Jump to content

Orthophill

Члан
  • Број садржаја

    1037
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

  • Број дана (победа)

    2

Репутација активности

  1. Волим
    Orthophill got a reaction from Agaton Vuzman in Коначно решење македонског раскола   
    Данас, 20.6.2023 г. Синод Македонске Православне Цркве- Охридске Архиепископије примио све клирике из бивше аутономне Православне Охридске Архиепископије.
    Бивши архиепископ Охридски и митрополит Скопски г. Јован (Вранишкоски) од сада је митрополит Крушевско-демирхисарски.
    Бивши епископ Кумановско-полошки г. Јоаким од сада је епископ Дељадровско-илинденски (села и населбе око Скопља).
    Бивши епископ Брегалнички г. Марко од сада је епископ Делчевско-каменички.
    Бивши епископ Стобијски (викар архиепископа Охридског) г. Давид од сада је викарни епископ Дремвицки (викар архиепископа Охридског и Македонског). 


  2. Волим
    Orthophill got a reaction from александар живаљев in Коначно решење македонског раскола   
    Pandora-1 Шеста недела по Пасха – Воскресна Вечерна богослужба во Крушево | Преспанско - Пелагониска Православна Епархија
    WWW.PPPE.MK Шеста недела по Пасха – Воскресна Вечерна богослужба во Крушево
    На 15.07.2023 г., во предвечерието на Шестата недела по Педесетница, Митрополитот Преспанско-пелагониски г. Петар, отслужи Воскресна Вечерна богослужба во храмот „Света Никола, во Крушево.
    После Вечерната богослужба, Митрополитот г. Петар, пред свештенството и верниот народ, го претстави Митрополитот  Крушевско-демирхисарски г. Јован, кој со Одлука на САС на МПЦ-ОА од 20 јуни 2023 година, е поставен за епархиски Архиереј на оваа Епархија.

  3. Волим
    Orthophill got a reaction from александар живаљев in Коначно решење македонског раскола   
    Данас, 20.6.2023 г. Синод Македонске Православне Цркве- Охридске Архиепископије примио све клирике из бивше аутономне Православне Охридске Архиепископије.
    Бивши архиепископ Охридски и митрополит Скопски г. Јован (Вранишкоски) од сада је митрополит Крушевско-демирхисарски.
    Бивши епископ Кумановско-полошки г. Јоаким од сада је епископ Дељадровско-илинденски (села и населбе око Скопља).
    Бивши епископ Брегалнички г. Марко од сада је епископ Делчевско-каменички.
    Бивши епископ Стобијски (викар архиепископа Охридског) г. Давид од сада је викарни епископ Дремвицки (викар архиепископа Охридског и Македонског). 


  4. Свиђа ми се
    Orthophill got a reaction from sanja84 in Trazim knjige   
    Да. Оно што чита и пева певница у цркви (наравно не на свету литургију, јер то нема смисла) смеју да читају и мирјани, код куќе. Исто као што и монаси читају када немају поп у цркви. Према блажени Димитрија Хоматијан сме да се чита чак и свето јеванѓеље (наравно несвештеници не смеју да шаљу мир).
    Молитве почињу са Молитвама светих отаца наших... И место оче благослови, каже се Господи благослови. Отпусти су у виду: Господе Исусе Христе, Сине Божји, молитвами Пречисте Твоје Матери ..., спаси и помилуј нас.
    Боже уштедри ни... се не кажује, него само Молитвама светих отаца наших...
  5. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на Bokisd у Владика Порфирије изабран за новог патријарха   
    Stvarno lepo gostoprimstvo.
  6. Радостан
    Orthophill got a reaction from Hadzi Vladimir Petrovic in Владика Порфирије изабран за новог патријарха   
    Да ли сте видели победу коју је патријарх Порфириј извојовао у Македонији? Како ми Македонци га волимо?
    После 20 година мржње, Порфириј је ушао у Македонији као највеќи победник, који ослободајуќи нас од српску јуриздикцију, освојио је сва наша срца!
    Долгоденствуј владико Свјати!
    http://www.spc.rs/sr/vishe_stotine_vernih_dochekalo_patrijarha_porfirija_u_manastiru_kalishte_kod_struge
  7. Свиђа ми се
    Orthophill got a reaction from Bokisd in Владика Порфирије изабран за новог патријарха   
    Да ли сте видели победу коју је патријарх Порфириј извојовао у Македонији? Како ми Македонци га волимо?
    После 20 година мржње, Порфириј је ушао у Македонији као највеќи победник, који ослободајуќи нас од српску јуриздикцију, освојио је сва наша срца!
    Долгоденствуј владико Свјати!
    http://www.spc.rs/sr/vishe_stotine_vernih_dochekalo_patrijarha_porfirija_u_manastiru_kalishte_kod_struge
  8. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на carjunaka у Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?   
    Evo malo i ruskih autora. Nemoguce je pronaći jednoga koji osporava autokefalnost Ohridske arhiepiskopije. 
     

    I Константин Ефимович Скурат (1929-2021.)
    проф. Московске духовне академије
    "В 1018–1019 гг. византийский император Василий II Болгаро-бойца, завоевав Болгарию, признал автокефалию Болгарской Церкви, хотя и лишил ее патриаршего ранга, низведя до Архиепископия."
    https://azbyka.ru/otechnik/Konstantin_Skurat/istorija-pomestnyh-pravoslavnyh-tserkvej/4_1_5
     
    II Владимир Сергеевич Блохин (1979.)
    проф. Јекатеринбуршке духовне семинарије
    "Охридская архиепископия. В 1018 – 1019 гг. византийский император Василий II Болгаробойца завоевал Болгарию. Он признал независимость Болгарской Церкви, хотя лишил ее патриаршего ранга и низвел ее статус до архиепископии (кафедра продолжала находиться в Охриде). Охридская архиепископия существовала с 1019 по 1767 гг."
    https://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserkvi/istorija-pomestnyh-pravoslavnyh-tserkvej-blohin/3_3_2
     
    III прот. Василий Заев (1947-2008.)
    проф. Кијевске духовне академије
    "В 1018–1019 г.г. византийский император Василий II Болгаробойца завоевал Болгарию. Он признавал автокефалию Болгарской Церкви, но она была лишена патриаршего ранга и низведена до архиепископии. В автокефальную Охридскую архиепископию входили территории будущих Болгарской, Сербской, Албанской и Румынской Церквей."
    https://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserkvi/konspekt-po-istorii-pomestnyh-pravoslavnyh-tserkvej/8_3
     
    IV еп. Гермоген Добронравин (1820-1893.)
    проф. Московске духовне
    "Охридская архиепископия– была продолжением архиепископии первого болгарского царства и пережила терновский патриархат почти 4 веками. Император Василий болгароборец, покорив (1019 г.) Болгарию, оставил эту архиепископию, как мы выше видели, автокефальною, независимою от константинопольского патриарха, как древнее учреждение Юстиниана. По той же причине она признавалась автокефальною и по учреждении в Болгарии терновского патриархата, до 1767 г."
    https://azbyka.ru/otechnik/Germogen_Dobronravin/ocherk-istorii-slavjanskih-tserkvej/5_

  9. Волим
    Orthophill got a reaction from carjunaka in Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?   
    Барање за докази е спам...
  10. Волим
    Orthophill got a reaction from carjunaka in Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?   
    Значи @carjunaka и јас приложуваме докази и тоа писмени. А, останатите вклучени во дискусијава раскажувате прикаски! Приложете еден единствен документ, па да речиме така е, во право сте! Ама таков документ нема.
    Значи дискусијава се сведе на факти спротив лични мислења, желби и фантазии!
    Ако СПЦ има континуитет на Пеќската Патријаршија и Жичката Архиепископија и покрај прекинот од 1459-1557 и конечното укинување на Пеќската Патријаршија во 1766, тогаш и Охридската Архиепископија имала право да си произведи континуитет од Јустинијана Прва, а МПЦ има право да си произведи континуитет од Охридската Архиепископија! Или СПЦ има право на митови, ние немаме?
  11. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на carjunaka у Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?   
    Da te podsetim da je Pravoslavna Crkva u Srbiji trazila i dobila autokefalnost 1879. od Vaseljenske, pa onda ponovo ujedinjena SPC 1921. od Vaseljenske. E iz istog razloga i MPC trazi autokefalnost. Ohridska arhiepiskopija je bila ukinuta godinu dana nakon Pecke patrijarsije.
  12. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на carjunaka у Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?   
    Megalomanski je da mislis da bolje znas od doktora istorijskih nauka, saradnika Vizantoloskog instituta SANU i Istorijskog instituta.
  13. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на carjunaka у Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?   
    Ti si meni reka svoje misljenje, a ja sam tebi citira doktore istorijskih nauka.
    Pozdrav sokole!
  14. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на carjunaka у Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?   
    Titula ohridskog arhiepiskopa jos od 1157. je "arhiepiskop Prve Justinijane i cele Bugarske"

  15. Волим
    Orthophill got a reaction from carjunaka in Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?   
    Најдлабоко ти се извинувам! 
    Еве го изборот на последниот велик архиепископ Охридски!
    ALD * HISTORICAL MATERIALS * ALD
    ALD-BG.NAROD.RU Каде пишува дека во изборот учествувал Константинополскиот Патријарх или негов претставник???
  16. Волим
    Orthophill got a reaction from carjunaka in Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?   
    Во однос на СПЦ и МПЦ - МПЦ е ќерка и го влечи апостолското преемство од СПЦ. Мора да бидеме реалисти и да не си правиме прикаски.
    Архиепископот Доситеј бил викар на Патријархот Герман, епископот Климент е ракоположен од +Доситеј и +Герман.
  17. Волим
    Orthophill got a reaction from carjunaka in Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?   
    Документи на Охридската архиепископия
    ALD-BG.NAROD.RU Во документите кои се зачувани од Охридската Архиепископија има и документи за избор на Патрик (Архиепископ). Како членови на Синодот кој ги бирал има само епископи од Охридската Архиепископија!
    Приложи еден документ каде Константинополскиот ПАТРИЈАРХ или Синодот на Константинополската Патријаршија поставил Охридски Архиепископ.
    Ја извртувате вистината, само за вашите желби и фантазии да ги прикажете како историски вистини. Жалам, ама вистината е таа - Митрополитот Епифаниј е свети Сава за Украинскиот народ. Колку побрзо го сфатите тоа, толку полесен ќе ви биде животот.
  18. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на carjunaka у Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?   
    @ekdikos_apomahis O da, a birali su i drugim autokefalnim crkvama. Cak postoji i period u kome je rimskog papu postavljao car (kao i carigradskog). Tu je rec o mesanju cara u crkvene poslove, a ne o potcinjenosti ohridskog carigradskom.
  19. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на carjunaka у Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?   
    Крсмановић, Бојана (2012). „О односу управне и црквене организације на подручју Охридске архиепископије” (PDF). Византијски свет на Балкану. 1. Београд: Византолошки институт. стр. 17—39.
    http://www.byzinst-sasa.rs/srp/uploaded/PDF izdanja/Vizantijski svet na Balkanu 1.pdf
  20. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на carjunaka у Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?   
    Tako je, sami bez vaseljenskog, uz carevu saglasnost, ili pak ako je car potpuno samostalno postavljao bez konsultacija, kakogod, orhridskog arhiepiskopa nije birala ni posvecivala vaseljenska. Sama cinjenica da se car mijesao u izbor poglavara ukazuje na autokefalnost te crkve, jer da vaseljenski ima ingerencije nad Ohridom, ne bi bilo potrebe za tako necim.
    Sto se tice dokumenata o autokefalnosti, postavio sam rad dr Bojane Krsmanovic sa Vizantoloskog instituta SANU.
  21. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на carjunaka у Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?   
    @ekdikos_apomahis
    Eo i dr Ivana Komatina sa Istorijskog instituta veli da je bila autokefalna.
    Коматина, Ивана (2016). Црква и држава у српским земљама од XI до XIII века. Београд: Историјски институт.

  22. Волим
    Orthophill је реаговао/ла на carjunaka у Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?   
    @Bokisd @ekdikos_apomahis
  23. Волим
    Orthophill got a reaction from carjunaka in Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?   
    За 1055 немам директни податоци, ама можам да Ви пратам што викал Валсамон за Бугарската, односно Охридската Архиепископија!
    Еве читајте го неговото толкување на 2. канон од 2. Вселенски Собор и престанете да си измислувате прикаски, само затоа што тие прикаски ви одговараат.
     
    Если же находишь и другие независимые (автокефальные) церкви, как-то: болгарскую, кипрскую и иверскую, не удивляйся этому. Архиепископа болгарского почтил император Юстиниан: читай 131-ю новеллу его, находящуюся в 5-й книге Василик титул 3, глава 1, помещенную в толковании 5-й главы, 1-го титула настоящего собрания.
     
    Друго прашање: Зошто Вселенскиот Патријарх не го расчинил Охридскиот Архиепископ, кој што учествувал на воздигнувањето на Пеќската Архиепископија во Патријаршија и воздигнувањето од крал во цар на Душан Силен?
     
    /otechnik/assets/img/apple-touch-otechnik1602.png Канонические правила Православной Церкви с толкованиями. Второй Вселенский Собор - Константинопольский - читать, скачать
    AZBYKA.RU Труд «Канонические правила Православной Церкви с толкованиями. Второй Вселенский Собор - Константинопольский». Большинство произведений...  
    https://azbyka.ru/otechnik/books/original/8273-Канонические-правила-Православной-Церкви-с-толкованиями-(Зонара-Аристен-Вальсамон-Кормчая-Книга-правил).pdf
    898 страница
     
     
     
  24. Волим
    Orthophill got a reaction from carjunaka in Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?   
    Ако Охридската Архиепископија била автономна, дали и Александриската, Антиохиската и Ерусалимската Патријаршија биле автономни? Бидејќи и нивните поглавари ги бирал Синодот на Константинополската Патријаршија!
  25. Радостан
    Orthophill је реаговао/ла на Bokisd у Zasto sv. Sava autokefalnost nije trazio od maticne Ohridske arhiepiskopije?   
    Vestacko disanje uspelo malo da ga povrati iz komu' .... 
×
×
  • Креирај ново...