Jump to content

Колико су пост и Свето Причешће повезани ?

Оцени ову тему


Препоручена порука

  Цитат

Ti malo pričaš jedno, malo drugo. Dogovori se prvo sam sa sobom. Sam si pomenuo čovjeka u komi, znači on se ne pričešćuje, je li on član Crkve ili nije?

Он је изузетак из којег се не сме извући правило да причешће није од суштинског значаја за припадност Цркви. Ако ћемо тако, ни мртви се више не причешћују, а ипак су чланови Цркве. И какав закључак да извучемо?  Ако може коматозан или мртав човек да се не причћешћује и да буде члан Цркве, зашто не бих могао и ја који сам жив и здрав? Ако тако закључујеш, онда са твојом логиком дебело нешто није у реду. Мртав човек се причешћивао док је био жив - и зато је члан Цркве јер је умро у општењу са Црквом. Коматозан човек се причешћивао док је био здрав и свестан - и зато је члан Цркве. Онај ко је жив и свестан и неодговорно се  дуго не причешћује, сам себе изопштава из Цркве. То јасно кажу и Свети канони. Дакле, закучак је: без причешћа Телом и Крвљу Господњим нема говора припадању Цркви, нема живота, нема хришћанства. Хришћанство које себе разумева ван контекста Литургије и причешћа Телом и Крвљу Господњом, јесте СЕКТАШКО хришћанство и ПРОТЕСТАНТСКА лакрдија и пијетизам.

Госпд је био јасан. Онај ко не једе Тела мојега и не пије Крви моје - НЕМА ЖИВОТА У СЕБИ. Тачка.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

Госпд је био јасан. Онај ко не једе Тела мојега и не пије Крви моје - НЕМА ЖИВОТА У СЕБИ. Тачка.

Apostoli su takođe bili jasni: Tako koji jede ovaj hleb ili pije čašu Gospodnju nedostojno, biće kriv Telu i Krvi Gospodnjoj; ali čovek neka ispituje sebe i tako od hleba neka jede i od čaše neka pije. Jer koji nedostojno jede i pije, sud sebi jede i pije, ne razlikujući Tela Gospodnjega (1. Kor. 11, 27-29)

Čovjek neka ispituje sebe da li je dostojan ili nije, a ne "imaginarna liturgijska zajednica" da ispituje čovjeka da li je dostojan ili nije.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат
  Цитат

Госпд је био јасан. Онај ко не једе Тела мојега и не пије Крви моје - НЕМА ЖИВОТА У СЕБИ. Тачка.

Apostoli su takođe bili jasni: Tako koji jede ovaj hleb ili pije čašu Gospodnju nedostojno, biće kriv Telu i Krvi Gospodnjoj; ali čovek neka ispituje sebe i tako od hleba neka jede i od čaše neka pije. Jer koji nedostojno jede i pije, sud sebi jede i pije, ne razlikujući Tela Gospodnjega (1. Kor. 11, 27-29)

Čovjek neka ispituje sebe da li je dostojan ili nije, a ne "imaginarna liturgijska zajednica" da ispituje čovjeka da li je dostojan ili nije.

Ове речи нису потврда твојој тези да је могуће бити хришћанин и без причешћа. Наравно, причешће за собом вуче и нешто што је од њега неодвојиво - хришћански живот као подвиг. Онај ко се редовно не причешћује значи није достојан, што ће рећи - не живи хришћанским, литургијским животом. И опет, себе изопштва из Цркве.

  Цитат

Čovjek neka ispituje sebe da li je dostojan ili nije, a ne "imaginarna liturgijska zajednica" da ispituje čovjeka da li je dostojan ili nije.

Да си се мало потрудио да код Отаца прочиташ сведочанста каква је исповест некада била, не би овакве глупости лупетао. Некада су се хришћани, управо, ЈАВНО ИСПОПВЕДАЛИ - ПРЕД ЦЕЛОМ ЛИТУРГИЈСКОМ ЗАЈЕДНИЦОМ. И данас, иако је исповест тајна, заједница је та у коју се покајани хришћанин враћа, након покајања (исповести). Света Тајна покајања није само индивидуални психолошки акт (у који смо га, нажалост, претворили данашњом праксом брзинског исповедања на Светој Литургији, ка на "штанц машини", јер ето, ваља се пре причешћа). Та Тајна подразумева враћање у општење са заједницом, са Црквом. Као што те Крштење присаједињује Телу Цркве, тако те и Покајање увек и опет враћа у то Тело, онда када си од њега отпао због својих грехова. Као што видиш, све је у контексту заједнице - јер, Црква је незамислива на другачији начин него као заједница Тела и Крви Христове.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат
  Цитат
  Цитат

Госпд је био јасан. Онај ко не једе Тела мојега и не пије Крви моје - НЕМА ЖИВОТА У СЕБИ. Тачка.

Apostoli su takođe bili jasni: Tako koji jede ovaj hleb ili pije čašu Gospodnju nedostojno, biće kriv Telu i Krvi Gospodnjoj; ali čovek neka ispituje sebe i tako od hleba neka jede i od čaše neka pije. Jer koji nedostojno jede i pije, sud sebi jede i pije, ne razlikujući Tela Gospodnjega (1. Kor. 11, 27-29)

Čovjek neka ispituje sebe da li je dostojan ili nije, a ne "imaginarna liturgijska zajednica" da ispituje čovjeka da li je dostojan ili nije.

Ове речи нису потврда твојој тези да је могуће бити хришћанин и без причешћа. Наравно, причешће за собом вуче и нешто што је од њега неодвојиво - хришћански живот као подвиг. Онај ко се редовно не причешћује значи није достојан, што ће рећи - не живи хришћанским, литургијским животом. И опет, себе изопштва из Цркве.

  Цитат

Čovjek neka ispituje sebe da li je dostojan ili nije, a ne "imaginarna liturgijska zajednica" da ispituje čovjeka da li je dostojan ili nije.

Да си се мало потрудио да код Отаца прочиташ сведочанста каква је исповест некада била, не би овакве глупости лупетао. Некада су се хришћани, управо, ЈАВНО ИСПОПВЕДАЛИ - ПРЕД ЦЕЛОМ ЛИТУРГИЈСКОМ ЗАЈЕДНИЦОМ. И данас, иако је исповест тајна, заједница је та у коју се покајани хришћанин враћа, након покајања (исповести). Света Тајна покајања није само индивидуални психолошки акт (у који смо га, нажалост, претворили данашњом праксом брзинског исповедања на Светој Литургији, ка на "штанц машини", јер ето, ваља се пре причешћа). Та Тајна подразумева враћање у општење са заједницом, са Црквом. Као што те Крштење присаједињује Телу Цркве, тако те и Покајање увек и опет враћа у то Тело, онда када си од њега отпао због својих грехова. Као што видиш, све је у контексту заједнице - јер, Црква је незамислива на другачији начин него као заједница Тела и Крви Христове.

Kako to da prepodobni Justin Ćelijski i sveti vladika Nikolaj ne rekoše ništa o tome? Kako to da su propustili reći ijednu riječ o litrugijskoj zajednici, o zajedničkoj ispovijesti. Kako njima nije palo na pamet da reformišu "nepravo" pravoslavlje sv. Pajsija Veličkovskog, sv. Amvrosija Optinskog, sv. Ignjatija Brjnčaninova, sv. Jovana Šangajskog i drugih kojima nisu radili tako kako ti sada govoriš.

Da li oni nisu znali za te stare prakse u "drevnoj Crkvi", da li smo morali dočekati Bulgakova, Zizjulasa, Kočetkova, Aleksandra sa foruma ŽRU da bi nam otkrili pravo pravoslavlje? Ne bih rekao.

U tvom pisanju je prepoznatljiva jasna totalitarna linija. Šta ćete raditi sa onima koji ne budu htjeli da se pričešćuju kad im vi kažete da treba? Šta ti znači odlučenje iz Crkve, odlučenje iz zajednice? Koje će biti konačne kosekvence za one koji ne budu mislili kao vi, trpanje u psihijatrijske klinike, kao što su uradili Kočetkovljevi zabludeli parohijani? Zašto ne smiješ reći ništa o slučaju Kočetkov? Koga se bojiš?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

Čovjek neka ispituje sebe da li je dostojan ili nije, a ne "imaginarna liturgijska zajednica" da ispituje čovjeka da li je dostojan ili nije.

Још нешто, пријатељу. Тешко да ћеш се обрадовати Христу у онај велики Дан, све док је за тебе његово Тело само нека "имагинарна литургијска заједница".

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат
  Цитат

Čovjek neka ispituje sebe da li je dostojan ili nije, a ne "imaginarna liturgijska zajednica" da ispituje čovjeka da li je dostojan ili nije.

Још нешто, пријатељу. Тешко да ћеш се обрадовати Христу у онај велики Дан, све док је за тебе његово Тело само нека "имагинарна литургијска заједница".

To ne vjerujem da treba tebe da se tiče.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости

Да си икада читао свете кападокијске Оце никада не би овако причао, а кад смо већ код Игнатија Брјанчанинова послушај шта он каже:

„Насушни хлеб хришћана је Христос. Непрестано једење тог хлеба- то је спасоносна наслада на коју су позвани сви хришћани.“

Ево ти, ако уопште хоћеш и желиш да нешто разумеш:

https://www.pouke.org/news.php?do=view&id=6986

Ово што сада покушаваш није Твоја воља и жеља да нешто научиш и сазнаш већ да и свештенике и теологе и Епископе исправљаш и да их, тобож, враћаш "правој вери". Хвала пуно, ту "праву веру" без причешћа нећу. Ту "праву веру" са повременим причешћивањем када будем "достојан" (по не знам којим мерилима) нећу.

Када будеш прочитао овај текст видећеш какву веру хоћу не због себе већ зато што то и говори наша православна вера.

Када се будеш позивао на Светог Игнатија Брјанчанинова најпре га лепо прочитај а не само оно што Ти се свиђа. На крају ће да испадне да Ни Владика Николај, ни Авва Јустин, ни Игнатије Брјанчанинов нису били литургијски људи. То је злочин против светости. Светост и долази као последица литургијског живота.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

Kako to da prepodobni Justin Ćelijski i sveti vladika Nikolaj ne rekoše ništa o tome? Kako to da su propustili reći ijednu riječ o litrugijskoj zajednici, o zajedničkoj ispovijesti. Kako njima nije palo na pamet da reformišu "nepravo" pravoslavlje sv. Pajsija Veličkovskog, sv. Amvrosija Optinskog, sv. Ignjatija Brjnčaninova, sv. Jovana Šangajskog i drugih kojima nisu radili tako kako ti sada govoriš.

Da li oni nisu znali za te stare prakse u "drevnoj Crkvi", da li smo morali dočekati Bulgakova, Zizjulasa, Kočetkova, Aleksandra sa foruma ŽRU da bi nam otkrili pravo pravoslavlje? Ne bih rekao.

Једно је шта су ова двојица Светитеља говорила и писала а друго је оно што ти знаш и што ти мсилиш да су они писали. Обзиром да веома мало знаш потпуно је небитно твоје схватање писања дотичних Светитеља, јер твоје схватање може само да унакази лик и дело ове двојице великана.

  Цитат

U tvom pisanju je prepoznatljiva jasna totalitarna linija. Šta ćete raditi sa onima koji ne budu htjeli da se pričešćuju kad im vi kažete da treba? Šta ti znači odlučenje iz Crkve, odlučenje iz zajednice? Koje će biti konačne kosekvence za one koji ne budu mislili kao vi, trpanje u psihijatrijske klinike, kao što su uradili Kočetkovljevi zabludeli parohijani? Zašto ne smiješ reći ništa o slučaju Kočetkov? Koga se bojiš?

Не разумем ко те тера и ко помишља да те тера да се на силу причешћујеш? Неће те нико терати, буди сигуран. Неће те нико ни из храма изгонити. Ја ти ово све говорим да је твоје схватање да је хришћанство могуће без његове суштине - причешћа, само једна илузија, обмана. А нико те из храма терати неће. Не мораш се причешћивати, твој проблем.

Овај Кочетков не знам ко је. Први пут за њега чујем. Не занимају ме те ствари, имам паметнија посла. Имају Руси своје пастире па нека мисле о томе. Бојим се Бога, али у позитивном смислу. Како каже Свети Максим, тај страх од Бога није уобичајени страх. Јер, док уобичајени страх нагони човека да побегне од онога од кога га је страх, дотле страх Божији наводи човека да се приближи Богу. То је страх који вуче Богу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат
  Цитат
  Цитат

Čovjek neka ispituje sebe da li je dostojan ili nije, a ne "imaginarna liturgijska zajednica" da ispituje čovjeka da li je dostojan ili nije.

Још нешто, пријатељу. Тешко да ћеш се обрадовати Христу у онај велики Дан, све док је за тебе његово Тело само нека "имагинарна литургијска заједница".

To ne vjerujem da treba tebe da se tiče.

Видиш, ова твоја реченица само потврђује оно што сам написао. Наравно да ме се тиче, све док си мој брат у Христу. "Ако се један уд прославља, са њим се прослављају и сви остали. Ако ли један страда, са њим и сви остали састрадавају." То је Тајна Цркве, Тајна Заједнице, Тајна Литургије. Индивидуализам који ти заступаш није ништа друго него икона пакла. Запамти: човек се не спасава сам, већ само у заједници - нема ти приласка Богу без заједно са мном и мени са тобом. Човек једино пропада сам. И ово је Тајна Цркве - Тајна Тела Христовог.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Гости
  Цитат
  Цитат

Čovjek neka ispituje sebe da li je dostojan ili nije, a ne "imaginarna liturgijska zajednica" da ispituje čovjeka da li je dostojan ili nije.

Још нешто, пријатељу. Тешко да ћеш се обрадовати Христу у онај велики Дан, све док је за тебе његово Тело само нека "имагинарна литургијска заједница".

Пријатељу "berdjajev beli", јеси ли ти уопште православац? Ако јеси, прочиташ ли текст који напишеш пре него ли га поставиш на форуму? Каква "имагинарна литургијска заједница"? О чему Ти причаш? За Тебе је литургијска заједница- Црква нешто имагинарно, нестварно, лажно, недефинисано- шта ли? Ти си нешто дебело помешао и зато је због општег добра људи који долазе овде да чују шта је то Црква веома корисно да више не пишеш на овим темама. Најискреније. Рекох, Теби није циљ да питаш ако нешто не знаш, него долазиш овде да би испитивао нашу православност, да видиш како то "новотарци" размишљају, не би ли ухватио неког у папизму, екуменизму, јанку-бранку.... и тако још једном потврдио правиославност оних који су се од ове по Теби имагинарне Цркве одвојили правеће разноразне много боље "цркве", јер ова је само имагинарна (по Твом схватању).

Заиста, на велику је штету свима да читају ова Твоја писања, јер када немаш аргумената Ти нападаш по људима са форума јер "овај форум је екуменистички, папистички, новотарски, бла-бла, трућ-трућ..."

Одмори мало.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

Ово што сада покушаваш није Твоја воља и жеља да нешто научиш и сазнаш већ да и свештенике и теологе и Епископе исправљаш и да их, тобож, враћаш "правој вери". Хвала пуно, ту "праву веру" без причешћа нећу. Ту "праву веру" са повременим причешћивањем када будем "достојан" (по не знам којим мерилима) нећу.

Ama čovječe, pričešćuj se kad hoćeš, koliko hoćeš, ja   ne namjeravam nikome da određujem kad će se, koliko često pričešćivati, svako se pričešćuje po SOPSTVENOJ SAVJESTI. Ali ne prihvatam tu ideologiju koja ljude uslovljava da se pričešćuju ne svojom voljom ako hoće da budu dio zajednice. Ovo što vi iznosite na ovom forumu mi govori da vi nećete trpiti nikoga ko se ne pričešćuje svake nedelje na liturgiji tj. da ćete ga smatrati odlučenim iz zajednice, ako sam pravilno shvatio ono što govorite. Definišite to: odlučen iz zajednice, šta pod tim podrazumijevate. Nažalost kad čujem riječ zajednica, ja jasno vidim riječ sekta i tu vidim svako odsustvo lične slobode. Sa ovakvim krutim i nezrelim tumačenjem zajednice vi dezavuišete sam taj termin. Vi ste Crkvu sveli na pričest, čineći da je automatsko uzimanje pričešća dovoljno za spasenje. To je opasan nauk. Nisam bogoslov, ali mi zdrava logika, govori da tu nešto debelo ne štima. Gdje je tu čovjek, njegova savjest, osjećaj krivice, sloboda, odnos sa Bogom. Vi između Boga i čovjeka stavljate obavezu redovnog pričešćivanja i pripadnost zajednici, svodeći na to da je dovoljno da čovjek uzme pričest i riješio je sve svoje probleme. Pa to je mnogo lakši put, ali da li je ispravan. Samo pričest  čovjeka koji je u miru sa Bogom i sa samim sobom kako su jasno rekli sveti apostoli može se smatrati istinskim svetim Pričešćem. Nije svako pričešćivanje automatski spasonosno. Da li je spasonosno ili ne, to znaju samo čovjek koji se pričešćuje i Bog. Zajednica mu tu ne može pomoći. Ali ako čovjek pomisli da će mu grijesi biti oprošteni samo zato što pripada zajednici i što se redovno pričešćuje, a srcu zna da se nije pokajao i da nije dostojan pričesti, da li može očekivati išta dobro od pristupanja svetim Tajnama?

I još nešto...Čudna je vaša šutnja povodom slučaja Kočetkov? Da li nije oprtuno izjašnjavati se o tom slučaju? Da li je opasno? Da li je to epizoda koju biste željeli da zaboravite? Ne morate da odgovorite, samo mi je interesantna ta vaša tišina...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Тотално изврћеш ствари и стављаш нам у уста оно што нисмо рекли. Колико се сећам, ја написах шта причешће са собом носи и подразумева. Ево да цитирам самога себе:

  Цитат

причешће за собом вуче и нешто што је од њега неодвојиво - хришћански живот као подвиг. Онај ко се редовно не причешћује значи није достојан, што ће рећи - не живи хришћанским, литургијским животом. И опет, себе изопштва из Цркве.

Опет понављам: нико те неће терати нити да се причешћујеш нити да изађеш из храма ако не желиш да се причестиш. Ја говорим да таква учестала пракса може да те суштински одвоји од Цркве, али не у смислу да ће те поп најурити напоље већ у смислу да не једеш Хлеб Живота. У том смислу себе одлучујеш од Живота, а неће те нико терати из храма, не бој се.

  Цитат

I još nešto...Čudna je vaša šutnja povodom slučaja Kočetkov? Da li nije oprtuno izjašnjavati se o tom slučaju? Da li je opasno? Da li je to epizoda koju biste željeli da zaboravite? Ne morate da odgovorite, samo mi je interesantna ta vaša tišina...

Хајде да ти и ово поновим: први пут чујем за Кочеткова. Нити знам ко је та личност нити знам за спорне догађаје око њега. Зато и не коментаришем.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат

У том смислу себе одлучујеш од Живота, а неће те нико терати из храма, не бој се.

Ako ti tako kažeš...Evo, već se ne bojim. Doduše ni sveštenika Dubovickog nisu najurili iz hrama, naprotiv zaključali su ga i pozvali psihijatriju. To mu dođe mnogo efikasnije. Nije pametno držati na otvorenom one koji smetaju.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  Цитат
  Цитат

У том смислу себе одлучујеш од Живота, а неће те нико терати из храма, не бој се.

Ako ti tako kažeš...Evo, već se ne bojim. Doduše ni sveštenika Dubovickog nisu najurili iz hrama, naprotiv zaključali su ga i pozvali psihijatriju. To mu dođe mnogo efikasnije. Nije pametno držati na otvorenom one koji smetaju.

Ја стварно не схватам шта ти хоћеш да кажеш са овим инцидентом? Имаш невероватно лош дар да екстремним ситуацијама дајеш опште важење и њима тумачиш реалност.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Чланови који сада читају   0 чланова

    • Нема регистрованих чланова који гледају ову страницу
×
×
  • Креирај ново...