Jump to content

Владика Порфирије изабран за новог патријарха

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 2 часа, Bokisd рече

Peticija..... Teksa za administratora.... :cheesy3:

Брате, добио би банану ко врата први пут кад би се правио Енглез. Пази шта желиш, море ти се догодит:smeh1:

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 1.4k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 4 часа, ekdikos_apomahis рече
пре 15 часа, uomo del Ve.Te. рече

......ко од Црквених Отаца у првих 1500 година пише/каже то?

Многи. Од оног што имаш на српском, а доступно је на интернету погледај код светог Атанасија Великог: "О очовечењу Бога Логоса" и код светог Јована Дамаскина "Тачно изложење Православне вере".
Свети Атанасије Велики "О очовечењу Бога Логоса":

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Sad ne tjeram šegu ozbiljan sam, šta vidimo:  svi pred sobom isti tekst, svi smo i iste konfeseije, a čitamo potpuno različite stvari, kako je to moguće i kako se od toga osloboditi i doći to onoga kakav tekst po sebi jeste. Najviše grješe oni koji misle da je to lako i da se podrazumjeva.

Sam taj fenomen je nadrealizam, bilo u tekstu, slikarstvu ili u pogledu na svijet. Mi pronalazimo one smislove koje već sadržimo iskustveno u nama, kategorije, izgrađena značenja pojmova, pravila, naucni aparat. Ali sve to nije tekst, onakav kakav je po sebi, iz ovoga izlazi da je nemoguće biti objektivan, tumač stvarnosti (teksta).

Da li je sad ovo neka relativizacija, pa sad dozvoljavamo svakakva tumačenja? Ne, nego problem i pitanje šta to mi sve nabacujemo, učitavamo, sta paranoisemo?

Odgovor na problem nadrealizma su razne nadrealističke formule. npr metod Salvadara Delije je bio paranoično-kritički odnoso svjesno je organizovao svoj nabačaj, aparat, ali ga neprestano kritikujući, da ga ne bi hvatao manir samog aparata, nabacaja, da ne upadne u vlastitu mašinu i da bi u sto većoj mjeri dosegao stvarnost (teksta).

Moja pokojna baba Jela bi to izrazila ovako: šta gdo ko radi čini mu se da je dobro.

I sad ako ti je glava skockana po Ziziju i Zurliju ti ih vidiš svuda, i gdje ih ima i gdje ih nema.

Dakle ne probijamo se do stvarnosti, a treba se probiti do njenih temelja.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 минута, ekdikos_apomahis рече

Нема ту шта да се чита/не чита. Логос је постао човјек, да би се ми обожили. Христос се оваплотио, страдао и васкрсао и тако обожио људску природу. Пошто је та природа заједничка свима нама и ми можемо да се обожимо, кроз борбу са гријехом и свете Тајне. Ово обожење је циљ са којим су створени први људи (подобије Божје у човјеку).

А сада стварно, може ли да се тема врати на Патријарха?

А баш о томе није било речи. :smeh1:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Има код светог Дамаскина и слово о пропадљивости и трулежности :D


72. О пропадивости и трулежности

Реч пропадивост има двојако значење. Знаменује, наиме, ове човечанске страсти: глад, жеђ, напор, ране од клинова, смрт, односно раздвајање душе од тела, и томе слично. Сходно томе значењу, тело Господње називамо пропадивим: јер све то je својевољно узео на себе. Пропадивост, међутим, значи и потпуно растављење тела на елементе из којих је састављено, као и његово ишчезавање; што се углавном од стране многих назива труљењем. Такве пропадивости тело Господње није искусило, као што вели пророк Давид: Јер нећеш оставити душе моје у паклу, нити ћеш дати да светац твој види трухлост (пропадивост).[1]
Нечастиво је, дакле, говорити да је тело Господње и пре васкрсења непропадиво, у оном првом значењу те речи, као што кажу безумни Јулијан[2] и Гаијан.[3] Јер ако је непропадиво, онда није једносуштно са нама; онда се и све оно о чему Јеванђеље говори, као што су глад, жеђ, клинови, пробадање ребара, смрт збило по уобразиљи а не истински. Но ако се то све збило у уобразиљи, тада је тајна божанске икономије прелест и обмана, a Он je у уобразиљи а не истински постао човек, те ћемо ми у уобразиљи, а не истински, бити спашени. Али даље од нас таква хула, а они који тако кажу нека немају удела у спасењу; ми смо се, међутим, удостојили истинскога спасења и задобићемо га. Међутим, према оном другом значењу речи пропадивост, исповедамо да је тело Господње непропадиво, односно нетрулежно, како су нам то богоносни Оци[4] и предали. А сагласно са првим значењем речи пропадивост, после васкрсења Спаситељевог из мртвих, тело Господње називамо непропадивим; јер својим телом Господ је и нашему телу даровао и васкрсење и непропадивост која том васкрсењу следује, је Он сам је постао првина и нашег васкрсења и непропадивости и бестрадалности: Јер треба ово распадљиво да се обуче у нераспадљивост[5] вели божански Апостол.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 44 минута, Вукашин рече

Но ако се то све збило у уобразиљи, тада је тајна божанске икономије прелест и обмана, a Он je у уобразиљи а не истински постао човек, те ћемо ми у уобразиљи, а не истински, бити спашени. Али даље од нас таква хула, а они који тако кажу нека немају удела у спасењу; ми смо се, међутим, удостојили истинскога спасења и задобићемо га

:) a opsta priroda je uobrazilja.

Пре сат времена, ekdikos_apomahis рече

А сада стварно, може ли да се тема врати на Патријарха?

Nije se previse udaljila, jer je Rocko svoju uobrazilju "istinskog pravoslavlja i vjere" stavlja iznad Patrijarha, i Sve nas uci kuda da idemo i sta da radimo, i ako nije prosao nikakav dril, pa se sad  pomalo razgovedjuje.

Ali sta ocekivati kad zivimo u pojimu opste prirode, a ne kao pojedinacna bica, onda je "prirodno" da se pokoravamo opstem.

I sta ja radim: ubjedjujem se da se Hristos ovaplotio u 1Isusu.

Ali to je problem kada se stavovi uzimaju ontoloski, ovaplotio se Logos u Isusu i sve automatski - ontoloski gotovo, ono jest, ali valja da se onticki zbude.

I nije ovaplocenje sav domostroj.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, ekdikos_apomahis рече

А сада стварно, може ли да се тема врати на Патријарха?

Може и не мора. 

Много зависи од људи који знају сву онтологију и филозофију, али им теже иде правопис за пети разред основне школе, па не знају да се пише "сумњам" а не " сумљам" и не знају када се пише "иако" а када "и ако". И, наравно, не знају основе пристојне комуникације.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

учитељаки позив је млого озбиљна ствар, и ја бих реко уз ово учитељски позив је много опасна ствар....ако чоек некога научи нешто погрешно: са чиме ће искупити своју душу за тућу погивију/погибао....

....док ово питам сјетих се једног примера: отишо брачни пар код духовника/калуђероса, тако да се са њим посавјетују како и шта да раде....и лудак њима каже кад им дође 5 до 12, да се узму за руке и шетају.... постоје многи друге ситуације околности... које могу имати катастрофалне последице ако чоек свој живот повери/да у руке неком слијепцу...................

 

Шта хоћу да кажем је следеће, ево сликовит приказ шта се догоди кад људи "погрешно" протумаче Св. Писмо/ Нови Завет:

https://youtu.be/NhqDgP2VOX0?t=46

https://www.youtube.com/watch?v=5rThC1Jdzs8&t=48s

 

Наравно да су постојали изузетци и да још увек постоје изузетци али од овога не треба правити правило, мали је број људи који својим подвигом а прије свега Божијом вољом достигао тај ниво да не подлежу физичким и законима природе у којима живимо ми као људи, дакле ако би се то могло рећи ти људи иако живие овде на земљи обитавају, живе/обитавају више у другој димензији гдје су се више приближили Господу неба и земље - ово је моја лична итерпретација.... али кажем опет од овога не треба правити правило ако је неки пустињак живио са зверима и ничим му нису наудиле....

... за нас обичне смртнике за почетак је довољно да будемо верни поруци/учењу светих људи (које налaзимо у Новозаветни списима и списима Црквених Отаца)....

...неко је добро већ горе приметио...да исти текст људи другачије читају.....има људи који пажљиво читају сваку реч и не излазе из оквира речи и онога што је речено/написано... не може се додавати нешто ако то нешто не пише... речи/тематски итд.... нису списи НЗ и Отаца Цркве шведски сто - како то неки мисле....,није то ствар укуса, па ту сад ко шта оће узима па иде онда: мало кобај прво, па онда иде кокошији производ а успут могу и  шкољкице итд.... не то НЕ МОЖЕ тако, НЗ и Списи Отаца Цркве нису нека причица као што то жентурине понекад занају уз кафицу......, па ту може да се дода нешто да се одузме да се итерпретира итд.... НЕ, кад је у питању текст НЗ и Отаца Цркве, већ што пише пише, мора се узети тачан контекст/садржај целог текста као и време околности кад је то неошто писано, то је цела наука како се правилно чита НЗ и Текстови Отаца Цркве, није то као отићи у пекари и купити хљеб или на кооск новине па читати....

...већ сам то овде на поукама спомињао, кад неки надри-теолози почну да причају булшит како Св. Игњатије Богоносац каже то и то,  па онда узму Св. Игњатија да учврсте још више епископску власт, а то у опште није суштина, кључна тачка шта Св. Игњатије говори...Св. Игњатије  због секташа/јеретика, погрешног учења каже вернима да се окупе око Епископа да би се сачувала Црква/заједница... и данас ови надри-теолози вјешто прескачу и неће да кажу, да Св. Игњатије спомиње и свештенике и ђаконе око којих верници требају да окупе - а не само епископе......

...дакле данас неки надритеолози читају Св. Игњатија и користе да учврсте своју власт и да што дуже захватју из азне  (Црквене касе).... док сами текст (и све његове посланице заједно) ако се чита пажљиво каже циља сасвим нешто друго.....

и ето то је то....

и ово да додам:  у богослвијама се често дешава да ученици кад пишу рад на неку тему...добију наслов/тему а често се дешава... да ученици пишу о нечем 10ом.... а наслов је кристално јасан.... исто тако дешава се знам за многе случајеве да људи (богослови/студенти, теолози) који су у Цркви пошаљу писмо свом епископу.... и тамо свако нешто напише што и зашто пише....али владике то из непажње протумаче и интерпретирају на своје начине, или не прочитају детаљно.... и догоди се да те владике послије кад прође вријеме, за 10 или више година сконтају о чему се ту ради а шта су могли да знају/увиде само да су само мало (не превише) сконцетрисаније прочитали та нека писма... оваквих примера има за које знам колко оћеш......

дакле свако чита и тумачи, растумачује на свој неки начин..... и ето то је то, да не губим своје драгоцјено време на ове глупости....

поздрав за све људе добре воље да сте ми сви живи и здрави

ајд здраво народе

 

p.s. има неколико битних/важних тема о којима ћу написати понешто.... али никако да стигнем, бринем се за тон артон му епиусион..........

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bokisd Да не буде забуне, можемо у практичном смислу говорити о православном систему врједности, ако се избјегне да то буде идеологија, него да се живи по заповјестима, Оцима, канонима...уз битне разлике, а то је да те врједности излазе из вјере, да је тај систем ипостасан, да је то систем слободе, да не зидамо на туђим темељима, да не правимо од тога западну филозофију, онтологију и слично, да нам је логика помоћни алат.

Шта значи да је систем ипостасан и да је систем слободе?

Да је ипостасан значи да се кроз те истине сусрећемо са Христом, да то никад нису истине узете  по себи, него по Христу и по нама, усмислу да је немогуће избјећи да се прилогађавају нама, и у смислу послушности, гдје се ми смањујемо, а Христос расте, односно гдје се те истине стално мјењају, продубљују, не релативизију.

Било је добро за светог Саву да бјежи од куће и за Аврама да замахује ножем на дјете, или да се побију сви Амаличани, па хоћемо ли сад од тога да направимо правило или какву идеологију?

Или ћемо да извадимо шта нам се свиђа према нашој идеји добра, или оно што нам сличи неком актуелном свјетоназору, много је начина да заблудимо.

Ако сад постимо или идемо на Свет Гору и чинимо друга очигледно добра дјела Саве и Аврама, да ли смо се самим тиме избавили из горње замке или смо упали у ропство свога расуђивиња, слично иконописцу кописти који само споља опонаша велика дјела, а сустински је у промашају,  чини злочин и у ствари  избјегава светог мајстора кога опонаша, него узима тај предложак по себи, деконтекстуализује, ишчашује.

Али ако не занемарјући своју слободу и одговорност дођемо у контакт са св Савом и Аврамом и ослушнемо шта нам говоре (сигурно не да бјежимо од куће и витламо ножевима, премда је и то могуће). па да онда и то преиспитамо у дијалогу и зашто да не и логиком.

Ево и једног примјера из мога живота, спопало ме у Вазнесњској да откачим неког за ког сам мислио да је близак и то на врло необичан начин да сам у томе осјећао једног владику, све из небуха.

Нисам могао толико да вјерујем "себи" па да по основу тога реагујем, али сам се замислио и убрзо обратио пажњу на неке ствари које бих иначе сигурно превидио, и тек тад се појавила логика, и било ми је јасно и откачих га, на даље се све то потврђивало.

Једно је оперисати са прошлим истинама, (Сава и Аврам нису прошли и не ваља их узимати тек као чињеницње па их само научно обрађивати), а друго са будућим, са оним што нам се објављује у Цркви, односно са Савом и Аврамом како нам се у свјетлости објављују.

Ставити под  обраду Саве и Аврама, и заиста им подражавати кроз послушање, да видимо шта они данас траже од нас у Цркви, и то је једна истина за Боксида, а друга за мене, а ипак једна те иста са свима и свим.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Зашто да не, треба објавити имена, нека буде јавно.

Могли би и родитељи да попричају са директорима, ја знам како бих када би моје дете било у питању :D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 14 часа, Вукашин рече

Зашто да не, треба објавити имена, нека буде јавно.

Могли би и родитељи да попричају са директорима, ја знам како бих када би моје дете било у питању :D

Препадоше се другови богоборци па одмах повикаше у глас.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Читам мало коментаре са линка изнад. Другосрбијанци бране директоре који су по свој прилици, СНС кадар. При том су до јуче, а и сутра ће свакоме ко не пљуне на српску власт с обе стране Дрине рећи да је бот, у најмању руку.

Требамо се молити за ове наше несрећне сународнике што на нашу Цркву вичу и са лева и са десна. Погубљени.

  • Свиђа ми се 1
Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...