Jump to content

Шмеман критиковао Атанасија и Амфилохија

Оцени ову тему


Препоручена порука

Takodje i ovaj dodatak, isto od njega:

 

...

...

...

 

BTW, mislim da u izdanju koje je objavio Vidoslov ima dosta Smemanove kritike - izrecene na ovaj ili onaj nacin - na racun savremene monahokratije u Crkvi, klerikalizma, discipline posta itd. - cega nema kod Arsenijevica... Pa bi ozbiljnije uporedjivanje oba izdanja /kao i ruskog i americkog izdanja/ moglo da da odgovor na pitanje ko je zapravo cenzurisao Smemana...

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Eto, jedno novo svetlo na temu... :)

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Па нису монаси заузели неку "линију" тиме што су се замонашили, него служе Цркви као и остали...

 

"Линију" заузимају они који једнострано посматрају ствари. То је једно од искушења које нам се свакодневно намеће а нарочито може бити погубно ако је реч о црквеним питањима. То је оно што је о. Шмеман очигледно хтео да нагласи а нама се оставља задатак да преиспитујемо квалитет свог расуђивања.

"Пролази обличје овога света..." (Кор. 7, 31)

podviznickaslova.wordpress.com

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Одлично, ово је оношто сам очекивао.
Да се више људи укључи у расправу.... 

Извињавам се ако сам можда преаглио у одлукама.. али ми је драго да је сада ово разјашњено...

Хвала свима...
Али ме сад занимају ваши ставови око основаности ове критике коју смо имали прилику прочитати???

Link to comment
Подели на овим сајтовима

"Линију" заузимају они који једнострано посматрају ствари. То је једно од искушења које нам се свакодневно намеће а нарочито може бити погубно ако је реч о црквеним питањима. То је оно што је о. Шмеман очигледно хтео да нагласи а нама се оставља задатак да преиспитујемо квалитет свог расуђивања.

 

Па је онда Шмеман и сам прибјегао једностраности да би је нагласио :)

Шалу на страну, литургијски саборни живот и личносни подвижнички опит и некада посебни пут су два лица исте стварности у којој човјек покушава да цјеловито пројави оно чиме је причешћен,обасјан и задахнут на Светој Евхаристији. Па Отац Јустин је писао: Молитва је просфора умијешена од суза и срца..  Немогуће је монахе, патристику, византинизам окривити за опадање и посвјетовњачење парохијског живота и за једностраност богословља. То је потпуно бесмислено. Треба нам синтеза праксе и богословља, подвига и теорије, и мислим да то у великој мјери имамо код Оца Јустина. Ако човјек не ради на себи и својим страстима, то је прије бјекство од природе него преображај исте. Како рече Шмеман, само из  друге перспективе гледано, корак до манихејства. Нема у Цркви ништа аутоматски.. нпр. набубам шта је личност и одмах и постанем цјеловита личност..

Уосталом, криви су они којји 'раде' у парохији - попови и Шмеман sHa_sarcasticlol  Шалим се. Опростите

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Што се мене тиче критика је на месту. Ову тему је детаљније и на нивоу разрадио митрополит Зизјулас у "Еклисиолошким темама". Шмеман је у "Дневнику" више "хватао белешке"...

"Пролази обличје овога света..." (Кор. 7, 31)

podviznickaslova.wordpress.com

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Што се мене тиче критика је на месту. Ову тему је детаљније и на нивоу разрадио митрополит Зизјулас у "Еклисиолошким темама". Шмеман је у "Дневнику" више "хватао белешке"...

 

Да... мало напријед на стр. 660 Отац Шмеман ће рећи и ово: И зато смо ми у историји  'у  зноју лица свога', у 'стваралаштву' а не у некаквом статичном 'ашраму'.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Књигу The Journals of Father Alexander Schmemann, 1973-1983, сам први пут прочитао негде 2007. Имам је у оригиналу и купљена је у књижари богословског факултета "Св. Владимир" у Њујорку.

Запис о коме се води спор је у америчком издању на странама 268-269.
Постоји исти овај унос: Четвртак, 2. октобар 1980. године.

Оригинал је у сагласности са преводом госпође Ирине Колак, односно издањем епархије захумско херцеговачке, односно Видослова. МЕСТО ГДЕ СЕ ПОМИЊЕ ЕП. АТАНАСИЈЕ И ЕП. АМФИЛОХИЈЕ НЕ ПОСТОЈИ У ОВОМ АМЕРИЧКОМ ИЗДАЊУ! (не вичем, наглашавам). Другим речима, жена је превела како пише, а издавач је објавио како стоји у оригиналу. Нема никакве цензуре. Ко жели, може од мене на ПП добити скениран оригинал.

Шта је и одакле преводио Матеј Арсенијевић - не знам.

Поздрав свима!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

А колико то вреди та критика од Шмемана намењена неком?

 

Видео сам да су неки и њега критиковали као мањкавог ученика паришког православља и по мени су били у праву...

NATO STEP BACK NO PLACE FOR YOU IN SERBIA!!!

EU YOU WILL NOT CONQUER LAND OF THE SERBS!!!

СРБИНЕ БРАТЕ ЗАР ИМ ВЕРУЈЕШ? ЖЕЛЕ НАМ ЗЛО ЛИЦЕМЕРИ ЗАПАДА, НЕ ДАЈ СЕ ПРЕВАРИТИ!!!

Link to comment
Подели на овим сајтовима

А колико то вреди та критика од Шмемана намењена неком?

 

Видео сам да су неки и њега критиковали као мањкавог ученика паришког православља и по мени су били у праву...

 

Usuditi se tako nesto reci moze samo neko ko je veci od Smemana...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...