Jump to content

Родољуб Лазић

Члан
  • Број садржаја

    3925
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

  • Број дана (победа)

    22

Репутација активности

  1. Свиђа ми се
    Родољуб Лазић got a reaction from Bokisd in Владика Николај или Љуба Ранковић?   
    Ево како то мешање истине са неистином изгледа у пракси. У тексту о влдики Николају, објављеном на сајту СПЦ, ђакон Љуба цитира део из писма вл. Николаја упућеног Џорџу Белу:
    – За систематско богословље, потребан је оштар интелект, и само интелект. Што се мене тиче, ја страхујем од онога што се чини само интелектом, јер интелект превише жури ка Дрвету Познања. А ја волим Дрво Живота. А да би човек стигао до Дрвета Живота потребне су три ноге: интелект, срце, душа. У својим Молитвама на језеру, покушавам да ходам на све три ноге, што је, наравно, за људе нашег поколења, навикнуте да ходају само на једној нози – нози интелекта, веома тешко.
    https://spc.rs/над-тајном-личности-и-дела-светог-влад/
    А у Ранковићевој драми владика Николај каже ово:
     Види, за систематско богословље, потребан је оштар интелект, и само интелект. Што се мене тиче, ја страхујем од онога што се чини само интелектом, јер интелект сувише жури к Дрвету Познања. А ја волим Дрво Живота. А да би човек стигао до Дрвета Живота, потребне су три ноге: интелект, срце и душа. У својим Речима о Свечовеку и Молитвама на језеру, покушавам да ходам на три ноге, што је, наравно, за људе нашег покољења, навикнуте да ходају само на једној нози – нози интелекта, веома тешко.
    То је исто оно што је владика написао и у писму, само је уз "Молитве на језеру" додат и "Свечовек". Шта ћеш, воли Љуба "Свечовека" (и сајт на којем је објављен део из драме тако се зове) и морао је мало да "исправи" владику.  
     
  2. Свиђа ми се
    Родољуб Лазић got a reaction from Bokisd in Владика Николај или Љуба Ранковић?   
    Оно што сам ја успео да видим, Љуба је у тој драми направио "сјајан" микс - даје и реалне и проверене цитате из дела владике Николаја, а онда убацује (и код Николаја и код Божовића) своје мисли и ставове. Што ће рећи даје полу-истину, тачне речи Николајеве измешане са својим мислима. А обично се каже да је полуистина гора од лажи, јер је много теже сватити и раздвојити шта је лаж а шта истина.  
    Овај део који си извукао као проблематичан о византијском богословљу као догматском  и "мртвом", јер "догматизам гуши и спутава, ограничава", јесу, у ствари, мисли самог Љубе, а нешто врло слично томе има и у дневницима о. Шмемана.
     
  3. Свиђа ми се
    Родољуб Лазић је реаговао/ла на Bokisd у Владика Николај или Љуба Ранковић?   
    Very strange,... или ти по ћирилици....вери странге.....
    Прво, тај о.Љуба, онако врло контраверзна личност  имо је досад неких разних епизода, мени је остала у памћењу она његова књига "Жена икона цркве и благо света" као проблематична тамо има свега и свачега strange написано у вези улоге жене и мајке у Цркви.
    Тако да ме много не чуди што је он овде интерполирао ове наводне речи нашег св.Николаја, као и ово око наводних речи св.Серафима Саровског.
    Уосталом навео си Рођо ово што пише св.Николај о Византији из Жетве Господње која је из 1953.г. значи пред крај живота св.Николаја и самим тиме ово одсликава његове праве ставове о Византији, ово од Григорија Божовића испада да је нешто измишљено што св.Николај тешко да је могао да каже,  евентуално можда у оном свом младалачком хришћанском заносу али се касније и сам св.Николај тих неких својих младалачких речи одрекао.
    Иначе доста strange ова његова драма, на пример он овде овако пише :
    ГРИГОРИЈЕ БОЖОВИЋ: Византијско богословље је одвећ догматско. Окамењено, мртво… Сваки догматизам спутава, ограничава, сужава, поробљава, дави и гуши. Твоја дела плене слободом и комоцијом, ширином и дубином, и надасве даром еруптивне стваралачке имагинације и маште. Јер ко ће лава везати у синџире и држати орла у кавезу. У Речима о Свечовеку и Молитвама на језеру, у поетском стваралачком заносу и младалачкој разиграности, надлећеш и прелећеш бедеме и тврђаве неприкосновених догмата и попут радозналог детета, не хајући за знаке забране и опасности, додирујеш недодирљиво, раскривајући прашњаве завесе, које вековима скривају „светињу над светињама“ вере и живота, и успеваш да их приближиш обичном човеку… Ја бих догматику писао на задњој страници етике, рекао си једном, и тако дефинитивно одредио свој однос према систематском богословљу.
     
    За Божовића пишу да је .....Због бриљантног стила и књижевне имагинације..... тако да само наставим, ипак је ова његова драма у многим аспектима изгледа плод те његове имагинације и књижевног стила у коме описује личност св.Николаја. То је што се тиче тога, за нека друга нека књижевна дела је можда другачија ситуација.
    Ово за св.Серафима не вреди ни коментарисати, скроз истргнуто из контекста ако је и нешто слично светитељ рекао, колико ја лично и персонално познајем светоотачку литературу овакво писање светитеља о Богу је наопако представљено и не верујем да је неки светитељ у том контексту могао да пише о нама и нашем односу према Богу.
  4. Свиђа ми се
    Родољуб Лазић got a reaction from Bokisd in Владика Николај или Љуба Ранковић?   
    Боки, "преспојио" си. Драма није Божовићева, драму је написао исто Љуба Ранковић. Прескочио си вероватно, написао сам у тексту:
    Ма то је сасвим чудна ствар. Павле Евдокмов у својој књизи није ставио име светитеља чије су то речи. Знајући да је он био убеђени екумениста, уопште није искљњучено да је цитирао речи неког римокатоличког "свеца", али није имао петљу да му помене име. Јер ово се не наслања ни на једног мени познато име у светоотачкој литератури, сасвим је "слободномислеће". Да ли је патр. Павле рекао да је скоро сигуран да се ради о светом Серафиму, можемо само да верујемо Љуби на реч. А и не морамо. Све и да је патријарх то рекао, не значи да је тачно. То је било његово мишљење у том тренутку, без проверавања. Да је знао да ће ђакон Љуба то после ставити у књигу, сигуран сам да би био опрезнији, односно проверио би пре него што би изрекао свој суд о аутору Ја сам копао по руском интернету пола дана и нигде нема те изреке међу Серафимовим поукама. А познато је да су многи "дописивали" Серафимове поуке.Ништа боље него неку своју мисао покрити ауторитетом великог баћушке. Па ипак овога нема нигде као Серафимова поука.
    Ђакон Љуба је контроверзан, даје себи превише слободе. И у то књизи о улози жене, а и иначе. У једном разговору на јутјуб каналу, код оца Ивана (ако се не варам) је без пардона рекао како код апостола Павла има доста тога што је супротно еванђелском учењу! Не кажем, има и добрих ствари, много је урадио на промовисању и владике Николаја, и иначе, али мало-мало па натрчиш код њега на неку теолошку "мину". 
  5. Свиђа ми се
    Родољуб Лазић got a reaction from Bokisd in Владика Николај или Љуба Ранковић?   
    Ових дана се на неколико православних сајтова појавио текст под насловоm „Трагика једног високог чина“, а као аутор је наведен свети владика Николај Велимировић.
    http://www.eparhijazt.com/sr/news/predanje//5239.tragika-jednog-visokog-cina.html
    https://www.cudo.rs/%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B8-%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D1%98-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%9B-%D1%82%D1%80/
    https://zivereci.com/sveti-vladika-nikola%D1%98-velimirovi%D1%9B-tragika-%D0%88ednog-visokog-china
    https://stanjestvari.com/2022/09/23/tragika-jednog-visokog-cina/#comment-183178
    На крају чланка стоји да је одломак преузет из књиге протођакона Љубе Ранковића „Лаврентије – празник Светлости тихе“.
    Објављени текст почиње речима: „Свети владика Николај Велимировић, у разговору са својим пријатељем и другом, писцем и новинаром Григоријем Божовићем, исповедио je сву слојевитост и трагику овог високог црквеног чина.
    Осећам како ме овај чин и положај одвајају од народа - каже Владика Николај, и наставља: - Онога дана, када сам хиротонисан, осетио сам велику баријеру између мене и мојих најближих пријатеља, чак и родбине. Kao да je неко спустио гвоздену завесу око мене. Горки усуд и судбина једног позива.“
    И наставља се тако да од почетка до краја оставља утисак да се ради о аутентичном дијалогу владике Николаја са Григоријем Божовићем, можда чак и о белешци Григорија Божовића о том разговору.  И на свим сајтовима тако је текст и објављен: „Свети владика Николај: Трагика једног високог чина“, уз велику фотографију владике Николаја.
    Међутим, испоставља се да се ради о деловима из првог чина драме коју је написао Љуба Ранковић, а објављено је на овој адреси:
    https://svecovek.rs/grigorije-bozovic-u-ohridu/
    С тим да су неки делови текста у књизи „Лаврентије – празник Светлости тихе“  прерађени у односу на текст из драме.
    Тако у књизи о владики Лаврентију пише:
    „Ha питање Григорија Божовића, шта je „апостоле“ и сведоке Речи, одвојило од народа, Владика одговара:

    - Одвојио их Милански едикт. Тај Константинов указ био je кобан за Xpистову Цркву. Постала je привезак државе. Привилегије су нарушиле њен Божански идентитет. Монаштво je на тај Указ одговорило пустињом и отшелништвом из света... Епископи су постали привилегована властела. Почели су имитирати одевање и манир византијских царева и аристократије. Кад je Византија нестала они су остали као тужне реплике једне минуле епохе. Рецидив и реликт паганског Рима.»
    А у тексту драме пише:
    ВЛАДИКА НИКОЛАЈ: Одвојио их је Милански едикт, Григорије Божовићу. Тај Константинов указ, показао се као смртна пресуда цркви. Настала су посртања, дубоке депресије у црквеном животу, јереси и расколи, најтеже ране на телу цркве. Монаштво је на царски указ одговорило пустињом, отшелништвом из новог света. И то је једина, али и велика добит. Црква до данас живи на подвигу хришћанских сведока Неронове и Диоклецијанове епохе, а не Константинове и Јустинијанове. Епископи су почели имитирати одевање и манир византијских царева и властеле. Нестало је Византије а они су остали као тужне реплике једне минуле епохе.
    Оно што је сигурно, јесте да се не ради о изворном дијалогу владике Николаја и Григорија Божовића, него о тексту чији је аутор Љубомир Ранковић, који је, из њему знаних разлога, као аутора хтео да представи владику Николаја. Да не би било забуне, јесте и сам владика Николај писао и о Константиновом едикту, и о Цркви у Византији, али је то дијаметрално супротно ономе што је Љуба Ранковић подметнуо као речи владике Николаја. У својој књизи «Жетве Господње» (1953), у глави «Треће жетве» владика Николај, између осталог, пише и ово:
    „ Под великим царем Константином, настала је за Цркву слобода, али није престала борба. Едикту цара Константина о слободи Цркве, обрадовао се сав хришћански свет, као васкрсењу после тристагодишњег распињања. Извађени су из тамнице епископи и свештеници на смрт осуђени за веру, и Јеванђеље се почело проповедати не више шапатом, него гласом…
    ...Они који су били у могућности подизали су дивне храмове. Цареви су у том предњачили. И сам Константин, нарочито мајка му јелена, зидали су многе цркве. Јустинијанова Света Софија светлила је над свима као царица свих хришћанских храмова. Надахнути уметници употребљавали су свој таленат искључиво на украшавању тих храмова. Имућни хришћани оснивали су домове за сиромахе и болнице за болеснике. Благочестиви владари прописивали су постановљења, уредбе и новеле, којим се кориговало незнабожачко Римско Право и штитила вера Православна и светиња морала.
    ...Све то укупно названо је Византијском цивилизацијом. То је без сумње најдуховнија и најнебеснија цивилизација људска на земљи. Она се кроз неколико векова простирала од Цариграда на Исток до Синајске Горе и на Запад до Ирске. Са њом се позније могла такмичити само Православна Словенска цивилизација, нарочито Руска. Обе ове цивилизације значиле су у суштини одвезивање од временог и везивање за вечно, уздизање од телесног ка духовном и од смртног ка бесмртном.“
    https://svetosavlje.org/zetve-gospodnje/7/
    Али, кад смо већ код приписивања одређених речи неким светима, вреди поменути још један пример везан за нашег протођакона. О чему се ради?
    о. Љуба Ранковић је објавио књигу о патријарху Павлу у којој пише и о својим сећањима на разговоре са њим, па између осталог каже:
    „Једне године, крајем седамдесетих, не сећам се више које, највише смо се бавили изреком једног светитеља кога је цитирао Павле Евдокимов, не поменувши његово име. Светитељ је дословце рекао овако: „Видиш, синко, уколико би умео да се играш са Богом, десило би ти се нешто најдивније. Сви Га узимају исувише озбиљно, услед чега Он испада убитачно досадан. Играј се, синко мој, са Богом, Он је најбољи другар у игри.Владика Павле је, скоро са сигурношћу, сматрао да је то рекао Свети Серафим Саровски.“
    Шта је проблем? После извесног времена, о. Љуба више не ставља у заграде да је патријарх Павле сматрао да су то речи светог Серафима, већ у новије време у својим јавним наступима ове речи сада као несумњиве приписује св. Серафиму, иако сам Павле Евдокимов не наводи име светога који их је изрекао, док патр. Павле, наводно, сматра да их је изговорио Серафим. То што патријарх Павле мисли (остаје да верујемо о. Љуби на реч да је патријарх Павле то заиста мислио и рекао) да се ради о поуци св. Серафима  има одређену тежину, али није никакав апсолутан „доказ“ да је то збиља изрекао свети Серафим. И не може бити основ да се у јавности без икаквих ограда (тако што ће се рећи да патр. Павле сматра да се ради о речима св. Серафима) она приписује руском светитељу. Штавише, та поука уопште не личи на остале поуке светог Серафима, нити се она на руском интернету може наћи као једна од његових поука, у шта може свако врло лако да се увери претражујући руски интернет. (Иначе, познато је да у Русији постоји мноштво псеудо-Серафимових поука, тј. оних које се неосновано желе приказати као његове аутентичне).
    Познато је да Љуба Ранковић има разних талената, међу којима и дар усмене и писане речи. Али слобода коју он себи понекад даје, тако што своје мисли, или туђе, недовољно проверене, мисли приписује одређеним светима конкретно светом Николају и светом Серафиму, не доприноси његовој репутацији. Управо супротно. Јер иако смо слободни да све чинимо, није нам све на корист.
     
  6. Волим
    Родољуб Лазић got a reaction from Милошшш in ТВ Храм - Одговор духовника: Поглед на Еуро прајд   
    Уједињени за традицију и породицу - Саопштење уочи Великогоспојинске Литије
    SABORNIK.RS Саопштење пред литију заказану за Успеније Пресвете Богородице. Све је речено одлично!
  7. Свиђа ми се
  8. Свиђа ми се
    Родољуб Лазић је реаговао/ла на Božena у Наше фотографије дана (не учитавајте туђе са нета већ своје)   
    Сеоска црква, радови у току, анонимни дародавац.север Црне Горе 







  9. Свиђа ми се
    Родољуб Лазић је реаговао/ла на Bokisd у Наше фотографије дана (не учитавајте туђе са нета већ своје)   
    @Sun14861 bas lepe slike i predeli i manastiri i crkve. 
    Miroc planina i Dunav i Djerdapska klisura, dole Ribarska banja otvoreni bazeni.


  10. Свиђа ми се
  11. Свиђа ми се
    Родољуб Лазић је реаговао/ла на Sun14861 у Наше фотографије дана (не учитавајте туђе са нета већ своје)   
    Kad odeš na more u Crnu Goru, a iznad smeštaja trobojka ko da smo birali ...

  12. Волим
    Родољуб Лазић је реаговао/ла на Sun14861 у Наше фотографије дана (не учитавајте туђе са нета већ своје)   
    Manastir Savina i Lovćen planina 

  13. Свиђа ми се
  14. Свиђа ми се
  15. Свиђа ми се
  16. Волим
    Родољуб Лазић got a reaction from Ćiriličar in ТВ Храм - Одговор духовника: Поглед на Еуро прајд   
    На ово што је Кубат написао, човек може само да се прекрсти и левом и десном руком и да каже "БудиБогснама". Не зна се шта је гора варијанта - или да то што је написао заиста мисли, или да је то написао зато што је плаћен да тако напише. 
  17. Свиђа ми се
    Родољуб Лазић got a reaction from Bokisd in ТВ Храм - Одговор духовника: Поглед на Еуро прајд   
    На ово што је Кубат написао, човек може само да се прекрсти и левом и десном руком и да каже "БудиБогснама". Не зна се шта је гора варијанта - или да то што је написао заиста мисли, или да је то написао зато што је плаћен да тако напише. 
  18. Свиђа ми се
    Родољуб Лазић got a reaction from Bokisd in ТВ Храм - Одговор духовника: Поглед на Еуро прајд   
    Могу да се вратим, а и не морам. Ако си приметио, претходну поруку сам писао ћирилицом. 
    Молба да пребаце на ћирилицу је нешто сасвим друго у односу на оно прво што си покушао са БОкијем. Молба да, шиканирање не.
    Апсолутно постоји група људи (неколико њих већ неко време нису активни на форуму) која се врло често на исти или сличан начин опходи према Бокију (можда сам претерао речју "системски") са блажим или јачим исмевањем или омаловажавањем, са идејом да га "обележе" или дисквалификују или као личност, а много чешће оно што он пише.
  19. Свиђа ми се
    Родољуб Лазић got a reaction from Bokisd in ТВ Храм - Одговор духовника: Поглед на Еуро прајд   
    Не говоримо о истим стварима. Ти говориш о томе зашто патр. Порфирије није јасно и гласно рекао на тему прајда и да ти не желиш да то процењујеш. А  ја сам говорио о томе да ли уопште МОЖЕ да се коментарише патријархово мишљење и став или одсуство мишљења и става. Са тог аспекта сам писао.  Јер је то претходно питање. Ако не може да се размишља и коментарише, као што је било на почетку тврдња неких (па су онда  омекшали), онда је о свему осталом непотребно разговарати. 
  20. Свиђа ми се
    Родољуб Лазић got a reaction from Bokisd in ТВ Храм - Одговор духовника: Поглед на Еуро прајд   
    Наравно да је и Милош рекао исто крупне ствари као и Боки, и те како.
    А шта, Милош не може да уради исто што и Боки? Њему је то компликованије него Бокију? Па његово није безобразлук, а Бокијево јесте? И са њим можеш да комуницираш, а са БОкијем не можеш? Ма дај...
    Него вас неколико овде одавно имате пик на Бокија, хоћете да га изолујете, направите црном овцом, који је, наводно оваКАВ И ОНАКАВ, ућуткујете га и исмевате углавном зато што има другачији теолошки дискурс од вас. Наравно, сви у нечему некад грешимо, али ви имате системску варијанту да Бокија откачите. 
  21. Свиђа ми се
    Родољуб Лазић got a reaction from Bokisd in ТВ Храм - Одговор духовника: Поглед на Еуро прајд   
    Imali su i oni svoje mišljenje i o patr. Irineju, i o Amfilohiju, i o Joanikiju, i o Vartolomeju...Ali, da, ne važi sve za svakoga. Neki mogu da imaju mišljenje, neki ne mogu. 
  22. Свиђа ми се
    Родољуб Лазић је реаговао/ла на Bokisd у ТВ Храм - Одговор духовника: Поглед на Еуро прајд   
    Nadam se da ce na kraju da otkazu mozda je spin, ali da nije pokrenuto nekom jakom akcijom i pricom ne bi se ni skupilo ovoliko ljudi, opet moram o Patrijarhu, da je ostalo na onoj njegovoj besedi o kojoj smo pricali ranije na temi nista se ne bi izdesavalo, znaci moraju i neke jake reci i dela, kako se kaze za jaku bolest i bol potreban je i jak lek.
    Ima tamo jedan tekst od sv.Josifa Volockog gde pise kako u doba mira mi moramo da budemo u miru i slozi sa svima pa i sa jeresima i drugim verama, ali kada jeresi i druge vere pocnu agresivno napadati nasu veru onda mi moramo hrabro i jako ustati da branimo veru i vernike od tih napada jer time branimo da ne izgube duse prihvacajuci druge vere i jeresi. Tako je i ovde ova homo agresija zahtevala odredjeni jak odgovor crkve i vernika.
  23. Свиђа ми се
    Родољуб Лазић је реаговао/ла на Bokisd у ТВ Храм - Одговор духовника: Поглед на Еуро прајд   
    Ovo gore ti je nesto najednostavnije to bi shvatio i neki djak prvak,  ili da dodam, znaci ako bi Justin reko ovo sto sam ja reko u porukama u vezi neke kritike upucene Patrijarhu onda bi vazilo, ovako ne vazi. 
     
  24. Свиђа ми се
    Родољуб Лазић је реаговао/ла на Милошшш у ТВ Храм - Одговор духовника: Поглед на Еуро прајд   
    Jeste to što kažeš da to nisu demonstracij. Ne volim demonstracije, ali volim litije. Može da bude manipulacije, to radi država jer se boji narodnog jedinstva, a ima i raznih sitnih mešetara. To ipak ne znači da ne treba ići u litije. Na litijama nema političkih parola, ima samo molitve. A zlo se bolje vidi kad se stavi na svetlo. Da vidiš kako bi bolje bilo, svi bi živnuli, svi što spavaju. To je naše narodno oružje. Da je sreće da patrijarh to predvodi, eh... 
  25. Свиђа ми се
    Родољуб Лазић је реаговао/ла на Bokisd у ТВ Храм - Одговор духовника: Поглед на Еуро прајд   
    Pa ja tebe i ne konstatujem , nego odgovaram na tvoje poruke upucene na moje poruke.
×
×
  • Креирај ново...