Jump to content

О богаташу и Лазару (Лк 16,19–31)

Оцени ову тему


Guest

Препоручена порука

Наравно да не може све да се тумачи буквално, али би било крајње невероватно да је читав контекст "пагански".

 

 

A koji su kriterijumi konkretno u ovoj prici sta se tumaci bukvalno a sta alegorijski?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

A koji su kriterijumi konkretno u ovoj prici sta se tumaci bukvalno a sta alegorijski?

 

Па, на пример, први критеријум је ово што сам навео - Господ не би поучну причу засновао на потпуно погрешној "паганској митологији" и тиме збуњивао народ када потпуно исту поруку може да пренесе на други начин. Посебно имајући у виду да су Јевреји већ веровали у то - онда је било логично да их упозори и исправи, а не да утврђује погрешно веровање међу њима. Одатле можемо да закључимо да је само учење о загробном животу, рају и паклу које се у причи износи дословно.

 

Детаљи попут "Авраамовог крила", "прста", "расхлађивање" могу да буду и алегорија. Не мењају ништа битно у контексту.

 

 

I da li uopste postoji neki dokaz da je ova prica dosla iz Vavilona?

 

Не знам, али не верујем. Они имају обичај да мало тако "додају" неке ствари које им добро дођу, а нису баш поуздане.

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Moram da postavim jos jedno pitanje koje me muci a tice se knjige Propovednika. Da li ovde na forumu ima neki tekst koji se bavi tumacenjem te knjige,zasto propovednik pise da u grobu nema rada i misljenja, da je zivotinjama i ljudima isto, pa cak u 3 glavi postavlja pitanje Propovjednik 3,21Tko zna da li dah ljudski uzlazi gore, a dah zvijeri silazi dolje k zemlji?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Прво треба видети шта се тумачи. То је песничка књига, поезија. Аутору није циљ да систематски износи нека "учења", него да укаже на пролазност (овог) живота, трагедију смртног света. Зато и пише из тог "песимистичког" угла. Ако узмеш све стихове који говоре о томе и оцениш сваки по "јачини" од 1 до 10, тај би био негде на 2- и у сенци других који јасно говоре о животу душе након смрти. На пример, јављање Мојсија на гори Тавору је потпуно јасна ствар.

 

Не знам да ли има неко тумачење, ако неко зна нека постави.

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 2 years later...

Благодарећи радију „Светигора“ Митрополије црногорско-приморске емитујемо предавање протојереја Синише Смиљића, пароха паштровско-тудоровићког „О богаташу и Лазару“ које је одржао у манастиру Подмаине у Будви 9. новембра 2014. године. Отац Синиша је беседио на 22. недељу по Педесетници у којој се и чита Свето Јеванђеље о богаташу и Лазару.

 

 

http://www.slovoljubve.com/sites/default/files/3003/14/11/23.11.14_zbor_-_o._sinisa_smiljic_-_o_bogatasu_i_lazaru_64kpbs.mp3

"Пролази обличје овога света..." (Кор. 7, 31)

podviznickaslova.wordpress.com

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Избегавање паклених мука


 

Нико не може порећи да ћемо пре или касније умрети. Зато неће бити за чуђење то што нам је Господ дао више прилика за разумевање оног што нас чека. Један вид таквог сазнања је кроз приче, параболе. У причи о богаташу и Лазару из Јеванђеља по Луки (16,19-31), Господ нам помаже да увидимо да ће стање нашег срца непосредно утицати на нашу вечност с Њим. Ако желимо да избегнемо паклене муке у којима се богаташ нашао мораћемо научити да приступамо другима са љубављу и саосећањем, али време одмиче. Имамо га само до дана смрти. Морамо потпуно искористити сваку могућност за преображај срца, како бисмо научили да волимо друге служећи сиромашнима са љубављу и саосећањем. Ако наставимо са хладним и себичним срцем наша будућност ће бити испуњена муком.
 

 

Извори:


Ова порука се налази на насловној страници Поука. Погледајте!

"Пролази обличје овога света..." (Кор. 7, 31)

podviznickaslova.wordpress.com

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...