Jump to content

Владика Порфирије изабран за новог патријарха

Оцени ову тему


Препоручена порука

пре 13 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Osim toga strogo uzeci Justin se ne izrazava precizno , pa ti je dozvolio da ga krivo izumacis, jer ovde blaogdacu naziva pricesce, odnosno tjelesno opstenje sa Bogom, sto jeste dar od Boga i moze se reci blagodat, ali posto je blagodat koja je postala od Isusa Hrista u stvorenom i kroz stvoreno, sta onda imate ti i sv. Justin reci Palami i Varlamu, jer to ide u prilog Varlamu i to tako da je blagodat nestvorena mala maca za blagodat kroz stvoreno koja nam dodje sa Isusom Hristom.

Sto se sve slazem, ali sta bi sa Palamom i sa pravoslavljem?

Reperkusije,Bokisd reperkusije

Bre Petrovicu pa valjda ne mislis da Justin koristi tamo blagodat za naziv pricesca u smislu tvarnog i telesnog pricesca Bogom i kao da time nesto asocira na Varlama ili nesto u smislu protivnog Palami i nestvorenoj blagodati, pa sam Justin o tome pise u tom tekstu o blagodati i navodi Palamu protiv Varlama.

Ajde daj procitaj taj tekst :citac:pre nego sto napises nesto sto stvarno nema veze sa samim tekstom :

https://svetosavlje.org/dogmatika-pravoslavne-crkve-tom3-2/42/?pismo=lat#_ftn75

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 1.6k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 13 часа, Hadzi Vladimir Petrovic рече

Posto blagodat postade onda je stvorena, jer nestvoreno nikad ne postade.

Ovde se ili govori iz ekonomije, pa blagodat postade za nas, za nas je nije prije bilo, ili je sa Isusom Hristom svorena-postala  blagodat.

Odnosno prevazidjena je razlika izmedju nestvorene i stvorene energije u Isusu Hristu te i sve stvoreno postaje blagodat, jer iz Hrista sada imamo dvije energije stvorenu i nestvorenu, odnosno obje vode njemu, tako da vise nije ni vazno sta je stvoreno a sta ne?

Odnosno prihvatamo i stvorenu blagodat i skoro iscjeljen raskol.

Mislim da ti je zakljucak pogresan.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Bokisd  U vezi sa mjereom se mozemo sloziti, ako odustanes od vrsta blagodati, i ispovjedis da je blagodat jedna te ista za sve, bez obtira sto se negdje manifestuje kao mucdnistvo s negdje kao muzika itd.

Nama je Hristos donjeo tjelesno opstenje to je nova "blago-dat", sto se tice mjere blagodati, ovaplocenje je irelevantno jer nije sveti Ilija manji od nekog Hriscanina.

Dakle ako se govori o novoj blagodati u Isusu Hristu to moze biti samo tjelesno opstenje - pricesce, jedinstvo priroda, dakle i energija u Isusu Hristu.

Nista mi hriscani nismo svetiji, u smislu da se na nas izliva veca blagodat nego prije ovaplocenja, jer ,ponavljam, nije lakse danas postati svet nego prije 3000 godina - isto je.

Ubjedio si me da je i stvoreno blagodat, jer i peicesce je Dar od Boga, a sadrzi i stvoreno i nestvoreno, kao i licnost samog Boga i svih svetih.

Dakle ako postoje dvije vrste blagodati to mogu biti samo stvorena i nestvorena.

Bez zezancije, mislis li da samo nestvoreno osvecuje pricesce? Jer i stvoreno je Hristovo i iz njega je izgnana smrt.

Sta bi blagodat bila bez da izvire iz Sv Trojice: nirvana

Sta je stvoreno ako je uhristovljeno : energija (stvorena blagodat) i priroda Bozija ( Hristova)

Bez stvorenog se ne moze do Hrista, a nestvorenom blagodacu se od vajkada postizao Bog.

S tim da bih onda rekao nestvorena blagodat se razdaje svima, a stvorena - Tijelo samo u Crkvi, prcesce je Crkvena blagodat. Neznabozcima stvoreno nije blagodat itd. 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 8 часа, Bokisd рече

Pa i mera blagodati znaci da postoji neka razlika izmedju blagodati crkvene i van crkvene.

:)) postoji kao sto postoji razlika u jabukama ako ih je kilo, deset kila ili tona. Razlika postoji izmedju jabuka i krusaka, bez obzira na kolicinu. Takodje radikalna je razlika izmedju stvorenog i nestvorenog bez obzira na kolicinu, malo stvorenog ili puno stvorenog malo blagodati ili mnogo blagodati irelevantno je za ovu raspravz jer ne rece Patrijarh izlila se obilno blagadat na nas sa pokojnika, nego da se izlila, pa makar i malo.

Cak i da postojo 10 vrsta blagodati nijedna nije necrkvena, jer time stavljas izvor blagodat Boga djelimicno izvan Crkve.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 5 часа, Inženjer Djatlov рече

@Hadzi Vladimir Petrovic Kako objašnjavate te različite manifestacije blagodati, šta je manifestacija, i zašto nije nova vrsta? Kako je stvorena tolika raznovrsnost jednom blagodaću? 

Vidite, to pomalo lici na pitanje kako je jedan Bog a stvorio toliku raznovrsnost, sad bi za svaku vrstu trebala biti poseobna volja Bozija, to i jeste u smislu da sve ima svoj logos u kojem je stvoreno, ali je Logos jedan ijedna je energija za Oca Sina i Svetoga odnosno jedna volja za sve nas, sto ne znaci da sad svi trebamo biti slikari.

Izopačene energije ne postoje, postoji izopačena volja stvorenih slobodnih bića, ludi i angela, odnosno odsustvo blagodati, sto važi u nekoj mjeri za sve nas grešne, zato i možemo sticati blagodat na blagodat, da bi bili u punoći a ne u praznini, pogledaj oke sebe recimo u kosmologiju ili u atom, sve sama praznina i po neko tijelce,ali to su prazni ljudi, sveti su u punoći, ne u prostoru nego u tijelu, a Biksid i prostor unosi u Carstvo Božije.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Hadzi Vladimir Petrovic Inače i ovo htedoh da vas pitam, je l' ste upoznati sa likom i delom Džonatana Pežoa (Jonathan Pageau)? On vam je kolega slikar, pravoslavac iz Kanade i ima relativno poznat kanal na jutjubu gde se bavi raznim temama oko Crkve, duhovnosti, umetnosti, ima super goste.... Glavna fora sa njim je da se bavi teologijom iz neke simboličke vizure (tako mu se i zove kanal Symbolic world), kao neki pravoslani Jung, mada kaže da ga nikad nije čitao, najveći uzor mu je sveti Maksim Ispovednik. Ako vas nekad slučajno bude zanimalo, baš bi mi bilo interesantno da čujem šta mislite o njemu.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 8.6.2022. at 8:40, slovoA рече

Узми теглу, па на њу налијепи ту етикету - фанарски стил писања. А мени објасни садржај те тегле. Тим скривањем иза отаца ране Цркве још ништа ниси рекао ни образложио.

(Како згодно дође тај Фанар данас, да пљунеш на шта хоћеш и не кажеш ништа.)

Хвала за коментар

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 8.6.2022. at 14:38, ekdikos_apomahis рече

Језиче, шта рече... Зизијуалс је писао Халкидонски орос?

Ако све од речи до речи што је написано горе изнад у коментару/поруци, ако све то може стати у Халкидонски орос, ако се све што је написано у тексту може наћи у Халкидонском оросу онда....

 

On 8.6.2022. at 14:38, ekdikos_apomahis рече

Ко су по теби рани оци Цркве?

Шта кажу људи од науке?

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 8.6.2022. at 23:36, Hadzi Vladimir Petrovic рече

@Bokisd  U vezi sa mjereom se mozemo sloziti, ako odustanes od vrsta blagodati, i ispovjedis da je blagodat jedna te ista za sve, bez obtira sto se negdje manifestuje kao mucdnistvo s negdje kao muzika itd.

Nama je Hristos donjeo tjelesno opstenje to je nova "blago-dat", sto se tice mjere blagodati, ovaplocenje je irelevantno jer nije sveti Ilija manji od nekog Hriscanina.

Dakle ako se govori o novoj blagodati u Isusu Hristu to moze biti samo tjelesno opstenje - pricesce, jedinstvo priroda, dakle i energija u Isusu Hristu.

Nista mi hriscani nismo svetiji, u smislu da se na nas izliva veca blagodat nego prije ovaplocenja, jer ,ponavljam, nije lakse danas postati svet nego prije 3000 godina - isto je.

Ubjedio si me da je i stvoreno blagodat, jer i peicesce je Dar od Boga, a sadrzi i stvoreno i nestvoreno, kao i licnost samog Boga i svih svetih.

Dakle ako postoje dvije vrste blagodati to mogu biti samo stvorena i nestvorena.

Bez zezancije, mislis li da samo nestvoreno osvecuje pricesce? Jer i stvoreno je Hristovo i iz njega je izgnana smrt.

Sta bi blagodat bila bez da izvire iz Sv Trojice: nirvana

Sta je stvoreno ako je uhristovljeno : energija (stvorena blagodat) i priroda Bozija ( Hristova)

Bez stvorenog se ne moze do Hrista, a nestvorenom blagodacu se od vajkada postizao Bog.

S tim da bih onda rekao nestvorena blagodat se razdaje svima, a stvorena - Tijelo samo u Crkvi, prcesce je Crkvena blagodat. Neznabozcima stvoreno nije blagodat itd. 

 

Ovaj, :stidljiv: pa sta vise da kazem osim da jednostavno postoji u crkvi blagodat koja ne moze da se nadje nigde van crkve i vere, ta blagodat je kako da kazem jedinstvena i izuzetna po svojim dejstvima i plodovima i o tom dejstvu i plodovima i nacinu kako da zadobijemo blagodat svetitelji su napisali tomove i biblioteke knjiga i duhovnog predanja.

I zbog toga ipak takve plodove i dejstva blagodati ne mozemo naci izvan prave crkve, prost primer da li jeresi i raskoli takodje imaju osvecujucu blagodat slicno kao prava crkva, pa znamo da nemaju i kako onda tek mozemo da pricamo da neznabozci i svi drugi van crkve mogu da imaju takva dejstva ove blagodati koja postoji i dejstvuje samo u crkvi.

Kako moze biti van crkve jedna od najvaznijih dejstava blagodati na coveka koja nas moze dovesti do toga da budemo slicni Bogu i bogovi po blagodati, toliko su svetitelji i podviznici pisali o raznim dejstvima ove crkvene blagodati da ne bi ni 1000 stana ove teme bile dovoljne da se to sve predstavi. Ova blagodat prakticno se u sv.Krstenju i sv.Miropomazanju daje svakom hriscaninu kao dar i zalog i svaki hriscanin bez razlike moze da zadobije sve ove razne plodove i dejstva blagodati i od svakog posebno zavisi koliko se primiti plodove i dejstva ove osvecujuce i obozujuce blagodati.

Ovo je poenta sto prica sv.Serafim Sarovski :

"Дакле, Господ користи сва Своја Божанска средства како би омогућио таквом човеку да се због својих добрих дела не лиши награде у вечном животу. Али, ради тога овде треба почети од праве вере у Господа нашег Исуса Христа, Сина Божијег, Који је дошао у свет да спасе грешнике, и стицањем благодати Светог Духа, Који уводи у наша срца Царство Божије и крчи нам пут за стицање блаженства живота будућег века. Међутим, овим се и ограничава ова богоугодност добрих дела која се не чине Христа ради: Саздатељ даје средства да се она и остваре. Од човека зависи да ли ће их остварити или не. Ево због чега је Господ рекао Јеврејима: "Кад не бисте знали, не бисте имали греха. А сад кажете – видимо, и грех ваш остаје на вама". /.../ Добро које је ради Њега учињено не само да ће издејствовати венац правде у животу будућег века, већ и у овдашњем животу испуњава човека благодаћу Светог Духа и притом, као што је речено: "Бог Духа (Светога) не даје на меру. Јер Отац воли Сина и све даје у руке Његове". /.../"

Rekapitulacija po Sarovskom, znaci, Bog zeli i koristi sva Svoja Bozanska sredstva kako bi covek dobio duhovne nagrade u buducem vecnom zivotu i zbog toga je prvo bitno da imamo pravu i istinitu veru u Isusa Hrista kao Sina Bozijeg koji hoce da spase nas ljude gresnike i tako mozemo sticati blagodat Svetog Duha i krciti put za sticanje blazenstva zivota buduceg.

Jer je blagodat u stvari (blagodat) koja se daje Svetim Duhom, a Sveti Duh opet prebiva samo u pravoj veri i Crkvi, i to je ovo sto pise gore sv.Serafim Sarovski. Pa Sveti Duh se daje samo tamo gde je istinsko Krstenje i Miropomazanje i sledstveno i ova osvecujuca blagodat je samo tamo gde je istinsko Krstenje i Miropomazanje.

To je zatvoren krug Petrovicu i van tog kruga gde su tacke na krugu, prava vera, prava Crkva, pravo Krstenje, pravo Miropomazanje, pravo Pricesce, van toga nema i pravog dejstva blagodati Svetog Duha.

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

On 9.6.2022. at 7:26, Hadzi Vladimir Petrovic рече

:)) postoji kao sto postoji razlika u jabukama ako ih je kilo, deset kila ili tona. Razlika postoji izmedju jabuka i krusaka, bez obzira na kolicinu. Takodje radikalna je razlika izmedju stvorenog i nestvorenog bez obzira na kolicinu, malo stvorenog ili puno stvorenog malo blagodati ili mnogo blagodati irelevantno je za ovu raspravz jer ne rece Patrijarh izlila se obilno blagadat na nas sa pokojnika, nego da se izlila, pa makar i malo.

Cak i da postojo 10 vrsta blagodati nijedna nije necrkvena, jer time stavljas izvor blagodat Boga djelimicno izvan Crkve.

Vrlo je jednostavno i logicno, ako je izvor blagodati u Bogu, i ako je Bog prvenstveno tamo gde je Njegova crkva, onda je i blagodat tamo gde je i Njegova crkva.

A Petrovicu, vidis kako logika sljaka.... :D

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 часа, ekdikos_apomahis рече

Човјек је лијепо написао да се ријеч човјечанство постовјећује са људском природом. То можеш наћи буквално код сваког Оца који се бавио Христологиом. Затим пише да је Христос у своју ипостас прихватио људску природу. То и јесте поента Халкидонског Ороса. Христос, Логос, Син Божји прихвата људску природу. Ипостас Сина има савршену божанску природу (једносушан Оцу по божанству из горе наведеног Ороса) и савршену људску (и једносушан нама по човјечанству). Христос божанска личност се оваплотио --> узео људску природу, исту ону која је нама заједничка.

Ovo je osnovni Hristoloski dogmat, nije u Sebe uzeo posebno ipostas ili licnost svakog coveka, to je osudjeno bese kao jereticki pogled, nego je Hristos u Svoju Ipostas i Licnost primio celu ljudsku prirodu, i telo i dusu.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 13 часа, ekdikos_apomahis рече

Мало сада поједностављавам, али послије аријанских спорова, појавила су два христолошка проблема, оба изазвана са неодређеношћу појма ипостас (у тријадологији то је једнако личности - просопон, а у христологији природи - фисис).

Прво се појавио Несторије, који резонује ако је Христос Бог и човјек, онда у њему имају двије ипостаси и два лица. Против њега је устао Св. Кирило. Међутим, Кирилов језик никада није био прецизан, па дио његових сљедбеника упада у још већи проблем. Само је једна ипостас, али они као и Несторије не разликују ипостас и фисис, па је тако једна природа. Тек Халкидонски сабор даје правилан одговор. Једна личност, једна ипостаса, двије природе/суштине.

Da, slazem se, samo sto licno mislim da kada se procito pazljivo sv.Kiril moze da se razume da on pod .... jedna priroda,....misli na jednu Ipostas ili Licnost... itd...

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...