Jump to content

Владика Порфирије изабран за новог патријарха

Оцени ову тему


Препоручена порука

@ekdikos_apomahis Uzeh sad da pročitam biografiju Marije Skobcove i vidim da je kanonizovana kao mučenica. Postoji li neki usaglašen stav o tome kako se gleda na nečiji dotadašnji život i stavove, kada on postane svet zbog mučeništva? Da li i oni dobijaju ,,na težini", tj. da li bivaju osvećeni, ili je sve to nebitno i samo čin mučeništva se važi? Hvala

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 1.6k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 4 часа, Родољуб Лазић рече

Не видим никакву сметњу (напротив), да Црква понавља своја упозорења и свој став када се ради о важним црквеним и друштвеним питањима. Видели смо да је Синод Бугарске Цркве барем 3 или 4 пута (што се на српском гуглу видело као вест, могуће је да је било и више пута а да није објављено као вест код нас) у периоду од 2010. до 2022. године износио своја саопштења о прајду. Очито имају другачије резоновање од тебе или вас. Знамо да су наш Сабор и Синод више пута, кад год се стање погоршало, или био некакав важнији нови догађај, понављали свој став о Косову и Метохији. Такође се много пута у посланицама понављао и став у вези са абортусом. У свакој или скоро свакој ускршњој  посланици посланици се бодрио и наш народ на Косову и Метохији, и поздрављао и изражавао своју пастирску бригу за народ у дијаспори и тако даље, сигуран сам да је таквих и сличних понављања у вези разних тема било доста од стране Сабора и патријарха. По вашем начину размишљања и логици, све то је било сувишно: зна се став Цркве о Косову и Метохији, о абортусу, о нашој подршци народу на КиМ и у дијаспори, ми смо то рекли и пшта има више да понављамо. Али видимо да се све то много пута понављало у документима и посланицама Сабора јер се сматрало важним и потребним да се понови. Па када је већ тако, остаје само питање - да ли је планирани Еуропрајд важан догађај са аспекта Цркве и њеног деловања у друштву? Ја мислим да јесте.

Што се тиче хибридног рата, то је нови начин дисквалификације саговорника и лепљења етикете непријатељског елемента. Не кажем да нема и таквих, свесних или несвесних, деловања, али сав народ Божји ставити у исти кош, и сваку реч која није френетично аплаудирање и климање главом према јерархији за сваку реч или потез, или, пак, представља нормално промишљање о општедруштвеним и општецрквеним стварима, које би било испољено на било ком јавном месту, па и на овом форуму - све њих проглашавати букачима/људима који воде специјални, хибридни, рат против СВОЈЕ Цркве просто представља БЕЗОБРАЗЛУК или увођење неке православне милиције која ће да означава људе који су непоћудни или реметилачки фактор у Цркви. Логика злоупотребе "хибридног рата против Цркве" је врло једноставна и провидна: све што на било који начин (чак и евентуално, по нечијем тумачењу) представља самосвојно промишљање, размишљање, став који нису апсолутно идентични изнетом или очекиваном ставу јерархије, тумачи се као напад на Цркву, тежња да се она ослаби итд.итд, једноставно - све то је хибридни рат против Цркве. А то је злоупотреба појма "хибридни рат", јер хибридни рат свакако постоји и постоје људи који га свесно или несвесно воде, али се ствари морају разлучивати и одговорно тумачити, а не све трпати у исти кош и само лепити етикете непријатеља Цркве људима који се усуде да изнесу свој став. То је врло погодан (а и перфидан) начин ућуткивања и таргетирања. Тако да ће мој одговор на свако следеће помињање букача или хибридног рата у разговору са мном бити да је то безобразлук. Или инквизиција или нешто слично.

Bolje da ne pominjemo naseg sv.Justina i njegov 'hibridni rat' i razne kritike koje je upucivao nasoj Crkvi i Sinodu. 

Ili, kako je samo ostro kritikovao tadasnje Vaseljenske patrijarhe i njihovo crkveno delovanje, kako bi tek pisao o vp.Vartolomeju ne mogu ni da zamislim.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 27 минута, ekdikos_apomahis рече

 

Хомјаков и Бердјајев нису "у склопу литературе", с пуним разлогом, јер оно што је Бердјајев писао је, најблаже речено упитно са догматске стране. Хомјаков није ишао до те мјере, али има и код њега много упитних ствари.

Наравно, учили смо њима, тј. помињани су Бердјајев на курсу Философије, а Хомјаков је добио чланак у Појмовнику Црвкене Историје од оца Раше.

Игуманија Марија је водила буран живот, бавила се политиком, и бољшевици и бјелогардејци су били против ње. Скрасила се у Паризу са другим мужем. Касније се замонашила, писала у Паризу. Њени списи су добили различите оцјене. Пострадала је у II Свјетском рату, зато што је помагала Јеврејима.

Ти не угонеташ (што би рекао Његош, или се правиш) због чега ја помињем те људе.  Они су део лаоса,  а писали су и говорили иако их нико ништа није питао. Своје недоумице и лична промишљања, проблеме које виде у црквеном животу, уместо да напишу свом пароху и епископу, износили су јавно. А и професори богословља су такође лаос. Па пишу о свему што им падне на памет у вези црквених и друштвених тема, не обраћају се пароху и епископу.  И остаје онда да само "ситна црквена боранија" илити црквени плебс, има обавезу да не размишља, не разговара, не лупа главу о црквеним стварима, него кад је нештовидео и помислио као проблем, контроверзу... (како ли му се то уопште и десило да види или помисли?) да онда напише  пароху и епископу. Да се разумемо: нисам ја против тога да лаици пишу свештеницима и владикама, то се подразумева као ваљан и прикладан начин комуникације. Али,  то не значи да о свакој ствари која искрсне у црквеном животу једино на тај начин могу и треба да реагују. Легитимно је да разговају о томе, да се расправљају, размењују мишљења и у порти црквеној, и на интернету, и на слави и где год им падне на памет.  

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Како се народ иначе изражавао о црквеним стварима? Кад се каже да је за проглашење за светог потребно, између осталог, да постоји и култ поштовања у народу, како се то поштовање мери и верификује? И како народ то своје мишљење и поштовање изражава? Тако што неко пише владици - "преосвећени владико, у вези са блаженопочившим монахом Савом јављам вам да га моја породица, моји пријатељи и мештани села Мишаљ много поштујемо због његовог врлинског  живота и због_________ и молимо вас да ово наше мишљење пренесете Сабору ради његове канонизације...". Или се то поштовање народа, његово мишљење, однос, изражава (и узима у обзир за нечију канонизацију) фактички, кроз понашање, значи на неформалан начин?

Наравно, подразумева се да се и формално, писмено, обраћао црквеним властима за многе црквене ствари. Оно што ја хоћу да кажем, јесте да се не може народ у Цркви укалупити и обавезати да комуницира са јерархијом и да износи своје ставове само на формалан начин. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, Родољуб Лазић рече

А нико од њих не спинује, не потпаљује, није букач? То је резервисано само за "обичан" лаос?

Јесам ти реако да расуђујеш о свему.

Мораш да ми даш конкретан пример а не овако опште. Кријеш се иза општих места.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 3 часа, Родољуб Лазић рече

Нисам рекао да је лоше. Добро је. Рекао сам да се не може мишљење народа Божјег укалупити и формализовати само на то што си рекао. Да не причам да је било много случајева да се људи јесу обраћали, али никаквом реаговања нити одговора није било. Или је било у стилу - "ко си ти да ми пишеш?" "Имаш ли ти нека преча посла?".  Народ комуницира, размењује мишљење на много начина. Међу собом, са свештеницима, са владикама.... И све је то разумљиво и нормално. 

 

 

И кријеш се иза народа.

Народ није маса. Јесте за оне који се баве обликовањем мишљењеа. 

Сваки приблем и спор су решавали у Цркви конкретни људи без скривања иза народа.

Има много начина али нису сви добри за све.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Bokisd рече

Bolje da ne pominjemo naseg sv.Justina i njegov 'hibridni rat' i razne kritike koje je upucivao nasoj Crkvi i Sinodu. 

Ili, kako je samo ostro kritikovao tadasnje Vaseljenske patrijarhe i njihovo crkveno delovanje, kako bi tek pisao o vp.Vartolomeju ne mogu ni da zamislim.

Боље. Јер наш Свети Ава Јустин није претио расколима. Није ишао по медијима итд. И испоставило се да сву који су критиковали Патријарха Германа нису добро радили. Неки су се и јавно извинили и признали то.

Поредиш неупоредиво. То је баш артемитски приступ. Сакривање иза Аве Јустина као Родољуб и "забринути" иза народа. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, Вилер Текс рече

Боље. Јер наш Свети Ава Јустин није претио расколима. Није ишао по медијима итд. И испоставило се да сву који су критиковали Патријарха Германа нису добро радили. Неки су се и јавно извинили и признали то.

Поредиш неупоредиво. То је баш артемитски приступ. Сакривање иза Аве Јустина као Родољуб и "забринути" иза народа. 

Pa bas zato i pominjemo Justina, nije pretio raskolima ali je bas ostro i jakim recima kritikovao mnoge dogadjaje i pojave i u nasoj i drugim Crkvama.

I bio je bas veliki protivnik ekumenizma i pregovora i dijaloga koji se ne vodi na osnovama pravoslavlja i predanja crkve, i zasto se onda ne bi 'skrivao' i pozivao na Justina, hvala Bogu da imamo na nekoga da se pozivamo.

Inace, a sto stalno napadate Artemija kada ovde neki pricaju da nema veze postoji blagodat i sv.Tajne i kod raskolnika, postoje i kod Rimokatolika, zasto onda da ispasta samo Artemije, ispada da je on najcrnja ovca na ovaj hriscanski svet.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

И даље (се правиш да) не угонеташ. Ја говорим начелно о лаицима који по вама не да не би требало јавно да пишу о црквеним темама него ни да размишљају о њима. Јер само јерарси, ваљда, (треба да) размишљају. А ето сви наведени (и многи други, ненаведени), износили су мишљење у црквеној јавности, и то веома критичка и осуђујућа по Цркву. Не говорим да ли су њихови ставови и мишљења теолошки исправни. (Свакако се не слажем у многим стварима са Берђајевим и са м. Маријом). Говорим о самој чињеници да су се они као лаици уопште бавили теологијом и другим црквеним темама и  стекли су репутацију код многих у Цркви. Свети Јустин веома хвалио Хомјакова. Пола студената ПБФ-а је у моје време било "заљубљено" у Берђајева (а многи су постали свештеници и вероучитељи).Марија је проглашена за свету. А ви сада овде "падате у несвест" како то лаицима пада на памет да размишљају о црквеним питањима и да заузимају некакве ставове, предлажу нешто. Претпостављам да сте живели у време ово троје људи, ви бисте били потпуно избезумљени. 

А шта ћемо са професорима теологије и са свршеним теолозима? Они могу да имају мишљење и ставове, без проблема, иако су лаици? Могу да доводе у питање и разматрају ставове владика? Сведоци смо да постоји много таквих људи у нашој црквеној јавности. Шта ћемо са њима?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 23 минута, Bokisd рече

Pa bas zato i pominjemo Justina, nije pretio raskolima ali je bas ostro i jakim recima kritikovao mnoge dogadjaje i pojave i u nasoj i drugim Crkvama.

I bio je bas veliki protivnik ekumenizma i pregovora i dijaloga koji se ne vodi na osnovama pravoslavlja i predanja crkve, i zasto se onda ne bi 'skrivao' i pozivao na Justina, hvala Bogu da imamo na nekoga da se pozivamo.

Inace, a sto stalno napadate Artemija kada ovde neki pricaju da nema veze postoji blagodat i sv.Tajne i kod raskolnika, postoje i kod Rimokatolika, zasto onda da ispasta samo Artemije, ispada da je on najcrnja ovca na ovaj hriscanski svet.

 

Поштовани Боки, почели сте да Вам се обраћате у множини?

Није добро, није здраво.

Боки, ови прете на мала врата. Јеси читао саопштење које је окачио Роки?

Разумеш, различите позиције-различите околности....

Ти негираш да постоји хибридни рат против Цркве. Тако си и причао да нам не треба Темељни уговор, доста да је Кривокапић на власти. 

Није добро, није здраво

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Нема везе, екдиче, заборави. Не морамо да причамо. Видим да не разумеш о чему причам. Немам потребе да по трећи пут објашњавам исту ствар.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Вилер Текс рече

Поштовани Боки, почели сте да Вам се обраћате у множини?

Није добро, није здраво.

Боки, ови прете на мала врата. Јеси читао саопштење које је окачио Роки?

Разумеш, различите позиције-различите околности....

Ти негираш да постоји хибридни рат против Цркве. Тако си и причао да нам не треба Темељни уговор, доста да је Кривокапић на власти. 

Није добро, није здраво

 

Nisam, samo sam letimicno pogledo, ali deluje pomalo u neku ruku kao radikalna razmisljanja. Just_Cuz_19

Ne negiram, jasno se vidi da postoji hibridni i medijski i propagandni rat protiv Crkve i pravoslavlja, ali glavno pitanje je da li mogu da se komentarisu i kritikuju neke stvari i dogadjaji i pojave u Crkvi i da se to ne svodi da je hibridno i protiv Crkve.

Ne, nisam pricao, promasio si kontekst, bas se secam (imam pamcenje ki slon), reko sam da sada kada je skinut pritisak i opasnost po Crkvu u CG od strane Mila i extremista, onda i nije potreban Ugovor jer je glavni cilj ispunjen skidanje Mila i njegovog terora nad Crkvom i zakona kojim je hteo da prisvoji sve svetinje u CG i da osnuje neku svoju para crkvu, i taj zakon je u Skupstini promenjen tj. oni clanovi koji su pretili oduzimanjem imovine Crkve u CG.

Ali, naravno da je dobro da bude i da se potpise Ugovor jer se time dodatno zakonski stiti Crkve i imovina i svetinje u CG i bio sam za to da se potpise jer je to velika prilika da se na kraju Crkvi prizna vlasnistvo nad svojim svetinjam i imovinom u CG.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 6 минута, Bokisd рече

Nisam, samo sam letimicno pogledo, ali deluje pomalo u neku ruku kao radikalna razmisljanja. Just_Cuz_19

Ne negiram, jasno se vidi da postoji hibridni i medijski i propagandni rat protiv Crkve i pravoslavlja, ali glavno pitanje je da li mogu da se komentarisu i kritikuju neke stvari i dogadjaji i pojave u Crkvi i da se to ne svodi da je hibridno i protiv Crkve.

Ne, nisam pricao, promasio si kontekst, bas se secam (imam pamcenje ki slon), reko sam da sada kada je skinut pritisak i opasnost po Crkvu u CG od strane Mila i extremista, onda i nije potreban Ugovor jer je glavni cilj ispunjen skidanje Mila i njegovog terora nad Crkvom i zakona kojim je hteo da prisvoji sve svetinje u CG i da osnuje neku svoju para crkvu, i taj zakon je u Skupstini promenjen tj. oni clanovi koji su pretili oduzimanjem imovine Crkve u CG.

Ali, naravno da je dobro da bude i da se potpise Ugovor jer se time dodatno zakonski stiti Crkve i imovina i svetinje u CG i bio sam za to da se potpise jer je to velika prilika da se na kraju Crkvi prizna vlasnistvo nad svojim svetinjam i imovinom u CG.

 

Па прочитај пре него што кренеш да се позиваш на Светог Јустина.

И то што не читаш о чему се расправља, тј. шта је повод а коментаришеш је непоштовање саговорника.

Могу да се коментаришу, али начин, тон, време, место су битни. Ако се то не поштује онда то јесте напад на Цркву. Поготово ако ти интелектуалци уђу у коло са човеком који је оклеветао и наружио патријарха, Мировићем.

Није шија него врат.

Браво Боки, почињеш да капираш.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Пре сат времена, Вилер Текс рече

Па прочитај пре него што кренеш да се позиваш на Светог Јустина.

И то што не читаш о чему се расправља, тј. шта је повод а коментаришеш је непоштовање саговорника.

Могу да се коментаришу, али начин, тон, време, место су битни. Ако се то не поштује онда то јесте напад на Цркву. Поготово ако ти интелектуалци уђу у коло са човеком који је оклеветао и наружио патријарха, Мировићем.

Није шија него врат.

Браво Боки, почињеш да капираш.

Pa pricamo o principu, da li moze nesto da se komentarise ili kritikuje u crkvi, i naveo sam primer sv.Justina koji je bas ostro i jakim recima pisao o mnogim stvarima u crkvi, i bio antiekumenista, i nije bio u raskolu.

A za ove sam rekao, znam pratim pomalo sta sve pisu, da mi je pomalo to sve radikalno obojeno.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 минута, Bokisd рече

Pa pricamo o principu, da li moze nesto da se komentarise ili kritikuje u crkvi, i naveo sam primer sv.Justina koji je bas ostro i jakim recima pisao o mnogim stvarima u crkvi, i bio antiekumenista, i nije bio u raskolu.

A za ove sam rekao, znam pratim pomalo sta sve pisu, da mi je pomalo to sve radikalno obojeno.

Не причамо о принципу, општим местима, шта би било кад би било. Причамо о конкретној ситуацији.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...