Гости Guest Светлана Написано Мај 26, 2009 Гости Пријави Подели Написано Мај 26, 2009 Αγιογραφία • Η Σπουδή • 1/3 Αγιογραφία • Η Σπουδή • 1/3 Αγιογραφία • Ο Ζωοδότης Χριστός • 2/3 Αγιογραφία • Ο Ζωοδότης Χριστός • 2/3 Αγιογραφία • Παναγία η Οδηγήτρια • 3/3 Αγιογραφία • Παναγία η Οδηγήτρια • 3/3 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Тавита Написано Октобар 19, 2009 Пријави Подели Написано Октобар 19, 2009 Технологија иконописа и живописа Дрвена плоча Квалитет дрвене плоче, као носиоца сликарског слоја, је од пресудног значаја за трајност иконе. Меко листопадно дрво без смоле је најприкладнија подлога за иконе, а пракса је показала да су се најдуже сачувале иконе које су израђене од дрвета липе или тополе. Данас иконописци поред природних користе и друге врсте носиоца (такозване-медијапане који немају природан рад дрвета, а притом су веома отпорни на влагу и паразите који нападају дрво). Медијапани се нарочито користе за велике формате икона. Да би избегли деформисање дрвене плоче, стављамо на задњи део плоче две летвице од чвршћег дрвета, такозване кушаке. Некада можемо направити и удубљење од 3 до 5 мм, на предњој страни иконе, којим добијамо рам око сликарског слоја. Основа за слику Преко дрвене плоче или медијапана правимо дијагоналне усеке, неким оштрим предметом, којим обезбеђујемо следећем слоју који се лепи на дрво чвршћу основу.Туткало, најбоље рибље или зечије, наносимо у два слоја (други слој након сушења првог). После ове обраде плоча се суши 24 сата. Након сушења предњу страну плоче прекривамо ретким и танким ланеним платном или газом,претходно намоченом у туткало. Оно је подлога за основни слој слике. Такозвани левкас, је основни слој и он се у основи састоји од мешавине туткала и креде. Постоји много рецепата који се користе за справљање препаратуре и практично сваки иконописац или радионица користе различите односе везива, пуниоца и додатака, јер се тим рецептима вековима експериментисало у сликарству. Наноси се у неколико танких слојева. Када се последњи слој осуши, бруси се најфинијим брусним папиром, да би подлога за позлату била потпуно глатка. Цртеж се изводи оловком или угљеном, а сликање јајчаном темпером са пигментима, а у неким случајевима пигментима и акрилном емулзијом. Позлата се врши помоћу уљаног или воденог микстиона. Постоји и позлата на болусу који омогућује полирање злата. Лакирање Лакирање се у давнини изводило уљаним лаком (олифом), док се данас у основи примењују лакови на бази природних смола са додатком воска. Сликарски слој се тиме штити од прашине, светла и влаге из ваздуха. keka and Даница Благојевић је реаговао/ла на ово 2 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Тавита Написано Октобар 19, 2009 Пријави Подели Написано Октобар 19, 2009 http://www.serbian-iconography.com/ Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
russerb Написано Октобар 19, 2009 Пријави Подели Написано Октобар 19, 2009 Иконе Светог Тройства http://dc124.4shared.com/download/136509320/33748468/Trinity.7z bp Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
russerb Написано Октобар 28, 2009 Пријави Подели Написано Октобар 28, 2009 све о иконопису - на руском http://nesusvet.narod.ru/ico/books/index.htm bp Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
russerb Написано Октобар 29, 2009 Пријави Подели Написано Октобар 29, 2009 Иконы древней Руси Иконописцы и иллюстраторы древних рукописных христианских книг были убеждены в несовершенстве человеческого зрения, которому нельзя доверять из-за его плотской природы, и потому считали для себя обязательным пытаться изобразить мир не таким, каким они его видят, а таким, каков он есть на самом деле. Вопрос же о том, каков мир на самом деле, мог решаться только умозрительно, когда в качестве аксиомы принимается не опыт земной телесной жизни, а догматы веры... http://allday.ru/2008/01/16/ikony_drevnejj_rusi.html http://russia.rin.ru/guide/3/2.html bp Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
russerb Написано Октобар 29, 2009 Пријави Подели Написано Октобар 29, 2009 Уметничка радионица Светог краља Милутина - мала школа иконописа http://radionica.sabornihram.com/skola.php bp Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
russerb Написано Октобар 29, 2009 Пријави Подели Написано Октобар 29, 2009 нова галерија српског иконописа http://radionica.sabornihram.com/images/lazarica_krusevac/content/index_3.html 0409_feel bp Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
russerb Написано Октобар 29, 2009 Пријави Подели Написано Октобар 29, 2009 https://www.pouke.org/forum/index.php/topic,2454.0.html извини мало сам ти изменио пост да не би спамовао форум са истим порукама, чисто да укажем на неки лакши начин ... администратор Меда bp Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Тавита Написано Децембар 11, 2009 Пријави Подели Написано Децембар 11, 2009 Jer Bog koji rece da iz tame zasvijetli vidjelo, zasvijetli u srcima nasim na svjetlost poznanja slave Bozije u licu Isusa Hrista. (2 Kor 4, 6) radionica / http://solair.eunet.yu/~garmand/oikon.htm Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Тавита Написано Јануар 3, 2010 Пријави Подели Написано Јануар 3, 2010 http://www.ikonopisanje.com/novosti.html Atelje i škola ikonopisanja Mandilion Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
зеленизуб Написано Јануар 22, 2010 Пријави Подели Написано Јануар 22, 2010 Mosaics of Hagia Sophia, Istanbul: The Fossati Restoration and the Work of the Byzantine Institute Natalia B. Teteriatnikov | ISBN 0884022641 | 1998 | PDF | 17 MB | 78 pages http://rapidshare.com/files/169473583/Sophia.pdf The Deesis The panel representing Christ enthroned flanked by standing figures of the Virgin Mary and John the Baptist originally extended to the lowest marble cornice. The panel dates from the 1260s. (photo: Byzantine Institute) Central nave in the morning, looking east All the architectural elements of the central nave focus on the unified space that was lit by windows in the dome, exedras, and tympana. The historian Procopius wrote, “You might say that the [interior] space is not illuminated by the sun from the outside, but that the radiance is generated within, so great an abundance of light bathes this shrine all round” (De aedificiis I.i.23ff, tr. Mango, Art of the Byzantine Empire, 74). (photo: Byzantine Institute) Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
татјана Написано Фебруар 19, 2010 Пријави Подели Написано Фебруар 19, 2010 10.03.2010.god POCINJE SA RADOM SKOLA IKONOPISA AKADEMIJA 28 SVE IMFORMACIJE MOZETE DOBITI NA email ljrmozaik@yahoo.com http://www.e-slovo.net Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
stranik111 Написано Фебруар 19, 2010 Пријави Подели Написано Фебруар 19, 2010 Драга браћо и сестре, Уџбеник Иконописа је сајт намењен учењу иконописа, посетите : http://iconography-guide.com http-~~-//www.youtube.com/watch?v=ngp45U-sVw8 посетите онлајн Уџбеник Иконописа http://udzbenik-ikonopisa.com на енглеском језику: http://iconography-guide.com Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
rasha Написано Март 13, 2010 Пријави Подели Написано Март 13, 2010 Цитат Драга браћо и сестре, Уџбеник Иконописа је сајт намењен учењу иконописа, посетите : http://iconography-guide.com Драги колега, сад сам прегледао твој сајт, па реко да ти пожелим успеха у раду и у преношењу знања. Свако добро, Раша Вукашин Ковачевић and YOKA је реаговао/ла на ово 2 Ако, дакле, једете, ако ли пијете, ако ли што друго чините, све на славу Божију чините.(1. Кор 10, 31) Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука