Jump to content

Најбољи чланови

Популаран садржај

Showing content with the highest reputation on 12/01/21 in all areas

  1. Paradoksologija

    Ćaskanje o ljubavi (muško-ženskim odnosima)

    Ovo nije ekvivalent lažnoj dilemi koju si postavio ženama - ovo bi realno mogla da bude ista žena sa 30 godina razlike. Niti je prva ultramiroljubiva i pokorna niti je druga domino dama koja kopa oči noktima čim je neko popreko pogleda. Obe deluju kao potencijalno normalne osobe, mada ih naravno ne poznajemo, jedine razlike su starost i količina šminke u trenutku slikanja. Na onim slikama muškaraca jedan je valjda monah neke istočnjačke religije, pa se verovatno i odrekao žena, a drugi izgleda kao zli mag Džafar iz drevne igrice Aladin - poslednji i najgori zlikovac s kojim se treba izboriti da bi spasao princezu... Princezu koja ga, naravno, neće, zato je i zarobio.
    5 points
  2. Елем, одличне вести изгледа! Омикрон ће по свему судећи постати доминантан сој на свету врло брзо јер је много заразнији од делте. А оно што је најважније: изгледа да је скоро потпуно безопасан. Симптоми који су до сада описани су главобоља, осећај умора, бол у мишићима и то је све. Тако да ако се то деси - а то је очекивано од респираторних вируса да се на крају појави најзаразнији и истовремено најмање опасан сој, тако је престала пандемија Шпанског грипа - то би практично био крај пандемије. Једино што се чека је да се види како ће особе које немају имунитет на корону (нити су прележали болест нити су вакцинисани) реаговати на овај сој, јер до сада имамо податке само о реакцији вакцинисаних и оних који су већ прележали. Али се ту не очекује неко битније изненађење, колико сам успео да укапирам. Др. каже да ако све буде по плану, од Нове године ће престати са емисијама јер више неће имати о чему да се прича
    4 points
  3. haveaniceday

    Избори у Србији 2022.

    Evo kako je lako sprdati se sa opozicijom u Srbiji... Rio Tinto u Srbiji bio već 2011. godine! PRILOG RTS OD PRE 10 GODINA SVE DOKAZUJE! INFORMER.RS Protiv projekta Rio Tinto danas protestuju oni koji su ga 2004. godine i doveli u Srbiju, a da je sve to čista politizacija dokazuje i činjenica da je RTS 2011. godine ima prilog o Rio Tintu, te da im... ĐILASA IZDAJE "INŽINJERSKI MOZAK"! Tajkun sad pljuje Rio Tinto, a pre četiri godine govorio DA JE TO ŠANSA ZA SRBIJU! WWW.REPUBLIKA.RS Samoproklamovani lider opozicije Dragan Đilas očigledno ima kvar u svom "inžinjerskom mozgu", kojim se toliko hvali, pošto je pre nekoliko godina govorio pozitivno o mogućoj gradnji fabrike... Opozicija je uspesno ostala bez jedno 10 % potencijalnih glasaca koji bi glasali za njih zbog ekologije, sada nemaju razloga da im veruju.
    3 points
  4. И да не знам да је пост, било би ми јасно на основу чињенице да се "усијала" тема о мушко-женским односима, женским и мушким фантазијама, силовањима... Па још са експлицитним визуелним и вербалним "прилозима". Неписано је правило да се у току поста експлоатишу теме везане за сексуалност. Ваљда се то у аскетској литератури зове "нашаптавање".
    3 points
  5. mirko1929

    Ćaskanje o ljubavi (muško-ženskim odnosima)

    Молим те, преправи линк, да стоји баш линк, а не она безобразна слика. Ипак је ово црквени сајт.
    3 points
  6. Ima sad raznih pomagala...
    3 points
  7. Н И Н Е

    Ćaskanje o ljubavi (muško-ženskim odnosima)

    Што се онда неке жене набацују монасима?
    2 points
  8. Violetta Valery

    Ćaskanje o ljubavi (muško-ženskim odnosima)

    U svetu u kom vladaju podnebesne sile, ono što svetac čini jeste revolucionarno i borba za slobodu. Stoji u slobodi kojom nas Hristos oslobodi.
    2 points
  9. Zar svetac ne može biti muževan? Neko ko se suprotstavio knezu ovoga sveta i celom podnebesju, kao kakav revolucionar i borac za slobodu?
    2 points
  10. Paradoksologija

    Ćaskanje o ljubavi (muško-ženskim odnosima)

    Ono što razni inceli nekako teško da shvate jeste da, osim što je privlačnost kombinacija faktora, koji uključuju i fizičku privlačnost i snagu i nežnost u svakom smislu, oni sami verovatno nemaju upravo ni to 'unutrašnje' štagod što je navodno jedino bitno (nije jedino bitno, prim. aut.). Odnosno, često se pokazuju kao zavidni, ljubomorni, ogorčeni, besni, čak otrovni - što je možda razumljivo, ali svakako nije nikome privlačno. A desi se i da upravo zbog raznih romantizacija devojke završe sa raznim na prvi pogled šarmantnim psihopatama, ali psihički zdrave i zrele žene će relativno brzo shvatiti da je iza fasade ponor.
    2 points
  11. Branka62

    Ćaskanje o ljubavi (muško-ženskim odnosima)

    Ima - znam. Mada, nisam mislila ništa loše o "besnim" cipelama i visokoj peti. Naprotiv.
    2 points
  12. Branka62

    Ćaskanje o ljubavi (muško-ženskim odnosima)

    @mirko1929 O čemu ti pričaš? O tome za kim će se žene/muškarci pre okrenuti na ulici ili o tome koga će pre izabrati za celoživotnog partnera? Jer, ja kada stanem ispred izloga sa cipelama, za oko mi prvo zapadnu one "besne" sa štiklom od 15cm ali takve nikada nisam, niti bih (osim, možda, za "paradu) kupila. Kupujem one sa niskom petom, udobne, pouzdane - koje dobro drže nogu.
    2 points
  13. Плаво Небо

    Рио Тинто

    Колики је онда мозак плаћеника отпораша? Ако га уопште имају, но, то им није важно, важно је да имају дубок џеп. ''Jasmina Jovanović poginula je tog dana u Beogradu kada je pala pod bager, a spomen obeležje sa njenim likom otkriveno je 5. oktobra 2002. godine u parku između ulica Kneza Miloša, Sarajevske i Mostarske petlje, nedaleko od mesta gde je stradala''. DSS položio vence na spomenik Jasmine Jovanović RTV.RS Članovi Demokratske stranke Srbije položili su danas venac i upalili sveće na spomenik aktivistkinje te stranke iz Velike Plane Jasmine Jovanović, koja je nastradala u petooktobarskim... Да је знала, покој јој души, каква ће багра да дође на власт, не би јој ни пало на памет да изађе међу тај олош. И за твоју информацију, никакав љубитељ Милошевића нисам.
    2 points
  14. Лазар95

    Рио Тинто

    Није проблем брате у литијуму него у начину ископавања и односу тих фирми према животној средини.
    2 points
  15. Daleko bilo... nisu oni ni blizu nikakvog treceg puta. Jos jedan od krupnih promasaja, nista drugo. Treci put ne postoji u ovom momentu. Bice ga ako ga mi sami pokrenemo i oblikujemo. Za tako nesto potrebni su potpuno novi ljudi, anonimni svetini i medijima, znani samo Nebu. Nase je da odbacimo sve sarene laze koje nam se nude i da istrajemo na pravom i izvornom Svetosavlju kao jedinom sistemu vrednosti koji stvarno brine o ljudima. Svetosavska jevandjelska etika jedina moze da bude stub nosac takve obnove, jer ona obuhvata i veru, i temeljno obrazovanje, i zakone po meri obicnog coveka. Drugim recima - opstenarodno pokajanje/metanija, temeljno okretanje ka Dobru i stavljanje potreba obicnih ljudi na prvo mesto - pa da se nadamo boljitku. A to ne nudi niko u ovom trenutku, niti ce da nudi, jer svi ovi politicki klovnovi unazad 20+ godina brinu samo i iskljucivo o sebi. Kod nas tih 20+ godina ne postoji ni vlast ni opozicija, obadva su samo obicna opsena i iluzija.
    2 points
  16. https://www.facebook.com/ddjogo/posts/10225079747196387 ... Пре неки дан, када су људи протестовали на Макишу због изградње метроа (а што угрожава изворе питке воде), имао сам предосећај да ово неће ићи доброме. Не због самог протеста, него због вођиних реакција. Уместо да нађе начина да смири тензије, он додатно распаљује народни гнев. Наиме, тада када су на Макишу протестовали, његова реакција се огледала у његовом речима да ти људи који протестују за њега су згубидани! Дакле, прст у око. Па онда се десио Београд, Нови Сад и онај напад чекићара и моткара у Шапцу. Тај потез му је кобан јер пустио је којекакве да чекићима (а употреба чекића у нашем народу има врло језиве конотације. Зна се ко је тукао Србе чекићем у главу) и моткама нападају на народ. Уосталом, где је полиција била кад се то десило? Ово је реторичко питање. Онда је после наставио са причама које фактички оправадавају шабачке бојовнике како су ето они имали право да обезбеде Уставом загарантовано слободу кретања (занимљиво како се напрасно сети Устава кога је већ милион пута прекршио). Значи, не зауставља се него константно уноси злу крв и распирује народни гнев. Невоља се повећава јер добар део Срба припада динарском појасу, а добро је знана свима позната кључала динарска крв која зна да доведе до усијане мржње и до необуздане разарачке енергије. То може да одведе у озбиљну унутрашњу нестабилност са све ризиком да Српска и КиМ, и то у светлу све већих спољних притисака, остану на ветрометини. Даље, невоља се огледа у још нечему. Запад је фактички инсталирао два политичка пола. С једне стране је другосрбијански пол који сву политичку филозофију и филозофију уопште заснива на томе да је западни начин живота једини вредан, да смо ми безвредни, затуцани и примитивни и да због тога треба све да подредимо томе (па макар и сами себе уништили) да нас те врле и цивилизоване западне земље приме у своје наручје. Са друге стране, западне силе су схватиле да се такав светоназор не прима у народу, чак штавише да такав поглед на живот изазива презир код народа. Онда се досетише да инсталирају други политички пол који ће тобоже бити националистички и који ће махати заставама, певати патриотске песме, бучно се тући грудима у прса патриотска, али ће испод те форме спроводити све оно што би и другосрбијанци спроводили. Успут налази се простора за задоваљање до патологије присутног славољубља, властољубља и среброљубља. Е, то вам је садашња гарнитура. Нама као народу је као хлеб насушни потребан трећи пут. Он постоји међу народом, заправо највећи део народа је тако расположен, али нема политички организоване снаге која ће артикулисати такав народни дух и такве народне жеље и потребе. Какав је то дух? То је онај прави, истински српски национализам који се огледа у жељи да се очува целовитост српских земаља, да се чува национални идентитет, вера, језик и култура, да се са љубављу и поштовањем говори о нашим прецима и нашој историји, али и да се устроји такав привредни и социјални систем да српски човек живи добро, да српски сељак и радник буду људи, а не лимун који се може вечито цедити! Даље, зашто нема трећег пута? Зато што се плански сузбија од стране запада и спроводника његових интереса овде. Другосрбијанцима не пада на памет на тако нешто јер њима је свака спомен на српски историју и национални идентитет гадљив, а са друге стране вођа је узурпирао српски национализам приказајући да је српски национализам управо онакав како га он тумачи и практикује. То даље значи да је реч о пукој форми, циркуској пракси и потпуној неосетљивости на социјалне теме, благосиљању дивљања страног капитала који доводи до потпуног економског поробљавања у корист западних сила и следственом претварању српског народа у робље. Да не спомињем тек стару српску бољку звана корпуција која је већ увелико попримила канцерогене димензије, експлозију бахатости и криминогених чинилаца. Када говоримо о неосетљивости на социјалне теме, вођа користи вештачку поделу која се направила 1918. године, а то је раздвајање националног од социјалног. Наши преци нису терали Турке само зато што су били иноверни окупатори и тлачитељи који су нас терорисали јер смо били Срби и православне вере, него су се уједно наши преци ослобођали обести и малтретирања АГА И БЕГОВА, а цео османски систем са све обесним агама и беговима је држао српски народ у стању потпуне правне, економске и социјалне потчињености. Српски правотворац у 19. веку и с почетка 20. века са читавом плејадом српских јавних радника тога доба је то одлично разумео. Међутим, дошло је до вештачког раздвајања та два појма које траје дан данас. Међутим, то је посебна тема. Како то вођа користи? Сетите се његових изјава и придика упућених српском народу пре неколико година у вези, ако се добро сећам, Закона о раду (или је пак било око субвенционисања страних улагача, нисам сигуран). Он је тад народ осионо упитао је ли то народ опет хоће самоуправни социјализам.....Дакле, манипулише јер он овим питањем циља на негативне стране наше комунистичке прошлости које се могу огледати у нефункционисању самоуправног система, али у крајњој линији циља и на обезбожење, слабљење српског националног иденитета и разбијање српског етничког простора. Другим речима, споменеш чињеницу да је радник обезвређен и претворен у роба без икаквих права, он те нападне да си ,,црвен", а самим тим и присталица разбијања српског етничког простора, богоборства и слабљења Српства. По тој логици испада да ако си права Србенда која држи до своје вере и културе онда, мора да будеш роб који мота каблове и који носи пелене! Србенда неће да мота каблове и да носи пелене, него хоће бољу плату и боље услове рада? О не, онда он није Србенда него богоборни комуниста који ће да разбија и оно мало српских земаља што је остало и да расрбљује оно Срба што је претекло. То нам садашња власт поручује. Замислите да су Карађорђе и кнез Милош овако размишљали. Замислите да су говорили српском рајетину да се задовољи тиме да су Турци обећали да им неће дирати у веру и народност, али да морају и даље као што су вековима то радили, да раде за агу и бега, без своје зараде и без земље у приватној својини. Сад тај српски рајетин неће да ради за агу и бега него хоће да сам зарађује, да има своју земљу коју ће да обрађује, а онда га Карађорђе и Милош оптуже да он није Србин, него да је потура чим тако размишља, јер потура хоће да буде као бег (природно је да бег има своју земљу са све чивчијама!). Мислим да је све јасно. Дакле, нема политички организоване снаге која би артикулисала трећи пут за којим народ жуди. Последица тога је да једни узурпирају српски национализам који се накарадно тумачи и примењује, док други узурпирају идеју социјалне правде и ово сада око чега избијају демонстрације. То је оно што зову зеленим национализмом (тај појам сам нашао код Бугара што не значи да је њихов). Део националне свести треба да буде и део који се односи на животну средину. То је такође предмет узурпације од стране другосрбијанске клике, а да ли ће успети, видећемо. Са друге стране обичан народ се опире јер зна да му је одзвонило ако Рио Тинто крене да вади литијум. Не само да ће Дрина бити отрована (буна се шири јер и Срби са друге стране Дрине не желе да се Дрина загади. Колико сам приметио било је доста Срба из Српске данас на скупу у Лозници), него која је гаранција да Сава и Дунав неће бити отровани што самим тим изазива опасност по Сремску Митровицу, Шабац, Обреновац, Београд па чак можда и источне крајеве? Шта, да се сви селе одатле? Које је то онда патолошко среброљубље да си зарад уклете рудне ренте од три посто спреман да свој народ потрујеш, да читаве крајеве иселиш благосиљајући рад Рио Тинта? Тако да све ово мора да има у виду национални покрет који ће правити трећи пут. Тај покрет мора да настане јер велико питање је докле можемо издржати, а да не одемо у категорију несталих народа..... П.С. На фотографији је приказан протест грађана и блокада Газеле 27. новембра 2021. године....
    1 point
  17. Ti baš imaš fiks ideje. Žena kojoj bi toliko bolestan čovek kome je očigledno neophodna medicinska nega bio predmet požude ne može drugačije da se okarakteriše nego kao težak frik, sa umobolnim fetišima. Važilo bi i obrnuto. Čuj, da tako iskoristiš bolesnika, užas.
    1 point
  18. Bokisd

    Ćaskanje o ljubavi (muško-ženskim odnosima)

    .... e moj Mirko,.... sta ti treba da se kacis sa nasim forumasicama,.... one bre znaju bolje od tebe kontekst tih stihova,....
    1 point
  19. Натан

    Ćaskanje o ljubavi (muško-ženskim odnosima)

    Шта ћеш.. љубав не познаје закон 🤗 Тако што је обиђеш понекад, сиђеш у подрум и кажеш јој да је волиш. ❣️
    1 point
  20. Natasa.

    Ćaskanje o ljubavi (muško-ženskim odnosima)

    Ali neću biti tašta .
    1 point
  21. fsa

    Рио Тинто

    Napredni zabavnik - Jadar i Rađevina | Facebook WWW.FACEBOOK.COM Problemi u Jadru i Rađevini 😆😆😆
    1 point
  22. VIDEO koji sam dobio od mnogo... - Marko Kraljevic - treci WWW.FACEBOOK.COM VIDEO koji sam dobio od mnogo ljudi....❗❗ NEMAČKI LEKAR....u vezi G.R.A.F.E.N .O.K.S.I.D.A.....❗❗ 🔥🔥🔥🔥..posle toga je... The mysterious police raid at Dr. Andreas Noack's home WWW.BITCHUTE.COM Bavarian police unit intimidation makes Dr. Noack's warnings against razor-blade vaccines the more credible. Has a German whistleblower doctor been murdered? - Seemorerocks SEEMOREROCKS.IS Recall this from about 9 months ago? Written from a Jewish point-of-view but has all the facts Dr. Andreas Noack : another German...
    1 point
  23. mirko1929

    Ćaskanje o ljubavi (muško-ženskim odnosima)

    http://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18321031/
    1 point
  24. Маса нас је флипнула давније дана. Медицински море бит, медијско штабни утицај на губљење живаца 100%
    1 point
  25. Najlepše slike mog muža su sa decom, i to ne samo našom. Ume da umiri i tuđu. Moja sestra čim dođe njemu uvali bebu, i namah zavlada mir. Ima to neko toplo, smirujuće, tinjajuće prisustvo, stvarno mi je teško da zamislim da išta može biti privlačnije od toga. Mada ni ovaj prvi ti nije nesimpatičan, nemam ništa protiv pirsinga i kreativnog oblačenja.
    1 point
  26. Je li? Ne bih znao da ovo postoji da mi ti ne reče.
    1 point
  27. Ја сам престао да пратим дешавања око короне, омикрона и осталих сврабежо-убица...питање за све који смарају да је све то један велики циркус, лаж: Ако је све то неко наметнуо, рецимо створеним вирусом, затим паником кроз медије, затварањем и др. - шта је краљи циљ свега?
    1 point
  28. "Radi se o ljudskim životima"; zaključavanje jedino rešenje? WWW.B92.NET Nepopularna istina: sada će pomoći samo lokdaun? Rasprava o obaveznoj vakcinaciji defakto skreće pažnju s pravog pitanja, a ono glasi: kada će Nemačka ući u sledeći lokdaun? Samo ponovo uvedena stroga ograničenja kontakata mogu da zaustave brzo širenje virusa. To jeste nepopularna istina, koju niko ne želi da čuje jer teško pogađa sva područja našeg života, ali – drugačije ne ide. Jer ovde se radi o ljudskim životima. Ako ostanu na snazi dosadašnje mere, Nemačka može da očekuje još 300.000 smrtnih slučajeva od kovida. 300.000! Neverovatan broj, do kojeg je došao Kristijan Šnajder sa Univerziteta Mitvajda u svom modelu diferencijalne jednačine. To jeste samo kalkulacija, ali ona se bazira na realnim pretpostavkama. Prema njegovoj računici, obavezno vakcinisanje pomaže samo srednjoročno i samo pod određenim uslovima. Više od 200.000 ljudi moglo bi da umre. Šnajder zaključuje: "Ograničenja kontakta najefikasnija je mera koju imamo. Sada bi mogao da pomogne samo još lokdaun". I zato Nemačka mora da povuče kočnicu i ponovo ograniči kontakte. Svaki ljudski život je dragocen. Oko toga bi ponovo trebalo da bude postignut konsenzus u Nemačkoj. --------------------- Hint: kada kod neko kaže nešto tipa "svaki ljudski život je dragocen" - u pitanju podmukla manipulacija. Pošto usled ekonomske krize koju su kreirali nastoje i dalje da nas guše "lokdaunovima" (termin nepoznat u medicini ali poznat u penologiji), vrlo je moguće da nas čeka i glad... A onda će ljudi zaista padati mrtvi po ulicama za razliku od laži propagandista koji su fejk vestima iz Kine preplašili leminge maloumne na početku plandemije.
    1 point
  29. Све више се људи у Цркви жали да су усамљени, иако су здравствено добро. Бомбардују нас непотребним информацијама, пуно се гледа телевизија. Човек се емотивно разградио, па му самим тим пада и физички имунитет. То је јако опасно ако човек не зна да се заштити или се нечим не допингује. Људи су отупели за лепотом. Ако у разговору није фрка, неки проблем, онда то за њих није прича. Не знају да изађу из тог менталног склопа, а довољно је, рецимо, само да оду до природе или код пријатеља. Често им говорим да ураде неко добро дело, а они се питају које. Кад кажем да покупе ђубре око зграде, они узврате да ће им се комшије смејати. Сваки нормалан човек ће то поздравити, а не исмејавати. Ту је Црвени крст, Коло српских сестара, има толико људи којима треба помоћ. Човек мора да се укључи и помогне, да се осећа корисним. -Отац Бранко Ђурчин
    1 point
  30. Da, ali uvešće strože mere. "Struka" kaže zatvaranje na 24 sata, vlast kaže ne dolazi u obzir, i onda kompromis se postigne na kovid ausvajs od 18h. A sve vreme je bilo u planu da skrate vreme za ausvajs na 18h (u ovoj fazi porobljavanja.) U sledećoj fazi se pojačava i tako dalje...
    1 point
  31. Па сад, ово је баш крајност да не може бити већа. Боље да си ставио: Лепа, млада, побожна, сиромашна девојка или лепа, млада, не побожна, богата девојка. Да сам богат и да могу бирати, одабрао бих ову прву и за везу и за брак. Тако исто и да сам сиромашан, а да ме желе и једна и друга одабрао бих опет ову прву. Ово побожна или не побожна можеш рачунати и у смислу како си ти формулисао у погледу супротности, послушна или напорна, или, смерна или ''слободнијег'' начина размишљања. Сигурност бих осећао уз добру иако сиромашну, него уз ову другу. Разумем шта си хтео да кажеш и наравно да ако је мушкарац ''светац'' како ти кажеш, та ''светост'' му пред Богом (барем је то моје мишљење) ништа не значи ако се не бори за своју породицу у сваком смислу речи.
    1 point
  32. Вилер Текс

    Избори у Србији 2022.

    https://m.youtube.com/watch?v=iiWJ3ylRRYQ Ал те клете оћале....
    1 point
  33. Ма стара фора, они као траже неке оштре мере које ће влада наравно одбити, а Вођа ће нам објаснити како нас је он спасио јер је замолио премијерку да води рачуна и о економији код доношења одлуке...
    1 point
  34. obi-wan

    Тема јасна из прве поруке

    https://www.facebook.com/ProgrammersCreateLife/
    1 point
  35. Pašteta od pasulja i pečenog kikirikija i neizbežna NJ.V. PAPRIKA!
    1 point
  36. Шетај и мисли Кишни је дан. Никако да схватим зашто људи слабо излазе по киши? Добро се обући, не превише и кренеш. Право је задовољство шетати по киши. Ваздух је чистији. Људи су опуштенији. Никуд не журе. Знам. Ретко ко ће се пронаћи у овим речима. - Шта ће људи рећи? Па нема никог напољу. Па какав сам ја чудак. Е да ме неко види. И много тога другог. – У пракси није баш тако. Шетња по киши је одлична за размишљање. Страх од кише назива се плувиофобија. Побеђујући тај страх ми несвесно решавамо и друге проблеме које имамо. Њих је седећи кући теже решити. Све велике ствари почеле су од првог корака. Али, наравно, неће све од једном. Потребно је много вежбе. Прво (и основно) ако желите да савладате плувиофобију, потребна вам је одећа намењена за кишно време. Друго, патике које не пропуштају воду и добар кишобран. Треће и најважније, потребно је пуно добре воље и мало храбрости да се страх превазиђе. Нажалост, људи мало причају о својим проблемима мислећи да их нико не разуме. Међутим, истина је сасвим супротна. Сви смо ми мање више исти и сви без разлике имамо скоро сличне проблеме... Дакле, ево првог корака а остало је на вама.
    1 point
  37. JESSY

    Стид пред исповешћу

    Бог зна наш грех, Он га је знао и пре него што нас је привео у свет. Па ипак то није била препрека нашем рођењу. Зар то не говори о поверењу Бога у нас, зар не указује на огромну наду коју је Он уложио у нас? Зашто разочарати таквог чудесног Богочовека, какав је Христос? Исти митрополит Антоније у једној од проповеди на Божић (која, знам добро, није преведена на румунски) предлаже дискусију не толико о вери човека у Бога – о тој теми се и тако нашироко расправља – колико о вери Бога у човека. Владика сликовито описује Савет Свете Тројице при стварању човека. Бог Отац је тада рекао: - Створимо човека по образу и подобију Нашем (Пост 1, 26). - Да, али тај човек ће пасти, - рекао је Дух, - и Ти ћеш, Сине, морати да умреш за њега. - Па да га створимо или не? – питао је Отац. - Да, створимо га - одговорио је Син. Ето наде коју је Бог положио на човека! Том Богу се ми исповедамо, Њега се стидимо, Њега љубимо. Ако још не можеш да исповедиш свој грех свештенику, не очајавај: кажи га Богу. И додај том греху све разлоге због којих не можеш да га исповедиш. Реци Богу све како јесте, просто. И не одлази од Бога. Можеш рећи Богу да је Он према теби неправедан, да је баш Он и крив за твој грех, можеш оклеветати пред Њим читав свет, све свештенике и епископе, али само говори све стојећи лицем према Њему, и немој се смирити док не добијеш од Њега одговор. Можда ћеш у неком тренутку схватити да је то што говориш Њему лаж, а можда и не. Али само знај да ће те Он схватити, шта год Му рекао. И умири се. Њему можеш рећи све – управо зато да се не би морао обраћати људима. Али пази да не клеветаш свештенике или било ког другог човека пред људима, док се потпуно не успокојиш. Само пред Богом окривљуј све, јер ће те Он разумети, Он све зна. И увек, колико год да си очајан и огорчен, не заборављај да је све само искушење, искушење привремено, које мораш да победиш. Доћи ће и време кад ћеш моћи да кажеш то свештенику, тј. такође Богу, али пред сведоком. Тад ти то већ неће изгледати тако тешко, јер је и он човек, мучен помислима, као и ти, о чему говори свети апостол Павле: зар се сва твар не мучи и не стење уздасима неизрецивим, чекајући усиновљење (Рим 8, 22–23)? Замисли да је то само мањи грех, неки грех. Да те живот у будућности може гурнути и у тако велике грехе, да ће то што те сад мучи изгледати као ситница. И ако овај грех не можеш да исповедиш, шта ћеш онда са њима да радиш? Не бој се, Ја сам победио свет (Јн 16, 33). https://vaznesenjeovcarbanja.blogspot.com/2019/08/blog-post_47.html
    1 point
  38. AnaLaz

    Vladika Atanasije o pričešćivanju!

    Ја идем у цркву, између осталог, и у фармеркама. Носим и сукње и панталоне,и фармерке. Не видим шта је ту лоше. Осим кад идем у неки манастир, тада због дрес кода носим искључиво сукњу, да ме не врате с капије. Код нас у цркви и истетовирани, и у фармеркама, и у сукњама, и са мамаром, и без мараме, и нашминкане, и ненашминкане... Не знам да ли сте некад, док сте чекали у реду за Причешће,пажљивије гледали какви су људи који прилазе Путиру. Високи, ниски, дебели, мршави, са шминком и без, с марамом и без, лепи и лепши, стари, млади... Прелепо! Тако различити, а опет сједињени кроз Христа и у Христу.
    1 point
  39. Vladan :::.

    Vladika Atanasije o pričešćivanju!

    Сви искрени верници увек траже одговоре, то што их неки не траже од духовника (или тренутно немају никога од поверења кога би питали) не значи да не траже уопште и да не испуњавају оно из НЗ "тражите и наћи ћете". Има их и који траже код духовника али неискрено или из разних других мотива и не налазе (одговоре на спасење).
    1 point
  40. Vladan :::.

    Vladika Atanasije o pričešćivanju!

    Дешава се да неко нема поверења у локалног (или све њих) свештеника а није нашао духовнима и онда мора сам да расуђује. Или може да има такав договор са духовником да не пита сваки пут или да добије неки програм причешћивања него да мало и сам укључи мозак и савест и да себе преиспитује (осим када нешто дебело забрља рецимо). Има и неких који сматрају да им уопште и не треба неки духовник било зато што нису на том супњу било зато што не осећају потребу да се стално нешто саветују него само у ређим приликама. Неко сматра и да може редовно да се причешћује и без посебног благослова док пости колико може и док нешто не забрља. И тако, има разних нијанси и варијанти између имати и немати духовника.
    1 point
  41. Trifke

    Vladika Atanasije o pričešćivanju!

    Pričešćivanje na ličnom nivou je povezano sa pokajanjem. To ne znači da moraš da se isovediš pre nego da se pričestiš nego da imaš punu svest o tome šta je to što jedeš i piješ i da se tome prilazi ne kao i svakoj drugoj hrani nego pokajanog srca. To je najlepše opisao apostol Pavle: 1Cor 11:17 Ali ovo zapovedajući ne hvalim da se ne na bolje nego na gore sabirate. 1Cor 11:18 Prvo dakle kad se sabirate u crkvu, čujem da imaju raspre medju vama, i nešto verujem od ovog. 1Cor 11:19 Jer treba i jeresi da budu medju vama, da se pokažu pošteni koji su medju vama. 1Cor 11:20 A kad se skupite na jedno mesto, ne jede se večera Gospodnja. 1Cor 11:21 Jer svaki svoju večeru uzme najpre i jede, i tako jedan gladuje a drugi se opija. 1Cor 11:22 Eda li dakle nemate kuća da jedete i pijete? Ili ne marite za crkvu Božiju, i sramotite one koji nemaju? Šta ću vam reći? Hoću li vas pohvaliti za to? Neću. 1Cor 11:23 Jer ja primih od Gospoda šta vam i predadoh, da Gospod Isus onu noć u koju bivaše predan uze hleb. 1Cor 11:24 I zahvalivši prelomi i reče: Uzmite, jedite, ovo je telo moje koje se za vas lomi; ovo činite meni za spomen. 1Cor 11:25 Tako i čašu, po večeri, govoreći: Ova je čaša novi zavet u mojoj krvi; ovo činite, kad god pijete, meni za spomen. 1Cor 11:26 Jer kad god jedete ovaj hleb i čašu ovu pijete, smrt Gospodnju obznanjujete, dokle ne dodje. 1Cor 11:27 Tako koji nedostojno jede ovaj hleb ili pije čašu Gospodnju, kriv je telu i krvi Gospodnjoj. 1Cor 11:28 Ali čovek da ispituje sebe, pa onda od hleba da jede i od čaše da pije; 1Cor 11:29 Jer koji nedostojno jede i pije, sud sebi jede i pije, ne razlikujući tela Gospodnjeg. 1Cor 11:30 Zato su medju vama mnogi slabi i bolesni, i dovoljno ih spavaju. 1Cor 11:31 Jer kad bismo sebe rasudjivali, ne bismo osudjeni bili. 1Cor 11:32 Ali kad smo sudjeni, nakazuje nas Gospod, da se ne osudimo sa svetom. 1Cor 11:33 Zato, braćo moja, kad se sastajete da jedete, iščekujte jedan drugog. 1Cor 11:34 Ako li je ko gladan, neka jede kod kuće, da se na greh ne sastajete. A za ostalo urediću kad dodjem.
    1 point
  42. Нифада

    Vladika Atanasije o pričešćivanju!

    Мислим да се однос према причешћу мења,да се повећава број оних који се причешћују чешће,не само у току поста.Међутим,причешће увек некако треба да буде израз заједнице и потврда заједнице.Неретко имам осећај да је то више индивидуална ствар,па имамо негде да се дефинише број оних који су се причестили,па се коментарише зашто се неко није причестио,а ето неко се причестио.Свакако чланови Цркве треба да причешћују и у време поста,и ван поста,али и да се причешћују добрим делима,да пројаве себе овом свету као заједницу љубави,јер то некако иде једно с другим.Читам ових дана једну књигу где пише да се хришћани некада нису разликовали по спољашњим манифестацијама своје побожности,у смислу неког посебног изгледа,гардеробе и сл.него по наглашеној пројави практичне љубави,милосрђа,бриге за другог.Мислим да нам то недостаје.Имамо неке етикетиране хришћане,па имамо и оне који су се карактеришу као литургијски хришћани,који се дакле причешћују,али у неком другом контексту не пројављују себе по својим делима као хришћане,али веома наглашавају да се ПРИЧЕШЋУЈУ,при том не мислим на то неко погреши у нечему,свако ће да погреши,него по стилу живота. Ја носим нека лепа искуства из Грчке, па из капеле на ПБФ ,из времена када је нпр.о.Макарије из Јерусалимске цркве служио ,и где сам имала снажан осећај да сам део заједнице,да ми је све некако било природн,,и када искусиш то,после чезнеш за таквим богослужбеним амбијентом и контекстом.Неки имају само лепу причу,понеко и лепа дела.
    1 point
  43. JESSY

    Vladika Atanasije o pričešćivanju!

    BESEDA NA VASKRS Sveti Jovan Zlatoust Ako je ko pobožan i bogoljubiv, neka se naslađuje ovim divnim i svetlim slavljem. Ako je ko blagorazuman sluga, neka radujući se uđe u radost Gospoda svoga. Ako se ko namučio posteći se, neka sada primi platu. Ako je ko od prvog časa radio, neka danas primi pravedni dug. Ako je ko došao posle trećega časa, neka praznuje sa zahvalnošću. Ako je ko stigao posle šestoga časa, neka nimalo ne sumnja, jer ničim neće biti oštećen. Ako je ko propustio i deveti čas, neka pristupi ne kolebajući se ni malo. Ako je ko stigao tek u jedanaesti čas, neka se ne plaši zakašnjenja: jer ovaj divni Gospodar prima poslednjeg kao i prvog, odmara onoga koji je došao u jedanaesti čas, kao i onoga koji je radio od prvoga časa. I poslednjeg miluje i prvoga dvori; i onome daje, i ovome daruje; i dela prima, i nameru celiva; i delanje ceni, i prinos hvali. Stoga dakle, uđite svi u radost Gospoda svoga; i prvi i drugi, platu primite; bogati i ubogi, jedni s drugima likujte; uzdržljivci i lenjivci, dan poštujte; vi koji ste postili i vi koji niste postili, veselite se danas! Trpeza je prepuna, naslađujte se bogato svi! Tele je ugojeno; neka niko ne izađe gladan; svi uživajte u bogatstvu dobrote! Neka niko ne oplakuje siromaštinu, jer se javi opšte Carstvo. Neka niko ne tuguje zbog grehova, jer oproštaj zasija iz groba. Neka se niko ne boji smrti, jer nas oslobodi Spasova smrt: ugasi je Onaj koga je ona držala, zapleni ad Onaj koji siđe u ad, ugorča se ad okusivši telo Njegovo. I predviđajući to, Isaija zaklikta: ad se ugorča susrevši Te dole! Ugorča se, jer opusti; ugorča se, jer bi ismejan; ugorča se, jer se umrtvi; ugorča se, jer bi srušen; ugorča se, jer bi okovan; primi telo Hristovo, a naiđe na Boga; primi zemlju, a srete nebo; primi ono što vide, a pade u ono što ne vide. Smrti, gde ti je žalac? Ade, gde ti je pobeda. Vaskrse Hristos, i ad se stropošta! Vaskrse Hristos, i padoše demoni! Vaskrse Hristos, i raduju se anđeli! Vaskrse Hristos, i život živuje! Vaskrse Hristos, i nijednog mrtvog u grobu! Jer Hristos, ustavši iz mrtvih, postade prvina preminulih. Njemu slava i vlast kroza sve vekove. Amin! Hristos vaskrse! http://www.eparhija-dalmatinska.hr/Publikacije-Krka19-L.htm
    1 point
  44. AnaLaz

    Vladika Atanasije o pričešćivanju!

    Док, данас, у мојој парохијској цркви, прота се увек пред Васкрс позива на речи св. Јована Златоустог-да на тај велики дан треба да дођу да се причесте СВИ, и који су постили, и који нису- толико је велики Васкрс.
    1 point
  45. AnaLaz

    Vladika Atanasije o pričešćivanju!

    Пре десетак година, у једном селу у току Литургије на ВАСКРС, кад сам пришла да се исповедим (а пре тога се, истина, нисам причешћивала годинама), пита мене свештеник јесам ли постила цео пост. Рекох, нисам, само ову последњу недељу. А он каже да на Васкрс причешћује само оне који су постили цео пост, као награду, али пошто ја нисам знала, нисам из тог места, ајде овај пут може. Иначе, може било која друга недеља у посту, само не на Васкрс, ако се не пости цео пост. И тако... А ви како те?
    1 point
  46. Trifke

    Mitropolit Porfirije o ispovesti

    Ovo sam dobio preko interneta: МИТРОПОЛИТ ПОРФИРИЈЕ - ...Јер тиме што си ти набројао пред свештеником нешто, то може да значи нешто, али исто тако може да не буде ништа. Дакле, ми хришћани често смо у опасности да тим спољашњим ритуалима осетимо одједанпут муку и терет од тих ритуала јер нас то не изражава, не лежи нам, копирамо друге макар то били и светитељи, али узели смо само један модел,заправо тај светитељ је копирао само, тако да кажемо, Христа који у себи садржи све и онда му је, рецимо, тај подвиг постао терет. То је једна димензија и онда он од исповести нема никакве користи. Онда дође на исповест са стотину страница, након годину дана таквог исповедања сам себи постане смешан, а камо ли оном ко га слуша. Сад замисли одеш са педесет страница пред свештеника и ти му читаш, као он је ту има да те слуша, уствари, немаш ти користи, а њему узимаш време. Јер тиме што си ти набројао пред свештеником нешто, то може да значи нешто, али исто тако може да не буде ништа. Јер треба да постоји претходно, ово што сам рекао, спознаја: ,,Господе буди милостив мени грешноме.“ Спознаја да смо се удаљили истински од Бога и да доживимо у својој души ту потребу за Христом, у нама се већ, уствари, збио процес покајања.
    1 point
×
×
  • Креирај ново...