Jump to content

Најбољи чланови

Популаран садржај

Showing content with the highest reputation on 06/01/21 in all areas

  1. Tristatri

    Opijanje je veliki grijeh

    . Vino i siker (kasnija faza vina, sa sve manje alkohola a više sirćeta) su bili svojevrstan nacin 'ukonzerviranja' uglavnom grožđa (a slično i nekog drugog voća i nanamirnica). Dakle bili su naneravano hrana. U vremenima kada je nije bilo u izobilju i/ili lako sačuvati tokom cele godine. Koristiti je tada i tako, kao hranu i dodatak hrani ima(lo) je smisla. Energija alkohola je velika, i u organizmu lako iskoristiva, veća je od ugljenih hidrata i manja od masti. Npr. kalorijska vrednost jednog piva (koje ima niži % alk. od vina) je oko 200 kcal npr. isto kao i jedne sarmice. Medjutim, nezgodna osobina ovakve hrane su njena sporedna dejstva ... Zato gde god je u Pismu pominjano vino (kao hrana) išla bi i reč umerenost. Na sreću, hrane danas može biti u izobilju i ima načina čuvati je. Ali na žalost alkoholna pića se danas uglavnom proizvode/plasiraju/koriste zbog tog njegovog sporednog dejstva. Takodje nažalost, pored duge tradicije u upotrebi napitaka sa alkoholom, njihovoj danas masovnoj (zlo)upotrebi doprinose mnogi faktori, a koji uglavnom potiču, ili makar mogu biti kanalisani, od onih koji po definiciji 'treba da služe i usmeravaju svoj narod'. Svedoci smo da sva sredstva koja im stoje na raspolaganju, zarad npr. takvih mogućih pozitivnih usmrenja, koriste sasvim suprotno (npr. medije) ili su ih uništili (npr. skolstvo). Stoga preostaje traziti snagu, u borbi protiv ovog jednog od zala, na načine taman kako je ukazano od Lazara u početna dva posta ove teme. Posebno danas i kod mladih. .
    4 points
  2. Јанко

    Napredna zona sumraka

    Храните тролове? То нису ови... Трол — Википедија, слободна енциклопедија SR.WIKIPEDIA.ORG Ни ови... Него ови... Интернет трол — Википедија SR.WIKIPEDIA.ORG
    3 points
  3. GeniusAtWork

    Napredna zona sumraka

    Шта да ти кажем... Кад једини на свету прогласиш победу над короном, укинеш све мере сопственог Кризног штаба, направиш видео спотове у којима позиваш људе да слободно изађу напоље, јер "победили смо", организујеш спортске и све друге манифестације са публиком без икаквих мера и тиме доспеш у ударне вести у свету јер нико други на свету то није урадио, а све то због избора...и онда кад резултат свега тога буде други талас епидемије, дупло гори од првог, брже-боље оптужиш "недисциплиноване грађане" да су за све одговорни и хоћеш опет да уводиш полицијски час. Онда се може десити да људима мало пукне филм, као у јулу прошле године. Јер чак и у Срба, осведочених мазохиста, постоји граница докле можеш да их понижаваш, лажеш, газиш и смејеш им се у лице
    2 points
  4. Milan Nikolic

    Napredna zona sumraka

    Треба да подржимо јачање Напредне странке.
    2 points
  5. Просечан србенда

    Napredna zona sumraka

    Не причам за вучићеве гласаче него за све остале, погледај колика је била излазност на прошлим изборима. Па на претпрошлим она шарада са комичарем Белим а човек је покупио скоро десет посто колико се сећам и после тога га нигде нема, то је само индикатор какво је јадно стање у политици.
    2 points
  6. Просечан србенда

    Napredna zona sumraka

    Битно да је испрозивао Ђиласа и опозицију а идеолога Вучића исхвалио а ни речи шта је овај говорио за њега. Продаје маглу и упоређује свој поступак са поступком Зидана или кога другог спортисте. Само је заборавио да каже да иза спортиста не стоје гласачи и да спорт није политика мада се меша у њега и квари га. Вучићу недостаје подршка у БГ-у и то је цела математика. Видећемо да ли ће Шапић бити кажњен на изборима због овога, мада су људи све разочаранији јер је на снази политичко једноумље а главни идеолог А. Вучић
    2 points
  7. 2 points
  8. Животопис Његовог Преосвештенства Епископа хумског г. Јована (Станојевића), викара Епископа диселдорфског и немачког Његово Преосвештенство Епископ хумски г. Јован (Станојевић) је рођен у Вуковару на Видовдан 1979. године као треће дете Душана и Боје (рођ. Миловановић). На крштењу је добио име Радослав. Одрастао је у Борову где је завршио и основну школу након које је у Вуковару завршио аутомеханичарски занат. Са благословом блажене успомене Епископа осечкопољског и барањског Господина Лукијана 1998. године уписао је богословију „Свети Арсеније I Сремац“ у Сремским Карловцима коју је завршио 2004. године. Епископ Лукијан га је 16. септембра 2000. године замонашио у чин мале схиме, следећег дана рукоположио у чин јерођакона а 2014. године у чин јеромонаха. По благослову надлежног Архијереја уписао је 2004. године основне студије на Православном богословском факултету Универзитета у Београду на којем је дипломирао 2009. године. У току основних студија је 2007. године од јула до децембра боравио је, по благослову надлежног Епископа Господина Лукијана и Епископа западноамеричког Господина Максима, као гост у Епархији западноамеричкој, где је уз Епископа Максима имао прилику да се упозна са животом, мисионарским и другим изазовима наше Свете Цркве у Западној Америци. По окончању основних студија наставио је своје усавршавање на Грчком православном теолошком факултету „Часни Крст“ у Бостону, као и на универзитетима у Минстеру, Бирмингему и Вуперталу где је и докторирао 2019. године https://www.editionen.uni-wuppertal.de/de/personen/assoziierte-kollegiatinnen-und-kollegiaten/stanojevic-jovan.html. Ради као научни сарадник на Теолошком факултету у Вуперталу https://www.kiho-wb.de/personal/jovan-stanojevic/ на истраживању грчких рукописа књиге Откривења https://www.manuscripta-biblica.org/. Од 2018. године је по благослову Епископа Диселдорфа и Немачке Господина Григорија духовник у Епархији диселдорфској и немачкој у којој врши света богослужења и проповеда. Говори енглески, немачки и грчки језик. Извор: Ризница литургијског богословља и живота
    1 point
  9. После празника Преполовљења Педесетнице и после Спаситељевог обећања да ће свакоме који у Њега верује подарити воду живу од које неће ожеднети, Црква пред нас у виду јеванђелске перикопе о сусрету Христовом са женом Самарјанком крај кладенца (бунара) Јаковљевог у граду званом Сихар. Овај извор, који је ископао Јаков, праотац јеврејског народа, дубок је 32м и један је од најдубљих бунара у целој Палестини који и до данас постоји. У новом издању емисије Богослужбене особености великих празника говорили смо о богослужбеним особеностима овог недељног дана. Спаситељев разговор са непознатом женом је непосредан, тако да, чак, не можемо ни да осетимо антагонизам који је иначе постојао између Јудеја и Самарјана. Христос Срцезналац свих и свега тражи од жене Самарјанке воду да пије. Жеђ коју уочавамо у Јеванђељу представља слабост потпуног и истинског човека, представља слабост свакога од нас. Према речима преподобног оца Јустина Ћелијског, ту слабост своје људске природе Господ Исус искоришћује и употребљује као средство спасења за Самарјанку: говори јој о води живој, од које никада неће ожеднети. Свети Кирил Александријски подсећа да водом живом Спаситељ овде назива благодат Светога Духа и ко се ње удостоји, имаће у себи постојани извор божанских учења. Ко пије од ове воде живе, тојест ко се напаја благодаћу Духа Светога никада неће духовно ожеднети. Свети Јован Златоуст вели: Дух Свети се назива огњем – ради означења топлоте благодати коју Он изазива, и истребљења грехова; а водом – да се изрази чистота и обновљење које Он даје душама које Га са вером и љубављу примају. Наводећи Спаситељеве речи: „Бог је Дух; и који му се моле, духом и истином треба да се моле”, Свети Јован Златоуст поучава да је ту реч о Цркви: „јер је њој својствено истинско и достојно Бога поклоњење Богу“. Христом треба да се моле, јер је Христос – Истина (Јов. 14,6), и који Њиме живи – живи Истином, и тако цео живот свој претвара у служење Богу истином, у богослужење истином. Све што је требало да у речима остави од овоје Истине, Христос је оставио у речима свога Еванђеља. А целога себе оставио Цркви, и ко у Цркви Његовој истински живи – Њиме живи, Њиме Који је ваистину истина и живот. Жена Самарјанка, примивши од Христа воду живота вечнога, испунила је себе истином, а врхунац њене вере и жртве била је њена мученичка кончина. Света мученица Фотина (жена Самарјанка из Јеванђеља), која је на бунару први пут била обасјана светлошћу истине, бачена је у бунар, где је мученички пострадала и од Господа овенчана неувелим венцем мучеништва. У календару њен спомен савршавамо 2/20. марта. Дошавши са вером Самарјанка на бунар, виде Те као Воду Премудрости, којом си је напојио изобилно: И Царство Небеско наследи вечно, као свеславна. (кондак) Аутор емисије: катихета Бранислав Илић Извор: Инфо-служба Епархије бачке
    1 point
  10. Његова Светост Патријарх српски г. Порфирије, председник Светог Архијерејског Синода, упутио је гђи Маји Гојковић, министру културе Републике Србије, допис у коме указује да је Српска Православна Црква највећи појединачни власник духовног, покретног и непокретног културног наслеђа у Републици Србији, али да нажалост није била укључена у процес израде веома важног Закона о културном наслеђу, који задире и у њено унутрашње функционисање. Из тог разлога, указујући на мањкавост одређених чланова Нацрта овог закона, а знајући да је заједнички циљ очување културног наслеђа, Његова Светост је гђи Гојковић предложио да његово усвајање одложи до даљег. Између осталог, поглавар Српске Православне Цркве је указао да се у шест чланова нацрта овог закона помиње Аутономна покрајина Војводина, а ни у једном члану Аутономна покрајина Косово и Метохија, где је културно наслеђе најугроженије и, готово свакодневно, изложено нападима и девастирању. Његова Светост је, с тим у вези, указао на могућност недобронамених закључака да је изостављањем јужне српске покрајине из текста овог кровног закона, покрајина искључена из система државне бриге, што свакако није случај и може да умањи значај огромних напора које држава чини у заштити српског културног наслеђа на Косову и Метохији. Патријарх је, исто тако, указао на чињеницу да је чл. 102 односног Нацрта закона, Српској Православној Цркви, de facto, укинуто право да културно наслеђе чији је власник користи за сопствену мисију, за коју су та културна добра вековима и стварана. Правни стручњаци су Светејшем указали да би стриктном применом овог члана, Црква од власника, била сведена на корисника, којој би после осам векова била ускраћена основна власничка права која су светиња у свим демократски уређеним друштвима и државама. Изменама и допунама предложеног Нацрта, закон неће бити у супротности са Законом о црквама и верским заједницама, што је сада несумњиво случај. Закључујући своје обраћање Његова Светост Патријарх г. Порфирије сматра да усвајање оваквог закона не би допринело заједничкој дводеценијској интензивној борби Српске Православне Цркве и државе да своје културно наслеђе на простору Косова и Метохије сачувају у свом окриљу, као и у уставном и систему заштите културних добара Републике Србије. Извор: Инфо-служба СПЦ
    1 point
  11. mirko1929

    Уморни од православља?

    Да ми се није десило то што ми се десило ја бих и даље игнорисао све проблеме иако су ми сметали (али зато ми се и десило то што се десило, то је казна за игнорисање Богом нам датих здравог разума и инстинката -- ако не иде, и ако није сврсисходно, мењај нешто!). Не знам да ли је то нека природна манија заташкавања проблема у цркви коју свако од нас има док му нешто не кврцне, али нешто се деси и човек више не осећа потребу да буде већи католик од папе. Све је труло, где год пипнеш прст упада, а од главе риба смрди. Коликогод се ти трудио не можеш ту ништа, свакако, ниси Атлас да носиш свет на својим плећима. Чему онда све то, чему црква ако је све што можеш да седиш и да посматраш неправду и јавашлук? Нормално, да је у питању било која друга организација гледао би да је избегнеш, уколико је то могуће. Пошто је црква на добровољној бази, то је свакако могуће, али је нешто што ти је од суштинске важности, па нећеш. Раније сам посматрао номиналне вернике, ако и Божић/Ускрс вернике с презиром, али сада се питам, да то није неки одбрамбени механизам? Као што ми посматрамо њих као лоше вернике, тако секташи нас посматрају као лоше вернике, јер не идемо мимо света. Не знам, бар то што се тиче сексуалности ми је сада све јасно. С једне стране култура се променила, на горе свакако, али тако је како је, мора да се прихвати. При чему овде не мислим на неморал у медијима, итд. (мада не знам колико имамо право да кукамо на ријалитије кад је света царица Теодора била глумица у порнографским бурлескама) већ на начин живота. Раније су се женили с 14 година, удавале с 12. Зато сам се ја увек дивио секташима и муслиманима, они прихватају стигму култисте, али зато се не секирају да иду мимо света. Али, црква није тако устројена, и онда имамо ове ситуације да си присиљен да живиш као схи-монах да не би ишао мимо света (уосталом ни пожуда није нешто једноставно, и треба радити на томе да страст између двоје људи опстане дугорочно, то одржавање страсти и интересовања једно за друго захтева подвиг, али упркос томе што је развод по хришћанском учењу много већи грех од блуда, грех раван убиству, не видим нешто пуно интересовања разноразних духовника за очување брака, али зато сви, као да једва чекају да скоче на разматрање када брачници треба да се бране једно другоме). Једно решење које видим је нпр. да се људи не крштавају док се не скрасе, или да се рукоблуд не проглашава за нешто што те баца у таму крајњу (вишедеценијска борба против сексуалности уопште није здрава ствар, поготово за некога ко је на то присиљен, па нек прича ко шта хоће, и безвезе је оно што неки причају да смо ми лоши и недостојни, а стари су били добри, па стари нису уопште били колективно присиљени на монаштво).
    1 point
  12. JESSY

    Уморни од православља?

    na žalost, ima puno ovakvih i sličnih iskustava...zato je super što postoji ova tema....
    1 point
  13. Milan Nikolic

    Napredna zona sumraka

    Мени је драго што нисам чуо име Ђиласовог детета нити желим да чујем. Док о Вучићевој деци свашта говоре у Ђиласовим медијима, а код оног Бркића који сарађује са Ђиласом, Тепићком и свима њима, се објављује да треба да одговара, да буде кажњен, чак и мали Вучићев син Вукан. Ђилас је већ обезбедио станиште за себе и породицу на западу, а не сме да побегне све док му на западу не дозволе, јер мора прво да одређену суму покраденог српског новца потроши на разбијање јединства и уношење свакојаких зала у Србију.
    1 point
  14. Avocado

    Napredna zona sumraka

    Znači dobro sam te razumeo... jer si opisao istu stvar, samo drugim rečima i manje eksplicitno... U mom sistemu vrednosti, namerno uznemiravati i plašiti nečiju malu decu zarad nekog političkog cilja je zlo i onaj ko smatra da je to dobro je zao čovek. U tvom naprednom sistemu vrednosti, izgleda da maltretiranje male dece može da bude i dobro ako je zarad ostvarenja nekog višeg cilja (kojeg si proizvoljno proglasio za viši cilj).
    1 point
  15. Lazar 12

    Opijanje je veliki grijeh

    Jedan od velikih problema naseg Pravoslavnog društva i ono sto se moze uociti svakodnevno je problem pretjeranog unosenja alkohola. Negativne posledice su ocigledne i za porodicu, pojedinca i za samo društvo. Svadje, tuce, zločini pod dejstvom alkohola,blud, nemoral, unistavanje porodice, unistavanje svoga tjela koje je hram Duha Svetoga,smanjena učinkovitost u izvršavanju svakodnevnih obaveza, saobracajne nesrece, stradaju djeca, ostaju invalidi itd itd. Mislim da se u nas mentalitet uvukla misao da je alkohol uredu. Hristos nam ne zabranjuje alkohol u potpunosti ali je mnogo puta naznaceno da pijanice nece naslijediti Carstvo Nebesko.Zar tako neozbiljno uzimamo to a u dalje se smatramo Hriscanima. Sve nam je na volju ali nije sve na korist kaze Sveto Pismo. Čaša vina moze biti i zdrava ali opijanje i ljenstvovanje, pa cak i na slavama i za praznike ili bilo kada je veoma veliki grijeh. Nemojmo to uzimati tako olako. Ako nas alkohol sputava i ako cinimo Losa djela i odajemo se ljenstvovanju, bludu, psovkama treba da ga odbacimo u potpunosti ako se ne mozemo kontrolisati. Opijanje za Slavu nije Bogu ugodno. Nije hriscansko. Veliku štetu cinimo i sebi i djeci kojoj dajemo takav primjer. U tome je snaga Pravoslavlja. Samo zaista jak covjek moze da ima sve dostupno i da se opet nikada ne napija i ne cini grijeh. To je snaga. Takvi ljudi su face a ne oni koji se napiju pa se tuku i misle da su hrabri. To je kukavicluk. Budimo jaki po Hristovim zapovjestima i standardima.Budimo face za Hrista. Imajmo hrabrosti reci NE našem drustvu koje nas navodi na opijanje i grijeh. To je hrabrost. To je faca. A ne neko ko ne moze da se suoci sa problemima i odaje se alkoholu da to rjesi,jos se i hvali kako puno moze popiti. To je standard za slabice. Budi faca i probaj po Hristovom standardu. Ja se nadam da cemo ovdje skupa iznjeti ideje i pomoči našoj braci da se bore sa ovim porokom.Da naše napore protiv opijanja učinimo svakodnevnicom, i da dajemo dobar primjer koji če naša omladina da prati. Nikoga ne osudjujem, ali treba da se suocimo sa problemom i da zajedno radimo na njegovom otklanjanu. Treba da upoznamo ljude da nije uredu napijati se nikada a kamo li za Slavu Božic, Vaskrs i time misliti da dajemo doprinos slavlju a ustvari cinimo veliki grijeh. Uredu je popiti času dve vina ali ne i opijati se. Hristos ima sve odgovore i na nama je velika odgovornost da to djelimo sa našom posrnulom bracom.
    1 point
  16. Tristatri

    Napredna zona sumraka

    jel beše bilo reči i da su to bili od 'navijača' sa nekih od tribina ... koje koriste za takve situacije i kad kada je potrebno brutalnosti. naravno vracaju im kontra uslugama dok ih ne potroše kao robu, tada ih hapse i zatvaraju. bedno od svih!! fukare! beda i u tzv. opoziciji tj. bivsoj vlasti. beda i od sapica, za njega se moglo predvideti ali su se mnogi (nbgd) ipak ponadali. on je, kao i mnogi neki, dokaz da glup čovek ne može biti dobar. Reklo bi se da mi u Srbiji i ne zasluzujemo bolje, jer da je drugačije, bolje bi se i iznedrilo već. Ali nije sasvim tako, nego su stege preuzele sve segmente vrlo temeljno. decenijama unazad sve do sada. koja god vlast, redom. I tako tama doprela duboko. Ipak, sva je logika da ne moze doveka ... još par godina maksimum ... Ako ne, preliće se i od bunta vani možda, svuda je do grla došlo ... samo da se još malo probudimo i da dorastu generacije koje nisu u svakojake klopke (krediti, obmane, motanje kablova ... itd., itd.) sputane ... .
    1 point
  17. Bilbija

    Napredna zona sumraka

    Nisi dobro razumeo... Zlo je ono sto ti branis a odbrana od zla je dobra...
    1 point
  18. Avocado

    Napredna zona sumraka

    Nisam sad razumeo... hoćeš da kažeš da je to jeste zlo, ali pošto veruješ da je tim zlom postignut neki dobar cilj, onda je to zlo u redu?
    1 point
  19. GeniusAtWork

    Napredna zona sumraka

    Samo jedno malo podsećanje da je to sa Đilasom bio deo posebne operacije SNSa koja se odvijala za vreme vanrednog stanja, tamo pred kraj istog. Dok su obični ljudi morali od 20:00 h uveče da sede u kući jer je bio policijski čas, a za kršenje istog se debelo kažnjavalo, ekipe SNS majmuna sa posebnim dozvolama su išle po gradu i penjale se na krovove zgrada. Tamo su postavljali ozvučenje i bacali baklje, uništavajući imovinu ljudi. Cilj je naravno bio da se priguši buka koju su organizovano pravili građani na početku svakog policijskog časa. Koja je očigledno Fireru počela opasno da smeta
    1 point
  20. Pomolimo se za Mirjanu i Zlatka Ljude koji su teško povređeni u eksploziji u Čika Ljubinoj I potrebna im je krv
    1 point
  21. GeniusAtWork

    Napredna zona sumraka

    Баш тако. Епизода са Белим само показује колико су се људима смучиле исте њушке које се вуку по политици овде задњих 30 година. Али нажалост тешко да ће се то променити у догледно време. Иначе, Бели је на друштвеним мрежама. Ја га пратим на фејсу Активно коментарише све шта се дешава, али се повукао из политике.
    1 point
  22. Avocado

    Napredna zona sumraka

    Ma jok... da bi smatrao zlim i bahatim uznemiravanje nečije dece, koja čak i ne žive sa ocem, dakle bukvalno targetiranje dece kao vid "političke" borbe, treba samo da ne budeš govno...
    1 point
  23. Avocado

    Napredna zona sumraka

    Da bih tako nešto "priznao" tj. pomislio da su te dve stvari iste moram prvo na lobotomiju... ili da postanem naprednjak... Jer naravno, nije nikakav problem ni kada SNSovci na nekom skupu skandiraju "Đilase lopove"... ali ovo što ste radili, to je posebna vrsta zla i bahatosti...
    1 point
  24. Министарка културе Маја Гојковић: Очување културног наслеђа заједнички циљ Потпредседница Владе Републике Србије и министарка културе и информисања Маја Гојковић обавестила је данас Његову Светост Патријарха српског Порфирија да су на радном састанку прихваћене сугестије и предлози које је Српска Православна Црква упутила на Нацрт закона о културном наслеђу, а у циљу побољшања и унапређења текста Нацрта закона. Гојковић је у писму патријарху нагласила да се текст на који су достављене примедбе и сугестије не налази у фази Предлога закона, те тиме ни у поступку усвајања пред Владом Републике Србије, нити пред Народном скупштином. Потпредседница Владе је указала да је Радна група у оквиру Министарства културе и информисања тек сада, након одржане четири панел дискусије у оквиру јавне расправе, која је трајала од 6. до 28. маја, у фази разматрања бројних предлога од стране шире јавности, а у циљу побољшања текста будућег Предлога закона. Гојковић је навела да је заједнички циљ очување културног наслеђа, а посебна пажња и заједнички труд и залагање усмерени су на заштиту културног наслеђа које се налази на територији наше Аутономне покрајине Косова и Метохије, које је свакодневно изложено нападима и уништавању. Гојковић је изразила уверење да ћемо и у будућности, као и сада, путем чврсте сарадње доћи до најбољих решења за будући Предлог закона о културном наслеђу, који ће након усвајања предлога и сугестија допринети свеукупној заштити културног наслеђа Републике Србије и бити још један корак у заједничким залагањима државе и Српске Православне Цркве да сачувамо културно наслеђе наше државе и народа за будуће генерације. Извор: Инфо-служба СПЦ
    1 point
  25. Архимандрит Јеротеј (световно Никола Петровић) рођен је 15. августа 1971. године у Сремској Митровици, од оца Јована и мајке Љубице. Основну школу завршио је у Мачванској Митровици, а гимназију у Сремској Митровици. По завршетку гимназије, 1990. године, уписао се на Електротехнички факултет у Београду. Завршио је Вишу Електротехничку школу у Београду 1997. године. Након одслужења војног рока, приступио је 1998. године братству манастира Светих Архангела у Ковиљу. Наредне 1999. године, као послушник манастира Светих Архангела, уписао се на Богословски факултет Српске Православне Цркве. За време студија примио је монашки постриг, 21. новембра 2003. године, од стране Преосвећеног Епископа бачког г. Иринеја, добивши монашко име Јеротеј. Дипломирао је на Богословском факултету Српске Православне Цркве 2009. године. Завршивши студије на Богословском факултету, са благословом Епископа бачког г. Иринеја, одлази у Атину на учење грчког језика и музичко усавршавање. У Атини је две године изучавао црквену музику и 2011. стекао диплому Црквеног појца на Атинском конзерваторијуму у класи професора Ликурга Ангелопулоса Архон Протопсалта Велике Цркве у Константинопољу. Диплому Учитеља црквене музике стекао је 2011. у Школи црквене музике Атинске Архиепископије при храму Животворни Источник у Атини у класи професора Константина Ангелидиса. Исте године уписао се на последипломске студије из црквене музике код професора др Георгија Константинуа у Школи византијске музике Свештене Митрополије Никеје у Атини, које је успешно окончао 2013. године. Истовремено са последипломским студијама из црквене музике уписао се 2011. године на докторске студије Богословског факултета Српске Православне Цркве. У чин јерођакона рукоположио га је Епископ јегарски г. Порфирије (садашњи Патријарх српски) 29. јуна 2014, а у чин јеромонаха Епископ бачки г. Иринеј 9. децембра 2018. године, оба у манастиру Ковиљу. Од 2011. године, са благословом Епископа бачког г. Иринеја, покренуо је школу црквеног појања Свети Јован Дамаскин при Црквеној општини новосадској, у којој је предавао предмете Црквено појање и Историја црквене музике по узору на сличне школе у Грчкој. На редовном заседању Архијерејског Сабора Српске Православне Цркве, одржаном од 24. до 29. маја 2021. године, изабран је за викара Патријарха српског са титулом Епископ топлички. Извор: Инфо-служба СПЦ
    1 point
  26. Bokisd

    Уморни од православља?

    Ne moze Crkva i Hrist da se bas tako olako i lako shvate i pronadju, pa pise sve u Jevandjelju i tumacenjima svetih kakav treba da bude to put i sta da radimo kako bi pronasli Hrista, ako neko misli da moze da pronadje Hrista u Crkvi nekim svojim drugacijim putem to tesko moze da prodje. Zasto neko trazi i interesuju ga svadje i rasprave i nesto lose sto postoji u crkvi, zar nije bolje da ga takve stvari bas preterano ne interesuju i da gleda na lepe i dobre stvari u crkvi. Sv.Avgustin koji je obisao mnoge crkve je negde rekao (parafraza) da je u crkvi video mnoge hriscane koji su gori i od najvecih gresnika koji nisu u crkvi, ali je i sreo mnoge hriscane koji svojom dobrotom i pravednoscu prevazilaze u tome mnoge slicne ljude koji su van crkve,.... To je slicno ovome sto pise sv.Grigorije Bogoslov : Не треба да те плаши што је у Цркви већина лоша, а што је добрих неколицина. Јер је Барка, која је у усред Потопа била слика Цркве, била широка доле и уска горе, а на врху мерила се једним лактом (Пост. 6:16). Верујемо да су доле биле четвороножне животиње и змије, а горе птице и људи. Било је широко, тамо где су биле звери, уско тамо где су живели људи; јер је Света Црква заиста широка у броју оних, који су са телесним разумом, уска у онима који су духовни. Јер где Црква страда од морала и животињских путева људи, тамо проширује своја недра. Али тамо где брине о онима, чији су животи засновани на духовним стварима, њих води ка највишим местима; али пошто их је пар, овај део је узак... И што има више порочних, то их морамо више трпети у стрпљењу; јер на гумну за вршидбу, мало је зрна које се уноси у житнице, а много је плеве која се сажеже огњем. itd...
    1 point
  27. Bokisd

    Уморни од православља?

    Postoji 'svasta' u crkvi, ali mislim da gresis i da je istina ipak malo drugacija jer crkva i jeste duhovna bolnica i imamo duhovne bolesnike i svi smo mi manje ili vise duhovno bolesni i trebamo da budemo svesni svega toga. Pa jos je sv.Grigorije Bogoslov u IV zlatnom veku hriscanstva pisao da je zivot crkve konstantno hodanje i balansiranje po zategnutom konopcu i zato mislim da ne treba da gledamo crkvu i veru kroz ljude koji jos uvek nemaju dovoljno duhovnog iskustva ili prakse zivljenja u crkvi i veri. Mislim da tu treba dosta vaganja i opreznosti kako bi mogli da damo tacnu dijagnozu atmosfere u crkvi.
    1 point
  28. Агенција БЕТА: Епископ дизелдорфски и немачки Григорије изјавио је данас да је Сабор Српске православне цркве (СПЦ) био искрен, са пуно слободе и добронамерности и да је резултирао избором два изврсна архијереја, епископа будимљанско-никшићког Методија и ваљевског Исихија. Епископ Григорије је у интервјуу агенцији Бета казао да је избор епископа Јоаникија за митрополита црногорско-приморског био недвосмислен и да није постојала никаква могућност да се нешто друго деси. „Иако је било чудних инсинуација, да је неко са стране покушавао да одложи избор црногорског архијереја, избор Јоаникија за митрополита је свакако био природан след ствари. Нисам се обазирао на приче и покушаје са стране, јер сам имао јасан утисак да то не може нико да спречи“, нагласио је владика. Говорећи о избору Методија и Исихија за епископе, Григорије је истакао да је већ 22 године члан Сабора СПЦ и да одавно српска црква није добила два тако добра епархијска архијереја у једном тренутку. „Обојица имају велико искуство, Исихије је био игуман манастира Ковиљ, а Методије игуман манастира Светог Петра на Цетињу. Њихов допринос цркви ће бити огроман“, рекао је владика. После овог Сабора, додао је владика Григорије, стекао сам утисак да се наша Црква на прави начин обнавља. „Ово је био први Сабор СПЦ с новим патријархом Порфиријем. Сабор је био искрен, отворен, са пуно слободе и добронамерности. Било је и момената који су били тешки за превазилажење, али језик којим се говорило је био црквени и на једном озбиљном нивоу“, оценио је владика. На питање како коментарише предлог да викарни епископ Стефан Шарић, за кога се везују разне афере, буде кандидат за владику будимљанско-никшићког са седиштем у Беранама, што је према сазнањима Бете усталасало атмосферу на Сабору, Григорије је казао да тај догађај не би коментарисао. „Тај догађај се десио унутар наше куће, Цркве, који се ипак срећно завршио. То је све што могу да кажем“, рекао је владика. Упитан да ли и када очекује да ће бити потписан Темељни уговор између СПЦ и Владе Црне Горе, владика Григорије је рекао да ће сада, када је цетињска катедра попуњена, Темељни уговор бити потписан у најскоријем року. „Као што нисам имао сумњу да ће владика Јоаникије бити изабран за митрополита, тако немам никакву сумњу да ће Темељни уговор ускоро бити потписан јер имам поверење у људе који су на власт у Црној Гори дошли на таласу литија. Међу њима не постоји нико ко не поштује СПЦ, само је потребно да се усагласе сви детаљи уговора“, оценио је владика. На питање Бете да ли се Сабор бавио заштитом манастира СПЦ на Косову и Метохији, обзиром да албански политичари и историчари све интензивније покушавају да српско културно и духовно наслеђе преименују у косовско, па чак и албанско, владика Григорије је казао да је ту тему потенцирао управо патријарх Порфирије. „Ту је значајно дело направио и владика западноамерички Максим објављујући књигу о нашем културном, историјском и духовном наслеђу на Косову и Метохији. Моја иницијатива је била да морамо што више да говоримо у Бриселу и на Западу уопште, шта српски народ има на Косову. Мислим да ћемо у том правцу, као Црква, деловати још боље и снажније“, рекао је он. Упитан да оцени учинак поглавара СПЦ Порфирија у протекла четри месеца, владика Григорије је казао да патријарху „неће бити лако“. „Прерано је оцењивати рад патријарха. Сви ми архијереји би требало да помогнемо патријарху Порфирију, јер је смисао Цркве да научимо да нико не може ништа сам, а да сви други опет не могу без тога једнога. Постоји много задатака пред патријархом, треба му дати времена, а он ће се сигурно ухватити у коштац са свим проблемима“, истакао је епископ дизелдорфски. Коментаришући често појављивање патријарха Порфирија међу обичним светом, владика Григорије је рекао да потези патријарха показују нешто за чим људи теже, а то је нормалност. На питање Бете да ли ће СПЦ у наредном периоду одолети притисцима и мешању власти када је у питању унутрашње уређење цркве, као што је то било посебно изражено уочи изборног Сабора, владика Григорије је казао да сигурно хоће. „Ми архијереји ћемо сви заједно спречити да се било ко меша у наше унутрашње односе и устројство. То смо већ показали када смо у суботу изабрали Методија и Исихија за владике, као и неколико перспективних младих људи за викарне епископе“, закључио је епископ дизелдорфски и немачки Григорије у интервјуу за агенцију Бета.
    1 point
  29. Ово болдовано није тачно. На више мјеста сам рекао да није тачно и да таква усмена потврда није дошла. Дошла је усмена потврда да ће предсједник Владе да дође. Тачно је да су коначно усагласили уговор, али представници Владе и Синода. И да је договорена форма која се може потписати. Коме није јасно, да послије рада на уговору мора да засједа Влада, и да одобри уговор, онда ја ту стварно не могу помоћи. Вјероватно је то посљедица научености живота у систему коме се не поштују правне процедуре, већ један човјек аутократски влада. Црна Гора више није таква држава, срећом. Ја сам научио да прочитам лажи на сајту СПЦ, тако да ме то није саблазнило. Кривокапић је дошао да појасни зашто не може да потпише уговор. Он није хтио да само каже, не потписујемо, кад су га звали, него је хтио да се разјасне све недоумице, зашто и како смо дошли у ситуацију да се уговор већ није потписао и зашто је важно да уваже захтјеви Владе и да договоре термин потписивања. И да се покаже да поштује Цркву, долази им на ноге, а не само да поручи, не потписујемо, јер је мислио да тако што може да произведе проблеме, знајући да је Андија Мандић већ разговарао о овоме у Патријаршији и да се кува нека игра, да они кажу, ево не потписује. И мислио је да ће његово образложење бити довољно, међутим нажалост није. Спинови, дезавуисања, непознавање принципа, су резултирале исто оно што је Кривокапић покушао да спријечи. Исто као што су убацили оне чланове о нерадним данима, да би морални биједник Раковић причао, ево он је против Светог Петра Цетињског. Ја знам да се ложе људи на те приче, али што се мене тиче, не бих да будем дио безличне масе. Резултате те политике сам гледао 90тих, ко воли то, у реду, једноставно прозрем УДБУ на километар. Кривокапић се пред долазак консултовао са најближим сарадницима и коалиционим партнерима, неки су, а и даље виде, у томе гледали унижње Црне Горе као државе, да он на миг и позив тог дана, иде у Београд. И сад кад видимо, Кривокапић је издао Црну Гору и државу за једне, за другу СПЦ и Србе. Кад су тако синхрони напади са двије опречне стране, вјероватно да је у праву. Само да неко размисли и да каже, е па не може он да потпише без одлуке Владе, па чак и да је обећао, која је вриједност тог потписа. Не будимо наивни као Караџић коме је Холбрук потписао, а овај мислио ово је правно ваљан и признат папир. И нећу више о овоме. Ко мисли да је издајник нека мисли.
    1 point
  30. Bokisd

    Уморни од православља?

    Mirko bre brate mili, pa to nije do Pravoslavlja koje jeste Zemlja Zivih i riznica blagodati i razne duhovne lepote i radosti, problem je u tim ljudima sto oni to nisu videli ili trazili u Pravoslavlju, ono sto covek trazi i ako trazi kako treba i na pravi nacin i kako to zahteva duhovni zakon onda ce i naci to sto trazi, kao sto i svaki drugi zakon i pravila ako se ne postuju moze da se skrene u suprotnom pravcu od toga kako propisuje svaki taj bilo koji zakon u bilo kojoj oblasti, tako i ovi su umislili da Pravoslavlje nije ono sto su oni u svojim glavama zacrtali. Znaci nije problem u Pravoslavlju nego u nama ljudima jer tesko mi mozemo da budemo pametniji od duhovnog iskustva Crkve kroz dve hiljade godina (plus iskustvo proroka i pravednika Starog Zaveta).
    1 point
  31. https://www.youtube.com/watch?v=AG9IsXlw5BY
    1 point
  32. Lazar 12

    Opijanje je veliki grijeh

    Efescima 5:18 (RDK) 18 I ne opijajte se vinom u kome je kurvarstvo, nego se još ispunjavajte duhom, Korinćanima 6:9-10 (RDK) 9 Ili ne znate da nepravednici neće naslediti carstvo Božije? Ne varajte se: ni kurvari, ni idolopoklonici, ni preljubočinci, ni adžuvani, ni muželožnici, 10 Ni lupeži, ni lakomci, ni pijanice, ni kavgadžije, ni hajduci, carstvo Božije neće naslediti. . Korinćanima 6:12 (RDK) 12 Sve mi je slobodno, ali nije sve na korist; sve mi je slobodno, ali neću da šta ovlada mnome Korinćanima 8:9-13 (RDK) 9 Ali se čuvajte da kako ova sloboda vaša ne postane spoticanje slabima. 10 Jer ako tebe, koji imaš razum, vidi ko u idolskoj crkvi gde sediš za trpezom, neće li njegova savest, slaba budući, osloboditi se da jede idolske žrtve? 11 I s tvog razuma poginuće slabi brat, za kog Hristos umre. Matej 18:8-9 (RDK) 8 Ako li te ruka tvoja ili noga tvoja sablažnjava, odseci je i baci od sebe: bolje ti je ući u život hrom ili kljast, nego li s dve ruke i dve noge da te bace u oganj večni. 9 I ako te oko tvoje sablažnjava, izvadi ga i baci od sebe: bolje ti je s jednim okom u život ući, nego s dva oka da te bace u pakao ognjeni.
    1 point
  33. Блог "Подвижничка слова"
    1 point
  34. БанеЛ

    Уморни од православља?

    Слушај да ти кажем @Лазар Нешић Хвала ти за тему, али стварно! <3 Ево неких мојих запажања. Као прво, нисмо сви имали среће да се упознамо црквеним животом од својих породица. (Тема за себе би била: Зашто већина деце побожних људи не настави тим путем? Читао сам неке статистике везано за Русију, па сам се баш замислио.) Дакле, различити су услови довели неког до Цркве и Бога, па је питање колико су постојани. Прича о сејачу, браво @ИгорМ ! Друго, често је присутно наивно веровање да ће се све одједанпут променити, да ћемо постати савршени. Један грчки свештеник је због тога затражио стручну помоћ. Почнеш да живиш тим животом, често добијеш неку бесплатну благодат, онда опет негде паднеш, и онда крене преиспитивање. А ја се питам, јесу ли свима дати исти дарови и да ли ће се од сваког исто тражити? Да ли ће Господ питати јеси ли победио, или јеси се борио? Треће, и формализам доводи до презасићења. Четврто, пита ли човек себе, је ли радостан? Каква је то вера ако нема радости у себи? То себе често преиспитујем. Пето, преузме човек на себе превелик терет, хоће велика дела, а после нема снагу ни за мала. Да реМизирам. Како каже апостол Павле, збуњени, али никад очајни. Е, тај очај је простор деловања ђавола. Има на интернету један кратак снимак где владика Григорије то лепо објашњава. Кад дете падне, гледа брзо да устане, а ако га грдиш, почне да плаче. Носимо ли терет другога? Љубав, браћо и сестре, љубав!!!
    1 point
  35. Снежана

    Уморни од православља?

    док се не схвати да је православље сам живот, а не само пуко слеђење прописа и закона, читање духовне литературе или држање себе на кратком повоцу, долазиће и до смарања. Православље је и уметност и наука и прича еволуционисти вс кеационисти, и прича о хомосексуалцима у цркви, и (додати по избору)...
    1 point
  36. mirko1929

    Уморни од православља?

    Многима су форме испред људи. Знам један врло стари брачни пар (венчан у општини у доба СФРЈ). У међувремену су пришли цркви. Они триес' година најмање нису имали полне односе (пре ће бити педесет, 'ал 'ајде да кажемо тридесет). Кад је један свештеник сазнао да нису венчани у цркви дао им је епитимију док се не венчају у цркви. Да натераш момка и девојку да се венчају, то разумем. Али ово нема апсолутно никаквог смисла ни по најстрожој акривији, и чисто је иживљавање (да и не помињем да је чак и РКЦ у средњем веку признавала sui iuris бракове, при чему ово и није такав брак, већ прави брак -- то што је склопљен код матичара Богоборачког режима не значи ништа, апостол није рекао да се бракови склопљени од стране Богоборачког режима док су супружници били многобожци не важе, a у крајњој линији све то није ни битно, пошто и онако сада живе не као брат и сестра него, како иде онај виц, као две сестре). Има пуно таквих духовних садиста, малих хитлера, и стаљина, који су немоћни да утичу на било шта у свету, осим да малтретирају људе који им то добровољно допуштају. Зато и кажем, онај који прилази цркви у нади да ће наћи утеху, пре ће наићи на терор.
    0 points
  37. Просечан србенда

    Opijanje je veliki grijeh

    Прочитао сам да није добро да се деца зачињу у пијаном стању, то је писао један румунски светитељ
    -1 points
×
×
  • Креирај ново...