Jump to content

Владика Порфирије изабран за новог патријарха

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 55 минута, slovoA рече

Па и не ствара дословно, као што је створио природу, већ као онај дах који је удахнуо Адаму.

А то све што причаш је посљедица уличњења природе. Уличнио си је и мислиш да је твоја, да као таква никад није постојала. Али јесте, у таквој истој природи се сви рађамо, само као различите личности.

Dobro, ako me Bog kao licnost ne stvara doslovno, a nije ni stvorio moju prirodu  nego samo Adama, a ja nasljedjujem prirodu, onda je Bog samo tvorac Adama, a mene i nije doslovno?

A ja nekako mislim da sam jednako stvorenje kao i Adem, nisam prvostvoreni, ali mi je Bog jednako tvorac, da se kao licnost radjam od roditelja,  a kao podobije radjam mukama u Crkvi, uz vlastito i saborno sa-ucesce, i nisam jedinorodni.

Na kraju moji pretci od mene ne zahtjevaju da imam ruke i noge, nego da im budem ipostasno podoban.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 1.5k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 2 часа, Ćiriličar рече

Мислим да је најприкладније рећи: "из ничега". Јесте контрадикторно али када би рекао: Сладолед се прави из млека, леда, шећера....ништавило за Бога не постоји као ма кава препрека за ма што, зато се може рећи : Бог је све створио из ничега! Ја сам сладолед направио из мелка, шећера и леда! Један попа се мени подсмејавао око овога...али да, свет (ни)је створен "ни из чега", него је створе ИЗ ничега. Управо то "ИЗ" наглаша Божију творачку моћ. Је ништа постаје нешто захваљујући тој моћи. И то "из", језички, не даје ништавилу никава својства...напротив, наглашава творачку моћ, чисто лингвистички немогуће пстаје могућим.

Ako mjeris u kontigentima, nicega je mnogo puta vise nego u tvari kako u prostoru atoma tako i galaksija, sta vise prostor je nista.

Hajdeger pita da li je negacija nsstala u jeziku ili je u jezik unrsena iz stvarnosti nistenja, odnosno postojanja nicega. 

Pomocu nista se Bog odvaja od tvari i ako je obdrzava u blagodati. Izmedju nas i Boga je blagodat i nista.

Izmedju mene i tebe nema nista, pa ipak nam ta distanca dobro dodje, jer nismo jos za savrseno i konacno u Hristu spajanje.

"Vrjeme je veliko nista"

Bolja strana neba

Tako da nacin na koji nista ne nepostoji, nije bas lak za sagledavanje, na pitanju o nicemu propada logika i njeno vazenje, a ako ne vazi za nista, ne vazi ni za nesto, bilo sta.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@slovoA Evo pogledajte ovo, ako hoćete, od 26:30, ako vas mrzi od početka.

https://youtu.be/CRQUqWgIxYc

Kako shvatate tu neuličnjenu prirodu, šta je ona, kako je doživljavate? Je l' ona moja, je l' nešto ili ništa, je l' prethodi mom stvaranju ili je simultana sa njim? U trenutku smrti, je l' doživljavam smrt svoje prirode ili sebe kao totaliteta? Stvorio me je tako što sam stvoren iz ničega, nema tu kako, postoji nešto ili ništa, a Bog je izgleda nekako iznad i nečega i ničega, a i sa njima ima veze.

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@mirko1929 Pitanje je pre bilo o tome da li jedna ličnost, kralj, može da bude simbol svog naroda, da kroz njega deluje ,,kolektivna" volja, a na neki način možda i Božija volja, a sve to u kontekstu onoga što je Vladimir pisao o fireru. Svakako verujem da kralj može da bude dobar kralj, ali mi nije jasno šta nekog vođu načini Hitlerom? To što odražava volju naroda, ili ne odražava, ili odražava, a narod je u zabludama, ili je vođa individualno lud.... 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@slovoA I još ovo. Da li je Bog mogao da stvori samo bezličnu prirodu, a da do stvaranja čoveka kao ličnosti nikad ne dođe? Kako bog Ličnost stvara bezličnu prirodu.? Je l' bi ta priroda bila živa, da li bi imala svoj smisao bez čoveka kao celine, onog koji jeste? Sve te ,,etape" stvaranja moraju da nađu svoje izvorište u svakom čoveku pojedinačno i simultano, što ne znači i sliveno, ne zato što je on sebe stvorio, nego zato što se kroz jednog čoveka sve javlja. Niko nije izašao iz sebe, ma štagod osnova mog bića bila.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Inženjer Djatlov Није да нећу да ти одговорим, али твоја питања и тврдње су превише хаотични за то. Тачно се види да ти недостају године учења. Зато сам ти и рекао, узми Свете Оци и учи од њих.

Нпр. о уличњењу природе је писао св. Максим и тај проблем нема везе с тим што ти причаш, не тиче се никакве безличне природе, нити таква природа постоји. Итд.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 10 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

A ja nekako mislim da sam jednako stvorenje kao i Adem, nisam prvostvoreni, ali mi je Bog jednako tvorac

Наравно да смо једнака створења као и Адам, јер оно "множите се" није празна ријеч него Божија творачка заповијест, те нам је Бог једнако творац као и Адаму. А чак није спорно ни да ту непосредно учествује, једино што не видим никакве потребе за тим, поред већ јасно дате творачке заповијести. Тачније, кроз ту заповијест ваљда и учествује непосредно, пошто је она израз Његове воље.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 часа, Inženjer Djatlov рече

@mirko1929 Pitanje je pre bilo o tome da li jedna ličnost, kralj, može da bude simbol svog naroda, da kroz njega deluje ,,kolektivna" volja, a na neki način možda i Božija volja, a sve to u kontekstu onoga što je Vladimir pisao o fireru. Svakako verujem da kralj može da bude dobar kralj, ali mi nije jasno šta nekog vođu načini Hitlerom? To što odražava volju naroda, ili ne odražava, ili odražava, a narod je u zabludama, ili je vođa individualno lud.... 

Нешто попут Русоуве опште воље? Сумњам. Колико ја знам (може бити да не знам довољно), православни теолози се нису много бавили теополитиком. Чак и Аквински је написао јако мало на ту тему, а он је веровао следеће:

But to deserve to secure this benefit [i.e. a good leader] from God, the people must desist from sin, for it is by divine permission that wicked men receive power to rule as a punishment for sin, as the LORD says by the Prophet Hosea: “I will give you a king in my wrath” and it is said in Job that he “makes a man that is a hypocrite to reign for the sins of the people.” Sin must therefore be done away with in order that the scourge of tyrants may cease.

Е сад ово делује мало наивно (или, с друге стране, таутологија ако кажемо да су сви људи у неком колективу добри, онда следи да су и вође добри људи), па чак и у контрадикцији са остатком онога што је писао. Наиме, да је тираницид допуштен (зашто, ако је тиранин бич Божији?).

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@mirko1929 Pretpostavljam da bi vođa naroda morao da bude odraz ne samo trenutne volje naroda, nego da bude slika onoga što je najbolje iz tradicije, tako da je njegova uloga i korektivna, a opet narod bi morao da mu veruje da bi se ta uloga u tom smislu ostvarila.

Najgore od svega je što smo danas dozvolili da nas razni ideolozi istovremeno ubede u banalnost politike, ali i da nam nametnu društveni aktivizam kao normu. Tako da dok politički moralizam bije punom parom, u vidu raznih pokreta ,,osvešćivanja", slušamo i kako je politika isključivo nešto nemoralno, jer jelte, vladari su opresori. 

Iz tog rascepa mora da se izađe, i to verovatno tako što ćemo vratiti dostojanstvo ulozi vladara ili političara, iako uz govor o njima danas gotovo uvek podrazumevamo cinizam. To bi valjda bio i zalog političarima da se popravljaju.

 

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 11 часа, slovoA рече

Наравно да смо једнака створења као и Адам, јер оно "множите се" није празна ријеч него Божија творачка заповијест, те нам је Бог једнако творац као и Адаму. А чак није спорно ни да ту непосредно учествује, једино што не видим никакве потребе за тим, поред већ јасно дате творачке заповијести. Тачније, кроз ту заповијест ваљда и учествује непосредно, пошто је она израз Његове воље.

Zapovjest o mnozenju odnosi se na radjanje, a ne na stvaranje, te tvoj iskaz ostaje neuskladjen sa svetim Damaskinom.

Adama je stvorio Bog isto kao i mene, samo sto Adam nije rodjen kao sto sam ja, jedino nema oziljak pupak, nego mu je dunut duh po obrazu Nasem, odnosno po podobiju, u Logosu.

Tu drzim da je razlika, a ako ima neke razlike u stvaranju u smislu da je Adamova priroda stvorena, a nasa se priroda iz nje izvodi radjanjem, radja se priroda :0426_feel:, tu je podmesten evololucionizam,(naucne apologije) jer svejedno je da li se moja priroda izvodi iz Adama, amebe, supe, Big bena, nacin je evolucionizam. To sto je Bog stvorio Adama ili supu mene se ne tice. Nek se bavi Adamom i Adam Njime, sta ja imam sa tim, ja sam samo izvod, unizava se covjek - huli se na Hrista.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Upitno je i Tasino da je Adam cjelukupna priroda..., mislim jeste kad je bio jedini, i ako dozvolimo da je Eva samo rebro Adamovo. A nije.

Vidi sta se krije u tome, Bog stvara od predpostojeceg bioloskog materijala Evu, koja ce kasnije da radja.

Mozda je tu dat nacin na koji se i mi ostali Bogom stvaramo, od predpostojeceg bioloskog materijala (zemaljskog praha) mama i tata.

To da se mnozenjem priroda usitnjava je takodje problem, ne sa strane brojevne logike (matematike) , nego drzim da je Adam pojedinac, individua, pojedinacno bice, bas kao sto smo mi pojedinci individue, pojedinacna stvorenja, samoistovjetna susta, kakvav je je i Isus iz Nazareta: pojedinac, i individua, konkretan covjek. Sve u svjetlu gornje rasprave o tome sta je priroda koju je uzeo Hristos, cjelukupna opsta ( mtf priroda) ili pojedinacna konkretna. Svaka ponaosob stvorena.

U smislu da je Bog tvorac svakog konkretnog pojedinacnog sustog i da je svako pojedinacno susto i sada van vremena, jer vrjeme tece medju sustim ono je sa prostorom relacija, relativno, nista. A svako pojedinacno susto gotovo svetinja, izdvojeno kao jedno, prvina, spremno za Uspon Tacke (Pedja Isus)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Odnosno da nije Bog tvorac prostora i vremena jer su to neka nista, odnosno da nije Bog stvorio svjetovnost - svjet, nego svako pojedinacno konkretno samoistovjetno susto. 

A kako se od toga gradi svjet, ontologija, prercepcja, poredak stanje generise se odnosom medju pojedinacnim bicima i onosom sa Bogom.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 часа, Inženjer Djatlov рече

@Hadzi Vladimir Petrovic Je l' bilo, po Vama, uopšte biološke evolucije kakvom je nauka predstavlja?

Nije to nauka, evolucionizam je teorija svega, filozofija, na jedan nacin i religija koja se namece kao naucna istina, tu bato nema pogovora. Zato je nasilna istina, religija po sili cinjenica, a i za filozofiju cinjenice imaju drugosteeni znacaj.

Za ovu raspravu je bitno samo da li ono sto je Bog stvorio dozivljava neki razvoj, ili je progresisizam provid. Sa druge strane covjek putuje od nista do obozenja, sto je radikalnije od evolucije, ali po meni nema izmjene sustog, ima izjmjene stanja sustog. Sve Bogom stvoreno ima od Boga identitet, samoistovjetnost. U anafori i potvrdu toga od strane covjeka, ne vidim kakva bi to bila anafora sa nedovrsenom tvari, sa tvarju koja se razvija, koji bi oblik bio podoban?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...