Jump to content

Архимандрит Петар (Драгојловић): Не мораш сине, не мораш

Оцени ову тему


Препоручена порука

Управо сада, mirko1929 рече

Али свете тајне код њега су спасоносне (валидне) и ако си живео у епархији ЗТ, зашто би тражио преко хлеба погаче?

Naravno da su validne, po kanonima, optuzeni za bilo koji greh koji svrgava sa svestenstva ima tajne sve dok se ne dokaze njegov greh pred crkvenim sudom.

Ali, mi smo pricali o necem drugom i nacinu i pripremi za pricesce. Zasto ja ne bih sad isao iz Smedereva u neki manastir da se pricescujem jer mi tako odgovara, imam licne duhovne razloga za tako nesto.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 124
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 1 минут, Bokisd рече

Naravno da su validne, po kanonima, optuzeni za bilo koji greh koji svrgava sa svestenstva ima tajne sve dok se ne dokaze njegov greh pred crkvenim sudom.

Ali, mi smo pricali o necem drugom i nacinu i pripremi za pricesce. Zasto ja ne bih sad isao iz Smedereva u neki manastir da se pricescujem jer mi tako odgovara, imam licne duhovne razloga za tako nesto.

Мене су увек учили да никада не треба заобилазити своју парохију. Мој попа никада није опростио мом другу што се крстио у манастиру уместо код њега.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, Драгана Милошевић рече

Бога зовемо Неизмерна Љубав. Нимало  нисмо свесни тог појма јер се копрцамо и гушимо по неким правилима.

Сав пост с наше стране, сва припрема - јесте само наш предлог Богу, а у Њега је наше спасење.

Можда неко ко је постио и живео по закону, ипак не задобије Царство. 

Толико од мене на ову тему.

На некој другој теми сам поменуо будистичке и друге неверничке испоснике. За њима остају нетрулежне мошти, а ако их спале у њиховом пепелу људи налазе бисере. Ми их свеједно не сматрамо свецима.

s-l1600.jpg

death-defying-monks.jpg

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, mirko1929 рече

Мене су увек учили да никада не треба заобилазити своју парохију. Мој попа никада није опростио мом другу што се крстио у манастиру уместо код њега.

Okej, naravno, nemam problema da se pricescujem u svojoj parohiji, ispovedim se i pricestim se, ali ako hocu da trazim nesto vise u duhovnosti sto ne mogu da nadjem u svojoj parohiji zasto ne bih isao tamo u neki manastir gde to mogu da nadjem. Pa, kako idemo na Svetu Goru da trazimo nesto sto ne mozemo naci kod kuce.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Треба схватити да се љубав и правила у Цркви не потиру. Није или-или него и-и. 

"Ко има моје заповести и држи их се, тај ме воли, а ко воли мене, њега ће волети и мој Отац. А волећу га и ја и показати му се" (Јн.14, 21). 

A Свети Симеон Нови Богослов, тумачећи ове речи каже, у 63. беседи:

Имеяй заповеди моя и соблюдаяй их, той есть любяй Мя... и Аз возлюблю его и явлюся ему Сам (21 Кто имеет заповеди Мои и соблюдает их, тот любит Меня; а кто любит Меня, тот возлюблен будет Отцем Моим; и Я возлюблю его и явлюсь ему Сам.Ин. 14:21). Когда обещается сие явление Христа Господа, в нынешней жизни или в будущей? Явно, что в настоящей жизни. Ибо где со тщанием исполняются заповеди Божии, там бывает и явление Спасителя нашего Иисуса Христа. После сего явления Спасителя приходит и совершенная любовь. Ибо если не будет явления Христа в нас, то мы не можем ни веровать в Него, ни любить Его как должно.

"...Ко брижљиво испуњава заповести Божије, њему се Господ јавља. А после овог јављања долази и савршена љубав. Јер ако нам се Господ не јави, ми не можемо ни веровати у Њега, нити Га волети како би требало".

 

  • Волим 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 часа, mirko1929 рече

Па она је мене напала, а ни не зна моју причу, нити кроз шта сам све прошао и због какве глупости сам упао у неуролошски пакао на земљи. Заправо ништа друго на овој теми није ни радила, осим што је нападала мене. Реко' добро, ако хоће да пророкује, онда нека јој буде. А што се тиче дама, правило Интернета број 30 гласи: нема жена на Интернету.

Ovako neces nikad da joj se dopadnes, dzabe ti potroseni kilovati. 0703_read

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Прочитао сам само прву страну ове расправе и било ми је сасвим довољно. Као и у свакој расправи, ако се на њој настоји, на крају ће ту бити постављене само границе безумља. Границе, што су по самој слободи индивидуализма, увијек јасне. Па тако може свако, по свом нахођењу, да буде тај који поставља те границе. Али истина је ипак једна и уопште не зависи од нас. Ни сви ми заједно не можемо поставити те границе, ако је о истини ријеч. Због самог пада, све наше истине су ограничене и стоје насупрот безграничној истини Христоса, као Главе Цркве, али Главе која ту није објекат чије границе успостављамо. Не! Ако тој Глави поставимо границе, отсјекли смо је од Тијела и Црква губи сваки смисао.

Једини услов за причешће, не, као неки магијски ритуал и таблету за бесмртност, већ за причешће светом тајном тијела и крви Христове, јесте да Њему, нама подобном, приступимо по слободној вољи и као крштени Му предамо све своје. Све друго не чини Цркву, већ су одрази безумља, по којем се многи причешћују као индивидуе, својим тијелом. До грла закопчани у индивидуализам! Не предајући ништа Христу, чак ни гријех.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Много храбрих и тешких речи, узимајући у обзир да границе постављају, у својим промишљањима о причешћу, многи велики Учитељи Цркве, почев од Апостола Павла па надаље, све до патријарха Павла. Али су, рекло би се, сви они означени као неко ко одражава безумље. Не сећам се да сам игде прочитао да је једини услов за причешће да смо крштени и да приступамо слободном вољом. (Како ли се, иначе, приступа причешћу без слободне воље?). Али ето, после двадесет векова дочекали смо да неко каже пуну и праву истину и разобличи сво безумље другачијег става. Додуше, под псеудонимом, па смо ускраћени за сазнање о коме се ради. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 часа, obi-wan рече

Ovako neces nikad da joj se dopadnes, dzabe ti potroseni kilovati. 0703_read

Не разумем.

 

пре 1 сат, Родољуб Лазић рече

Много храбрих и тешких речи, узимајући у обзир да границе постављају, у својим промишљањима о причешћу, многи велики Учитељи Цркве, почев од Апостола Павла па надаље, све до патријарха Павла. Али су, рекло би се, сви они означени као неко ко одражава безумље. Не сећам се да сам игде прочитао да је једини услов за причешће да смо крштени и да приступамо слободном вољом. (Како ли се, иначе, приступа причешћу без слободне воље?). Али ето, после двадесет векова дочекали смо да неко каже пуну и праву истину и разобличи сво безумље другачијег става. Додуше, под псеудонимом, па смо ускраћени за сазнање о коме се ради. 

Зар није све то канонима регулисано? Канонски гледано, свако ко присуствује литургији мора да се причести, ако није под епитимијом, и ко пропусти три недеље се изопштава (а ко је изопштен не може ни да се венчава у цркви, нити да добије опело на сахрани). Све ове расправе су и настале јер се дозвољава нередовност, куд који мили моји. То није ствар слободне воље, код католика ко не поштује дан облигације (недеље и већи празници, оно што би ми рекли црвено слово) то му се урачунава ко смртни грех, секташе и да не помињем, чик неко да се не појави на скупштину. А онда кад су људи редовни, и парох познаје своје парохијане, зна кога ће под епитимију, а кога неће. Велика већина номинално православних се никада у животу није причестила. А дозвољено им је да се венчавају у цркви и имају право на опело. Да ли су томе кумовали финанскијски разлози (као што је случај са продавницама у храмовима, што је исто противканонски), или нешто друго не знам. Али јесте апсурдно.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 минута, mirko1929 рече

Не разумем.

Ma to ti je interna shala, malo da se svi opustimo i relaksiramo.

"Ви морате упознати земаљско да би сте га волели, а Божанско се мора волети да би се упознало." Паскал "Свако искључиво логичко размишљање је застрашујуће: без живота је и без плода. Рационална и логична особа се тешко каје." Шмеман "Always remember - your focus determines your reality." Qui-Gon Jinn

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, Родољуб Лазић рече

узимајући у обзир да границе постављају, у својим промишљањима о причешћу, многи велики Учитељи Цркве,

Не, нико од њих не поставља те границе, то је твоје тумачење, по истом неразумијевању по којем си их означио као безумнике, а мени то приписујеш. Али наравно да постоји епитимија, али се тада тачно зна о чему је ту ријеч и откуд забрана.

А што се слободне воље тиче, ствар је проста. Поента је да се не приступа под принудом, или зато што тако мора. Али постави то питање и не једном ћеш добити управо тај одговор, да због нечег потпуно нејасног мора или треба тако. И гдје ту слободна воља, у том нејасном?

Још једно просто питање. Да ли је причешће светом тајном Тијела и Крви, заправо, благодатни дар? Ако јесте, како ту може постојати још неки услов осим крштења? Онда то није благодат, ни дар! Али наравно да једно не искључује друго, то је већ речено. Међутим, ни пост, ни молитва, ни било шта друго, не може бити услов за приступање Светој Тајни. И само постојање тих услова би већ искључило могућност да благодат уопште назовемо благодаћу.

Чак се ни крштење ту не може назвати условом, јер и оно је већ благодат.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Vanjah рече

Zbog pomisli. 

Ево га наш разлучитељ духова. Да ли свесна колико је бесмислено то што пишеш? Разлучивање духова је већи дар него васкрсавање мртвих, те је оптужити некога да не разлучује духове беспредметно.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 18 часа, slovoA рече

Не, нико од њих не поставља те границе, то је твоје тумачење, по истом неразумијевању по којем си их означио као безумнике, а мени то приписујеш. Али наравно да постоји епитимија, али се тада тачно зна о чему је ту ријеч и откуд забрана.

А што се слободне воље тиче, ствар је проста. Поента је да се не приступа под принудом, или зато што тако мора. Али постави то питање и не једном ћеш добити управо тај одговор, да због нечег потпуно нејасног мора или треба тако. И гдје ту слободна воља, у том нејасном?

Још једно просто питање. Да ли је причешће светом тајном Тијела и Крви, заправо, благодатни дар? Ако јесте, како ту може постојати још неки услов осим крштења? Онда то није благодат, ни дар! Али наравно да једно не искључује друго, то је већ речено. Међутим, ни пост, ни молитва, ни било шта друго, не може бити услов за приступање Светој Тајни. И само постојање тих услова би већ искључило могућност да благодат уопште назовемо благодаћу.

Чак се ни крштење ту не може назвати условом, јер и оно је већ благодат.

И ја то не видим као границу, већ као опомену-савет, да не можеш служити 2 господара. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 часа, mirko1929 рече

Ево га наш разлучитељ духова. Да ли свесна колико је бесмислено то што пишеш? Разлучивање духова је већи дар него васкрсавање мртвих, те је оптужити некога да не разлучује духове беспредметно.

Ti sve okrećeš naopačke. Osnovno razlikovanje pomisli zakomplikuješ do te mere da ga preformulišeš u nekakav nedostupan dar, valjda da bi se oslobodio odgovornosti od truda na radu sa pomislima.

Ne znam samo šta će ti to kada dobre pomisli donose radost.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...