Jump to content

Da li prilikom blagovanja pričesti Isus postaje dio nas ili mi postajemo dio Njega? Da li On postaje mi ili mi postajemo On?

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 3 часа, kopitar рече

Neznam zašto smo otišli u energije ako govorimo o pričesti al dobro.

Pa slicna je prica i kod pricesti, jer se ne pricescujemo prirodom bozanstva Isusa Hrista, pa ostaje ista stvar kako onda primamo u sebe Boga.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 23 минута, Bokisd рече

Pa slicna je prica i kod pricesti, jer se ne pricescujemo prirodom bozanstva Isusa Hrista, pa ostaje ista stvar kako onda primamo u sebe Boga.

Pričešćuješ se sa Isusom Kristom glavom i bradom a ne sa nekim djelom ili nepotpunim.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

оји једе моје тело и пије моју крв у мени пребива и ја у њему". (Јн. 6, 56)

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Причешћем учествујемо у ономе што апостол павле назива усиновљењем. То је тајна обожења човека, где причешће Телом и Крвљу Христовом бивамо Тело Његово и тиме, као Тело (Црква) задобијамо Његов идентитет Сина - у Њему, у Његовом Телу бивамо усиновљеници Богу Оцу. Зато је парекселанс литургијска молитва - Оче наш. Његовом Оцу се обраћамо као нашем Оцу, не у неком метафоричном смислу, већ управо зато што у Христу задобијамо идентитет Сина, постајемо усиновљеници Бога Оца.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 42 минута, kopitar рече

Pričešćuješ se sa Isusom Kristom glavom i bradom a ne sa nekim djelom ili nepotpunim.

Pravoslavni ne veruju u presuštavljenje, pa ni nemaju npr. klanjanje (što ne znači, naravno, da veruju u odsustvo Hrista u Evharistiji).

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, kopitar рече

Pričešćuješ se sa Isusom Kristom glavom i bradom a ne sa nekim djelom ili nepotpunim.

Naravno, ali u odnosu na ovu pricu da nismo pricasnici Bozanske prirode, kako onda primamo celog Isusa Hrista u sebe, za mene licno to je glavno pitanje.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 часа, kopitar рече

Neznam zašto smo otišli u energije ako govorimo o pričesti al dobro.

Зато што нам је једино енергија Божија причасна. Не причешћујемо се ми божанством (природом), него нас енергија, дејство Божије, чини причасним Његовој природи, као једносушним с Христом, по природи човјека коју је Он усвојио оваплоћењем и која нам тако и омогућује да учествујемо у Божијем бићу и постанемо причасници Његове божанске природе. У супротном, причешћивали би се божанством (природом) које није у Христу и оно би ту било некаква таблета, чије магијско дејство на природу човјека мора ту природу и укинути, умјесто да она буде испуњена у Христу, као што и јесте.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Александар Милојков рече

То је тајна обожења човека, где причешће Телом и Крвљу Христовом бивамо Тело Његово и тиме, као Тело (Црква) задобијамо Његов идентитет Сина

Имаш ту један озбиљан проблем. Идентитет Цркве је идентитет Невјесте Христове, која јесте Његова и Његово Тијело, али није Он сам. И који идентитет ту онда задобијамо причешћем? Идентитет Јединородног, или само постајемо једна плот с Њим, а проблем идентитета тек треба да ријешавамо?

Јако је незгодно то питање идентитета. Ту стари човјек не само да не мора умријети, може у потпуности да одгаји новога себе (човјека), као симулацију Христа. И Његову замјену, наравно, што ће управо сам антихрист свједочити.

  • Хахаха 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Vi ste s tim energijama daleko otišli i napravili filozofiju koja sprečava da jednostavnu stvar iz Pisma razumijete upravo kako je i rečena.

I ja sam u herezi koji kažem da vjerujem da je istina ono što reče Krist...ovo je moje Tijelo, ovo je moja Krv uzmite i jedite...

I Vi nakon ovog kažete nije to kompletni Krist i nije tu njegovo Božanstvo itd itd..i ne pričešćujemo se Bogom već samo sa Kristom.

Petar kaže bićemo dionici njegove naravi a vi nije on tako mislio...

Šta se to desilo sa vama pravoslavni?

pustite te energije ili možda niste dobro razumio u čemu je u njima riječ.

Stavio sam vam Augustina da bi ste razumiju da ne jedete pričest kao neku hranu koju onda vi apsorbirati u sebe i tako Isus postaje vi, nego u Pričesti cilj da vi postanete On tj. Da On vas integrira u svoje kraljevstvo Tijela kao vašeg jedinog načina da se usinovite ili obožite te tako zaživite novim životom koji je vječan.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, kopitar рече

I Vi nakon ovog kažete nije to kompletni Krist i nije tu njegovo Božanstvo itd itd..i ne pričešćujemo se Bogom već samo sa Kristom.

Ко је то рекао? То је само твоје неразумијевање енергије у којој је сав Бог присутан.

А то што свети апостол Петар каже, и ми исповиједамо, да -

пре 10 часа, slovoA рече

нас енергија, дејство Божије, чини причасним Његовој природи

 

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 48 минута, slovoA рече

Ко је то рекао? То је само твоје неразумијевање енергије у којој је сав Бог присутан.

А то што свети апостол Петар каже, и ми исповиједамо, да -

пре 11 часа, slovoA рече

нас енергија, дејство Божије, чини причасним Његовој природи

Tj. mi primamo 'celog' Boga kroz njegove blagodatne energije i netvarnu svetlost i slavu, to je ono kako je sv.Avgustin opisao svoj misticni susret sa Bogom :

a2.thumb.png.e15e6b3c879446eafb9702b9ebc8023f.png

Znaci on je duhovnim okom svoje duse, duboko u sebi, ugledao svetlost nepromenjivu (Tavorska) koja nije bila od ovoga sveta i mnogo drugacija od svega drugoga, i uvideo je da ga je ta nebeska svetlost stvorila i da je on bio nize i manji od te svetlosti i da je ta svetlost u stvari bila sama Istina i ko vidi i spozna tu svetlost, poznace vecnost i ljubav i na kraju samog Boga.

O tome je prica.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, Добротољубље рече

Нажалост Католици су отпали од Православне вере и сматрају се јеретицима и у вашој цркви нема никакве благодати духа светога нити се ви сједињујете са Христом док се не покајете.

То је истина.

Ми се сједињујемо са Христом приликом причешћа, односно Бог се усељава у нас и чисти нашу душу од сваке нечистоте и греха.

Po napisanom se vidi da si postigao sjedinjenje sa Isusom Kristom.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Sveti Ivan od Križa je najbolje opisao što se dešava sa osobom prilikom sjedinjenja sa Kristom kroz svoja djela jedno od tih se zove "tamna noć" svi svetci su to prošli ali to objasniti mogu samo rijetki a njegovo objašnjenje tog mističnog sjedinjenja se smatra najboljim ....pročitao sam sva njegova djela i nigdje ne spominje nikakve energije ni nekakve svjetlosti.

Inače je bio vrlo učen i ima status naučitelja Crkve zašto bi Palmino učenje bilo bolje od njegovog i po kojim kriterijima.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

http://samopismo-forum.net/index.php?/topic/4880-httpspoukeorgforumindexphptopic92297-da-li-prilikom-blagovanja-pric48desti-isus-postaje-dio-nas-ili-mi-postajemo-dio-njega-da-li-on-postaje-mi-ili-mi-postajemo-on/&do=findComment&comment=14639

 

Evharistija je zajedništvo sa ljubavlju Božijom, jer se ljubav izražava u žrtvi

Ovo je zapovijest moja da imate ljubav među sobom, kao što ja imadoh ljubav k vama.

Od ove ljubavi niko veće nema, da ko dušu svoju položi za prijatelje svoje.

Jovan 15,12 –13

a sam Gospod Isus Hristos je prineo Žrtvu za grehe svih ljudi.

Ljudski um odbija i nije u stanju da shvati strašnu dubinu ovog Božijeg delovanja; zaista, to je ljubav Hristova, koja prevazilazi svako razumevanje: " jer postoji ontološka promena u celoj našoj ljudskoj prirodi, a ta promena je duboko ukorenjena u samoj misteriji Ovaploćenja jer hrišćanstvo nije samo religija koja vodi ljude ka Bogu  niti je ono samo put koji vodi čoveka do onih duhovnih visina gde se susreće sa Bogom. Hrišćanstvo  je takođe put kojim je sam Bog išao ka čoveku – i to je put Božanskog snishođenja. I bez obzira koliko visoko da se popne na "lestvice" koje vode do Boga, makoliko da se iskazao I ostvario u vrlinama, ono najvažnije u pitanju našeg spasenja već je postigao sam Bog: Bog je postao čovek, postao isti kao mi, postao jedan od nas da bismo živeli svoj ljudski život sa njegovim radostima i tugama , dobicima i gubicima, pobedama i porazima. " I ova misterija Ovaploćenja, koja prevazilazi ljudsko razumevanje, koja se ne može racionalno objasniti niti shvatiti, otkriva nam se kroz Evharistiju.

Da se Hristos useli vjerom u srca vaša, da budete u ljubavi ukorijenjeni i utemeljeni;

Da biste mogli razumjeti sa svima svetima što je širina i dužina i dubina i visina,

I poznati pretežniju od razuma ljubav Hristovu, da se ispunite svakom puninom Božijom.

Efescima 3,17 – 19

Kada se pričešćujemo, primamo Telo i Krv Boga koja je postao Čovek. Drugim rečima, ostvaruje se naša suštinska, ontološka veza sa Božanskim. Bog prožima našu prirodu, štaviše, ovaj Božji "ulazak" u nas ne odvija se na neki simboličan način, već je apsolutno stvaran – čovek se  sjedinjuje s Njim duhovno i fizički kao sapričasnik i zajedničar božanske prirode.

Čaša blagoslova koju blagosiljamo nije li zajednica krvi Hristove? Hljeb koji lomimo nije li zajednica tijela Hristova?

Jer smo jedan hljeb, jedno tijelo mnogi; jer svi u jednome hljebu imamo zajednicu

1. Korincanima 10,16 - 17            

 " O Božanskom pričešću

Pričešće nas sjedinjuje sa samim Gospodom, i mi zapravo postajemo u ovoj tajni pričasnici samog Njegovog Tela i Krvi. Hranom smo postali smrtni, pali smo iz raja, odvojili se od Boga, i sada kroz pričest ponovo primamo večni život.…

О Svetoj liturgiji

Pričešće  je  dakle  sjedinjenje  Boga  sa  nama,  obožanstvovanje  nas,  osvećenje, punoća blagodati, osvetljenje, izbacivanje svega protivnog, davanje svega dobrog, i ništa drugo nego dodir s Bogom i zajednica. To je tajna nad tajnama, osvećenje  svetih  i  svetinja  nad  svetinjama,  obred  nad  svim  obredima,  gde  je  Hristos  izvršilac obreda i na njemu se obred vrši, jer sam izvršilac Slovo (Logos) izvrši ga (obred) i predade, i on sam je obred. A nama ga predade da bi ostao s nama."

Mudrost našeg spasenja

Sveti Simeon Solunski

 "O, Tajna svih tajni je najsvetija, prevazilazeći čak i tajnu Krštenja: jer kroz Krštenje Gospod samo prema Svojoj moći stupa u zajednicu sa nama; ali nas kroz Pričešće čini učesnicima Njegove prirode ! "

O mističnom telu Gospoda našeg Isusa Hrista

Genadije II Sholaris, patrijarh carigradski

 

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...