkve i nakon što bi barem četvoro, peteoro ili šesto a možda i više Papa izrazilo o tome nekakav svoj stav ili sud došao bi na red sedmi, osmi ili deveti koji bi tek onda to uzeo na znanje i počeo "ouzbiljnije" to razmatrati a nakon što bi imao na stolu mišljenja svih dosadašnjih papa i najpoznatijih teologa i savjetnika. Katolička Crkva do sada nije nikada prihvatala nikakve "počasne funkcije" niti bilo kakva članstva pa ni ta počasna ni u svjetskom udruženju Crkvi gdje katolička Crkva ima samo posmatrače a kamo li gdje drugdje. Osim toga mješate to dvoje, ovu "počasnu" funkciju sa tim papinskim primatom ili kako to čini mi se pogrešno prevodite "preimućstvom", ispravan izraz je "prvenstvo" koje ima korijene u tradiciji prve Crkve a ni danas papama nije upirano u principu već u praktičnim konsekvencama koje iz tog proizlaze jer postoje mnoga dalja istorijski nastala i produbljena a vrlo važna neslaganja između pojmova: tradicija, crkva, crkveni nauk - učenje, crkveno uređenje i hijerarhija, orthodoxia i orthopraxia na istoku i na zapadu.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Otkud znate da bi same Pape to htjele pa i u slučaju kad bi to htio jedan od njih. Jedan na to pristati može pristati, drugi to isto tako može odmah po izboru i intronizaciji za papu odbiti jer im iz titula poglavara katoličke Crkve niko ništa narediti ne može da se prihvate odgovornosti ili funkcije koju ne žele ili koju smatraju nekanonskom. U svakom slučaju čak i u situaciji kad bi se SVE PRAVOSLAVNE CRKVE I SVI PROTESTANTI I SAMI KATOLIČKI VJERNICI na kraju krajeva složili i na to pristali odlučivalo bi se to najvjerovatnije tek na nekom od sljedećih Koncila katoličke Crkve i nakon što bi barem četvoro, peteoro ili šesto a možda i više Papa izrazilo o tome nekakav svoj stav ili sud došao bi na red sedmi, osmi ili deveti koji bi tek onda to uzeo na znanje i počeo "ouzbiljnije" to razmatrati a nakon što bi imao na stolu mišljenja svih dosadašnjih papa i najpoznatijih teologa i savjetnika. Katolička Crkva do sada nije nikada prihvatala nikakve "počasne funkcije" niti bilo kakva članstva pa ni ta počasna ni u svjetskom udruženju Crkvi gdje katolička Crkva ima samo posmatrače a kamo li gdje drugdje. Osim toga mješate to dvoje, ovu "počasnu" funkciju sa tim papinskim primatom ili kako to čini mi se pogrešno prevodite "preimućstvom", ispravan izraz je "prvenstvo" koje ima korijene u tradiciji prve Crkve a ni danas papama nije upirano u principu već u praktičnim konsekvencama koje iz tog proizlaze jer postoje mnoga dalja istorijski nastala i produbljena a vrlo važna neslaganja između pojmova: tradicija, crkva, crkveni nauk - učenje, crkveno uređenje i hijerarhija, orthodoxia i orthopraxia na istoku i na zapadu.

Pitanje za sve koji imaju znanja i dobre volje da odgovore:

U kakvom je odnosu pitanje primata pape u odnosu na 'dogmatske ispravke' da tako kazem, tj. vracanje na izvorno, zajednicko nam ispovijedanje vjere, od strane RKC? Da li je ono 'uslov' za eventualno sjedinjenje? Ako je Episkop rimski bio 'primum inter pares' u prvobitnoj, zajednickoj Crkvi, zasto se takva mogucnost odbija sad? Da li mora biti ustupaka sa obe strane - ako ne, da li je to unijacenje u bilo kom smjeru hipoteticki da ide, bilo ko da se vrati 'u okrilje prave crkve'? (Mislim da je Zajron -iznerviran- negdje i rekao da je ekumenizam i unijacenje isto u sustini).

(Izvinjavam se svima koji smatraju da usljed svog neznanja govorim nesto nelogicno ili nepravedno, posto znam koliko su ovo goruca pitanja na obe strane)

Ovakva i slicna pitanja sam vise puta postavljala na forumu ali nisam dobila odgovor. Citala sam, ima brdo informacija, ali ima ljudi koji to mogu sazeti. Zaista nista o ekumenizmu ne znam, a ni vecina drugih ovde pretpostavljam. Bilo bi korisno i zanimljivo, pretpostavljam, kad bi prokomentarisali i pravoslavni i rimokatolicki teolozi.

Ovo je pitanje potrebno objasniti pravoslavnim laicima. Raskol oko ovog pitanja koji je nastao kod nas veoma smucuje narod.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

(Mislim da je Zajron -iznerviran- negdje i rekao da je ekumenizam i unijacenje isto u sustini).

To bih morao tačno vidjeti o čemu se to radilo ali sasvim moguće je da sam to tako napisao i nisam morao uopšte biti iznerviran kako bi to tako napisao jer iz vaše perspektive, vas kako bi se to reklo tačno"smućenih pravoslavnih laika i/ili naroda" (to si napisala dosta trefno) i još ako sam pri tom raspravljao sa Sydom ili takvim nekim sličnim, onda sam to tako i napisao. Ustvari bit ekumenizma nije unijačenje već sjedinjenje, dakle cilj je isti ali sad ko će vama to objasniti da ekumenizam nije isto što unijačenje jer na kraju efekat je taj isti da smo jedna Crkva bez toga oni katolici, ovi pravoslavni, da svi budemo i katolici (katoličanski) i pravoslavni (pravovjerni). Svaka od strana i katolička i pravoslavna i protestantska bi imala biti tom "pounijačenom" jer jedinstvo se postiže samo sjedinjavanjem išto kao što se govor nekog jezika možemo naučiti samo govorom i govorenjem a ne ćutanjem. To je taj cilj. naravno da je bilo pokušaja u istoriji da se nešto učini na tome, iz perspektive istorijskog razvoja to su bili pokušaji takvi i onakvi, vi ih možete zvati "unijačenjem", neko drugi može ih nazivati nekako drugačije, sami grkokatolici danas, to nitko od njih ne naziva unijačenjem što znači da svako ima svoju verziju i mišljenje o tom kakvo mu najviše odgovara. Ali danas se hrišćanstvo nalazi u sasvim drugim okolnostima i pred drugim izazovima svijeta na koje mora odgovoriti ne samo kao katoličko, ne samo kao pravoslavno, ne samo kao protestantsko već jedno i jedinstveno hrišćanstvo jer to je jedini način da se djelotvorno odbrani napadima sa svih strana od profanizacije i sekularizacije preko mamljenja i zamki u labirintu potrošačkog načina života do otvorene ateizacije, repaganizacije i islamizacije. Imamo tri velike glavne sljedbe hrišćanske od kojih lako mogu nastati tri slijepe male uliččice umjesto da smo jedni, silni i neoborivi.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ako je Episkop rimski bio 'primum inter pares' u prvobitnoj, zajednickoj Crkvi, zasto se takva mogucnost odbija sad?

Biti prvi medju jednakima, kao sto je bio nas pocivsi patrijarh Pavle, i biti papa su dve nedodirivo razlicite i nesrodne stvari.

Svaka pomesna pravoslavna Crkva ima prvog medju jednakima, sa titulom arhiepiskopa ili patrijarha, a papa ima vlast nad celim RMK svetom.

Institucija papstva sustinski je nepoveziva sa Crkvom i Njenim istinskim ustrojstvom...

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

German Catholics dampen Protestant hopes for pope trip

29 Aug 2011 14:21

Source: reuters // Reuters

* Catholics say expect no breakthroughs on divisive issues

* Protestants want Benedict to allow joint communion

* iidea of pope as all-Christian spokesman opposed

By Tom Heneghan, Religion Editor

PARIS, Aug 29 (Reuters) - Pope Benedict will honour the 16th century Protestant reformer Martin Luther on his state visit to Germany next month, but Roman Catholic officials are warning Lutherans not to expect breakthroughs on issues dividing them.

During the Sept 22-25 visit, the German-born pontiff plans to stress ecumenical cooperation, meet Protestant leaders and tour a monastery in Erfurt where Luther once worked and prayed. He will also address the German parliament in Berlin.

The visit has prompted calls from Protestants for him to allow joint communion services and grant their churches full recognition. The tone is mostly positive -- one theologian even suggested making him "honorary spokesman" for all Christianity.

But senior Catholic clerics have begun warning Protestants not to get their hopes up too much.

"Hopes about this visit have gone wild," Rev. Hans Langendoerfer, secretary of the German Bishops Conference, said in Monday's edition of the weekly magazine Focus.

"There's talk Pope Benedict could grant the Protestants a new status or could just say 'OK, let's completely change those rules about communion services. It doesn't work that way."

Catholic Bishop Joachim Wanke of Erfurt said last week that Benedict's meeting there with Protestant leaders in the St Augustine Monastery could foster closer ties, but also ruled out any breakthroughs on basic differences.

VATICAN OPPOSES JOINT COMMUNION

Luther was a Catholic monk who sparked the Reformation in 1517 by challenging several doctrines and Vatican corruption.

After he was excommunicated, he established his own church, allowed clergy to marry and translated the Bible into German. Other dissenting Christians elsewhere followed his example, launching a wide range of Protestant denominations.

Catholics make up just over half the world's 2.2 billion Christians and Protestants about one-third.

Relations have improved markedly in the past 50 years, with growing Christian cooperation as Western societies become more secular and Islam spreads beyond its traditional regions.

But the Vatican rejects calls for joint communion services, saying theological differences about the eucharist are still too great, and Benedict annoys Protestants by saying they don't have proper churches but only "ecclesiastical communities."

"I'd be very happy if the pope ... recognised Protestant churches as proper churches," said Ilse Junkermann, the female Protestant bishop of Erfurt who will host Benedict's meeting with Protestant leaders at Luther's old monastery.

She told the Evangelical Press Service (epd) that Christians had to work together in eastern Germany because so many people there were atheists after four decades of communism.

FOCUS ON THE POSITIVE

Langendoerfer said Benedict would honour Luther's contributions to Christianity such as his emphasis on the Bible and promotion of popular piety.

"In Erfurt, Benedict will aim to get further away from the iidea that Protestants are first of all dissenters," he said. "This broad view of Christian history could be very fruitful as we approach the 500th anniversary of the Reformation in 2017."

Catholics and Lutherans, who reached a conciliatory new view of their original disputes in 1999 and lifted the mutual condemnations issued during the Reformation, hope to come closer with a joint statement on the 500th anniversary of the split.

Lutheran theologian Reinhard Frieling got a bit ahead of the game this month when he wrote: "The dream of the unity of all Christians can be realised if Protestants grant the pope the role of the honorary head of Christianity."

After other Lutheran theologians protested that that went too far, he said he wanted unity "with but not under the pope" and the pontiff could speak for all Christians only after consulting the non-Catholic churches. (Editing by Matthew Jones)

Source:

http://www.trust.org...s-for-pope-trip

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...