Jump to content

Владика Порфирије изабран за новог патријарха

Оцени ову тему


Препоручена порука

@Вилер Текс Ali i Crkva je prostor Božije milosti. Pa mi sve vreme to i radimo, govorimo o ljudima koji nisu zvanično u Crkvi, ali jesu u Crkvi po Božijoj milosti, jer su spaseni i imaju ljubavi, a samim tim u Crkvi su, jer se niko ne spasava mimo Crkve. Nemam problem da zaćutim (ili se bar trudim da nemam problem) i da kažem da mi nije dato da nešto razumem, ali ako ćemo nešto da objašnjavamo, nema vrdanja. U suprotnom, džabe kritika Bokija.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

  • Одговори 1.6k
  • Креирано
  • Последњи одговор

Популарни чланови у овој теми

пре 8 минута, Inženjer Djatlov рече

@Вилер Текс Ali i Crkva je prostor Božije milosti. Pa mi sve vreme to i radimo, govorimo o ljudima koji nisu zvanično u Crkvi, ali jesu u Crkvi po Božijoj milosti, jer su spaseni i imaju ljubavi, a samim tim u Crkvi su, jer se niko ne spasava mimo Crkve. Nemam problem da zaćutim (ili se bar trudim da nemam problem) i da kažem da mi nije dato da nešto razumem, ali ako ćemo nešto da objašnjavamo, nema vrdanja. U suprotnom, džabe kritika Bokija.

Црква је једно. Наравно да је простор милости Божије где нам се даје Богу у светим тајнама. 

Друго је простор ван Цркве.

И ту постоји милост Божија али то није Црква, не може се то поистовећивати. Ако се поистовећује онда је то синкретизам.

Боки негира да незнабожци добијају дарове. 

Не врдам, јасно исказујем шта мислим.

А мислим да није на нама да преиспитујемо Бога кога ће и како све спасити. Изгубићемо се ту у мудровању, просто није наша авлија.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Вилер Текс Dobro, ja sam mislio da poistovećujete prostor Crkve sa prostorom Božje milosti, meni ta razlika nije jasna, ali nebitno, jasno mi je šta njom probate da sačuvate. Onda dolazimo do toga ko je spasen, a mislim da smo se složili da Hindus može biti spasen. Ako je Hindus spasen on je u Crkvi, jer nema spasenja mimo Crkve. A što se tiče darova, oni su svakako Božiji, i svako normalan vidi da su darovi prosuti po celom svetu, ali ono što je bitnije i nejasnije, jeste odnos između darova i spasenja, koje je valjda dar nad darovima.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Вилер Текс  Mislim da si upao u aporiju, ili ceš nam objasniti razliku između dara Božijeg i  milosti.

@Inženjer Djatlov oni su spašeni i strogo govoreći nisu kršteni.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 1 минут, Inženjer Djatlov рече

Ako je Hindus spasen on je u Crkvi, jer nema spasenja mimo Crkve

Свако ко је у Царству Божијем, да кажем Небеској Цркви је спашен.

Ја говорим да Црква једна једина. Није исто Литургија и намаз. Нити може бити, не дао Бог.

И говорим да Бог може да спаси  кога Он изабере, Он све зна. Али то не значи да тиме релативизује Цркву на земљи. Јасно нам је својим Рођењем,земаљским животом, Страдањем, Васкрсењем, Вазнесењем, Педесетницом то нацртао.

У начине како ће судити и спашавати ми не можемо улазити. Немамо појма. На нама је да будемо у Цркви и да се трудимо да будемо што бољи и уздамо се у Бога.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 16 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

@Вилер Текс  Mislim da si upao u aporiju, ili ceš nam objasniti razliku između dara Božijeg i  milosti.

@Inženjer Djatlov oni su spašeni i strogo govoreći nisu kršteni.

Не знам шта значи апорија. Мени је очигледно да ме је Бог волео и трпио и давао ми дарове (да волим, једем,пијем,спавам, пишем, читам, слушам, гледам...) и док нисам живео у Цркви.

И сигуран сам да се не би спасио да му нисам у једном тренутку одговорио. Нисам прихватао дарове.

Али ми је јасно шта ми је све дао уласком у Цркву. Откровење новог живота, кроз Свете Тајне. 

Не могу боље да објасним. Кад сам ушао у Цркву ја сам схватио да обично дрво које сам раније гледао као трупац поред кога пролазим није обично. Лепо је, јединствено дао га Бог. Не умем пластичније да се изразим. Не хватајте се за реч, покушајте да схватите суштину онога што покушавам да кажем.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Hadzi Vladimir Petrovic Ima li vam smisla ideja da se putem hrišćanske kulture dešava neka vrsta ucrkovljenja gde god je klica te kulture pala? Recimo, primaju li muslimani neku blagodat preko Aja Sofije? Iako su je oskrnavili, i dalje mogu samo da joj se dive. Hrišćanstvo je tu već 2000 godina, ko zna gde se šta i putem koga raširilo.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Управо сада, Вилер Текс рече

Не знам шта значи апорија. Мени је очигледно да ме је Бог волео и трпио и давао ми дарове (да волим, једем,пијем,спавам, пипем,читам,слупам,гледам...) и док нисам живео у Цркви.

Али ми је јасно шта ми је све дао уласком у Цркву. Откровење новог живота, кроз Свете Тајне. 

Не могу боље да објасним. Кад сам ушао у Цркву ја сам схватио да обично дрво које сам раније гледао као трупац поред кога пролазим није обично. Лепо је, јединствено дао га Бог. Не умем пластичније да се изразим. Не хватајте се за реч, покушајте да схватите суштину онога што покушавам да кажем.

Слажем се и мени је живот прије Цркве ништа, не може да се пореди. 

Све што је створено у Логосу је створено, Оваплоћењем је постло природа коју носи Исус Христос, а ако је у питању било који човјек он је и икона Христова, дакле није рјеч о релативизацији, него о тврдњи да све што постоји у Христу благодаћу Свете Тројице постоји, дакле апсолутно ништа није изван Цркве. 

С тим да је човјек слободан и да даје разне одговоре на то, па је једини исправан захвалност - ефхаристија, Црква, а намаз је одговор кој негира Христа, итд, за то ми не учествујемо у намазу, али вјрујемо да се многи муслимани спашавају, нпр. слушајући своју савјест...

 

 

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Inženjer Djatlov  Наравно јер култура у себи носи специфичан однос према природи,животу, она је литургијски култ у свакодневном обичном животу, то се јако тешко може сагледати и анализирати у цјелости, има доста проблема, нпр Света Софија, све су џамије копије њене, али какве копије? Лоше, али ми нпр, критикујући такво копирање, морамо пазити да не одбацимо и св Софију.

Са друге стране имаш Римску судницу, базилику која доживљава свој преображај у Хришћанству, или лош копистички иконопис и Ван Гогов свјетлопис. Разабрати се у свему томе је спасоносно за умјетника, и није лако ни на изволите,бити заиста у традицији као што то Боки мисли.

То значи бити право славан, умјетник, светац.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 34 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

дакле апсолутно ништа није изван Цркве. 

Осим ако својом вољом Цркву негира. Дакле Црква су они који одговарају на позив а они који не одговарају нису. Бог спашава а ми сарађујемо/одговарамо.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 30 минута, Hadzi Vladimir Petrovic рече

али вјрујемо да се многи муслимани спашавају, нпр. слушајући своју савјест...

Ово су по мом мишљењеу релативне ствари. Како да ти кажем, Бог о свему одлучује. Не негирам савест, него кажем није то тако црно бело. 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 53 минута, Вилер Текс рече

Осим ако својом вољом Цркву негира. Дакле Црква су они који одговарају на позив а они који не одговарају нису. Бог спашава а ми сарађујемо/одговарамо.

Морам да појасним. Одговор је крштење и светотајински живот у подвигу. Нама је све откривено, и ми не можемо да жмуримо и мудрујемо као да нам није откривено.

Какве критеријуме ће Бог имати према онима којима није откривено, није на нама да мислимо и оптерећујемо се. На нама је да и у њима видимо ближње, људе створене од Бога, по обличју Божијем и да сведочимо Јеванђење.

Link to comment
Подели на овим сајтовима

@Вилер Текс Stvar je u tome da smo prinuđeni da mudrujemo, jer ne živimo u svetu gde smo u kontaktu samo sa pravoslavnima, zapravo većina ljudi s kojima sam blizak to nije, ili jesu, ali ne u smislu da idu na liturgije. A ako sam sa nekim u kontaktu, moram da izvodim neke zaključke.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

пре 4 часа, Вилер Текс рече

Морам да појасним. Одговор је крштење и светотајински живот у подвигу. Нама је све откривено, и ми не можемо да жмуримо и мудрујемо као да нам није откривено.

Какве критеријуме ће Бог имати према онима којима није откривено, није на нама да мислимо и оптерећујемо се. На нама је да и у њима видимо ближње, људе створене од Бога, по обличју Божијем и да сведочимо Јеванђење.

И ја мислим да то превазилази меру, чак су се и светитељи уздржавали од расуђивања на сличне теме. Имаш пример Светог Силуана који каже да не зна да ли за друге има спасења код Католика, али зна да за њега нема, спасење је само у Православној Цркви. Иако се молио за цео свет, није се упуштао у слична расуђивања.

 

Link to comment
Подели на овим сајтовима

Придружите се разговору

Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

Guest
Имаш нешто да додаш? Одговори на ову тему

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Креирај ново...