Jump to content

Владика Порфирије изабран за новог патријарха

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 2 часа, Вилер Текс рече

А међу забринутима је и један посебно забринути па је успео да каже и ово што је рекао о Патријарху од 38:22 па даље. 

Е па ко тако говори, добро не мисли.

Друго, по мени ово њихово писмо има претећи тон.

Znam ovog debila izvidjenja dolazio je na bogoslovju u paraklis, zutac sa nesuvislim politickim abicijama.

пре 8 часа, Родољуб Лазић рече

 И лаос, али и свештенство (у поверењу/упола гласа) надају се да

Forumasi i laos i svrstenstvo se nadaju da ces prikom donosenja neke presude izreci da si stekao slobodno uvjrenje po osnovu necije seksualne orjnentacije, ili vec nadji formu da to pomenes, zalozi sebe za ono u u sta vjerujes umjesto da tudjim k.rcem gloginje treses.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 1.4k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

Што се давања аутокефалности ОА, то свакако није  само по себи неприхватљиво. Хоћу да кажем, теоретски, то се није могло искључити, јер стицање аутокефалности је легитимно у Православљу, па и стицање аутокефалности ОА. Такође узимам у обзир и игру Истанбулског патријарха и чињеницу да  се нашим Томосом парирало тој игри, или барем покушало. Међутим, остаје горак укус у устима да су Македонци  играли двоструку игру. Добили су од "сестринске" (како они рекоше) Цркве Томос, али прави Томос ће тражити од Фанара. Уз то, нигде никаквог знака смирења (митрополит Стефан изјављује да је СПЦ "прихватила реалност"). Најједноставније речено, остаје утисак да смо изиграни, па и понижени. И при томе, СПЦ није реаговала ни на једну од тих неподопштина из МПЦ-ОА. Једноставно, прогутали смо жабу и осмехнули се. Колико ја знам, Томос се не може опозвати и остаје само да сагледамо шта и зашто није урађено добро. И покушати да се штета у будућности  смањи на што мању меру. У смислу, на пример, да црквене светиње буду на прави начин сачуване и заштићене.   

Можемо сви ми да затварамо очи и да се правимо невешти, ова ситуација је оставила негативан утисак код верујућег народа, а и шире јавности. Можемо се сложити и да одређеним (добрим?) делом то незадовољство потиче и из нецрквеног сагледавања питања давања аутокефалности, у смислу давања преваге неким државним и националистичким/националним аспектима, дакле не суштински црквеним аспектима у сагледавању давања аутокефалности. Но било исправно или фалш, то незадовољство свакако постоји. 

Остаје да видимо шта ће архијереји учинити у вези са Еуропрајдом. То је први следећи велики "испит". 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Мислио сам на аргументе који се односе на државну и националну историју на тим просторима, на Стару Србију, и на све жртве и добробити које смо кроз историју тамо уложили, и због чега, по мишљењу неких, никада не би требало дати аутокефалност. Не мислим уопште да је то неважно, далеко од тога. Али то не може бити важан аргумент за ускраћивање аутокефалности. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Rjesavanje raskola je crkveno pitanje, ne znam zasto bi se arhihereji morali baviti europrajdom, odnosno strankom koja se ritualno homoseksualise.

Zasto bi to bila sada najvaznija tema i sve te reakcije, navijaci i slicno sve je to dio prajda.

Prajd je vrlo dobro osmisljen jer se u politicki fokus stavlja tijelo i njegova "sloboda".

A kao sto Duci zajedno sa mnom primjecuje pitanje o tijelu je osnovno politicko pitanje. Moralisticke reakcije jednostavno mase temu.

Slozen mehanizam je u pitanju, gradjanska se prava transponuju u seksualna, to je za primjer kao da momak djevojci prilazi kao gradjanin, a ne kao momak, pravni subjekti sekusalno opste, j.ebe policajac ministarku, javlja se (radja se) drzava. 

Kad se vec ne odvija polni odnos medju licnostima u Crkvi, nego medju gradjanima u drzavi, sve jedno je koje funkcije opste, a LGBT+ su gradjanske funkcije, sluzbe i moze da ih obnasa ko god hoce, jer su vec izvezene na polje gradjanskih sloboda gdje nema polne segregacije.

Posljedica, degradacija onoga sto jeste, narusavanje samoistovjetnosti sustog, gdje je ta samoistovjetnost sada odnos sa drzavom i bez obzira kako se razumhevamo da li kao LGBTQ+ ili Strejt mi svoje tjelo samoazumjevamo kroz drzavu, dakle vladavina je u apsolutnom smislu uspostavljena i tu izlaz nije u porodici, jer je i drzavna  porodica jednako nemoguca. To je drzavna Crkva u malom.

Tako da se prajdom uspostavlja ontoloska vladavina nad ljudima, nad tjelima, sve jedno da li ste za ili protiv!

Ovo uspostavljanje vlaadavine nad tjelima imalo je ranije jednostavnihe i transparentije i blaze forme, izostavljalo je dusu, vrsilo se kroz oposredovanje djela pa zatim sve hrane drzavnim novcem, i onda snaznije opsredovanje polnog odnosa i partijske brakove, do ove sada slojevite i mocne ontoloske i apsolurne forme koja je poprimila globalne razmere.

Koji je jedini odgovor Crkve na ovaj problem: polni odnos u Crkvi, brak, Crkvom oposredovano polno opstenje. Sloboda kojom nas Hristos oslobodi, ali ni polno opstenje  nije pod moranje, nego posvecivanje svoje polnosti samo Bogu sto nije polno sakacanje, nego ljubavna afirmacija.

Biti protiv prajda u kordonu pa to je samo antifon koji uvelicava procrsiju, znaci biti uklhucen u Prajd.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 42 минута, ekdikos_apomahis рече

Искрен да будем, нисам примијетио неко (боље рећи никакво) задовољство међу вијерним народом. Ето живим у мјесту гдје су цркве пуне, гдје доста људи пости и причешћује,

Ако не постоји задовољство код народа, онда вероватно постоји незадовољство...:ani_biggrin: Шалим се апропо твоје омашке. Добро, можда сам и ја неопрезно рекао "код веруујућег народа и шире јавности", што сугерише (иако нисам тако мислио) да се ради о верницима и јавности у целини. Наравно, ради се о једном делу верујућих и једном делу јавности. Али ипак не би то требало схватати олако и губити из вида.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 часа, Родољуб Лазић рече

Остаје да видимо шта ће архијереји учинити у вези са Еуропрајдом.

А шта ћеш ти учинити?

Држава за ово исто пита архијереје колико и тебе. Зато те питам.

Невероватно ми је да ти и остали букачи не разумете свет око себе и где држава испуњава захтеве политичког Запада и где не.

Мислим као да није јасно и врапцима на грани да је Црква на страни Живота а прајд на страни смрти. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 10 часа, ekdikos_apomahis рече

Ипак, наш Свети архијерејски сабор је с циљем да се излијечи раскол, ради домостроја спасења, пренебрегнуо многе легитимне примједбе, услишио је молбу  за аутокефалност и дао томос, не обазирући се на примједбе оних што мисле да живе у доба Мурата

Немам никакав посебан мотив да даље причам о аутокефалности, јер сам рекао своје мишљење у претходним порукама. Дакле, дата је и то је то. Сада треба видети шта даље. Али ипак...ако је разлог био зацељивање раскола (што је свакако добар разлог), зашто се чекало све ово време? Били су преговори у тразна времена, Па је био Нишки споразум (2005?) у време патријарха Павла, па се није реализовао, опет због одсуства жеље Македонаца. Па је био патријарх Иринеј, па чувено писмо владике Иринеја бачког владики Лаврентију, у којем је управо давао разлоге, и то врло оштро изречене, против аутокефалије. Итд... Шта, сада постоје неки нови, посебни разлази за икономијско решавање раскола који нису постојали све ове године? И нико други до сада није желео спасење македонском народу и није жалио што пропадају ван Цркве? Нешто не верујем. Али небитно, немам намеру да се око тога расписујем. Ствар је завршена како је завршена. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 18 минута, Родољуб Лазић рече

Али ипак...ако је разлог био зацељивање раскола (што је свакако добар разлог), зашто се чекало све ово време? Били су преговори у тразна времена, Па је био Нишки споразум (2005?) у време патријарха Павла, па се није реализовао, опет због одсуства жеље Македонаца.

Bilo je i nasih poteza za preispitivanje i "malignog" uticaja Fanara na ovo pitanje, Arhiepiskop Jovan je "nas" ubaceni igrac kojo je pokusao na oruk da nspravi jedinstvo, Igijjev ucenik pod uticajem Zizijulasa, ne treba zanemariti ni pokusaj da se povezu pitanje Makedonije i samostalnosti ili autonomije Crne Gore i pokojmog  Amfilohija ambicije, a ni sada ne treba taj plan zanmarivati, kao ni politicke i geopoliticke uzuse, jer Makedonija i Crna Gora su strateske tacke. Po Ljibisi Risticu ko kontrllise grdelicku klisuru kontrolise Evropu ili lako bi bilo da Rusi i Srbi kontrolisu luku Bar.

A vec mozemo cuti, kako da se raskonicima da autokefalija, a junacima ni autonomija.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 часа, Вилер Текс рече

Држава за ово исто пита архијереје колико и тебе. Зато те питам.

Занимљиво. Мене сигурно ништа не пита. А што се архијереја тиче....Колико пута су се састали Вучић и патријарх у последњу годину дана? Који су били разлози? Сам Вучић је говорио како му је стало да чује мишљење патријарха, да размени мишљење са њим, да га обавести о битним државним и политичким стварима. А и са осталим архијерејима. Када је у мају угостио цео Сабор, Вучић је, између осталог, рекао:

 "Вучић је захвалио архијерејима СПЦ што су прихватили да буду његови гости у Председништву и разговарају са њим и мимо камера о веома важним питањима за српски народ и грађане Србије.

Нагласио је да у разговору са њима представници власти много науче и увек добију нову наду и енергију, као и већу веру да са још већом озбиљношћу и одговорношћу наставе да мењају будућност."

Уосталом, ево целог текста, да не дајем одломке:

RTV.RS

Председник Србије Александар Вучић изјавио је данас да се налазимо у специфичној ситуацији по питању свих дешавања на и око Косова и Метохије и да се због...
пре 6 часа, Вилер Текс рече

Невероватно ми је да ти и остали букачи не разумете свет око себе и где држава испуњава захтеве политичког Запада и где не.

Какве везе има Вучићево испуњавање захтева Запада са Црквом и њеним сведочењем Христа у свету? На који начин Вучићево испуњавање захтева у вези са прајдом утиче на то да Црква изнесе свој став? 

 

пре 6 часа, Вилер Текс рече

Мислим као да није јасно и врапцима на грани да је Црква на страни Живота а прајд на страни смрти.

Нешто превише омашака у писању? Малопре екдик вели да није приметио задовољство у народу (уместо незадовољство), ти сад да и врапцима није јасно да је Црква на страни живота. Ништа посебно, дешавају се омашке, али је занимљиво. Да, свима је јасно. Али се ствари морају потврђивати и утврђивати. Свакоме од нас је јасно да смо православни хришћани када дођемо на службу у цркву, али увек изговарамо, на свакој служби "Вјерују". И код куће, у домаћим молитвама. Јасан је став Цркве и по питању абортуса, па колико је пута у васкршњим посланицама и у другоим приликама то поново изговорено? Свима је јасан и став Цркве по питању Косова и Метохије, па колико је пута и у посланицама, и у саопштењима наново изнет? Уосталом, Цркве је већ изрекла свој став и по питању Закона о истополноим заједницама. Да је по твојој логици, није ни то морала да чини, јер се, Боже мој, зна став Цркве. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Родољуб Лазић рече

Занимљиво. Мене сигурно ништа не пита. А што се архијереја тиче....ТоКоји су били разлози? Сам Вучић је говорио како му је стало да чује мишљење патријарха, да размени мишљење са њим, да га обавести о битним државним и политичким стварима. А и са осталим архијерејима. Када је у мају угостио цео Сабор, Вучић је, између осталог, рекао:

 "Вучић је захвалио архијерејима СПЦ што су прихватили да буду његови гости у Председништву и разговарају са њим и мимо камера о веома важним питањима за српски народ и грађане Србије.

Нагласио је да у разговору са њима представници власти много науче и увек добију нову наду и енергију, као и већу веру да са још већом озбиљношћу и одговорношћу наставе да мењају будућност."

Уосталом, ево целог текста, да не дајем одломке:

RTV.RS

Председник Србије Александар Вучић изјавио је данас да се налазимо у специфичној ситуацији по питању свих дешавања на и око Косова и Метохије и да се због...

Какве везе има Вучићево испуњавање захтева Запада са Црквом и њеним сведочењем Христа у свету? На који начин Вучићево испуњавање захтева у вези са прајдом утиче на то да Црква изнесе свој став? 

 

Нешто превише омашака у писању? Малопре екдик вели да није приметио задовољство у народу (уместо незадовољство), ти сад да и врапцима није јасно да је Црква на страни живота. Ништа посебно, дешавају се омашке, али је занимљиво. Да, свима је јасно. Али се ствари морају потврђивати и утврђивати. Свакоме од нас је јасно да смо православни хришћани када дођемо на службу у цркву, али увек изговарамо, на свакој служби "Вјерују". И код куће, у домаћим молитвама. Јасан је став Цркве и по питању абортуса, па колико је пута у васкршњим посланицама и у другоим приликама то поново изговорено? Свима је јасан и став Цркве по питању Косова и Метохије, па колико је пута и у посланицама, и у саопштењима наново изнет? Уосталом, Цркве је већ изрекла свој став и по питању Закона о истополноим заједницама. Да је по твојој логици, није ни то морала да чини, јер се, Боже мој, зна став Цркве. 

То не значи да Вучић тражи благослов и савет од Цркве за све. Не понашај се као Н1.

Значи Црква мора да сведочи саопштењима или ништа?

Има ствари које ће држава да испуни Западу а има и којих неће. Без обзира шта Црква каже држава ће својој калкулацији испунити мање битне ствари, по њиховом резовању.

Имам осећај да букачи траже од Цркве да им нон стоп нешто угађа, као размаженој деци. Ако не угоди оће деца да беже од куће. При том се крију иза народа, мислим букачи. 

Није проблем да Црква изда саопштење, него је проблем што букачи уцењују.

Не знам шта ти није јасно? Врапцима је јасно а ви тражите да вам се црта а мотиви су ми сумњиви, мислим да немате поверења у Цркву.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пријатељу, брате, то "букачи" је један мали доказ твоје немоћи у разговору. Немаш аргументе (или ниси сигуран да су ти аргументи довољни у разговору) и онда мораш да лепиш етикете јер тиме "доказујеш" да мишљење дотичног није ваљано. Е сад, ако волиш да показујеш да си немоћан у разговору, немам ништа против.

Пре сат времена, Вилер Текс рече

Имам осећај да букачи траже од Цркве да им нон стоп нешто угађа, као размаженој деци. Ако не угоди оће деца да беже од куће. При том се.крију иза народа, мислим букачи. 

Црква је Тело, заједница коју чине јерархија и народ Божји. Народ Божји није пасивни прималац који служи као икебана у Цркви, који може/сме само да климне главом и ту се његов "посао" у Цркви завршава. Као што ни деца у породици нису само објекат родитељске воље и жеље, него имају своје место у тој заједници, изражавају и своје мишљење и жеље. Зна се ко је родитељ а ко је дете, али то није однос беспоговорног ауторитета моћи, него однос ауторитета љубави. Нико нема намеру да бежи од куће и нико није размажен, нити уцењује, пишеш без икакве везе са чињеницама, него се ради о томе да епископи имају право и обавезу да сведоче Христа свету, као наследници апостола, и да чувају поверену им паству од разних рђавих утицаја. Управо зато је и наш Синод реаговао на нацрт закона о истополним заједницама и на све оно што сам навео у претходној поруци, и на много више тога што нисаам навео.

Замисли, Синод је поводом нацрта тог закона рекао:

"Pomenuti predlog zakona za Srpsku Pravoslavnu Crkvu je neprihvatljiv, jer je ogromna većina predloženih odredbi u suprotnosti sa Jevanđeljem Hristovim i sveukupnim iskustvom i praksom Crkve na kojima je duhovno i moralno utemeljen naš srpski narod, kao i celokupna evropska civilizacija."

Сасвим тачно. Поздрављам реакцију Синода.

Видели смо да је Бугарска Црква врло опширно и разложно изнела свој став у вези са "њиховим" прајдом, а и Грузијска Црква неке од претходних година, а можда и ове, не сећам се баш тачно када су њихови свештеници и народ излазили на улице.

Пре сат времена, Вилер Текс рече

Значи Црква мора да сведочи саопштењима или ништа?

Није "или-или" него "и-и".

Саопштења сама по себи нису врхунац, али су добар знак деловања у вези са одређеним питањем. Е сад, у зависности од величине и значаја питања/проблема може се ствар завршити на саопштењу, а може се наставити и на други начин.

Ето, например, за инцидент који се догодио у Прибоју у јануару ове године, вероватно је било довољно реаговање/саопштење патријарха:

"Са тугом, неверицом и огорчењем сам ових дана пратио вести у вези са немилим догађајима у Прибоју, у којима су људи који за себе мисле да су православне вере изговарали увреде и претње суграђанима исламске вероисповести.

Посебно је разочаравајуће што су у таквом нечасном и опасном делу учествовали они који такве поступке треба да спречавају, али и, што је веома забрињавајуће, млади људи који у најлепшим годинама живота Божић - најрадоснији празник мира, солидарности и љубави дочекују вређајући и претећи својим суграђанима, својим најближим комшијама.

Уверавам нашу браћу муслимане да најоштрије осуђујемо овакве поступке.

Као неко ко је увек живео у национално или верски мешовитој средини, указујем да је веома важно да свештеници у обраћању верницима у храму, али и личним примером сведоче да су сваки човек и свака жена, без обзира на веру и нацију, наш боголики брат и сестра. За нас православне хришћане само то је исправан став и само уколико тако посупамо и живимо Бог ће признати да смо Његова деца."

Патријарх српски Порфирије

http://arhiva.spc.rs/sr/saopshtenje_za_javnost_65

А нешто мислим да је седмодневни Еуропрајд у Београду, са едукативним радионицама, посетама школама и другим културно-информативним садржајима и манифестацијама значајнији повод за реаговање од овога што се десило у Прибоју. А негде на истом нивоу са Закона о истополним заједницама ако не и значајнији од њега. И зато се надам да ће бити одговарајуће реакције Цркве тим поводом.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 9 минута, ekdikos_apomahis рече

Ок.

  

Пробали смо са строгим канонским приступом, није успио. Онда је примијењена икономија. Стварно не видим ништа скандалозно.

Да ли сам ја рекао да је скандалозно? Рекао сам, ако треба да поједноставим и сажмем, да је намера у принципу била добра, али да резултати баш и нису. И да се надам да се у будућности може учинити да се ствари побољшају.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 24 минута, ekdikos_apomahis рече

Пробали смо са строгим канонским приступом, није успио. Онда је примијењена икономија.

Хм... Значи сви који су у расколу треба да буду само довољно упорни и стрпљиви или да имају јаку "залеђину", па ће једног дана моћи,  са мало презривим осмехом, да кажу,:  "Драго нам је да сте прихватили реалност и да признајете нашу црквеност. Ваљда вам је сада јасно да смо ми били у праву."

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, Вилер Текс рече

Имам осећај да букачи траже од Цркве да им нон стоп нешто угађа, као размаженој деци.

Rocko svjedoci Hrista tako sto uci Sabor sta da radi, nikakve veze sa drzavom nema samo sto je na drzavnom canku i na vlasti, ali ga ne smeta da umjesto da vrsi vlast da po forumu zahtheva od Crkve stav po kojekakvim pitanjima, koji je izrecen 1000 puta, a i vidi se iz prakse, dokle ide dugotrpljenije.

Eto on je ucitelj sve Crkve, pa neka nam kaze nesto po pitanju prajda kad je bas navalio, mi cemo ga sljediti, a Sabor ce valjda prepoznati Rocka, vrjeme je:))

Treba Crkva ovo, treba Crkva ono, pa poduzmi.

U stvari iz prikrajka opada, aluzijama, i sl, jer nije u miru sa Crkvom.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...