Jump to content

Владика Порфирије изабран за новог патријарха

Оцени ову тему


Препоручена порука

On 12.6.2022. at 22:28, Вилер Текс рече

Обрнуто. Символ Вере је формулисан да би се отклонила јеретичка учења и нацртало. Из Литургије све креће.

Ne mogu da se razdvajaju te dve stvari, jedno bez drugog ne mogu, Simbol vere i Liturgija zajedno cine Crkvu.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 1.6k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 43 минута, Bokisd рече

Ne, ne mislim da je Artemije sigurno spasen, ali vidis ako neko kaze da u raskolu i Rimu takodje postoji blagodat sv.Duha onda automatski postoji i kod Artemija i takav vise od mene veruje da je on spasen. Bas paradoks, ti si (pogresno) zakljucio da ja mislim da je Artemije sigurno spasen, ali kao sto takodje bilo kome koji je van Crkve automatski ne odricem spasenje ako odgovori na odredjeni nacin na prosvecujucu blagodat koja sve poziva ka Hristu, tako isto ne odricem da i kod Artemijevaca ce bas svi da propadnu i da nece mnogi da se spasu.

Jeste, Rimokatolici i drugi ili bilo ko koji bane sa ulice na liturgiju su dostojni da budu na nasoj liturgiji ali ovi Rocko i Boki su nedostojni i mracnjaci :ljut:, oce to Petrovicu .... dobardecko

Vi ste atremijevci bez Artemija, mislim da nisi pošten, ni prema sebi, gore pisah da se ne može reći za Duha Svetog da obitava u takvim zajednicama a za blagodat može,  protiviš se i logici jer čime će da budu spašeni ti kojima ne odričes spasenje? 

- Prema svecu i tropar, ti sa ulice mogu i Rimokatolici da budu do pola pa da izadju, a ti i Roćko od pola, jer nije za Vas liturgija oglašenih, da se ne sablažnjavate kad molitveno - čitaj blagodatno opštimo sa Katolicima i ostalim. 

пре 34 минута, Bokisd рече

Ne mogu da se razdvajaju te dve stvari, jedno bez drugog ne mogu, Simbol vere i Liturgija zajedno cine Crkvu.

Dakle Tajna Večera nije validna.

Treba još da ti otvrdeneš srcem pa da budeš ko Rođak.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 18 минута, Bokisd рече

Ne mogu da se razdvajaju te dve stvari, jedno bez drugog ne mogu, Simbol vere i Liturgija zajedno cine Crkvu.

Литургија садржи Символ вере пре него што је дефинисан. Дефиниција је дошла касније. Литургија садржи све. Твоје од твојих Теби приносимо, због свега и за све. Читај Св. Владику Николаја тамо кад вран гавран Ананда прича како се све прожима и улази у јединство са Господом. Поетски израз, дубок и јасан.

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Боки се саблажњава јер Дух живи где хоће и ако хоће може да спаси буквално кога хоће.

То не значи да је Црква узалуд ту. Напротив, то значи да без Цркве нема спасњеа и да је Бог милостив. И не значи да ми који знамо за Цркву можемо да се понашамо како хоћемо.

@Bokisd

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Vi ste atremijevci bez Artemija, mislim da nisi pošten, ni prema sebi, gore pisah da se ne može reći za Duha Svetog da obitava u takvim zajednicama a za blagodat može,  protiviš se i logici jer čime će da budu spašeni ti kojima ne odričes spasenje? 

- Prema svecu i tropar, ti sa ulice mogu i Rimokatolici da budu do pola pa da izadju, a ti i Roćko od pola, jer nije za Vas liturgija oglašenih, da se ne sablažnjavate kad molitveno - čitaj blagodatno opštimo sa Katolicima i ostalim. 

Dakle Tajna Večera nije validna.

Isto moze da se kaze i za sv.Justina, cak mi deluje da njegova antiekumenisticka retorika bila jaca od Artemija dok je bio u crkvi, i opet je Justin ostao do kraja u crkvi, ovaj drugu nije, i sta onda. Nego je fora sto antiekumenizam nema mnogo veze sa licnostima u crkvi, pa ima antiekumenista i medju Rimokatolicima, cak i medju Protestantima koji optuzuju svoje da su izdali izvorni Protestantizam, i sta cemo onda sa njima, da idemo za njima, naravno da necemo samo zbog toga sto su antiekumenisti.

Kada pricamo o blagodati, pricamo o blagodati koja se daje sv.Duhom u Crkvi i ako kazes da sv.Duh ne obitava u parasinagogi onda takodje ni Njegova blagodat ne obitava, ti bi Petrovicu da bude neka blagodat kod parasinagoda iako nemaju sv.Duha, to tako ne funkcionise moj Petrovicu.

Kako i cime da budu spaseni oni koji su van Crkve koja jedina ima spasenje jer je u njoj sv.Duh i blagodat ? Jel vidis nonsens takve jedne tvoje postavke stvari.

Kad bi bilo prema svecu i tropar posle oglasenih ko zna ko bi mogo da ostane od svih nas na liturgiji, o tome pricamo moj Petrovicu, ne nekim tvojim fantazijama o Rocku i meni.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 часа, Вилер Текс рече

Литургија садржи Символ вере пре него што је дефинисан. Дефиниција је дошла касније. Литургија садржи све. Твоје од твојих Теби приносимо, због свега и за све. Читај Св. Владику Николаја тамо кад вран гавран Ананда прича како се све прожима и улази у јединство са Господом. Поетски израз, дубок и јасан.

Pricamo o tome sta konstituise pravu i istinitu Crkvu, da je Liturgija sve (jeste sve u pravoj Crkvi) istovremeno bez bilo kakvog Simbola onda bi i u to hipoteticno vreme kada je bila samo Liturgija i oni drugi hriscani koji nisu bili u jedinstvu sa crkvom, onda bi i oni takodje bili crkva jer liturgija sadrzi sve, zasto ne bi onda i Artemije bio u crkvi ako liturgija sadrzi sve, nije narusio veru nego jedinstvo crkve.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 часа, Вилер Текс рече

Боки се саблажњава јер Дух живи где хоће и ако хоће може да спаси буквално кога хоће.

То не значи да је Црква узалуд ту. Напротив, то значи да без Цркве нема спасњеа и да је Бог милостив. И не значи да ми који знамо за Цркву можемо да се понашамо како хоћемо.

@Bokisd

Ne sablaznjavam se, gde si to video u mojim predhodnim porukama, cak mi deluje da iako mislim za sebe da sam tradicionalista mogu da sablaznim :flert:nekog drugog tradicionalistu nekim stvarima u tim svojim porukama u vezi spasenja onih koji su van Crkve, iako cvrsto verujem da je spasenje samo u pravoj i istinitoj Crkvi.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 40 минута, Вилер Текс рече

Боки се саблажњава јер Дух живи где хоће и ако хоће може да спаси буквално кога хоће.

То не значи да је Црква узалуд ту. Напротив, то значи да без Цркве нема спасњеа и да је Бог милостив. И не значи да ми који знамо за Цркву можемо да се понашамо како хоћемо.

@Bokisd

Nisam otisao tako daleko rekao sam samо: da je Sveti Duh samo u Crkvi i blagodat takođe i da je sve blagodaću stvoreno i da se njome održava i on se raspavlja sa mnom danima jer se zurlotu ekumenjare pričinjaju.

пре 27 минута, Bokisd рече

Isto moze da se kaze i za sv.Justina, cak mi deluje da njegova antiekumenisticka retorika bila jaca od Artemija dok je bio u crkvi, i opet je Justin ostao do kraja u crkvi, ovaj drugu nije, i sta onda. Nego je fora sto antiekumenizam nema mnogo veze sa licnostima u crkvi, pa ima antiekumenista i medju Rimokatolicima, cak i medju Protestantima koji optuzuju svoje da su izdali izvorni Protestantizam, i sta cemo onda sa njima, da idemo za njima, naravno da necemo samo zbog toga sto su antiekumenisti.

Kada pricamo o blagodati, pricamo o blagodati koja se daje sv.Duhom u Crkvi i ako kazes da sv.Duh ne obitava u parasinagogi onda takodje ni Njegova blagodat ne obitava, ti bi Petrovicu da bude neka blagodat kod parasinagoda iako nemaju sv.Duha, to tako ne funkcionise moj Petrovicu.

Kako i cime da budu spaseni oni koji su van Crkve koja jedina ima spasenje jer je u njoj sv.Duh i blagodat ? Jel vidis nonsens takve jedne tvoje postavke stvari.

Kad bi bilo prema svecu i tropar posle oglasenih ko zna ko bi mogo da ostane od svih nas na liturgiji, o tome pricamo moj Petrovicu, ne nekim tvojim fantazijama o Rocku i meni.

Kako ko? Јednina dva nasljedika Justinova: ti i Rođak сто вјеру јуначки очуваше, ali eto i Vi ste мало  грешни  sto se tiče kanona pa nas pustate da se pričestimo.:))

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 27 минута, Bokisd рече

Pricamo o tome sta konstituise pravu i istinitu Crkvu, da je Liturgija sve (jeste sve u pravoj Crkvi) istovremeno bez bilo kakvog Simbola onda bi i u to hipoteticno vreme kada je bila samo Liturgija i oni drugi hriscani koji nisu bili u jedinstvu sa crkvom, onda bi i oni takodje bili crkva jer liturgija sadrzi sve, zasto ne bi onda i Artemije bio u crkvi ako liturgija sadrzi sve, nije narusio veru nego jedinstvo crkve.

Ма нико нема ништа против Символа вере. Читај написано. Ти не умеш да схватиш написано. Толико причаш о контест а мајстор си да га промашиш. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 38 минута, Bokisd рече

Pricamo o tome sta konstituise pravu i istinitu Crkvu, da je Liturgija sve (jeste sve u pravoj Crkvi) istovremeno bez bilo kakvog Simbola onda bi i u to hipoteticno vreme kada je bila samo Liturgija i oni drugi hriscani koji nisu bili u jedinstvu sa crkvom, onda bi i oni takodje bili crkva jer liturgija sadrzi sve, zasto ne bi onda i Artemije bio u crkvi ako liturgija sadrzi sve, nije narusio veru nego jedinstvo crkve.

Зато што је избачен, односно наљутио се због неправде па отишао, а наставио је да чита символ вјере, па да ли га је то читање вратило у општење, по теби наравно јесте. 

И сад је Артемије у молитвама Цркве.

Теби је вјера вјерујем, а не јединство Цркве, мислим као да је вјерујем темељније од јединства, а ти иди па питај неког за порјекло таквог мишљења, гдје се то јавља, да ли код Јустина?:skidamkapu:

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 12.6.2022. at 17:32, Hadzi Vladimir Petrovic рече

@slovoAne vjerujem u metafizickoga boga koji se ovaplotio u opstoj prirodi koja i ne pistoji, nego vjerujem da se Logos ovaplotio u konkretnom Isusu sinu Marije pojedinacnom covjeku-covjestvu- covjecanstvu, cije se Tjelo razdaje za zivot vjecni.

Нико не тражи да вјерујеш у метафизичког Бога. Поготово ја, немам никакав проблем с тим. Нити сам те питао шта, него да дефинишеш природу оваплоћеног Христа, што си дијелом и урадио кад си рекао, "тo opste ljudsko u tebi je Hristos". Јер једино што под тим општим не можеш подразумијевати, то је ипостас, па се то опште мора односити на саму природу. Исту ону у којој се сваки човјек рађа, али се у њој једино Христос оваплотио.

И по чему је та природа појединачна? А није општа, коју не видиш зато што не разликујеш саму природу, од ипостаси? И то је управо оно што ти кажем, да поистовјећујеш то двоје, не разликујући ипостас од природе.

То, што си толико сигуран да не постоји општа природа (свелогосно јединство творевине, по Ави Јустину), то је ваљда посљедица Ничеа, којег си некако угурао у православље.

Али поврх свега се запитај само о тој несретној трави коју сматраш за небитну. Шта су предложени дарови на Литургији? Откуд онај хљеб, из које црне траве (природе) је изникао?

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 2 часа, slovoA рече

Нико не тражи да вјерујеш у метафизичког Бога. Поготово ја, немам никакав проблем с тим. Нити сам те питао шта, него да дефинишеш природу оваплоћеног Христа, што си дијелом и урадио кад си рекао, "тo opste ljudsko u tebi je Hristos". Јер једино што под тим општим не можеш подразумијевати, то је ипостас, па се то опште мора односити на саму природу. Исту ону у којој се сваки човјек рађа, али се у њој једино Христос оваплотио.

И по чему је та природа појединачна? А није општа, коју не видиш зато што не разликујеш саму природу, од ипостаси? И то је управо оно што ти кажем, да поистовјећујеш то двоје, не разликујући ипостас од природе.

То, што си толико сигуран да не постоји општа природа (свелогосно јединство творевине, по Ави Јустину), то је ваљда посљедица Ничеа, којег си некако угурао у православље.

Али поврх свега се запитај само о тој несретној трави коју сматраш за небитну. Шта су предложени дарови на Литургији? Откуд онај хљеб, из које црне траве (природе) је изникао?

Da te Gospod prosvjetli brate, da razumijes ovo što ću ti reći, jer i od ranije vidjeh da se intereseujes za antihrista pa cu ti pokazati preko kojih poluga se ostvaruje njegova "vlast" nad ljudima.

Nije rjec o nerazlikovanju licnosti od prirode, nego o razlikovanju pojedinacne prirode i opšte prirode ili pojedinačnog čovjeka i opšteg čovjeka.

Pa osvrni se oko sebe, vidiš li ti opšte ljude ili pojedinacne? Vidiš li opštu prirodu ili pojedinačne?

Šta je to opšte, koji je zajednočki sadržilac svega toga, to je po "tebi" to u čemu se ovaplotio Hristos, opšta priroda svega, koju nosimo svi?

Svi mogući odgovori na to pitanje su propali, a zajedno su istorija nihilizma, koji se javlja da ugodim @Bokisd i Rodjaku na zapadu poslje šizme.

Tvoj orginalni odgovor opšta priroda je neličnost, takodje ne stoji, jer kao što rekoh , opšti čovjek je Isus Hristos, a opšta priroda Crkva.

Ako ti vec imaš opštu prirodu i opšteg čovjeka tebi Crkva i Hristos i ne trebaju, jer tebi je vec mnoštvo sabrano u jedno na neki drugi nacin? Sta ceš sabran u sabranje, paseš opštu prirodu i sjedinjuješ se tjelesno sa svima. Nadalje to "opšte prirodno i opšte ljudsko" koje te UmjestoHrista ujedinjuje sa ljudima i prirodom ima svoje norme, umjestozakone.

Dakle evidentno je da postoje samo pojedinacni ljudi i pojedinacne stvari, susta, to naprosto tako nalazimo oko sebe, a i sami smo pojedinačni. 

Kako uopštavamo? Da li po Crkvenom poretku dolazimo do jedinstva ili magiski poistovjecujemo misljenje (pojam covjek, ideju covjeka ili neku ideju sustine prirode) i biće ( covjeka npr,) pa nam neka ideja, definicija npr. animal racionale, pojam o čovjeku,) postaju opšti čovjek. 

Taj opšti čovjek je antihrist koji je ostvario nasilno "jedinstvo" a opšta priroda je anticrkva koje smo svi po nuzdi zajedničari. 

U takvoj prirodi, npr materiji, i u takvom čovjeku npr animal racionale, ,(da ne ekpcliram ovde sve propale i iscrpljene mogućnosti MTF) nije se ovaplotio, niti se mogao ovaplotiti Hristos, jer bi to znacilo da se Hristos u Antihristu ovaplotio!  Upravo u toj vladavini opšteg i prirodnog diskfalifikuje se Crkva Hristova, jer je privid jedinstva ostvren i Hristos je nepotreban. 

Kada se taj privid razbije čovjek počinje da traži Hrista i jedinstvo. 

Značaj Ničea lezi u tome da je sagledao istoriju zapadnog nihilizma od raskola na ovamo, nema nikakve njegove filozofije niti on propvjeda nihilizam, on konstatuje.

Prevedeno na srpski, opše istine o prirodi i covjeku nema, antičko pitanje šta je sušto, ostaje samo pitanje i kada se podrazumjeva pojedinačno sušto, ne znamo šta je priroda, ne znamo šta je čovjek u smislu u čemu se to ovaplotio Hristos, ali sada kada se ovaplotio opšti čovjek je Hristos, ali kako? dodaje Atanasije.

Odnosno tome se samo možemo čuditi.

Sveti Nikolaj i Justin su se obračunavali sa Ničeom, Nikolaj sa zenitističkim Svecovjekom, a Justin postavljajući Hrista za vrhovnu vrjednost, mene je Nikolaj doveo u Crkvu, drzso sam u rukama "Rjeci o Svecovjeku" i prolio potok suza nisam znao sta mi je, a onda sam otvorio knjigu i počeo čitati, Nikolaj me je čekao u unutra u opšte nije važno sta piše, moglo bi se to kritikovati kao i Justinovs teorijs da je Hristos vrhovns vrjednost, mislim da to ne stoji, bitno je da smo sa Avom i da imamo njegove nasljednike Bokisda i Rodjaka.

Najvaznije je kako razumjevamo svoju prirodu, svoje tijelo, Duci kaze da je to osnovno politicko pitanje, tako da svako definisanje prestavlja polugu vlasti, npr ako gledajuci fudbal razumijes da je "opste tjelo, priroda" roba po inerciji gledas da se prodaš ili da kupiš.

Ako svoje tijelo razumiješ kao tjelo Hristovo...

Dakle nema opšte prirode bez ipostasi, niti pojedinacne, razlikovati da, odvajati ne. Ni u Bogu ni u Covjeku.

Dakle opšta priroda je parasinagoga a opši čovjek ili Hristos ili Antihrist kako ko usvoji.

Pogledaj kako velike i opšte ideje istoka i zapada nihilišu konkretne i pojedinačne ljude, svodeci ih na broj i u broj ih neubrajajući, pa sad ti meni reci gdje se javlja Hristos na Istoku ili Zapadu ili u pojedinacnom raspetom čovjeku? I na Kraju opet i opet pojedinačni konkretni Isus je Hristos, a ne neka apstraktna nepostojeca priroda, ideja prirode.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 10 часа, Bokisd рече

Ne sablaznjavam se, gde si to video u mojim predhodnim porukama, cak mi deluje da iako mislim za sebe da sam tradicionalista mogu da sablaznim :flert:nekog drugog tradicionalistu nekim stvarima u tim svojim porukama u vezi spasenja onih koji su van Crkve, iako cvrsto verujem da je spasenje samo u pravoj i istinitoj Crkvi.

 

Од тога је почела расправа.

И ја кажем да је спасење у Цркви Православној. Бог спашава човек пристаје.

Немој стављати Бога у фасциклу, нити човека.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Hadzi Vladimir Petrovic Ja samo nikako da razumem kako se miri ovo sa Bogom iz Starog Zaveta i novozavetnim ratnicima, a da se ne upadne u globalizam ,,mir brate mir"? Da li mislim da je svako pojedinačno od Turaka koji su napali Srbiju i Cara Lazara crni đavo, verovatno nije, i on ima decu, prema njima je nežan, pomogao je nekom, bio dobar drug.... ali opet mislim da se može reći da su oni bili zli, a mi dobri. Da li je svaki konjanik vojske koja proganja Mojsija i njegov narod u pustinji apsolutni zlikovac? Verovatno ne, kao što ni ne mislim da su svi iz spašenog naroda anđeli, ali mislim da iz neke ,,opšte" vizure, šta god to značilo, jedni jesu dobri, a drugi ne. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Mislim, tu je onda i pitanje nacije, ne mislim da je biti Srbin fikcija, kao što ni ne mislim da neko ko nije Srbin ne može da mi bude bližnji, ali postavlja se pitanje kakva je veza između mene i velike većine Srba koje nikad nisam upoznao? Ako kažem da je nema, idem u globalizam i proglašavanje nacije za fikciju, ako kažem da je ima, kako je ima? Preko srpstva? Šta je srpstvo, postoji li ono? Zastava i himna, šta one simbolizuju, pojedinačnog Srbina ili zajednicu, kakvu zajednicu ako većinu tih ljudi ne znam? 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...