Jump to content

Bokisd

Члан
  • Број садржаја

    14012
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

  • Број дана (победа)

    5

Репутација активности

  1. Свиђа ми се
    Bokisd је реаговао/ла на Родољуб Лазић у Vijesti, video-reportaže, članci, komentari i informacije iz KC, Rima i Vatikana   
    Молитвена фатаморгана је  теолошки камен темељац правнославних епископа и свештеника - екумениста. Без ње екуменизам не би био могућ. Овако, све је могуће. 
  2. Свиђа ми се
    Bokisd је реаговао/ла на Родољуб Лазић у Vijesti, video-reportaže, članci, komentari i informacije iz KC, Rima i Vatikana   
    На заједничкој екуменистичкој служби учествују римокатолички бискуп са свећеницима, епископ Јован Ћулибрк са своја два свештеника и бискуп реформиране калвинистичке цркве у Хрватској
    На 20:45 епископ Јован произноси да  "молимо опроштај како би ово наше богослужење било угодно Оцу небеском", а у наставку ову молитву:
    "Боже, Створитељу свега, захваљујемо ти цијелим бићем што нам допушташ да дођемо пред Тебе и исповједимо ти гријехове  неправде и подјела. Окупљени смо на молитву да посвједочимо и оснажимо наше хришћанско јединство те да отворимо своја срца и тражимо богатство међусобне укључивости и благо различитости. Ти који си заједница љубави Оца и Сина и Духа Светога, не допусти нам да одлутамо од боголикости подобија на коју смо позвани и дај да наши међуљудски односи буду прожети љубављу у Христу Господу нашему."
    Али, наравно, пошто није имао епитрахиљ/омофор, он се није заједно молио са бискупима нити је ово била заједничка молитва. Ово је једна молитвена фатаморгана. 
     
  3. Свиђа ми се
    Bokisd got a reaction from kopitar in PAKAO – ne samo da postoji – nego je i VJEČAN (“aionion”)   
    Јесте, колико се сећам, писао је да по догми вере не може да се верује у коначности пакла и мука и да морамо да се пазимо да ћемо можда завршити тамо, али је и писао и то да он лично као човек има наду (мислим да није рекао и веру) да ће пакао на крају бити празан.
    Мени то делује поштено, иако је колико се сећам писао и у корист апокастазе, ови неки други су отишли скроз у екстремну апокастазу иако за то не постоје јаки и јасни и недвосмислени аргументи код светитеља и предању и богослужењу и молитвама Цркве.
  4. Свиђа ми се
    Bokisd got a reaction from Ćiriličar in Novi argumenti protiv novog kalendara   
    Вероватно можеш да предпоставиш на основу мог писанија на форуму, свет је по Писму стар у зависности од хронологија и метода рачунања, сада смо негде на око 7.хиљадарки. 
  5. Свиђа ми се
    Bokisd got a reaction from Јанко in Novi argumenti protiv novog kalendara   
    Ајд прво ово Јустине, Исус је са апостолима прво јео и пио стару Јеврејску пасху и онда када је то испунио, тј. када је Исус завршио и испунио све законе и обичаје СЗ(јер није дошо да укине СЗ и стару Пасху него да их испуни, зато је рецимо и испунио обрезање и друге обичаје Мојсијевог закона), тек онда Исус установљава НЗ и следствено и нову Пасху и Васкрс. Тако да је ипак нова Пасха и Васкрс дошао после старе Пасхе, и то такође има и своју духовну и верску компоненту, јер смо ми хришћани наследници НЗ и нове Пасхе и не приличи нам да имамо било шта са Јеврејима и њиховом пасхом и зато су свети оци и Црква на 1.Васељ.сабору установили канон наше Пасхе који не треба да има никаквих додирних тачака са Јеврејском пасхом (који за нас више не важи и нема дејство), ни духовних, чак ни временских, додирних тачака, и зато по предањском канону 1.Вас.сабора наша Пасха мора увек да пада иза Јеврејске пасхе.
  6. Свиђа ми се
    Bokisd got a reaction from Hadzi Vladimir Petrovic in Novi argumenti protiv novog kalendara   
    Ајд прво ово Јустине, Исус је са апостолима прво јео и пио стару Јеврејску пасху и онда када је то испунио, тј. када је Исус завршио и испунио све законе и обичаје СЗ(јер није дошо да укине СЗ и стару Пасху него да их испуни, зато је рецимо и испунио обрезање и друге обичаје Мојсијевог закона), тек онда Исус установљава НЗ и следствено и нову Пасху и Васкрс. Тако да је ипак нова Пасха и Васкрс дошао после старе Пасхе, и то такође има и своју духовну и верску компоненту, јер смо ми хришћани наследници НЗ и нове Пасхе и не приличи нам да имамо било шта са Јеврејима и њиховом пасхом и зато су свети оци и Црква на 1.Васељ.сабору установили канон наше Пасхе који не треба да има никаквих додирних тачака са Јеврејском пасхом (који за нас више не важи и нема дејство), ни духовних, чак ни временских, додирних тачака, и зато по предањском канону 1.Вас.сабора наша Пасха мора увек да пада иза Јеврејске пасхе.
  7. Свиђа ми се
    Bokisd got a reaction from Владимир Владимирович Цар1 in Novi argumenti protiv novog kalendara   
    Главна одлика Јулијанског календара јесте да је непосредно везан за израчунавање датума слављења наше Пасхе и Васкрса и основна поставка утврђена на 1.Васељ.Сабору јесте да мора увек да пада после Јеврејске пасхе и зато је то дато Александријској цркви да израчунава јер је Александрија била позната као центар научних астрономских истраживања и они су и први направили Пасхалне таблице за неколико десетина година унапред са тачним датумом слављења Васкрса.
    Проблем са Григоријанским календаром јесте да ако се он користи за израчунавање датума наше Пасхе она може да пада и пре Јеврејске пасхе и такво израчунавање је канонски санкционисано, на пример све ПЦ које су на Григоријанском календару остале су ипак на томе да се Пасха и Васкрс славе и даље по старом Јулијанском и тако су избегле да падну под канонску осуду и одлуку 1.Васељ.Сабора о томе када треба цела Црква да слави Васкрс.
    Чак и тај Миланковићев календар има проблем сличан проблем као и Григоријански јер ако се користи за израчунавање датума Васкрса може исто да падне и пре Јеврејске пасхе.
  8. Свиђа ми се
    Bokisd got a reaction from Hadzi Vladimir Petrovic in Novi argumenti protiv novog kalendara   
    Главна одлика Јулијанског календара јесте да је непосредно везан за израчунавање датума слављења наше Пасхе и Васкрса и основна поставка утврђена на 1.Васељ.Сабору јесте да мора увек да пада после Јеврејске пасхе и зато је то дато Александријској цркви да израчунава јер је Александрија била позната као центар научних астрономских истраживања и они су и први направили Пасхалне таблице за неколико десетина година унапред са тачним датумом слављења Васкрса.
    Проблем са Григоријанским календаром јесте да ако се он користи за израчунавање датума наше Пасхе она може да пада и пре Јеврејске пасхе и такво израчунавање је канонски санкционисано, на пример све ПЦ које су на Григоријанском календару остале су ипак на томе да се Пасха и Васкрс славе и даље по старом Јулијанском и тако су избегле да падну под канонску осуду и одлуку 1.Васељ.Сабора о томе када треба цела Црква да слави Васкрс.
    Чак и тај Миланковићев календар има проблем сличан проблем као и Григоријански јер ако се користи за израчунавање датума Васкрса може исто да падне и пре Јеврејске пасхе.
  9. Свиђа ми се
    Bokisd је реаговао/ла на Родољуб Лазић у Владика Порфирије изабран за новог патријарха   
    Каубоју, смири се мало. Не јуримо сваку његову реч. Причаш безвезе. Ја сам за годину дана неколико пута коментарисао неке патријархове изјаве. У мају оно са Матијом Перишем да је у Царству небеском и да се његовим молитвама спасавамо, у јулу оно да су хришћани и муслимани наследници Авраамови, после у августу и септембру његово ћутање око прајда, сада у децембру ово честитање Божића са Ђотовом сликом и сада ово са Бенедиктом. Можда још нешто, али не могу да се сетим.Ако је тих неколико изјава све што је патријарх говорио ове године, онда је тачно да јурим сваку његову реч. 
    А сам патријарх је изјавио да епископи нису господари вере, него су предстојатељи у заједници Тела Христовог. Али ето вас неколико изигравате чуваре његове сенке и самозвану преторијанску гарду која ће да ућутка свакога ко није патријархопоклоник као што се чини да ви јесте.  Кад те питам шта је то нетачно у ономе што износим у вези са патријарховим изјавама, ћутиш као заливен. 
    Ово је форум, ако си заборавио, и свако прича шта хоће. Зна се шта је забрањено, постоји у правилима форума. Ако имаш неки проблем, пријави поруке администраторима. Ако не, батали. 
  10. Свиђа ми се
    Bokisd је реаговао/ла на Родољуб Лазић у Владика Порфирије изабран за новог патријарха   
    Не бих. Нема никакве потребе за оваквим писањем. Постоји много модалитета куртоазног изражавања које не подразумева задирање у клизаве еклисиолошке формулације.
    Што се тиче светог Марка Ефеског, то је било на почетку Флорентинског сабора, изговорено са надом да ће се нешто моћи договорити. Када се испоставило да су наде јалове, његов дискурс се изменио, а врло добро знамо каквим је епитетима частио Римокатоличку цркву после пропале уније. Или треба да понављамо овде те изразе?
    С друге стране - свети Марко Ефески је управо добар пример , историјски, да не треба у црквено политичке сврхе користити претешке  еклисиолошке  изразе, јер то није ни од какве користи по Цркву. Управо супротно.
     
  11. Свиђа ми се
    Bokisd got a reaction from Hadzi Vladimir Petrovic in Владика Порфирије изабран за новог патријарха   
    Шта има да браним Рођу он сам може добро да се одбрани, него само кажем шта мислим.
    То питање око Божанских нестворених енергија и светлости мислим да није баш тако лако схватити нарочито ако неко оће мало дубље да уђе у то питање и да га проучава рецимо кроз учење св.Григорија Паламе о нествореним енергијама и Таворској светлости. И зато је можда најбоље да се бавимо  основним поставкама Паламизма и то је ово око тога да никако не постовећујемо суштину и енергији, као и основна поставка да путем нестворених енергија Божијих можемо да задобијемо обожење и да будемо богови по благодати.
    И стварно мислим да треба сви да будемо упознати са тиме  и да знамо.
    Рецимо мало разрађено :
    https://web.archive.org/web/20080213212804/http://www.verujem.org/teologija/larse_palamaivivaseljenskisabor.htm
    Na carigradskim saborima 1347. i 1351. godine, kojima predsedava car Jovan VI Kantakuzin, raspravlja se o pravovernosti isihazma i Palamine doktrine. Neka od spornih pitanja tokom druge faze Sabora u julu 1351. godine su bila:
    1.  Postoji li u Bogu razlika između suštine i energije?
    2.  Ako postoji, da li je energija stvorena ili nestvorena?
    3.  Ako je energija nestvorena, kako se može izbeći složenost u Bogu?
    4.  Može li se na energiju primeniti naziv božanstvo, a da se izbegne diteizam?
    5.  Da li je pravilno reći da suština nadilazi energiju?
    6.  Pošto postoji zajedničarenje u Bogu, da li je ono zajedničarenje u suštini ili u energiji?[6]
    Nakon poduže rasprave, sabor zaključuje da u Bogu postoji razlikovanje između suštine i energije i da je božanska energija nestvorena, potvrđujući pravovernost palamovske doktrine.
     
    Има на нету баш доста различитих студија о Паламизму па може да прочита мало детаљније.
    Нестворене енергије и људско мишљење, на брзину сам нашо ово од св.Паламе :
    "Zar ne shvataš da ljudi koji su sjedinjeni sa Bogom i oboženi, koji na božanski način usmeravaju svoj pogled na njega, ne vide kao mi? Oni, na čudesan način, vide čulom koje nadilazi svako čulo, i umom koji nadilazi svaki um, jer duhovna sila prožima njihove ljudske sposobnosti i omogućuje im da vide ono što je iznad nas.“
    (Grigorije Palama, Trijade u odbranu svetih isihasta)
    Можемо да причамо теоријски о томе колко оћемо, али само они који су то духовно стање достигли могу да нам пренесу део тог искуства, тако да ту било које људско мишљење, филозофија, култура, уметност, друге вере и религије не могу да помогну. То је и био проблем оног Варлама и сличних који су мислили да филозофским мишљењем и умом могу да досегну заједницу са Богом и обожење. итд.
     
  12. Хахаха
    Bokisd got a reaction from Hadzi Vladimir Petrovic in Владика Порфирије изабран за новог патријарха   
    Ђе си бре Петровићу, нешто те нема, а бре Петровићу јел ти стварно мислиш да нешто може да прође кроз радар.  
  13. Свиђа ми се
    Bokisd је реаговао/ла на sampaganini92 у Упознајмо монаштво у Раној Цркви   
    Какве сад па везе има да ли је неки сирома знао ишта о домостроју? Говорили смо о узроцима ширења хришћанства у првим вековима а које ти сводиш на социјалну солидарност са сиромашнима, машећи суштину до мере која је поражавајућа. Хришћанство се ширило због Христовог дела на земљи, од којег је брига за сиромашне свакако један битан део, али далеко од тога да ицрпљује па ни близу суштину Христова дела на земљи. За почетак, хришћанство представља тотални апсурд, парадокс, лудост у ондашње као и у свако друго време и оно што је Христос говорио представља својеврсно насиље над људском природом. Управо оном послегрехопадном природом која и није оно за шта је човек створен. Борба против своје природе је позив хришћанства а људима који не поимају палост своје природе тим пре неће бити лако да усвоје принципе који су противни ономе на шта су одвека навикли.
    Као такво монаштво је након масовног, неорганског, државног ширења Хришћанства представљало кључан фактор у очувању тог учења и спречавању његовог утапања у вртолге овоземаљских политика, идеологија итд итд. Што се тиче апостола Јакова, он нити на једном месту не говори то што и ти и крајње је безвезе да се његова посланица унижава на меру тако наопаког тумачења. Буди доследан, па окачи речи које би указале на оно што тврдиш, ако постоје..
    Уосталом, није ми жеља да се овде препирем и свађам с тобом нити било ким. Јасна ми је савршено потреба да се данашња црквена пракса у свету лиши разноразних исихастичких метода и намета који врло могуће долазе од неких епископа јер заиста то може да породи разне шизофреније код људи и многа страдања. Али се то да објаснити на нормалан начин, а не тиме што се унижава и обесмишљава сам исихазам и покрет који га је изродио. Да, исихазам није за свет него за монахе, али сам по себи итекако има вредност која није ништа мања од твоје и моје испомоћи ближњем. Борбе су и једно и друго, на различит начин, благолсов је и једно и друго, а узрок је исти а то је Љубав. То што ти своју љубав и свој љубавни метод и однос апсолутизујеш а туђи оспораваш више говори о ширини и домету твоје љубави. Мерити собом не ваља, само мерити Христом по мери сопствених могућности.
  14. Свиђа ми се
    Bokisd је реаговао/ла на Вилер Текс у Грађански рат у Украјини   
    Постоји разлика, на много нивоа.
    Ови случајни Руси који демонстрирају против своје државе за рачун натоусташа су инфицирани западном меком моћи која личност своди на појединца. Русија не врши такв утицај у страним земљама. А постоји тај комплекс ниже вредности код либераша, писао Достојевски давно о њима. И за то су они сами криви, ти комплексаши.
    Да, демократија у Америци. Сети се избора 2020. Слобода. Да, полиција пуца док си рекао кекс. Видиш како је Асанж слободан.
    Пољаци и остали су под утицајем Ватикана као и сваки конвертити, омрзнули Русе јер их подсећају на оно што су били. То што руше споменике значи да мрзе Русе, а за то Руси нису криви. Том логиком ћеш доћи на ставове аутошовиниста који тврде да су Срби криви што су их Хрвати клали.
    Споменици и крикет нису исто. Крикет можеш да упоредиш са нпр. водком коју балтички народи и Пољаци пију.
     
     
  15. Оплаках :))
    Bokisd got a reaction from Вилер Текс in Упознајмо монаштво у Раној Цркви   
    А знаш шта је најжешће..... што ја мислим да ти о балету а ја о кромпирима.....
  16. Свиђа ми се
    Bokisd је реаговао/ла на sampaganini92 у Упознајмо монаштво у Раној Цркви   
    Па зезам се јер ми није јасно како можеш тако да мислиш, то јест зашто? 
    То свођење Цркве на социјалну делатност је чист протестантизам, ултилитаризам или смрт. Неће то да прође код српског народа, имамо колико толико још бар обзира према духовном. Ја не видим разлику између твог резона и оног -- шта граде тај Храм позлаћени, а болнице нам се распадају... а што је одлика најчешће милитантног комунистичког атеизма.
    Друго да занемаримо сад све те примесе туђинских утицаја у светоназору. Шта ћемо са целокупном православном антропологијом Христоцентричном, где изгледа пост, молитва, уздржање, умерење, кориговање страсти немају никакав значај у исцељењу човека до ли ако служе за давање сиромашнима.
    Ја бих заиста волео да умеш да објасниш тај свој став? Не знам откуд га црпиш, неких лоших искустава личних шта ли је, али не можеш тиме да бојиш читаву стварност, то јест можеш али није здраво.
     
  17. Свиђа ми се
    Bokisd got a reaction from sampaganini92 in Упознајмо монаштво у Раној Цркви   
    Ма Мирко ето .... па бре а шта што Исус оде у најжешћу пустињу и што је тамо постио 40 дана и ноћи..... јел и то онда крајње себично дело и пост који је сам себи сврха,.... и што монаси и манастири примају мирјане и помажу им и духовно и телесно (колико могу) .... и што се монаси по дефаулту моле и за цео свет и за све људе.... то је ваљда ништа....
  18. Свиђа ми се
    Bokisd је реаговао/ла на sampaganini92 у Упознајмо монаштво у Раној Цркви   
    .. 
    Каки бре злочести људи ови монахи. Добро си нам реко, да их се клонимо 
  19. Свиђа ми се
    Bokisd је реаговао/ла на Вилер Текс у Упознајмо монаштво у Раној Цркви   
    Е Боћо не знам, можда си овде у праву нисам читао. Говорим генерално о твом начину комуникације. Ми о крумпирима Боки о балету. 
    Нисам против тебе, жив ти мени био брате. Бог ти дао здравља и спасења.
  20. Хахаха
    Bokisd got a reaction from Вилер Текс in Упознајмо монаштво у Раној Цркви   
    Ти по дефаулт мораш да будеш против Бокија ...... иначе ће ти дан пропадне.... 
  21. Свиђа ми се
    Bokisd је реаговао/ла на Вилер Текс у Непоштовање српских жртава   
    Како другачије назвати понашање из чланка са дна текста?
    Чиме га оправдати?
    Срби који навијају за Хрватску пљују у лице свим српским мученицима стрељаним, кланим, бацаним у јаме... Свим оним прогнаним и опљачканим.
    Дословно сваком убијеном Србину и Српкињи. И оном у колевци и оном старцу. А све њих су Хрвати( да Хрвати, они су чинили усташку војску и 1941. и 1991. Јер ако се може рећи српски злочини може се рећи и хрватски злочини.)  убијали и протеривали у Другом светском рату (не заборавимо и у Првом док су носили униформе Аустроугарске монархије а тад још није било усташа као формације) и у грађанском рату 1991-1995. године да би створили етнички чисту државу Хрватску. Данас у Хрватској живи 3% Срба.  Дакле таквој држави честитате и за репрезентацију такве државе навијате!
    Многи ће наћи разне површне изговоре, који иду од наивности и површности до користољубља. Али то су све само изговори. Када вам се учини да смо сви исти, поставите питање том за кога мислите да је исти и да сте браћа, шта мисли о Олуји и Јасеновцу. То ће бити вододелница. И ако сами нисте прешли на тамну страну све ће вам бити јасно.
    Злу се треба супроставити а не треба му повлађивати.
    Ми Срби имамо право да причамо о злу које нам је нанела Хрватска држава, ова сада и она НДХ. У Хрватској данас живи 3% Срба. То је остварењ сна Анте Павелића. Ето репрезентацији такве државе честитате и за репрезентацију такве државе навијате.
    Хрвате не треба мрзети а истовремено не треба пљувати у лице наших предака српских мученика. Молимо се за Хрвате,за њихово покајање и спасење али не навијајмо за државу саздану на нашем истребљењу јер нас такво понашање води у пропаст. То је љубав. Није љубав пустити музику и рећи ето сви смо људи ајде да све заборавимо, пијмо и веселимо се, политичари су зли.
    Чланак је само један од примера наше несвести, коју сам сретао и у медијима и у приватном животу.
    VIKI MAHALA ŠAHOVNICOM, PA ZAPEVALA! Miljkovićka PROSLAVILA pobedu "kockastih" HRVATSKOM zastavom, sve iznenadila svojim POTEZOM
    WWW.KURIR.RS Violeta Viki Miljković na koncertu u Hrvatskoj pevala sa šalom na kome se nalazi hrvatska zastava, što je...  
  22. Свиђа ми се
    Bokisd је реаговао/ла на Вилер Текс у Непоштовање српских жртава   
    Ако имаш мало здравог расуђивања можеш очекивати. И требаш. Слобода и мишљење нису ствари које саме по себи обавезно резултирају неким добром.
    Прво овде се конкретно не ради о симболичким стварима, ради се да ми Срби, као жртве и потомци жртава, а често и једно и друго, не можемо навијати за Хрватску која од 1941. активно спроводи геноцид над Србима.
    Овде се не ради о томе да ли више волимо овај или онај бенд, пире или под пеком крумпијера.
    Овде се ради о елементарном самопоштовању и нашем опстанку.
    Малоумним навијањем за Хрвате и наративом " сви смо исти, не живимо у прошлости, има добрих људи" бацамо бисере пред свиње а своје вратове стављамо на пањ џелата. Без хрватског покајања нема неке другарске приче.
     
     
  23. Свиђа ми се
    Bokisd got a reaction from Вилер Текс in Светски савез Цркава - Андреј Јефтић директор Комисије за веру и поредак   
    Ево баш је пре неки месец била та нека њихова скупштина и мало сликица са тог духовног хепенинга  :
    https://oikoumene.photoshelter.com/galleries/C0000VFYoZ6eMlZc/G0000Y7CbdUbqXB8/I0000GVH_469hX2I/WCC-11th-Assembly-Karlsruhe-Germany-2022
    Ето благо Јефти директору тамо. 
    Без шале, шта каже Јефта :
    „Ако је (теологија) закључана унутар замишљених граница, било академских или црквених, теологија не успева да понуди своју службу свету чије је спасење донео Христ“, рекао је он.
    Да је данас жив наш св.Јустин овај Јефта би се провео ко бос по трњу. 
  24. Свиђа ми се
    Bokisd got a reaction from Саласије in Грађански рат у Украјини   
    Морам да кажем иначе ћу да пукнем , организовали референдум у Херсону и околини пре месец дана и све славље и супер, али по свему судећи Москва је још тада већ знала да ће морати да се повлаче из Херсона и сада се Украјинци тамо спрдају са њиховом војском и народом.
    Срамота. Велика. 
  25. Свиђа ми се
    Bokisd је реаговао/ла на Ćiriličar у Грађански рат у Украјини   
    Vasi "misionari" unijatski su prvi tamo posejali klicu mrznje i krvoprolica. Sve kasnije, pa i ovo vise vekova kasnije, je plod tog vaseg semena.
×
×
  • Креирај ново...