Немања Бањалука Написано Јун 30, 2012 Пријави Подели Написано Јун 30, 2012 Још да додам да то што сам кратко на овом форуму не значи да сам од јуче у Цркви и да ништа нисам читао. И то што оно што се мени допада није у првом реду Литургијско богословље, не значи да моје виђење није православно. Новотарци као једног од својих узора истичу Шмемана, који је чак отворено писао нпр. о томе како му је умно-срдачна Исусова молитва нешто потпуно страно. Ето, ја чак немам ни увјерење да се Шмеман спасао, а камоли да га сматрам за било какав ауторитет о било чему. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Немања Бањалука Написано Јун 30, 2012 Пријави Подели Написано Јун 30, 2012 On 30. 6. 2012. at 22:32, Анастасија рече Kako zamišljaš da sve gore navedeno što te interesuje ( očišćenje , mada ne znam kako zamišljaš da se uopšte očistiš,prosvetljenje, i oboženje), uradiš bez prisustva na Liturgiji? Сад ти мене не читаш. Без учешћа на Литургији се не може бити православан и ићи путем спасења, то је ваљда очигледно. Свето Причешће је неопходно за духовни живот као што је вода неопходна за тјелесни живот. Али то што ми је вода неопходна да би ми тијело преживило, не значи да треба да 365 дана годишње по 24 сата дневно понављам како без воде нема живота. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
milan. Написано Јун 30, 2012 Пријави Подели Написано Јун 30, 2012 On 30. 6. 2012. at 22:27, Немања Бањалука рече Таман сам хтио да лајкујем текст, док нисам видио задњи пасус. Значи, монашко стално покајање је прелест? Што кажу муслимани: алал ти таква вјера. ih, da sam znao da ces lajkovati, izostavio bih to o monasima. nisam rekao da je celokupno monasko pokajanje prelest, mada u nekim slucajevima jeste. mnogi od njih vide spasenje na neki neliturgijski nacin, tj van zajednice, onako sopstvenim snagama, zatvore se u keliju, isposnicu ili sta vec, i onda uzmu i okrecu brojanicu i prave metanije, i onda nekad ne urade celo pravilo,i oko toga naprave dramu(jao jadan ja, koliki sam gresnik od 500 menanija uradih 450)... uzmu malo ukusnog jela i opet naporave dramu, kao ugadjaju telu. pa sta ako je dao svom telu malo lepog jela to nije razlog za plakanje, jedno je teziti ka tome da budes gospodar nad stomakom a drugo je da mislis da je telo lose i da ga tebas muciti tako sto ces samo pasti travu, to mi lici na manihejstvo. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Немања Бањалука Написано Јун 30, 2012 Пријави Подели Написано Јун 30, 2012 [quote name=Милан Меденица ' timestamp='1341095625' post='670406] није ли то типична адамовска замка - прво ја да постигнем светост а онда ћу да се обожим? на крају крајева, како ћеш све то без Литургије као центра вере? Учење о очишћењу, просвјетљењу и обожењу је светоотачко учење које је прецизно формулисао Свети Григорије Палама. Владика Атанасије се залаже за то да се паламитски сабори признају као 8. и 9. васељенски сабор. Према томе, ко не прихвата то учење за мене је јеретик, или, у најблажем случају, нема појма о Православљу јер читаво учење Отаца почива управо на томе. Прочитај бар мало из "Добротољубља" или од Светог Теофана Затворника нешто, не дај да те плаше причом да је то "само за монахе" или "плод западног ропства". И, опет понављам, наравно да то ништа не може без Литургије. Па ја да говорим против Литургије, не дај Боже, то би било најцрње богохуљење! Ја говорим против једностраности која је један од симптома новотарства. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Анастасија Написано Јун 30, 2012 Пријави Подели Написано Јун 30, 2012 On 30. 6. 2012. at 22:36, Немања Бањалука рече Још да додам да то што сам кратко на овом форуму не значи да сам од јуче у Цркви и да ништа нисам читао. И то што оно што се мени допада није у првом реду Литургијско богословље, не значи да моје виђење није православно. Новотарци као једног од својих узора истичу Шмемана, који је чак отворено писао нпр. о томе како му је умно-срдачна Исусова молитва нешто потпуно страно. Ето, ја чак немам ни увјерење да се Шмеман спасао, а камоли да га сматрам за било какав ауторитет о било чему. Ovo je tako gnusno.Znaš kako zvuči? " U ta,ta, meni se ne dopada šta je Šmeman pisao i govorio i zato i ne treba da se spase, jer JA smatram da ne treba da se spase." Iskreno , nedostojno čoveka koji sebe smatra pravoslavnim hrišćaninom.Previše sebi daješ za pravo.čak i to ko se spasao a ko nije. “There are four questions of value in life... What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same. Only love.” Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Анастасија Написано Јун 30, 2012 Пријави Подели Написано Јун 30, 2012 On 30. 6. 2012. at 22:38, Немања Бањалука рече Сад ти мене не читаш. Без учешћа на Литургији се не може бити православан и ићи путем спасења, то је ваљда очигледно. Свето Причешће је неопходно за духовни живот као што је вода неопходна за тјелесни живот. Али то што ми је вода неопходна да би ми тијело преживило, не значи да треба да 365 дана годишње по 24 сата дневно понављам како без воде нема живота. Da, treba ponavljati da bez vode nema života, onima koji to ne znaju,kao što i bez Pričešća nema večnog života,a mnogi to olako shvataju. “There are four questions of value in life... What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same. Only love.” Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Анастасија Написано Јун 30, 2012 Пријави Подели Написано Јун 30, 2012 On 30. 6. 2012. at 22:43, Немања Бањалука рече Учење о очишћењу, просвјетљењу и обожењу је светоотачко учење које је прецизно формулисао Свети Григорије Палама. Владика Атанасије се залаже за то да се паламитски сабори признају као 8. и 9. васељенски сабор. Према томе, ко не прихвата то учење за мене је јеретик, или, у најблажем случају, нема појма о Православљу јер читаво учење Отаца почива управо на томе. Прочитај бар мало из "Добротољубља" или од Светог Теофана Затворника нешто, не дај да те плаше причом да је то "само за монахе" или "плод западног ропства". И, опет понављам, наравно да то ништа не може без Литургије. Па ја да говорим против Литургије, не дај Боже, то би било најцрње богохуљење! Ја говорим против једностраности која је један од симптома новотарства. A šta smatraš pod očišćenjem? Da postaneš bestrasan? Bezgrešan? “There are four questions of value in life... What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same. Only love.” Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Немања Бањалука Написано Јун 30, 2012 Пријави Подели Написано Јун 30, 2012 On 30. 6. 2012. at 22:43, Анастасија рече Ovo je tako gnusno.Znaš kako zvuči? " U ta,ta, meni se ne dopada šta je Šmeman pisao i govorio i zato i ne treba da se spase, jer JA smatram da ne treba da se spase." Iskreno , nedostojno čoveka koji sebe smatra pravoslavnim hrišćaninom.Previše sebi daješ za pravo.čak i to ko se spasao a ko nije. Опет ме погрешно тумачиш. Није тачно да бих ја желио да се Шмеман не спасе, Боже сачувај! Зашто људи на овом форуму трпају човјеку у уста ријечи које није рекао? Просто, читао сам Шмемана и нисам стекао утисак да је то човјек који је доживио неко искуство Бога у своме животу, а неки ставови су му изразито неправославни (као нпр. то о Исусовој молитви). У неким стварима ми се допада, нпр. кад раскринкава општеприсутно лицемјерство у Цркви. Но, то није довољно да бих га сматрао за некакав ауторитет. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Немања Бањалука Написано Јун 30, 2012 Пријави Подели Написано Јун 30, 2012 On 30. 6. 2012. at 22:47, Анастасија рече A šta smatraš pod očišćenjem? Da postaneš bestrasan? Bezgrešan? Не осјећам се способним да то објасним овако форумашки. Узми протојереја Јована Романидиса и његову књигу "Светоотачко богословље" тамо ти је све суштински објашњено у мање од 180 страна. Или, узми митрополита Јеротеја Влахоса, код нас је изашла његова "Православна психотерапија" (да не буде забуне, није ријеч о лијечењу менталних болесника, већ свих људи, јер сви имамо душе обољеле од гријеха). У сваком случају, гарантујем да ћеш прочитати истине које ниси могла ни у траговима да наслутиш од академских богослова који, из само њима знаних разлога, НЕЋЕ да причају ни о чему осим о Литургији. Моја претпоставка је да неће - зато што се боје. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Анастасија Написано Јун 30, 2012 Пријави Подели Написано Јун 30, 2012 Цитат Ето, ја чак немам ни увјерење да се Шмеман спасао Ovo si ti napisao, a ja još uvek samo čitam šta je napisano, misli ne mogu tako da ne znam šta si mislio,ali čitam šta si napisao. Misliš da otac Šmeman nije doživeo iskustvo Boga, samo zato što je rekao nešto o Isusovoj molitvi( iako ne znam za to,ali nema veze, neka bude da je rekao, ništa ne menja).Živo me zanima, šta znači " iskustvo Boga" i kako to ocenjuejš ko ga je imao a ko nije.Inače, ljudi greše znaš, ceo život,svetitelji su grešili u mnogo čemu i zamisli ne samo da su se spasli, nego su postali svetitelji.Šta misliš,kako je moguće da su pravili veoma često greške,da su čak imali i neka veoma diskutabilna razmišljanja,a spasli su se i postali sveti? “There are four questions of value in life... What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same. Only love.” Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Милан Меденица :) Написано Јун 30, 2012 Пријави Подели Написано Јун 30, 2012 On 30. 6. 2012. at 22:43, Немања Бањалука рече Учење о очишћењу, просвјетљењу и обожењу је светоотачко учење које је прецизно формулисао Свети Григорије Палама. Владика Атанасије се залаже за то да се паламитски сабори признају као 8. и 9. васељенски сабор. Према томе, ко не прихвата то учење за мене је јеретик, или, у најблажем случају, нема појма о Православљу јер читаво учење Отаца почива управо на томе. Прочитај бар мало из "Добротољубља" или од Светог Теофана Затворника нешто, не дај да те плаше причом да је то "само за монахе" или "плод западног ропства". И, опет понављам, наравно да то ништа не може без Литургије. Па ја да говорим против Литургије, не дај Боже, то би било најцрње богохуљење! Ја говорим против једностраности која је један од симптома новотарства. опет ускачеш у закључке мени су прве књиге биле Спасавејте се, Добротољубље и Лествица, да не набрајам даље, а нисам их једном обрнуо укратко, ти си створио ту слику и ми ти причамо да није то баш тако а ти упорно пишеш да јесте и из предубеђења у предубеђење идеш ... вероватно док не искулираш, ал нек ти буде. само ми није јасно зашто си упоран толико, ваљда их има доста клик Душекорисна књига О ЧЕСТОМ ПРИЧЕШЋИВАЊУ СВЕТИМ ТАЈНАМА ХРИСТОВИМ, свети Никодим Светогорац и свети Макарије Коринтски клик Кољивари и пракса честог причешћивања Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Walter Написано Јун 30, 2012 Пријави Подели Написано Јун 30, 2012 On 30. 6. 2012. at 22:58, Анастасија рече Ovo si ti napisao, a ja još uvek samo čitam šta je napisano, misli ne mogu tako da ne znam šta si mislio,ali čitam šta si napisao. Misliš da otac Šmeman nije doživeo iskustvo Boga, samo zato što je rekao nešto o Isusovoj molitvi( iako ne znam za to,ali nema veze, neka bude da je rekao, ništa ne menja).Živo me zanima, šta znači " iskustvo Boga" i kako to ocenjuejš ko ga je imao a ko nije.Inače, ljudi greše znaš, ceo život,svetitelji su grešili u mnogo čemu i zamisli ne samo da su se spasli, nego su postali svetitelji.Šta misliš,kako je moguće da su pravili veoma često greške,da su čak imali i neka veoma diskutabilna razmišljanja,a spasli su se i postali sveti? $ta li bi brat reko'o, po analogiji njegovog pisanja, za Svetog Kralaja Milutina... heh... Možda sumnja u Svečevo svetiteljstvo... ili ipak, Njemu se ''to'' ne broji jer je iz SRBBBskoga roda.. Милан Меденица :) је реаговао/ла на ово 1 .. Нек пропадне није штета !.. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Walter Написано Јун 30, 2012 Пријави Подели Написано Јун 30, 2012 .. Нек пропадне није штета !.. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Немања Бањалука Написано Јун 30, 2012 Пријави Подели Написано Јун 30, 2012 On 30. 6. 2012. at 22:58, Анастасија рече Ovo si ti napisao, a ja još uvek samo čitam šta je napisano, misli ne mogu tako da ne znam šta si mislio,ali čitam šta si napisao. Misliš da otac Šmeman nije doživeo iskustvo Boga, samo zato što je rekao nešto o Isusovoj molitvi( iako ne znam za to,ali nema veze, neka bude da je rekao, ništa ne menja).Živo me zanima, šta znači " iskustvo Boga" i kako to ocenjuejš ko ga je imao a ko nije.Inače, ljudi greše znaš, ceo život,svetitelji su grešili u mnogo čemu i zamisli ne samo da su se spasli, nego su postali svetitelji.Šta misliš,kako je moguće da su pravili veoma često greške,da su čak imali i neka veoma diskutabilna razmišljanja,a spasli su se i postali sveti? Рецимо, ова твоја питања мени показују да ти стварно имаш велике, како то наш народ каже, рупе у познавању ствари. Да је среће, на ова питања би требало да одговор има сваки православац "у малом прсту", али пошто нам се о томе ријетко говори, онда то и не знамо. Искуство Бога - па литература је пуна тога. Поједностављено, јер хоћу да идем да спавам, ту ти спада све од, рецимо, молитве пропраћене сузама (не прелестним сузама!) након чега се осјети мир и топлина и утјеха у срцу, па све до виђења Господа у слави још у овом животу, тј. виђења нестворене Божанске свјетлости. Ако прочиташ макар једну књигу коју је написао нпр. неки од светих стараца подвижника (препоручујем старца Емилијана из Симонопетре!!), никад нећеш морати да питаш овако нешто. Или, у врло строгој, али јако доброј књизи Светог Теофана Затворника "Пут ка спасењу" имаш објашњено све - од унутрашњег стања човјека грешника, па како га посјећује благодат, како се он осјећа кад га посјети благодат, како се човјек окреће ка Христу, какве мисли и осјећаји прате тај процес и томе слично. Многи људи које знам су имали неко скромно, али ипак искуство у свему томе. А кад читаш Шмемана, види се да он није доживио ама баш ништа од тога, чак ни у траговима! Као "духовно искуство" сјећам се да описује некакво осјећање кад је угледао одблијесак сунца у стаклу аута једном приликом... Кад читам Шмемана, доживљавам га као психички здравог (у свјетовном смислу) човјека, са интересантним и многим паметним ставовима, али оно што духовници често називају "укус благодати" - у његовим ријечима НЕ ОСЈЕЋАМ. N.Petrovic је реаговао/ла на ово 1 Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
milan. Написано Јун 30, 2012 Пријави Подели Написано Јун 30, 2012 On 30. 6. 2012. at 23:01, Walter рече $ta li bi brat reko'o, po analogiji njegovog pisanja, za Svetog Kralaja Milutina... heh... Možda sumnja u Svečevo svetiteljstvo... ili ipak, Njemu se ''to'' ne broji jer je iz SRBBBskoga roda.. ja sumnjam u mnoge svetitelje. za mene postoje vise vrste svetih: jedni su oni koji su se osvetili tako sto su bili u crkvi, drugi su oni koji su gradili crkve, ali slabo ulazili u njih(liturgisko sabranje). i treca vrsta su prepodobni, oni su kao nekim nevidljivim lancem vezeni za crkvu, ali su u sustini van nje. to sto ce nekog da arhijerejski sabor proglasi svetim, to ne znaci da je taj covek zaista svet... postoje i ona politicko-crkvena svetiteljstva. Link to comment Подели на овим сајтовима More sharing options...
Препоручена порука