Jump to content

Da li prilikom blagovanja pričesti Isus postaje dio nas ili mi postajemo dio Njega? Da li On postaje mi ili mi postajemo On?

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 2 часа, kopitar рече

Gospodinov glas iz visine: „Ja sam hrana jakih: rasti pa ćeš me jesti. I nećeš ti mene pretvarati u sebe kao hranu svoga tijela, nego ćeš se ti promijeniti u mene“ (Ispovijesti VII, 10, 16).

Па промијени се, брате. Ко ти брани? Постани бог по природи. Само немој мене звати на твоју сахрану, те сахране јаких ми баш тешко падају. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 10.9.2021. at 19:29, kopitar рече

" (Š, 26) Jer Bog se nije sjedinio sa prirodom anđela nego se sjedinio sa prirodom ljudi. Bog nije postao anđeo, nego je Bog postao po prirodi i istinski čovek: „Jer zaista se ne prisajedini anđelima, nego se prisajedini sjemenu Avramovu" (Jevr 2,16). Nije priroda anđela postala Sin Božji po ipostasi, nego je ljudska priroda postala Sin Božji po ipostasi (ličnosti). Nisu se anđeli prisajedinili ni postali zajedničari božanske prirode nego energije i blagodati, a ljudi se prisajedinjuju i postaju zajedničari božanske prirode (2 Petr 1,4): oni ljudi koji se pričešćuju telom Hristovim svetim i piju krv njegovu časnu. Jer se (ljudska priroda) sjedinila ipostasno sa Božanstvom, tako da su dve prirode sjedinjene nerazdeljivo u telu Hristovom kojim se mi pričešćujemo, te sa dve prirode opštimo, tela telesno, Božanstva duhovno, bolje reći s obadve uzajamno. Pri tom se ipostasno ne poistovećujemo (jer prvo postojimo pa se onda sjedinjujemo) nego po prožimanju tela i krvi. Pa kako onda da nisu veći od anđela oni koji držanjem zapovesti čuvaju istinsko sjedinjenje. Naša priroda je unekoliko umanjena od anđelske zbog smrti i tromosti tela ali je blagovoljenjem i sjedinjenjem sa Bogom postala veća od anđela. Jer pred njom koja sedi na prestolu slave u Hristu, anđeli stoje sa strahom i trepetom i staće pred nju ustrašeni na Dan sudnji. Sveto pismo njih ne naziva sapričasnicima i zajedničarima božanske prirode („jer su svi duhovi koji bogosluže, šiljani na služenje onima koji će naslediti spasenje", Jevr 1,14), niti da će sacarovati ni biti saproslavljeni, niti da će sesti za Očevom trpezom, a Sveti su nazvani sinovi Božji i naslednici Božji i sunaslednici Hristovi…"

 

Apologetska slova protiv opadača svetih ikona

 

Sveti Jovan Damaskin

Ovo sam tek sad video, ovde sv.Jovan Damaskin govori o sjedinjenju nase prirode (telo i dusa) u Isusu Hristu, i to se kako pise Damaskin ostvaruje kroz (ipostasno) sjedinjenje u Licnosti Isusa Hrista, gde su prirode sjedinjenje osim nerazlucno, takodje i nesliveno, ne postoji prozimanje prirode Bozanske i prirode covecije, postoji tkz. perihoreza ali samo u bozanskoj Licnosti Isusa Hrista.

Malo je tesko pitanje ali tako stoje stvari, znaci ne postoji ni u Isusu Hristu slivanje priroda Bozanske i covecanske, ali postoji najvece moguce (100%) sjedinjenje u Njemu, znaci On je primio 100% coveka u sebe i svoju Licnost, zato i mozemo da se obozimo po blagodati njegovog ovaplocenja kao Bogocoveka.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 минута, Bokisd рече

Ovo sam tek sad video, ovde sv.Jovan Damaskin govori o sjedinjenju nase prirode (telo i dusa) u Isusu Hristu, i to se kako pise Damaskin ostvaruje kroz (ipostasno) sjedinjenje u Licnosti Isusa Hrista, gde su prirode sjedinjenje osim nerazlucno, takodje i nesliveno, ne postoji prozimanje prirode Bozanske i prirode covecije, postoji tkz. perihoreza ali samo u bozanskoj Licnosti Isusa Hrista.

Malo je tesko pitanje ali tako stoje stvari, znaci ne postoji ni u Isusu Hristu slivanje priroda Bozanske i covecanske, ali postoji najvece moguce (100%) sjedinjenje u Njemu, znaci On je primio 100% coveka u sebe i svoju Licnost, zato i mozemo da se obozimo po blagodati njegovog ovaplocenja kao Bogocoveka.

Da biće mo ko Uskrsli Krist ali to naše postojanje koje zadržavamo kao osobe mora imati i neku ovisnos o Isusu.

 

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 16 часа, kopitar рече

O mističnom telu Gospoda našeg Isusa Hrista

 

Genadije II Sholaris, patrijarh carigradski

 

 " (Š, 26) Jer Bog se nije sjedinio sa prirodom anđela nego se sjedinio sa prirodom ljudi. Bog nije postao anđeo, nego je Bog postao po prirodi i istinski čovek: „Jer zaista se ne prisajedini anđelima, nego se prisajedini sjemenu Avramovu" (Jevr 2,16). Nije priroda anđela postala Sin Božji po ipostasi, nego je ljudska priroda postala Sin Božji po ipostasi (ličnosti). Nisu se anđeli prisajedinili ni postali zajedničari božanske prirode nego energije i blagodati, a ljudi se prisajedinjuju i postaju zajedničari božanske prirode (2 Petr 1,4): oni ljudi koji se pričešćuju telom Hristovim svetim i piju krv njegovu časnu. Jer se (ljudska priroda) sjedinila ipostasno sa Božanstvom, tako da su dve prirode sjedinjene nerazdeljivo u telu Hristovom kojim se mi pričešćujemo, te sa dve prirode opštimo, tela telesno, Božanstva duhovno, bolje reći s obadve uzajamno. Pri tom se ipostasno ne poistovećujemo (jer prvo postojimo pa se onda sjedinjujemo) nego po prožimanju tela i krvi. 

Ovo Kopitar nije od Genadija, ovo je od sv.Jovana Damaskina (vec ima postavljeno).

Ovo podvuceno sam tek sad primetio, kako se pricescujemo, telo telesno, i Bozanstva duhovno, znaci primamo Boga prvenstveno duhovno, djabe ako se pricescujemo telesno kao hleb i vino ako ne opstimo i ne primamo Boga i duhovno. To mi deluje slicno sa onim od sv.Avgustina.

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, kopitar рече

Da biće mo ko Uskrsli Krist ali to naše postojanje koje zadržavamo kao osobe mora imati i neku ovisnos o Isusu.

 

Pa, da, i meni je ta ovisnost u Vaskrslom Hristu, to je isti Hristos koji ce se na kraju javiti i bice mo ko On.

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Link to comment
Подели на овим сајтовима

"Jedan od njih bio je monah Simeon Novi Bogoslov, koji je živeo u 10. - ranom 11. veku. Pesnik i mistik, Simeon, u svojim delima, govori o brojnim vizijama božanske svetlosti. Čvrsto je verovao da je Evharistija ta koja u potpunosti sjedinjuje čoveka sa Bogom i čini ga oboženim. „Očistivši se pokajanjem i potocima suza, pridruživši se kao Bog, Božanskom telu, i ja sam postao bog kroz ovo neizrecivo sjedinjenje“, napisao je o tome."

Ријеч је, значи, о сједињењу те очишћене природе са божанском, а не о претварању природе човјека у нешто друго. И то неизрецивом (мистичном) сједињењу, јер се оно и савршава у мистичном Тијелу Христовом (Цркви). Али, које је то Тијело? Шта је Црква? Неко имагинарно тијело на небесима, с којим немамо никакве везе, или оно које и сами приносимо Богу учествујући у светој тајни Тијела и Крви?

"U evharistiji, tvrdio je Simeon, mi smo sjedinjeni sa Hristom na isti način na koji je Hristos sjedinjen sa svojim Ocem. „Kroz zajedništvo postajemo sinovi Nebeskog Oca i braća Hristova“, napisao je on. I objasnio je: „Sin Božiji, koji je od nas primio ljudsko meso, zauzvrat nam daje Božanstvo kroz svoje oboženo telo; zahvaljujući takvoj razmeni mi postajemo Njegovi srodnici“."

О каквом ту сједињењу са Христом прича Свети Симеон? Зар то није заједница Тијела и Крви? А како ћемо се наћи у тој заједници, ако на Евхаристији ништа не принесемо Богу? Стојећи као индивидуе и декорација у Цркви, ништа нећемо добити заузврат, јер ништа нисмо ни предали (принијели) Богу. Наше тијело (природа) ће остати наше тијело, а Црква ће нам бити полигон за фантазију и разне духовности у којима је мистично тијело Христово увијек негдје на небесима, а никад живо и сво присутно на Евхаристији. И као Онај који приноси, и као Онај који се приноси, јер смо " Сами себе, једни друге, и сав живот свој Њему Богу предали."

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 часа, slovoA рече

"Jedan od njih bio je monah Simeon Novi Bogoslov, koji je živeo u 10. - ranom 11. veku. Pesnik i mistik, Simeon, u svojim delima, govori o brojnim vizijama božanske svetlosti. Čvrsto je verovao da je Evharistija ta koja u potpunosti sjedinjuje čoveka sa Bogom i čini ga oboženim. „Očistivši se pokajanjem i potocima suza, pridruživši se kao Bog, Božanskom telu, i ja sam postao bog kroz ovo neizrecivo sjedinjenje“, napisao je o tome."

Ријеч је, значи, о сједињењу те очишћене природе са божанском, а не о претварању природе човјека у нешто друго. И то неизрецивом (мистичном) сједињењу, јер се оно и савршава у мистичном Тијелу Христовом (Цркви). Али, које је то Тијело? Шта је Црква? Неко имагинарно тијело на небесима, с којим немамо никакве везе, или оно које и сами приносимо Богу учествујући у светој тајни Тијела и Крви?

"U evharistiji, tvrdio je Simeon, mi smo sjedinjeni sa Hristom na isti način na koji je Hristos sjedinjen sa svojim Ocem. „Kroz zajedništvo postajemo sinovi Nebeskog Oca i braća Hristova“, napisao je on. I objasnio je: „Sin Božiji, koji je od nas primio ljudsko meso, zauzvrat nam daje Božanstvo kroz svoje oboženo telo; zahvaljujući takvoj razmeni mi postajemo Njegovi srodnici“."

О каквом ту сједињењу са Христом прича Свети Симеон? Зар то није заједница Тијела и Крви? А како ћемо се наћи у тој заједници, ако на Евхаристији ништа не принесемо Богу? Стојећи као индивидуе и декорација у Цркви, ништа нећемо добити заузврат, јер ништа нисмо ни предали (принијели) Богу. Наше тијело (природа) ће остати наше тијело, а Црква ће нам бити полигон за фантазију и разне духовности у којима је мистично тијело Христово увијек негдје на небесима, а никад живо и сво присутно на Евхаристији. И као Онај који приноси, и као Онај који се приноси, јер смо " Сами себе, једни друге, и сав живот свој Њему Богу предали."

 

Uglavnom se slažem, katolici su  euharistiju i pobožnost prema Mariji digli na puno viši stupanj nego pravoslavni.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Niko od teologa nije dao objašnjenje za ovo od Augustina.

Milojkov je dao neki materijal koji ne mogu otvoriti.

Može neko u par riječi ovo protumačiti?

 

Gospodinov glas iz visine: „Ja sam hrana jakih: rasti pa ćeš me jesti. I nećeš ti mene pretvarati u sebe kao hranu svoga tijela, nego ćeš se ti promijeniti u mene“ (Ispovijesti VII, 10, 16).

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 26 минута, kopitar рече

Niko od teologa nije dao objašnjenje za ovo od Augustina.

Milojkov je dao neki materijal koji ne mogu otvoriti.

Može neko u par riječi ovo protumačiti?

 

Gospodinov glas iz visine: „Ja sam hrana jakih: rasti pa ćeš me jesti. I nećeš ti mene pretvarati u sebe kao hranu svoga tijela, nego ćeš se ti promijeniti u mene“ (Ispovijesti VII, 10, 16).

 

Милојков ти је дао линк ка пдф фајлу његовог научног рада (ако се добро сећам, бранио је докторат на тему Августина, нека ме исправи ако грешим). Свакако је меродаван за ту тему. Линк је исправан, пдф фајл се може лако отворити. Покушај овде да отвориш:

06-II-2017.pdf

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 56 минута, ИгорМ рече

Милојков ти је дао линк ка пдф фајлу његовог научног рада (ако се добро сећам, бранио је докторат на тему Августина, нека ме исправи ако грешим). Свакако је меродаван за ту тему. Линк је исправан, пдф фајл се може лако отворити. Покушај овде да отвориш:

06-II-2017.pdf 305.54 kB · 0 downloads

Hvala , ali nemam vremena da sve čitam.

Zanima me samo ovaj dio.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • 1 year later...
  • 4 months later...
  • 4 months later...

... I nečeš ti mene pretvarati u sebe kao hranu svoga tijela, nego ćeš se ti promijeniti u mene." Sv.Augustin.

Blagovanjem Tijela i Krvi mi se sjedinjujemo i sa samom sobom Kristom i pridružujemo se članovima Tijela ili Crkve od postanka do svršetka svijete jer je to tijelo od uvijek kompletno tj. svi udovi ili članovi koji trebaju biti su unutra.

Kod pričesti je važno da ne privlačiš ti Isusovu osobu u sebe nego obrnuto, on tebe čini dio sebe jer ti nisi sposoban apsorbirati njegovu Božansku prirodu i suštinu nego se pridružuješ tj. On te pridružuje.

 

kopirao sam ovaj svoj odgovor sa foruma katolički odgovori jer tamo vodim bitku sa" pravovjernim" katolicima o tome Kakvog Krista blagujemo u pričesti.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...