Jump to content

Шта је приоритет - лична или заједничка молитва?


Препоручена порука

  Цитат

Често, када објашљавам људима зашто волим Литургију, кажем да је диван осећај молити се скупа са онима који деле иста осећања, који су прожети истом радошћу јер чусмо добру вест... са онима који доживљавају свет, данашњи тренутак на готово истоветан начин. Мислим да је заједничка молитва, заједничка усмереност ка Богу, блискост и солидарност оно што чини да -срећни и испуњени радошћу нерадо и полако излазимо из Цркве по завршетку службе. Волим заједничку молитву и мислим да се и Господ радује када нас види тако. А опет добра је молитва у самоћи. Као мелем.

Када идем пешице, уместо да пребирем разне мисли, бриге и драме- почастим себе говорећи у себи: ГИХСБПМГ. (Што би рекли клинци ВРХ!) Лечим се. Свака је молитва добра и свака нам прија, и нама и Њему, који се смеши са висине..Рекла бих.

mocart

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 86
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Ipak bih se vratio na Dragisin poslednji komentar koji je veoma dobro postavljen kao cinjenica ali i kao izazov za dalji dijalog.

Nema trenja izmedju licne i saborne molitve, kao sto smo pokazali, iako pomalo cak i sv. Zlatousti istice prevagu saborne, ali pokrecu se dva pitanja:

- sta je sa slobodom onih za koje se molimo ako oni ne zele da se molimo za njih?

- sta je sa razlikom izmedju licne i saborne molitve jer znamo vec godinama da zbog takvog postavljanja razlicitosti jedni zastupaju striktno podviznicki aspekt koji - verovali ili ne - zanamaruje ucesce u Crkvenoj stvarnosti, i drugi koji zastupaju striktno samo Liturgijski aspekt a - verovali ili ne - zaboravljaju na dela ljubai i asketizam?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

Ipak bih se vratio na Dragisin poslednji komentar koji je veoma dobro postavljen kao cinjenica ali i kao izazov za dalji dijalog.

Nema trenja izmedju licne i saborne molitve, kao sto smo pokazali, iako pomalo cak i sv. Zlatousti istice prevagu saborne, ali pokrecu se dva pitanja:

- sta je sa slobodom onih za koje se molimo ako oni ne zele da se molimo za njih?

- sta je sa razlikom izmedju licne i saborne molitve jer znamo vec godinama da zbog takvog postavljanja razlicitosti jedni zastupaju striktno podviznicki aspekt koji - verovali ili ne - zanamaruje ucesce u Crkvenoj stvarnosti, i drugi koji zastupaju striktno samo Liturgijski aspekt a - verovali ili ne - zaboravljaju na dela ljubai i asketizam?

...pa imaju oni slobodu i dalje...mi se molimo iz ljubavi,kako neko vec napisa-ljubav nas na to tjera...a,opet samo,i iskljucivo je do njih koliko ce da 'prihvate',jer ako sad nece,postoji mogucnost da nekad hoce...a ova posljednja recenica su mi krajnosti,to mi je bas bezveze,al' ako treba da biram,onda biram ove prve-ako su stvarno podviznici,onda se valjda mole za cijeli svijet...

''govorim tiho i nosim psa sa sobom'' :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Виде ли ти мој пост (горе) о св. Јовану Златоустом?

Рекли смо да нема трења а овде правиш селекцију.

Што се тиче ккрајности, не стварам их ја, то је био покушај објективног запажања, јер заиста познајем људе који уводе подвојености (нпр. неко пости ради дијете, неко да би покаѕао другима да може али неће да се причести због неморалног свештенства, итд.)

Такође, Црква се назива "домом молитве" али имамо и оно Христово "помоли се у тајности срца свога" одакле је произашао аскетски идеал Исусове молитве.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

Ipak bih se vratio na Dragisin poslednji komentar koji je veoma dobro postavljen kao cinjenica ali i kao izazov za dalji dijalog.

Nema trenja izmedju licne i saborne molitve, kao sto smo pokazali, iako pomalo cak i sv. Zlatousti istice prevagu saborne, ali pokrecu se dva pitanja:

- sta je sa slobodom onih za koje se molimo ako oni ne zele da se molimo za njih?

- sta je sa razlikom izmedju licne i saborne molitve jer znamo vec godinama da zbog takvog postavljanja razlicitosti jedni zastupaju striktno podviznicki aspekt koji - verovali ili ne - zanamaruje ucesce u Crkvenoj stvarnosti, i drugi koji zastupaju striktno samo Liturgijski aspekt a - verovali ili ne - zaboravljaju na dela ljubai i asketizam?

  Цитат

Виде ли ти мој пост (горе) о св. Јовану Златоустом?

Рекли смо да нема трења а овде правиш селекцију.

Што се тиче ккрајности, не стварам их ја, то је био покушај објективног запажања, јер заиста познајем људе који уводе подвојености (нпр. неко пости ради дијете, неко да би покаѕао другима да може али неће да се причести због неморалног свештенства, итд.)

Такође, Црква се назива "домом молитве" али имамо и оно Христово "помоли се у тајности срца свога" одакле је произашао аскетски идеал Исусове молитве.

...vidjeh,vidjeh,doduse tek sad prstgore

''govorim tiho i nosim psa sa sobom'' :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 1 month later...
  Цитат
  Цитат

u ličnoj molitvi nema pričešća

onada zaboravi molitvu pred pricesce koju citas kuci

Мислиш да она има већи кредибилитет спрам молитве коју ђакон чита народу пред само Причешће?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Nema prioriteta, ne biramo ni izmedju hrane i vode, nego obavezno koristimo oba...

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

u ličnoj molitvi nema pričešća

Ima...

Covek se pricescuje (= ucestvuje u) Bozanskim energijama kroz svako dobro delo, a posebno kroz molitvu... pricesce u crkvi je najprisniji i najtemeljniji oblik ucestvovanja u nestvorenim energijama Duha, ali nije i jedini...

Da bi se neko pricescivao u crkvi Telom i Krvlju, takav neophodno mora da prodje i ostale oblike ucesca u nestvorenoj energiji Duha - kako ce neko da se pricesti u crkvi ako ne cini nikakva dobra, ne moli se, ne vezba se u uzdrzanju, itd?

Sve to zajedno cini nerazdvojnu celinu blagodatno - podviznickog zivota u Crkvi...

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат
  Цитат

u ličnoj molitvi nema pričešća

Ima...

Covek se pricescuje (= ucestvuje u) Bozanskim energijama kroz svako dobro delo, a posebno kroz molitvu... pricesce u crkvi je najprisniji i najtemeljniji oblik ucestvovanja u nestvorenim energijama Duha, ali nije i jedini...

Da bi se neko pricescivao u crkvi Telom i Krvlju, takav neophodno mora da prodje i ostale oblike ucesca u nestvorenoj energiji Duha - kako ce neko da se pricesti u crkvi ako ne cini nikakva dobra, ne moli se, ne vezba se u uzdrzanju, itd?

Sve to zajedno cini nerazdvojnu celinu blagodatno - podviznickog zivota u Crkvi...

facenew22222222

''govorim tiho i nosim psa sa sobom'' :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат
  Цитат
  Цитат

u ličnoj molitvi nema pričešća

onada zaboravi molitvu pred pricesce koju citas kuci

Мислиш да она има већи кредибилитет спрам молитве коју ђакон чита народу пред само Причешће?

I

I

V

  Цитат
  Цитат

u ličnoj molitvi nema pričešća

Ima...

Covek se pricescuje (= ucestvuje u) Bozanskim energijama kroz svako dobro delo, a posebno kroz molitvu... pricesce u crkvi je najprisniji i najtemeljniji oblik ucestvovanja u nestvorenim energijama Duha, ali nije i jedini...

Da bi se neko pricescivao u crkvi Telom i Krvlju, takav neophodno mora da prodje i ostale oblike ucesca u nestvorenoj energiji Duha - kako ce neko da se pricesti u crkvi ako ne cini nikakva dobra, ne moli se, ne vezba se u uzdrzanju, itd?

Sve to zajedno cini nerazdvojnu celinu blagodatno - podviznickog zivota u Crkvi...

confused1 confused 0110_hahaha

Everyone’s got a plan until they get hit.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Нема приоритета. И лична и заједничка - несливено, нераздељиво, недовојиво и непромењљиво. Христос се често молио сам, али и са ученицима. Саветовао је да се човек затвори у четири зида и моли, али и да где је двоје или троје сабрано у Његово име, тамо је и Он.

Призван или не, Бог је увек ту

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...