Jump to content

Иконописање


Guest Светлана

Препоручена порука

  • Гости
Guest Светлана

Αγιογραφία • Η Σπουδή • 1/3

Αγιογραφία • Η Σπουδή • 1/3

Αγιογραφία • Ο Ζωοδότης Χριστός • 2/3

Αγιογραφία • Ο Ζωοδότης Χριστός • 2/3

Αγιογραφία • Παναγία η Οδηγήτρια • 3/3

Αγιογραφία • Παναγία η Οδηγήτρια • 3/3

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 4 months later...

Технологија иконописа и живописа

Постављена слика

Дрвена плоча

Квалитет дрвене плоче, као носиоца сликарског слоја, је од пресудног значаја за трајност  иконе. Меко листопадно дрво без смоле је најприкладнија подлога за иконе, а пракса је показала да су се најдуже сачувале иконе које су израђене од дрвета липе или тополе. Данас иконописци поред природних користе и друге врсте носиоца (такозване-медијапане који немају природан рад дрвета, а притом су веома отпорни на влагу и паразите који нападају дрво). Медијапани се нарочито користе за велике формате икона. Да би избегли деформисање дрвене плоче, стављамо на задњи део плоче две летвице од чвршћег дрвета, такозване кушаке. Некада можемо направити и удубљење од 3 до 5 мм, на предњој страни иконе, којим добијамо рам око сликарског слоја.

Постављена слика

Основа за слику  

Преко дрвене плоче или медијапана правимо дијагоналне усеке, неким оштрим предметом, којим обезбеђујемо следећем слоју који се лепи на дрво чвршћу основу.Туткало, најбоље рибље или зечије, наносимо у два слоја (други слој након сушења првог). После ове обраде плоча се суши 24 сата. Након сушења предњу страну плоче прекривамо ретким и танким ланеним платном или газом,претходно намоченом у туткало. Оно је подлога за основни слој слике. Такозвани левкас, је основни слој и он се у основи састоји од мешавине туткала и креде. Постоји много рецепата који се користе за справљање препаратуре и практично сваки иконописац  или радионица користе различите односе везива, пуниоца и додатака, јер се тим рецептима вековима експериментисало у сликарству. Наноси се у неколико танких слојева. Када се последњи слој осуши, бруси се најфинијим брусним папиром, да би подлога за позлату била потпуно глатка. Цртеж се изводи оловком или угљеном, а сликање јајчаном темпером са пигментима, а у неким случајевима пигментима и акрилном емулзијом. Позлата се врши помоћу уљаног или воденог микстиона. Постоји и позлата на болусу који омогућује полирање злата.

Лакирање

Лакирање се у давнини изводило уљаним лаком (олифом), док се данас у основи примењују лакови на бази природних смола са додатком воска. Сликарски слој се тиме штити од прашине, светла и влаге из ваздуха.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 2 weeks later...

Иконы древней Руси

Иконописцы и иллюстраторы древних рукописных христианских книг были убеждены в несовершенстве человеческого зрения, которому нельзя доверять из-за его плотской природы, и потому считали для себя обязательным пытаться изобразить мир не таким, каким они его видят, а таким, каков он есть на самом деле. Вопрос же о том, каков мир на самом деле, мог решаться только умозрительно, когда в качестве аксиомы принимается не опыт земной телесной жизни, а догматы веры...

http://allday.ru/2008/01/16/ikony_drevnejj_rusi.html

http://russia.rin.ru/guide/3/2.html

bp

Link to comment
Подели на овим сајтовима

https://www.pouke.org/forum/index.php/topic,2454.0.html

извини мало сам ти изменио пост да не би спамовао форум са истим порукама,

чисто да укажем на неки лакши начин ...

администратор Меда

bp

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Постављена слика

Постављена слика

Mosaics of Hagia Sophia, Istanbul: The Fossati Restoration and the Work of the Byzantine Institute

Natalia B. Teteriatnikov | ISBN 0884022641 | 1998 | PDF | 17 MB | 78 pages

http://rapidshare.com/files/169473583/Sophia.pdf

Постављена слика

The Deesis

The panel representing Christ enthroned flanked by standing figures of the Virgin

Mary and John the Baptist originally extended to the lowest marble cornice. The

panel dates from the 1260s. (photo: Byzantine Institute)

Постављена слика

Постављена слика

Central nave in the morning, looking east

All the architectural elements of the central nave focus on the unified space

that was lit by windows in the dome, exedras, and tympana. The historian

Procopius wrote, “You might say that the [interior] space is not illuminated

by the sun from the outside, but that the radiance is generated within, so

great an abundance of light bathes this shrine all round” (De aedificiis I.i.23ff,

tr. Mango, Art of the Byzantine Empire, 74). (photo: Byzantine Institute)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 4 weeks later...

Драга браћо и сестре,

Уџбеник Иконописа је сајт намењен учењу иконописа,

посетите :

http://iconography-guide.com

Постављена слика

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=ngp45U-sVw8

Постављена слика

посетите онлајн Уџбеник Иконописа

http://udzbenik-ikonopisa.com

на енглеском језику:

http://iconography-guide.com

logo.jpg

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 3 weeks later...
  Цитат

Драга браћо и сестре,

Уџбеник Иконописа је сајт намењен учењу иконописа,

посетите :

http://iconography-guide.com

Драги колега, сад сам прегледао твој сајт, па реко да ти пожелим успеха у раду и у преношењу знања.

Свако добро,

Раша

Ако, дакле, једете, ако ли пијете, ако ли што друго чините, све на славу Божију чините.(1. Кор 10, 31)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...