Jump to content

Шта мислите о .....?


Guest Alefshin

Препоручена порука

Дај ми линк странице.

Не бих рекао да је измишљотина јер и Александар Бирвиш протестант и владика Атанасије држе да је књига о Јову настала 500 година прије Христа.

Отвори Драгана Милина и ђакона Николу Ракића гдје говоре да је књига о јову настала 500 година прије Христа.Године живота Јововог нам ништа не казују.Мојсије је рецимо живио 120 година,Исус Навин 110 година...Дакле,Мојсије је живио исто колико и Јосиф-120 година а Јосиф је живио 400/430 година прије Мојсија тако да број година живота је потпуно ирелевантан.

Ево ти овдје линкови:

А.П. Лопухин, Толковая Библия или комментарий на все книги Св.Писания Ветхого и Нового Заветов, Книга Иова - http://www.lopbible.narod.ru/job/0.htm

http://yura.newmail.ru/lopuhin3.html

Елеонский Н., прот. О времени происхождения Книги Иова - http://www.bible-mda.ru/e-books/djvu/eleonsky_n-job-book-dating.djvu

Niko Bilić, Pripovijedni okvir u knjizi o Jobu - http://www.ffdi.hr/amdg/job_okvir

-|-, Teološko značenje razgovora s Bogom (Job 38,1–42,6) - http://www.ffdi.hr/amdg/job.htm; pdf - www.ffdi.hr/amdg/job.pdf

-|-, ppp o Jovu - http://www.ffdi.hr/amdg/job.ppt

http://www.ffdi.hr/amdg/job_sve.ppt

Marjan Jeftimov, Pravednik Jov - Formalna analiza lika Jova u Biblijskim knjigama - http://www.ffdi.hr/amdg/job_jeftimov.htm - ppp - http://www.ffdi.hr/amdg/job_jeftimov.ppt

Nikola Hohnjec, Tri biblijske filozofije života - Prop, Jov i Pnp - http://hrcak.srce.hr/file/2247

Dan Mathewson, Death And Survival in the Book of Job: Desymbolization And Traumatic Experience - http://rapidshare.com/files/244083420/0567026922.rar

Carol A. Newsom, The Book of Job: A Contest of Moral Imaginations - http://s28.ifile.it/3xp5j9k/1gt9/15851667/0195396286.rar

Robert Eisen, The Book of Job in Medieval Jewish Philosophy - http://rapidshare.com/files/52911980/Eise0195171535.rar

Stephen Mitchell, The Book of Job - http://s29.ifile.it/f7ws645/duec/15851194/0060969598.zip

Elmer L. Towns, Praying the Book of Job (Praying the Scriptures (Destiny Images)) - http://s29.ifile.it/nwh39v6/ykfp/15852531/0768423619.zip

John Piper, The Misery of Job and the Mercy of God - http://s28.ifile.it/r5o46x3/1qh4/15853069/97457___the_misery_of_job_and_the_mercy_of_god.rar

J. Gerald Janzen, Job (Interpretation, a Bible Commentary for Teaching and Preaching) - http://s22.ifile.it/a7opns4/1sju/15853524/41104______.zip

James A. Wharton, Job (Westminster Bible Companion) - http://s25.ifile.it/yl7axmn/3qow/15853790/41175______.zip

Scott B. Noegel, Janus Parallelism in the Book of Job (Journal for the Study of the New Testament Supplement) - http://s30.ifile.it/hjf5160/cdew/15854161/1850756244.rar

Пошто тврдиш да је превод Шарчића другачији,ај дај да видимо одакле је Шарчић превео јер је и Шарчић могао да погријеши.

Пошто се не слажеш да је библијска хронологија тачна,кажи ми,колико су Јевреји били у Египту:400 или 430 година,јер на једном мјесту стоји да су били 400 а на другом 430?

Са колико је људи Јосиф ушао у Мисир:са 70 или 75?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Link je ovaj:

http://hriscanstvo-pravoslavlje.com/index.php?option=com_content&task=view&id=96&Itemid=39

a kopirani tekstovi su ovi:

Лазар Милин између осталог каже:

                ''Ово секташко тумачење је крајње површно и у супротности је како са напред наведеним цитатима[110] Светог писма из којих се види јасно и несумњиво да Христос оснива јерархију своје Цркве, тако и са самом праксом секташких верских заједница.

Пре свега, те речи потичу од апостола Петра и Јована, а није могуће замислити да они нису знали какву су власт добили од Христа, јер се зна да су они ту апостолску власт и примењивали: проповедали су, крштавали[111], вршили свету тајну евхаристије, полагали руке на новокрштене, молили се за присутне верне и управљали Црквом. Све то, дакле, сачињава њихову јерархијску улогу у Цркви, улогу коју су предали својим наследницима полагањем руку и молитвом, па према томе није могуће да су они овим речима хтели да порекну све то што су по овлашћењу и упутству од самог Господа чинили.

Шта онда значи то опште свештенство о којем пишу оба апостола? То значи да су хришћани Божји народ. Народ без обзира на националност, који је искупљен првосвештеничком жртвом Спаситељевом, па су у поређењу са осталим људима узвишенији пред Богом, као цареви и свештеници Божји. Треба нарочито обратити пажњу на то да писац Апокалипсиса ту говори о будућем веку после васкрсења,што је нарочито јасно изречено у 20. глави, стих 6. ''Блажен је и свет онај који има удела у првом васкрсењу; над овима друга смрт нема власти, - него ће они бити Божији и Христови свештеници, и цареваће с њим хиљаду година''.Очигледно је да ће бити свештеници Христови после васкрсења а не до васкрсења. (biliografija, futnota br 112)

uporedi sa:

Ево како је Милин, потпуно другачије него малочас, објаснио поменути стих из Откривења 20. поглавља, на 294. страници своје књиге, у оквиру поглавља у коме је покушао да оправда православно веровање у ''свеопште васкрсење'', насупрот еванђеоско-протестантском уверењу које се заснива на Библији – да ће васкрсења праведних и неправедних бити одвојена:

''Треба пре свега нагласити да се у Св. писму грешник сматра и назива духовно мртвим (Лк. 15, 32), јер ''плата за грех је смрт'' (Рим. 6, 28). Према томе, покајање и крштење равно је васкрсењу. ''Ви који се у Христа крстите, у Христа се обукосте'' (Гал. 3, 27), а над васкрслим Христом смрт нема више никакве власти (Рим. 6, 9). Дакле, ''прво васкрсење'' то је заправо крштење. Зато је и речено да је блажен онај који има удела у првом васкрсењу, јер над њим друга смрт нема власти'', то јест неће бити осуђен на Божјем суду приликом приликом другог доласка Христовог.[118] А ''друго васкрсење'' то је оно свеопште васкрсење када ће сви мртви устати из гробова живи, преображени одуховљени и нераспадљиви.''[119]

Е сада, као што видесмо, стварни ''први ускрс'' из Милиновог доказивања погрешности ''секташког'' веровања у свеопште свештенство (према коме ће сви бити свештеници тек након што васкрсну из гробова), брзо се претворио у хришћанско крштење (због оповргавања будућег одигравања двократног васкрсења). Заправо, овај аутор је најпре тумачио поменути стих на управо наведени начин (као крштење - на 294. страници), да би потом очигледно на то сасвим заборавио и протумачио га потпуно различито на стр. 333. (futnota bt. 119).

Link to comment
Подели на овим сајтовима

И једно и друго тумачење је тачно јер:

1.крштење и покајање јесте васкрсење јер нам је добро други пут се родити,а ако се родимо духом,које је прво васкрсење и умремо и онда смо са Христом то је друго васкрсење

2.ако умремо и нађемо се са Христом то је прво васкрсење и после Стршаног Суда ће бити друго васкрсење.

Не видим шта је ту супротно једно другом,само се ови стихови могу тумачити на више начина а нису у супротности један са другим.

Само ме ово интересује,у ком дјелу отац Лазар ово говори јер је он написао више дјела?И волио бих кад би дао цитате а не овако преко другог дјела јер ми ово личи да је истргнуто из контекста.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Otkud to da će POSLE strašnog suda da bude drugo vaskrsenje? Valjda PRE strašnog suda?

A tekst iz Otk. 20-te glave, prvih nekoliko stihova, ne mogu NIKAKO da se tumače kao KRŠTENJE, već kao prvo i drugo vaskrsenje, baš kao što piše u tekstu, a između ta dva vaskrsenja je 1000-godišnje Hristovo carstvo, što takođe piše u tekstu.

A citati su iz knjige Lazara Milina CRKVA I SEKTE, stranice 294 i 333.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Opet ti sa vaskrsenjam POSLE strašnog suda...ccc... crvenilo  Pa ti si taj koji to govori!!!

sam si sebi dao odgovor.

U onom prvom citatu jasno je da Milin spominje PRVO VASKRSENJE iz otkrivenja 20-te glave kao pravo vaskrsenje, a u drugom citatu to vaskrsenje tumači kao krštenje. zar ti to u tekstu ne primećuješ?

Govori se o carevanju sa Hristom 1000 godina, nakon prvog vaskrsenja, a Milin je to vaskrsenje protumačio kao krštenje u drugom citatu. A u prvom to nije uradio, jer je pobijao biblijsko učenje o sveopštem sveštenstvu vernika (u korist postojanja jerarhije), govoreći da će tek nakon PRVOG vaskrsenja svi vernici biti i sveštenici, dok do tada je potrebno pravoslavno sveštenstvo na zemlji.

Pročitaj opet ono što je napisano, ili uzmi Milinovu knjigu pa čitaj opširnije na stranicama koje sam naveo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Брате,ај да прочитамо опет ово:

''Треба пре свега нагласити да се у Св. писму грешник сматра и назива духовно мртвим (Лк. 15, 32), јер ''плата за грех је смрт'' (Рим. 6, 28). Према томе, покајање и крштење равно је васкрсењу. ''Ви који се у Христа крстите, у Христа се обукосте'' (Гал. 3, 27), а над васкрслим Христом смрт нема више никакве власти (Рим. 6, 9). Дакле, ''прво васкрсење'' то је заправо крштење. Зато је и речено да је блажен онај који има удела у првом васкрсењу, јер над њим друга смрт нема власти'', то јест неће бити осуђен на Божјем суду приликом приликом другог доласка Христовог.[118] А ''друго васкрсење'' то је оно свеопште васкрсење када ће сви мртви устати из гробова живи, преображени одуховљени и нераспадљиви.''[119]

Каже да је прво васкрсење крштење и да онај ко је крштен неће умријети и да друга смрт нема удјела над њима а друга смрт је смрт осуде на свеопштем суду Христовом.

И шта је отац Лазар овдје погријешио?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Josif Varsava рече:

Opet ti sa vaskrsenjam POSLE strašnog suda...ccc... confused  Pa ti si taj koji to govori!!!

sam si sebi dao odgovor.

U onom prvom citatu jasno je da Milin spominje PRVO VASKRSENJE iz otkrivenja 20-te glave kao pravo vaskrsenje, a u drugom citatu to vaskrsenje tuma?i kao krštenje. zar ti to u tekstu ne prime?uješ?

Govori se o carevanju sa Hristom 1000 godina, nakon prvog vaskrsenja, a Milin je to vaskrsenje protuma?io kao krštenje u drugom citatu. A u prvom to nije uradio, jer je pobijao biblijsko u?enje o sveopštem sveštenstvu vernika (u korist postojanja jerarhije), govore?i da ?e tek nakon PRVOG vaskrsenja svi vernici biti i sveštenici, dok do tada je potrebno pravoslavno sveštenstvo na zemlji.

Pro?itaj opet ono što je napisano, ili uzmi Milinovu knjigu pa ?itaj opširnije na stranicama koje sam naveo.

    Prvo vaskrsenje je vaskrsenje pravednika,pa 1000 godišnje carstvo, satana svezan 1000 godina pa pušten,drugo vaskrsenje pa ,armagedonska bitka i na kraju ad i smrt i lažni prorok i svi koji se ne nadju zapisani u knjigu života bi?e ba?eni u ognjeno jezero.To je redosled otkrovenja kako se se?am.

    Ispravite temu u pitanju je baptista koji je knjigu napisao a ne evangelisti.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ja sam rekao evanĐelisti (evanđeoski hrišćani) a ne evanGelisti (evangelici - luterani). Uostalom, onaj sajt koji sam gore linkovao je mislim sajt neke pentekostne crkve iz Švajcarske.

A šta je Lazar Milin pogrešio? Pa evo ovo:

Upotrebio je tekst iz Otkrivenja 20-te glave koji govori o bukvalnom ''prvom vaskrsenju'' iz mrtvih, u smislu krštenja (pogruženja u vodu krštenja), kada je trebao da porekne da će vaskrsenja pravednih i bezbožnih biti odvojena periodom od 1000 godina...

a potom je isti tekst o ''prvom vaskrsenju'' tumačio kao tekst o stvarnom vaskrsenju mrtvih iz grobova (kada je hteo da dokaže da je u Crkvi Hristovoj potrebna posebna jerarhija, nasuprot tvrdnji evanđelista koji tvrde da su svi hrišćani sveštenici. Upotrebio je tekst iz Otk 20. glave potpuno nepravilno, tumačeći da će svi hrišćani biti sveštenici tek nakon što vaskrsnu iz mrtvih, tj tek posle ''prvog vaskrsenja'' iako pravoslavna teologija odriče odvojenost vaskrsenja već govori o sveopšem vaskrsenju).

http://hriscanstvo-pravoslavlje.com/index.php?option=com_content&task=view&id=96&Itemid=39

evo ti ovde, pa pročitaj celi kontekst izlaganja pa ćeš videti o čemu se radi...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Josif Varsava рече:

Ja sam rekao evan?elisti (evan?eoski hriš?ani) a ne evanGelisti (evangelici - luterani). Uostalom, onaj sajt koji sam gore linkovao je mislim sajt neke pentekostne crkve iz Švajcarske.

A šta je Lazar Milin pogrešio? Pa evo ovo:

Upotrebio je tekst iz Otkrivenja 20-te glave koji govori o bukvalnom ''prvom vaskrsenju'' iz mrtvih, u smislu krštenja (pogruženja u vodu krštenja), kada je trebao da porekne da ?e vaskrsenja pravednih i bezbožnih biti odvojena periodom od 1000 godina...

a potom je isti tekst o ''prvom vaskrsenju'' tuma?io kao tekst o stvarnom vaskrsenju mrtvih iz grobova (kada je hteo da dokaže da je u Crkvi Hristovoj potrebna posebna jerarhija, nasuprot tvrdnji evan?elista koji tvrde da su svi hriš?ani sveštenici. Upotrebio je tekst iz Otk 20. glave potpuno nepravilno, tuma?e?i da ?e svi hriš?ani biti sveštenici tek nakon što vaskrsnu iz mrtvih, tj tek posle ''prvog vaskrsenja'' iako pravoslavna teologija odri?e odvojenost vaskrsenja ve? govori o sveopšem vaskrsenju).

http://hriscanstvo-pravoslavlje.com/index.php?option=com_content&task=view&id=96&Itemid=39

evo ti ovde, pa pro?itaj celi kontekst izlaganja pa ?eš videti o ?emu se radi...

      To je ta?no.Apologetika o. lazara Milina ima nedostataka i grešaka ali to ne umanjuje njegovu prosve?enost Duhom, što um nemože uvek da podrži.Greška dolazi iz nesavršrnosti uma onoga ko tuma?i i onoga koji se u?i.
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Pa jeste, Lazar Milin koristi tekst iz Otkrivenja da opiše tzv. ''prvo vaskrsenje'' u smislu krštenja (tj duhovnog vaskrsenja - iako biblija svakako NE UČI da je krštenje duhovno vaskrsenje; ako ćemo pravo, ona pre uči da je krštenje slika SMRTI a ne vaskrsenja Rim. 6:3,4; Krštenje je slika SMRTI... po rečima ap. Pavla Rim. 6:5), a na drugom mestu ga tumači kao bukvalno vaskrsenje....

A da pitam nešto Karadjordja:

Jel to ovaj ADMIRAL neki ''otac'' (Karadjordje ga tako nazva), valjda pravoslavni sveštenik...?

baš bi me zanimalo da li i po koji sveštenik veruje u 1000 god. carstvo???

Ovde karadjordje nekog ''oca'' uči da to nije bukvalno hiljadugodje...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Отац Лазар уопште не тумачи то тако како си ти написао и то нема везе са оним што је отац Лазар рекао.

Отац Лазар тумачи овако:

1.крштење и покајање јесте васкрсење јер нам је добро други пут се родити,а ако се родимо духом,које је прво васкрсење и умремо и онда смо са Христом то је друго васкрсење јер васкрсење на свеопштем суду неће нам бити на суд него на потврду заједнице са Христом

2.ако умремо и нађемо се са Христом то је прво васкрсење и после Стршаног Суда ће бити друго васкрсење које опет има за потврду нашу заједницу са Христом

Ми се крштавамо у смрт Христову јер је Христос васкрсао а било би врло глупо крштавати се само у смрт,јер која нам корист крстити се у последеицу гријеха?Никаква.Крштавајући се крштавамо се у смрт да бисмо васкрсли јер ако се крштавамо само у смрт чему Христово васкрсење?Ако се крштавамо у васкрсење онда се крштавамо у живот и Христова жртва није узалудна.

Замолио бих те да не будеш малициозан говорећи да ја учим некога:не,ја никога не учим јер ништа и не знам,ја само савјетујем оца,ништа више.

Да ли има свештеника који вјерују у ``хилијазам``-вјероватно има,није немогуће.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Koliko je meni poznato, blagodat apostolskog prejemstva kojeg dobijaju sveštenici je GARANT očuvanja ispravne Hristove i apostolske nauke koja im je predata.

Kako je onda moguće da osoba koja nema apostolsko prejemstvo zna bolje šta je od Duha Svetog a šta ne od samog prejemnika blagodati?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Суштина православног учења о апостолском прејемству изражена је у следећих неколико реченица:

''Апостолским прејемством епископата јемчи се целовито чување апостолске науке, не само, дакле, у њеном одређеном облику у Новом Завету, него и у њеном изричитом облику, звано Свето Предање. То се очувало апостолским прејемством примењеним и усменим обликом''.

Димитрије Станилоје, Православна догматика III, Сремски Карловци, 1997. год. стр. 105.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

То треба разумјети Јосифе.

Апостолским пријемством се јемчи апостолска наука држањем Светих Тајни и служењем Свете Литургије.Да би неко могао да врши Свете Тајне и служи Литургију мора да буде рукоположен јер је Света Литургија лична карта Православља.

Наравно,кад се свештеник прима у Цркву испитује се да ли има исправно вјеровање али то не значи после рукоположења свештеник губи слободну вољу и да не може да оде у јерес јер се рукоположењем не укида слободна воља.То је сажето у оним стиховима Писма гдје Свети Павле каже да кад нам брат згријеши,дакле онај који је у вјери,да га опоменемо па ако то не помогне онда да га опоменемо на сабору и ако ни то не успије да се молимо за њега јер сам себе отцијепио од заједнице.Ја сам ово препричао јер се не сјећам како тачно иде стих.

Дакле,пошто нема Цркве без епископа епископ мора бити наследник апостолског учења јер Свети Јован нас учи да држимо вјеру која је предата од почетака у Првој Саборној Посланици 2:24 а ко не држи вјеру од почетака нема ни Оца ни Сина.То је дужност епископа,да држи апостолско учење,а није он рукоположењем добио пријемство јер оно наступа ex lege или ipso iure него он добија апостолско пријемство по својој слободној вољи,желећи да служи у Духу апостолског учења.

Наравно,он може и по својој вољи отпасти и почети да учи нешто друго што није Црквено.

Да резимирам:апостолским пријемством се не укида слободна воља епископа да он настави да мисли,него његова слободна воља се огледа у томе што он по својој вољи може отпасти док је пријемство апостолско добијање права,дужности и обавеза,како би се правнички рекло,за вршењем Свете Литургије и Светих Тајни јер Литургије нема без Светих Тајни као што нема Светих Тајни без Литургије.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 3 weeks later...
  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...