Jump to content
  • александар живаљев
    александар живаљев

    Пад арх. Никодима у отворени антисемитизам - од личног проблема до општецрквене бруке

        Пише: др Александар Живковић


      Изгледа да ови благдани изазивају код људи захваћених прелешћу, посебно духовно растројство. Оно би заслуживало да остане њихова тајна са Богом и духовником, да се у ери савремених комуникација сами не оглашавају. Ако су са високим црквеним чином и образовањем, као у данашњем случају архимандрит Никодим (др Богосављевић), њихов личан, може да постане и проблем црквене мисије уопште, па штавише и брука за духовно деловање наше Свете Цркве.

      Познат од раније по (истини за вољу међу делом монаштва неретком хијализму који исповеда долазак православног цара пре Антихриста), а обузет нездравим апокалиптичним духом који се примио на његово, упркос високој академској титули и из археологије и из теологије, површно образовање, архимандрит Никодим данас се огласио једним против, како каже, жидовствујућим текстом. Требало би пуно времена и добре воље да се укаже на све скокове у погрешном  закључивању које у кратким тезама он данас износи. Искрено, ми за то време, а ни добру вољу немамо. Осећамо се згађено и обрукано, и дубоко постиђени, по ко зна који пут апелујемо на духовне власти мученичке Светосавске цркве, да овом, сада већ отвореном злу, коначно стану на пут. Ако се "равноземљашка теорија" могла примити са зачуђујућим осмехом, отворени антисемитизам у крилу Православне Цркве не сме ни за тренутак да се толерише. С том напоменом преносимо овај скандалозни "учинак".

    ЕКУМЕНИЗАМ КАО ЦАРЕБОРАЧКА, ПАПИСТИЧКА И ЈЕРЕС ЖИДОВСТВУЈУЋИХ

    BY NIKODIM BOGOSAVLJEVIC · ДЕЦЕМБАР 13, 2017

     

    „Јер тајна безакоња већ дејствује,
    само док се уклони онај који сад задржава“ (2. Сол. 2, 7).

    1. Дведесети век је век свејереси, јереси над јересима, јереси свих јереси – екуменизма.
    Нимало случајно се јерес екуменизма појавила и почела ширити међу православнима, управо после „уклањања онога који задржава“, после жидо-кабалистичког ритуалног убиства Св. Великомученика Цара Николаја 2., тиме што је 1920. местобљуститељ цариградског трона митр. Доситеј објавио енциклику Црквама Христовим посвуда. Наиме, по својој суштини јерес екуменизма је цареборачка јерес.
    Будући да Христос, као што Сам сведочи, није од овога света (Јн. 8, 23), онда ни Христови следбеници нису од овога света: „Кад бисте били од света, свет би своје љубио, а како нисте од света него вас ја изабрах од света, зато вас мрзи свет“ (Јн. 15, 19). Црква Христова ни Православно Царство, којима је Христос Глава, дакле, нису од овога света. Црква и Царство су двоједна икона, као душа и тело, Небеског Јеруслалима. Православно Царство и Црква су оштро подељени, раздељени и несливни са светом, и њихова је мисија да читав свет, који је изван њих, преобрази у себе, у Царство и Цркву.
    Екуменизам је, међутим, сав од света и сав у свету. Црква је по својој ипостаси и природи саборна, а васељенска, екуменска, само по свом административном устројству. Екуменизам, пак, као савез „цркава“, је и по својој ипостаси и природи и устројству свесветски, васељенски, али не и саборан, јер саборност подразумева истоветност истините вере, коју екуменизам не занима; њему је довољна спољашње, формално јединство у култу и администрацији. Зато екуменизму смета Цар, јер је он као икона Главе Цркве – Христа, чувар догмата вере и канонске свезе њеног јединства. Цар је чувар оштре границе између Царства-Цркве и света. И све док је Цар био на трону, екуменизам није могао да почне да укида и брише ове границе. Зато је екуменизам цареборачка јерес, јер не жели да се поново јави „онај који задржава“, већ жели да се оштре границе између Царства-Цркве и света укину, како би се Царство и Црква укинули и претворили у свет. Зато православни екуменисти – папоцезаристи затурају и не проповедају догматско богословље о свештеном царском чину и служби, чега је потврда савремено репринт издање Катихисиза Св. Филарета Московског, у коме је изостављен наведени део.
    2. Екуменизам и папизам спаја цареборачка јерес и окренутост и укорењеност у свету, и проповедање земаљског а не Небеског царства. Папа Стефан 4. је 754. са Пипином Малим склопио уговор о оснивању папске државе, а финале цареборства и пуноћа папоцезаризма је била када је, поред легалног Цара у Цариграду (без обзира што је био иконоборац), 800. за цара крунисан Карло Велики. У Цркви не могу бити два Цара, као што не могу постојати два хришћанска Царства. Уместо универзализма хришћанског Царства успостављен је универзализам папске власти.
    Екуменизам проповеда јединство „цркава“ у Христу, без јединства у догматици, а паписти исто то, само са јединством у папи. И једни и други ће уместо Христа дочекати и прихватити антихриста, коме ће папа, највероватније, бити лажни пророк.
    Од Трећег Ватиканског концила паписти су прихватили протестантску догматику, еклисиологију и есхатологију, а са њима јереси пантеизма, апокатастазе и хилијазма. По узору на папистички Концил, од времена патр. Атинагора почеле су припреме за Велики Православни Сабор, који је одржан 2016. на Криту, а на њему прихваћени документи са свим наведеним јересима.
    3. Екуменизам прихвата протестантску есхатологију хилијзма, хиљадугодишњег царства овде на земљи, која је у основи јудејска есхатологија „великог шабата“, тј. царства земаљског, и лажног месије, тј. антихриста. И паписти су прихватили јудејску есхатологију. Они са својом „старијом браћом“ чекају месију. Кога чекају, тога ће и дочекати – лажног месију, тј. антихриста.
    4. Православни Цар је икона Христова. Јеврејски месија, антихрист је Христова антиикона. Зато ће и икона и антиикона претходити, као претеча и антипретеча, Христовом Другом Доласку. Долазећи православни Цар, који према савременим откривењима треба да буде и Патријарх, уништиће и искорениће у Православном Царству-Цркви све наведене јереси: екуменизам, цареборство, папизам и жидовствујуће.
    Амин! Нека тако буде! Боже, дај!

    Архимандрит др Никодим (Богосављевић)




    Повратне информације корисника

    Recommended Comments



    пре 7 минута, александар живаљев рече

    Наравно, владика Тихон у свештеноначалију амортизује, сасвим неправедне ударе на "екуменисту и жидовствујућег" митрополита Илариона (Алфејева). У "црквеној огради" има места и за "традиционалније" и за "модерније". Владика Тихон је (још док није био у архијерејском сану) најзаслужнији за васпостављање пуног евхаристијског и канонског (уз аутономију) јединства са Руском заграничном црквом. Е, сада су ту занимљиве двије ствари: владика Тихон је на скорашњем Сабору одбацио тезу, наравно на основу историјских докумената, о наводном ритуалном "жидовствујућем" убиству царске породице. (Ово на шта алудира наш Никодим). Друго, подршку групацијама које се одвајају од свештеноначалија Московске патријаршије и Руске заграничне цркве управо на идеолошкој Никодимовој платформи, дају руски "либерални", проукрајински и антипутиновски сајтови специјализовани за црквена питања, као credo.ru.

    Сагласан. Нису ми једино познати ти детаљи око ове подршке коју ти сајтови дају Никодиму, али ме не би чудило. Јасно је да у Цркви има места и за традиционалце и модернисте. Битно је само да сви ми који смо удови Цркве, обратимо пажњу да једни или други не оду у екстрем и створе климу погодну за раскол. 

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    пре 16 минута, александар живаљев рече

    Друго, подршку групацијама које се одвајају од свештеноначалија Московске патријаршије и Руске заграничне цркве управо на идеолошкој Никодимовој платформи, дају руски "либерални", проукрајински и антипутиновски сајтови специјализовани за црквена питања

    Да ли то неког много изненађује? Не верујем. 

    Иначе сви ти покрети нису монолитни, него је то вишеглава звер. И то не случајно. Имамо Диомида, па после њега (а и пре) мноштво других, али су сви засебни. Па онда десетине расколничких формација које су се издвојиле од РПЦЗ, а већина их сада вршља управо по руској канонској територији итд. И код нас је процес сличан. Од Акакија на овамо ради се на умножавању разних групација. Али њихова основа је потпуно иста, а борба против њих је отежана јер је то, како рекох, вишеглава звер. Али то даје нашој Цркви и једну прилику да на искључиво богословској основи, порази та разна учења, јер су у питању готово истоветна учења. И потребно је на томе да се ради. Само нисмо добро организовани. А ако се брзо не организујемо и не престанемо да се бавимо разним глупостима и споредним стварима биће касно. Јер нам већ мало помало откидају тело и стварају фанатичну армију зомбија. 

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    пре 23 минута, Ivan Marković рече

    Нису ми једино познати ти детаљи око ове подршке коју ти сајтови дају Никодиму,

    Имао сам стицајем околности прилику да се упознам, пре више од деценију, са тим идејама које Никодим од недавно промовише код нас. Тако да кад сам их код њега прочитао не тако давно, нањушио сам их на километар, и знао сам да ће пре или касније доћи до нечега оваквога као што је овај текст поводом којег и разговарамо, а који већ искаче из оквира. Те идеје су у русији изродиле мноштво фракција, које су формално (већина, не све) у Цркви, али .... ствари не стоје на месту

    Такође из тога се изродио и екстремизам и ругање вери типа про-наци-"православља" којег има доста у Украјини. Са кукастим крстовима, или новопаганска верзија "православља", или величање стаљина и његове "иконе" и сличне болештине. Тако да је то један рак који само метастазира. И он у ствари одбија разумни а још неупућени народ од Цркве, приводи екстремисте у фанатике у Цркву (јер се формално нису одвојили и још нису санкционисани). И затим у Цркви стварају поделе, смутње, свађе, итд. Тако да на више фронтова делује антицрквено. 

    Није то баш безазлено. 

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    пре 10 часа, Ivan Marković рече

    "Тиме је овај Велики Сабор заиста наставио дјело Васељенских сабора: следујући Светим Оцима уградио је у своју Посланицу (Орос), на првом мјесту, саборно исповједање истина православне вјере, као и односа једне, свете, саборне и апостолске Цркве према хришћанским заједницама, иступившим из ње лажним учењима и етосом и одвојившим се од ње (римокатолицизам, протестантизам, новији етнофилетистички расколи унутар Православља).

    :D Poveznica:https://beleskesasabora.blogspot.rs/2017/05/

    Tako Amfilohije interpretira Krit. 

    Мени је жао што Амфилохијеве речи нису ушле у саопштење Крита.:))12:smeha::)) Управо се Буловић, од кога смо имали прилике да читамо интервју, жалио и критикова то што нисмо себе дефинисали као Цркву и јасно рекли да ли су католици и неки протестанти Црква или нису. 

    Радовићево излагање је смешно поготово када говори о саборности која је успостављена овим Сабором! То је као кад би рекао како се патријарх Павле прејео свињетине и од тога умро!:)) Управо је овај сабор "громопуцатељно" обзнанио како нисмо "Једна католичка црква". Написах о. Љуби на Светосављу да нам сам Бог не да да будемо католичка црква све док смо у расколу са Римом! сад ти можеш да дубиш на трепавицама, али је факат да немамо саборност а ја ти истумачих зашто га нећемо никад ни имати док се не сјединимо поново са Римом. 

    Прочитај саопштење Москве у Иринејевом преводу, где се потврђује да овај сабор нема управо саборност. Прочитај нешто паметно, а не да се храниш само зилотском храном: http://beseda.rs/saopstenje-svestenog-sinoda-ruske-pravoslavne-crkve/      

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    пре 22 минута, Zoran Đurović рече

    док се не сјединимо поново са Римом

    Мен се привиђа бискуп Кошић кад затворим очи. Како нас "присаједињава" sFun_bat 

    12:smeha:

    пре 24 минута, Zoran Đurović рече

    Прочитај нешто паметно, а не да се храниш само зилотском храном: http://beseda.rs/saopstenje-svestenog-sinoda-ruske-pravoslavne-crkve/      

    тој писао жидовствујући Иларион :tongue:

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    Сад када сам све прочитао да се вратим на тему и почетак.Противно је здравом разуму(да не помињемо логику која је ипак наука) рећи да је цар брана од екуменизма зато што је могуће да сам цар буде екумениста.Пример за нешто много више од екуменизма за правоверне и стварно и под знацима навода је цар Николај II који суштински није ни био православан него мултиконфесионални мистик чији су у разним фазама духовни оци били масони као метр Филип или Жерар Анкоз Велики мајстор националне ложе Француске па до народног секташа Распућина који је цару наредио да пијачног трговца постави за епископа.Извесно је да је цар прошао разне иницијације какве год биле да би му они могли командовати.

    Никодима би требало и на црквени и грађански суд али би се могао бранити да је луд.

    Руси су видели да су претерали са царем па одатле и изјаве и филм Матилда иза којег стоји држава.

    А.И.Осипов председник комисије за катихизацију РПЦ и професор МДА рекао је и то постоји на ЈУтјубу да је сама одлука о канонизацији цара догматски неисправна јер је је речено да је он саучесник у Искупитељском делу Господа.Дакле за оно зашто су некада наши критиковали Рк да су назвали Богородицу ставили су обичног човека.Толико о цару и његовој светости.

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима




    Придружите се разговору

    Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

    Guest
    Додај коментар...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Вести са званичног сајта Српске Православне Цркве

×
×
  • Креирај ново...