Jump to content

Најбољи чланови

  1. sampaganini92

    sampaganini92

    Члан


    • Points

      14

    • Број садржаја

      662


  2. Поуке.орг - инфо

    Поуке.орг - инфо

    АДМИНИСТРАТОР


    • Points

      14

    • Број садржаја

      27736


  3. Александар Милојков

    • Points

      11

    • Број садржаја

      19004


  4. Вилер Текс

    • Points

      11

    • Број садржаја

      9929


Популаран садржај

Showing content with the highest reputation on 11/04/21 in all areas

  1. Спасење и јесте у томе што се изједначавамо са Христом. Нисмо метафорично названи Његовим Телом. Ава Зоран је уд тога Тела, па не може бити другачије него када га сретнеш да кажеш - Видех ближњег свога, видех Господа свога.
    6 points
  2. Podaci koje u ovoj poruci iznosiš nemaju veze sa ovom tvrdnjom... jer epidemija se zaustavlja kada R (broj ljudi koje 1 zaraženi u proseku zarazi) padne ispod 1. S obzirom na zaraznost Delta soja i uopšte na podatke iz različitih zemalja, vakcine same po sebi to ne rade... i imamo dodatni problem jer se predstavljaju kao magično rešenje koje će da reši sve, kao "primi vakcinu i onda možeš da radiš šta god poželiš", što dovodi do toga da se mnogi vakcinisani ponašaju kao da nema epidemije i onda dolazimo do toga da iako vakcine same po sebi smanjuju R, promena u ponašanju ljudi nakon primanja vakcine dovodi do toga da se R ne smanjuje... Podaci koje si postavio govore o tome da vakcina štiti pojedinca u velikoj meri (naravno ne i savršeno) od hospitalizacije i smrti... ali ne govore ništa o tome da li zaustavlja epidemiju u populaciji. Epidemiju može da zaustavi samo odgovorno ponašanje, koje uključuje i vakcine ali i mnogo toga drugog... fokusiranje na vakcine, kovid propusnice i slično u situaciji u kojoj u gradskom prevozu našeg najvećeg grada oko 50% ljudi ne nosi masku ili je ne nosi pravilno, ne može da da dobre rezultate u odnosu na zaustavljanje epidemije.
    5 points
  3. Благодат се даје гратис, бесплатно. Тој је искључиво дар од Бога чвеку. У противном, како апостол Павле каже, ако се благодат даје због наших заслуга, онда благодат већ не би била благодат. Божја благодат је неопходна како би човек чини дела по вољи Божјој. Такође, Божја багодат не поништава човекову слободу одлучивања, већ је пре ослобађа - да од богопротивне буде добра, побожна, окренута ка Богу. У тој синергији се само може говорити о човековим добрим делима. Ево како Августин тумачи апостола Павла: Јер заиста је била, мада зла, заслуга апостола Павла, када је гонио Цркву, због чега и каже: Нисам достојан назвати се апостол, зато што гоних Цркву Божју (1. Кор 15, 9). Дакле, иако је имао ту злу заслугу, узвраћено му је добрим за зло, зато је у наставку додао: Но благодаћу Божјом јесам што јесам. А да би указао и на слободу одлучивања, одмах је додао: И благодат Његова која је у мени не оста празна, него се потрудих више од свију њих (1. Кор 15, 10). Наиме, ту људску слободу одлучивања охрабрује и код других, којима говори: Молимо вас да не примите узалуд благодат Божју (2. Кор 6, 1). А зашто да их моли, ако су тако примили благодат да су изгубили властиту вољу? Ипак, да се не помисли како сама воља без Божје благодати може нешто добро [учинити], након што је рекао: Благодат Његова која је у мени не оста празна, него се потрудих више од свију њих, одмах је додао: Али не ја, него благодат Божја са мном[1] (1. Кор 15, 10), то јест – не ја сам, већ и благодат Божја са мном; према томе, нити благодат сама, нити он сам, него благодат Божја с њим . Мој превод Августиновог списа О благодати и слободи одлучивања.
    5 points
  4. Ја уопште не желим да улазим у ратове графицима. Качили су ти људи овде графике где је код масовно вакцинисаних земаља број нових случајева а и број смртних случајева отишао небу под облаке па је то онда било због густине насељености или шта си већ причао. Па кад је у Индији уведен ивермектин како је нагло опао број нових случајева итд.. Дај бре немој да се овде зафркавамо, кад одговара онда иде само слика графика кад не одговара онда има нека врло логична јелте позадинска прича. Ти сам себи доказуј колико желиш сигуран сам да ћеш наћи изобиље доказа да поткрепиш своју одлуку да се вакцинишеш као што ће онај који неће наћи изобиље доказа да поткрепи своју одлуку. Али ја не причам о томе. Само ми није јасно упорно инсистирање на корони као алфи и омеги живота, где људи по цео дан траже ову и ону вест овај и онај график не би ли убедили оног другог да су у праву, а врло вероватно само не би ли себи доказали. А вакцина је постала супститут крштења. Па нас тако из локала и ресторана избацују говорећи ви који сте невакцинсани изиђите, нико од невакцнисаних да не остане. А онда иде самопричешће по нахођењу ко шта воли. Буквално нити један твој пост није убедио некога да се вакцинише нити иједан рецимо тумаралов неког да се не вакцинише. Свако је донео своју одлуку јер је самосвојан и хвала Богу у могућности да изабере, а што више ове расправе само се цементира одлука оног другог. То је само просто речено гордост јер мислиш да си паметнији од некога и ти ћеш сад нама да објасниш то све лепо и зашто смо ми заправо глупи. Просто не одустајеш од убеђивања других у своје ставове ни по коју цену. А цена је то не кажем ја него поновише милион пута наши пастири распад љубави, подела раскол и наш пораз. Бићемо поражени короном. Не због вакцнисаних и невакцинисаних него због гордости у једнима и другима, због немогућности да се воли ближњи без поставља игле као услова.
    4 points
  5. Ne izjednačavam Ne budimo bukvalni Mada imam jedno razmišljanje na ovaj motiv koji si započeo Mozda nisam u pravu, ali danas sam sredjujuci kuhinju i praveći ručak pomislio da ako ne vidimo Hrista u drugome, nekome....onda nemamo odnos, onda tu osobu možda ni ne volimo
    4 points
  6. @Bokisd Није то лака храна да јој се тако са самоувереношћу приступа. Ђуровић је паметно рекао да се не треба бавити темама које су нам прилично неприступне, већ је паметније бавити се молитвом и постом...а и Петровић ти је поменуо да читање неког текста мало значи, ако се нисмо искуствено приближили томе о чему пишу светитељи, остаје само баратање појмовима, лишено познања. Зато се вековима знало која храна је за почетнике, а која за одрасле. Имаш код светитеља и подвижника које познајеш (Брјанчанинов, Роуз, Карелин...) доста написано како се приступа читању Св. Писма и светоотачких дела. Није то ни сладолед, ни пиво да се залетиш И ја се понекад залетим, али после схватим да је паметније стати.
    3 points
  7. Шта чекаш брате? Ти си изгледа грешком рођен међу Србима и у српском блату, зову те плочници Лондона.
    3 points
  8. Не знам како да ти кажем али обавезна вакцинација за све неће бити уведена. А ово лудило ће проћи свакако. Тако да ето нека те мало времена и чињеница негира. Ти само настави да имаш искључив некомпромисни став према свима нама негаторима науке (Боже каква бесмислица) о ревносни борче са истину. Артемијевци би позавидели тренутном бескомпромисном ставу и доследности поборника свеопште вакцинације.
    3 points
  9. Твој мрмотски избор. Селективно слепило. Мржња постоји са обе стране, с тим што је са једне стране и систематски од стране државе и медија подупирана. То само недобронамеран не уочава. Притом се неки (пре свега људи Цркве) труде да спусте лопту и смање раздор и народу, да љубављу наткриле потребу да се истера своја лична правда. Али неки и са једне и друге стране упорно неће да оставе људе на миру него кидишу на њих јер они ЗНАЈУ да су У ПРАВУ и пошто пото хоће да твоју мисао преобликују у своју мисао наравно једино истиниту. Али истовремено не уочавају да су веома несмирени и огрезли у прелест. А прелест је веома опасна. Јел ти није пало на памет бар понекад да можда ипак ниси у праву? Или си у својој гордости умислио да си непогрешив. Притом не знајући ништа него делегирајући веру одређеним лекарима и научницима. А ако ипак постоји трачак могућности да ниси сасвим у праву, можда мало да се искулираш са насртањем на своју браћу хришћане? Виче неки тамо Јустин на нас и срам да нас буде што не видимо истину као и он. А ето силни светогорски старци, монаси, игумани, патријарси, парохијски свештеници а уз то и угледни научници и лекари не виде вакцинацију као једино нужно и спасоносно решење. И не вичу на нас да смо опасност по колектив ако се не вакцинишемо, штавише... Али шта је у питању Јустине, зашто сви горе побројани и ми са њима немамо право на истину? Јел могуће да ти твоји којима верујеш држе монопол на исту? Или су сви они горе и ми са њима ретардирани или глупи, или заиста мислиш да смо неинформисани или пак недобронамерни? Ти се бориш за животе ближњих а свима нама је свеједно јел нас не дотиче патња ближњих штавише јој свесно доприносимо? Јел могуће да си толико умишљен?
    3 points
  10. 3 points
  11. Тако је! А не да провоцираш свог бога, може да ти се наљути!
    3 points
  12. Meni uopšte nije jasno.. Vakcinisali ste se. Dobro, lična stvar.. Zašto sada gnjavite druge... Izgleda da je unutra stvarno neki žig zveri kad se u vama stvori tolika mržnja, prezir i netrpeljivost. Ja ne prepoznajem vakcinisan rodjake... I skoro pa da sam ozbiljna sa ovom konstatacijom...
    3 points
  13. Његова Светост Патријарх српски г. Порфирије благословио је 4. новембра 2021. године на Православном богословском факултету Универзитета у Београду рад Међународног експертског панела Двадесет година Верске наставе у Републици Србији. Отварању скупа, чији су организатори Одбор за веронауку Архиепископије београдско-карловачке и Православни богословски факултет Универзитета у Београду, присуствовали су декан Православног богословског факултета Универзитета у Београду протојереј др Зоран Ранковић; министар просвете, науке и технолошког развоја г. Бранко Ружић; Бискуп г. Ладислав Немет, председник Бискупске конференције Светог Кирила и Методија; Реис-л-улема Исламске заједница Србије Сеад еф. Насуфовић; Муфтија проф. др Мевлуд еф. Дудић, председник Мешихата Исламске заједнице у Србији; Бискуп Словачкe Евангеличкe Црквe а.в. г. Јарослав Јаворник; Велики рабин Србије г. Исак Асиел; директор Управе за сарадњу са црквама и верским заједницама др Владимир Рогановић; истакнути експерти за питања односа Цркве, државе и друштва: проф. др Герхард Роберс, проф. др Силвио Ферари и проф. др Атанасиос Стојанидис; учесници у панел дискусијама: Епископ бачки др Иринеј, проф. др Сима Аврамовић и проф. др Војислав Миловановић; као и Преосвећена господа Епископи врањски Пахомије, шумадијски Јован, тимочки Иларион, ваљевски Исихије, ремезијански Стефан и топлички Јеротеј. Поздравнa словa учесницима скупа упутили су декан Православног богословског факултета Универзитета у Београду протојереј др Зоран Ранковић и министар просвете, науке и технолошког развоја г. Бранко Ружић. Његова Светост Патријарх српски г. Порфирије је одржао уводно излагање које преносимо у целини: Ваше Превасходство, поштовани господине потпредседниче Владе и министре просвете, драга браћо у епископству, владике, председниче Бискупске конференције, бискупи цркава реформације, драги предводници исламских заједница у нашој Отаџбини, брате рабине, Драги гости, професоре Роберс, професоре Ферари, професоре Стојанидис, хвала вам што сте данас са нама, хвала вам на помоћи коју нам пружате, на знању и искуству којима сте нам већ пружили помоћ, а које ће нам свакако помоћи и у времену које предстоји, Поштовани господине директоре Управе за сарадњу са Црквама и верским заједницама, представници установа који се баве просветом и њеним унапређењем; даме и господо, представници пријатељских држава који сте теоретски, законодавно и практично ускладили одржавање верске наставе у школама, Свештеници, ђакони, професори теологије и других наука, студенти, новинари, али и вероучитељи - ви сте данас наша централна тема, а у истој мери и предмет који предајете. Помаже вам Бог драги пријатељи, помаже вам Бог децо Авраамова! Као и сваки јубилеј, тако и овај који нас је данас окупио сагледавамо из три перспективе и верујем да ће о све три бити данас речи. Ја ћу их само назначити: прва је, наравно, историјска, а верујем да је дистанца од две деценије довољна за сагледавање околности које су претходиле враћању Верске наставе у образовни систем Србије; околности у којима је верска настава враћена, и пређени пут, односно довољан или недовољан успех у протекле две деценије. Не мислим да би ми представници цркава и верских заједница као и државни чиниоци који смо укључени у организацију и извођење наставе требало да себи дамо слабе оцене у некакав виртуелни дневник, али свакако би требало да реално и критички сагледамо где смо актуелног тренутка у погледу статуса предмета, његовог места у систему наставе, а из тога у доброј мери произилази и њен квалитет, кадрови и друга питања. То би била друга перспектива из које би био сагледан садашњи тренутак, а трећа би свакако подразумевала питање како видимо место веронауке у будућем периоду, односно шта би требало да учинимо да би та настава била квалитетнија, како не би опадао број полазника и друга питања. Но, пре свега осећам потребу да се вратим у прошлост, да укажем на оно што је непорециво, на људе који су нам уопште пружили прилику да се бавимо овом темом, да размишљамо како да отклонимо озбиљне пропусте. То увек носи ризик да неког изоставим, али одважићу се да се молитвено опоменем наших отаца и браће који су 2. новембра 2001. године, били на првом часу Веронауке у школи Краљ Петар Први: блаженог спомена Патријарха Павла, премијера Зорана Ђинђића, министра Гаше Кнежевића, који је пред почетак часа узео старо школско звонце у руке и са пуно ентузијазма звонио и позивао ђаке на Веронауку; наравно драге нам успомене муфтије београдског Хамдије Јусуфспахића и оца Андрије Копиловића, са којим смо сарађивали у низу послова. Сви су се они преселили у наручје Аврамово, како наша православна традиција каже. Али смо зато срећни што су данас међу нама она наша браћа, оци и пријатељи који су заиста дали кључан допринос враћању Верске наставе: владика Иринеј бачки, надбискуп и метрополита београдски Станислав Хочевар, муфтија Мевлуд Дудић и наравно професор Војислав Миловановић, без кога, да будемо искрени, не би дошли до успеха, не само у враћању Веронауке, него и у многим другим пословима. Опет да замолим за опроштај ако сам некога изоставио. Да кажем и то да је у Србији данас близу 450.000 ученика који су се слободно определили да похађају верску наставу. Говоримо и о 1602 православна вероучитеља, 247 из исламских заједница, 131 из Римокатоличке Цркве и 30 из Цркава реформације. Значи укупно 2010 вероучитеља. Навешћу које проблеме сматрам да би требало решити, а за то постоји консензус међу Црквама и верским заједницама. То је, пре свега, статус Верске наставе у школском систему. Наиме, ја сам тек пре који месец сазнао да веронаука формално више уопште није школски предмет, него наставни програм. Предмети су познавање природе, музичко, математика, ликовно, а програми су чувари природе, руке у тесту, верска настава. Ми статус тог предмета видимо другачије, и не мислимо да је данашње решење одрживо ни на краћи рок. Веронаука је предмет који има формативан утицај на ученике. Учи их вредностима, духовној вертикали, људским правима и слободама, поштовању себе и поштовању другог и другачијег, грађанским вредностима ако хоћете. Када није ни изборни предмет, Верска настава буде у распореду пречас, осми час и слично; потом стижу упутства o подизању цензуса на 30 ђака за формирање група, прављења међуодељенских група итд, итд. Све то је довело до тода да сада имамо мање од 500.000 полазника веронауке, што до пре коју годину није био случај. Наш став је да је једино праведно, недискриминаторско и демократично решење садржано у првој уредби из 2001. године, којом је изричито било прописано да не постоји никакав цензус, што је примењивано и у каснијим годинама, након што је верска настава уређена законом од 2002. године. Не мање важно је решавање статуса предавача, односно наших вероучитељица и вероучитеља. Потребно је запослити вероучитеље на неодређено време, истовремено омогућивши Црквама и верским заједницама које их делегирају да неометано врше брижан надзор како над личним примером који вероучитељи дају ђацима тако и над садржином наставе коју предају. Верска настава у Србији је конфесионална, као у знатном броју европских држава. То на пример, код православних и код римокатолика значи да настава о вери мора бити под надзором Цркве, односно да и вероучитељи морају бити под назором Цркве. Цркви се, стога, мора обезбедити начин да ако, не дај Боже, дође до неког проблема, то своје право, у најбољем интересу ђака који похађају веронауку, манифестује и кроз повлачење дозволе (или лиценце) за рад онима који више не предају свештену науку Цркве у складу са њеном предањском вером. Уверен сам да и друге заједнице начелно деле овакав став. Од тога какво ћемо решење наћи за ова нерешена питања, зависи не оцена коју ћемо сами себи дати приликом неког следећег сусрета или јубилеја, него у знатној мери и духовни профил народа који живи и који ће овде живети у будућности. Сигуран сам да представници Цркава и верских заједница немају дилему какво решење два поменута проблема би требало да буде донето. И још да поменем, јер је могуће да млађи не знају: модел који је примењен, тада пре двадесет година, обезбеђује у пуној мери поштовање појединачних и колективних верских права и пуне равноправности у Србији као, у том погледу аутохтоно плуралистичком друштву. Тај модел је припадао породици модела конфесионалне веронауке која постоји у Европској унији, такође је у оквирима традиције предратне Краљевине Југославије. Међутим, он је обогаћен и одређеним у свету јединственим особинама. То су биле институционалне гаранције да је веронаука резултат добре међусобне сарадње цркава и верских заједница, што је и данас наравно случај, и такође плод сарадње државе са традиционалним црквама и верским заједницама. Планове и програме цркве и верске заједнице усвајају консензусом. Оне усаглашавају националну листу вероучитеља у оквиру Комисије за верску наставу. Та Комисија је аутономна, она је реализација сарадње цркава и верских заједница међу собом и са државом. Верску наставу није држава поверила и делегирала црквама и верским заједницама, она је плод суштинске сарадње равноправних. Уосталом, то је за државу једини начин да ђаци уживају добробит конфесионалне верске заједнице, јер држава, као верски неутрална, у крајњој линији такву наставу не може да пружи. Извор: Инфо-служба СПЦ
    2 points
  14. Бугарска православна црква 30. октобра прославља успомену на Светог краља Стефана Милутина. Мошти овог српског светитеља и краља почивају у Саборном храму свете мученице Недеље у Софији. Тим поводом је 29. октобра т. г. служена Света Архијерејска Литургија са пресвлачењем моштију Светог Краља. Са благословом Његове Светости Митрополита софијског и бугарског Патријарха Неофита, богослужењем је началствовао Његово Преосвештенство Епископ белоградчички Поликарп, викар митрополије софијске са свештенством Бугарске и Српске Православне Цркве. По благослову Епископа зворничко тузланског г. Фотија овом свечаном служењу присуствовали су и саслуживали протојереј–ставрофор Миладин Вуковић, архијерејски намјесник теслићки и јереј Тадија Никчевић. Стојећи поред кивота са моштима Светог Краља, свештенство је певало канон светитељу. Кивот је отворен, и пошто су мошти побожно цјеливане,свечано су пренете у свети олтар, положене на свети престо да се пресвуку и очисте. Након постављања нове ризе и одежди, бијелим златом везене хаљине у којима је 5 милиона шавова, свете мошти су положене у кивот, који је свештенство носило у литији. По први пут ове године, са благословом митрополита софијског и бугарског патријарха Неофита, извршена је литија са моштима Светог краља Стефана Милутина улицама Софије. Епископ Поликарп је пренео патријаршијски благослов и поручио: „Први пут је обављен литијски опход са тијелом светитеља око храма како би он благословио овај град, његове становнике и госте, да би свима дао избављење од сваког зла. Прославимо отворена срца и душе 700 година од успења Светог краља Стефана Милутина и да сачувамо дивно сјећање на овај историјски тренутак!Нека увијек са љепотом, радошћу и надахнућем приступамо његовим светим моштима и његовим молитвама нека нас Господ подржава и благослови! Свети Краљ нас спаја да бисмо знали да смо не само сусједни народи, него и браћа у име Христово. Нека ова прослава буде мост успостављању мира и љубави између наша два народа, како бисмо заједно напредовали у име Господа!“ Одежда која је остала на моштима светитеља годину дана, традиционално се на овај дан предаје храму или манастиру Српске православне цркве. Епископ Поликарп је, по благослову Његове Светости Патријарха бугарског Неофита, предао одежду Светог краља Стефана Милутина на благослов представнику Манастира Успење Пресвете Богородице, село Грачаница на Косову , последњег манастира који је свети краљ саградио. Откуд мошти Светог краља Милутина у Бугарској? Свети краљ Милутин (1282-1321) преминуо је 29. октобра 1321. године у свом дворцу у Неродимљу, на Косову и то само недељу дана након завршетка његове импозантне задужбине манастира Грачанице. Краљ Милутин је сахрањен у својој гробној Цркви Светог Стефана у његовој можда и најлепшој задужбини манастиру Бањска код Косовске Митровице, коју је изградио у ту сврху. И одмах након сахране, на његовом гробу почела су да се дешавају многобројна чудесна исцелења, тако да је Српска православна црква канонизовала Светог краља Милутина већ 1324. године. Пред сам Косовски бој 1389. године, због опасности од турске похаре и близине манастира Бањска бојном пољу, његово тело је пребачено из Бањске у Трепчу и било је у Трепчи све до 1460. године. Разлог због ког тело Светог краља Милутина није могло да се врати назад у манастир Бањску су биле турске похаре, као и велики пожар који је захватио овај манастир и скоро га уништио. Уз то, по наредби султана манастир Бањска је у 16. веку потпуно разорен јер су се у њему сакупљали хришћански бегунци из турског ропства и од најлепшег манастира Светог краља Милутина остала је само рушевина. У време велике османске најезде на Србију 1460. године предвођене султаном Мехмедом II Освајачем, тело Светог краља Милутина пренето је иза леђа османске најезде у околину Средца (данашње Софије), зато што се та област, у то време, налазила у оквиру канонске територије Српске православне цркве тј. Пећке патријаршије. У неком тренутку мошти су пренете у оближњу софијску цркву Свете Недеље, која се по Милутиновим моштима још назива и црква Светог краља. Мошти светог краља су пренели у Софију српски калуђери Јоаникије, Спиридон и Јоаким. У међувремену, нетрулежне свете мошти нашег краља постале су извор многих чудеса и благослов кроз векове за православне Бугаре. Народ у огромном броју свакодневно обилази цркву Свете Недеље у центру Софије, која по посећености подсећа више на манастир Острог код нас, него на једну градску Цркву. Извор: Епархија зворничко-тузланска
    2 points
  15. https://www.facebook.com/102141092016042/posts/porucujemo-fakt-cekeru-da-se-polako-organizujemo-i-da-ce-liciti-na-carlija-iz-pa/141018574794960/
    2 points
  16. Singapur nije dobar primer za poređenje ( naročito ne sa Srbijom ) jer su oni zahvaljujući veoma strogim merama sve do skoro praktično bili pošteđeni i nisu imali "talase" epidemije. Bilo je samo 55 preminulih od posledica kovida do septembra ( država od skoro 6 miliona stanovnika ). Vakcinisali su preko 80% stanovništva, uklonili mere, i onda im se desilo to da se virus proširio ( zarazniji delta soj i gustina naseljenosti svakako ima uticaja na to ). U prethodne 2 nedelje imali su skoro 50000 pozitivnih i ukupno 178 preminulih ( većinom su to ljudi iz staračkih domova i sl. ustanova gde su se pojavili klasteri, postavljao sam članak o tome ). Sve u svemu, ako uporediš njihove podatke sa zemljama slične veličine a znatno manjim procentom vakcinisanih, videćeš da Singapur i dalje prolazi mnogo bolje. Efikasnost vakcine protiv delta soja jeste smanjena, naročito kada je reč o zaražavanju, ali i dalje dosta dobro štite od hospitalizacije i smrtnog ishoda. Najugroženiji su stariji hronični bolesnici sa narušenim imunitetom... mnogima od njih čak ni vakcina ne može da pomogne ako se zaraze. Uzmi sada pogledaj npr. najsvežije podatke iz Engleske. Zadnje dve kolone pokazuju koliki je odnos preminulih na 100000 ljudi, odnos vakcinisanih ( 2 doze ) i nevakcinisanih, s obzirom na starosnu grupu kojoj pripadaju. Rizik od smrtnog ishoda je mnogo veći kod nevakcinisanih. Svuda pa i u Srbiji je isto. Nećeš naći ni jednu jedinu zemlju na svetu gde vakcinisani više završavaju u bolnici i više umiru u odnosu na nevakcinisane. Sem toga, pogledaj podatke iz država sa velikim procentom vakcinisanih: Španija, Portugal, Italija, V. Britanija - svuda je smrtnost mnogo manja nego pre vakcinacije ( čak i kada imaju dosta zaraženih ). Onda pogledaj kako prolaze države gde ima manje vakcinisanih: Rusija, Ukrajina, Rumunija, Bugarska, Srbija, S. Makedonija, Crna Gora, BiH i dr. - stanje je mnogo gore. Činjenice su neumoljive. Bez vakcinacije nema zaustavljanja epidemije i ne postoji ni jedan jedini racionalni razlog za protivljenje vakcinaciji. https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1019992/Vaccine_surveillance_report_-_week_38.pdf
    2 points
  17. Ирационално уверење грађено деценијама да на западу постоје друштва по мери човека. Док исти тај запад лишен схватања човека као Личности гради нешто веома другачије. Жеља да се живи у ововременом земаљском рају, изграђеном од стране човека за човека. Имамо многе свештенике по дијаспори који сведоче како изгледа тај рајски живот на западу, али џаба... оће Србин лицем ка западу па то ти је.
    2 points
  18. Значи да престане сваки договор унутар кућа у којима у миру живе и вакцинисани и невакцинисани? Да муж омрзне жену, отац сина...? Подсећаш ме на оне што су ко манити викали ЕВРОПА НЕМА АЛТЕРНАТИВУ!
    2 points
  19. Istina je da mrznja postoji na obje strane i da su vakcinisani malo agresivniji jer imaju medijsku, drzavnu potporu. Ima extremnih slucajeva i jednih i drugih i njih bolje ne komentarisati. Sto se mene tice svaki vakcinisani me pitao jel sam se vakcinisala, dok ovi drugi ne pricaju bas na prvu o tome.
    2 points
  20. Има агресивних на "обе стране", али зачуђујуће, ако бих да мерим међу људима које познајем, вакцинисани су у предности по агресивности. Као кад се баци коска између 2 кера
    2 points
  21. Мржњу и презир сам видио само код антивакцера. Нервозу кад се прича о тој теми, колутање очима, пошалице и спрдња па и вријеђање уз салву глупих и патетичних аргумената. Вакцина против коронавируса није лична ствар. Мрмоти ово не могу или се праве луди да схвате. Болест од корона вируса не утиче само на појединце него на читаво друштво, с тога је и вакцинација против короне колективно а не индивидуално питање.
    2 points
  22. По благослову Преосвећеног Епископа сремског Г. Василија, а уз сагласност породице Стратимировић, Центар за развој Шајкашке доделио је Епископу ваљевском Г. Исихију Крст Вожда Ђорђа Стратимировића. Високо признање, које носи име по команданту српских војних снага за време револуције у Аустроугарској 1848. године, Владики Исихију уручено је у Епархијском дому Епархије ваљевске. „За самопрегорно служење Богу и Српској Православној Цркви и њеном народу широм српских земаља и расејања, као и за пожртвовaно истрајавање на вредностима светосавске духовности, а особито у знак признања за допринос у очувању традиције Српске Војводине…“ записано је у Указу, којег је приликом доделе признања прочитао ђакон Хаџи Ненад М. Јовановић, директор Центра за истраживање православног монархизма. Овим је речима образложена одлука Центра за развој Шајкашке да знамење кроз које живи дело Вожда Стратимировића додели ваљевском архијереју, који је пуне три деценије Богу и народу служио у манастиру Ковиљ, како воле да кажу, „духовном средишту шајкашке области“. Образложена одлука, али и на симболичан начин потврђена веза двају српских простора, коју је племић из Срема створио помажући српске устанике у борби за ослобађање од отоманских освајача. У име породице Стратимировића, одликовање је Владики Исихију уручио праунук Вожда др Иван Стратимировић. У благодарју на указаној части, Владика Исихије је истакао да му је велика радост да ово признање долази њему и да је тиме прибројан изабраним људима који су њиме одликовани. Трудим се и трудићу се, ако Бог да, да тековине за које се Вожд борио и положио свој живот одржавамо и овде у ваљевском крају, где је препознато његово јунаштво и квалитети у руковођењу народом. У овом крају је традиција нашла јако упориште и одржава се можда највише у целој земљи. Крају јуначком и патриотском, где се те идеје одржавају и радићемо на томе да се оне развијају у поколењима која долазе – рекао је Владика Исихије, благословивши дародавце. Част да он буде награђен овим признањем осећа и породица Стратимировић, поделио је са присутнима праунук др Иван Стратимировић. Као породица смо почаствовани да сте благоизволели да примите одликовање, које носи име мог прадеде, који је бранио српски народ у Војводини, пружајући истовремено подршку браћи у централној Србији. Шајкаши га и данас поштују, а њему се остварила жеља да нађе свој мир у Сремским Карловцима – рекао је др Стратимировић. У срдачном разговору Владика Исихије представио је гостима духовна и природна богатства ваљевског краја, који је, сложили су се, „здрав и леп“, те је благослов стварати овде на темељима духовности Светог Владике Николаја и Преподобног Оца Јустина. Свечаности у Епархијском дому присуствовали су и Данијел Кулачин, директор Центра за развој Шајкашке, Александар Ђурђев, председник Одбора за повратак посмртних остатака Ђорђа Стратимировића (враћени на Крстовдан 2021. и почивају у Храму Ваведења Пресвете Богородице у Сремским Карловцима), Горан Миленковић, члан Одбора, и потомак који носи име славног Вожда Ђорђе Стратимировић. Пре Владике Исихија ово високо одликовање припало је Преосвећеном Епископу бачком Г. др Иринеју, чији је био викар пре избора за трон Ваљевске епархије, престолонаследнику Александру Карађорђевић и другим истакнутим ствараоцима у различитим областима. Извор: Епархија ваљевска
    2 points
  23. Већ сам навео да Ис никада никога није исцелио од глупости. Остављам те да се самозадовољаваш у твом мраку.
    2 points
  24. Није ово одговор. Јер ти из псеудо списа сипаш пелагијанске ставове а не знаш за шта те је Црква осудила. И нећеш да одговориш јер исповедаш пелагијанску јерес. И уз то не узимаш Павлово: Ако и анђео са неба сиђе... Не разликујеш духове и сасвим јасно исповедаш пелагијанизам. Као и Рођени. Витлају вас стихије овога света и немате теолошког утемељења.
    2 points
  25. Причајте уста да нисте пуста. Кад ти причаш о "Роћку" то је гомила необјективних и смешних тврдњи. Човек је објаснио, али ја нисам, него сам као љут, и то без разлога, наравно. Јер сасвим је у реду међу хришћанима да те неко назове јеретиком. Треба, ваљда, да се на то насмешиш или шта већ. Ајде, Петровићу, батали.
    1 point
  26. Када причш са Роћеним он избацује цитате као аутомат, објективно, не мјешајући се у текст, ако ипак нешто објасниш у вези са тим текстом онда текст нестаје остаје Роћко љут, зaшто га хришћани разапињу. Воксид упоран си у погрешном правцу, не разумијеш јер нећеш да разумијеш, и још се ругаш, зашто су се људи узбудили око тебе. Као нека размажена дама. 50:50, Пола је да добро пише, а пола је да се добро чита. Ни Свето Писмо није на 50 јер нисмо муџоси, критички текст је на 40, а Авина моћ рецепције кад је надахнут је на рецимо 40, што код њега даје неких нпр 80% шансе да нешто разумије. Сва твоја и Роћкова невоља је садржна у томе што кад видите текст сматрате да сте 100% у праву и истини. Дакле машите око преко 50% без обзира што читате праве ствари, криво читате, а нрћете да учите. Увјек сам тврдио да је бити глуп ствар избора а не мањка харизме. Такође Милојков има свако право, ако било шта можемо без поистовјећења са Христом, чему онда Христос, ако нпр, могу да волим своје дјете или жену, да сликам или било шта радим, саглдам природу, живим, умрем без пиустовјећења са Христом, чему онда Хрустос, шта ће ми, зашта счужи? Да буде врховна врједност, гарант система истина / врједности, између осталог цијене кромпира на пијаци.? Неће да се поистовјете са Христом из скромности, као балије, њима је хула да се поистпвјетио Бог са човјеком, а овим нашим обрнуто, нека Бога на небесима, одсутног, присуство Христа у најразноврснијим људима је заиста саблсзан, гора саблазан се неда ни замислити.
    1 point
  27. Јеси гледала Ливерпул и Атлетико синоћ? Али добро они су цивилизовани, само је код њих гужва на стадиону место од кога вирус бежи без обзира што не носе маске. И ајмо сад оно чувено "Ово нема нигде у свееееетууу".
    1 point
  28. количина агресије је сразмерна броју примљених доза ...
    1 point
  29. Па рекао сам ти већ сингапур па си га правдао густином насељености. Значи вакцинисање 85% људи не ради под условима велике густине насељености?
    1 point
  30. А ове земље које су успешно вакцинисале 80+% становништва а не да нису зауставиле епидемију него је горе него пре? Како се то уклапа? Ко је тамо крив за хиљаде мртвих?
    1 point
  31. Мени се не привиђа ништа, коментаришем твоју искључивост и крајност.
    1 point
  32. Мислим да не треба буквално да се тумаче речи светитеља. Па ако је рекао да су предухитрили благодат или да Савле и цариник нису желели Христа, него тек после позива то не значи да њих благодат није довела до Христа односно она их је сигурно припремала за то. Овде светитељ само прича о једној врсти благодати али не верујем да негира да их је благодат довела до Христа јер би то било у супротности са Христовим речима: Без мене не можете ништа чинити. Слободна воља је ту да би прихватила или одбила добра која нам благодат нуди и даје али у ствари ми смо увек под дејством благодати јер иначе не би ни постојали.
    1 point
  33. Inače sam na krstarici a možda uskoro i na ...... Ovdje sam sve manje Iako su mi pouke tačka org lijepa stvar u životu
    1 point
  34. Нови број Светигоре, образника за вјеру, културу и васпитање Митрополије црногорско-приморске у знаку је годишњице упокојења Митрополита црногорско-приморског Амфилохија. Митрополитово тијело почива у његовој задужбини Храму Христовог Васкрењања – „Храму Христове побједе над смрћу“, како је рекао Митрополит црногорско-приморски Јоаникије у бесједи на годишњици освећења храма, којом се отварају теме овог лучинданског броја. Теологију Лукиног јеванђеља расвјетљава протојереј Слободан Лукић, а о Светом Петру Цетињском, који се празнује истога дана кад и Свети Лука, Светигора пред своје читаоце износи текст покојног историчара Предрага Вукића „Свети Петар Цетињски и одбрана Манастира Стањевићи”. Онај који је „очувао завјете Светог Петра Цетињског“ био је Његово високопреосвештенство Митрополит Амфилохије, како је сажео своју мисао о њему јереј Владимир Милуновић. „Живот почившег Митрополита у Црној Гори био је служба“, свједочи у интервјуу Драган Лакићевић, књижевник и уредник СКЗ. Ђакон Александар Лекић, сликајући лик блаженоупокојеног Митрополита послужиће се ријечима пророка „Спремно је срце моје“. У разговору поводом годишњице упокојења Митрополита Амфилохија, Архиепископ катарски Макарије убијеђен је „да нас митрополит Амфилохије неће оставити“. Почивешем Митрополиту Амфилохију нова Светигора посвећује још један текст, то је други дио излагања на конференцији „Свети Јевстатије Превлачки“ Владике буеносaјреског и јужно-централноамеричког Кирила „Религија и философија Његошева по Митрополиту Амфилохију“. Светигорин „Љетопис“ сабрао је све важније догађаје из Митрополије црногорско-приморске. Издвојено је обиљежавање 350 година од престављења Светог Василија Острошког, прослава 110 година од освећења цркве на Белависти, помени онима који нас напустише у нади на живот вјечни, а међу њима су прота Радојица Божовић, директор „Одигитрије“ Славко Крстајић и ктитор манастира Прекобрђе Милан Вујисић. Протојереј Остоја Кнежевић повео је читаоце „Стопама Светих Кирила и Методија“, кроз Пољску, гдје је недавно боравио Његово високопреосвештенство Митрополит црногорско-приморски Јоаникије. Мр Смиља Влаовић казује о моштима Светог свештеномученика Харалампија у Црној Гори, а др Јелена Газдић упозорава на фалсификате у уџбеницима матерњег језика. Светигора информише своје читаоце и о двије нове књиге, једна је протођакона Павла Пудла „Истиновање у љубави”, а друга је ,,Епска мјеста у пјесмама Старе Црне Горе и њене околине”. Извор: Митрополија црногорско-приморска
    1 point
  35. Тако размишља талибан, не неко ко је православни теолог. Картагински сабори који су осудили Пелагија су у нашем корпусу (овде неко и приведе те каноне). Објасните нам, ти и Боксит, зашто је Ефески сабор (трећи васељенски) осудио Пелагија. Вас двојица понављате перверзне тезе протестаната и неких католика да је пелагијанизам грешком осуђен.
    1 point
  36. @Bokisd Мало ми је "грубо" то што пишеш Боки о вољи. Па кад Павле пише, беше ли Римљанима, о Закону и др. па кад каже да да не чини оно што хоће, него оно што неће, ради греха у њему....е видиш, воља се не може узимати буквално. Човек је шизофрено биће због пале природе...тако да то нису ствари или имам вољу или немам за то и то. Св. Силуан добар пример јер се благодат изливала у изобиљу, и повлачила се. Боља човек је варљива ствар Боки. Често ми свесно чинимо што нам није по "вољи", а колико тек несвесно. Благодат се излива на разне начине, Сунце греје и грешне и праведне и не пита се ко је какав. Љубав Божија се излива и на најгоре, а тиме и благодат, и вероватно да се благодат не би изливала на најгрешније били би гори од демона. Сад, благодат није само да будеш прозорљив или чиниш чуда или се преображаваш као Св. Серафим... Постоје ствари које уопште нема смисла анализирати, недокучиве су човеку...воља и благодат су неке од њих. Оно што се сигурно може рећи да воља може да стимулише благодат, да се човек "отвори" за њу, али то није аксиом...воља у себи има много рационалног, а рационално у себи има доста телесног (слабости које утичу на рационализам и кваре га), тако да воља није пресудна да би благодат осенила човека. То је љубав Божије, љубав Светих, љубав праведних ближњих који се моле за некога и сл. Воља људска је кварљива роба Бокац.... Треба рећи и то, да као што онај слепи би без великих сагрешења и његови, него да се сила Божија прокаже кроз њ', тако и благодат често "удара" тамо где човек сам нема појма о томе, бива "оруђе" Божије ради некх Божијих планова свеукупуног спасења итд. СТАРАЦ СИЛУАН СТАРАЦ СИЛУАН О БЛАГОДАТИ У манастир сам донео само грехе, и не знам зашто ми је Господ, док сам још био млад послушник, дао толико много благодати Светог Духа да су ми и душа и тело били испуњени њоме. Благодат је била као код мученика, те сам желео да страдам за Христа. Нисам тражио од Господа Духа Светог, јер Га нисам познавао, нити сам знао како Он долази у душу и како дејствује у њој, а сада ме радује да пишем о свему томе. О Душе Свети, Ти си мио души. Описати Тебе није могуће, али душа осећа Твој долазак и Ти дајеш мир уму и сладост срцу. Господ је рекао: Научите се од мене јер сам ја кротак и смирен срцем, и наћи ћете покој душама својим. Господ то говори о Духу Светом, јер једино у Њему душа налази савршени мир. Благо нама православним хришћанима, јер нас Господ много воли и даје нам благодат Светог Духа, и у Духу Светом даје нам да видимо славу Његову. Да бисмо, пак, сачували благодат, треба да волимо своје непријатеље и да за све невоље које нас задесе благодаримо Богу.
    1 point
  37. Да, МИШЉЕЊЕ ЈЕ КАО ДУПЕ, СВАКО ГА ИМА. Ти тврдиш да је Косово у Адис Абеби, и то је легитимно. Да је Исус возио Ферари. Само настави тако и нема зиме за тебе.
    1 point
×
×
  • Креирај ново...