Jump to content

Шта мислите о богословском дијалогу Православне Цркве са римокатолицима?

Оцени ову тему


Guest Светлана

Римокатолици искрено желе уједињење са Православном Црквом?  

195 члановâ је гласало

  1. 1. Римокатолици искрено желе уједињење са Православном Црквом?

    • Желе
      33
    • Не желе
      41
    • Још увек немам мишљење о томе
      28
    • Само власт желе
      95


Препоручена порука

Zayron

ја се стварно трудим да будем толерантан у разговору са вама папистима...

али ми сваким својим постом отежаваш..

Свети Ћирило и Методије имају везе са вама..колико и ја са Клингонцима...

истина .. да се усавршили манипулативне способности језуитског реда..као фалсификовање историје

тако да ако се испостави једног дана да је и Св.Сава био језуита , а Св.Николај Србски ...тајни генерал Опус Деиа....сигуран сам да ће те ви то објавити...

све у славу славјанства .. ал када би се гађали тролејбусима...

Magen VeLo Yera'e

מגן ולא יראה‎,

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 2 months later...
  On 9. 9. 2011. at 12:24, Михајло рече

Zayron

ја се стварно трудим да будем толерантан у разговору са вама папистима...

али ми сваким својим постом отежаваш..

Свети Ћирило и Методије имају везе са вама..колико и ја са Клингонцима...

истина .. да се усавршили манипулативне способности језуитског реда..као фалсификовање историје

тако да ако се испостави једног дана да је и Св.Сава био језуита , а Св.Николај Србски ...тајни генерал Опус Деиа....сигуран сам да ће те ви то објавити...

све у славу славјанства .. ал када би се гађали тролејбусима...

Papa Hadrian II je bio taj koji je SVEČANO PROGLASIO slovenski jezik

LITURGIJSKIM i izjednačio ga sa hebrejskim, starogrčkim i latinskim.

Papa Hadrijan je također bio taj koji je posvetio PRVOG SLOVENSKOG EPISKOPA

u istoriji - svetog Metodija i dao mu episkopiju!

Tim slovenskog ne mislim porijeklom već jezikom

na kojem mu je odobrenoi bilo služiti liturgiju.

Cyrill and Methodius

The Christianization of the Slavs

http://www.slavachri.../?file=kop8.php

Pope Adrian II solemnly approved use of Slavonic language in the church services and commended their work. He then consecrated Methodius bishop.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 1 month later...

Josipe, slovenska misija je začeta na inicijativu samih slovena, iz Carigrada, od Rimu omraženog Fotija i njegovih učenika, kojima su pripadali i Kirilo i Metodije, i tadašnji papa je samo u okviru svoje patrijaršije pristao na sve ovo. Uostalom, istorija je pokazala svoje-slovenska misija na Zapadu je brzo propala (ne računajući par relikata uz jadransku obalu), a na Istoku se razvila u slovenohrišćansku civilizaciju.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 26. 12. 2011. at 20:10, athanasios рече

Josipe, slovenska misija je začeta na inicijativu samih slovena, iz Carigrada, od Rimu omraženog Fotija i njegovih učenika, kojima su pripadali i Kirilo i Metodije, i tadašnji papa je samo u okviru svoje patrijaršije pristao na sve ovo. Uostalom, istorija je pokazala svoje-slovenska misija na Zapadu je brzo propala (ne računajući par relikata uz jadransku obalu), a na Istoku se razvila u slovenohrišćansku civilizaciju.

Svejedno kako vidiš to nije predstavljalo prepreku ili neki problem Katoličkoj Crkvi da objektivno ocijeni njihove te tako velike evangelizatorske zasluge i zato su oba svetiteljima Katoličke Crkve i supatronima Evrope.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 26. 12. 2011. at 20:56, athanasios рече

Što to znači ako njihovo djelo nije zaživjelo u istoj Crkvi, već je i anatemizirano na Tridentu? Jasan je razlog Što ih Katolička Crkva toliko diže: želi ih prikazati kao posluŠne sinove rimske Crkve, i ujedno opravdati same sebe. Nije baŠ fer igra.

U katoličkoj crkvi je i sv. Sava srpski Nemanjić svetiteljem pa onda nema nikakvog razloga da i oni dva ne budu, ne razumijem Šta ti smeta, to Što im se odaje počast kao svetiteljima i sv. Savi i sv. Ćirilu i Metodiju i njihovim učenicima: Gorazdu, Klimentu, Naumu, Angeláriju i Sávi. Pa dalje recimo svetom Vojtjehu i Prokopu. Njih Katolička Crkva prikazuje onakvim kakvim su bili svetim učenicima i sljedbenicima Hristovim i učenja njegovog sv. Evangelija, kakvim bi ih drugačijim joŠ prikazivati imala i trebala?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ne smeta meni što ih poštuju, dapače, samo ti kažem da je to poštovanje lažno, jer ne uključuje nasledovanje primera i učenja dotičnih svetitelja, i njihovo iskorištavanje da ih se prikaže kao rimske poslušnike, i da se lažno prikaže rimsku Crkvu kao onu koja je podupirala narodne jezike i različitosti unutar sebe. Gde je to Sava svetitelj?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат
Što to znači ako njihovo djelo nije zaživjelo u istoj Crkvi, već je i anatemizirano na Tridentu?

Kakva besmislica, znaŠ li kada je izaŠao posljednji hrvatski Misal na glagoljici?

Tada kad ste vi zaboravili da tako neŠto kao glagoljica i postoji:

Prvi tiskani misal je iz 1483, a posljednji je izdao Josef Vajs 1927. godine.

http://bib.irb.hr/prikazi-rad?&rad=102066

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Tko je koristio te misale? par zajednica uz istočnu obalu Jadrana, i to su na jedvite jade zadržali. Istok nije zadržao glagoljicu, ali je na zasadama Kirila i Metodija razvio ćirilicu, i na osnovi svega čitavu slovensku hrišćansku civilizaciju. I, ko je sad bio veran njihovom učenju?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 1 month later...

Svađate se čiji su Ćiril i Medotij, da li pripadaju više istoku ili zapadu. Po meni je to glupost! Stvarno za vas je bitno da li se piše latinicom, glagoljicom ili ćirilicom?

Braća iz Soluna su svedoci jedinstva zapada i istoka, bili su Grci koji su smatrali Papu poglavarom Hristove Crkve. Ja sam grkokatolik, što znači da poput solunskih braći koristim Slavenski jezik u Bogoslužbi, priznajem da Papa je prvi među jednakim i kao naslednih sv. Petra poseduje vlast rukovodstva svih Hrišćana. sv.sv Ćiril i Medotij su naši, zajednički, moramo se osvrtati na njihov primer i na prosto rečeno se ugledati na njih.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 27. 1. 2012. at 19:19, xpictianoc рече

Svađate se čiji su Ćiril i Medotij, da li pripadaju više istoku ili zapadu. Po meni je to glupost! Stvarno za vas je bitno da li se piše latinicom, glagoljicom ili ćirilicom?

Braća iz Soluna su svedoci jedinstva zapada i istoka, bili su Grci koji su smatrali Papu poglavarom Hristove Crkve. Ja sam grkokatolik, što znači da poput solunskih braći koristim Slavenski jezik u Bogoslužbi, priznajem da Papa je prvi među jednakim i kao naslednih sv. Petra poseduje vlast rukovodstva svih Hrišćana. sv.sv Ćiril i Medotij su naši, zajednički, moramo se osvrtati na njihov primer i na prosto rečeno se ugledati na njih.

To je tacno da se na svetu Solunsku Bracu ugledati imamo, nemam osjecaj da sam se s ikim svadjao. Samo sam na pravu mjeru uveo neobjektivna pretjerivanja jednog clana Foruma koji je par postova ispred napisao da: "Свети Ћирило и Методије имају везе са вама (misljeno katolicima)..колико и ја са Клингонцима..." Danas mnoga djeca o sv. Cirilu i Metodiju nista ne doznaju ni ne nauce cak ni iz skole tako da je svaka objektivna i tacna informacija uvijek dobro dosla. Nisam intervenirao radi tih kojim je poznato ko su sveta braca Ciril i Metodije vec radi takvih, koji jos to nisu stigli doznati. Ti koji znaju tacno kakvo mjesto sv. Ciril i Metodije u katolickoj Crkvi imaju i kakvo stovanje im se prokazuje a zbog cega tacno, narocito u slovenskim katolickim pomjesnim crkvama onda svakaku tznaju da je tvrdnja kako "Свети Ћирило и Методије имају везе са вама (misljeno katolicima)..колико и ја са Клингонцима..." besmislena. Medjutim mnogi mladi danas o Cirilu i Mwetodiju su informirani nertacno, nepotpuno i najcesce nikako pa onda nisu ni u stanju poznati koliko je koja tvrdnja ili izjava (kao ova na primjer, o kojoj je rijec) je istorijski netacna, neutemeljena u cinjenicama, besmislena a mozda i nedobronamjerna.

:drugarstvo:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 26. 12. 2011. at 21:19, athanasios рече

O

Ne smeta meni što ih poštuju, dapače, samo ti kažem da je to poštovanje lažno, jer ne uključuje nasledovanje primera i učenja dotičnih svetitelja, i njihovo iskorištavanje da ih se prikaže kao rimske poslušnike, i da se lažno prikaže rimsku Crkvu kao onu koja je podupirala narodne jezike i različitosti unutar sebe. Gde je to Sava svetitelj?

Sveti Sava Srpski Rastko Nemanjic je svetiteljem katolicke Crkve takodjer, jos od srednjeg vijeka zbog zasluga za cijelo hriscanstvo u potiranju bogumilstva. Stalno o tom pisem svuda ali kako je to malo poznata stvar moram uvijek iznova. Jos vise je u katolickoj Crkvi stovan njegov otac Stefan Nemanja rodonacelnik loze i kraljevske kuce Nemanjica zbog istih tih zasluga u ocuvanju pravovjernog hriscanskog ucenja pred bogumilima. Medjutim u 17. i 18. vijeku takozvanom bollandistickom reformom su iz katolickog kalendara, tacnije receno martirologija iskljuceni mnogi svetitetitelji cija egzistencija nije bila istorijski dolozena ili je njihovo dalje stovanje na neki drugi nacin bilo dalje neodrzivo. Tako stovanje svetog Save i slicnih takvih svetitelja nije vise obligatno jer se vise ne nalaze u oficijalnom katolickom martirologiju ali se nalaze u liturgijskim kalendarima nekih pomjesnih katolickih Crkvi i njihovo stovanje odobravaju i u nadleznosti je biskupa pomjesnih katolickih najcesce slovenskih Crkvi koji ih mogu ukljuciti u svoj lokalni (misljeno tim narodni, drzavni) liturgijski kalendar kao sto je to ucinila ceskomoravska katolicka Crkva. Inace poznato je oko dvadesetak svetitelja koji su u katolickoj Crkvi stovani iako su svetiteljima pravoslavnog istoka i zivjeli poslije 1054. godine. To je znaci izraz izuzetno velike casti koju katolicka Crkva odaje tako velikim i svetim osobnostima zasluznim za cjelokupno hriscansrtvo u svijetu. Dakle te svetitelje katolicka Crkva nema u stovanju toliko bas tacno prema kanonima i dogmama vec prema ikonomiji kako vi pravoslevni cesto kazete i osjecaja da su to veliki ljudi i hriscani a dostojni nasljedovanja pa i kad nisu katolicima.

Stranica o sv. Savi na Catholic-online portalu:

http://www.catholic....hp?saint_id=895

14.01. sv. Sava Srbsky u ceskom liturgijskom katolickom kalendaru:

http://www.farnost-z...cz/?akce=litkal

O reformi katolickog martirologija, hagiografskoj bollondistickoj kritici i o. Jeanu Bollandu:

http://en.wikipedia....ki/Jean_Bolland

http://en.wikipedia....iki/Bollandists

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  On 26. 12. 2011. at 21:19, athanasios рече

Ne smeta meni što ih poštuju, dapače, samo ti kažem da je to poštovanje lažno, jer ne uključuje nasledovanje primera i učenja dotičnih svetitelja, i njihovo iskorištavanje da ih se prikaže kao rimske poslušnike, i da se lažno prikaže rimsku Crkvu kao onu koja je podupirala narodne jezike i različitosti unutar sebe. Gde je to Sava svetitelj?

Naravno da je katolicka Crkva jos od apostolskih vremena podupirala razlicitosti "unutar sebe" a pri tom nije bilo nuzno potrebno da se cijepa na bilo kakve dalje frakcije kako bi te autohtone kulturne i etnicke lokalne razlicitosti bile potporovane i sacuvane. Svaki narod je stvorio i napisao neprebrojno mnostvo teoloskih knjiga i spisa, pjesmi i propovijedi na svojim narodnim jezicima. Njemci na njemackom. Spanjelci na spanjelskom, Francuzi na francuskom, Cesi na ceskom itd. Podupirala je razlicitosti cak do takve mjere da su u katolickoj Crkvi bili stovani i takvi veliki svetitelji pravoslavnog istoka kao na primjer sv. Sava a pri tom nije bilo odlucujuce i presudno to sto nije bio katolikom, vazno je bilo kakvim hriscaninom je bio i kakvim svetim zivotom je zivio.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Sveti Sava Srpski Rastko Nemanjic je svetiteljem katolicke Crkve takodjer, jos od srednjeg vijeka zbog zasluga za cijelo hriscanstvo u potiranju bogumilstva. Stalno o tom pisem svuda ali kako je to malo poznata stvar moram uvijek iznova. Jos vise je u katolickoj Crkvi stovan njegov otac Stefan Nemanja rodonacelnik loze i kraljevske kuce Nemanjica zbog istih tih zasluga u ocuvanju pravovjernog hriscanskog ucenja pred bogumilima. Medjutim u 17. i 18. vijeku takozvanom bollandistickom reformom su iz katolickog kalendara, tacnije receno martirologija iskljuceni mnogi svetitetitelji cija egzistencija nije bila istorijski dolozena ili je njihovo dalje stovanje na neki drugi nacin bilo dalje neodrzivo. Tako stovanje svetog Save i slicnih takvih svetitelja nije vise obligatno jer se vise ne nalaze u oficijalnom katolickom martirologiju ali se nalaze u liturgijskim kalendarima nekih pomjesnih katolickih Crkvi i njihovo stovanje odobravaju i u nadleznosti je biskupa pomjesnih katolickih najcesce slovenskih Crkvi koji ih mogu ukljuciti u svoj lokalni (misljeno tim narodni, drzavni) liturgijski kalendar kao sto je to ucinila ceskomoravska katolicka Crkva. Inace poznato je oko dvadesetak svetitelja koji su u katolickoj Crkvi stovani iako su svetiteljima pravoslavnog istoka i zivjeli poslije 1054. godine. To je znaci izraz izuzetno velike casti koju katolicka Crkva odaje tako velikim i svetim osobnostima zasluznim za cjelokupno hriscansrtvo u svijetu. Dakle te svetitelje katolicka Crkva nema u stovanju toliko bas tacno prema kanonima i dogmama vec prema ikonomiji kako vi pravoslevni cesto kazete i osjecaja da su to veliki ljudi i hriscani a dostojni nasljedovanja pa i kad nisu katolicima.

Onda reci, jeli njihovo štovanje neodrživo jer nije dokazana njihova istorijska egzistencija ili je nešto drugo posredi? da je sv. Sava postojao, o tome ima mnogo istorijskih dokaza, zbog čega bi drugog bio isključen iz katoličkog kalendara? Oš da ti ja kažem zbog čega? Zato jer je bio pravoslavac, i poglavar autokefalne pomesne Crkve, jer je usred Latinskog carstva, od "shizmatičnog" konstantinopoljskog patrijarha u Nikeji izborio autokefaliju srpske crkve, i bio i ostao pravoslavac. Zatro on nije katolički svetitelj, bez pbzira na pomesne egzhibicije, koje i inače Rim toleriše, po principu, živi kako oćeš, samo priznaj papu.

Naravno da je katolicka Crkva jos od apostolskih vremena podupirala razlicitosti "unutar sebe" a pri tom nije bilo nuzno potrebno da se cijepa na bilo kakve dalje frakcije kako bi te autohtone kulturne i etnicke lokalne razlicitosti bile potporovane i sacuvane. Svaki narod je stvorio i napisao neprebrojno mnostvo teoloskih knjiga i spisa, pjesmi i propovijedi na svojim narodnim jezicima. Njemci na njemackom. Spanjelci na spanjelskom, Francuzi na francuskom, Cesi na ceskom itd. Podupirala je razlicitosti cak do takve mjere da su u katolickoj Crkvi bili stovani i takvi veliki svetitelji pravoslavnog istoka kao na primjer sv. Sava a pri tom nije bilo odlucujuce i presudno to sto nije bio katolikom, vazno je bilo kakvim hriscaninom je bio i kakvim svetim zivotom je zivio.

Nije istina, nikad Katolička crkva nije nekatolike smatrala svetiteljima. Ako joj je toliko stalo do hrišćanstva, što ne kanonizuje Oskara Romera. Laž je da su katolički narodi stvarali na svojim jezicima, jesu beznačajne stvari. Ali nijedan katolički narod nije dosegao kulturne domete jedne srednjevekovne Srbije ili Rusije. Nijedan

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...