Jump to content

Наум

Члан
  • Број садржаја

    59
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

    Never

О Наум

  • Рођендан 01/01/1

Profile Information

  • Пол :
    Небитно

Наум's Achievements

Ту је, мало гледа-мало пише

Ту је, мало гледа-мало пише (4/9)

1

Форумска репутација

  1. Оче Иване, ти мене оптужујеш да користим ''лажни налог'' на овом форуму. Када би тако што могао и да докажеш, ја за то не би могао да сносим никакве консеквенце осим да ме протераш са интернет форума ЖРУ. Ја тебе оптужујем да кршиш одлуке Сабора и да кршиш акт 881 твог надлежног епископа из 26.05.2007.! Ја сам доказао да си непослушан Сабору и владици! Нудим ти доказ на анализу. Ти пронађи једну неистину и одговори како доликује православном свештенику... Ви (и сви који служе овако како сте рекли) служите против одлуке Сабора СПЦ! Уједно, ви служите и противно Наредби вашег надлежног епископа! Пружићу вам јасан доказ да је Сабор бавећи се проблемом увођење новотарија од стране појединих епископа у бризи за очување јединства у црквеном и литургијском животу, издао Одлуке које се односе на очување поретка који се односи на период пре убацивања ''гласних молитава'' и ''отворених двери''. Ево реконструкције вашег случаја, оче Иване, који је применљив на све оне свештенике који поступају као ви и који не поштују Сабор, а услучају свештенства шумадијске Епархије, чак ни одлуке свог владике. Ви сте, оче Иване (и ваше колеге у епархији Шумадијској) од вашег владике добили прву наредбу у којој се од вас и од осталих свештеника захтевало да служите по новом. Затим је владика издао још једну - наредбу у којој прети онима који не поштују прву наредбу (који дефакто служе и поступају исправно)! Пошто је увођење новотарија изазвало велике протесте верника и свештеника у целој српској Цркви, који су резултирали и подношењем молби и петиција Сабору СПЦ, уследилe су две одлуке Сабора којима се умољавају владике да поштују устаљени поредак. Да је у питању покушај да се новотарије ставе ван снаге, тј. прекине са њиховим убацивањем у богослужење, а не како новатори наопако коментаришу - да је реч о препоруци да се Литургија враћа првим вековима, доказује податак да је један од пионира увођења новотарија - владика шгумадијски Јован, после Сабора на којој је донета друга Одлука, објавио своју трећу наредбу којом ван снаге ставља прве две у којима је наредио и претио свештенству да служи по новом! Ако обратимо пажњу на садржај ове наредбе из 26.05.2007. којим се повлачи прва наредба, тј. акт број 987 из 05.06.2006. видимо да владика то чини ''сходно Саопштењу са овогодишњег редовног заседања СА Сабора СПЦ''! Дакле, оче Иване и остали, ово је доказ да се одлуке Сабора односе на забрану онога што радите - да служите ''са отвореним Царским дверима сво време Свете Литургије'' и да ''читате на глас све молитве почевши од прве молитве верних па све до краја Свете Литургије''? Да није тако владика Јован, који је од свих епископа најдаље отишао у спровођењy новотарија претивши чак и рашчињењем онима који се нису повиновали таквим његовим наредбама, не би повукао своје наредбе свештенству и монаштву да служи ''са отвореним Царским дверима сво време Свете Литургије'' и да ''читају на глас све молитве почевши од прве молитве верних па све до краја Свете Литургије''. То, што и поред овог последњег акта који је лично издао - у којем се ван снаге стављају наредбе о служењу новаторске Литургије, и упркос Одлукама сабора, негодовању верника и једног дела свештенства, владика Јован служи по новом - не поштујући чак ни своју сопствену одлуку, говори о недоследности Сабора и неких његових чланова.
  2. Већ сам доказао, али ви не желите или нећете да читате оно што сам написао. Кажите ми где је у одлуци САС речено да се молитве имају читати тихо (са јасним навођењем шта то значи) и да се држе Двери затворене? ошто ми све време намећете слово одлуке а не дух одлуке (који много свакако не желе да разумеју) ја на даље прекидам дискусију. Ја ћу и даље служити како служим и како сам служио од када сам примио чин, а Сабор је ту да санкционише. И други свештеници и Епископи тако служе и неко их не санкционише у томе, напротив! Колико пута сам био ученик Литургије где различити епископи служе са гласним молитвама (отворене двери су увек, то се подразумева) И даље чекам одговор да ми појасните литургијску и догматску улогу Двери и туихих молитава, надам се да ће неки ко то познаје да се јави. Што се тиче Наума, који против свих правила форума, користи свој четврти лажни налог, показује само да не поштује елементарну етику форума (да се не праве дупли налози) и са сваким налогом прави разноразне буне по форуму, а све, наводно, бранећи поредак Цркве. Дакле, да би неко причао о поретку Цркве, који и сам не разуме, потребно је и сам да буде у том поретку. О слову и духу канона прочитати текст: https://www.pouke.org/forum/index.php/topic,8373.msg232502.html#msg232502 и https://www.pouke.org/forum/index.php/topic,8374.msg232506.html#msg232506 Драги моји канонисти, прво добро проучите шта су то канони, како су се развијали, шта се подразумева под канонском свешћу, па ћемо разговарати о одлукама Сабора. Наум ''крши елементарну форума'', а ти кршиш одлуке Сабора! Очекивали смо неки свештенички а не шпијунски одговор. Све које си поменуо и бановао чим су разоткрили екуменске и новаторске делатности твог форума, могу да ти предају морал и етику, свештениче Иване! Код нас на форуму није дозвољено блаћење и ругање свештеним лицима посебно не домаћину нашег форума о. Ивану. То можеш да радиш на расколничким и хушкачким сајтовима, овде не! Зато добијаш опомену!
  3. Ви (и сви који служе овако како сте рекли) служите против одлуке Сабора СПЦ! Уједно, ви служите и противно Наредби вашег надлежног епископа! Пружићу вам јасан доказ да је Сабор бавећи се проблемом увођење новотарија од стране појединих епископа у бризи за очување јединства у црквеном и литургијском животу, издао Одлуке које се односе на очување поретка који се односи на период пре убацивања ''гласних молитава'' и ''отворених двери''. Ево реконструкције вашег случаја, оче Иване, који је применљив на све оне свештенике који поступају као ви и који не поштују Сабор, а услучају свештенства шумадијске Епархије, чак ни одлуке свог владике. Ви сте, оче Иване (и ваше колеге у епархији Шумадијској) од вашег владике добили прву наредбу у којој се од вас и од осталих свештеника захтевало да служите по новом. Затим је владика издао још једну - наредбу у којој прети онима који не поштују прву наредбу (који дефакто служе и поступају исправно)! Пошто је увођење новотарија изазвало велике протесте верника и свештеника у целој српској Цркви, који су резултирали и подношењем молби и петиција Сабору СПЦ, уследилe су две одлуке Сабора којима се умољавају владике да поштују устаљени поредак. Да је у питању покушај да се новотарије ставе ван снаге, тј. прекине са њиховим убацивањем у богослужење, а не како новатори наопако коментаришу - да је реч о препоруци да се Литургија враћа првим вековима, доказује податак да је један од пионира увођења новотарија - владика шгумадијски Јован, после Сабора на којој је донета друга Одлука, објавио своју трећу наредбу којом ван снаге ставља прве две у којима је наредио и претио свештенству да служи по новом! Ако обратимо пажњу на садржај ове наредбе из 26.05.2007. којим се повлачи прва наредба, тј. акт број 987 из 05.06.2006. видимо да владика то чини ''сходно Саопштењу са овогодишњег редовног заседања СА Сабора СПЦ''! Дакле, оче Иване и остали, ово је доказ да се одлуке Сабора односе на забрану онога што радите - да служите ''са отвореним Царским дверима сво време Свете Литургије'' и да ''читате на глас све молитве почевши од прве молитве верних па све до краја Свете Литургије''? Да није тако владика Јован, који је од свих епископа најдаље отишао у спровођењy новотарија претивши чак и рашчињењем онима који се нису повиновали таквим његовим наредбама, не би повукао своје наредбе свештенству и монаштву да служи ''са отвореним Царским дверима сво време Свете Литургије'' и да ''читају на глас све молитве почевши од прве молитве верних па све до краја Свете Литургије''. То, што и поред овог последњег акта који је лично издао - у којем се ван снаге стављају наредбе о служењу новаторске Литургије, и упркос Одлукама сабора, негодовању верника и једног дела свештенства, владика Јован служи по новом - не поштујући чак ни своју сопствену одлуку, говори о недоследности Сабора и неких његових чланова.
  4. Да, јесам и тако служим, као и мој Епископ, и служимо тако одувек. Хвала на датом одговору. Е сада, после овог одговора надам се да ме нећете оставити под оптужбом коју сте изрекли у једном од ваших писама где сте ме оптужили за клевету и надам се да ћете ми дозволити да вам докажем супротно, тј. да се одбраним те оптужбе! Потребно је прво да нам кажете - како ви то служите! У циљу постизања квалитетне дискусије за ште сте се више пута декларативно залагали одговорите нам: Да ли служите ''са отвореним Царским дверима сво време Свете Литургије'' и да ли ''читате на глас све молитве почевши од прве молитве верних па све до краја Свете Литургије''? Ево, одговорићу по милионити пут ако ми кажеш да ли си Ти клирик. Нисам клирик. Надам се да ме та околност не дискредитује из ове дискусије...
  5. Допустите ми да се вратим(о) проблему новотарија у Литургији која је прескочена никад завршеном дискусијом о проблему новотарија честог и безусловног причешћивања. Дакле, новотарије у Литургији. Да, јесам и тако служим, као и мој Епископ, и служимо тако одувек. Хвала на датом одговору. Е сада, после овог одговора надам се да ме нећете оставити под оптужбом коју сте изрекли у једном од ваших писама где сте ме оптужили за клевету и надам се да ћете ми дозволити да вам докажем супротно, тј. да се одбраним те оптужбе! Потребно је прво да нам кажете - како ви то служите! У циљу постизања квалитетне дискусије за ште сте се више пута декларативно залагали одговорите нам: Да ли служите ''са отвореним Царским дверима сво време Свете Литургије'' и да ли ''читате на глас све молитве почевши од прве молитве верних па све до краја Свете Литургије''?
  6. То је и код нас (срба). Али има оних који би волели да буде код нас као код њих (...).
  7. Ви мени нисте одговорили на питање - да ли сте од вашег надлежног владике добили наредбе о начињу служења Литургије! Да, јесам и тако служим, као и мој Епископ, и служимо тако одувек. Молим вас, како служите? Да ли молитве читате тихо или на глас и да ли су двери за све време Литургије отворене? Било би лепо од вас да одговорите (у циљу квалитета дискусије...).
  8. На ово непринципијелно питање о казни непослушних владика сам вам већ одговорио!Ви мени нисте одговорили на питање - да ли сте од вашег надлежног владике добили наредбе о начињу служења Литургије!
  9. Не сматрам ја ништа нити сам позван да сматрам као ни ви што нисте. Ту сте да се не издвајате појединачним умовањем и тумачењем, него да будете послушни Сабору све док је Сабор послушан канонима. Ово о ''људима који иду на Литургију обичаја ради...'' је ван теме... Ви сте ти који мењате тезе. Тумачите одлуке како вама одговара. Триста година... песто година... први векови хришћанства... устаљена пракса - ова, устаљена пракса - она... Одговорни сте за поделе, таман нико не био осуђен или прозван од владика који су се самовољно понели. То што ниједан владика није кажњен не значи да поступа исправно! Требало је да буде кажњен! Ви имате и Одлуку Сабора, уз то и Наредбу вашег владике да служите исправно! А то не радите! Још се залажете за ''реформу''!? Мораћеш ово да докажеш на Црквеном суду, овако је обична клевета. Ништра ја ново нисам убацио у Литургију што не постоји. Прво и не знаш како ја служим, али зато знаш данападаш. Чудно, зар не? Кажи ми једног Владику који је санкционисан и разрешен Епархије или чина због различите праксе служења? Испада да Владике сами себе разрешавају са оном одлуком. А када смо већ код одлуке, поштујте и одлуку о разрешењу активног управљања Епархијом Владике Артемија, колико год се то некоме свиђало или не. И јса се не залажем за реформе, баш ме за њих брига него за враћање изворном хришћанству у евхаристијском смислу. Нисте прокоментарисали моју тврдњу да се оглушавате и о Одлуку Сабора и о Наредбу вашег владике!
  10. Не сматрам ја ништа нити сам позван да сматрам као ни ви што нисте. Ту сте да се не издвајате појединачним умовањем и тумачењем, него да будете послушни Сабору све док је Сабор послушан канонима. Ово о ''људима који иду на Литургију обичаја ради...'' је ван теме... Ви сте ти који мењате тезе. Тумачите одлуке како вама одговара. Триста година... песто година... први векови хришћанства... устаљена пракса - ова, устаљена пракса - она... Одговорни сте за поделе, таман нико не био осуђен или прозван од владика који су се самовољно понели. То што ниједан владика није кажњен не значи да поступа исправно! Требало је да буде кажњен! Ви имате и Одлуку Сабора, уз то и Наредбу вашег владике да служите исправно! А то не радите! Још се залажете за ''реформу''!?
  11. Што се речника тиче, како вам драго. Ваша ствар. Што се тиче Одлука Сабора, чуди ме да се нисте сретали са њима. Изволите. Надам се да није потребно да вам на увид стављам Наредбе неких владика - испрва о гласном читању молитава на Литургији и отвореним дверима, а по доношењу горе наведених саборских Одлука и наредбу о суспензији претходне, тј. о пракси која подразумева тихо читање молитава... Те наредбе сте добили... Што се тиче опаске да ниједан владика није кажњен и поред очигледне самовоље у изменама поретка, довољан је доказ о селективној ''правди'' која важи у унутарцрквеним односима. То што ви лично подржавате ''литургијску обнову'' то сматрам такође за пример личне самовоље. Ако вам није довољно примера да је ''реформа'' беспотребна и неблагословена и да није, како су њени промотери наглашавали, приближила Литургију и напунила цркве верницима - напротив и да је, што је најгоре, донела многе поделе међ верним народом и свештенством и показала нехајан однос које владике имају према Сабору и његовим одлукама, џабе онда да се подсећамо поука отаца које обавезују на чување предања. Литургија (условно речено) стара, предана је на служење свим владикама па и онима који су се дрзнули да је прекрајају.
  12. Стабло латинског или римокатоличког крста закопано је у тло. Џиновски римокатолички крстови у новој традицији често стоје сами за себе - као Франков у Шпапнији или крст у Ријо де Жанеиру. Такав облик крста чије стабло високо стреми ка небу и његова поставка на тлу, симболишу Папину ''непогрешиву'' власт на земљи. Прилаз крсту нису Јаковљеве лестве као код нас православних, него су камене степенице које полазе са тла. Уз ове степенице пењу се римокатолички анђели као што се спортисти пењу да упале олимпијску ватру...
  13. Облик крста који готово да није у употреби у православљу. Ова кружна грађевина под крстом осим ове две статуе легионара да ли има још неправославне орнаментике?
  14. Погледајмо шта ава Артемије говори о екуменизму: [aeva] [/aeva]Када је реч о проблему екуменизма, јасно је да су учења светог Јустина Ћелијског и владике Артемија идентична. То је један од многих доказа да је ава Артемије верно чедо светог Јустина.
×
×
  • Креирај ново...