Jump to content

Расколничка делатност Артемијеваца у светлу шестог канона II Васељенског сабора

Оцени ову тему


Препоручена порука

Канон 6 Другог (Цариградског) Васељенског сабора 381. г.

Пошто многи, хотећи да смуте и сруше Црквени благопоредак, злобно и клеветнички измишљају некакве оптужбе против Православних епископа који управљају Црквама, покушавајући тиме ништа друго него да окаљају углед свештенства и да изазову нереде код мирољубивог народа, ради тога одлучује Свети Сабор епископа сакупљених у Цариграду, да се тужиоци не примају без испитивања, нити да се свима допушта, нити пак свима забрањује, да подносе тужбе против управитеља Цркава. Него, ако неко поднесе на епископа какву своју, то јест личну притужбу, као због повреде му имовине, или друге неке неправде учињене му од њега, при оваквим оптужбама не треба испитивати ни особу тужиоца ни његово веровање; јер треба на сваки начин да је и епископова савест чиста; и који каже да му је нанета неправда, ма какве да је вере, треба да нађе правду. Ако је пак преступ црквени за који се епископ окривљује, тада треба испитати особе тужилаца, да би пре свега јеретицима било забрањено да подносе тужбе на Православне епископе у стварима Црквеним. А јеретицима називамо и оне који су одавно из Цркве искључени, и оне који су после од нас анатемисани; уз ове пак и оне који се претварају да исповедају здраву веру, а одцепили су се и посебно се окупљају против наших канонских епископа. Затим, ако су неки од оних који су из неких разлога били од Цркве претходно осуђени и искључени, или одлучени из општења, било да су из клира или из лаичког реда, ни таквим не допуштати да оптужују епископе, док најпре не буду сами ослобођени од свога преступа. Исто тако ни оне, који се налазе под неком претходном оптужбом, не треба примати да туже епископа или друге клирике, док не докажу да су сами слободни од преступа за који су окривљени. Ако пак неки, који нису ни јеретици, нити одлучени од општења, нити су осуђени, ни претходно оптужени за какве преступе, а кажу да имају неку црквену тужбу против епископа, Свети Сабор наређује да такви имају најпре пред све сабране епископе те области приказати оптужбе и пред њима доказати преступе окривљенога у нечему епископа. Ако ли се догоди да епархијски епископи не могу решити преступе изнете против епископа, тада ће тужиоци приступити већем Сабору епископа дотичне провинције, сазваних ради те тужбе, и неће своју тужбу подносити пре но што писмено изјаве да ће подлећи једнакој казни, ако се у расправи предмета покаже да су оклеветали оптуженог епископа. Ако пак неко, презирући све напред речено, усуди се досађивати или цару, или судовима световних власти, или узнемиравати Васељенски сабор, таквога пошто је понизио све епископе провинције, ни на какав начин не треба примати да подноси тужбе, јер ниподаштава каноне и руши Црквени благопоредак.

А. Јефтић, Свештени канони цркве, Београд 2005, 88 - 90.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Овдје се савршено види како су мудри били свети оци који су могли предвидјети какви ће се све ствари дешавати и како ће отпадници покушати да заварају народ и одврате га од Цркве. Канон као да је пророчки написан за ове артемијевце.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Нису канони доношени као "предвиђање" будућих догађаја, већ супротно - као одговор Цркве на конкретне проблеме који су се веч десили или су били тренутно актуелни. Канони показују искуство Цркве, у решавању разних питања и проблема у животу и организацији саме Цркве.

Ово са Артемијем је јасно ко дан. То само не виде они који су слепи код очију.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Нису канони доношени као "предвиђање" будућих догађаја, већ супротно - као одговор Цркве на конкретне проблеме који су се веч десили или су били тренутно актуелни. Канони показују искуство Цркве, у решавању разних питања и проблема у животу и организацији саме Цркве.

Ово са Артемијем је јасно ко дан. То само не виде они који су слепи код очију.

Наравно, знам да су канони доношени као одговор на тада неке актуелне проблеме у Цркви. Него, само сам рекао, више као пошалицу, да су као ''унапријед написани'' за садашњу ситуацију.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Нису канони доношени као "предвиђање" будућих догађаја, већ супротно - као одговор Цркве на конкретне проблеме који су се веч десили или су били тренутно актуелни. Канони показују искуство Цркве, у решавању разних питања и проблема у животу и организацији саме Цркве.

Ово са Артемијем је јасно ко дан. То само не виде они који су слепи код очију.

Наравно, знам да су канони доношени као одговор на тада неке актуелне проблеме у Цркви. Него, само сам рекао, више као пошалицу, да су као ''унапријед написани'' за садашњу ситуацију.

Наравно. Доборо си рекао. По томе се види да су Оци били Духом вођени у доношењу канона.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Нису канони доношени као "предвиђање" будућих догађаја, већ супротно - као одговор Цркве на конкретне проблеме који су се веч десили или су били тренутно актуелни. Канони показују искуство Цркве, у решавању разних питања и проблема у животу и организацији саме Цркве.

Ово са Артемијем је јасно ко дан. То само не виде они који су слепи код очију.

Наравно, знам да су канони доношени као одговор на тада неке актуелне проблеме у Цркви. Него, само сам рекао, више као пошалицу, да су као ''унапријед написани'' за садашњу ситуацију.

Наравно. Доборо си рекао. По томе се види да су Оци били Духом вођени у доношењу канона.

Добро је што сте избацили овај канон.Хвала Богу.

Extra ecclesiam nulla salus.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...