Jump to content

Потресно искуство обраћења у хришћанство бившег муслимана


Препоручена порука

Тек сад ово угледах... Хвала Богу, овде има свештеника па ће неко ваљда да ме разреши. Али, волео бих да сазнам и где сам ја то овде хулио на Духа Светог? Уосталом, ако је то тачно, тај грех је ионако неопростив...

Нема греха који Бог не може да опрости, ако се човек покаје.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 147
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Тек сад ово угледах... Хвала Богу, овде има свештеника па ће неко ваљда да ме разреши. Али, волео бих да сазнам и где сам ја то овде хулио на Духа Светог? Уосталом, ако је то тачно, тај грех је ионако неопростив...

Нема греха који Бог не може да опрости, ако се човек покаје.

Постоје тумачења према којима је човеку заправо немогуће да се покаје за овај грех - није дакле проблем у Богу, него у човеку. Е сад, друго је питање што неки људи готово перверзно уживају да за овај грех оптуже свакога чије им се размишљање не допада. Тако, рецимо, ја овде нисам изрекао тврдњу него поставио питање (на крају реченице за коју претпостављам да је спорна налази се знак "?"). Е сада, према суду овог богоугодног и благочестивог брата Исихија, ја сам већ постављањем питања које се његовој незлобивости не допада, доспео у пакао - пошто ме је брат Исихије оптужио, ни мање ни више, за грех хуле на Духа Светог и тиме ми укинуо чак и могућност покајања које ми предлаже.

Natus est Dei Filius, non pudet, quia pudendum est; et mortuus est Dei Filius, prorsus credibile est, quia ineptum est; et sepultus resurrexit, certum est, quia impossibile.

(De Carne Christi V, 4)

http://www.tertullian.org/library.htm

Link to comment
Подели на овим сајтовима

То што Афшин није рекао да је стекао лични однос са Богом Оцем кроз јављање Сина слободно-личним деловањем Светог Духа и да се на тај начин ослободио трулежности не треба да нам буде препрека. То што он не користи исти језик не значи да не исповеда исту веру као и ми.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Тек сад ово угледах... Хвала Богу, овде има свештеника па ће неко ваљда да ме разреши. Али, волео бих да сазнам и где сам ја то овде хулио на Духа Светог? Уосталом, ако је то тачно, тај грех је ионако неопростив...

Нема греха који Бог не може да опрости, ако се човек покаје.

Постоје тумачења према којима је човеку заправо немогуће да се покаје за овај грех - није дакле проблем у Богу, него у човеку. Е сад, друго је питање што неки људи готово перверзно уживају да за овај грех оптуже свакога чије им се размишљање не допада. Тако, рецимо, ја овде нисам изрекао тврдњу него поставио питање (на крају реченице за коју претпостављам да је спорна налази се знак "?"). Е сада, према суду овог богоугодног и благочестивог брата Исихија, ја сам већ постављањем питања које се његовој незлобивости не допада, доспео у пакао - пошто ме је брат Исихије оптужио, ни мање ни више, за грех хуле на Духа Светог и тиме ми укинуо чак и могућност покајања које ми предлаже.

Јел си, можда, читао тумачење Јеванђеља од стране светог Теофилкта Охридског?

Ту, он лепо, и на најлогичнији начин објашњава шта је, тачно, хула на Духа Светог.

То је везано за догађај из Јеванђеља, кад су фарисеји рекли да Господ чини чуда и исцељује помоћу кнеза демонског.

И ради се о томе, да фарисеји кад су видели Господа и слушали га, и опет не веровали његовим речима, Бог би им као милостив опростио, јер нису могли да познају Њега у човеку, тј. у човечијој природи.

Е сад, кад они виде чуда, да Господ чини, да лечи људе и онда похуле, они онда хуле на Светог Духа.

И како објашњава свети Теофилакт, то им се неће опростити, ако се не покају.

Значи, по мени, једина, како бих рекао, варијанта да се због хуле на Светог Духа, оде равно у пакао је - самоубиство.

Сви знамо због чега.

Немој да се потресаш, ако те неко оптужује због овога.

То већина користи да заплаши другог учесника дијалога.

А ти, драги брате Исихије, молим те припази мало.

Немој судити другима, кад нема никакве потребе за тим.

Тиме грешиш своју душу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Тек сад ово угледах... Хвала Богу, овде има свештеника па ће неко ваљда да ме разреши. Али, волео бих да сазнам и где сам ја то овде хулио на Духа Светог? Уосталом, ако је то тачно, тај грех је ионако неопростив...

Нема греха који Бог не може да опрости, ако се човек покаје.

Постоје тумачења према којима је човеку заправо немогуће да се покаје за овај грех - није дакле проблем у Богу, него у човеку. Е сад, друго је питање што неки људи готово перверзно уживају да за овај грех оптуже свакога чије им се размишљање не допада. Тако, рецимо, ја овде нисам изрекао тврдњу него поставио питање (на крају реченице за коју претпостављам да је спорна налази се знак "?"). Е сада, према суду овог богоугодног и благочестивог брата Исихија, ја сам већ постављањем питања које се његовој незлобивости не допада, доспео у пакао - пошто ме је брат Исихије оптужио, ни мање ни више, за грех хуле на Духа Светог и тиме ми укинуо чак и могућност покајања које ми предлаже.

Чак ни Господ ти неће укинути могућност покајања, а камоли ја који сам требам покајање. 
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не вређајте се браћо тако лако. Ја нисам незлобив и нисам судија. Али могу да изнесем свој суд који вероватно није тачан. Видиш баш зато нам Госпдо и суди јер Он једини познаје сва људска срца. Мени су постављали дијагнозу а Господ је рекао:"А ко рече:"Будало!" биће крив паклу огњеном" (Мт. 5, 22) па се ја нисам потресао због постављене дијагнозе јер знам да сам грешан али такође знам и Ко ме држи и оправдава. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не вређајте се браћо тако лако. Ја нисам незлобив и нисам судија. Али могу да изнесем свој суд који вероватно није тачан. Видиш баш зато нам Госпдо и суди јер Он једини познаје сва људска срца. Мени су постављали дијагнозу а Господ је рекао:"А ко рече:"Будало!" биће крив паклу огњеном" (Мт. 5, 22) па се ја нисам потресао због постављене дијагнозе јер знам да сам грешан али такође знам и Ко ме држи и оправдава. 

:0104cheesy:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не вређајте се браћо тако лако. Ја нисам незлобив и нисам судија. Али могу да изнесем свој суд који вероватно није тачан. Видиш баш зато нам Госпдо и суди јер Он једини познаје сва људска срца. Мени су постављали дијагнозу а Господ је рекао:"А ко рече:"Будало!" биће крив паклу огњеном" (Мт. 5, 22) па се ја нисам потресао због постављене дијагнозе јер знам да сам грешан али такође знам и Ко ме држи и оправдава. 

Читао сам нешто мало јеванђеља, па имам неку идеју шта би то, у контексту места на коме је написано, била хула на Духа Светог. Међутим, брат Исихије је то видео негде у мојим речима - мада, чини ми се, ван контекста. И нема везе брате Исихије, што бих се ја вређао што ме ти осуђујеш. Додуше, још је свети апостол Павле рекао:

Али не говорим за савјест твоју, него другога. Јер зашто да моју слободу

суди савјест другога?

I Кор. 10, 29

Међутим, тиме што си мене осудио за грех хуле на Духа Светог, ти си се заправо, драги брате Исихије понудио да понесеш део мог личног крста и узмеш део мог греха на себе (то су, иначе, уобичајене последице бављења вером другога - када тако мисионариш и судиш, постављаш се у улогу одговорности према предмету осуде). Стога, што бих се ја љутио или замерао што си се ти тако незлобиво понудио да понесеш и део мог терета?

Natus est Dei Filius, non pudet, quia pudendum est; et mortuus est Dei Filius, prorsus credibile est, quia ineptum est; et sepultus resurrexit, certum est, quia impossibile.

(De Carne Christi V, 4)

http://www.tertullian.org/library.htm

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Не вређајте се браћо тако лако. Ја нисам незлобив и нисам судија. Али могу да изнесем свој суд који вероватно није тачан. Видиш баш зато нам Госпдо и суди јер Он једини познаје сва људска срца. Мени су постављали дијагнозу а Господ је рекао:"А ко рече:"Будало!" биће крив паклу огњеном" (Мт. 5, 22) па се ја нисам потресао због постављене дијагнозе јер знам да сам грешан али такође знам и Ко ме држи и оправдава. 

Читао сам нешто мало јеванђеља, па имам неку идеју шта би то, у контексту места на коме је написано, била хула на Духа Светог. Међутим, брат Исихије је то видео негде у мојим речима - мада, чини ми се, ван контекста. И нема везе брате Исихије, што бих се ја вређао што ме ти осуђујеш. Додуше, још је свети апостол Павле рекао:

Али не говорим за савјест твоју, него другога. Јер зашто да моју слободу

суди савјест другога?

I Кор. 10, 29

Међутим, тиме што си мене осудио за грех хуле на Духа Светог, ти си се заправо, драги брате Исихије понудио да понесеш део мог личног крста и узмеш део мог греха на себе (то су, иначе, уобичајене последице бављења вером другога - када тако мисионариш и судиш, постављаш се у улогу одговорности према предмету осуде). Стога, што бих се ја љутио или замерао што си се ти тако незлобиво понудио да понесеш и део мог терета?

Што си тако каприциозан? Мени би било драго да неко може да понесе део мог крста, мада моја жена и ја носимо заједнички крст. Него што ме зовеш "драги брат Исихије" када искрено видим да си љут-бацаш се у непотребне анализе онога што ти  није познато. Што се тиче ношења туђег терета, искрено никада (из ове перспективе) то не бих учинио, али ко зна можда није мера количина већ каквоћа покајања.
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Јустинијане, па нормално да је Бога призивао онако како је васпитаван и нормално је да се човек уплашио. То су били тренуци када се ломила његова дотадашња вера - уследио је глас: Призови Исуса. Тај детаљ је јако битан.

Ја не знам у чему ти овде видиш да је по среди превара? Да је човек био православни акета, па да не обраћамо пажњу - сви бисмо посумњали да је прелест. Међутим, о каквој је превари реч ако је човек у визији позван да призове Христа уместо Алаха? И о каквој је превари реч, ако је после тог догађаја престао дабуде муслиман и почео да верује у Христа (ма каква можда мањкава његова вера била)? Где је ту превара?

Брате Ацо, он на снимку говори да је то било пре 18 година, а са снимка се јасно види да је остао у некој харизматичној протестантској деноминацији. Да је он имао лични сусрет са Христом, тај би данас био православан. То је поента, не да се Бог не може не коме јавити изван Цркве, али онај коме се Бог јави, јавио му се да би га привео Истини, а не да би овај 18 година био остао неки харизматик.

Можемо само да наслутимо каквом хришћанству припада овај младић, јер он то експлицитно није казао. Ако није у Православљу не значи да неће некада бити. Божији промисао је нама често недокучив. На крају, можеш ли Богу забранити да спасе и једног "харизматичног" протестанта? Ако је могао разбојника, што не би и протестанта.

Е па ево мало да допринесем теми оним што сам ископао

http://www.canadianchristianity.com/cgi-bin/bc.cgi?bc/bccn/0305/03iranian

Afshin Javid is a pastor at Vancouver Christian Fellowship.

А они су:

http://www.vancouverchristianfellowship.com/

И шта исповедају

http://www.vancouverchristianfellowship.com/faithstatement.html

Заиста, заиста вам кажем да што год заиштете од Оца у име Моје, даће вам. (Јн 16,23)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ето, верују у Свету Тројицу и верују у Богочовека Христа... То је основно и најважније.

Да се надовежем. Некако увек ми падне на памет Божије "дискреционо право" да спасе сваког...

"Зашто је твоје око зло, ако сам Ја добар?"

:0104cheesy:

Заиста, заиста вам кажем да што год заиштете од Оца у име Моје, даће вам. (Јн 16,23)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

.............

Да се надовежем. Некако увек ми падне на памет Божије "дискреционо право" да спасе сваког...

"Зашто је твоје око зло, ако сам Ја добар?"

stadaradim

klapklap klapklap klapklap

Како бих радо ово поставио на свим темама и свим подфорумима, сада и заувек!!!

Још једном

klapklap klapklap klapklap

slavabogu

"Прости верник"

Господе, дај ми да мирно примим све што ми данашњи дан донесе и да се потпуно предам Твојој светој вољи. Упућуј ме и помажи свакога часа у току овога дана. Управљај мојим мислима и осећањима у свим делима и речима. Не допусти да у непредвиђеним случајевима заборавим да све долази од Тебе.

http://www.pravoslav...ta Filareta.htm

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Е па ево мало да допринесем теми оним што сам ископао

http://www.canadianchristianity.com/cgi-bin/bc.cgi?bc/bccn/0305/03iranian

Afshin Javid is a pastor at Vancouver Christian Fellowship.

А они су:

http://www.vancouverchristianfellowship.com/

И шта исповедају

http://www.vancouverchristianfellowship.com/faithstatement.html

Хвала на труду да се појасни и расветли контекст. Што се мене тиче, упркос ризику да тиме можда "хулим на Духа Светога," и ја остајем при мишљењу да је ово могао бити (па чак и да је вероватно био) сусрет са самим Господом Исусом Христом. Брат Александар је наравно потпуно у праву: крштењем у име Оца и Сина и Светога Духа и исповедањем вере у Свету Тројицу, овај човек је у ономе што јесте нужно (неопходно) хришћанин.

Natus est Dei Filius, non pudet, quia pudendum est; et mortuus est Dei Filius, prorsus credibile est, quia ineptum est; et sepultus resurrexit, certum est, quia impossibile.

(De Carne Christi V, 4)

http://www.tertullian.org/library.htm

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...