Jump to content

Владика Порфирије изабран за новог патријарха

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 6 часа, Inženjer Djatlov рече

@Bokisd Da, samo što ne mislim na predodređenje za svetost, već na potencijal za svetost koji svi imaju, koji se po blagodati aktualizuje, iako to još uvek nije zadnja reč o meni, jer nisam umro i mogu da padnem u međuvremenu. Anticipira, pokazuje mogućnost koja je već tu, ali ne znači da ja od tog svetog sebe ne mogu da odstupim ako se privežem za greh.

Meni je ovo okej sto si napiso, potencijal za svetost koji svi imamo, to je ono da Bog zeli da svi budemo savrseni (duhovno), ali to zavisi i od blagodati i od nas samih.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 1.6k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 6 часа, Inženjer Djatlov рече

@Bokisd Dobro, ali onda se postavlja pitanje koja je to tačno posledica greha koju je Hristos uzeo na sebe? Bol i patnja? Osećaj bogoostavljenosti? Strah? Rascep između unutrašnjeg i spoljašnjeg sveta? Nepodudaranje misli i stvarnosti?

Trebalo bi da je na prvom mestu da je smrt posledica greha i truleznost tela , to je Hristos uzeo na Sebe koliko sam razumeo dobrovoljno i po ikonomiji je prihvatio da bude mucen i ubijen do smrti telom, jer ima tamo koliko se secam napisano da On ima vlast poloziti svoju dusu i ima vlast ponovo je uzeti, to se valjda odnosi na ovo gore da dobrovoljno i sa vlascu predaje svoj zivot i telo i dusu na mucenje i smrt kako bi pobedio greh i smrt i truleznost i kako bi i nama darivao da mozemo pobediti greh i smrt i truleznost.

Koliko se secam Hristos je uzeo telesno i nase prirodne i neporocne strasti kao sto su bol i patnja, strah, krv, suze, san, umor i slicno, i to je ovo sto gore nabrajas.

Mislim da odprilike tako stoje stvari, treba pronaci kod svetitelja tumacenja i objasnjenja, nesto sam umoran da trazim, mozda sutra.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 12 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

A da sam ti rekao licnosti lale bi ti iz usiju rasle:osmeh:, ili jos bi po smirenju rekao, ne ja sam licnost u nastajanju.

Као што рекох, учи да читаш.

пре 21 часа, slovoA рече

Свима нама претходи природа човјека, у којој се рађамо као ипостаси(!). (Још нагласих, па опет џаба.)

Нема ту никакве, значи, личности у настајању, рађамо се као ипостаси (личности). Али са првим покривањем своје голотиње, дијете већ потискује ипостас и на сцену полако ступа просопо. И управо на том питању се види мјера свачијег познања (не причам ту сад о дјетету, већ о самом познању). Ако је индивидуа (Адам скривен у жбуњу) исто што и ипостас (Адам у Рају), пад се није ни десио. А о каквом онда познању причамо?

Ако је Адам и у жбуњу испуњен благодаћу, тј. ако га она не мимоилази, то не само да је директно супротно учењу Цркве, већ је и та благодат "фелерична" јер он ту више не препознаје себе у свјетлости, него нагог. А управо на тој "фелеричној" благодати се данас заснива познање многих и премногих у Цркви, до грла закопчаних у индивидуализам. И шта да приме онда, и како?

Даље нећу коментарисати, ни Лудовикоса, ни Јеротића, а поготово не ту твоју "мистагогију".

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Sigurno ne zato sto je gresan, niti sto smrt ima vlast nad Njim, dozvolio je da bude ubijen, ali ono sto je ocigledno da nije priroda lisena grjeha, automatski lisena smrti,( kad bi htjeo @Bokisd da se nauci od Hrista) smrtnost je svojstvo stvorenja bez obzira i ako se neostvaruje kao kod angela, jer samo Bog postoji po svojoj volji, a evo po svojoj volji dobrovoljno i Bog umrje, a postavsi covjek imao je taj potencijal, i poistovjetio se sa nama i u tome.

 

Eto, ovde se slazem, nema smrt vlast nad Njim, pa da li moze smrt i djavlo i greh imati vlast nad onim koji je Stvoritelj svega, svemocni i besmrtni Bog po prirodi i sustini i postojanju, ali Bog dobrovoljno i po svojoj vlasti predaje svoje telo koje je primio od nase prirode i predaje se na telesnu smrt jer se Bog poistovetio sa nama telesno u smrti, ali je naravno i Vaskrsao jer je besmrtni Bog po prirodi, jednostavno Bogocovek.

Naso sam ovo na brzinu koliko sam na prvi pogledo tice se teme :

https://medclubs.ru/bs/vselenskie-sobory-pravoslavnoi-cerkvi-o-chelovecheskoi-prirode-spasitelya.html

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Hadzi Vladimir Petrovic To razumem, ali ne razumem koje je posledice greha Hristos uzeo na sebe, kad smrt nije jedna od njih? Ako može i u kontekstu ovoga što sam pitao Bokija oko Hristovog tela pre i posle Vaskrsenja. Npr. bola ima pre Vaskrsenja, a posle nema, je l' tako? Je l' to znači da je bol posledica greha koju je uzeo na sebe...?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bokisd Da postavim stvar ovako, postoji li privremena svetost, dakle neko bude svet i onda padne, ili se svetost samo sa kraja života meri? Ako postoji, to bi onda bila ona anticipacija o kojoj govorim, koja još uvek nije garancija toga šta će biti na kraju, jer je pad moguć, ali potencijalno može i da opstane do kraja.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 часа, Вукашин рече

Читао сам Софронија Сахарова који се бавио питањем личности и нисам наишао на овакво супротстављање појмова просопо и ипостас, готово да их користи као синониме.

Шта значи то "готово"? Јер сигуран сам да си читао и источне Оце 4. вијека, који праве јасну разлику између просопа и ипостаси. И управо на тој разлици заснивају догмат о Светој Тројици, те то ни у којем случају не могу бити синоними.

Узми само то питање. Зашто Свету Тројицу препознају искључиво кроз ипостаси, а просопо везују само за човјека?

Али наравно да ту нема те супротстављености, што каже Сахаров, односно, не мора је бити. На једног истог човјека се односе оба та појма, али не као синоними. И што је још битније, ради се само о разлици између просопа и ипостаси а не њиховом супротстављању које води право у шизофренију, као насилни пут "познања". Јер једино нас благодат ослобађа тих маски (просопа), да би се испод тих наслага гријеха опет пројавили као ипостаси, као дјеца. Не, дакле, као нешто ново, већ као блудни син који се враћа Оцу.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Inženjer Djatlov Не причам ја о прошлим животима, него о природи у којој си рођен. Та природа је постојала и прије него што си ти рођен, а из ње све баштиниш. И како онда мислиш да си ти почетак, на основу чега? На основу тога што баштиниш?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Sve skupa nije vrjedno pomena, ali radi zabludjelih kao sto je pop  @slovoA koji bi smatrao uvredom da mu kazem da je fasista, ali zato burla da je Crkva korporativna licnost, ontoloski zavisna od nosioca bitka.

Корпоративна личност??? Јеси ли ти нормалан? Кад сам ја причао О ЛИЧНОСТИ ЦРКВЕ?!

Знаш ли, колико ти вриједи та прича? Исто колико сам ја поп.

Ако причам о бићу Цркве, зашто то поистовјећујеш с личношћу? На основу чега? Да ли је личност (ипостас) Сина биће Божије? Или личност Оца? Или је Дух Свети то биће Божије? Ако ти не разликујеш природу од ипостаси, и биће Божије сводиш само на једну од ипостаси Тројице, ваљда, по потреби, зашто мени то намећеш?

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@slovoA  Znaci zbunje je odgovor i u zbunju individua postade maska, a ipostas licnost, a ne recimo subjubektum, i to sad vise nije zizijeva dilalektika licnost induvida, nego nesto ontacko7896634, a zajednica licnosti u odnosu nije korporacija oko episkopa.:aplauz:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@slovoA Mene i svakog je pre svega stvorio Bog ni iz čega. Ili negirate to? Roditelji su oni kojima je dato da u tom činu učestvuju, i da se kroz njih to desi. Tako da se priroda mojih roditelja i predaka javlja kroz mene i ja njoj kao onaj koji postoji, ima egzistenciju, hijerarhijski prethodim. Ako bi priroda predaka bila primarna, ja ne bih postojao kao ličnost, već kao isečak iz nekakvog predanja, rob sopstvenih predaka, a ne ravnopravni naslednik. Je l' Hristos dolazio da spašava čoveka kroz narod, ili narod kroz čoveka? 

Svojim shvatanjem prirode uvodite moć kao vezivnu silu među ljudima, jer ako je roditelj ovo što tvrdite, on je tiranin koji ukida sina, i dođosmo očas posla do oca kao frojdovskog oca.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, slovoA рече

@Inženjer Djatlov Шта су твоји родитељи и преци? Нека друга природа? Изгледа да ти уопште није јасно шта је природа.

Koji bolesnici, tako sam pitao jednog zizi djakona kad je cekao djete, koga ocekuje prirodu? Moji su preci licnosti, vidi kod Damaskina licnost se uvjek radja a priroda stvara.

Dakle inzinjerova priroda je stvorena od Boga, a licnost rodjena od roditelja.

A ne obrnuto kako uci jeretik: da se priroda dobija od roditelja a licnost od Boga kroz Crkvu.

Kroz crkvu se dobija od Boga stvorena, Bogom spasena priroda, a za licnosti nam Crkva ne treba smo i u paklu i bez Boga, i satana je licnost.

Nacizam je mila majka za vas, kad se uzmu u obzir pravne posljedice ovog ucenja.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...