Jump to content

Питање за муслимане: зашто је Бог створио свет?

Оцени ову тему


Guest свештеник Иван

Препоручена порука

Опростите, што упадам.

Не знам дал сте навели ово:

Јер је троје што сведочи на небу: Отац, Реч, и Свети Дух; и ово је троје једно.

И троје је што сведочи на земљи: дух, и вода, и крв; и троје је заједно.

(1. Јованова, глава 5, 7-8)

Ко пажљивије чита, приметиће да се код Свете Тројице користи реч - једно, а доле код духа, воде и крви - заједно.

Коректности ради,треба напоменути да се у савременој теолошкој мисли овај цитат (7.стих),сматра накнадном интерполацијом.

Non praevalebunt, non praevalebunt portae inferni!

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 694
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Популарни чланови у овој теми

Да, али то је Нови Завет. Муслиманима је много важније шта пише у Старом Завету као светој књизи. Јер, и они се сматрају децом Аврамовом. Поред тога, новозаветна сведочанства се могу оценити као типично хришћанска, када је у питању учење о Богу. Међутим, ово старозаветно сведочанство прави дар-мар и код најтврдокорнијих тумача учења о Богу. Хришћани у овој причи виде јављање Свете Тројице.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да,то је тачно.У Синајском кодексу га нема као што га нема ни у Вулгати Светог Јеронима.

Нисам то знао...

Ево још нешто нађох...

У Старом Завету Бог се, поред своје изразите монотеистичке појаве, откривао и као Света Тројица, али не директно и очигледно, већ нејасно, више као сенка оне тројичности која ће се људском роду открити тек Оваплоћењем Сина Божијега. Та нејасна сведочанства из Старог Завета, која се односе на ипостаси (лица) Свете Тројице, су следећа:

- Саветовање Свете Тројице о томе како да створе човека: "Да начинимо човека по лику нашем" (1 Moj 1,26).

- Tроструко анђелско уздизање хвале Светој Тројици: "Свет, Свет, Свет је Господ Саваот" (Ис 6,3; Отк 4,8).

- Долазак тројице људи код Мамвријског дрвета, које је Авраам угостио (1 Мој 18,1-2).

- Спомињање Логоса Божијег у (Пс 106/107,20; 118/119,89).

- Спомињање Духа Божијег (Пс 32/33,6; 103/104,30-31; Јов 33,4).

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Учење о Светој Тројици

1. Бог је један у три Лица, једна природа, једна моћ, једно делање, једна заједничка енергија трију ипостаси. Постоји, дакле, истоветност природе, воље и делања, савршеног и стварног у Богу. Три лица поседују исту природу, једнако и савршено - зато Тројица не значи три божанствљ (тритеизам), или три различите божанске природе, него три лица Божија (ипостаси). Исту природу поседују и употребљавају потпуно и једнако сва Три Лица, али свако на свој начин.

2. Бог, или јединствена природа, не може се замислити сама по себи, ван ипостаси Тројице. Ни једна од ипостаси не замишља се, не именује се без или ван друге две. Св. Григорије Богослов вели да се "монада" креће ка "дијади" и зауставља се у "тријади". "Треба са побожношћу да исповедимо нерођеност, рођеност и исхођење, три лична својства, непокретних и непромењивих Лица Пресвете Тројице: Оца, као нерођеног и беспочетног; Сина, као рођеног и беспочетног; Духа Светога, као исходећег од Оца, послатога преко Сина (као што вели Дамаскин) и савечнога." (Св. Григорије Синаит, Главе у акростиху, 27, Рум. филок., том 7, стр 100). У том кретању јединства или монаде према Тројици, могу се правити следеће разлике:

- Отац је извор божанства (αρχη) нерођен и неузрокован, начело сасуштаствености и неузроковани почетак делања.

- Син се рађа од Оца у вечности, а преко Светог Духа прима људско тело и јавља се у свету. По Вазнесењу, своје присуство у свету остварује у Светом Духу.

- Свети Дух исходи од Оца, али је дат у свет, послат, и манифестује се преко Сина.

3. Једносуштност означава такође јединствену вољу и јединствено делање Тројице. То не значи да дела само Једна од Ипостаси, него Три Ипостаси раде јединствено, али свака по свом сопственом начину. Једна ради као Бог-Отац, друга као Бог-Син, трећа као Дух Божији. Свети Оци употребљују разне формуле да би објаснили то Тројично делање:

Св. Кирило Александријски каже да сваки дар долази одозго, од Оца, преко Сина, у Духу Светом.

Св. Григорије Чудотворац каже да свако дело почиње од Оца, пролази кроз Сина, а усавршава се у Духу.

Св. Григорије Палама преузима традиционални израз: од Оца, кроз Сина, у Духу Светом.

4. Делатност "ван" Бога, то јест стварање, спасење и освећење јесу заједничко дело Свете Тројице, али је оно подељено међу Трима Лицима: стварање се приписује Оцу, Који је све створио Својом вољом, кроз Сина, у Духу Светоме; искупљење, Сину, Који се оваплотио преко Духа Светога, послушавши Оца; освећење, Духу, Који долази од Оца, на молбу Сина. У чину стварања Отац је извор, Син је граница, Дух је постојање. По Св. Василију Великом "постоји један извор свега што постоји, који ствара кроз Сина и води до савршенства кроз Духа" (О Светоме Духу, XVI, 38, стр 378). Бог је сведржитељ и промислитељ свега кроз Сина у Духу Светоме (Св. Григорије Синаит, Главе у акростиху, 30, Рум. филок., том 7, стр 100).

5. У унутрашњости Тројице постоји међуипостасно кретање или "перихореза", то јест апсолутно заједничко и савршено прожимање које има јединствено начело. Три Ипостаси нису три начела божанске суштине, али то не значи да су природа или делање Сина и Духа непотпуни. Јер је Син "икона Бога невидљивога" (Кол 1,15). Немогуће је видети икону Бога невидљивога без просвећења Духа (Св. Василије Велики, О Светоме Духу, XXVIII, 69, стр. 494). За Св. Григорија Паламу, ипостас Духа Светога има лични разумни карактер, јер љубав Оца према Сину, као лични однос, ипостазирана је у Духу Светоме. За Св. Григорија Синаита, "Триипостасни Бог има потпуно непомешану перихорезу Лица међу собом (њихово међупрожимање)".

6. Тројични догмат био је предмет првих Васељенских Сабора, а светотројична теологија утаначила се у истом периоду особитим доприносом Кападокијских Отаца, који су закључили да:

- Божанство (υοσια) јесте заједничка суштина Тројице, која сама од себе постоји.

- Природа или јестество (φυσις) јесте стварност која конституише једно биће.

- Лице или ипостас (υποστασις) јесте субјекат који поседује и индивидуално прима ту природу.

- Ипостасни идиоми (ιδιοματα) јесу карактеристике или лична својства ипостаси.

7. Тајна Тројице остаје недокучива. Многи су покушали да нађу представе којима би превазишли такозване логичке контрадикције садржане у тврдњи: "Један Бог у три Лица" или да пронађу логичне доказе тој тврдњи. На пример, за Блаженог Августина, решење да се потврди Тројица у Богу, не негирајући бројно јединство, јесте то да се посматрају три Лица као односи унутар божанскога живота. Ти тројични односи одговарали би односима једнога ја са самим собом, то јест са: сећати се, дознати, љубити. Сам човек који као јединство познаје свој живот, дух и природу, опитује представу идентичности суштине и разлику тројичних односа.

Постављена слика

Света Тројица, Андреј Рубљов

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ово што си дао из Постања,кад БОГ каже``да створимо човјека``наишао сам да Јевреји то тумаче тако што је БОГ персирао Самом Себи.Јес` да ми то не изглеад логично,али они то објашњавају тиме што је БОГ свјестан Своје моћи и силе па Сам Себе велича.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ово што си дао из Постања,кад БОГ каже``да створимо човјека``наишао сам да Јевреји то тумаче тако што је БОГ персирао Самом Себи.Јес` да ми то не изглеад логично,али они то објашњавају тиме што је БОГ свјестан Своје моћи и силе па Сам Себе велича.

Е брате, приметио сам да и Мухамед користи реч "Ми"?

Још има у Библији тога, пише: "Човек постаде један од нас, знајући шта је добро, а шта зло"

И има, пише: "Да им помутимо језике, да не разумеју један другога"

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ово што си дао из Постања,кад БОГ каже``да створимо човјека``наишао сам да Јевреји то тумаче тако што је БОГ персирао Самом Себи.Јес` да ми то не изглеад логично,али они то објашњавају тиме што је БОГ свјестан Своје моћи и силе па Сам Себе велича.

Е брате, приметио сам да и Мухамед користи реч "Ми"?

Још има у Библији тога, пише: "Човек постаде један од нас, знајући шта је добро, а шта зло"

И има, пише: "Да им помутимо језике, да не разумеју један другога"

Треба бити обазрив приликом тумачења неких делова како Св.Писма,тако и туђих светих списа.Мухамедово "Ми" сигурно не подразумева никакав призвук нити скривени одблесак Хришћанског поимања Бога,будите убеђени у то.

Друго,јеврејски тумачи светих списа увек могу поменути плурал тумачити не само како је већ поменуто,већ,као што то поједини рабини раде,у смислу разговора између Бога и Анђела.

Non praevalebunt, non praevalebunt portae inferni!

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ово што си дао из Постања,кад БОГ каже``да створимо човјека``наишао сам да Јевреји то тумаче тако што је БОГ персирао Самом Себи.Јес` да ми то не изглеад логично,али они то објашњавају тиме што је БОГ свјестан Своје моћи и силе па Сам Себе велича.

Е брате, приметио сам да и Мухамед користи реч "Ми"?

Још има у Библији тога, пише: "Човек постаде један од нас, знајући шта је добро, а шта зло"

И има, пише: "Да им помутимо језике, да не разумеју један другога"

Треба бити обазрив приликом тумачења неких делова како Св.Писма,тако и туђих светих списа.Мухамедово "Ми" сигурно не подразумева никакав призвук нити скривени одблесак Хришћанског поимања Бога,будите убеђени у то.

Друго,јеврејски тумачи светих списа увек могу поменути плурал тумачити не само како је већ поменуто,већ,као што то поједини рабини раде,у смислу разговора између Бога и Анђела.

Како када ни по  њиховој догматици анђели нису творци света? Зашто би се онда Бог са њима саветовао? Мислим, могу они датумаче како им воља, али је питање да ли су доследни сами себи.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ово што си дао из Постања,кад БОГ каже``да створимо човјека``наишао сам да Јевреји то тумаче тако што је БОГ персирао Самом Себи.Јес` да ми то не изглеад логично,али они то објашњавају тиме што је БОГ свјестан Своје моћи и силе па Сам Себе велича.

Е брате, приметио сам да и Мухамед користи реч "Ми"?

Још има у Библији тога, пише: "Човек постаде један од нас, знајући шта је добро, а шта зло"

И има, пише: "Да им помутимо језике, да не разумеју један другога"

Треба бити обазрив приликом тумачења неких делова како Св.Писма,тако и туђих светих списа.Мухамедово "Ми" сигурно не подразумева никакав призвук нити скривени одблесак Хришћанског поимања Бога,будите убеђени у то.

Друго,јеврејски тумачи светих списа увек могу поменути плурал тумачити не само како је већ поменуто,већ,као што то поједини рабини раде,у смислу разговора између Бога и Анђела.

Како када ни по  њиховој догматици анђели нису творци света? Зашто би се онда Бог са њима саветовао? Мислим, могу они датумаче како им воља, али је питање да ли су доследни сами себи.

Причам оно што сам чуо од појединих рабина.Не ради се о томе да су анђели узели било каквог учешћа у стварању света,нити да се он "саветује" са њима,већ о једноставном разговору између Бога и светих анђела који су првстворена и света бића Божија.Ма колико и мени све то било нелогично,ја само преносим оно што сам чуо.Не заборавите да и у јудаизму постоје фракције које нису у свему једнообразне па ни по питању тумачења појединих делова списа.

Non praevalebunt, non praevalebunt portae inferni!

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ово што си дао из Постања,кад БОГ каже``да створимо човјека``наишао сам да Јевреји то тумаче тако што је БОГ персирао Самом Себи.Јес` да ми то не изглеад логично,али они то објашњавају тиме што је БОГ свјестан Своје моћи и силе па Сам Себе велича.

Е брате, приметио сам да и Мухамед користи реч "Ми"?

Још има у Библији тога, пише: "Човек постаде један од нас, знајући шта је добро, а шта зло"

И има, пише: "Да им помутимо језике, да не разумеју један другога"

Треба бити обазрив приликом тумачења неких делова како Св.Писма,тако и туђих светих списа.Мухамедово "Ми" сигурно не подразумева никакав призвук нити скривени одблесак Хришћанског поимања Бога,будите убеђени у то.

Друго,јеврејски тумачи светих списа увек могу поменути плурал тумачити не само како је већ поменуто,већ,као што то поједини рабини раде,у смислу разговора између Бога и Анђела.

Како када ни по  њиховој догматици анђели нису творци света? Зашто би се онда Бог са њима саветовао? Мислим, могу они датумаче како им воља, али је питање да ли су доследни сами себи.

Па исто тако, немогуће је веровати да су Три човека што су дошла код Авраама, Бог и рецимо два анђела.

Та прича Истинито потврђује Тројичност Бога, без те Тројичности, Бог није Љубав у вечности и не може бити Отац у вечности.

Исаија назива Христа, Богом силним, али у истом контексту, Анђелом великог савјета, а Савјет Света Тројица.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Ово што си дао из Постања,кад БОГ каже``да створимо човјека``наишао сам да Јевреји то тумаче тако што је БОГ персирао Самом Себи.Јес` да ми то не изглеад логично,али они то објашњавају тиме што је БОГ свјестан Своје моћи и силе па Сам Себе велича.

Е брате, приметио сам да и Мухамед користи реч "Ми"?

Још има у Библији тога, пише: "Човек постаде један од нас, знајући шта је добро, а шта зло"

И има, пише: "Да им помутимо језике, да не разумеју један другога"

Треба бити обазрив приликом тумачења неких делова како Св.Писма,тако и туђих светих списа.Мухамедово "Ми" сигурно не подразумева никакав призвук нити скривени одблесак Хришћанског поимања Бога,будите убеђени у то.

Друго,јеврејски тумачи светих списа увек могу поменути плурал тумачити не само како је већ поменуто,већ,као што то поједини рабини раде,у смислу разговора између Бога и Анђела.

Како када ни по  њиховој догматици анђели нису творци света? Зашто би се онда Бог са њима саветовао? Мислим, могу они датумаче како им воља, али је питање да ли су доследни сами себи.

Причам оно што сам чуо од појединих рабина.Не ради се о томе да су анђели узели било каквог учешћа у стварању света,нити да се он "саветује" са њима,већ о једноставном разговору између Бога и светих анђела који су првстворена и света бића Божија.Ма колико и мени све то било нелогично,ја само преносим оно што сам чуо.Не заборавите да и у јудаизму постоје фракције које нису у свему једнообразне па ни по питању тумачења појединих делова списа.

Да али нелогично би било да се рабин позива на анђеле кад БОГ ствара човјека и каже:да створимо човјека по Нашем лику.БОГ и анђели нису имали никад исти лик.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да поменем нешто поводом, уздизања анђела.

Арханђео Денница, Луцифер је пао због гордости.

Пошто је био један од већих анђела, знап је да ће Бог да се обуче у човека и да ће он морати да му се поклони.

Он је одбио, јер је сматрао да је понижење да се поклони човеку.

Збачен је са неба са трећином анђела.

Исто тако кад је Господ својим примером, после крштења постио, и победио три искушења због којих су прародитељи пали, пише: И гле, анђели му служаху"

Још пише за Богородицу: "Часнија од Херувима и неупоредиво славнија од Серафима"

Дакле, Човек је већи од анђела, а Анђео Савјета је Господ Исус Христос, Бог силни, Кнез мира, најлепши међи синовима човечијим.

Нек нас све, милостиви Господ, помене у царству Своме. Амин.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да али нелогично би било да се рабин позива на анђеле кад БОГ ствара човјека и каже:да створимо човјека по Нашем лику.БОГ и анђели нису имали никад исти лик.

0104_cheesy То сам исто рекао и том рабину! Ја нисам апологета јудаизма,већ само,поред постојећих тумачења,поменух оно што сам чуо.Понављам,мени је то као Хришћанину нелогично и неприхваљиво,али наравно да ће они увек наћи својствено њиховом веровању,оно тумачачење које избегава избегава било какав призвук Тројичности Бога. 0104_cheesy

Non praevalebunt, non praevalebunt portae inferni!

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да али нелогично би било да се рабин позива на анђеле кад БОГ ствара човјека и каже:да створимо човјека по Нашем лику.БОГ и анђели нису имали никад исти лик.

0104_cheesy То сам исто рекао и том рабину! Ја нисам апологета јудаизма,већ само,поред постојећих тумачења,поменух оно што сам чуо.Понављам,мени је то као Хришћанину нелогично и неприхваљиво,али наравно да ће они увек наћи својствено њиховом веровању,оно тумачачење које избегава избегава било какав призвук Тројичности Бога. 0104_cheesy

Баш ме интересује шта ти је одговорио рабин  0442_feel

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...