Jump to content

Владика Порфирије изабран за новог патријарха

Оцени ову тему


Препоручена порука

@Hadzi Vladimir Petrovic Љуби те твој брат. Ево ти нешто за озбиљно созерцање, да коначно схватиш да те не нападам.

"Слово се очовечило, да бисмо се ми "обожили", "да би нас обожило у себи". (И ко кога онда усваја, ми Њега, или Он нас?) Обожење је усиновљавање Богу, "чиме синови човечији постају синови Божији". И ми се, "прихваћени од Бога Слова, обожујемо ради Његове плоти", тј. силом Његовог Оваплоћења. Јер, Слово се у рођењу од Дјеве није сјединило са неким одређеним човеком, него са човечанском природом. Стога се све што се савршава у Христовом човештву непосредно (али не и принудно) распрострањује на све људе као "сроднике" и "сателеснике Његове", и то не само због сличности, него и због стварне сапричесности свих људи у Његовом човештву. (Немају, значи, два човешта, већ само једно, Његово). Јер, Он је чокот, а ми смо лозе, "сједињене с Њим по човештву". Као што су лозе једнусушне са чокотом и из њега исходе, тако и ми имамо једнородно тело са Господом и примамо од Његове пуноте. Његово тело за нас јесте "корен васкрсења и спасења". Опште обновљење, помазање, исцељење, вазнесење већ се извршило у Христу, будући да су сви понесени у Њему. То није проста "сходност" или замена, него право јединство. Стога се у Христу свеколико човечанство помазује духом на Јордану, умире на крсту и саваскрсава у нетрулежности: у Њему, "јер Он на себи носи наше тело"... " (Флоровски, Источни Оци 4. века).

(Тих пар напомена у заградама и подвлачења су моји, а наводници на "обожењу" и даље редом, ту су као наводи св. Атанасија Великог, а не као неко наводно обожење итд.)

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 1.4k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 14 минута, slovoA рече

@Hadzi Vladimir Petrovic Љуби те твој брат. Ево ти нешто за озбиљно созерцање, да коначно схватиш да те не нападам.

 

пре 4 часа, slovoA рече

због превеликог броја тих бесмислица, али и због манипулација и лажи.

A kako ovo da shvatim, šta ja to lažem i manipulišem? 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, Bokisd рече

Naravno da nije tako :0201wink:, mozes ti da pricas tvoju pricu do podne  :stadaradim:

Боки, кад би погледао само назив теме видео би ђе си отишао од теме својим бравурама.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 7 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

A kako ovo da shvatim, šta ja to lažem i manipulišem?

Ако сам јасно рекао, природа је нарушена падом, какве то везе има с том промјеном природе коју ми спочитаваш и "мајмунима и глистама", које наводиш? Ако то није манипулација, шта јесте? Она прича о фалусу, иако се ниједном ријечју нисам дотакао питања сексуалности? Итд, да више не улазим у ту причу у коју сам рекао да нећу улазити.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

И просто речено: све оно што је о Богу речено на начин који је подобан нашој телесности, скрива у себи неко значење које, својствима која су нама подобна, учи о ономе што је изнад нас; осим ако није речено нешто о телесном доласку Бога Логоса: јер је Он, ради нашега спасења, узео на себе целокупног човека, односно, невештаствену душу, и тело, и својства човечанске природе, као и природне и непорочне[1] страсти.

Св. Јован Дамаскин нпр. каже својства човечанске природе. 

Дакле, по пристанку Свете Дјеве, Дух Свети дође на њу, према речи Господњој коју је анђео изрекао, чистећи је и пружајући јој силу прихватања Логоса божанства, а истовремено и силу рађања. И тада ју је, као некакво божанско семе, осенила свевишњега Бога ипостасна премудрост и сила, односно, Син Божији који је једносуштан са Оцем; и саздао је себи, од њене пречисте и нескверне крви, тело, оживљено словесном и умном душом, првину наше грађе; али није га саздао семено[8] него стваралачки[9] уз садејство Светога Духа. И није образовање Његовог тела закључено спајањем појединих делова, него је завршено изједна, јер сам Логос Божији је телом постао ипостас. Наиме, божански Логос се није сјединио са телом које је већ унапред постојало само по себи,[10] него је, сместивши се у утробу Свете Дјеве, на неописив начин, од пречисте крви Увекдјеве, у властитој ипостаси саздао тело оживљено словесном и умном душом, те примио првине човечије грађе, тако да сам Логос кроз тело постаје ипостас. Према томе, тело човечије је истовремено тело Бoгa Логоса, живо тело, словесно и умно. Зато и не велимо за Њега да је Он човек који се обожио, него да је Бог који се очовечио; [11] јер будући по својој природи савршени Бог, постао је Он сам и савршени човек по природи, не мењајући властиту природу, [12] нити уображавајући[13] божанску икономију; већ се несливено и непромењиво и нераздељиво сјединио по ипостаси са телом преузетим од Свете Дјеве, које је оживљено словесном и умном душом, и које je у њему задобило своје постојање. Тиме он не претвара природу свога божанства у суштину тела, нити суштину свога тела у природу свога божанства нити, опет, саставља једну сложену природу од своје божанске природе и од онога што је примио од човечанске природе.

Овде каже - нити "од онога што је примио од човечанске природе" и "примио првине човечије грађе, тако да сам Логос кроз тело постаје ипостас".

 

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 сат, slovoA рече

Ако сам јасно рекао, природа је нарушена падом, какве то везе има с том промјеном природе коју ми спочитаваш и "мајмунима и глистама", које наводиш? Ако то није манипулација, шта јесте? Она прича о фалусу, иако се ниједном ријечју нисам дотакао питања сексуалности? Итд, да више не улазим у ту причу у коју сам рекао да нећу улазити.

Rekao si da je covjek nezavrsen i nesavrsen, sto bi znacilo da se desava neka izmjena u prirodi, da se dovrsava i usavrsava, ili bilo kako mjenja. Tako da sam bio malo slikovit, tvrdeci da se mjenja samo stanje, a da piroda ostaje ista, kako u padu kada se energija druge prirode (blagodat,)udaljije, smanjuje, tako u pokajanju kada se priblizava, niti se priroda po sebi mjenja u ovaploćenju kada je Hristos uzma, gle samo tu imamo golu prirodu bez ipostasi o cemu govori citat koji si priveo, uzima se samo priroda, Logos je ipostas.

Meni se na dalje cini da je Florofskin pao sevdah i da se bas ne slaze sa sv Jovanom Damaskinom, da je pod uticajem svog vremena covjecsntvo u jednini -,ljudstvo  citao kao covjecscanstvo u mnozini/ vrsta, , iz ove njegove izjave izlazi i da smo svi vec vaskrsli, a Pavle takve opominje. Još i da se citavo covjecsnstvo krstilo, pa sta mi radimo, sto ponavljamo krstenja imamo tu krstenu prirodu?

Mislim da nije visokoumlja i pojmovs stvar bi bila jasna, jedan covjek sin Marije  Isus u njemu se ovaolotio, tako što  uzeo cjelokupnu prirodu (savrssenu), ne dio samo dusu,  ali ne, to se cita kao ukupna priroda kao da se ovaplotio u vrsti, pa sad ljudski rod ovaoloćenjem spašen, a očigledno nije samo ljudski rod, nego i zivotinje, andjeli i kamenje.

Rjec je o jednini ne mnozini. a to jedno je isto kod sviju, opste /vrsta, ono jedino postoji.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Rekao si da je covjek nezavrsen i nesavrsen, sto bi znacilo da se desava neka izmjena u prirodi, da se dovrsava i usavrsava, ili bilo kako mjenja.

А шта друго радиш уподобљавањем Христу и Његовој савршеној природи човјека? Ако је та "наша" природа већ савршена, нема никаквог разлога да се уподобимо Христу. Али, ако није, ако је трулежна (због самог пада), онда се управо у Њему ослобађа тога и постаје савршена, онаква какву ју је Бог и створио за Христа, не само као Јединородног Сина, већ и као прворођеног међу дјецом Божијом (по усиновљењу).

Уосталом, и сам си то свједочио не једном, да од Његовог божанства (причешћем) примамо ту нетрулежност и мада не постајемо богови по природи, та "наша" природа постаје нетрулежна и савршена управо по самом причешћу..

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Hadzi Vladimir Petrovic Само још једна напомена, опет! То што кажеш да се мијења само стање, а природа остаје иста, чега се мијења то стање? Ничега? Или управо те природе, која се тако уподобљава Богу и излази из тог свог статуса кво, као самодовољна (индивидуална).

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, slovoA рече

"наша" природа постаје нетрулежна и савршена управо по самом причешћу..

......ко од Црквених Отаца у првих 1500 година пише/каже то?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 часа, slovoA рече

А шта друго радиш уподобљавањем Христу и Његовој савршеној природи човјека? Ако је та "наша" природа већ савршена, нема никаквог разлога да се уподобимо Христу.Osim obozenja Али, ако није, ако је трулежна (због самог пада),trulezna je i bez pada jer je stborena онда се управо у Њему ослобађа тога и постаје савршена, онаква какву ју је Бог и створио за Христа, не само као Јединородног Сина, већ и као прворођеног међу дјецом Божијом (по усиновљењу).povratak na staro-origenizam.

Уосталом, и сам си то свједочио не једном, да од Његовог божанства (причешћем) примамо ту нетрулежност и мада не постајемо богови по природи, та "наша" природа постаје нетрулежна и савршена управо по самом причешћу..zasto onda umiru privrsceni

Nisam to govorio nego da nase zajednicanje sa ljudskom prirodom Hrista nije izvrseno ovaplocenjem po nuzdi, nego nam je omoguceno  da slobodno usvajamo Hristovu ljudsku prirodu pricescujuci se njome, nakon sto smo prihvatili da je Isus Bog. 

Svaki ponaosob da se dobrovoljno da se pricesti, a ne se pricestimo tako sto de On ovaplotio jednom za svagda.

Mislim da kada oci govore cjelu prirodu i svu prirodu upravo govore savrseno se ovaplotio bez ostatka jer to je kontekst tih rasprava, i dusa , tjelo i porivi i sl. Filozofski kontekst je platonizam, a Sveman cita iz svoga vremena i gresi.

Jer ruku na srce ko danas brine o pojedinacnom sustom, to izgleda beznacajno prema globalnom i globalistickom, medjutim samo ono postoji Bogom ustanovljeno, a svako sabiranje koje nije Crkva je neki vid svjetovnosti.

Pa se raspjevao :naklon:Sveman svi smo krsteni u Jordanu, jesmo malo morgen.

p.s. boldovao sam u citatu tvoga teksta moje primjedbe.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 часа, slovoA рече

@Hadzi Vladimir Petrovic Само још једна напомена, опет! То што кажеш да се мијења само стање, а природа остаје иста, чега се мијења то стање? Ничега? Или управо те природе, која се тако уподобљава Богу и излази из тог свог статуса кво, као самодовољна (индивидуална).

Stanje prirode se mjenja po vrsti naseg odnosa sa Tvorcem, a ne mjenja se ono što je On stvorio savrseno u nesvrseno, nego se mjenja mjera naseg učestvovanja u bozanskoji prirodi - odnosno njenim energijama, to dok nije došao Logos u prirodu, pa je lično postao nosilac  prirode, njena sustina. Ali samo u jednom pojedinacnom slucaju Isusa iz Nazareta, u koji se mi učlanjujemo, te se mi i prirodom spasavamo, jeduci...

Te se sada stanje prirode mjenja i  po nasem odnosu unutar stvorenog sa Hristom, kroz prihvatanje svoje, moje, tvoje, pojedinacne prirode u njenom dostojanstvu ne samo djela bozijeg nego i tjela božijeg, koje je smrtno (pa sta!) i stradalno kao i tjelo Isusa Hrista, a ko unizava pojedinacno susto, tvar, unizava Tvorca, a  poslje ovaploćenja unizava drugu Hristovu prirodu .-Njegovo Tijelo.

A u tom morbidnom ucenju nastalom na krivo citanom hajdegerovom "biću za smrt" se nigdje ne pominje blagodat, nego se pokvarena priroda popravlja, ma nemoj, pokvarene su te ličnosti.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Да ли сте видели победу коју је патријарх Порфириј извојовао у Македонији? Како ми Македонци га волимо?
После 20 година мржње, Порфириј је ушао у Македонији као највеќи победник, који ослободајуќи нас од српску јуриздикцију, освојио је сва наша срца!
Долгоденствуј владико Свјати!
http://www.spc.rs/sr/vishe_stotine_vernih_dochekalo_patrijarha_porfirija_u_manastiru_kalishte_kod_struge

Ти ме волиш, ал ја не осећам.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 20.6.2022. at 22:32, Вилер Текс рече

Боки, кад би погледао само назив теме видео би ђе си отишао од теме својим бравурама.

Peticija..... Teksa za administratora.... :cheesy3:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 19 часа, Orthophill рече

Да ли сте видели победу коју је патријарх Порфириј извојовао у Македонији? Како ми Македонци га волимо?
После 20 година мржње, Порфириј је ушао у Македонији као највеќи победник, који ослободајуќи нас од српску јуриздикцију, освојио је сва наша срца!
Долгоденствуј владико Свјати!
http://www.spc.rs/sr/vishe_stotine_vernih_dochekalo_patrijarha_porfirija_u_manastiru_kalishte_kod_struge

Stvarno lepo gostoprimstvo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...