Jump to content
  • Поуке.орг инфо
    Поуке.орг инфо

    Драгослав Бокан - Сиријски, а наши свеци!

      Сиријци су и свети Јован Дамаскин, и свети апостол Лука, и свети Јован Лествичник, и свети Роман Мелод, и света Марија Магдалена, и свети Јефрем Сирин, као и безброј архијереја Православне Цркве

       

    Прије тачно двије године, имали смо прилику да гледамо ову језиву фотографију дјечијег страха пред странцем који је у њу уперио објектив фото-апарата, њој тако сличан цијеви аутомата каквог лудака из исламске државе.

    Безимена дјевојчица гледа, тако, у нас, питајући нијемо, својим ужасним погледом, све оне одрасле ратнике који данас сипају пројектиле по сиријским градовима – имају ли душе и милости.

    И она је Сиријка, из нама, чини се, тако далеког свијета…

    Али, да ли је свијет заиста тако далек као што ми то данас мислимо (као сигурно најдадобуднија и, вјероватно, најглупља, генерација од свих у српској историји?) Или нам је, ипак, много ближи него што то већина нас мисли?

    Да ли сте чули за икону Богородице Тројеручице Хиландарске? Ону коју је, лично, наш Свети Сава добио на дар у манастиру Светог Саве Освећеног и однео је у Србију и на Свету Гору?

     

    IMG_2784.jpg

    Св. Јован Дамаскин

    Али, знате ли да је ту икону сликао један Сиријац, Јован Дамаскин, највећи умјетник и химнограф свог доба (а можда и свих хришћанских времена)? И да је највећи музичар православне духовности – Свети Роман  Мелод („Слаткопојац“), рођен два вијека прије Јована Дамскина – такође родом из Сирије?

    И ту није крај. Далеко од тога.

    Lestvichnik.jpg

    св. Јован Лествичник

    Можда нијесте знали да је из Сирије најомиљенији писац свих српских монаха у средњовјековној Србији, славни игуман са Синајске горе, Свети Јован Лествичник („Климакс“) чију је инспирацијску „Лествицу“ (духовни метод самоусавршавања и преображења „у тридесет пречага унутрашњег успињања ка Христу“) са одушевљењем читао дословно сваки од наших светитеља (од њеног превода на српски, 1331. године, па све до патријарха Павла и свештеномученика Харитона Косовског)

    И да је Сиријка и она чувена Марија Магдалена, равноапостолска Блажена Марија, вјерна дружбеница и неустрашиви пратилац  Христа Спаситеља, она која је с Богородицом туговала крај Распећа Господњег на Голготи?

    А тек онај безброј архијереја православне Цркве (у Антиохији, Јерусалиму, Александрији, Риму, Цариграду…) родом из Сирије? И међу њима, лично Свети Јефрем Сирин (Сиријац), побједник над слаткоречивим јеретиком Аполинаријем, уз то и писац непревазишених духовних поука и бесједа, сабрат и саборац Светог Василија Великог?

    А Сиријац је био  и генијални псалмопјевац, математичар и филозоф, племић Вардесан „Сирски“ (из 2. вијека) један од оних јеретика који су се искрено покајали и вратили правој вјери. Ту је и велики мистик из ранохришћанског периода, једна од Светих Отаца Цркве, аскета и чудотворац Јаков Отшелник – такође Сиријац.

    А и Свети Апостол и Јеванђелист Лука је из сиријске Антиохије.

    Да ли сте знали све то?

    И да ли сте сад бар мало свјеснији колико нам је, вјером, близак овај само географски нам далек, сиријски народ?

     

    http://www.sedmica.me/sirijski-a-nasi-sveci2/

    Измењено од Поуке.орг инфо




    Повратне информације корисника

    Recommended Comments



    пре 13 часа, Џуманџи рече

    Ok, ali Zajronovo pisanje (laganje, izvrtanje, ucitavanje, projektovanje i ostalo) ostavite, cisto da imam za ubuduce. Neka se vidi, neka stoji i nek' www pamti. 

    Ja sam slagao da si neopravdano napala gospodina Bokana jer si tamo našla riječi koje tamo uopšte ne postoje i smisao kojeg tamo nigdje nema? Ja sam izvrnuo da si ti napisala Fuj kao kritiku pisanja gospodina Bokana a ti si ga ustvari cijelo vrijeme hvalila? Ja sam u text gospodina Bokana učitao i naprojektovao sve to što tamo uopšte ne postoji samo zato kako bi tebe zbunio a ti stekla i imala pogrešan dojam da si tamo pročitala, vidjela i našla nešto što tamo pročitati i vidjeti nikako nisi mogla jer tamo ustvari ništa takvog nigdje ni ne piše? Sve sam to uradio ja?

     

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    пре 14 часа, Ђорђе Р рече

    Споран је начин на који је то рекао. Да овакав текст видим у Информеру, или сличном таблоиду, ништа не би било спорно.

    Можда је мало то неспретно написао, али мислим да главна поента његовог текста није спорна. Али, то је моје мишљење, не мора сви да се сложе са њим. 

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    пре 23 минута, Православни Србин рече

    Можда је мало то неспретно написао, али мислим да главна поента његовог текста није спорна. Али, то је моје мишљење, не мора сви да се сложе са њим. 

    Da, nekako je cilj teksta i ispunjen.

    Svi smo shvatili poruku, kako je napisano stilski, mozda je i nebitno.

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    пре 7 часа, Православни Србин рече

    Можда је мало то неспретно написао, али мислим да главна поента његовог текста није спорна. Али, то је моје мишљење, не мора сви да се сложе са њим. 

    Sta je poenta teksta?

    1. Informativno iznosenje podataka da su na prostoru Sirije zivjeli poznati pravoslavni svetitelji?

    2. Pokusaj da se napravi bliskost sa danasnjim pravoslavnim Srbima, i drevnim pravoslavnim sirijcima i time izvede implikacija da nam je sirijski narod blizak (mada je samo jedan mali dio po vjeri), i to uz pominjanje patnje djece i ISIS treba da znaci saosjecanje? 

    Pod 1. je ok, medjutim pod 2. je potpuno irelevantno i jedno nema nikakve veze sa drugim, zato pitam koji je smisao teksta?

     

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    пре 7 часа, Justin Waters рече

    Sta je poenta teksta?

    1. Informativno iznosenje podataka da su na prostoru Sirije zivjeli poznati pravoslavni svetitelji?

    2. Pokusaj da se napravi bliskost sa danasnjim pravoslavnim Srbima, i drevnim pravoslavnim sirijcima i time izvede implikacija da nam je sirijski narod blizak (mada je samo jedan mali dio po vjeri), i to uz pominjanje patnje djece i ISIS treba da znaci saosjecanje? 

    Pod 1. je ok, medjutim pod 2. je potpuno irelevantno i jedno nema nikakve veze sa drugim, zato pitam koji je smisao teksta?

     

    Justine, nije problem uopšte u tom što autor jeste ili nije htio sa svojim textom dokazati, naš spor se uopšte ne vodi o tom što je sadržaj ili poenta texta, o tom što je u textu napisano se ne vodi nikakav spor vec samo, jedino i isključivo o tom što u textu evidentno napisano NIJE!  Vi tvrdite da je tamo nešto čega NEMA! I to čega uopšte u tom textu NEMA, to vi onda iz pozicije "razgnjevljenih pravedniika" s gnušanjem odbijate i s gnušanjem osudjujete kao "Fuj!" Džumandži je to to tako formulisala a ti si je u tom podržao, da budemo precizniji! Vi ste ga vec osudili zbog nečeg što nije uradio!

    Да. Саосећајте са својим савременицима јер су неки наши (?!) светитељи из тог подручја (а исти су живели пре н векова). Саосећајте се не јер имате неке, назовимо их, моралне обавезе да будете информисани о свету у којем живите (ако већ држава у којој живите има технолошких могућности да муњевитом брзоном дође до вести из Азије, а и ви сами (интернет конекција)), него јер (цитирам) "нам је вером близак овај народ".

    Фуј.

    To je samo konstatacija fakta, činjenice i kao konstatacija se pojavljuje u textu, nikako kao uslov ili dokonce čak kao jedini i glavni uslov ili razlog zbog kojeg bi sa Sirijcima trebali imati saosjecanje ili nekakav osjecaj bliskosti, kako ste si vi dvoje to protumačili. Ako konstatujem negdje da postoje bolesni, gladni i siromašni Srbi, nigdje to ne znači niti može biti protumačeno samo tako kako pomagati, liječiti, hraniti i oblačiti treba samo bolesne, gladne i siromašne Srbe a bolesne i gladne Sirijce ili siromašne i gladne Palestince pomagati nikako i ni u kojem slučaju ne smijemo ili ne trebamo! Ako ste si takav zaključak izveli samo na osnovu te faktičke konstantacije, onda se radi o vašoj konstrukciji koja po smislu daleko nadilazi ili premašuje te iznesene i predstavljene činjenice ili fakte pa u njima onda više nema nikakvog realnog uporišta. Nije to od autora vec samo od vas!

    И да ли сте сад бар мало свјеснији колико нам је, вјером, близак овај само географски нам далек, сиријски народ?

    Spor je o jednoj benevolentno iznešenoj tvrdji od strane Džumandži a koju si ti podržao i za koju ne postoji razloga ni dokaza a ni povoda u tom samom textu a prema vama, tebi i Džumandži ono što je vec u textu napisano i spomenuto ima navodno glavno taj cilj probuditi kod čitatelja empatiju ili saosjecanje za Sirijce jedino ako su to pravoslavci i jedino ako sa Srbima članovima SPC imaju zajedničke svetitelje što zaista nigdje u textu nije napisano niti se taj text može tumačiti u tom smislu. Tj. možete ga naravno tumačiti kako hocete, možete si to rastumačiti i tako da Sirijci uopšte nisu ljudi vec vanzemaljci, to vam zaista niko ne brani, ali za takav zaključak nigdje u tom textu nema opore ni osnove, razloga ni povoda! Radi se o tome koliko je ona kritika od strane Džumandži izražena lapidarno tim "Fuj!" zaista na mjestu jer bi smisla možda imala da je to zaista tako autor i napisao, ali nije što sam vec i dokazao i pokazao! To ste tako shvatili izgleda samo vi dva, ti s Džumandži i možda još par ljudi iz ne znam kakvih razloga (dislexija možda?) jer text sam po sebi zaista ne daje povoda ni razloga za takvo tumačenje. To sve što vi imputirate autoru, takve dalekosežne zaključke, zbog čega nam je to autor sve napisao, kako ni slučajno ne bismo imali saosjecanja sa Sirijcima ako bismo ustanovili to da mi s njima ili oni s nama nemaju zajedničke pravoslavne svetitelje ili nisu pravoslavci kao Srbi članovi SPC a vi se tog njegovog stava (koji ste si prvo sami ustvari iskonstruovali i izmislili) onda tako gnušate i s gnušanjem ga odbijate i osudjujete - sa textom stvarno nema nikakve veze jer ništa takvo tamo ne piše niti ono što je tamo vec napisano ima takav smisao.

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    пре 9 часа, Bokisd рече

    Da, nekako je cilj teksta i ispunjen.

    Svi smo shvatili poruku, kako je napisano stilski, mozda je i nebitno.

    Ако му је циљ био да разљути и разбесни читаоца, и да читалац помисли какво гов. од текста, онда је успео.

    Ово као од Вучића да је преписовао, понижавање читаоца:

    "као сигурно најдадобуднија и, вјероватно, најглупља, генерација од свих у српској историји?"

    А манипулацију сиријском трагедијом од америчких медија (CNN-a).

    Схватили смо поруку текста, да смо глупаци и јадници, који се немају довољно емпатије за сиријске избеглице.

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    пре 6 часа, Ђорђе Р рече

    Ако му је циљ био да разљути и разбесни читаоца, и да читалац помисли какво гов. од текста, онда је успео.

    Ово као од Вучића да је преписовао, понижавање читаоца:

    "као сигурно најдадобуднија и, вјероватно, најглупља, генерација од свих у српској историји?"

    А манипулацију сиријском трагедијом од америчких медија (CNN-a).

    Схватили смо поруку текста, да смо глупаци и јадници, који се немају довољно емпатије за сиријске избеглице.

    A gosp. D. Bokanu je zabranjeno kritikovati slabe i loše strane i osobine svog srpskog naroda ili mu je to dozvoljeno samo ako mu to dozvoliš ti?

    Ti si vjerovatno onda dozvolio i Ivi Andricu da napiše ovo? Bez tvoje dozvole se on sam sigurno to tako napisati i formulisati ne bi ni usudio ni  smio?

    "Dugotrajno robovanje i rđava uprava mogu toliko zbuniti i unakaziti shvatanja jednog naroda da zdrav razum i prav sud u njemu otančaju i oslabe, da se potpuno izvitopere. Takav poremećen narod ne može više da razlikuje ne samo dobro od zla u svetu oko sebe nego ni svoju sopstvenu korist od očigledne štete."

     

     

    http://www.twitlonger.com/show/hgjfal

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    пре 33 минута, Zayron рече

    A gosp. D. Bokanu je zabranjeno kritikovati slabe i loše strane i osobine svog srpskog naroda ili mu je to dozvoljeno samo ako mu to doizvoliš ti?

    Ti si vjerovatno onda dozvolio i Ivi Andricu da napiše ovo? Bez tvoje dozvole se on sam sigurno to tako napisati i formulisati ne bi ni usudio ni  smio?

    "Dugotrajno robovanje i rđava uprava mogu toliko zbuniti i unakaziti shvatanja jednog naroda da zdrav razum i prav sud u njemu otančaju i oslabe, da se potpuno izvitopere. Takav poremećen narod ne može više da razlikuje ne samo dobro od zla u svetu oko sebe nego ni svoju sopstvenu korist od očigledne štete."

     

     

    http://www.twitlonger.com/show/hgjfal

    То се не може поредити, да неко каже да припадаш најглупљој генерацији у историји србије, и једну универзалну мисао која важи за све генерације, и за све народе. Прво је обична увреда, проста, уличарска, због које на улици пуцају носеви.

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    1 hour ago, Ђорђе Р рече

    То се не може поредити, да неко каже да припадаш најглупљој генерацији у историји србије, и једну универзалну мисао која важи за све генерације, и за све народе. Прво је обична увреда, проста, уличарска, због које на улици пуцају носеви.

    Kritikovat svoj narod pozitivno ili negativno, hvalit ga ili kudit je prema tebi dozvoljeno dakle samo nobelovcima i to ne svim vec samo takvim kojim ti to dozvoliš?

    Gospodin Bokan nije ni nobelovac a ni Ivo Andric i ima pravo kritikovat srpski i sve druge narode na svijetu isto toliko koliko i ti samo ako je ta kritika opravdana i zasniva se na istinitim činjenicama a ne na lažima ili na lažnim i izmišljenim činjenicama i konstrukcijama (na kojima se zasniva kritika njega od strane vas). A fakt da je nekoliko prošlih generacije, ne samo ova zaslužila takvu ocjenu se zasniva dakle na činjenicama koje je gospodin Bokan odnekud sam od sebe izmislio? Ili su one zaista takve, da je jedna generacija Srba svrgla svog kralja, druga na vlasti na svojim grbačama držala cijeli svoj život Tita i komuniste, nije im padalo na pamet svrgnuti ih a ova sadašnja treca srlja u EU da si namakne na vrat najveci sindžir i lanac oko vrata koji takvog velikog ni za Turaka nikad nije imala. A da ne spominjem ispravne srpske političare i patrijarhe koji su o svemu tome rekli svašta, i o Srbima komunistima i bezbožnicima, psovačima Boga i bogoborcima i o Srpkinjama nemoralnog oblačenja, ponašanja i čedomorkama  i o srpskoj omladini itd. itd. Svima njima bi ti zabranio bilo kakvu kritiku jer nisu Ivo Andric, nisu nobelovci i nisu dobili dozvolu od tebe za tako nešto?

    A ovo je jedan od razloga zbog kojih je g. Bokan napisao to tako kao što je napisao: 

    Али, да ли је свијет заиста тако далек као што ми то данас мислимо (као сигурно најдадобуднија и, вјероватно, најглупља, генерација од свих у српској историји?) Или нам је, ипак, много ближи него што то већина нас мисли?

     

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    пре 1 минут, Zayron рече

    Kritikovat svoj narod pozitivno ili negativno, hvalit ga ili kudfit jer prema tebi dozvoljeno dakle samo Nobelovcima i to ne bsvim vec samo takvim kojim ti to dozvoliš?

    Ти не разликујеш критику од увреде. Рећи неком да је глуп је увреда, а не критика.

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    пре 1 минут, Ђорђе Р рече

    Ти не разликујеш критику од увреде. Рећи неком да је глуп је увреда, а не критика.

    Da, trebao je to napisati kao Ivo Andric, poremecen narod a ne glup narod, onda bi to bilo ok?

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    пре 4 часа, Justin Waters рече

    Sta je poenta teksta?

    1. Informativno iznosenje podataka da su na prostoru Sirije zivjeli poznati pravoslavni svetitelji?

    2. Pokusaj da se napravi bliskost sa danasnjim pravoslavnim Srbima, i drevnim pravoslavnim sirijcima i time izvede implikacija da nam je sirijski narod blizak (mada je samo jedan mali dio po vjeri), i to uz pominjanje patnje djece i ISIS treba da znaci saosjecanje? 

    Pod 1. je ok, medjutim pod 2. je potpuno irelevantno i jedno nema nikakve veze sa drugim, zato pitam koji je smisao teksta?

     

    Мислим да је поента да ми Срби имамо и духовне везе са Сиријом и да, поред свих осталих разлога, то је још један разлог да саосећамо са страдањем сиријског народа. И не само са Сиријацима хришћанима, већ и са свим осталим Сиријцима.

    Ја сам тако схватио текст. 

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима




    Придружите се разговору

    Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

    Guest
    Додај коментар...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Вести са званичног сајта Српске Православне Цркве

×
×
  • Креирај ново...