Jump to content

Монахиње из Овчара чији је снимак на рођендану узбуркао јавност!

Оцени ову тему


Препоручена порука

Ja iskren da budem sumnjam da su one i pridale znacaj tome koja je pesma u pitanju. Vidim da pojedini ovde komentarisu da je cudno da uopste znaju i reci pesme...pa jel znate vi iz koje je godine ta pesma? Iz 2005. sada je 2021. pesma je stara 16 godina, jel pise negde kad su se one zamonasile? Mozda su se zamonasile dosta nakon sto je pesma izasla pa znaju reci kao sto ih i svi znamo. Ja ih licno ne osudjujem, uopste nisu nepristojne, nisu ni vrckale niti bilo sta tome slicno. Uostalom sam Gospod je rekao "Radujte se". A ovi ovde koji govre o strogosti monaskog zivota u 12 veku, itd, pa braco, u 12 veku nije bilo ovolikog bluda i razvrata kakvog ima sada, monasi nisu ni imali potrebe da izlaze u javnost, koriste drustvene mreze i apeluju na ljude, ovo danas? Brale ja bih bio presrecan da svaki manastir u Srbiji organizuje jednom mesecno javne tribine u svakom gradu i selu u Srbiji gde ce monasi i monahinje prisustvovati i deliti besede da se ovaj narod malo opameti i vrati na put. 

♱ Римљанима 10:9-10 ♱

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 14.8.2021. at 22:58, Родољуб Лазић рече

Добро, ајмо овако. Заборави ове монахиње и овај догађај, и реци ми начелно своје мишљење  о томе:

1)Да ли било који хришћанин, ти, ја, било који, може и треба да пева  речи које садржи песма "Коктел љубави":

Nije u redu da stoji sama
tako lepa devojka
za nasim stolom ceka te mesto
ako hoces imas ga

Moja je cura luda ko bura
i nece se buniti
sto cemo nocas ti, ja i ona
u troje se družiti

Ref. 2x
O, ona i ja
o, i ja i ti
o, svi zajedno
u koktelu ljubavi

Kada su noci duge i vrele
prija koktel ljubavi
gde su dve case tu je i treca
da se bolje nazdravi

Moja je cura luda ko bura
i nece se buniti
sto cemo nocas ti, ja i ona
u troje se druziti

Ref. 2x
O, ona i ja
o, i ja i ti
o, svi zajedno
u koktelu ljubavi.

2)И ако му се и деси, због ко зна каквог стицаја околности, да их пева, да ли је би после требало да му буде криво због тога, или би требало да сматра да је учинио нешто примерено?

Ето, начелно, незабисно од ове ситуације, волео бих да чујем твоје мишљење.

 

A kako znas da njima nije krivo zbog toga? Mozda im i jesta krivo i verujem da jeste. Monahinje i monasi nisu bezgresna bica, oni su ljudi od krvi i mesa, pripadaju istoj paloj prirodi kojoj pripadamo i mi van manastira, isto se bore sa svoijim gresima i ruznim pomislima. Jeste tekst pesme neprimeran, i evo ja kao pravoslavni hriscanin kazem da jesam tu pesmu cuo bezbroj puta i pevao je dok sam slusao ali me iskreno pesma ne zanima, ne obracam paznju na tekst, prvusljiva je, ponese, djavo je to ali to ne znaci da sam ja prodao dusu djavolu. Bog zna da smo pali, zato je svog Sina poslao da nas iskupi. Na nama je da se trudimo, da ispovedamo veru u Hristosa i nastojimo da zivimo zivotom doslednim Hristosa, a da li smo u mogucnosti 100% to da ispunimo? Pa ne, jer da jesmo hristos nam ne bi bio potreban kao spasitelj :) 

♱ Римљанима 10:9-10 ♱

Link to comment
Подели на овим сајтовима

 

Ja iskren da budem sumnjam da su one i pridale znacaj tome koja je pesma u pitanju. Vidim da pojedini ovde komentarisu da je cudno da uopste znaju i reci pesme...pa jel znate vi iz koje je godine ta pesma? Iz 2005. sada je 2021. pesma je stara 16 godina, jel pise negde kad su se one zamonasile? Mozda su se zamonasile dosta nakon sto je pesma izasla pa znaju reci kao sto ih i svi znamo.

Нису придале значај речима песме? Свашта можемо да прочитамо на овој теми. Један каже нису ни знале речи песме па су се веселиле "онако", други каже знале су али су то слушале у "претходном животу"...знале су, али нису обраћале пажњу на речи, мелодија је занимљива....И она кипарска песма са Евровизије баш има занимљиву мелодију, једино што су јој речи сатанистичке. Да ли бисмо и ту песму певали? Не може се не обраћати пажња на речи песме, поготову када су све очи упрте у вас. Иначе, не знам ко смо то ми сви који знамо речи те песме? Ја знам многе који никад нису чули за ту песму.

Uostalom sam Gospod je rekao "Radujte se". A ovi ovde koji govre o strogosti monaskog zivota u 12 veku, itd, pa braco, u 12 veku nije bilo ovolikog bluda i razvrata kakvog ima sada, monasi nisu ni imali potrebe da izlaze u javnost.

Господ је много тога говорио. Говорио је и "покајте се", и "блажени који плачу, јер ће се обрадовати". Хришћанска радост је превасходно радост која долази од покајног плача, онога што се у светоотачкој литератури назива "радосна туга". И прилично сам сигуран да Господ о томе говори када каже "радујте се". Наравно, постоји радост и од овога света, и она је део свачијег живота, али је она другостепена и често помешана са греховним стањима душе. А монаси су по дефиницији се одвојили од света и световног размишљања, па и световног радовања.

Монаси, кажеш, теба да излазе у свет данас да би духовно просвећивали народ. Па нешто се и не слажем с тим, јер постоје свештеници, чији је то превасходни посао. Ко хоће да се духовно крепи, може увек да дође у манастир и тамо се "на лицу места" напоји речима Живота. Али све и да треба да излазе у свет, монаси ваљда треба да дају неки други пример, неку другу поруку, а не да се уподобљавају овом свету и веку. 

 

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 часа, Pedja.jo рече

A kako znas da njima nije krivo zbog toga? Mozda im i jesta krivo i verujem da jeste. Monahinje i monasi nisu bezgresna bica, oni su ljudi od krvi i mesa, pripadaju istoj paloj prirodi kojoj pripadamo i mi van manastira, isto se bore sa svoijim gresima i ruznim pomislima. Jeste tekst pesme neprimeran, i evo ja kao pravoslavni hriscanin kazem da jesam tu pesmu cuo bezbroj puta i pevao je dok sam slusao ali me iskreno pesma ne zanima, ne obracam paznju na tekst, prvusljiva je, ponese, djavo je to ali to ne znaci da sam ja prodao dusu djavolu. Bog zna da smo pali, zato je svog Sina poslao da nas iskupi. Na nama je da se trudimo, da ispovedamo veru u Hristosa i nastojimo da zivimo zivotom doslednim Hristosa, a da li smo u mogucnosti 100% to da ispunimo? Pa ne, jer da jesmo hristos nam ne bi bio potreban kao spasitelj :) 

Нисам ни рекао да им није криво, да се не кају.То сам написао апропо нечијих речи да то није ништа страшно, песма понесе и тако то. А ако није ништа страшно, онда нема шта да ти буде криво нити да се кајеш. То је контекст зашто сам поставио текст песме и питао се да ли би нама, било коме, требало да буде криво ако бисмо певали или се веселили уз ту песму.

Уосталом, мислим да овде постоји и оно што би се могло назвати "felix culpa". Наравно, боље би било да се све ово није десило. Али када се већ десило, добро је што је ово постало предмет полемике и што су изнете и критике. Верујем да ће и оне и други монаси, а и сви ми хришћани, бити много опрезнији и трезвенији у понашању на јавним местима. Јер смо позвани да будемо "светлост свету и со земљи", "да људи виде наша добра дела и прославе Оца небеског".

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Барем ми на православном форуму не би требало да се саблажњавамо, јер знамо да је та борба са старим човеком јако дуга, не завршава се малим, или већим покајањем, већ је пад увек могућ.

Ко мисли за себе да је на некаквој висини моралности, још данас се може ваљати у блату.

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Није толико ствар у саблажњавању или несаблажњавању, то је бочна ствар.  Поента је што понегде неки хришћани и неки теолози oбјашњавају да се ништа није десило, да се све то нормално. Једно је објашњавати да је овде све сасвим прихватљиво, друго је изнети критички став да ово није примерено.Треће је саблазнити се и осудити монахиње због тога. Четврто је мислити за себе да си на некој моралној висини.

А упорно се намеће црно-бела визура - или ћеш овај догађај представити као нормалну ствар и прихватити га, или, ако не желиш да заузмеш такав став, онда си дисквалификован као гордељивац који о себи мисли високо и осуђује другог.

Ствар је врло једноставна. Може се изнети критички став који није истовремено и осуда. Да није тако, ниједсн хришћанин никада ни о чијем (по)грешном поступку, у својој породици, ближем и даљем окружењу и друштву уопште, не би могао ни смео изнети свој став. Не би могао рећи жени, брату,  оцу, ћерци, шефу, потчињеном, политичкоом противнику да су погрешили и у чему су погрешили. Јер би то, по оваквом резону, већ била осуда, а то је недопустиво било ком хришћанину.  

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Evo par kanona prevod e.Atanasije Jeftic koji su u kontekstu price :

Apostolski 54. kanon :

Ako se koji klirik zatece da u krcmi (¶n kaphle×J = u mestu necistih rabota) jede, neka bude odlucen; osim ako se na putu iz potrebe zaustavi u gostionici (¶n pandoce×J).57 

fusnota 57 : "Zla druzenja kvare dobre navike" (= osobine, vrline - 1Kor.15,33). Kanon razlikuje krcmu (danas: sumnjivo svratiste, nocni klub, disko klub i sl.) od gostionice; takodje razlikuje nuznu potrebu od nenuznog, svakakvog uzivanja.

Tumacenje ovog kanona e.Nikodima Milasa :

n1.thumb.png.cedfa8a54f168f4ced88b874525522e5.png

n2.thumb.png.f6c05c0ed54de95588d34a9621066a99.png

 

Zatim Trulski 9.kanon :

(Da klirik ne sme drzati krcmu)
Ne sme nikakav klirik drzati gostionicu (kaphlikæn ¶rgabtÁrion =krxmu, trgovacko-ugostiteljsku radnju). Jer ako mu nije dopusteno da ulazi u krcmu, koliko vecma ne treba da u njoj drugima sluzi i preduzima ono sto mu nije dozvoljeno? A koji to ucini, ili neka prestane ili neka bude svrgnut.

Ima i Kartaginski 40.kanon :

(O tome da klirici ne obilaze krzme, osim sluzaja da su na putu)
Klirici neka ne ulaze u krzmu radi jela i pica, osim kad su na putu prinudjeni potrebom.

I Laodikijski 24.kanon :

Svestena lica od prezviterâ do djakonâ i zatim (svi) iz crkvenoga cina do prislusnika (=ipodjakona) ili cteceva ili pevaca ili zaklinjaca ili vratara, ili onih koji su iz reda podviznikâ, ne treba da ulaze u krcmu.

Ovde su nabrojane razne sluzbe u crkvi, i medju njima i monasi. :citac:

Tumacenja svih ovih kanona :

https://azbyka.ru/otechnik/pravila/Pravila-i-Sobory-pravoslavnoj-cerkvi-apostolskie-pravila/#0_54

https://azbyka.ru/otechnik/pravila/pravila-i-sobory-pravoslavnoj-cerkvi-shestoj-vselenskij-sobor-konstantinopolskij/#0_9

https://azbyka.ru/otechnik/pravila/pravila-i-sobory-pravoslavnoj-cerkvi-karfagenskij-sobor/#0_49

Ima jos dosta u kanonima slicnoga o ovim stvarima,..... ali da ne remetimo mir onima na netu koji misle da ovde nema sistemske greske..... :D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Кад смо већ код канона, ево и директних канона Лаодикијског сабора која се односе на свадбена и слична весеља. Тренутно нисам технички у могућности да их дам на српском, ево на руском:

53. Не подобает христианам, на браки ходящим, скакати или плясати, но скромно вечеряти и обедати, как прилично христианам.

54. Не подобает освященным, или причетникам зрети позорищныя представления на браках или пиршествах: но прежде вхождения позорищных лиц воставати им и отходити.

55. Не подобает освященным, или причетникам, слагаяся, делати пиршества, ни даже мирянам.

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 12 часа, Родољуб Лазић рече

Нисам ни рекао да им није криво, да се не кају.То сам написао апропо нечијих речи да то није ништа страшно, песма понесе и тако то. А ако није ништа страшно, онда нема шта да ти буде криво нити да се кајеш. То је контекст зашто сам поставио текст песме и питао се да ли би нама, било коме, требало да буде криво ако бисмо певали или се веселили уз ту песму.

Уосталом, мислим да овде постоји и оно што би се могло назвати "felix culpa". Наравно, боље би било да се све ово није десило. Али када се већ десило, добро је што је ово постало предмет полемике и што су изнете и критике. Верујем да ће и оне и други монаси, а и сви ми хришћани, бити много опрезнији и трезвенији у понашању на јавним местима. Јер смо позвани да будемо "светлост свету и со земљи", "да људи виде наша добра дела и прославе Оца небеског".

Da jesi u pravu, slažem se ja sam samo tvoj komentar pročitao pa sam se tako nadovezao i onda iygubio kontekst tvoje poruke :) Samo mi eto inače smeta što ima toliko negativnih komentara kao da su ne daj Bože igrale oko šipke a najgore od svega što večina ljudi koji pišu te komentare ne gledaju prvo u sebe i svoje propuste. 

♱ Римљанима 10:9-10 ♱

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 часа, Родољуб Лазић рече

Кад смо већ код канона, ево и директних канона Лаодикијског сабора која се односе на свадбена и слична весеља. Тренутно нисам технички у могућности да их дам на српском, ево на руском:

53. Не подобает христианам, на браки ходящим, скакати или плясати, но скромно вечеряти и обедати, как прилично христианам.

54. Не подобает освященным, или причетникам зрети позорищныя представления на браках или пиршествах: но прежде вхождения позорищных лиц воставати им и отходити.

55. Не подобает освященным, или причетникам, слагаяся, делати пиршества, ни даже мирянам.

Kanon 53.

Hriscani kad odlaze na svadbe ne treba da sviraju i igraju, nego skromno veceraju ili rucaju, kako prilici hriscanima.

(recimo ovo mi je vec palo na pamet, ako su monahinje vec otisle na tu proslavu, ajde okej, da ne gledamo bas akriviju svih kanona nego i neku ikonomiju, pa da su eto skromno i smireno rucale i druzile se sa tim svojim rodjacima, pa verovatno ne bi bilo ovoliko problema kao sto imamo, nego eto bas su morale da djuskaju uz duhovno skaradnu pesmu, kako bre bar nisu bile svesne da ce napraviti same sebi problem)

Kanon 54.

Da svestena lica ili klirici ne treba na svadbama ili gozbama da gledaju pozorisne predstave, nego pre no sto dodju glumci oni treba da ustanu i udalje se.

Kanon 55.

Ne trebaju svestena lica ili klirici, pa ni laici, da doprinosima (¶k sumbolÃj=prikupljanjem priloga) priredjuju gozbe.

 

Ima jos kanona u ovom korpusu koji pisu o ovim slicnim stvarima, recimo :

Trulski 24.

(Da svestena lica i monasi ne odlaze na hipodrome ili skaradne igre)

Nikome ko pripada svestenome cinu ili monahu nije dozvoljeno da odlazi na konjske trke (na hipodromu), ili da prisustvuje skaradnim (qumelikŸn = pozorisno-cirkuskim) igrama. Pa i ako je neki klirik pozvan na svadbu, cim se pojave zamamljive igre, neka ustane i odmah se udalji, jer nam tako zapoveda nauka Otaca (= kanon 54. Laodikijski). A ako se neko u tome zatece, ili neka prestane, ili neka bude svrgnut.

7.Vaseljenski 22.

(Monasi i svestena lica, ako se desi da obeduju sa zenskima, da to cine blagodareci Bogu i s paznjom i poboznoscu)

Bogu sve posvetiti i ne biti rob svojih zelja, veliko je delo. "Jer ako jedete, ako li pijete, kaze Bozanstveni Apostol, sve u slavu Boziju cinite"(1Kor.10,31). I Hristos Bog nas je u Jevandjeljima Svojim zapovedio da se unistavaju pocetci grehova. Jer ne samo da On kaznjava preljubu, nego je i sami pokret pomisli ka cinjenju preljube osudjen, kad On kaze: "Koji je pogledao zenu sa pohotom, vec je ucinio u snjom preljubu u srcu svome"(Mt.5,28). Otuda i mi naucivsi se, treba da ociscujemo pomisli (nase). Jer, "ako je i sve slobodno, ali nije sve na korist"(1Kor.10,23), kao sto se ucimo od Apostolskog glasa. Svakome pak coveku je nuzno jesti, da zivi. I koji u braku zive, i sa decom su, i laickog su stanja, bez prekora im je ako zajedno jedu ljudi i zene, samo da uznose blagodarnost Darodavcu hrane; ne u nekim lakrdijaskim okolnostima, to jest sa satanskim pesmama, sa gitaraskim i bludnickim strastima, na sta dolazi prorocka kletva, ovako govoreci: "Tesko onima, koji uz gitare i cimbale vino piju, a ne gledaju na dela Gospodnja, i ne razumeju dela ruku Njegovih"(Is.5,12). Ako li bude nekad takvih medju hriscanima, neka se isprave; inace, neka za njih vazi ono sto je pre nas kanonski ustanovljeno (tj. epitimije). Kod onih pak ciji je zivot u tihovanju i monaski (Àsïciaj kaØ monætropoj = molitveni i usamljenicki), onaj koji je obecao Gospodu Bogu da uzme (na se) jaram monaski, on ce boraviti nasamo, i cutace (Jer.3,28). No i onima koji su izabrali svestenicki zivot, nije uopste uputno da nasamo sa zenama jedu, osim nekad sa nekim bogobojazljivim i krotkim ljudima i zenama, kako bi i taj zajednicki obed vodio duhovnom podvigu. Isto neka cini i sa rodjacima. Dogodi li se ipak da monah ili svesteno lice na putovanju nije poneo sa sobom najnuznije potrebe (hrane), i po nuzdi hoce da zanoci, bilo u gostionici, bilo u necijoj kuci, dozvoljeno mu je to ciniti, jer je potrebom prinudjen.

Ovde je gore objasnjeno i kakve su duhovne stvari u ovoj prici.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Na nekom novinskom portalu gde su valjda hteli pokazati analitičnost,nšli su nekom teologa koji j komenarisao monahinje koje su igrale i pevale na nekoj  porodičnoj zabavi.Čak je pravio komparaciju pa je rekao da neki crkveni velikodostojnici koje lično poznaje pevaju "Čamac na Tisi".Pesma "Čamac na Tisi "je lepa,a ova "Koktel ljubavi"i nije neka pesma.No,s obzirom da je porodična zabava,pa i ako se desilo da se pridruže rodbini u pesmi i igri,mada sam očekivala bolji muzički ukus,za mene je problem to što ih je neko snimio i plasirao na društvene mreže.Mislim da je to ključna tema, a o njoj se malo govori.Čak su i brojni komentari vezni za to,kao eto nije to ništa strašno su monahinje igrale i pevale,no strašno je što ih je neko snimio i plasirao snimak ,a o tome se najmanje govori.Kada neko bude dobio ozbiljnu kaznu za to,kao i mediji koji objavljuje takve snimke,onda će možda neko razmisliti prije nego što uzme svoj mobilni telefon sa namjerom da nekog snimi.

Нифада :)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Rodoljube, ne mesaj babe i zabe.

Ocigledno je da je snimatelj i gospodin pevac, hteli da se podsmevaju monahinjama. Slusaj samo kako se podsmeva klinac koji snima.

Drugo ne sme javno da objavi takav snimak jer je od skora yutube zabranio da se objavlnuju snimci i slike ljidi od kojih nemate dozvolu da objavite.

 

Daleko je to od sitine sto pricas. Javno ne smes nikoga poniziti i uniziti jer to je greh. 

Od amog pocetka baboces i zaboces, jer monahinje 1000 posto ne znaju reci pesme, tako da su maltene izmanipulisane.

A da su mogle da se pomere kada je pevac dosao mogle su.

Drugo ako pominjes Hrista i to sto je rekao, zar nije moglo da se opomenu monahinje i da im se kaze : IDITE I NE GRESITE?

Ti ako si zaista hriscanin, ili pravoslavac ili sta vec po veri, trebao bi da znas da nikoga javno ne treba omalovazavati.

A vidim i da ti ne fali intelekta, da shvatis da je aporni snimak objavljen samo zato sto je decko hteo da zaradi gledanost. Jadni takvi ljudi koji zaradjunu novac podsmevajuci se drugima.

M

Када се ствари ставе на папир, ми вредимо онолико колико наша дела говоре о нама а не наше речи.
 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Kanon 54.

Da svestena lica ili klirici ne treba na svadbama ili gozbama da gledaju pozorisne predstave, nego pre no sto dodju glumci oni treba da ustanu i udalje se.

При чему ово "позоришне представе", јасно, не значи никакав театар (откуд би тога и било на свадбама и гозбама?) него се имају у виду разни видови лакрдијашких, комедијашких "наступа" праћених опсценим и фриволним играма и песмама. То је случај и са другим  свештеним канонима који изричу разне забране у вези са позориштем и глумцима. То је била одвојена категорија представа и људи, коју не треба мешати са "озбиљним", класичним позориштем и глумцима.

Уопште, као што се види и из горе цитираног 22. канона Седмог васељенског сабора,  акценат је на томе да се хришћани на јавним местима/догађајима уздржавају од гледања скаредних и разузданих  наступа или учествовања у њима.

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Flojd

Не бркам ја ништа, него ти не капираш "око чега се ово окупило". Нико не каже да је исправно и поштено то што су их снимали и поставили у јавност. То није спорно, али то је бочна, не толико важна ствар, коју ти потенцираш као да се ради о  неком монтираном, лажном снимку. Али снимак није монтиран.

И, нажалост, ниси у праву. Лепо се види да монахиње знају речи песме и певају их.  То ваљда једино ти не видиш. 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Flojd

Не бркам ја ништа, него ти не капираш "око чега се ово окупило". Нико не каже да је исправно и поштено то што су их снимали и поставили у јавност. То није спорно, али то је бочна, не толико важна ствар, коју ти потенцираш као да се ради о  неком монтираном, лажном снимку. Али снимак није монтиран.

И, нажалост, ниси у праву. Лепо се види да монахиње знају речи песме и певају их.  То ваљда једино ти не видиш. 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...