Jump to content

Најбољи чланови

Популаран садржај

Showing content with the highest reputation on 02/04/19 in all areas

  1. Anika

    Слике форумаша

    Једно од мојих омиљених места у Београду...
    11 points
  2. Flojd

    Слике форумаша

    Konacno upoznah mog idola Anu Bucevic. @Ana B.
    10 points
  3. Председник Вучић ће донети коначну одлуку о полу бебе.
    7 points
  4. Драшко

    Слике форумаша

    Sa kumom po snegu polako do "Daščare"
    6 points
  5. Sigurna sam da ovakvo misljenje vlada kod vecine ljudi na nasem podneblju I prosto ne shvatam kako je uopste doslo do toga da se pomeraju granice zdravorazumskog mnjenja I da se dozvoli jos jedno usvajanje zapadnog modela zivota. Zapad nam je oslepio culo vida, a o duhovnom culu da I ne govorimo. Javna licnost, funkiconer I svi oni koji direktno uticu na pojedince prosto im ne treba dozvoliti sirenje kojekakvih ideologija I narusavanje tradicionalnih vrednosti. Mi stvarno nemamo kicmu, a sve pod parolom da svi imaju sva prava, jednakost na svakom nivou, bla bla; lezbejke hoce da imaju decu - pa zar im ne bi bilo lakse da to ostvare u sredini gde je to postalo norma… nemojte bre ovu napacenu Srbiju gurati u dno dna. taman mislis nema gde da stane, kad ono nove dubine jada I bede. Recimo NE jednom za svagda, odbranimo svoje domove I nase bliznje od ovakvih belosvetskih sablazni.
    6 points
  6. Irinej Preletačević Izazovu svesrpskog plebiscita – ZA ili PROTIV građanskih protesta – nije odoleo ni NJ. S. Irinej, patrijarh serbski, koji nikako da se presaldumi da li je za kralja i otadžbinu ili je za Vučića i centralnu otadžbinsku upravu. 20Piše: Svetislav Basara29. januara 2019. 16.00 Nije prošlo – koliko – ni mesec dana otkako je blagoizvoleo izjaviti da srpsko nacionalno biće naprosto vapi za monarhijom, NJ. S. je opet okrenuo politički ćurak naopako i ponovo krenuo da agituje za republike Aleksandra Vučića i Mila Dodika. Ne mogodoh, grešna mi duša, da ne pomislim da bi – da počem nije monah – NJ. S. bio, kako se to u politžargonu kaže, žestok preletač, kalibra, daleko bilo, Maje Gojković – Hidžabović. No, dobro, moglo bi se to permanentno patrijarhalno idenje iz krajnosti u krajnost opravdati potrebom za sabornošću, širinom pogleda i izrekom „svaka vlast je od Boga“, ali ipak držim da je je dovođenje na vlast kralja (ili predsednika) isključivo Božija ingerencija, a da smo mi, rabi Božiji – na čelu sa patrijarhom – u obavezi da vlasti (svih boja) strpljivo podnosimo sve dok se drugačije ne naredi „odozgo“. Ne, međutim, ovog „odozgo“ – koje vedri i oblači po Srbiji – nego onog gore „odozgo“. NJ. S. je bezbeli ovako bogoslovstvovao: Vučić je na vlasti, ergo to je volja Božija, građanski pak protesti nisu Vučiću po volji, sledstveno to ne može biti ni Božija volja. Nije NJ. S. uopšte uzeo u obzir svetootačko učenje saglasno kome se u vaseljeni ne događa – niti se može dogoditi – ama baš ništa što nije po Božijoj volji – ili bar po dopuštenju – nego je pohitao da Božiju volju usaglasi sa Vučićevom i svojom – nije mu prvi put – pa je izdao saopštenje u kome je građanske proteste povezao sa delovanjem nečastivih sila, ali ne onih besplotnih, ovozemaljske su u pitanju, a vi dokonajte o kojima se tu radi. Kakve su to sile? To su, kaže NJ. S., sile strane „srpskom biću“. A šta je to srpsko biće? Da to možda nisu Vučić i Dodik? Ne znam. Pitajte NJ. S. Osim što su „strane“, te nečastive sile su i povezane u osovinu zla Beograd – Banja Luka, samo je falilo da NJ. S. doda – „po prepoznatljivom scenariju“. Povodom patrijarhovog teološko političkog istupanja oglasio se protođakon LJuba Ranković rekavši da to „nije stav crkve“ nego patrijarhovo privatno mišljenje. LJubi svaka čast, ali to što je rekao isto je kao da je Nebojša dr Stefanović da neka Vučićeva izjava nije stav SNS-a. Ja uopšte ne sumnjam da mnogi – ni u SPC ni u SNS (između kojih se sve više gubi razlika) – ne misle kao NJ. S. i Vučić, ali nismo valjda od juče, dobro mi znamo da je, obrni okreni stav poglavara, stav čitave crkve, kao što je stav NJega Vrhovnog obavezni stav NJih Nižnjih. Da je to hteo, NJ. S. se mogao „ograditi“, pa reći „ovo je moje mišljenje, ne crkveno“, tako bi bilo bolje, ali najbolje bi bilo da se crkva ogradi od ovakvog patrijarha. https://www.danas.rs/kolumna/svetislav-basara/irinej-preletacevic/
    5 points
  7. Zoran Đurović

    Зоран Ђуровић: О причешћу

    Па кад су на Небу, јасно је да се причешћују. Не као ми овде у овој форми, али су сједињени са Ис и Богом. Да нису, поново би неки могао да отпадне. Да ли им је природа тела као ова наше душе, то мораш неког паметнијег од мене да питаш. Ис смрт није имала за њих исту сасвим димензију као и за нас (искупљење, односно и опроштај грехова). Али у смислу преласка из небића у биће јесте. Када не би били сједињени са Христом, испало би да смо ми много већи од анђела и да су они ван Царства Божијег, односно да су тамо као посетиоци. И тада би се могли замислити други падови. Јер пад је могућ само тамо где нема сједињења са Ис по бићу (енергији). Јер ми са њиме нисмо сједињени морално или у неком преносном смислу те речи, него буквалном. Зато из есхатона, када се све испуни, неће бити могуће комадање Ис тела. Јединство са Богом није ствар убеђења или неке сада супер пламене љубави, него је то ствар сједињености по бићу, иако природе наше остају.
    5 points
  8. Личносну онтологију иконизоване есхатологије као перихорезу унутартројичних испостасних енергија граничне суштаствености у перспективи есклисиолошког надиндивидуалистичког заједничарења.
    5 points
  9. Људи, јесте ли чули виц? - Шта раде мушкарац и жена? Воде љубав. - Шта раде два педера? Воде љубав. - Шта раде две лезбејке? Воде љубав. - Шта раде педер и лезбејка? Воде државу.
    4 points
  10. obi-wan

    Beograđani ne znaju ko je Aleksandar Nevski

    Uganuo sam mozak dok sam procitao...
    4 points
  11. Ако је било дилеме ко коју улогу има у тој вези, сада је јасно. Него, чак и ове рађају децу, а неке "наше" би родиле пола детета да могу, а можда ни толико.
    4 points
  12. Da ne veruješ do kog stepena nakaznosti čovek može da se dovede
    4 points
  13. Tumaralo.

    Napredna zona sumraka

    DIREKTOR KORIDORA SRBIJE, na naplatnoj rampi najvećeg i najznačajnijeg KORIDORA u Srbiji, je jutros svojim vozilom, vozeći brzinom koja je zabranjena na tom KORIDORU, udario u auto koji je stajao i plaćao putarinu . . . . i ubio nedužnu ženu koja je sedela u njemu. Zatim je šaljivo u Urgentnom centru poručio građanima da ne brinu, da je on dobro i da će nas još gnjaviti. Nije pominjao da li planira da nas samo gnjavi ili planira da ubije još nekog na KORIDORU na kojem je između ostalog zadužen i da putnici budu bezbedni i životno neugroženi. Na KORIDORU na kojem se odvaljuju potporni zidovi, otvaraju krateri i tuneli rade tri puta jer ih loše sračunaju . . Ne brinemo mi glodarčino Babiću da l si ti dobro, brinemo samo kad siđete sa vlasti, da l ćemo uspeti da te uhvatimo i sprovedemo u sud, pre nego što nam utekneš . . . . uostalom kao i sav ostali ološ iz tvog kartela koji ubija sa ili bez predumišljaja, nekog s leđa, nekog u helikopteru, nekog na kućnom pragu s šibicom u ruci, kao vaš ološ koji nam krade reke i obale, plodnu zemlju, đubrad koja pljačka i kupusa ovu državu, koji se orodio sa albanskim ratnim zločincima i kriminalcima i koji zarad ostanka na vlasti po svaku cenu planira da pokloni sve ono zašta su nam dedovi i pradedovi ostavili kosti u ratovima . . Ne brinemo da l si dobro slomljenih kostiju na KORIDORU čije smo ti službovanje dali . . brinemo samo da ne utekneš od ruke zakona kad siđete sa vlasti . . to nas jedino brine . . Milan Kamponeski
    4 points
  14. Ведран*

    Raskol se zahuktava

    Ево га у целости Ко се за шта покајао? Украјински апсурди Свако онај ко ближе прати Црквена дешавања у и око Украјине сведок је све већих апсурда који постају нова свакодневица. Тако, захваљујући поступцима Цариграда данас имамо тзв. „Цркву“ у Украјини, која је „независна“, а потпуно зависи од Цариграда. „Цркву“ која је некад имала и своју дијаспору, а данас је више нема, јер је узео Цариград дајући им „аутокефалију“. Имамо два поглавара те „цркве“ који седе на једном истом кијевском трону, а да је при томе један од њих „Патријарх“, а други „Митрополит“. Имамо два назива те „цркве“ по којима је она „патријархат“ за унутрашњу употребу, а „митрополија“ за спољашњу употребу. Имамо „јединствену Цркву Украјине“ у коју не улази већина верујућих. Изван које се налази скоро двоструко више канонских украјинских архијереја са многобројним свештенством и паством. Имамо позиве патријарха Вартоломеја на мир, а при томе својим поступком допринео је распиривању нетрпељивости. Имамо упозорења патријарха Вартоломеја да уколико „игноришемо браћу у Украјини, која пролазе кроз агонију, нећемо имати никаквог оправдања на дан Страшног Суда“, а при томе патријарх Вартоломеј игнорише гласове већине украјинског народа, пастве и пастира, гласове огромне канонске Цркве у Украјини, који пролазе кроз агонију захваљујући управо његовим одлукама. И за њих каже да више не постоје. Али апсурди ту не престају. Не тичу се само новонастале, потпуно хаточне, ситуације него апсурде налазимо и у објашњењима која долазе од стране новонастале назови „цркве“. Новоустоличени вођа расколника „Епифаније“ Думенко на богослужењу помиње предстојатеље осталих помесних Цркава као што то чине канонски предстојатељи у Православљу. Међутим, на питање новинарке зашто помиње Кирила, Думенко одговара, да га не би помињао, али да од њега то тражи Томос који му је издао патријарх Вартоломеј. Иначе он патријарха Кирила није помињао пре Томоса, јер су, како каже, у рату (!). Зато, да од њега зависи ова одлука, он Кирила не би помињао, али како то тражи Цариград онда, шта ће, мора. А да би свима било јасно, и да би све било у складу са дневним трендом до сад не виђених апсурда, нови „поглавар“ се својски потрудио, па је своме несувислом објашњењу додао и следеће. Каже Думенко, ми када помињемо патријарха Кирила ми се НЕ МОЛИМО ЗА ЊЕГА (!), него га само помињемо. Хм!? Да закључимо дакле. Када Думенко помиње патријарха Кирила, па и Вартоломеја и остале поглаваре, помиње их ради Томоса, а не што би хтео, а изнад свега кад помиње поглаваре, он се НЕ МОЛИ, него врши своју „канонску дужност“. А нарочито се не моли ако су у рату, као што је он у рату (!), са Кирилом?! Просто да се човек запита, да ли је њима уз Томос достављено и неко ново јеванђеље, јер у Христовом јеванђељу овога сигурно нема. Овај нови расколнички вођа, или један од двојице, јер не знамо ко је главнији, да ли остарели Денисенко или Думенко, на питање о хиротонијама епископа и свештенотајнама савршаваним од „клира“ за време док су били непризнати од Цариграда, одговара на сличан инвентиван начин. Денисенко као главни коловођа раскола у Украјини био је најпре одлучен, рашчињен, а онда и предат проклетству, од стране Св Архијерејског Сабора Руске Православне Цркве, чији је клирик пре тога био. Ту одлуку су прихватиле све Православне Цркве. У томе смислу и цариградска Патријаршија, уз лични потпис Патријарха Вартоломеја. Думенко, међутим, каже да су све свештене радње од стране ових расколника биле валидне из разлога што су Денисенко и сав његов „клир“, НЕ враћени у крило Цркве и одлуке о рашчињењу преиначене, него су они били у Цркви, а одлуке о рашчињењу су проглашене ништавнима од стране Патријарха Вартоломеја. Значи да су њихове, хиротоније, свештенодејства и тајне биле валидне и канонски исправне. Што пак значи, да су свих ових година они били Црква, само да тога нико није био свестан, па, следствено, ни Патријарх Вартоломеј док се није „освестио“ крајем 2018. г. Ако је веровати Думенку око овог објашњења, а немамо разлога да сумњамо да овде не говори оно што му је објашњено од стране цариградског престола, две ствари су занимљиве. Прво, очигледно је да Патријарх Вартоломеј сматра да он самостално може да проглашава ништавним одлуке Св Архијерејског САБОРА друге АУТОКЕФАЛНЕ Цркве. Дакле, не само да уважени Патријарх сматра да је Он изнад Сабора своје помесне Цркве, него сматра да је изнад других Сабора других помесних Цркава. Али то није све. Патријарх Вартоломеј иде и даље. Недавно је Митрополит Калист Вер осврћући се на Украјински проблем, поменуо Аристотелову изреку да чак ни Бог не може да промени историју. Али, са жаљењем, изгледа да оно што је, по Аристотелу, Богу немогуће, Патријарху Вартоломеју је могуће. Он не само да се поставио као самовластан да одлучи насупрот Сабору једне целе Цркве, уз то и најбројније, него је успео да „измени историју“ јер је он лично пре само неколико година потписао потпуну сагласност са овом одлуком СА Сабора РПЦ, а сада тврди да је она неважећа. Оно што је сам потписао прогласио је за неважеће. И то може да се деси. У Цркви се сличне ствари називају покајање. Неки норматив до сада је био да се расколници покајањем враћају у Цркву. Међутим, из горе наведеног је јасно да је по Цариграду и Денисенко-Думенковцима, Цариградски трон принео својеврсно покајање Денисенко-Думенковцима. А не обрнуто. Јер су они, Денисенко-Думенковци, у складу са наведеним, цело време били потпуно канонски исправни. И при томе су били уцвељени од Москве, само што то нико од Православних на свету није знао. Скоро три деценије су сви били у заблуди осим „украјинских расколника“! Али тако је било све док најзад цариградски трон није дошао до нових сазнања. Цариград се затим за ту неправду према Денисенко-Думенковцима покајао, и свету објавио. А онда, ваљда у покајном заносу, дао им је Томос (теле угојено), узео дијаспору и ставропигије (прстен на руку). Или како би рускојезични људи рекли „дал – взјал“. Само у јеванђељској причи теле није дао блудни син своме оцу, него је отац заклао теле сину. И отац није узео сину прстен, него је отац сину дао прстен. Можда само није јасно, а можда је и апсурдно. Али! Ко је овде отац, а ко је блудни син? И ко се за шта покајао? фебруар 2019. https://sozercanje.wordpress.com/2019/02/04/ко-се-за-шта-покајао/
    4 points
  15. o. Miroljub

    Raskol se zahuktava

    Какве год разлоге и церемонијалмајсторске керефеке имали и изводили, није у реду ни према нашем патријарху, ни према нашој цркви, а ни према устаљеном православном поретку који није изричито руски, особито у оваквим свеправославним торжественим приликама, без обзира на место служења и прилику.
    3 points
  16. Ведран*

    Зоран Ђуровић: О причешћу

    Ја мислим да су најблаженији они што НИШТА не знају.
    3 points
  17. Vladan :::.

    Зоран Ђуровић: О причешћу

    брт ко је читао м/ж теме на форуму њему ни тема о стварању не пада тешко...
    3 points
  18. брт, блажен сам што неке ствари не знам...
    3 points
  19. Justin Waters

    Зоран Ђуровић: О причешћу

    Miroljub Petrović sa matericom https://www.vecernji.hr/premium/moje-su-metode-uspjesne-mladic-je-dobio-posao-koji-je-zelio-a-djevojcica-se-cudesno-izlijecila-1001799
    3 points
  20. obi-wan

    Слике форумаша

    "Ne pravi sebi idola, niti kakva lika..."
    3 points
  21. Ромејац

    Raskol se zahuktava

    For the First Time in Centuries, 3 Patriarchs (and Others) Did Not Commemorate the EP “The 3 Patriarchs, John X of Antioch, Cyril of Moscow and Irenaeus of Belgrade, have today celebrated Grand Catholic [sic] Orthodox Divine Liturgy in Moscow, in the Cathedral of Christ the Savior, commemorating the Feast of St. Mark of Ephesus [Editor’s note: very interesting] the Defender of Orthodoxy and Patriarch Cyril’s 10th anniversary as the Patriarch of Moscow and all Russia. Divine Liturgy according to dyptichs was presided by the Patriarch of Antioch. For the first time in centuries, 3 Patriarchs at the Divine Liturgy did not commemorate Patriarch of Constantinople Bartholomew. Only present bishops were commemorated. Divine Liturgy was also celebrated by His Beatitude Orthodox Metropolitan Rastislav of Czech Lands and Slovakia and His Beatitude Tikhon Orthodox Metropolitan of Washington and all America and Canada. Also by His Beatitude Orthodox Metropolitan of Kiev and all Ukraine Onuphry. Holy Orthodox Patriarchates of Alexandria, Georgia, Romania and Bulgaria also had their bishops present at the Divine Liturgy, as well as the Orthodox Church of Poland.” http://www.monomakhos.com/for-the-first-time-in-centuries-3-patriarchs-and-2-primates-at-the-divine-liturgy-did-not-commemorate-patriarch-of-constantinople-bartholomew/?fbclid=IwAR1eQvkMXjf_dxRITIK6AQkrH1FIY7j2LnR4njfON5IP6nDmUGi4wfNHCyA
    3 points
  22. Поет

    Слике форумаша

    Taze obrijan, spreman za zenidbu.
    3 points
  23. 3 points
  24. Flojd

    Зоран Ђуровић: О причешћу

    Haha moze. Ne bi se ljutio, vala kad nisam znao da se sam ozenim svih ovih godina vala mi ne bi smetala mala pomoc. ?
    3 points
  25. Не знам. Јер се могу појавити као људи.
    3 points
  26. Zoran Đurović

    Зоран Ђуровић: О причешћу

    Сасвим је јасно да сам ти написао праву поруку. А ти немој да радиш на себи. Непријатељи су св. Симеона Новог Богослова прозвали из ругања "Новим", тј. Новотарцем. Зато су традиционалисти хтели да га убију. Немој ти њега да читаш, јер ти ипак све већ знаш, зашто би доводио у питање своје свезнање? А и Исус је рекао да сипамо вино старо у мехове старе... Тако да си, брате, све у праву. Смирење је врлина.
    3 points
  27. Zasto ova tema nije u Zoni? Realno, mene ovakve pricice mnogo manje plase nego obljutavelost nas koji treba da smo so svetu. Konacno, ako cemo posteno, Domacin i dopusta ovakve pojave ponajpre da bismo se mi kojima je dato najvise konacno otreznili.
    3 points
  28. AnaLaz

    Beograđani ne znaju ko je Aleksandar Nevski

    Ух, добро је да имамо Пајкића, саће да нас просветли. Јаоо, како је занимљиво... Душа драга...
    3 points
  29. Ведран*

    Raskol se zahuktava

    Бла трућ.
    3 points
  30. 3 points
  31. Danijela

    Ima Nade - pravoslavni psiholog

    Sanja Stankovic, pravoslavni psiholog i osnivac stranice http://www.imanade.org/ pokrenula je i youtube kanal pa izvolite zapratiti https://www.youtube.com/channel/UCxuIYbBmKbmvVy6hcZgrbXw
    2 points
  32. Ведран*

    Raskol se zahuktava

    Мени је то засметало, стварно не разумем по којој логици су тако постројени. И још ми се не допада толико претерано визуелно издвајање Кирила од осталих архијереја. Али Руси око тога имају доста претеривања, изгледа да компензују за онај период кад су били без патријараха.
    2 points
  33. Ведран*

    Raskol se zahuktava

    Ово се односи на помињање од стране Кирила на великом входу. Он је поменуо именом и престолом само присутне патријархе. Остале је поменуо колективно. Што искаче из норматива, међутим, ситуација је чудна, и вероватно је то урадио из поштовања према чињеници да су присутни предстојатељи кјои нису прекинули општење са цариградским троном. Међутим, руски протођакон је сасвим јасно изоставио само цариградског патријарха.
    2 points
  34. Vladan :::.

    Зоран Ђуровић: О причешћу

    ти зоране два дана трошиш тастатуру силним поукама а човек има идола, еј, и то којег...
    2 points
  35. за такве ствари жене обично траже најквалитетније интергалактичке гене до којих могу да дођу, тако да... мада, министар је министар...
    2 points
  36. 2 points
  37. obi-wan

    Зоран Ђуровић: О причешћу

    Samo kazi jos kad ja da uletim na temu d`udarim glazuru...
    2 points
  38. Па не гледам баш, поколебао ме је Лав изјавом у Базару да нема девојку, ал сад виђу да има добрих женскињица у емисији. Пратићемо радњу фабуле.
    2 points
  39. Razumem tvoje obzire, ali ovde uopste nema nikakve porodice, niti moze da bude. To bi bio prvi i osnovni razlog da bude u Zoni. Drugi je taj sto je u pitanju neko iz politickog mulja u kome se sad nalazimo - kad podvuces crtu i sagledas kompletno njihovo bunilo, i u tom svetlu i ovu "srecu", slika postaje mnogo bolje zaokruzena i jasna. `Ocu da velim, razloga da tema bude u Zoni je citav niz, ali da ne davim dalje, jasno je na sta ko misli.
    2 points
  40. You're right. We are Americans. I can speak and write English fluently, but I cannot speak or write Russian. Heck, I even know American history better than Russian.
    2 points
  41. Isusovo magare

    Зоран Ђуровић: О причешћу

    Mene zanima pričešćuju li se anđeli?
    2 points
  42. Драшко

    Зоран Ђуровић: О причешћу

    to je njegov problem nije Hristos njegovo vlasnistvo
    2 points
×
×
  • Креирај ново...